Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

vmslehtinen

Täältä löytyy -10 B8, etuloksut vaihdettu ja maalattu, sekä sisä että ulko. Ei haitannut että keula on maalattu uudestaan joskus aiemman omistajan aikana. Koko etupuskurikin maalattiin uudestaan - toisella kertaa, että saatiin sävyerot siedettäviksi. Myös takalokarit meni uudelleen maaliin, kun olivat pyörien edestä ruosteessa ja kaarelta lohkeili maalia + uudet eturoiskeläpät takapyörille. Toisella kerralla sai jopa uudenkarhean A6:sen sijaisautoksi.

Nyt sitten alkoi kaamea volina laaker(e)ista viikonloppuna, 500â,¬ oli kustannusarvio ja tehdas tulee tuskin vastaan - seuraava vapaa aika AC Airportilla 3.7. - vinkkejä missä saisi teetettyä pääkaupunkiseudulla nopeammain ja/tai halvemmalla? 

Laatuauto....

vwmies

Lainaus käyttäjältä: vmslehtinen - 17.06.14 - klo:17:24
Täältä löytyy -10 B8, etuloksut vaihdettu ja maalattu, sekä sisä että ulko. Ei haitannut että keula on maalattu uudestaan joskus aiemman omistajan aikana. Koko etupuskurikin maalattiin uudestaan - toisella kertaa, että saatiin sävyerot siedettäviksi. Myös takalokarit meni uudelleen maaliin, kun olivat pyörien edestä ruosteessa ja kaarelta lohkeili maalia + uudet eturoiskeläpät takapyörille. Toisella kerralla sai jopa uudenkarhean A6:sen sijaisautoksi.

Nyt sitten alkoi kaamea volina laaker(e)ista viikonloppuna, 500â,¬ oli kustannusarvio ja tehdas tulee tuskin vastaan - seuraava vapaa aika AC Airportilla 3.7. - vinkkejä missä saisi teetettyä pääkaupunkiseudulla nopeammin ja/tai halvemmalla? 

Laatuauto....  :o

OT: tähän verrattuna selvästi halvempi uutena hankittu Passat 3C ei tunnu lainkaan huonolta ostokselta.
   Km olisi aina mukava tietää.

Ensin pitäisi tietää, tuleeko tehdas vastaan ja jollei, niin sitten käydä yleiskorjaamolla 30-40% edullisemmin.  ???
Yritetään pärjätä.

vmslehtinen

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 17.06.14 - klo:18:31
OT: tähän verrattuna selvästi halvempi uutena hankittu Passat 3C ei tunnu lainkaan huonolta ostokselta.
   Km olisi aina mukava tietää.

Ensin pitäisi tietää, tuleeko tehdas vastaan ja jollei, niin sitten käydä yleiskorjaamolla 30-40% edullisemmin.  ???

Jep - eikä toyotan ajettavuus pahalta. Km unohtui, maalivauriot ilmestyi about 65-70tkm havinoilla, laakeri(t) 74tkm. Ja se on hämmästyttävää että vastaantuloa voidaan kysyä vasta kun on osat kädessä purettuna - vaikka jo puhelimessa AC:n huoltoneuja diagnosoi laakeriksi yhtä varmasti kuin itsekkin tein. Autofit ainoa paikka AC:n lisäksi josta kysyin tarjousta, 450â,¬. Näillä lähtöehdoilla mennee AC:lle - siellä nyt on kuitenkin hintoja lukuunottamatta kaikki toiminut aina suht moitteetta.

Nojda

Lainaus käyttäjältä: kkl - 17.06.14 - klo:13:56
Mites Nojdalla...maalataanko koko auto?
Kuten jo mainittiin - vain vaihdettavat osat maalattiin omastakin autosta.
Shillä lailla

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 13.04.14 - klo:21:19
Juuri kuukausi sitten kehuin, kuinka vajaan 2,5v. aikana oma 3.0tdi B8 on ollut täysin viaton.

Pari viikkoa sitten ilmestyi ekan kerran intake manifold sensor -vikakoodi ja uusiutuikin jo pari kertaa. Kilsoja on 126tkm.
Kyseessä on näissä yleinen imusarjan läppien vivuston väljistyminen (muovipaskaa). Merkkiliikkeen ratkaisu on koko imusarjojen uusinta (hinta pyörinee jossain 1500-2000e välillä töineen).

Foorumeilla on tuohon edullisempia ratkaisuja, kuten vivuston vaihtaminen tai modaaminen (välyksien pienentäminen). Muotoilin nyt Bank1:sen vivustoa ja säätöarvot palautuivat toleransseihin.

Uudet vivut maksavat muutaman kympin,
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-AUDI-VW-2-7-3-0-TDI-V6-intake-inlet-manifold-swirl-flap-repair-kit-/111306290238?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19ea5f343e 
mutta pysyvämpi ratkaisu olisi hommata maailmalta parannettu "korjaussarja", jolla uusien vivustojen lisäksi läppien laakerointikin uusitaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Dk0oMX0exHg

Pitänee ainakin yksi tuollainen setti tilailla hyllyyn, kun myös vaimon autossa juuri taittui 100tkm. Samalla voisi imusarjatkin puhdistaa töhnästä.

Noiden vipujen vaihtaminen/irrottaminen ainakin B8:ssa (sama ongelma B7:ssakin) oli ihan helppo homma (muutama minuutti per puoli). Imusarjojen kanssa joutuu jo vähän raivaamaan tilaa konehuoneessa.

Kalliiksi tulisi näiden omistaminen ilman internettiä omaa työpanosta..  :o

Aikoinaan kyllä hommatessani auton (käytettynä), varauduin heti henkisesti hankintahinnan päälle 5-10te korjausbudjetilla mikäli jotain keskisuurta remonttia tulee. Toistaiseksi ei ole mennyt öljyn ja ilmansuodattimia kummempaa.

Ootko kerinny tilailla tommosta korjaussarjaa ja jos oot niin mitä maksoi? Itelläkin heitti vikakoodia läpistä. Toiselle puolelle on edellisen omistajan aikana vaihdettu ainakin tuo tanko, mutta toisella puolella näytti vielä orkkikselta. Välystä ei hirveesti tuntunut mutta voisi ensiavuksi vaihdella tuon tangon kun oli tosiaan aika simppelin näköinen homma tehdä varsinkin tohon kuskinpuolelle.

msvahn

Enpä ole saanut vielä aikaiseksi imusarjojen tai läppien kunnollista korjaussarjaa. Vaihdoin kyllä tangon toiselle puolelle keväällä (maksoi jotain parikymppiä Audilta se setti).
Puristelu/kiristely -fixaus ei kauaa tuonut helpotusta ongelmaan, mutta tangon vaihdon jälkeen olen ajanut muutama tuhat kilometriä ja edelleen pelittää kyllä.

Ne tangot siis kannattaa hakea Audilta, kun eivät maksa enempää (sisältää myös sen akselin päähän tulevan vivun pallonivelellä ja klipsin).
Kyllä noilla voi päästä muutaman kymppitonninkin, kunnes muut välykset alkavat haittaamaan liikaa. Pitää hoitaa toi imusarjapuoli jossain vaiheessa perusteellisemmin kuntoon, mutta vielä ei ole ollut motivaatiota.. :) Autoon tulee kilsoja niin vähän, kun meillä on kaksi samanlaista ja nelikko-passatti kolmosautona..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

aurimies

Päivää. Ikuisuusongelma eli A4 -10 syö öljyä. Tuntuu, että sitä menee koko ajan enemmän. Onko ratkaisua?
Toinen asia: mielestäni kytkin on alkanut ravistaa. Voiko olla mahdollista näillä kilometreillä (n. 90000)?

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: aurimies - 23.10.14 - klo:19:50
Päivää. Ikuisuusongelma eli A4 -10 syö öljyä. Tuntuu, että sitä menee koko ajan enemmän. Onko ratkaisua?
Toinen asia: mielestäni kytkin on alkanut ravistaa. Voiko olla mahdollista näillä kilometreillä (n. 90000)?

Millä moottorilla autosi on? Kannattaa ottaa yhteyttä huoltoon ja teetättää öjynkulutuksen mittaus ja jos se menee yli rajan niin sitten reklamaatio tehtaallle. Korjauksena on tehty mäntien ja kiertokankien vaihto.

Kytkimestä. Dieseleisssä on ollut kaksoismassapyörä ongelmaa vauhtipyörässä. Bensassa ei en ole kuullut moisesta.
Audi A4 1.8 TFSI

ITbites

Sorry, laiskana en jaksanut lukea koko ketjua, mutta millaisia todennettuja aiheuttajia löydettiin tuohon peräpään kolinaan? Menikö korjaus takuuseen?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

#timo#

Lainaus käyttäjältä: rreippis - 14.01.14 - klo:10:20
16. Kierrokset heiluvat omituisesti edestakaisin S-Tronicin yhteydessä 4.9.2009
Kierroslukumittari sekä moottorin kierrokset vaeltavat edestakaisin tasaisessa ajossa.


Onko tähän vastausta kenelläkään?

Minulla -09 S4 ja tekee aivan samaa ja kaupunki ajossa välillä todella v... mäinen kun rupee myös ajo nykimään koska kierrokset heittelehtii.
Joskus heittelehtii enemmän, joskus ei oikeastaa ollenkaa.

Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua?? Ohjelmistopäivitys vai mekaaninen vika? Oli ajossa tuollainen ja teki täysin samaa. Motarilla ok mutta hiljaisilla nopeuksilla lievää kierros vaihtelua varsinkin kylmänä. Lisäksi pakki kytkeytyi kylmänä hitaasti.

niksu

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 23.03.16 - klo:09:51
Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua?? Ohjelmistopäivitys vai mekaaninen vika? Oli ajossa tuollainen ja teki täysin samaa. Motarilla ok mutta hiljaisilla nopeuksilla lievää kierros vaihtelua varsinkin kylmänä. Lisäksi pakki kytkeytyi kylmänä hitaasti.
Oman B8 2.0TFSIq S tronicin huoltopapereista: Kierrokset seilaa parittomilla vaihteilla, mekatroniikan vaihto. Hinta yhteensä: 3034,80e. Maahantuojan vastaantulo 2858,37e. Laatikon öljynvaihdon joutui edellinen omistaja maksamaan tämän yhteydessä itse.

Shit-Tronic

Lainaus käyttäjältä: niksu - 30.03.16 - klo:21:12
Oman B8 2.0TFSIq S tronicin huoltopapereista: Kierrokset seilaa parittomilla vaihteilla, mekatroniikan vaihto. Hinta yhteensä: 3034,80e. Maahantuojan vastaantulo 2858,37e. Laatikon öljynvaihdon joutui edellinen omistaja maksamaan tämän yhteydessä itse.

Morjesta.

Minkäs ikäisestä laitteesta on kysymys? Koska mekatroniikka on vaihdettu?
Ilmeisesti nyt toimii kunnolla?
Itsellä samanlaisia ongelmia B8 -09 TFSI Quattro S-Tronic.

Minun mielestä omassa laitteessa kierrokset kyllä seilaa useammalla vaihteella tasaisell kaasulla, ei voi sanoa että olisi parilliset tai parittomat vaihteet.


niksu

Lainaus käyttäjältä: Shit-Tronic - 08.04.16 - klo:07:31
Morjesta.

Minkäs ikäisestä laitteesta on kysymys? Koska mekatroniikka on vaihdettu?
Ilmeisesti nyt toimii kunnolla?
Itsellä samanlaisia ongelmia B8 -09 TFSI Quattro S-Tronic.

Minun mielestä omassa laitteessa kierrokset kyllä seilaa useammalla vaihteella tasaisell kaasulla, ei voi sanoa että olisi parilliset tai parittomat vaihteet.
'09. Vaihto tehty 7/2012, 60tkm mittarissa. Nyt toimii hienosti.

kaku

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 24.10.14 - klo:08:00
Millä moottorilla autosi on? Kannattaa ottaa yhteyttä huoltoon ja teetättää öjynkulutuksen mittaus ja jos se menee yli rajan niin sitten reklamaatio tehtaallle. Korjauksena on tehty mäntien ja kiertokankien vaihto.

Paljonko tuo raja-arvo on tänä päivänä 2,0 koneelle.onko 0,7l/1000km jo liikaa? Myyjäliikkeessä jo ilmoittivat tälläisen lukeman!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

RR 250

#374
Itsellä Audi A4 B8 2.0 TDI 150hv Quattro, rek 1/15.

valonpesimet alkoi reistaileen n. 19,000km jälkeen ja korjataan 30,000km tulevassa huollossa. Auto ajettu tällä hetkellä 26500km ja omasta mielestä autosta alkanut kuulumaan ihme hyrinää sisätiloihin moottorista + 70km/h nopeuksissa. En tiedä mikä voisi olla, pitää seurata tilannetta.

Tällainen viesti tuli vastaan täällä foorumissa mikä kuvaa hyrinää . (Itsekkin aloin ekaksi miettimään rengasmelua kun nyt on kesärenkaat alla)

Linkki viestiketjuun: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13260.0

Lainaus käyttäjältä: junu - 06.01.13 - klo:12:44
Moi, kirjoittelen ensimmäistä kertaa palstalle, vaikka olen seuraillut palstan asiantuntevaa kirjoittelua jo jonkin aikaa.
Sitten ongelmaani: Autoni  A4 avant 2,0 tsfi Q vm 2010 aj. 62tkm, on alkanut pitämään outoa sisämelua, jota aluksi luulin voimistuneeksi rengasmeluksi, mutta tarkemmin tutkittuani suljin rengasmelun pois. Ã,,äni muistuttaa lentokoneen turbiinin ääntä, joka kuuluu matkustamoon koneen alkaessa laskeutumisen. Ã,,änen olen päätellyt tulevan jostain voimalinjasta ja todennäköisesti auton etupäästä. Ã,,änen taajuus  muuttuu ainoastaan nopeuden mukaan, eikä moottorin kierrokset tai ajoalusta, asvaltti, lumi tai jää,  vaikuta ääneen, eikä sen voimakkuuteen. Mietin myös pyörän laakerivauriota, mutta ääni pysyy samana myös reipaasti mutkiin ajettaessa. Autoon on vaihdettu moottorin sisuskalut öljynkulutuksen johdosta n. 15 tkm sitten, joten mietin onko asennuksessa voinut jäädä jotain tekemättä? Olisiko kenelläkään ollut vastaavanlaista probleemaa ja löytyykö siihen kotikonstein ratkaisua?



#timo#

Lainaus käyttäjältä: Shit-Tronic - 08.04.16 - klo:07:31
Morjesta.

Minkäs ikäisestä laitteesta on kysymys? Koska mekatroniikka on vaihdettu?
Ilmeisesti nyt toimii kunnolla?
Itsellä samanlaisia ongelmia B8 -09 TFSI Quattro S-Tronic.

Minun mielestä omassa laitteessa kierrokset kyllä seilaa useammalla vaihteella tasaisell kaasulla, ei voi sanoa että olisi parilliset tai parittomat vaihteet.

Kannattaa ensin tehdä tai teettää vaihteiston öljynvaihto (+suodatin) huuhtelemalla. Seilaaminen loppui eräästä yksilöstä tämän jälkeen!

junu

RR 250 viestiin. Kyseessä oli vasen etupyörän laakeri, joita on mennyt pienillä kilometreillä. Vaihtoivat takuuseen. Myin auton pois kun kilsoja oli 127 tkm, jostain syystä oikea puoli oli silloin edelleen OK, joten molempia puolia ei kannata välttämättä vaihdattaa samalla kertaa jos sitä ei saa takuuseen. Tarjoavat kylläkin vaihtoa omaan piikkiin kun se menisi siinä samalla.

mikkole

3.0tdi .
Egr open circuit vikakoodi. Johtovika vai egr venttiili uusiksi? Mitä luulette?
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Jack

Koko ketju luettu läpi, ja paljon oli asiaa A4 B8:in etulokasuojien maali-/ruostevioista. Onko kenelläkään kokemusta etulokasuojien irroituksesta, että onko paha homma, kun ruuveilla näyttäisivät olevan kiinni?
Ajatuksena, että jos ottaisi lokasuojat irti, ja kävisi ne perusteellisesti läpi tehden samalla sisäpuolelle kunnon ruostesuojaukset koriliimoineen kaikkineen. Tämä siis ennen kuin ruosteet leviävät "näkyville" pinnoille.
Audi A4 2.0Tdi quattro avant 2010

JLa

Käytin autoni merkkihuollossa, jossa todettiin, että vasemmanpuoleinen etujarrusatula on hikoillut hieman jarrunestettä, ja se pitäisi uusia! Lisäksi vasemmanpuoleinen etulaakeri ääntää pahasti, ja se pitäisi myös uusia.

Merkkihuolto antoi kokonaiskustannusarvioksi 1100 â,¬, joka menisi omaan piikkiin näillä kilometreillä tämän ikäisessä autossa. Täytyy pyytää tarjous kyseisistä korjaustöistä ei-merkkikorjaamosta.

Autolla on nyt ikää 7 vuotta ja kilometrejä takana reilut 61000. Tuntuu hieman oudolta, että tällaisia korjauksia on tiedossa jo tässä vaiheessa.

Laakerivaurioista on kirjoiteltu tässä topicissa jo aiemminkin, joten kyseessä taitaa olla jonkinlainen tyyppivika. Jotkut ovat saaneet vian takuuseen, mutta tämän ikäisessä tuskin enää hyväksytään takuukorjaukseksi.

Onko jarrunesteen vuodoista muilla kokemuksia?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jack - 11.12.18 - klo:13:53
Koko ketju luettu läpi, ja paljon oli asiaa A4 B8:in etulokasuojien maali-/ruostevioista. Onko kenelläkään kokemusta etulokasuojien irroituksesta, että onko paha homma, kun ruuveilla näyttäisivät olevan kiinni?
Ajatuksena, että jos ottaisi lokasuojat irti, ja kävisi ne perusteellisesti läpi tehden samalla sisäpuolelle kunnon ruostesuojaukset koriliimoineen kaikkineen. Tämä siis ennen kuin ruosteet leviävät "näkyville" pinnoille.


Jos tuohon ryhdyt niin kannattaa varmaan tuolta erwin palvelusta ostaa päivän käyttöoikeus muutamalla eurolla ja  tulostella sieltä ( pdf)  kaikki mahdollinen ohjeistus aiheeseen liittyen.

https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy