Audi A4 (B7) 1.8 TQ Black&White Edition -08

Aloittaja 40046132, 16.09.10 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

40046132

Muutamat speksit nykyisestä kulkineesta:

- 2008 mallia oleva B7 1.8T Quattro
- Custom softa (special tuning Harinen)
- BSR Optiflow kit
- S-linea sisällä ja päällä
- Alustana Kw V1
- Cupra R Leonin etulippa
- "BBS LM" 8,5x19 (ET35) & 9,5x19 (ET32)
- Original "New RS4" 8x18

Mietinnässä...
- 50% kalvot kaikkiin laseihin
- Katon teippaus mustaksi

Laitetaan muutama heikko laatuinen kuvatuskin. Parempia kuvia otan, kun saa auton taas puhtaaksi...

[ylläpito on poistanut liitteen]
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Pertsa

Tässä on kyllä parhaimman näköinen koskaan näkemäni B7. Ei mitään liikaa eikä mitään liian vähän, hillityn tyylikäs.
Vanteista iso plussa, sopivat todella hyvin.
Laitapa sisustastakin kuvia.

Quality

Todella hieno se on, ei mahda mitään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

..... sille vaan voi mitään että B7 (ja varsinkin sedanina + S-Line:n hilppeet) on kyllä muotovalio ..... !  ;D

Musta takadiffuusori näyttää hyvältä - meinaan mustata myös omani.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

40046132

Kiitoksia kehuista.

Lisäsin muutaman kuvan ensimmäiseen viestiin.

Tikka

Hieno auto! Ainoa asia, jonka itse muuttaisin ovat vanteet. Ne ei oikein omaan silmään käy. Mutta muuten tosiaan, tosi hieno.

40046132

Nyt olis maalipintaa hieman kiilloteltu. Vaikka tiedossa oli, että perus valkoisesta ei kiiltävää saa, niin ehkä pienoinen pettymys on silti, kun se ei kiillä kunnolla...
No mutta lähti ainakin kaikki piki tahrat ja muut epäpuhtaudet maalipinnasta

Pekka T

Ainakin valokuvauksellisesti nämä valkoiset autot ovat vaikeita, mutta kiiltäähän tuo ihan kiitettävästi.

Itse autosta olen myös samaa mieltä kuin aikaisemmat kommentit, eli hieno on ja mikä parasta muutokset on tehty todella tyylikkäästi.

Mutta kun on quattro kyseessä ja on erilevyiset vanteet edessä ja takana, niin miten on renkaiden leveys valittu? Eli onko niissä vierintäkehäeroa? Siitä onko pienestä erosta sitten mitään haittaa nelivetotekniikalle ei minulla ainakaan ole mitään tietoa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.10.10 - klo:22:54
Ainakin valokuvauksellisesti nämä valkoiset autot ovat vaikeita, mutta kiiltäähän tuo ihan kiitettävästi.

Itse autosta olen myös samaa mieltä kuin aikaisemmat kommentit, eli hieno on ja mikä parasta muutokset on tehty todella tyylikkäästi.

Mutta kun on quattro kyseessä ja on erilevyiset vanteet edessä ja takana, niin miten on renkaiden leveys valittu? Eli onko niissä vierintäkehäeroa? Siitä onko pienestä erosta sitten mitään haittaa nelivetotekniikalle ei minulla ainakaan ole mitään tietoa.

Olet Pekka T oikeassa, että pitäisi varmasti osata kuvata, jotta saisi kunnon "kiiltokuvia" perusvalkoisesta. Tai saati, jos edes käyttäisi kunnon kameraa. Nyt kaikki kuvat otettu Nokia E72:lla.

Auton muutoksiin olen itsekin tyytyväinen. Kaveri kävi eilen kylässä Evo 9 mitsulla, jossa on 50% kalvot kaikissa laseissa ja näytti ainakin keltaisessa autossa hyvältä. Joten taidanpa päätyä omaanikin tuohon tasaiseen 50% kelmutukseen. Katon teippausta kevääksi oleen kovasti pohtinut, mutta hieman mietityttää...pitääkö teipin ulottua konepeltiin ja takaluukkuun asti, vai vaan katon alueelle?

Renkaina autossa on joka kulmassa 235/35/19.

Ton-1

Jännä jutska, eräs näihin audin 1.8T ja 2.0 TFSI-moottoreihin enemmän ja syvemmälti tutustunut kaveri sanoi tuon vanhan olevan (pienemmästä tehostaan huolimatta) onnistuneempi kokonaisuus moottorina ns. ihan itseisarvona.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 10.10.10 - klo:21:49
.........Katon teippausta kevääksi oleen kovasti pohtinut, mutta hieman mietityttää...pitääkö teipin ulottua konepeltiin ja takaluukkuun asti, vai vaan katon alueelle?
Minä jättäisin teippauksen vain kattoon ja se sopisi kyllä autoosi hyvin, käy hyvin mustien peilien kanssa. Takaluukun ja konepellin teippaus olisi ainakin omaan makuuni jo hiukan liikaa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 11.10.10 - klo:09:08
Auto ei tarvitse muuta kuin hienot vanteet ja pienen tiputuksen. Mielummin otan tällaisen B7:n kuin uuden perusvarusteilla olevan B8:n.

Meitä on näemmä muitakin (hieman klassisempien muotojen kannattajia) .  ;)

40046132

Tulipa tänään eteen tuollaiset bi-xenon umpiot.
Mahtaiskohan nuo käydä? Saati sitten näyttää hyvältä? Vilkun linssin mustaväri hieman arveluttaa.

JeanC

Ã,,sken photarilla leikin, aika tyylikäs olisi tuo musta katto ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 11.10.10 - klo:18:43
Tulipa tänään eteen tuollaiset bi-xenon umpiot.
Mahtaiskohan nuo käydä? Saati sitten näyttää hyvältä? Vilkun linssin mustaväri hieman arveluttaa.

Heh:oisko sopivampia lamppuja Black & White-editioniin?  ;)

40046132

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 11.10.10 - klo:19:55
Ã,,sken photarilla leikin, aika tyylikäs olisi tuo musta katto ;)

Laitappa näytille, miltä auto näyttäis mustalla katolla! Ja saisitko vielä noi tummat valot photoshopattua kans?

Pertsa

itsekin eilen kokeilin tuota huvikseni hiukan editoida. Oli siinä PC:ssä hiukan "karkeat" työkalut (ei ollut photoshoppia eikä Gimppiä) käytössä,  niin ei kovin hyvin onnistunut (mm. katon reuna on sahalaitainen). Mutta kyllä tuosta ideaa varmaan saa.

mabe

Tuota kuvaa katsellessa tuli mieleen, että voisi sopia hyvin myös jos pilaritkin vedettäisiin teipillä mustaksi. Tulisi vanhaan tyyliin kaksivärinen. Kun on mustat peilitkin niin voisi olla mielenkiintoinen tapaus.

Toki musta katto ja tummat lamput on jo varsin tyylikäs tapaus. Konepellin ja tai kontin mustaamiselle ei ole kyllä tarvetta eikä se ole järkevääkään.

Jo nykykuosissa varsin maukas audi.

¤kkk¤

Kyllä se komia on vaikka miten pyörittelis. Oon koittanu katelle omaan kiesiin sopivaa etusplitteriä ja taitaa vaakakuppi kääntyä tuon Leon Cupra R- lipan suuntaan.

Lasit vaan tummaksi ja nuo tummat umpiot kehiin.
AutoCOM 2011/3

JeanC

Tuossa yksi shopattu kuva

Erkka

^ Tulee mieleen tuolla värityksellä avo-auto. Jos itse saisin päättää, niin pitäisin Audin kokovalkoisena. Jotenkin vaan sopii Audiin paremmin minun mielestä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ton-1

Sammaa mieltä. ;)

Joskin B&O-teeman mukaisesti joitain diiteilejä ( kutense diffuusori jo) voi 'mustamaalata'.  ;D

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.10.10 - klo:06:35
^ Tulee mieleen tuolla värityksellä avo-auto. Jos itse saisin päättää, niin pitäisin Audin kokovalkoisena. Jotenkin vaan sopii Audiin paremmin minun mielestä.

Samanlaiset ajatukset tuli mieleen kun tuossa on nyt nuo palkitkin maalattu niin tulee caprioletti mieleen. Katon mustaaminen kylläkin näyttää hyvältä. ;)

40046132

Täällähän on ollut "shopparit" työssään...

Oli kyllä kiva nähdä kuvana tuo mustaus, jossa myös pilarit mustana. Niinkuin jo yllä todettu, niin näyttää kyllä uhkaavasti avo audilta. Joten tuo Pertsan toteuttama pelkän kattopalan teippaaminen näyttää olevan parempi vaihtoehto. Ja nuo mustat valotkin näyttää aikasta hyvältä...

Kiitoksia vaan Pertsalle ja Jean C:lle.

Nyt kun tuo talvirengas kausikin uhkaavasti lähestyy, niin on hyvä kääntää katse jo tulevaan kevääseen. Jos vaikka jonkinlaista vannepäivitystä tekisi. Kokospeksit tulee pysymään samana, mutta jokin valko-musta teema voisi olla ok. Saikos noita EtaBetan Tettsutteja mustana, jossa valkoiset puolat?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 15.10.10 - klo:13:08
.....Saikos noita EtaBetan Tettsutteja mustana, jossa valkoiset puolat?
Ei taida olla. Taitaa olla vain ne kromipuolat, tai sitten kokonaan yksiväriset.
Mullakin on talvivanteina Tettsutit, mutta värit juuri päinvastoin. Nuokaan ei ole alunperin olleet tuollaiset, vaan kokovalkoiset joista puolat on maalautettu mustiksi.

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.10.10 - klo:14:02
...Mullakin on talvivanteina Tettsutit, mutta värit juuri päinvastoin. Nuokaan ei ole alunperin olleet tuollaiset, vaan kokovalkoiset joista puolat on maalautettu mustiksi.

No joo oli varmaan jäänyt jokin häilyvä muistikuva noista sun talvivanteista, kun muistelin jossain nähneeni jonkin musta-valko teeman. Hyvinhän se väritys passais noinkin päin, mutta ei taida kehtaa apinoida...
Mites muuten tuo valkoisten vanteiden puhtaano pito onnistuu? Kun eikös nuo tettsutit ole "sisältäkin" valkoiset? Tuli vaan mieleen, että miltä vanteet näyttää parin kk käytön jälkeen, kun on mielestäni aika työlästä pestä vanteita sisäpuolelta niiden ollessa autossa kiinni.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 15.10.10 - klo:21:17
No joo oli varmaan jäänyt jokin häilyvä muistikuva noista sun talvivanteista, kun muistelin jossain nähneeni jonkin musta-valko teeman. Hyvinhän se väritys passais noinkin päin, mutta ei taida kehtaa apinoida...
Siitä vaan ei mua haittaa jos on samanlaiset, tuskinpa sitä samalle tontille kovin montaa kertaa törmätään autoinemme ;)
Ihan samanlaiset valkoiset mustilla puolilla on yhdessä toisessakin valkoisessa B8 Avantissa 19-tuumaisena jossain päin Suomea tälläkin hetkellä (ellei ole vaihtanut vanteita)...ei nämä mun ole ainoat. Itse asiassa noista oli mulla aluksi vaan teipattu nuo puolat mustiksi mutta yhden talven jälkeen teipit hiukan jo repsottivat joistain kulmista niin maalautin ne sitten.

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 15.10.10 - klo:21:17
Mites muuten tuo valkoisten vanteiden puhtaano pito onnistuu? Kun eikös nuo tettsutit ole "sisältäkin" valkoiset? Tuli vaan mieleen, että miltä vanteet näyttää parin kk käytön jälkeen, kun on mielestäni aika työlästä pestä vanteita sisäpuolelta niiden ollessa autossa kiinni.
Joo Tettsutit on sisältäkin valkoiset, samoin kuin nuo mun kesävanteetkin. Kyllähän ne vaatii pesemisen aina sisäpuoleltakin jos haluaa että näyttää hyvältä. Itse pesen vanteet myös sisäpuolelta aina kun pesen auton/vanteet muutenkin, koska valkoisen vanteen sisäpuolikin näkyy hyvin sieltä. Onhan siinä hiukan enemmän hommaa mutta en nyt sanoisi että siitä nyt niin kovasti olisi ylimääräistä vaivaa. Painepesurilla saa suurimman osan p*skasta ja jarrupölystä pois ja litteällä harjalla sitten loput. Itselläni ainakin tuossa B8:ssa kun on 18" vanteet niin rako vanteen ja jarrusatulan/jarrukilven välissä on aika pieni että pitää olla aika litteä harja että saa sinne mahtumaan. Pesuhanskalla myös sieltä saa pestyä. 19" vanteilla jo mahtuisi pesuvälineet sinne paremmin.

EDIT: Onko sun hienot BBS:t sisäpuolelta mustat? Kyllä noidenkin putsaus jarrupölystä ym. varmaan hiukan askartelua vaatii, siis nuo puolat ja puolien välit jne?

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.10.10 - klo:21:55
...Onko sun hienot BBS:t sisäpuolelta mustat? Kyllä noidenkin putsaus jarrupölystä ym. varmaan hiukan askartelua vaatii, siis nuo puolat ja puolien välit jne?

Joo BBS:t on mustat sisältä. Ja kun puolat on noin tiheät niin ei kovin hyvin vanteen sisään näe, joten en ole vanteita pessyt, eikä se ilman vanteiden irroitusta onnistuisikaan. Puolissa on kyllä aikamoinen rassaaminen, mutta ihan sienellä oon hommasta selvinny.
Kattelinkin jo Rautamon sivuilta valkoisia tettsutteja, mutta 9,5x19 ei ollut valikoimissa, joten täytynee rauhassa asiaa miettiä.

Flat

Mikäli etabetalla on tuo koko valikoimassa, niin sen saa myös rautamon kautta. Ei rautamon katalogissa ole 19" rocheleitakaan, mutta kyllä ne sieltä kumminkin sai kun kyseli.

Ton-1

Kyllä ikämiehen täytyy jo tietää että AINA KANNATTAA KYSYÃ,,.   ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy