Uusi Superb tilattu

Aloittaja Sokota09, 18.06.15 - klo:14:19

« edellinen - seuraava »

lao

Hienon pelin TeHoKo tilasit ja kunnon panulla! Koeajoitko 280-mallia? Hyvin listasit styleen namuja, joten kysyn että harkitsitko L et K -mallia? Vai oliko tarkka harkinta, että haluat juuri tuon sport-alustan? Noi Cassiopeiat on kyllä nätit vanteet.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TeHoKo

Koeajamaan en päässyt kuin 190hp tdi ja sekin etuvetona. Turhan pitkä matka olisi ollut lähimpään 280 koeajoautoon, en viitsinyt vaivautua. Tuon nykyisen bensaräsän tilasin myös koeajamatta ja toivotaan että ei Superbikaan tuota pettymystä. Suoritusarvot näyttää ainakin paperilla ihan riittäviltä.
L&K:n sisustavaihtoehdot ei vaan millään miellytä omaa silmää eli oli selvä valinta varustella mieluummin Style omien mieltymysten mukaan ja sporttialusta oli kyllä toivelistan kärkipäässä.
Taisipa olla kuvat tällä foorumilla sinun autosta missä nuo cassiopeiat näin ekan kerran ns. oikeassa autossa...kiitos vaan vinkistä, hyvä maku näkyy olevan sinullakin...

JanneH81

Lainaus käyttäjältä: JanneH81 - 29.12.15 - klo:21:02
Tulossa olisi nyt Skoda Superb 2.0 TSI 220 Combi Style lisättynä Winter paketilla.

Saas nähdä kuin pärjää vajaa vedolla... Neliveto Volvosta siirrytään... Ajattalin, et ei enään tarvi välttämättä nelikkoa kun ajot putoaa 50 tkm 18 tkm.

Parin viikon päästä pitäis olla uus Skoda alla (oli liikkeessä valmiina).

Huomenna uuden auton hakuun ja sopivasti tuli tänään Superskodalta muutama kilke uuteen autoon.  :D
Tulossa: Volvo V90 T8 R-design
Skoda Superb Combi 2.0TSI 220 Style
Volvo V70 D4 AWD Summum -14

TeHoKo

Minkälaista kilkettä tuloillaan?






JanneH81

Takapuskurin päälle suoja, ledit takakonttiin, padi telineet takapenkille ja sit roiskeläpät ( katotaan et tuleeko kiinni).
Tulossa: Volvo V90 T8 R-design
Skoda Superb Combi 2.0TSI 220 Style
Volvo V70 D4 AWD Summum -14

jalava

Eka postaus tänne :)

Vaikka KIA Optima TX olikin vielä 2 vuodenkin jälkeen mielestäni yksi järkevimpiä ostoksia, mukava ajaa ja varustelultaan vielä todella edullinen, sen vetokyky ja tavaratilat olivat niin surkeat että lievästi käsistä lähteneen kilpa-autoharrastuksen vuoksi lähdin etsimään autoa jolla voisi vetää 2200kg tai enemmän ja autossa olisi tilan lisäksi vähintään kaikki ne mukavuusominaisuudet mihin Optimassa ehti tottua eli nahat, lasikatto, kaistavahdit, ilmastoidut sähköpenkit, navit, popit jne.

Aluksi lähdin liikkeelle Kia Sorentoa kattomaan mutta kun 70ke hintalappu ja automaatilla vain 2000kg vetokyky petti, niin sitten käytiinkin vaikka ja mitä läpi. Joutui toteamaan että käytännössä äkkiä palaa satku jos haluaa enemmän kuin 2000kg vetää tai sitten karsitaan varusteista rankalla kädellä. VAG ei pelotteluiden ja viimeaikaisten uutisten valossa lainkaan siellä kilpailuissa mukana, vaan jouduin ottamaan nyt sitten tietoisen riskin ja ottamaan nämäkin merkit mukaan pudotuspeleihin ikäänkuin villinä korttina.

Tila-autoista toki Alhambra jne olisivat vetokyvyn tyydyttäneet mutta ulkoasu oli vähän liian "mammamobiili". Lopulta kävin koeajamassa Passattia (jota Optimaa hankkiessa pidin aivan liian kalliina :) ) ja se oli muuten hyvä paitsi että lisävarusteiden jälkeen hinta kohosi taas melkein 70ke ja Highlinen penkit eivät miellyttäneet omaa läskipersettä yhtään, jouduin kuitenkin radalla istumaan kuppipenkissä ihan tarpeeksi monta tuntia vuodesta.

Tästä tulikin sitten mieleeni että Superbissa on varmaan sama tekniikka saatavilla ja olihan siellä ja kuvien perusteella sisustakin paljon lähempänä sitä mihin olin Optimassa tottunut, eli jenkkisedaneista tuttu comfort meininki.

Alunperin piti mennä koeajamaan Combi 4x4 L&K 2.0 TDI:tä, mutta koska auton saaminen koeajettavaksi osoittautui huomattavan vaikeaksi automyyjälle, kävin ajamassa 280:stä ja aivoni välittömästi järkeilivät ettei se nyt niin paljoa enempää kuluta.

Eli Combi 4x4 2.0 TSI 280 L&K about kaikella paitsi lämmitettävällä tuulilasilla tilattu, toimitus joskus heinäkuussa. Kuulemma joutuneet vaihtamaan tehtaalla lasikattojen toimittajaa huonon laadun vuoksi, niin menee aikaa että saavat uuden yhteistyön pelittämään.
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG

JAK

Kannattaa vielä ottaa se lämmitettävä tuulilasi. Et kadu.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: JAK - 12.02.16 - klo:23:28
Kannattaa vielä ottaa se lämmitettävä tuulilasi. Et kadu.

Ja tuulilasivakuutus.

Zetor

Sain viikko sitten torstaina Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG. Varustelu on kohtuullisen kattava, lisävarustelistalta jäi muistaakseni ruksimatta aikanaan vain TV-viritin ja hälytin. Heti seuraavana päivänä olikin sitten aika ahtaa perhe kyytiin ja lähteä Espoosta viikoksi Rukalle. Tuon reissun perusteella uskallan jo vähän kommentoida kokemuksia ja verrata autoa edelliseen vm 2013 B7 Passattiini.

Plussat:
- Tilaa on ja paljon, Passatissa piti välillä etupenkillä tällaisen 188 senttisen pikkuisen tinkiä tiloistaan, jotta takapenkillä turvaistuimissa naamat menosuuntaan istuvat nassikat eivät koko ajan polkisi jaloillaan etupenkkien selkänojia. Siinä vaiheessa kun toinen turvaistuin oli vielä selkä menosuuntaan, piti Passatissa apparin penkkiä ottaa selvästi eteenpäin, nyt siihen ei olisi mitään tarvetta. Tuntuu siltä, että tilaa olisi pituussuunnassa vielä enemmän kuin aikanaan omistamassani Superb II:ssa. Leveyssuunnassa olo tuntuu selvästi väljemmältä kuin Passatissa.
- Etuistuimet ovat muotoilultaan ihan hyvät. Ei ne ehkä vedä vertoja Passatissa olleille sporttipenkeille, mutta en silti jää niitä kaipaamaan. Ihan varmasti en oikein osaa sanoa kummat ovat paremmat, erilaiset ne kyllä ovat. Mitään puutumis- tai kipeytysmisongelmia ei pitkälläkään matkalla tullut.
- Ohituskiihtyvyys iso suksiboksi katolla ja takakontti kattoon asti lastattuna oli erittäin hyvä (280 ukot ei sitten ala kehuskelemaan :) ). Menohaluja on ihan eri malliin kuin vanhassa 140hv Passatissa oli, joka puutui vastaavalla kuormalla ohituksissa ihan selvästi.
- Ohjaus ja suuntavakavuus ovat erinomaiset. Auto menee jopa Nokian kitkoilla todella vakaasti ja nätisti suoraan.
- Neliveto toimii kuin ajatus, toki joku Torsen voi olla vielä vakaampi ja loogisempi menijä, mutta minä en sellaista vajakin jälkeen osaa kaivata. Ja ESC Sport -moodilla saa perän halutessaan iloisesti irti. Ajelin myös 5 kilsaa yhden auton levyistä ränniä, jossa lunta oli niin paljon että se tunki vähän väliä konepellille (20-30cm). Kunhan piti vauhdin yllä, ei etenemisessä ollut mitään ongelmaa. Toki ojat yrittivät kutsua kovasti, kun välillä auto kampesi vanhoissa urissa vinoon, mutta sitä vartenhan se ratti on :)
- Takapenkin lukuvalot ovat paljon paremmat pimeällä ajaessa kuin Passatissa oli. Passatissa ne häiritsivät selvästi ajamista, Superbissa ei lainkaan.
- Tavaratilan perustilavuus verhon alla on selvästi suurempi.
- Sähköinen takaluukku toimii paljon sulavammin kuin Passatin rämäyttäjä.
- Ilmastointi toimii paljon miellyttävämmin kuin Passatissa, jossa sai aina olla rukkaamassa lämpöä ja välillä puhallustehoakin. Nyt sai koko ajan olla 22 asetuksena ympäri auton.

Miinukset:
- Valoista ei täydellistä kuvaa saanut, koska ainoat kunnon pitkän matkan pimeässä ajot tuli ajettua surkeassa kelissä jonossa. Ã,,kkiseltään ne eivät kuitenkaan vakuuttaneet. Kokeilen varmaan jossain vaiheessa vaihtaa kunnon polttimot ja säätää valot ihan sallitun ylärajoille. Passatissa noilla tempuilla oli selvä vaikutus valotehoon.
- Takalasi on aika voimakkaasti viistetty, jolloin tavaratilan yläosa jää aika pieneksi. Lähinnä yllätyin kuinka vähän kamaa tuohon yläosaan mahtui Passattiin verrattuna. Mutta korostan kuitenkin, että edes meidän kaltaisilla superkaman roudaajilla tämä ei muodostunut ongelmaksi koska tavaratilan "perusosa" on niin iso. Mukana oli kontissa ja suksiboksissa 4 henkisen lapsiperheen (7v+2v) viikon laskettelureissun kamat, isot lastenvaunut, jumpparulla, pari stiigaa, omat tyynyt, liinavaatteet jne.
- Moottorin ja vaihteiston yhteistoiminta on kaikkea muuta kuin saumatonta isolla kuormalla ja erityisesti suksiboksi katolla. 80-alueilla vaihteisto sahaa jatkuvasti, pahimillaan monta kertaa minuutissa) vitosen ja kutosen välillä. Pienikin vastamäki tai pikkuruinen kaasunpainallus saa vaihteiston heti vaihtamaan viitoselle ja sitten taas takaisin kuutoselle. Eli vaihteisto yritti väkisin käyttää pieniä kierroksia, joilla puhti loppuikin kesken. Ihan sama ilmiö esiintyi mäkisessä maastossa esim. risteyksistä kiihdytettäessä. Risteyksen jälkeen vaihteisto latoi heti kolmosta pesään, jolloin meno mäessä hyytyikin ja sitten haettiin nykäisyn saattelemana kakkosta.  Jännä nähdä miten käytös muuttuu kun huomenna saa boksin pois katolta.
- ACC:n pudotessa pois pelistä tutkan peittyessä moskaan, ei ole vakkari käytettävissä ollenkaan
- Reilut viisi kertaa ikkunat veti huuruun noin kymmeneksi sekunniksi, kyseessä täsmälleen sama ilmiö kuin toisessa ketjussa on puhuttu.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

TomiKoo

*Uusi foorumilainen  :)*

12.08.2015 tilattu Superb Combi 2,0 TDI 190 4X4 L&K (vieläkään toimitusaika ei lukkiutunu)
Lisämausteita:
- Värinä Business Grey
- Peruutuskamera
- Smart Link ja langaton Media Command -ohjaus
- Vetokoukku
- Talvirenkaat
- Kattotelineet

Vähän on meinannut horjua usko maahantuojaan kun ei ole pystynyt vahvistamaan toimitusaikaa, mutta tänään maahantuojalta soiteltiin, että se voisi lukkiutua viikolle 12/2016.
Tähän kuulemma vaikutti hyvinkin se, että vaihdoin Ruskean sisustan Mustaan L&K sisustaan, joka oli hiljattain tullut valikkoon.

Jälleenmyyjä lupaili seurailla joka päivä tilannetta, kuten tähänkin saakka.


Tulossa Skoda Superb L&K 190 DSG 4x4
Ex Audi A6 2.0 TDi -11 ja Skoda Octavia Scout 2.0 TDi -08

jalava

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 20.02.16 - klo:12:42
Ja tuulilasivakuutus.

Tämäpä se pääasiallinen syy oli ja myös se ettei löytynyt oikein mitään tietoa kuinka paljon lämmitettävä tuulilasi heikentää HSDPA ja GPS verkkoa, vaikka tuo onkin avokatolla jo vähän parempi tilanne kuin umpinaisena.

En muista koska olisin kokenut lämmitettävän tuulilasin tarpeelliseksi, auto kun pitää puhdistaa lumesta muuten kuitenkin niin tuulilasi on melkein se helpoimpia tehdä kun tekee viimeisenä auto käynnissä.
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: RH67 - 19.10.15 - klo:12:08
Tilattu Skoda Suberb 13.08.2015 valmistus ajankohta varmistunut vk. 45
1.4 TSI ACT 4X4 Ambition liftback
Winter-paketti
Busines Grey metalliväri
Sähkötoiminen takaluukku
Vetokoukku
Kumimatot
17 " nastarenkaat
Akkulaturi
Takaläpät

Luovuttu 17" Stratos vanteista, pidentävät toimitusaikaa ( oli tuotantoviikko merkattu alustavasti 07/2016)
Vakio Heliokset tilalle

Mitkä on kokemukset 1.4 TSI :stä nelivedon yhteydessä? Riittääkö suorituskyky?

kaljis

Keskiviikkona tuli laitettua tilaus sisään uudesta Superbista seuraavilla tiedoilla.

Superb Combi 2.0 TDI 150 DSG Style

Lisävarusteet:

  • Winter-paketti
  • Fond-paketti
  • Sport-alusta
  • Dynamic Light Assistant (sisältää myös kaista-avustimen ja kaistainvaihtovaroittimen)

Väri: Candy White
Kesärenkaat: Esiasennusrenkaat 18" Cassiopeia vanteilla
Talvirenkaat: Contintentalin kitkat 18" Pegasus vanteilla

Olisin ehkä mielummin ottanut 17" vanteet talvirenkaille, mutta kun kyseessä oli leasing auto, joutui vanteiden kanssa kikkailemaan, että sain nuo haluamani Cassiopeiat kesärenkaille.

Auton saan alle oletettavasti 25.7, koska vanha leasing-sopimus vanhenee tuolloin. Toivottavasti uuden toimitus ei veny tuon pidemmäksi.  :)


RH67

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 27.02.16 - klo:15:10
Mitkä on kokemukset 1.4 TSI :stä nelivedon yhteydessä? Riittääkö suorituskyky?
Ainakin omaan käyttöön riittää, 3000 km mittarissa alkaa moottorissa olemaan puhtia, alussa melko heikko vääntö alhaalla n 1500 km ensimmäisinä päivinä tosi laiska
Maantiellä ohituksiin 4 v päälle ja kulkua riittää, tasaissa ajossa 6 v jaksaa vääntää hyvin ylämäetkin

lao

Kyllä kaikki Superbin moottorit riittävät nelivedolle siinä missä kaksivedollekkin. Tehontarpeeseen taas vaikuttaa niin paljon auton käyttöympäristinja kuormitus. Kaupungissa ja moottoritiellä tehoa ei tarvi (kaikilla pääsee 200) mutta maantiellä kuormattuna pienemmät moottorit vaativat ennakointia  ja pidempiä turvamarginaaleja. Yksin mitä ajoin 150 heppasta dieseliä, niin hyvin riitti tuskattomaan menoon.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Nipademu

Reilun vuoden tauon jälkeen taloutemme palaa VAG-linjalle:

Tilattu 6.4.2016: SKODA Superb Combi 2,0 Tdi 190 4x4 Style DSG

väri: Lava Blue

Varusteet:
Dynamic Light Assistant
Peruutuskamera
Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
Vetokoukku, esiin taitettava
Winter -paketti
Moottorilämmitin ja sisäpistoke (kampanja)

Arvioitu toimitusaika 4 kk
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

oranki

Suurta omistamisen ylpeyttä ei ole odotettavissa, koska on kyse leasingautosta. Tämmöinen on kuitenkin tilattu ja toimitusaika-arvaus oli 5 kk. Kivoja värejä sekä mukavia ja hyödyllisiäkin varusteita olisi Superbiin ollut tarjolla, mutta kohtuudessa pysytellään.

Combi 2,0 TDI 190 4x4 Ambition DSG.
-Pacific blue
-vetokoukku
-sähkötoiminen takaluukku
-sivuturvatyynyt taakse
-huonon tien paketti
-Stratos vanteet
-winterpaketti.


snuuba


Lokakuun lopulla tilattu Superb on vihdoin kotiutunut. Matkan varrella kone vaihtui dieselistä bensaksi, ulkoväri valkoisesta Quartz Grayksi ja sisäväri ruskeasta mustaksi. Ei varmaan ainakaan nopeuttanut saapumista, alkuperäinen arvio oli 10 viikkoa, mutta meni lopulta noin 22-23 viikkoa.

Speksit & lisävarusteet:
- Superb Combi TSI 280 DSG 4x4 L&K
- 19" Phoenix antrasiitti/kiillotettu
- peruutuskamera
- vararengas, näytti olevan kokoa 125/70/18", eli tällä ei voi varmaan koviin lujaa ajaa, tarrat vissiin piilossa olevalla kyljellä.
- Tavaratilan väliverkko
- Muuten olikin jo hyvät varusteet L&K:n mukana, listalta jäi ruksimatta: TV viritin, koukku ja ratin vaihdeläpyskät

- Maalipintoihin vedettiin Ceramic Pro 9H + Light -käsittely. Lisäksi samasta sarjasta pinnoitteet nahkapenkeille ja molempiin vannesetteihin. Samalla metritavarasta kalvo takapuskurin päälle ja merkit persuuksista pois.

- Talvinakeissa hopeanväriset CSP 13 vanteet 18" koossa. Näihin löytyi saksasta edukkaat Contin edellisen sukupolven nastat, joissa on vähemmän nastoja kuin nykyisissä malleissa ja ovat tätä kautta toivottavasti vähän hiljaisemmat. Audissa oli samat renkaat ja olin niihin kovin tyytyväinen. Toisena vaihtoehtona talvirenkaiksi oli Michelin, jossa on myös vähemmän nastoja. Kitkoilla olen kerran ajanut 20 km/h vauhdista peilijäällä lumipenkkaan, kun vastaan tuli auto keskellä kapeaa tieta, joten meidän rakkaussuhde kitkojen kanssa päättyi siihen.

- Superskodasta:
- Matto takakonttiin, pyöristykset kulmissa aiheuttaa sen, että ei täysin peitä lattiaa, on ilmeisesti mitoitettu ilman välipohjaa oleviin malleihin
- Kumimatto keskitunnelin päälle
- Kuskin/pelkääjän oviin ledi "avaus"-valot
- Takakontin luukkuun superskodan ledit. Näyttää ulkopäin samalta kuin Octavian vastaavat, mutta eivät ole keskenään yhteensopiva, koska liitin on erilainen. Superskodan kuvat on HB-mallista ja LEDit on tosiaan kombissa takaluukussa, eikä kontin sisällä kuten kuvissa. Edellisestä Octaaviasta jäi hyllyyn takakontin LED-valot, tarjouksia otetaan vastaan, kaupan päälle saa candy white peilinkuoret Octaviaan.

- Lisäksi puhelimelle Broditin lataava teline + Proclip. Piuhoja ei saanut vedettyä ihan niin siististi kuin Octaviassa, koska radion ympäristössä on enemmän kovaa muovia, jonka alle/väliin ei saa tungettua piuhaa.

Mittarissa tällä hetkellä 34 km, joten kauhean syvääluotaavaa analyysia autosta ei voi antaa. "Line Assist" tuntuu oudolta, kun pykii rattia, näillä näkymillä käännän pois päältä.

Laittaisin kuvia, jos osaisin :)



2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

lao

Onnea snuuba uudelle pelille! Et varasti tule katumaan moottorin vaihtoa dieselistä bensaksi, on meinaan sen verran sivistyneempi, innostavampi ja iloisesti ylärekisterissä laulava pata. Bonuksena huomattavasti parempi ulkonäkö kun perässä on kunnon putket molemmin puolin.

Ei varmasti hullumpi valinta tuo harmaa, kun valkoisia meinaa olla jo liikaa...Itse olisin melkein ehkä vaihtanut myös valkoisen harmaaksi, mutta auto menikin odotettua nopeammin tuotantoon. Miltä nuo 19" vanteet tuntuvat melun ja mukavuuden suhteen?
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

snuuba

Kiitoksia. Koeajoin 4x4 dieselin 17" nakeilla ja siihen verrattuna on meteliä pikkasen enemmän, ei kuitenkaan häiritsevästi ja Cantonia luukuttamalla saa kyllä melut piiloon.

Alusta 19" renkailla ei tunnu mitenkään kovalta käteen, tuli ajettua vähän pidempi lenkki "normal" moodissa ja tuntui pikemminkin vähän löysältä, pitää kokeilla Sportia seuraavaksi. Audissa (B8) oli 30 mm madallettu s-line alusta 19"/35/255 rengastuksella ja se on omaan makuun tuntuman puolesta paras millä on ajellut, rengas meteli oli tosin infernaalinen verrattuna Superbiin.

Odotusaika tuli ajettua rouvan CRV:llä, joka bensakoneella ja vanhalla viisilovisella automaatilla varustettuna on patalaiska. Ajotyyli muuttui pakosta aika rauhalliseksi kun ei kerennyt kovin pieniin väleihin. Lisäksi CRV:n 18"/60/225 renkaitten meteli oli sitä luokkaa ettei paljon tehnyt mieli ajaa ylinopeutta.

Korvien lisäksi pitää resetoida kaasujalka uudestaan, Superbilla ei kerkeä kovin pitkään nautiskelemaan voimasta ennenkuin ollaan rikesakkorajan väärällä puolella. Voimantuoton eleettömyys yhdistettynä äänettömyyteen vaatii keskittymistä ettei tule hölmöiltyä.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

hta

Skoda Superb 1.4 ACT L&K Combi DSG

Black Magic helmiäisväri, Beige L&K nahkasisustus

Lisävarusteet:
Lämmitettävä tuulilasi

Lisäksi höpöhöpö täytettä ilman, että käyttöetu hinta muuttuu:
Fond paketti
Irrotettava roskakori
Tiptronic-vaihteenvalitsimet
Langaton Media Command-ohjaus

Jos se lämmitettävä (tai urheilullinen) ratti tulee optioksi ennenkuin autoa rakennetaan ja hinta on sellainen, että mahtuu tuon käyttöetuhinnan sisään niin vaihdan nuo höpöhöpö täytteet siihen.

Mieli olisi tehnyt 4x4 ja ehkä vielä hitusen lisää tehoa mutta johonkin se on raja vedettävä. Tuo 1.4 ACT kuljetti autoa kuitenkin kohtuullisesti joskin kiihtyvyydessä nykyiseen A3:seen perstuntuma on kyllä suurempi kuin ilmoitettu 0.5s ero.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Spelman

Valkoinen 1.4TSI ACT Combo Style tilattu. Toimitusaika n 4kk, kunnes leasing-yhtiö soitti ja kysyi, että jos cappucino beige kelpaa, niin saisi ajoon n. kahdessa viikossa. No kelpaahan se  ;D

Spelman

Lainaus käyttäjältä: Spelman - 04.06.16 - klo:10:53
Valkoinen 1.4TSI ACT Combo Style tilattu. Toimitusaika n 4kk, kunnes leasing-yhtiö soitti ja kysyi, että jos cappucino beige kelpaa, niin saisi ajoon n. kahdessa viikossa. No kelpaahan se  ;D

Ja tämä tuli ajoon perjantaina. Nyt takana n200 tyytyväistä kilometriä :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 06.04.16 - klo:12:50
Reilun vuoden tauon jälkeen taloutemme palaa VAG-linjalle:

Tilattu 6.4.2016: SKODA Superb Combi 2,0 Tdi 190 4x4 Style DSG

väri: Lava Blue

Varusteet:
Dynamic Light Assistant
Peruutuskamera
Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
Vetokoukku, esiin taitettava
Winter -paketti
Moottorilämmitin ja sisäpistoke (kampanja)

Arvioitu toimitusaika 4 kk

Tuotantoviikko lukittu viikolle 31. Luovutus siis elokuun lopussa. Ei ihan päästy 4 kk:n, mutta taitaa jäädä kuitenkin alle 5 kuukauden :) Nyt ehkä pikkuisen alkaa jo kuumottaa...
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

kaljis

Maaliskuun puolivälissä tilattu Combi 1.4TSI DSG L&K meni tuotantoon viikolla 22 ja ajoon olisin sen saanut viikolla 26. Mutta alla on vanha liisari, joten joudun odottelemaan heinäkuun loppupuolelle, että vanhan auton leasingaika umpeutuu. Toimitusaika oli siis 3,5kk, eli ei mielestäni paha ollenkaan.

Honkkis83

Huomenna tilaamaan Superb 1,8 TSI Style :)
Varusteita nyt vielä kuumeisesti mietitään, mutta eiköhän ne huomiseksi selviä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22055.0 vaihdossa. Todella hyvä auto ja toimiva yksilö ollut, mutta aikansa kutakin 8)
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

lao

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 18.07.16 - klo:12:56
Huomenna tilaamaan Superb 1,8 TSI Style :)
Varusteita nyt vielä kuumeisesti mietitään, mutta eiköhän ne huomiseksi selviä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22055.0 vaihdossa. Todella hyvä auto ja toimiva yksilö ollut, mutta aikansa kutakin 8)

PNG Kannattaa ruksia ehdottomasti listalta. Dynaaminen valoavustin ja kuolleenkulman varotin on ovat todella hyödyllisiä, tulee ajamisesta paljon rennompaa ja kun vaihdat autoa niin nämä tulee olla käytetyssä autossa aivan kuin ilmastointi on on ollut pakollinen viimeiset 10 vuotta.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Honkkis83

LainaaHuomenna tilaamaan Superb 1,8 TSI Style :)
Varusteita nyt vielä kuumeisesti mietitään, mutta eiköhän ne huomiseksi selviä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22055.0 vaihdossa. Todella hyvä auto ja toimiva yksilö ollut, mutta aikansa kutakin 8)

Tänään tuli tilattua:

Superb combi 1,8 TSI Style

Lisäksi:
- Panoraamakatto
- Lava blue
- Winter-paketti (kampanja)
- Glamour-nahkaverhoilu
- Sport-alusta
- Sivuturvatyynyt takaistuimille
- Fond-paketti
- Pegasus-vanteet (hopea)
- Varapyörä

Myyjältä:
- Talvirenkaat 17"
- Roiskeläpät taakse
- Kumimattosarja ja kaukalo
- Mallimerkkien poisto
- Takaluukun koodaus, avaimella kiinni

Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

Micce

Perjantaina lähti duuniliisari tilaukseen:

2.0 TDI 150 4x4 Ambition

Lisävarusteina:
Huonon tien paketti
Metalliväri Black Magic
Winter pack
Takalasin pyyhin ja pesin
KESSY
Vetokoukku
Sähkötoiminen takaluukku
Stratos-kevytmetallivanteet 7,0Jx17
Adaptive Cruise Assistant
LED-valopaketti I

Myyjän mukaan uudet autot ovat tulleet viime aikoina jopa 2,5 kuukauden toimitusajoilla. Minulle uutta oli myös se, että tehdas on auki koko elokuun. Heinäkuussa kuulemme ollut pari viikkoa kiinni.

Honkkis83

Turun Rinta-Joupilla puhuvat 5 kk:sta.
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy