Kannattaako auton pesetys ja vahaus jos itsellä siihen mahdollisuus?

Aloittaja joukose, 19.08.15 - klo:16:32

« edellinen - seuraava »

joukose

Tälläsen alottelin kun itsellä parista paikasta huonoja kokemuksia.

Esim. pesevät ensin harjakoneessa ja sitten vahaus käsin. Eipä naarmut aikanaan naurattaneet,

Nyt alla uusi auto ja mietityttää kannattaako mihinkään viedä pestäväksi kun itselläkin siihen mahdollisuus.

Kerran vein vahaukseen ja silloin vahaa oli mennyt myös muoviosiin, josta oli todella vaikea saada pois.

Onko joku sopinut että pesevät painepesurilla ja käsin ilman harjakonetta? Ja voikohan tuohon luottaa jos lupaavat näin. :o

Tossa olisi yksi paikka jossa vahaavat uusia autoja toimitukseen autoliikkeisiin, mutta kyllä sielläkin näkyi harjakone olevan. Tiedä sitten käyttävätkö uusiin autoihin. Onko jollain tästä kokemusta?
*Sitä saa mitä tilaa"

luffe

Jos itse voit pestä, niin pese itse. Ymmärrän kyllä mitä on hiekkapuhallus, mutta miksi se pitää yhdistää auton konepesuun. Jälki on aika kauheata. Itse pesen muutaman kerran vuodessa, ei ole iso homma. Ja sitten kunnon vaha päälle, niin lika irtoaa hyvin jatkossa ja pesu on aina vain helpompaa.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

ram1

Jos on paikka missä ei harjakonetta, niin tuskin vievät koneeseen.Ja onhan ostareilla sun muualla paikkoja missä näet itsekin mitä tekevät.Pkseudulla on ainakin mestoja joissa käsipesu esipesulla, matot ja ovenvälit 20e.Vaikka meilläkin duunissa vehkeet, niin ei aina jaksa, etenkään auringonpaisteessa.Itse tosin olen antanut paskaantua, ja pesen ku jaksan.Se vahaus pari kertaa vuodessa hyvillä pohjatöillä tekee todella hyvää.Pesukoneita en ole käyttänyt ainakaan 10 vuoteen.Ne ei pese puhtaaksi edes.Saatikka pyörrejäljet, mutta kyllähän niitäkin joutuu jotkut käyttämään.Se maalipintahan ei sinällään pilalle mene koneessakaan.Myllytyksellä pääsee taas niistäkin jäljistä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Staaken

Kun lueskelin näitä vanhempia juttuja, niin tuli mieleen että kaikki uudet autot jotka tulee maahan niin pestään harjakoneella kun niistä on revitty teipit pois. Eli ainakin yksi harjapesu on jo teidänkin autoissa :)
Ne tosin myllytetään tarvittaessa. Varsinkin mustat autot ja muut tummat värit.

mremonen

Joo, auto on auto. Kyllähän se naarmuuntuu, jos ei vitriinissä pidä.

Itse pesetän koneessa vain harjattomassa pesussa ja sitten välillä aina pesen itse käsin. Kun oli vielä musta auto, niin olin ihan tyytyväinen harjattoman pesun jälkeen. Nyt valkoisella valitettavasti näkee ettei se harjaton mitään pese. Mutta saa sillä näppärästi ja helposti ylimääräiset hiekat aina välillä pois.

Noissa markettien parkkihalleissa olevissa pesuloissa pesetin ennen, mutta vaikka siellä pestäänkin painepesurilla, niin kyllä siihenkin yleensä sitten sitä pesurin harjaa näytetään. Ja jos ei muuta niin viimeistään pyyhitään sillä kuivausrätillä, josta ei ole tietoa milloin se on viimeeksi pesty.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 23.02.16 - klo:08:59
Ja jos ei muuta niin viimeistään pyyhitään sillä kuivausrätillä, josta ei ole tietoa milloin se on viimeeksi pesty.

Jossainhan oli noista käsipesuistakin että se käsin kuivaaminen on varsinaisesti se joka ne naarmut aiheuttaa, peseminen itsessään on varsin hellävarainen => pitäisi olla käsinpesu, harjapesun kuivausföönillä 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Staaken - 23.02.16 - klo:08:37
Kun lueskelin näitä vanhempia juttuja, niin tuli mieleen että kaikki uudet autot jotka tulee maahan niin pestään harjakoneella kun niistä on revitty teipit pois. Eli ainakin yksi harjapesu on jo teidänkin autoissa :)
Ne tosin myllytetään tarvittaessa. Varsinkin mustat autot ja muut tummat värit.

Ainakaan Cupraa ei pesty, koska sen nimen omaan kielsin. Ainoastaan liuotinpesu tehtiin, jotta liimat yms. saatiin pois. En tosin ollut vieressä katsomassa kun kuljetussuojat poistettiin, mutta visuaalisen tarkastelun perusteella näin meneteltiin. Jos autoja myllytettäisiin luovutushuollossa, olisi niissä hirveät hologrammit valmiina.  ???

Parempi on tosiaan pestä itse, jos siihen mahdollisuus on. Kyllä valkoinenkin auto naarmuttuu vaikka miten hyvin pitäisi, pesunaarmuja syntyy vaikka välineet ja menetelmät olisi viimeisen päälle. Olen haaveillut kuivauspuhaltimesta, samanlaisesta jolla  kuivataan mm. koiria.  :D Keväällä pitää hipausta pesunaarmut pois ja laittaa joku kiva luonnonvaha päälle. ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.03.16 - klo:23:08
Ainakaan Cupraa ei pesty, koska sen nimen omaan kielsin. Ainoastaan liuotinpesu tehtiin, jotta liimat yms. saatiin pois. En tosin ollut vieressä katsomassa kun kuljetussuojat poistettiin, mutta visuaalisen tarkastelun perusteella näin meneteltiin. Jos autoja myllytettäisiin luovutushuollossa, olisi niissä hirveät hologrammit valmiina.  ???

Parempi on tosiaan pestä itse, jos siihen mahdollisuus on. Kyllä valkoinenkin auto naarmuttuu vaikka miten hyvin pitäisi, pesunaarmuja syntyy vaikka välineet ja menetelmät olisi viimeisen päälle. Olen haaveillut kuivauspuhaltimesta, samanlaisesta jolla  kuivataan mm. koiria.  :D Keväällä pitää hipausta pesunaarmut pois ja laittaa joku kiva luonnonvaha päälle. ::)

Lopeta haaveilut ja käy kaupasta lehtipuhallin...sillä saa kuivattuu helpolla auton ja mitä puhaltimelta jää nii töpöttelet kuivausliinalla kuivaks...

Itellä k-raudasta hankittu 60e "noname" puhallin ja homma toimii...akkukäyttönen ois parempi nii ei tarttee roikkaa perässä:)
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Daatta

Itse asiassa minulla on Lidlin akkukäyttöinen lehtipuhallin, mutta siinä on liian vähän potkua kunnolliseen kuivaukseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Eka Golf

Mikään ei kannata kuin henkselit ja vyökin jos ei liikaa mahaa?  8)
Itse pesen mutta vahausta en ole tehnyt moneen vuoteen/autoon koska mielestäni liian työlästä hyötyyn nähden!  8)
Mutta jokainen taaplaa tavallaan ja ratkaisee auton tärkeyden elämässä koska minulle on vain työväline ja kulkine vapaa-ajalla paikasta toiseen!  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy