Ovien resonointi & särinä

Aloittaja guggis, 20.08.15 - klo:18:30

« edellinen - seuraava »

guggis

Moi,

Minulla on uusi muutaman tuhannen ajettu peli. Auton etuovet alkoivat melkein heti uutena resonoimaan & särisemään, onko muilla ollut samaa ongelmaa. (1,6TDI Comforline )

Minulla oli aikaisemmin samanlainen työsuhdeautona ja ajattelin, että oli poikkeus. mut nyt alkaa jo vähän jurppimaan kun ajaa paljon.

Autoliikkeen mukaan täysin uusi juttu.

Vwhannes

Ovilista särisi minulla uutena, kun painoi kädellä niin vaimeni. Vika poistui ennen kuin ehdin huollossa valittaa, saa nähdä palaako. Ovitaskuissa oleva kovat tavarat, esim. pysäköintikiekko, aiheuttavat todella helposti särinöitä. Tämän voi tarkistaa helposti tyhjentämällä taskut.

Hanksi

Juu, mukavasti ääntelevät molemmat etuovet. Kuskin puolella särinä tulee koristelistasta jossa led nauhakin on. Hiljenee hetkeksi kopauttamalla.  Apukuskin ovi rämisee alaosastaan ja se vaimenee tavaralokerosta ulospäin vetäessä. Valitettu pari kertaa huoltoon josta vastaukseksi sain että nykyajan materiaalit nyt vaan natisevat  ??? Lisäksi vaihdekepin edessä oleva tuhkaluukkukin on alkanut satunnaisesti natisemaan.

En tiedä valitanko turhasta mutta kun kaikki ylimääräiset äänet ottaa pattiin ja lisäks tämä natisee enemmän 20tkm ajettuna kuin vitosversio 120tkm ajettuna.

Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

guggis

Oen tyhjentänyt kaikki kotelot.... ei auta. Käytin jo kerran huollossa asiasta ja nyt menee uudestaan.... ei 4tkm ajettu auto pitäisi resonoida & säristä.

Pitää tsekata nuo paikat jo ennakkoon.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 20.08.15 - klo:20:39
Juu, mukavasti ääntelevät molemmat etuovet. Kuskin puolella särinä tulee koristelistasta jossa led nauhakin on. Hiljenee hetkeksi kopauttamalla.  Apukuskin ovi rämisee alaosastaan ja se vaimenee tavaralokerosta ulospäin vetäessä. Valitettu pari kertaa huoltoon josta vastaukseksi sain että nykyajan materiaalit nyt vaan natisevat  ??? Lisäksi vaihdekepin edessä oleva tuhkaluukkukin on alkanut satunnaisesti natisemaan.

En tiedä valitanko turhasta mutta kun kaikki ylimääräiset äänet ottaa pattiin ja lisäks tämä natisee enemmän 20tkm ajettuna kuin vitosversio 120tkm ajettuna.

Joo mulla 60tkm ajettu v Variant eikä rämise paitsi jos kiekko on ovilokerossa..ja siinäkin huopa pohjalla(vrm myös seiskassa?) eli ei ole muovi vasten nuovia mutta koliseehan se muista reunoista..mutta joos tod. ärsyttävää kun just seiskakoppasta aattelin ja siinä pitäs olla laadukkaampi sisusta? Toisaalta huomasin että keskipilari on muovia kun mulla kangasverhous, no sillä ei räminän kannalta oo merkitystä...samoin on takana pilarien verhous..kangas alkaa vasta katosta seiskassa. Mutta piti kysyä ledeistä,onko coolin näköiset pimeällä? Mulhan oon vaan katossa ne 2 punasta...

Väänänen

Sportsvanissa en ole mitään särinöitä havainnut. Tosin, mittarissakaan ole vielä kuin 1700 km, joten vielä noita ehtii ilmaantua.

heller

MY16 Golf resonoi apparin puolelta.
Tämä koristelista ovessa sirisi ikävästi. taisi korjaantua kun vaihtoivat oven saranasta sen joka tekee pykälät.
Satunnaisesti pärisee kuskin A-pilarin juuresta.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy