Öljyn lämpötila näyttö

Aloittaja petteria, 02.08.15 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

petteria

Hei
2010 octavia ja 5 vuotta ajaneena hämmästyin kun ensimäistä kertaa mfd näytöllä lukee myös öljyn lämpötila, auto on ollut uudesta asti minulla ja voisin vannoa ettei tuo ole ennen siinä ollut. Tuohan on ihan ok että näkyy mutta ihmettelen miksi se on nyt siihen ilmaantunut. Obdbtä tms ei ole käytetty.

petteria

Ja pysähdyksen jälkeen öljyn lämpötila näyttöä ei enää näy mfdssä.

Marjamies

No eihän siinä mitään ihmeellistä ole. Öljynlämpötilan näyttö on integroitu öljymäärän näyttöön. Jos se kerran toimii, niin ole tyytyväinen. Kaikilla se on mutta kaikille se ei näy   ;)

petteria

En ehkä kirjoittanut selkeästi. Auto ollut käytössäni yli 5 vuotta ja olen sillä itse ajanut yli 90 tkm ja tuo öljyn lämpötilan näyttö siis näkynyt yhdellä ajomatkalla tänään ensimäistä kertaa ja sammutuksen jälkeen sitä ei enää saa näkyviin. On siinä mielestäni vähän ihmettelemistä  ::)

VAGkilainen

-10 mallisssa saa vaikosta valittua mitä kaikkia näkymiä näkyy kun kelaa viiksestä tai ratin napeista. Olisko ollut pois päältä ja tuli jostain syystä(häiriö) näkyviin?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Morpheus3

Tai oliko eri avaimet noilla kerroilla (avainkohtaisesti voi valita mitä tietoja näytölle tulee)?
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

BobSmith

Minulla öljyn lämpötilan näyttö oli Yetissä kolmen ensimmäisen vuoden ajan käytettävissä, mutta sitten yhtäkkiä huomasin monitoiminäytöstä hävinneen kaikki öljyn lämpötilaan viittaavat asiat. Voisiko olla, että asialla on jotain yhteyttä öljynvaihtohuoltoon, jossa LongLife-ohjelman tilalle laitettiin kiinteä 15 tkm/1vuoden huoltoväli?

Hannes

^^^on...juuri tuon takia öljynlämpötilan näyttö voi näkyä tai olla näkymättä

petteria

Avain oli sama, ainut muuttuva tekijä oli kuski, emäntä ajoi ja olin kartturina  ;D

Seuraan ja koitan toistaa vaikka en kyllä keksi miten. Avain oli sama sitä ei vaihdettu reissulla. Ja viime öljynvaihdostakin on 20tkm ja reilu 6kk aikaa, olisin kyllä tuossa ajassa jo huomannut aiemminkin.

Renkaat tuli reissulla vaihdettua, mutta tuskin renkaan vaihdossa on menty sorkkimaan obdb liittimiä tai mfp asetuksia  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy