TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

VW:t

Lainaus käyttäjältä: herra neljäkymmentä 7 - 10.12.17 - klo:14:46
Täysin samaa mieltä. No itekki sorruin tähän passattiin vaihtaan 2 kertaa öljyt 15000km välein ja täytyy sanoa , että ei mitään hyötyä muutako rahaa palaa turhaan. Nyt ajan tietokoneen mukaan sen 30000km jonka auto näyttää hyvällä omallatunnolla. Ylimääränen pelkän öljynvaihto merkkiliikkeessä maksaa sen 170e ja kun niitä parikin tekee ennen aikojaan niin sillä jo maksaa varsinaisen määräikaishuollon jo.

Turhaa vaihtaa mitään ylimääräistä, mitä valmistaja vaatii. Senttiäkään et saa autostasi parempaa hintaa/hyvitystä autoa myydessäsi tai jos tulee jokin vika. Toinen juttu, jos meinaat pitää autoasi perintökaluna.

passo_s

#331
Imuvaihtajalla itse vaihdoin edelliseen, 10 tkm kohdalla. 20 tkm oli huoltoväli.Ko psa 1.6 dieseli toimi 310 tkm ilman ongelmia.

firstvw

Kun täma(kin) ketju on menny off-topiciksi niin menkööt. VAG:lla tuntuu olevan ihme suunnittelua tuo moottorin öljytilavuus. 2.0 tdi ~4l, pienemmissä vähemmän. Bmw:llä taitaa olla ~6l ja TM:n mukaan 1.6 pikkurellussakin yli 6 litraa. Jos VAG:ssakin olisi 50% suurempi öljytilavuus niin se pienentäisi öljyn "väsymistä" ja siten kulutusta. Mutta eihän se huonoihin männänrenkaisiin yms vaikuta.

Kuulin juttua että syy LL-huoltoväleihin (ja mahdollisesti pieniin öljytilavuuksiin) olisi se että esim öljynvaihdot lasketaan jotenkin mukaan EURO-luokituksiin. Tietääkö kukaan että onko näin?

Mikey

Liittyyköhän nämä männänrengasasiat myös ahtojäähdyttimien jäätymisiin pakkasilla?

Siis kun moottorin sisäisiä kitkoja ja siten kulutusta on pyritty alentamaan uudella männänrengaskonseptilla, niin ohipuhallus ja siten veden kulkeutuminen ahtojäähdyttimeen olisi lisääntynyt?

passo_s

Reilun ja Nissanin uusin 1.6 DCi, siitä on otettu tehokkaimmassa versiossa 160 heppaa. Olisikos siksi öljytilavuuskin 6l? Mersuissa on samaa moottoria käytössä. Vanhempi 1.5 DCI taisi olla vähän yli 4 l öljytilavuudella.

erttuli

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 10.12.17 - klo:14:29
Samaa mieltä, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, vaihteistoöljy tuleeko vaihdettua vuosittain? Pari kertaa vaihdattanut moottoriöljyt "ennen aikojaan" todenneet turhaksi. (ei voi syyttää rahanahneiksi) Annettu ymmärtää että voihan ne liiat rahat noinkin tuhlata.

No eikös nuo muut ole aika lailla pienemmän rasituksen kohteena. En nyt suoraan lähtisi vertaamaan jarrunesteitä moottoriöljyihin.. Öljynvaihto maksaa ei-merkkiliikkeessä työ 30e+omat öljyt ja suodatin, huima investointi. Öljynvaihto merkkiliikkeessä sama kun polttaisi 100e.. Ei kai se takuuseen vaikuta mitään enää vuonna 2017 onko öljy vaihdettu merkkiliikkeessä vai ei? Vai luuleeko joku, että siellä saa parempaa öljyä autoonsa.  :-X

a4b8

Kommentti koski valmistajan suosituksia. Ainakin liikkumisturvaan vaikuttaa huollot, en ole varma miten on öljynvaihtohuollon suhteen? Viimeksi kun käytin merkkihuollossa öljynvaihdossa, maksoi n 40 euroa enemmän verrattuna siihen että olisin vienyt omat öljyt, ei paljon! Merkkasivat että liikkumisturva jatkuu.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

joukose

Eipä noilla öljyn tiheämmillä vaihtokerroilla ole mitään väliä jos et aja autolla sinne kilometreihin 200-250 tkm etkä aja pätkäajoa ja aina ajossa moottori on lämpöisenä muuten voi tulla ongelmia.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

herra neljäkymmentä 7

Ymmärtääkseni vw on ollu jo vuosikymmeniä järjestelmä (?) Joka tarkkailee öljyä ja ajotapaa mukaanlukien juurikin niitä muuttuvia tekiöitä kuten pätkäajoja ja vähentää siitä 30.000km sitten sen mukaan mitkä on parametrit. Tuntuu vain, että olisko siellä tehtaanpuolella ja suunnittelussa niin paljon mettässä, että kuluttajien täytyy se mututunteella puolittaa?.

Iero

Lainaus käyttäjältä: herra neljäkymmentä 7 - 11.12.17 - klo:18:10
Ymmärtääkseni vw on ollu jo vuosikymmeniä järjestelmä (?) Joka tarkkailee öljyä ja ajotapaa mukaanlukien juurikin niitä muuttuvia tekiöitä kuten pätkäajoja ja vähentää siitä 30.000km sitten sen mukaan mitkä on parametrit. Tuntuu vain, että olisko siellä tehtaanpuolella ja suunnittelussa niin paljon mettässä, että kuluttajien täytyy se mututunteella puolittaa?.


Varminta on!
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

-karppa-

Miksiköhän VW-konsernin autoissa turbo porsii 200tkm kohdalla? Tokihan on, että osa vaihtaa auton kolmen vuoden välein joten heille on ihan sama ajaako LL-ohjelman mukaan. Mä vaihdan marmorilla öljyt alle 100 euroa ja ei tunnu mun lompakossa vaikka sen tekee 12-15tkm välein. Pieni summa autoilun kokonaiskustannuksissa.

Harmi ettei tästä LL-ohjelmasta ja öljyjen juoksevuudesta ole tehty parempia testejä, mutta fakta on että moni auton valmistaja on lyhentänyt öljynvaihtoväliä sekä kasvattanut öljypohjankokoa.

Mutta jos auto syö sen 0,5L/1000km, niin eihän sinne kannata edes öljyjä vaihtaa  ;D ;D ;D. Nehän vaihtuu ihan itsestään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: herra neljäkymmentä 7 - 11.12.17 - klo:18:10
Ymmärtääkseni vw on ollu jo vuosikymmeniä järjestelmä (?) Joka tarkkailee öljyä ja ajotapaa mukaanlukien juurikin niitä muuttuvia tekiöitä kuten pätkäajoja ja vähentää siitä 30.000km sitten sen mukaan mitkä on parametrit. Tuntuu vain, että olisko siellä tehtaanpuolella ja suunnittelussa niin paljon mettässä, että kuluttajien täytyy se mututunteella puolittaa?.

Niin. En ymmärrä lainkaan näitä "30 tkm:n välein LL-huollettuja katkoajossa olleita autoja". Kuka pääsee katkoajossa 30tkm/2 vuotta? Oma kokemus on, että kyllä se ajotietokone todellakin alkaa kiihtyvällä tahdilla pudottaa odotettavissa olevaa matkaa ja aikaa seuraavaan LL-huoltoon, kun ajan arkisin 2 x 4,5 km  työmatkaa ja vain jonkin verran lisäksi pidempää siivua, sekä kuitenkin pitempiä mökki & lomareissuja, joista kilometrejä kertyy suhteessa paljon. Olen itse vienyt auton huoltoon n. vuoden/15 tkm välein, mutta ei kovin paljon yli 20 t kilometriin tai 1,5 vuoteen tuossa vaiheessa enää huoltonäytön mukaan matkaa ole.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vag4life

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.12.17 - klo:21:53
Miksiköhän VW-konsernin autoissa turbo porsii 200tkm kohdalla? Tokihan on, että osa vaihtaa auton kolmen vuoden välein joten heille on ihan sama ajaako LL-ohjelman mukaan. Mä vaihdan marmorilla öljyt alle 100 euroa ja ei tunnu mun lompakossa vaikka sen tekee 12-15tkm välein. Pieni summa autoilun kokonaiskustannuksissa.

Harmi ettei tästä LL-ohjelmasta ja öljyjen juoksevuudesta ole tehty parempia testejä, mutta fakta on että moni auton valmistaja on lyhentänyt öljynvaihtoväliä sekä kasvattanut öljypohjankokoa.

Mutta jos auto syö sen 0,5L/1000km, niin eihän sinne kannata edes öljyjä vaihtaa  ;D ;D ;D. Nehän vaihtuu ihan itsestään.

Tämäpä juuri, mutta eihän kukaan voi väittää että öljy säilyy oikeasti hyvänä 30tkm asti 4l öljytilavuudessa. Itse pidän 15tkm/ 1v kiinteää öljynvaihtoväliä, öljynä käytän Castrolin Magnatec 5w40. Onhan se audiforumilla jo todettu vuosia, että nämä LL öljyvaihtovälit kusee vain omaan nilkkaan, naurettavaa alkaa säästämään 150â,¬ öljynvaihdossa vuosittain ja sitten tulla forkalle kitisemään 100tkm jälkeen, kun turbo porsii tms johtuen paskasista öljyistä.
A4 B9 TFSI Q s-line

willHu

Lainaus käyttäjältä: willHu - 09.12.17 - klo:17:30
Hei arvon raatilaiset.
Piti kirjautua tänne palstalle, kun isäni skoda octavia 1.8 tsi tuntuu syövän öljyä 0.7-0.8L/1000km.
Autolla ajettu nyt 163tkm ja on ilmeisesti kuuluu surulliseen sarjaan 2010-2011 vm.

Millaisia vastaantuloja on odotettavissa?
Kertokaa kokemuksia (vaikka yksityisviesti)
Paikallinen merkkiliike lupaili joitakin 10 prosenttia 5500â,¬ remontista....
Ã,,kkiä kuultuna edelleenkin järjetön hinta (2200â,¬)#60% oletuksella...
Mihin pitäisi päästä remonttihinnassa?
Tuolla saa öljyä melko monta kanisteria
Jos pystyttäisiin asiassa.
Edelleen kaipaan kokemuksia 1.8tsi öljynsyönnin korjauksesta.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: willHu - 14.12.17 - klo:12:18
Jos pystyttäisiin asiassa.
Edelleen kaipaan kokemuksia 1.8tsi öljynsyönnin korjauksesta.
Vastaantulot vaihtelee, jos huolto ohjelman mukaan menty koko sen ajan, ja ensimmäinen omistaja niin voipi olla että liikutaan lähemmäs 100%, eli 60-90%, jos taas toinen omistaja niin 20-50%, riippuen miten haluavat tulla vastaan. Jos siis auto ostettu tässä hiljattain. Eli kuluja tulee about 2k.

Tekisit niinkuin kaveri, ihme aineet sisään ja auto heti kiertoon niin ei tarvitse miettiä koko asiaa. Meinaa vaikka korjaat sen 10-50% auton arvosta, niin onko se silloin erään sen arvoista?  Mitään ihme parannuskeinoja ei ole. Mutta Liquid mollyn keraamipinnoitteella saat 20k lisäajoa. Jos vaihdat öljy 5-40 saat lisää ajoa. Tuo 2000-3000 remonttihinta on ihan hyvä hinta jos et siis ole alkuperäinen omistaja. Tai siis Isäsi.

Pitää myös muistaa, että kenenkään ei ole pakko sulle mitään hyvittää, ellet ole ostanut autoa 6kk-12kk sisään.

Skodiaq


Kovin suurta jälleenmyyntiarvoa ei voine odottaa ilman tehtyä moottoriremonttia tai öljyn kulutuksen mittaustodistusta...



free image hosting

multsi

Paljonkohan tosta liike on mahtanut hyvittää? 4-5 tonttua?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Skodiaq - 15.12.17 - klo:11:22
Kovin suurta jälleenmyyntiarvoa ei voine odottaa ilman tehtyä moottoriremonttia tai öljyn kulutuksen mittaustodistusta...



free image hosting

Varmaan riippuu liikkeestä.  Autoverkkokauppa hyvitti 10k. Autosta joka ostettiin alkuvuonna ja jolla ajettu +30k. 2k menetys.

kramer

Lainaus käyttäjältä: willHu - 14.12.17 - klo:12:18
Jos pystyttäisiin asiassa.
Edelleen kaipaan kokemuksia 1.8tsi öljynsyönnin korjauksesta.

Audissa vastaantulo 100% kilometrit n.160tkm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kramer - 15.12.17 - klo:17:15
Audissa vastaantulo 100% kilometrit n.160tkm

Sulla on ollut täydellinen huoltokirja eikä huoltoväliä ole ylitetty 10%.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hese57

Lainaus käyttäjältä: kramer - 15.12.17 - klo:17:15
Audissa vastaantulo 100% kilometrit n.160tkm

Kuka tämän vastaantulon kustansi?  Maahantuoja vai autoliike josta auton ostanut?
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

kramer

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 16.12.17 - klo:10:01
Kuka tämän vastaantulon kustansi?  Maahantuoja vai autoliike josta auton ostanut?

Maahantuoja kustansi. Huoltokirja oli kunnossa eikä yhtään huoltoa ollu menny liian pitkäksi, mutta kaikki ei ollut merkkiliikkeen huoltoja ja kuitit piti löytyä. Käsittääkseni myös valmistajissa eroja (audi, skoda, vw) miten hoitavat asian.

Hese57

Minulle maahantuoja pesi kätensä asiassa heti. Olen toinen omistaja ja ilmoitti kylmästi että jos olisin ensimmäinen niin menisi suurin piirtein takuuseen. Autolla ajettu vasta 56tkm. Käskivät kääntyä auton myyneen liikkeen puoleen asiassa.

Kulutus seurannassa ajettu melkein 400km ja mielestäni öljynpinta ei ole laskenut nimeksikään. Olisikohan tässä ollut nyt syynä öljymerkin vaihto ja laadun. Aikaisempi öljy oli longlife öljyä 5w-30 nyt synt 5w40.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 16.12.17 - klo:15:39
Minulle maahantuoja pesi kätensä asiassa heti. Olen toinen omistaja ja ilmoitti kylmästi että jos olisin ensimmäinen niin menisi suurin piirtein takuuseen. Autolla ajettu vasta 56tkm. Käskivät kääntyä auton myyneen liikkeen puoleen asiassa.

Kulutus seurannassa ajettu melkein 400km ja mielestäni öljynpinta ei ole laskenut nimeksikään. Olisikohan tässä ollut nyt syynä öljymerkin vaihto ja laadun. Aikaisempi öljy oli longlife öljyä 5w-30 nyt synt 5w40.

Mo toivottavasti otit opiksesi ja oli viimeinen VAG? Ã,,änestämällä lompakolla on ainoa tapa vaikuttaa.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.12.17 - klo:18:08
Mo toivottavasti otit opiksesi ja oli viimeinen VAG? Ã,,änestämällä lompakolla on ainoa tapa vaikuttaa.

Opiks mistä? Että takuukirjassa lukee että oltava joko ensimmäinen omistaja tai että uusi omistaja on ostanut vaihtoauton suoraan audi/vw/skoda/seat liikkeestä ihan samat ehdot on mm. muillakin. Kaikki muu on valmistajan hyvä tahto tapauksia. Vituttaa tollasten typeryksien kommentit.

v_stone

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.12.17 - klo:18:08
Mo toivottavasti otit opiksesi ja oli viimeinen VAG? Ã,,änestämällä lompakolla on ainoa tapa vaikuttaa.

Johonkin on rajat vedettävä, muuten VV-auto joutuisi maksamaan IV Golffin ikkunannostimia vieläkin.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.12.17 - klo:21:53
Miksiköhän VW-konsernin autoissa turbo porsii 200tkm kohdalla? Tokihan on, että osa vaihtaa auton kolmen vuoden välein joten heille on ihan sama ajaako LL-ohjelman mukaan. Mä vaihdan marmorilla öljyt alle 100 euroa ja ei tunnu mun lompakossa vaikka sen tekee 12-15tkm välein. Pieni summa autoilun kokonaiskustannuksissa.

Harmi ettei tästä LL-ohjelmasta ja öljyjen juoksevuudesta ole tehty parempia testejä, mutta fakta on että moni auton valmistaja on lyhentänyt öljynvaihtoväliä sekä kasvattanut öljypohjankokoa.

Mutta jos auto syö sen 0,5L/1000km, niin eihän sinne kannata edes öljyjä vaihtaa  ;D ;D ;D. Nehän vaihtuu ihan itsestään.
Alkuperäinen turbo ja mekaaninen ahdin, kilsoja kohta 250tkm. Öljyn vaihtoväli korkeintaan 15tkm eli onko "pelastanut" turbon/turbot?  8)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.12.17 - klo:21:42
Alkuperäinen turbo ja mekaaninen ahdin, kilsoja kohta 250tkm. Öljyn vaihtoväli korkeintaan 15tkm eli onko "pelastanut" turbon/turbot?  8)

Sano sinä 😉?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

s-mod

Ã,,lä osta käytettyä.... Uudessa vara parempi. +3 v takuu kattaa öljyn kulutus sotkutkin. Ja sitten vaihtoon ???? Kyllä vw-konsernin dsg-laatikon toimintaa saa parempaa hakea 20-45ke autoissa vaikka vähän öljyä menisikin. ((Varsinkin kun toyota ja honda kuskit ei osaa laittaa valoja päälle edes pimeällä moottoritiellä (sori varmaan vanhoja kuskeja). En yleistä. Mutta kun vituttaa, melkein mettään ajo.))
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.17 - klo:21:47
Sano sinä 😉?
Ei hajuakaan, olen pihalla kuin lumiukko koska eka turbokulkine ja eka Klongswaken jos Audia ei lasketa mukaan. 8)
Ajattelin että "viisaammat" valistaisi minua?  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy