Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

peedu

Kiitti vinkistä, pitää seurailla tilannetta. Takuu meni onneks jo tammikuun alussa umpeen...
Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 22.01.12 - klo:21:26
Facelifitissä on tullut lokareihin semmoinen muutos että nyt roiskeläpästä ylöspäin jatkuu noin 20 senttiä muovinen "suojus" joka on juuri tuossa kohtaa missä tuota maalin irtoilua on ollut.
Siis onko tuo muovinen suojus osa roiskeläppää vaiko lokaria? Saisikohan tuon laitettua myös pre-faceliftiin?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: veekoo - 13.02.12 - klo:21:49
Tarkistuta pyörien laakerit. Mulla alkoi ensin pienellä vinkunalla ja sitten ääni muuttui kovemmaksi. Syynä oli "ruostunut" pyöränlaakeri, ilmeisesti joku stefa pettänyt. A4 allroad quattro 2010, ajettu 74tkm.
Mulla meni myös vasen etupyörän laakeri vaihtoon takuuseen n. 55tkm:ssä. Muistaakseni jostain luin toisestakin vastaavasta tapauksesta, about samoilla kilometreillä.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.02.12 - klo:21:57
Siis onko tuo muovinen suojus osa roiskeläppää vaiko lokaria? Saisikohan tuon laitettua myös pre-faceliftiin?

Ettei ollut ihan oma käikäleensä, en nyt muista, käy kurkkaamassa liikkeessä. Kai tuo etkastakin selviää.

Juke

Pimentyipä A4:sta MMI-näyttö. Mikä versio näytöstä onkaan huhtikuu/08 karvalakki business-mallissa? Kun ulkona on aivan pimeää näytöstä näkyy tiedot hyvin huonosti. Päivänvalossa näytöstä ei nää mitään. Eli vaikuttaisi taustavalovialta. Bernerin mukaan korjauksella hintaa 600â,¬ -->.

Muilla vastaavia ongelmia? Sopivatko eri näytöt miten ristiin? Koodauksen tarvinnee joka tapauksessa?

jhj

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.02.12 - klo:21:57
Siis onko tuo muovinen suojus osa roiskeläppää vaiko lokaria? Saisikohan tuon laitettua myös pre-faceliftiin?


Tuli tuossa faceliftiä tutkailtua ja irralliset nuo muovilistat ovat 20e kappale, itse ajattelin kyllä selvitä kiveniskuteipin kera :)

Mites teillä on pyöränlaakerit kestäneet? Omassa meni molemmat laakerit edestä vaihtoon 74tkm kohdalla. Onneksi menee vielä takuun piikkiin nuo! Tuntuu kyllä aika lyhytikäisiltä nuo laakerit  :( Tiedä sitten mitä halpa hankintaa ovat..
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Pertsa

Olisko noista muovilistoista valokuvaa kellään, miltä ne näyttää. Ei viittis ihan sitä varten lähteä liikkeeseen.
Mulla meni vasen etupyörän laakeri 55tkm:ssä. Ainakin pari muutakin tapausta muistaakseni olen kuullut että 50tkm paikkeilla on vaihdettu etupyörän laakeri, nimenomaan tuo vasemmanpuolimmainen.

JJ Virtanen

Onko noiden laakeriongelmaisten kanssa ollut Audin vanteet  ja tehdasalustaa alla vai jotain tarvikepuolta pienemmällä offsetilla ja reilulla madalluksella?

ile

Nonniin, täällä pieni jurina alkoi edestä pari päivää sitten ja sopivasti huolto maanantaina. Mittarissa 62tkm normisporttialustalla.

Natte

Onko kukaan saannut selville mistä tuo vika numero 16 johtuu, eli kierrosten hummaus? Mulla B7 ja tekee tuota.

msvahn

#100
Nyt tuli lokarien maalihommaan Espoon Audi Centerin kautta päätös tehtaalta. Lokarit korjataan.  :)
Tuolla tuntui olevan vähän enemmän kokemusta tapauksista muutenkin. Korikorjaamolla kävin näyttämässä/valokuvauttamassa ja viikossa soittivat takaisin. Tapauskohtaisia hommia kuulemma. Ottivat kilsat ylös ja asiakkaalta selvityksen, koska olen havainnut ja mistä on kyse.

Heinäkuuhun sain korjausajan..

Kyllähän noista kuvista näkee, ettei ihan normaalia 3v. vanhassa autossa. Sormin kynsimällä maali hilseilee irti. Irrottavat lokasuojat ja ruostumisasteesta riippuen ne joko vaihdetaan tai maalataan uudelleen.

Niin ja kiitos foorumilaiselle, joka vahvisti uskoa, että kannattaa yrittää ensimmäistä pakeista huolimatta..  :)




Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Timpe85

Onko kenenkään B8 hukannut radiokanavia ? Vanhempien -08 farkku hukkasi yhtäkkiä kanavat, enkä saa haettua niitä takaisin. Pari-kolme kanavaa ehkä löytyy, muut on hukassa. Yritin hakea kanavat manuaalisesti, mutta kun sain kanavat tallennettua, ne olikin yhtäkkiä hävinneet johonkin.  ???
Audi A3 8Y 40TFSIe

peedu

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 20.04.12 - klo:18:08
Nyt tuli lokarien maalihommaan Espoon Audi Centerin kautta päätös tehtaalta. Lokarit korjataan.  :)
Tuolla tuntui olevan vähän enemmän kokemusta tapauksista muutenkin. Korikorjaamolla kävin näyttämässä/valokuvauttamassa ja viikossa soittivat takaisin. Tapauskohtaisia hommia kuulemma. Ottivat kilsat ylös ja asiakkaalta selvityksen, koska olen havainnut ja mistä on kyse.

Heinäkuuhun sain korjausajan..

Kyllähän noista kuvista näkee, ettei ihan normaalia 3v. vanhassa autossa. Sormin kynsimällä maali hilseilee irti. Irrottavat lokasuojat ja ruostumisasteesta riippuen ne joko vaihdetaan tai maalataan uudelleen.

Niin ja kiitos foorumilaiselle, joka vahvisti uskoa, että kannattaa yrittää ensimmäistä pakeista huolimatta..  :)






Mä huomasin omassa A4:ssani samanlaisia ongelmia etulokareissa! Mulla on lähtenyt molemmista etulokareista semmoset "sormenjäljen kokoiset" palaset maalia ja muutama pienempi läiskä niiden lisäksi. Auto on 1/2010 mallia ja ajettu joku 53 tkm. Taitaa olla tyyppivika. Kyllä harmittaa !!

Toivottavasti ne asentaa samalla korjauksen yhteydessä semmoset suojaavammat facelift-kuraläpät.
Semmosia kannattaa varmaan ainakin vaatia...



Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

peedu

Tuli mieleen vielä, että oliko A4:ssa konepellin alla jossain tuulilasinpyyhkijöiden koneiston ympäristössä myös jotain helposti ruostuvaa aluetta jonkun muovisuojan alla? Sehän kannattais tsekata samalla ja jos on ruosteessa niin pyytäis niitä fixaamaan sen samalla...
Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

rob-s

Pitäisikö olla erilliset ketjut B8 (2007-2012) ja B8 FL (2012->) tyyppivioille? Jälkimmäiseen taitaa olla tulossa liuta uusia vikoja vanhojen tilalle.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

masaquattro

Lainaus käyttäjältä: peedu - 07.05.12 - klo:16:10
Mä huomasin omassa A4:ssani samanlaisia ongelmia etulokareissa! Mulla on lähtenyt molemmista etulokareista semmoset "sormenjäljen kokoiset" palaset maalia ja muutama pienempi läiskä niiden lisäksi. Auto on 1/2010 mallia ja ajettu joku 53 tkm. Taitaa olla tyyppivika. Kyllä harmittaa !!

Toivottavasti ne asentaa samalla korjauksen yhteydessä semmoset suojaavammat facelift-kuraläpät.
Semmosia kannattaa varmaan ainakin vaatia...





Täällä sama vika! 3 v 7 kk vanha 3.0 guattro ja maalia irtoilee molemmista lokareista. ARGH!!! Kävin tänään Oulun Audi Centerin vauriokorjaamolla ja on kuulema täysin normaalia, että näin käy. Tosin eivät olleet ainuttakaan vastaavaa todenneet, että ihan ensimmäinen kerta heille. 9 vuoden kokemuksella osattiin sanoa, että ei mitään saumaa siihen, että tehdas korjaisi johonkin takuuseen.

Voisiko joku jo saman rumban läpikäynyt kertoa seikkaperäisesti oman tarinansa, että millä perusteille ekan hylsyn saanut sai kuitenkin sen korjautettua???

Kiitollinen vastauksista ja toivossa elävä..

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: peedu - 07.05.12 - klo:16:14
Tuli mieleen vielä, että oliko A4:ssa konepellin alla jossain tuulilasinpyyhkijöiden koneiston ympäristössä myös jotain helposti ruostuvaa aluetta jonkun muovisuojan alla? Sehän kannattais tsekata samalla ja jos on ruosteessa niin pyytäis niitä fixaamaan sen samalla...

Se on siis se vesikaukalo ja se koko auton levyinen suojamuovi on siinä konehuoneen takaosassa. Se on helppo irrottaa itsekin ja tsekata. Omani lisäksi tiedän toisen B8:in jossa tuon kaukalon pohjalla oli pintaruostepilkkuja. Kyseessä oli erittäin todennäköisesti lohkolämppärin johtojen läpivientien poraamisesta johtuneet metallihiput joita oli jäänyt kaukalon pohjalle. Itse putsasin ne pintaruosteet pois heti kun ne huomasin. Ei ole ruostunut enää sen jälkeen. Eli ei siellä ole mitään herkemmin ruostuvaa.
Kannattaa se kaukalo  kuitenkin ainakin kerran vuoteen putsata, kyllä sinne kertyy kompostia, varsinkin jos on lehtipuita ympärillä. Syksyisin jos on auto lehtien peitossa niin niitä lehtiä on siellä kaukalossa myös paljon.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: masaquattro - 10.05.12 - klo:14:04
Täällä sama vika! 3 v 7 kk vanha 3.0 guattro ja maalia irtoilee molemmista lokareista. ARGH!!! Kävin tänään Oulun Audi Centerin vauriokorjaamolla ja on kuulema täysin normaalia, että näin käy. Tosin eivät olleet ainuttakaan vastaavaa todenneet, että ihan ensimmäinen kerta heille. 9 vuoden kokemuksella osattiin sanoa, että ei mitään saumaa siihen, että tehdas korjaisi johonkin takuuseen.

Voisiko joku jo saman rumban läpikäynyt kertoa seikkaperäisesti oman tarinansa, että millä perusteille ekan hylsyn saanut sai kuitenkin sen korjautettua???

Kiitollinen vastauksista ja toivossa elävä..
Niin aina, normaali "ensityrmäys". Koskaan ei ole tämmöistä nähty vaikka kyseessä olisi kuinka tunnettu tyyppivika ja ei korvata. Kerro nyt aluksi vaikka että ottakaa yhteyttä Espoon Audicenteriin (tai VW centeriin joka hoitaa Espoossa Audien korityöt). Sitä kautta on fiksattu ainakin kolmen arenalaisen lokarit, msvahn mukaanlukien, joka siis on vasta menossa korjaukseen. Kyllähän tehdaskin tuon ongelman tietää, ei kai facelifteihin muuten olis laitettu niitä lisasuojuksia etulokareihin.

msvahn

Joo, itsekin kävin ensin Lohjalla, jossa Audin uusmyynti päättyi muistaakseni joskus 2000-luvun puolivälin aikoihin. Eivät ole siis uusia B8:seja myyneet (ja sitä kautta vähemmän varmaan mitään takuukeikkoja). Heille Audin maaliviat olivat yllätys, mutta volkkareissa kuulemma ollut. Kaveri siellä tuskin valehteli, koska olen sieltä 3 uutta autoa ostanut uutena ja paria on ihmetelty takuuseen huollossa paljon. Naama siis tuttu..  :) Hän olisi kyllä lähettänyt tehtaalle kuvat halutessani, mutta meinasi ettei varmaan onnistu 100% vastaantulo kun yli 3v. vanha. Niinpä päätin antaa olla, kunnes sain vinkin yrittää uudelleen.

Audi Centerillä Espoossa (tai siis VW korikorjaamolla) suhtautuivat asiaan heti vakavasti ja laittoivat kuvat menemään. Pisteet asiakaspalvelulle kun kyseessä kuitenkin tuontiauto. Olisin ehkä jälkikäteen saanut myös Saksan Audi Zentrumin kautta asian eteenpäin, mutta pidin noita hilseilyjä sen verran pienenä vikana, ettei jaksanut. Ne eivät tunnu ulottuvan pokkauksen kyljen puolelle, joten paikkamaalaamalla  korjattavissa (ei toki moneksi vuodeksi eteenpäin).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Qmies

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.05.12 - klo:17:12
Niin aina, normaali "ensityrmäys". Koskaan ei ole tämmöistä nähty vaikka kyseessä olisi kuinka tunnettu tyyppivika ja ei korvata. Kerro nyt aluksi vaikka että ottakaa yhteyttä Espoon Audicenteriin (tai VW centeriin joka hoitaa Espoossa Audien korityöt). Sitä kautta on fiksattu ainakin kolmen arenalaisen lokarit, msvahn mukaanlukien, joka siis on vasta menossa korjaukseen. Kyllähän tehdaskin tuon ongelman tietää, ei kai facelifteihin muuten olis laitettu niitä lisasuojuksia etulokareihin.

Itselläni toinen B8 menossa, molemmat -08 vuotisia. Toisesta maalattiin etulokarit ko. Vian takia viime keväänä ja toisesta viime syksynä. Molemmissa tapauksissa asioin Laakkosella ja asia hoitui riitelemättä. Huonoa tuuria sitten varmaan kun harvinainen vika osuu kahdesti kohdalle ;)
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

pasiph

Mikä laakkonen oli kyseessä?


Qmies

Lainaus käyttäjältä: pasiph - 11.05.12 - klo:10:46
Mikä laakkonen oli kyseessä?



Toinen takuukäsittely hoidettiin Lahdessa ja toinen Hyvinkäällä.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

JKK

#112
Lainaus käyttäjältä: masaquattro - 10.05.12 - klo:14:04
Voisiko joku jo saman rumban läpikäynyt kertoa seikkaperäisesti oman tarinansa, että millä perusteille ekan hylsyn saanut sai kuitenkin sen korjautettua???

Kiitollinen vastauksista ja toivossa elävä..

Noniin, tänään sain oman autoni osalta positiivisen korjauspäätöksen. Auto on siis vm. 08/2008, ja mittarissa 179tkm. Ja tehdas korvaa molempien lokarien korjauksen 100%. Ja lisäksi asennetaan tehtaan piikkiin ne muovisuojat, jotka on uudemmassa mallissa estämässä kivien iskuja. Korjausaikakin sovittiin jo kesäkuulle. Takuukyselyn jätin kaksi viikkoa sitten Hyvinkään Laakkoselle, jossa asia hoitui todella asiallisesti ja nopeasti. Vaikka autossa on edelleen tullin tarrakilvet. Mitään eivät kyseenalaistaneet tai ämpyilleet etukäteen, joten palvelusta täysi kymppi. Pyysivät vain soittamaan kahden viikon kuluttua ja tänään sitten niin tein. Ohessa kuvat tästä tapauksesta:
http://www.gosse.fi/files/audi_rost/

Samaan hengenvetoon on kerrottava, että sitä ennen kävin Audi Airportin korikorjamolla. Palvelu oli siihen asti asiallista, kunnes näkivät autossani nämä tarrakilvet. Ilmoittivat vain tylysti, että järjestelmä ei anna tehdä takuukyselyä ennenkuin autossa on viralliset suomen kilvet. Ja ikäänkuin viestin vahvistamiseksi kaksi muuta korjaamon toimiston jamppaa komppasivat tomerana taustalta kaveriaan. Tämä ei mahtunut oikeustajuuni mitenkään, joten kysyinkin heti asiaa myös Espoosta ja Hyvinkäältä. Kummassakin ihmettelivät tuota Airportin kommenttia. Ei kuulemma ole mitään estettä takuukyselylle, vaikka autossa olisi mitkä kilvet. Päätöshän tulee tehtaalta. Ja näinhän asia lopulta olikin.

Tämän yllämainitun perusteella; Arvatkaa kumpaa firmaa tulen käyttämään ja suosittelemaan, jos merkkiliikkeen palveluja joskus tarvitsen?
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

qmckone

^
Onks nää lokarikaarten ongelmat rajottunu alkupään vuosimalleihin vai ilmeneekö kautta linjan? Omassa 4/2010 valmistuneessa ei ainakaan vielä ole maali pykiny.
A4 2.0Tq

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 24.05.12 - klo:19:02
^
Onks nää lokarikaarten ongelmat rajottunu alkupään vuosimalleihin vai ilmeneekö kautta linjan? Omassa 4/2010 valmistuneessa ei ainakaan vielä ole maali pykiny.
Ainakin ne mitä minulla on foorumilta tiedossa, niin noin taitaa olla.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.05.12 - klo:19:24
Ainakin ne mitä minulla on foorumilta tiedossa, niin noin taitaa olla.


Eli rajoittuu alkupään tuotantoon?
A4 2.0Tq

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 24.05.12 - klo:19:37
Eli rajoittuu alkupään tuotantoon?
Niin, juuri sitä tarkoitin. Tai ainakin ne tapaukset mitkä olen täältä areenalta bongannut niin kaikki ne on tainneet olla 2008 malleja.

JKK

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.05.12 - klo:20:19
Niin, juuri sitä tarkoitin. Tai ainakin ne tapaukset mitkä olen täältä areenalta bongannut niin kaikki ne on tainneet olla 2008 malleja.

Tai sitten 2008-mallit on juuri tulleet siihen ikään että ongelma alkaa nostaa päätään. Tuoreemmat mallit alkaa sitten rapistumaan vuoden parin kuluttua. Tuskin tuohon mitään korjaavaa muutosta vielä 2009 on osattu tehtaalla tehdä. Veikkaan että vasta faceliftit vapautuu tästä ongelmasta niiden tehdasasenteisten muovisuojien ansiosta. Ja sellaiset luvattiin minun autooni asentaa nyt korjauksen yhteydessä tehtaan laskuun.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: JKK - 24.05.12 - klo:21:08
Tai sitten 2008-mallit on juuri tulleet siihen ikään että ongelma alkaa nostaa päätään. Tuoreemmat mallit alkaa sitten rapistumaan vuoden parin kuluttua. Tuskin tuohon mitään korjaavaa muutosta vielä 2009 on osattu tehtaalla tehdä. Veikkaan että vasta faceliftit vapautuu tästä ongelmasta niiden tehdasasenteisten muovisuojien ansiosta. Ja sellaiset luvattiin minun autooni asentaa nyt korjauksen yhteydessä tehtaan laskuun.
No, itselläni alkoivat maalit karista jo 1,5 vuoden ikäisenä tuosta omastani. Uudet lokarit vaihdettiin kun auto oli melko tarkkaan 2 vuotta vanha.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.05.12 - klo:21:22
No, itselläni alkoivat maalit karista jo 1,5 vuoden ikäisenä tuosta omastani. Uudet lokarit vaihdettiin kun auto oli melko tarkkaan 2 vuotta vanha.


Tuohon varmaan vaikuttaa myös, joutuuko kaaret mitenkin kivenpieksämiksi. Silloin varmaan ilmenee aikaisemmin, jos on ilmetäkseen. Pitänee säännöllisesti seuraille lokareita.
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy