Yetin vuotava kattoikkuna

Aloittaja Asterion, 19.09.10 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

Asterion


Nyt kun syyssateet ovat saapuneet, on Yetiinsä tuon mainion panoramakattoikkunan valinneiden syytä olla tietoisia siitä, että joillakin se ikkuna on valitettavasti vuotanut  :( (ei onneksi minulla *kop-kop*)  ja jos näin käy omalla kohdalla niin korjaamolle voipi vinkata (korjaamisen nopeuttamiseksi), että syy vuotoihin näyttää olevan  niissä takaluukun reunoissa olevista kumituteissa, joista veden on tarkoitus poistua ulos hallitusti. Myös itsekin toki voi näpsäistä niistä tutteroista sentin verran pois, tosin silloin ei takuu enää varmaan ole voimassa. Se on vielä epäselvää onko vuodossa kyseessä kokoonpano-, tuote- vai suunnitteluvirheestä.

Copy-past (http://briskoda.net/forums/topic/164504-leaking-sun-roof/):

"Its not so much the diameter of the drainage channels themselves... its that at the end of the drainage channels there is a rubber "grommet" (not sure if thats what its called) which has a flap that opens to let the water out - except it doesn't actually open properly so the water doesn't drain out properly. The "fix" is to cut the flap off to allow the water to drain out freely"

Yeti taking a leak


Automaattori

Oliskohan nuo vuotavat katot ekaa sarjaa? Skoda nimittäin keskeytti lasikatollisten tuotannon ilmeisesti alkuvuodesta, oman Yetin kattoikkunan pitäisi olla uutta sarjaa (auto tuli Suomeen huhtikuun lopussa). Sitä en tiedä mistä vois tarkistaa kumpaa versiota kattoikkuna on, mutta näin minulle kerrottiin kun auton lunastin.

kt

Pitääkö Jetien etuovet vettä vai vuotaako Ocujen lailla?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kt - 07.10.10 - klo:12:01
Pitääkö Jetien etuovet vettä vai vuotaako Ocujen lailla?

Ei ole mulla ainakaan vuotanut vaikka parkkipaikka on rinteessä ja auto siinä sivulle kallellaan, Ocu joskus lirautti mutta Yeti on pysynyt kuivana. Onneksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tarzi

Erilainen konstruktio ovissaa Yetissä vrt. octavia. Pitää olla yli puolillaan vettä että edes vois vuotaa.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy