Uusi Superb tilattu

Aloittaja Sokota09, 18.06.15 - klo:14:19

« edellinen - seuraava »

schubi

Lainaus käyttäjältä: schubi - 01.11.17 - klo:15:36
Auto luovutettu eilen... ja viety huoltoon tänään tuntemattomaksi jääneestä AdBlue-järjestelmän vian takia. Sinne jäi auto ainakin viikoksi. Että näin alkoi yhteinen taival Superbin kanssa  >:(
No niin, sainkin auton takaisin jo tänään. Syylliseksi osoittautui tukkoon mennyttä suodatinta.

Veho Olari hoiti tätä ihan tyylikkäästi. Sain eilen Kodiaqin käyttöön siihen asti kunnes oma olisi taas kunnossa, ja tänään oma auto odotti tankattuna ja pestynä.

Kodiaq oli muuten aivan käsittämättömän hiljainen kitkoilla, mutta olen tyytyväinen että päädyin Superbiin. Vaikkei sekään mikään pieni auto ole, se on kuitenkin hyvässä mielessä paljon tyköistuvampi.

torso1

Oman uuden Superb:n luovutus häämöttää jo ensi viikolla:) Tänään auto oli saapunut myyjäliikkeeseen. Vielä jonkun fixin tekevät siihen myyjäliikkeen toimesta ennen luovutusta...ja tietysti Lacroe pintaan jo heti uutena ;D

Kulkeeko schubilla muuten tuo uusi auto ihan suoraan? et ole nähnyt tarvetta viedä uutta autoa heti ohjauskulmien säätöön..?

schubi

Osa 2: aamulla kun piti lähteä töihin mittaristo loisti kun joulukuusi virhevaloista ja limp-modekin oli päällä. No, ei auttanut kun kutsua hinausauto paikalle. Huollossa selvisi että joku eläin oli kuulemma jyrisinyt jotain letkua poikki ja että vika on siinä. Sinänsä hyvä jos tämäkin homma menee paska tuuri-osastolle eikä autossa ole mitään vakavampaa (maanantaikappale tms.), mutta hiukan alkaa kyllä pinna kiristyä. Skodan/Vehon toiminta edelleen ihan asiallista, mutta aikaa tämän asian kanssa säätämiseen menee aivan liikaa.

torso1: kulkee suoraan. Silloin kun kulkee  :o

Henriksson

Aikanaan tuli ruksittua varustelistasta kaikki tekniikkakilkkeet. Nyt pimeyden tultua Dynamic Light Assist on mielestäni jopa paras varuste. Se toimii uskomattoman tarkasti sekä letkassa ajettaessa, että vastaantulevien kohdalla. Pitkiä vilkutellaan erittäin harvoin, joten kovin pahasti ei häikäise vastaantulevia.

Oikeanpuoleinen penkka on käytännössä aina valaistu pitkillä, ellei edessä ajava satu kääntämään sektorille. Suosittelen kaikille varauksetta.

janike75

Itselle laitoin tällä viikolla tilaukseen Superb farkku Style Business packin. Ruksin mukaan tuuletetut etupenkit ja kuskin hierovan penkin. Onko kellään kokemuksia noista?
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

Ylialokas

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 01.12.17 - klo:19:33
Itselle laitoin tällä viikolla tilaukseen Superb farkku Style Business packin. Ruksin mukaan tuuletetut etupenkit ja kuskin hierovan penkin. Onko kellään kokemuksia noista?

Hierovia penkkejä mulla ei ole mutta tuuletetut löytyy kyllä. Kesäkuumalla tosi hyvät!

Hieronnasta, edellisessä autossa oli hierovat penkit ja se oli kyllä enemmän sellasta hipelöintiä. Skodan vastaavista en osaa sanoa.

kari.m.hoo

Lainaus käyttäjältä: Henriksson - 08.11.17 - klo:22:00Nyt pimeyden tultua Dynamic Light Assist on mielestäni jopa paras varuste. Se toimii uskomattoman tarkasti sekä letkassa ajettaessa, että vastaantulevien kohdalla. Pitkiä vilkutellaan erittäin harvoin, joten kovin pahasti ei häikäise vastaantulevia.

Oikeanpuoleinen penkka on käytännössä aina valaistu pitkillä, ellei edessä ajava satu kääntämään sektorille. Suosittelen kaikille varauksetta.

Oma kokemukseni Dynamic Light Assistantista on kaksijakoinen. Selkeällä kelillä toimii hienosti, mutta jos on sumua tai pöllyävää lunta tai rankkasade niin ei toimi. Joutuu manuaalioperointiin.
Nykyinen kulkine Skoda Superb III Style Liftback 4x4 TDI190 DSG -15 (värinä Rosso Brunello)
ex-kottero Volvo V60 D2 Momentum -13 (värinä Vibrant Copper) enkä kadu vaihtoa, vain väriä jäin kaipaamaan

-karppa-

Kävin koeajamassa tuota uutta superb:a ja yksi rasittava ominaisuus oli. Auto oli varustettu led-valopaketilla ja ajaessa pimeällä tiellä ajovalot kääntyivät ratin mukaan todella herkästi. Kun ajoi sitten jäisellä/kuoppaisella tiellä rupesi valot värisemään, joka oli todella rasittavaa. Toinen huomio oli, että nuo led-valot ovat surkeat verrattuna xenoneihin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Sokota09

Uusi Superb ei ole saatavilla Led-ajovaloilla, ihan xenonit siellä keulalla ovat värisseet ja huonothan nekin ovat näkyvyyden osalta.

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.12.17 - klo:18:26
Kävin koeajamassa tuota uutta superb:a ja yksi rasittava ominaisuus oli. Auto oli varustettu led-valopaketilla ja ajaessa pimeällä tiellä ajovalot kääntyivät ratin mukaan todella herkästi. Kun ajoi sitten jäisellä/kuoppaisella tiellä rupesi valot värisemään, joka oli todella rasittavaa. Toinen huomio oli, että nuo led-valot ovat surkeat verrattuna xenoneihin.

Nyt on oltu kyllä herkällä päällä. Saa aika kiharaa olla, että valot häiritsevästi värisevät, mutta myönnän kuitenkin niin tapahtuvan. Nyt kun on kaduilla melkoista teräsjäätä, niin pahaa tekee kyllä muutoinkin ajella, valojen tärinästä puhumattakaan. Sama ominaisuushan oli jo varhaisissa xenoneilla varustetuissa Octavioissa. Muistan tuon havainneeni kun E-mersulla ei värissyt ollenkaana Ocussa suorastaan heilui.

Itse kaipaisin jopa enemmän kääntyviä valoja, joten lienee makuasia tuokin. Ei siitä haittaa ole, vai?

Lähivalot ovat kyllä Superbissa muutoinkin surkeat, pitkät taas ihan mukiinmenevät.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 28.12.17 - klo:16:23
Nyt on oltu kyllä herkällä päällä. Saa aika kiharaa olla, että valot häiritsevästi värisevät, mutta myönnän kuitenkin niin tapahtuvan. Nyt kun on kaduilla melkoista teräsjäätä, niin pahaa tekee kyllä muutoinkin ajella, valojen tärinästä puhumattakaan. Sama ominaisuushan oli jo varhaisissa xenoneilla varustetuissa Octavioissa. Muistan tuon havainneeni kun E-mersulla ei värissyt ollenkaana Ocussa suorastaan heilui.

Itse kaipaisin jopa enemmän kääntyviä valoja, joten lienee makuasia tuokin. Ei siitä haittaa ole, vai?

Lähivalot ovat kyllä Superbissa muutoinkin surkeat, pitkät taas ihan mukiinmenevät.

Ilmeisesti ei saa olla kriittinen? Omassa autossani on kääntyvät valot eivätkä värise.

Ainakin edellisen mallin pitkät oli erinomaiset ja muutenkin kympin valot (Tm:n mukaan), mutta ei nuokaan pitkät häävit, kun 90-luvun saabissakin oli paremmat.


Oma mielipiteeni on, että pitäisi päästä kokeilemaan L&K malli. Sitten voisi olla jotain mieltä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V-O

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.12.17 - klo:18:26
Auto oli varustettu led-valopaketilla ja ajaessa pimeällä tiellä ajovalot kääntyivät ratin mukaan todella herkästi.  Toinen huomio oli, että nuo led-valot ovat surkeat verrattuna xenoneihin.
Toivoisin että kertoisit lisää tuosta LED-valopaketista. Miksi LED-valot olivat mielestäsi surkeammat xenoneihin verrattuna?

torso1

Lainaus käyttäjältä: V-O - 28.12.17 - klo:21:56
Toivoisin että kertoisit lisää tuosta LED-valopaketista. Miksi LED-valot olivat mielestäsi surkeammat xenoneihin verrattuna?

Ei uudessa Superb:ssa ole Led-ajovaloja. Päiväajovalot ovat ainoastaan Ledit ja muuten ajovaloina ovat kaksoisksenonit.

...kyllä ne xenonit mullakin tärisee montuissa aika paljon. Kyseessä siis uusi Superb. Entisissä autoissa BMW ja Audi, xenonvalot eivät tärisseet yhtään kuopissa. Tuo valojen kääntyvyys ratin asennon mukaan (kaarreajovalot) on mielestäni ihan ok. Varmaan se on kalliimmissa saksalaisissa parempi mutta ovat autotkin kalliimpia...

#timo#

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 28.12.17 - klo:16:23




Lähivalot ovat kyllä Superbissa muutoinkin surkeat, pitkät taas ihan mukiinmenevät.
Eikös se ole juuri toisin päin? ::) Valojen suuntaus muuten kannattaa tarkistaa. Mulla ne näytti liian alas.

icemii

Itsekin kun ensimmäisen III Superbin näin liikenteessä niin luulin että ovat led ajovalot
Sen verran sinertävät polttimot ovat. Ainakin jos sellainen tulee perässä niin ei juuri lähialuetta
pidemmälle valaise ojaa edelläajavan vierelle.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 29.12.17 - klo:08:43
Ei uudessa Superb:ssa ole Led-ajovaloja. Päiväajovalot ovat ainoastaan Ledit ja muuten ajovaloina ovat kaksoisksenonit.


Tämähän se V-O:n pointti juurikin oli, että ei ole edes mitään tehtaan Led-valoja Superbissa, joten olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, jos joku on sellaisella Superbilla ajanut..

Superb III:n lähivalot ovat keskinkertaiset, mutta pitkät valot jopa surkeat. Tämä on harmmillinen kauneusvirhe muuten kohtalaisen tasavahvassa autossa.
Octavia III RS TDI

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 29.12.17 - klo:11:47
Tämähän se V-O:n pointti juurikin oli, että ei ole edes mitään tehtaan Led-valoja Superbissa, joten olisi mielenkiintoista kuulla lisää siitä, jos joku on sellaisella Superbilla ajanut..

Superb III:n lähivalot ovat keskinkertaiset, mutta pitkät valot jopa surkeat. Tämä on harmmillinen kauneusvirhe muuten kohtalaisen tasavahvassa autossa.

Läpyskästä luin, että led-valopaketti oletin että valot ovat ledit. Ilmeisesti autossa on surkeammat xenonit, kuin edellisessä mallissa. Kuten tuosta linkittämästäni kuvasta selviää, niin xenonithan tuossa on.

Lainaan vielä tekstiä: Uusin superb jatkaa ksenoneilla, mutta kaukovaloista on jäljellä vain puolet!

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V-O

Ookke, eli ajovalot edelleen ledittömiä.

torso1

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 29.12.17 - klo:09:04
Eikös se ole juuri toisin päin? ::) Valojen suuntaus muuten kannattaa tarkistaa. Mulla ne näytti liian alas.

Pystyykö tuon suuntauksen tekemään itse? Ilmeisesti vain merkkiliike pystyy tuon tekemään? Varmaan se nollapiste täytyy kalibroida uudestaan suuntauksen jälkeen..

Mulla ainakin tuntuu että lyhyet näyttävät uudessa autossa aivan liian alas. Pitkät taas ovat ihan ok. Toki voisivat nekin näyttää pidemmälle ja olla tehokkaammat. Aika surkeat valot siinä kaikenkaikkiaan on jos vertaa vaikka edelliseen Bimmerin Bixenon ajovaloihin.

#timo#

#319
Minä ainakin suuntasin itse. En usko että tuohon mitään muita kalibrointeja on, dynaamisista en tiedä. Alenema on 1%. Paras tehdä valojen suuntauslaitteella tai jos sitä ei ole niin aika hyvin onnistuu myös tasaisella alustalla seinää vasten mittaamalla  ;) Mulla siis perus xenonit kaarrevalotoiminnolla. Tuossa yksi tsi ohje: http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=297

hta

Hinnoittelu on taas kosmista.

3V55LD1.4 TSI ACT L&K DSG Autom (Skoda Superb Combi VM2018) 46113 EUR
3V55LD1.4 TSI ACT L&K BusinessLine DSG Autom (Skoda Superb Combi VM2018) 42706 EUR

Business Line on huomattavasti halvempi vaikka siinä on kaikki mitä tuossa normaalissa ja vielä paljon päälle...

Miksi edes myydä tuota normaalia versiota? Lähinnä asiakkaana tuntisin itseni aivan helvetin petetyksi jos joku myyjä kirkkain silmin möisi normaalin version eikä sanoisi mitään.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

nupaha

Lainaus käyttäjältä: hta - 08.02.18 - klo:00:38
Hinnoittelu on taas kosmista.

3V55LD1.4 TSI ACT L&K DSG Autom (Skoda Superb Combi VM2018) 46113 EUR
3V55LD1.4 TSI ACT L&K BusinessLine DSG Autom (Skoda Superb Combi VM2018) 42706 EUR

Business Line on huomattavasti halvempi vaikka siinä on kaikki mitä tuossa normaalissa ja vielä paljon päälle...

Miksi edes myydä tuota normaalia versiota? Lähinnä asiakkaana tuntisin itseni aivan helvetin petetyksi jos joku myyjä kirkkain silmin möisi normaalin version eikä sanoisi mitään.

Pointtihan on siinä, että business-malliston autoissa on pienempi kate ja tällöin samalla varustelulla hinta jää halvemmaksi. Jos olet vaihtamassa autoa business-malliin saat huonomman hyvityksen vaihtoautosta, kun vastaavaan "normi-hinnoiteltuun" malliin. Business-malleihin harvemmin on yritysautopuolella tulossa vaihtaria tai ainakin se jää leasing-firman "vaivoiksi".
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

reverence

Kuinka pitkä on tämänhetkinen toteutunut toimitusaika. Milloin tilattuja luovutetaan nyt?
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 29.12.17 - klo:09:04
Eikös se ole juuri toisin päin? ::) Valojen suuntaus muuten kannattaa tarkistaa. Mulla ne näytti liian alas.

Meikäläisen ajoissa kyllä juuri niin päin, että lähivalot näyttävät värikkään läikän auton eteen ja pitkillä kyllä on aina pärjännyt. Tiedä sitten, voihan ne olla väärin säädetty. Kiitos huomautuksesta, täytyy seuraavassa huollossa kysellä.

Ja kun joku kyseli aiemmin, että saako olla kriittinen, niin tottakai saa. Jotain verrokkia olisi kuitenkin hyvä antaa kritiikin tueksi. Autohan on kuitenkin yleisesti ottaen aivan loistava hintaansa nähden, verrataan nyt vaikka saman hintaisiin Korean ihmeisiin tai Saksan Ladoihin.

Ocu_P

Oman nykyisen Superb III:n olisi saanut ajoon kahdessa kuukaudessa tilauksesta. Tulevan ja 9.1. järjestelmään syötetyn saisi ajoon helmikuun lopussa, jos ehtisi hakea. TDI 150 DSG L&K businessline.

reverence

Onko aavistusta MY2019 uudistuksista ja tuleeko ne niinkuin normaalisti alk vko 22.
Hybridiä pukkaa, mutta muuttuuko auto mitenkään, täysled valot tms?

Ei tuo tilaukseen vaikuta, mutta ollaan sen verran liki vko22 että kiinnostaa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

neshi

Lainaus käyttäjältä: reverence - 21.02.18 - klo:09:55
Onko aavistusta MY2019 uudistuksista ja tuleeko ne niinkuin normaalisti alk vko 22.
Hybridiä pukkaa, mutta muuttuuko auto mitenkään, täysled valot tms?

Ei tuo tilaukseen vaikuta, mutta ollaan sen verran liki vko22 että kiinnostaa.

Onko hybridin tulosta jossain jotain varmaa tietoa? Olen kovasti koittanu Googletella ja ja vain vanhoja uutisia ilmestynyt ruudulleni. Odotan itse ainakin innolla hybridin tulemista myyntiin.

traktori

Lainaus käyttäjältä: reverence - 21.02.18 - klo:09:55
Onko aavistusta MY2019 uudistuksista ja tuleeko ne niinkuin normaalisti alk vko 22.
Hybridiä pukkaa, mutta muuttuuko auto mitenkään, täysled valot tms?

Ei tuo tilaukseen vaikuta, mutta ollaan sen verran liki vko22 että kiinnostaa.
Lehdistötiedote Geneven autonäyttelystä


  • Märkä DSG 7-loviseksi
  • Kaikissa bensoissa partikkelisuodatin
  • Tehoversion teho putoaa! 200 kW:n (oli 206)
  • Digimittaristo tulee saataville

Jan koller

Onkos kukaan käynyt kysymässä, onko my19 myynti alkanut ja mikä toimitusaika lienee tällä hetkellä?Puhelimella tuon tietenkin itsekin saisi selville, mutta sitten alkaa yli-innokkaan myyjän pommitus, että laitetaanko jo tilaukseen... Toivottavasti nuo businessline-mallit ei poistu samalla myynnistä?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Enhancer

Viikolla 31 vaihtuu mallivuosi tänä vuonna, siitä tuotanto poikki 6-10 viikon ajaksi mallista riippuen uusien WLTP-tyypitysten vuoksi.

Moottorityyppejä poistuu samalla, 1.4tsi ja 1.6tdi ainakin VW-puolella siirtyy ajasta ikuisuuteen, maakaasuversio Golfista loppuu tuollaisenaan ja 1.5 versiona uudelleen tuotantoon joulukuussa jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy