Audi A4 Avant 2.0TDI 2009

Aloittaja makelja, 16.07.15 - klo:10:48

« edellinen - seuraava »

makelja

Tuollainen tuli juuri hankittua.









Myöhemmin lisää.

makelja

Tilasin eilen Motorcom'sta uudelleen ohjelmoinnin, kun tämä on vain 120hp malli. Ja on vähän ujon tuntuinen vrt. 2.7TDI.
Maalipinta on siistissä kunnossa, koska on tuotu Saksasta vasta tänä keväänä. Ei siis kiveniskemiä oikeastaan ollenkaan. Kaupantekijäisiksi tuli reiätön (rekisterikilpi) maskikin vielä. Sen ajattelin maalata mustaksi.
Kilsoja on takana 185t.
Alustana on H&R:n vieterit. Pyörinä S-Linen 18" ja talvikiekoissa S-linen 16", viisi puolaiset. Parkkitutka molempiin suuntiin, isompi värinäyttö mutta ei monitoimohjauspyörää eikä cruisea (hankintalistalle). Tehdasasenteinen vetokoukku, josta avaimet hukassa  :'(.

kai75

Hyvännäköinen ikäisekseen ja tuon verran ajetuksi, hyvin sopii nuo S-linen vanteet punaiseen, ovat yksinkertaisen tyylikkäät 5-puolaiset  :D Onnea uudelle autolle!  ;D

Harmi et on vajaavetoinen ja -tehoinen, tuon tehon korjaatkin optimoinnilla, vetoisuutta ei helpolla korjatakaan... :(

Menikö ex-tupakoitu A4 vaihdossa vai myitkö suoraan?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

makelja

#3
Se seisoo vielä pihassa. Tuo oli niin sopuhintainen että piti ottaa riski ja ostaa pois.
Vähän extemporé tuo tuli hankittua. Katselin lähinnä Exeota Saksasta ja tuo tuli eteen niin ei voinut kieltäytyä.

Koukkupaja auttaa avaimen saannissa.  :D

makelja

Aloittelin tänään kuntoon laittoa.

Lähinnä keskityin konehuoneen puolelle. Se oli  melkoisessa kunnossa.

Aineet oli vain Motox liuotin, se joka on suihkepullossa lancesta ja painepesuri.
Lopputulosta vielä hieron myöhemmin parempaan kuosiin kun saan hankittua kunnollista muovien suoja-ainetta.

Lähtökohta, ml. muutama pahempi nurkka.







Ja jälkeen:









Ja lopuksi pari "pakollista" ulkokuvaa.

Ulkoa on vain pesty CG Citrus wash and glossilla ja kuivauksen jälkeen laitettu Dodon Red mist tropical







Lisäksi tein muutaman tilauksen eBayhin.
Tilaukseen meni 3-puolainen monitoimiratti ja cruisellinen viiksisetti ml. slipring, jotta saa sen ratin toimimaan. Ja 3-puolaisen ratin airbag kansi ja johtosetti.

Seba

Kivan näköinen peli, mutta vähäsen toi peräpää huutaa kromisia putkenpäitä  ;)

makelja

Putken päät tulossa jo. Samaten led polttimot sisälle ja rekisterikilven valoiksi. Ja tietenkin roiskeläpät eteen.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.07.15 - klo:08:05
Putken päät tulossa jo. Samaten led polttimot sisälle ja rekisterikilven valoiksi. Ja tietenkin roiskeläpät eteen.

Eikö taakse tule roiskeläppiä?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

makelja

#8
Setissä tulee kyllä nekin mukana, mutta vähän olen vierastanut takaläppiä. Lähinnä näön vuoksi.
Motorcomin kanssa sovin että laittavat 180hp(vrt. 163 norm.) ja vääntö jätetään 365:een. Lähinnä kytkimen keston takia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.07.15 - klo:13:53
Setissä tulee kyllä nekin mukana, mutta vähän olen vierastanut takaläppiä. Lähinnä näön vuoksi.
Motorcomin kanssa sovin että laittavat 180hp(vrt. 163 norm.) ja vääntö jätetään 365:een. Lähinnä kytkimen keston takia.

Onko manuaali kun vääntöä pitää rajoittaa? Itsekin mietin jos veisi motorcomille kun takuu loppuu.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

makelja


makelja

Eilen pistin vielä tilaukseen uudet matot, kankaiset ja kumiset.
Ja samaan syssyyn meni vielä led polttimot päiväajovaloihin. Tuossahan on nyt vain kellertävät hehkupolttimot, mutta niihin voi vaihtaa tilalle 50w ledit.
Cruisen jouduin perumaan kun se olikin facelift versioon. Hyvä että huomasin ja peruutus vielä onnistui. Testaan ensin monitoimiratin ja ajotietokoneen toimivuuden varastossa olevalla viiksisetillä. Se jäi aikoinaan varastaan kun vaihdoin aiempaan B8:iin cruisellisen setin.
Kun vielä ensiviikolla Motorcom tekee taikansa niin se toimintatonni on sitten mennytkin.  ;D

wtf

mitenköhän ledi toimii päiväajovalojen tilalla koska sama polttimo himmennetään parkiksi?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

makelja

Ainakin Audi-sport.net sivujen mukaan, jossa parikin on noin tehnyt, toimivat hyvin.

makelja

#14
Motorcom tehnyt työnsä ja auto toimii hyvin ja on mukava ajettava nyt. 180hv ja 365Nm. Ja EGR poistettiin myös käytöstä samalla kerralla ohjelmallisesti.
Postipoika selkä vääränä kantaa paketteja maailmalta. Kohta pääsee puuhastelemaan tosissaan.

makelja

Eilen pistin monitoimiratin paikoilleen.
Viiksisetti oli jäljellä aiemmasta B8:sta, joten siitä sain slipringin ja samalla myös pyyhkijänviiksen jolla saa laajemman ajotietokoneen käyttöön.
Vaati melkoisen montaa kohtaa muuttaa VCDS:llä. Mutta nyt kaikki toimii hyvin.


makelja

#16
Laittelin tänään ledit päiväajovaloihin ja samalla vaihdoin ajovaloihin Philipsin +130% ja kaukovaloihin GE:n +120%t.

Kuskin puoli vaihdettu tässä kuvassa. Oli vähän liian aurinkoista että eron näkisi kuvassa, mutta se oli huomattava.



Tässä molemmissa vaihdettu:



Kaikki vaihdettu:



Se ero on tämänlainen:



Kuvaa lainattu Audi-sport.net saitilta.
Tarkempi kuvaus ko.prokkiksesta löytyy täältä:
http://www.audi-sport.net/xf/threads/karls-3-0-tdi-build-thread.204785/page-6

makelja

Eipä tullut koukun avainta joten päädyin sitten poraamaan lukon rikki. Nyt ei enää tarvitse kolhia polvia koukkuun.

makelja

#18
Prokkis jatkuu.

Perjantaina puhdistin vanteet liimajämistä ja samalla maalasin jarrusatulat ja jarrukilvet mustala Hammeritella.





Eilen sitten alkoi urakka.
Autohan näytti ihan hyvältä, ja siinä oli jokin vahakin pinnassa, mutta se ei minulle riittänyt.

Käytetyt aineet:

Esipesu: Bilthamber Autofoam lancesta
Motox mikroliuotin pesuun
Raudanpoisto: WolfChemicals deironizer
Pienpoisto: Autofinesse Oblitarate
Savi: Stjärnagloss mild Citrusbling liukasteena
Kone: Meguiars G220 v1.
Padit: Flexipads MF laikat
Killotusaineet: Meguiars 105 ja 205
Vaha: CG Hardcore XXX Carnauba
Metallinkiilloke: Autosol

Lähtökohta ei ollut mikään hirveän paha ja olisi varmaan kelvannut joillekin:





Tankin luukussa oli pahempi skraade:



Takakulmissa normaalia naarmua.



B-pilarit tyypilliseen tapaan naarmuiset.



Perinteinen vaahtokylpykuva, jota itse en taida olla aiemmin kertaakaan ottanut:  ;)



Pesun jälkeen naarmuhuntu tuli paremmin näkyviin:







Vänkärin ovessa oli syvemmät naarmut, joita on tarkoitus hävittää näkyvistä.



4 tunnin kiillotussession jälkeen tankin luukun naarmu on lähes poistunut.
Tilanne tämä kun ensimmäinen steppi ajettu leikkaavammalla padilla ja 105:lla.









Katossa olevat pesunaarmut vielä näkyvissä.



Ja lopuksi sama kohta vielä toisen stepin ja vahan jälkeen



Konepelti lopuksi



Silmä lepää.  8)



Kattokaiteet sai myös kiillon takaisin Autosolilla.



Lopputulosta ihaillen.







Takavalotkin tuli samalla kiillotettua. Naarmut katosivat oikeastaan kokonaan.






Seba

Ilmeisesti toi on Misano Red kun menee noin oranssiksi auringossa? Komeeta jälkeä kyllä myllytyksen jälkeen 8)

makelja

Tämä on Brilliant red. Misano on tummempi.

makelja

Nyt se kytkin sitten rupesi luistamaan. Itseasiassa toissa viikolla.
Osat tilattu Ebaysta. Kytkinsetti Puolasta 215e ja kaksoismassavauhtipyörä Saksasta 314e. Molemmat Sachsin tuotteet.
Eli sopuhintaiset olivat vrt. kotomaa. Ja tiedossa on myös paja jolla on sopuisa tuntihintakin, joten ei mene kuin pikkasen toiselle tonnille tämä hauskuus.

makelja

Pääsinpä sitten harjoittelemaan ruiskumaalausta.
Lähinnä vaikeuksia aiheutti halpis ruisku joka teki runsaasti tippoja eikä suostunut selkeään tasaiseen suihkuun.

Mutta kyllä lopputulos on ihan OK aloittelijalle.

Paklasin kanttariruvet kunnon pakkelilla:



Ja lopputulos:







Viimeisessä vanteessa näkyy kirkkaammassa valossa pohjan epätasaisuus. Ja se saanee uuden käsittelyn sitten kun saan talvirenkaat alle.



Ja sitten vielä auton alla.









Ne eivät ole mustat vaan VW:n värikartasta sellainen kuin Atlas Grau. (LP7V). Sen verran väri meni pieleen että kun katsoin netistä noita vaihtoehtoja näin sitä vaaleampaa joka on samalla koodilla, mutta uudempiin autoihin. Ja tämä tummempi on sitten vanhempiin.

makelja

#23
Eipä se ollutkaan niin että samalla koodilla kaksi eri sävyä. Vaan samalla nimellä onkin kaksi eri koodia. Ja annoin maaliliikkeeseen juuri sen tummemman.
Menee uusiksi nuo vanteet. Ei oikein silmä totu noin tummiin. Joten tiedossa on sitten puuhaa talvikaudeksi.
Tuli tilattua myös kalvoa noita harmaita sisälistoja varten. Ensin tilasin vaalean hiilikuidun näköistä, mutta se oli liian vaaleaa joten nyt sitten on tulossa "brushed titanium".

kynis

Ai että tulee hienoa jälkeä. Itselläni auto on käyttöesine eikä oikein olisi tilojakaan sen puunailuun mutta tämmöiset ketjut herättävät vahvaa omistamisen (& tekemisen) halua. Jos tämä hyvin pidetty yksilö joskus tulee myyntiin, saa lähestyä viestillä.

makelja

#25
Kiitos kiitos. Itsellänikin se on käyttöesine, mutta myös harrastuskohde, koska ei ole rahaa pitää myös harrasteautoa.
Puhtaalla ja siistillä autolla on paljon mukavampi kulkea kuin sellaisella joka on likainen ja epäsiisti.

Tämä on tarkoitus pitää jonkin aikaa pidempään. Sen verran on nyt tullut laitettua fyrkkaa siihen jo kiinni ostohinnan päälle että ei ihan ensikesänä vielä kehtaa myydä. (Saas nähdä miten käy)  ;)

makelja

Eilen pesin sisustan tekstiilipesurilla. Penkeistä ei lähtenyt mitenkään pahan värinen liemi, mutta matoista lähti. Molemmista sekä irtomatoista että kokolattiamatosta. Suureksi yllätyksekseni irtomatot olivatkin mustat eikä harmaat. Irtomattoja pesin erikseen myös mäntysuovalla ja juuriharjalla, kun eivät pelkästään Kärcherin pesurin omalla pesuaineella lähteneet.
Sivujuonteena meni myös kaverin Astran sisusta. Se muuttui aivan erinäköiseksi. Ja se liemi joka siitäirtosi oli aivan mustaa ja todella rajun hajuista.

Hyvä että tuollaista saa vuokrattua kohtuukuluilla, muuten nuo jäisi tekemättä.

makelja

Eilen värkkäsin Xenon muutoskitin paikoilleen. Aamulla pimeässä kun lähti duunia kohti niin oli huomattavasti parempi valoisuus kuin aiemmilla +130% Philipseillä. Ko polttimot on nyt pitkissä valoissa.
6000K värisävy vaan on omaan makuun liian valkoinen, mutta ei voi valittaa kun sain koko paketin ihan ilmaiseksi.

makelja

#28
Talvirenkaat(GY kitkat) alle. Ja talveksi tiukka vaha pintaan.

Esipesu: BH Autofoam
Pesu: Motox tehopesu
Cleaner: AG HD Cleanser
Vaha: Soft99 Fusso dark









Kuvaajalla näköjään vaan käsi on tärissyt vähän.  :-[
Prokkis jatkuu sisustan pienillä päivityksillä. Listojen teippaus ja vaihdekepin pussin vaihto nahkaiseksi. Niistä sitten myöhemmin.

makelja









Tuossa muutama kuva taannoisen pesuhetken jälkeen.
Kiiltoa lisätään pintaan tulevaisuudessa, kunhan selkäpahanen antaa sen verran myöten.
Vanteet ovat saaneet vaaleamma värin pintaansa talven aikana. Lähellä Rotorien harmaata.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy