Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä

Aloittaja Palmikko, 03.09.10 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Volkkaripappa

Olisikohan sitä olemassa hopeanharmaata hiusväriä, voisi olla kova "nakki" laittaa sitä ohimoille kun seuraavan kerran lähtee tosissaan auto-ostoksille ;D.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.06.16 - klo:06:17
Ja eihän sillä ole mitään tekemistä, että olet istunut penkin toisella puolellakin  ;).

Nyt ei mennyt Skrikolle jakeluun. Kyllä minä aina istun vain sillä kuskin puolella ja autot haen koeajoon yksin.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 02.06.16 - klo:19:49
Olisikohan sitä olemassa hopeanharmaata hiusväriä, voisi olla kova "nakki" laittaa sitä ohimoille kun seuraavan kerran lähtee tosissaan auto-ostoksille ;D.

Onhan sitä ja ollut tovin muodissakin, nyt denimvärit syrjäyttämässä grannyä(hopeanharmaata).

T parturikampaajan puoliso ;D

Pahoittelut OT
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.06.16 - klo:20:31
Nyt ei mennyt Skrikolle jakeluun. Kyllä minä aina istun vain sillä kuskin puolella ja autot haen koeajoon yksin.

Sukkeluus ehkä vähän ontui siinä, kun karppa kai tapaili ilmaisua "pöydän" viitaten siihen että olet ilmeisesti myynyt autoja aiemmin työksesi?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 02.06.16 - klo:23:39
Sukkeluus ehkä vähän ontui siinä, kun karppa kai tapaili ilmaisua "pöydän" viitaten siihen että olet ilmeisesti myynyt autoja aiemmin työksesi?

Nyt ymmärsin. Eipä se paljoa vaikuta kun myyjät vaihtuvat tuhka tiheään. Kyllähän ne koeajot onnistuvat melkein paremmin siltä tuntemattomalta, kun se tuttu tietää, että en maksa heidän pyytämiään hintoja. ;)

StyleSeppo

Uusi Octavia tilattu maaliskuun puolivälissä puhelimitse ja sähköpostivahvistuksella. Toimituksen takarajaksi sanottiin heinäkuun puoliväli, mutta auto tulisi todennäköisesti aiemminkin. Myyjä kyseli lisätietoja vielä tekstarilla.
Seuraavana päivänä laitoin viestiä että eikö tilausvahvistuksen kuulunut tulla vai jäikö puuttuiko jotain tietoja vielä? (Puhelimessa sovittiin että myyjä lähettää tilaussopparin perään). Ei vastausta.

Ajattelin että kaverilla ei ole kiire saada kauppoja tehtyä, mutta päätin lopulta soittaa puolentoista viikon päästä ja kysellä sopimuksen perään, joka tulikin lopulta huhtikuun alussa. Laitoin sähköpostiin vastauksen, jossa kysyin paljonko vaihtoautooni saa kertyä kilometrejä  tässä ajassa. Vastausta ei tullut ikinä.

Tämän jälkeen tilauksesta ei kuulu mitään. Soittelen juhannusviikolla kysyäkseni tilauksen tilaa, myyjä ei vastaa puhelimeen, puhelu ohjautuu keskukseen jonka kautta yritetään tavoittaa myyjää tuloksetta. Soitan muutaman päivän päästä uudelleen, myyjä ei vastaa puheluun, mutta tulee tekstiviesti "olen varattu, soita myöhemmin".
Myyjä lopulta soittaa lopulta takaisin, ja selviää auton tuotantoviikko (22) ja että heinäkuun puoliväliin mennessä kuitenkin auto olisi valmis noudettavaksi.

Tällä viikolla soitin maanantaina kyselläkseni tilannetta, ei vastausta. Lopulta löydän nettisurffailun jälkeen toisen myyjän numeron ja yritän sitä. Kuulemma oma myyjäni on jäänyt lomalle (olisi ollut kiva tietää) ja pientä viivästystä on luvassa, kuitenkin ensi viikon alkuun lupailtiin. Soitin tänään uudelleen, ensi viikon alku ei tarkoittanutkaan että auto olisi noudettavissa, vaan että auto olisi heillä ja tästä kuluisi vielä 2-3 päivää.

Summa summarum:

Suuresta viivästyksestä ei ole kyse, mutta asiakaspalvelu on alkanut v*tuttaa todella paljon. Kyse on kuitenkin kohtalaisen arvokkaasta ostoksesta, ja liikkeestä ei ole kertaakaan ole otettu yhteyttä tilauksen etenemisestä. Puhelimet tuuttaavat eioota ja yhdistävät keskukseen. Kysymykset jäävät vaille vastausta. Tekisi mieli purkaa koko sopimus, mutta ei taida tulla halvaksi. 

Mukava odotella kesälomalla ja kun on aikasidonnaisia suunnitelmia, ja ainakin yksi reissu jää nyt toteutumatta viivästymisen vuoksi. Foorumikeskustelujen mukaan tuotantoviikon jälkeen kestänyt keskimäärin 4 viikkoa toimitukseen, käyttämälläni liikkeellä kuluu näköjään ainakin 7 viikkoa.
2017 Octavia Combi Style 1.4 TSI

Eka Golf

Eikö vanhalla autolla pysty ajaan lomareissua?  ???

skriko

Pyysin tarjouksen 2 000 ajetusta 7 kk vanhasta esittelyautosta. Pyydettiin 2 400 enemmän kuin uudesta joka sis. 225/40X18 contin kitkat originelli aluilla.
Sitten kerroin, että uuden saa halvemmalla. Myyjä kysyi millä hinnalla. vastasin lähempänä 40 000â,¬ kuin 50 000â,¬.
Pyysin myyjää tekemään uuden tarjouksen ja nyt halvemmasta mallista jonka ovh on 2 600â,¬ halvempi.
Hinta tuolle autolle oli 44 900. Mitä tuollaisen myyjän päässä liikkuu. Lähempänä 40 kuin 50 voi olla huonoimmassa tapauksessa 44 999.
Ostaisin nyt sitten häneltä 99â,¬ halvemmalla auton joka maksaa 2 600 vähemmän kun siitä puuttuu nykyautoilijoille tärkeitä varusteita joita minä en tarvitse.

Vaari64

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 02.06.16 - klo:19:49
Olisikohan sitä olemassa hopeanharmaata hiusväriä, voisi olla kova "nakki" laittaa sitä ohimoille kun seuraavan kerran lähtee tosissaan auto-ostoksille ;D.
Siitä harmaastakohan se johtuu kun autokaupat sujuvat entistä paremmin ja myyjät ovat aktiivisia liikkeessä.
Niin ja kuraisissa lenkkareissa ja rikkinäisissä farkuissa on ne tinkimahdollisuudet heikot.

Ishvan

#939
Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 15.10.16 - klo:19:09
Siitä harmaastakohan se johtuu kun autokaupat sujuvat entistä paremmin ja myyjät ovat aktiivisia liikkeessä.
Niin ja kuraisissa lenkkareissa ja rikkinäisissä farkuissa on ne tinkimahdollisuudet heikot.
Tinkaako joku vielä liikkeessä ? Eikös se mene nykyään kivasti sähköpostilla ja puhelimen välityksellä. Tietty jos sitä täytyy useaan otteeseen koeajaa voidaan kasvokkainkin keskustella. En edes muista koska olisin ostopäätöksen lyönyt lukkoon kasvokkain.

PS. Kyllä automyyjätkin ovat sen jo oppineet, että eivät juuri vaatteiden perusteella arvio asiakkaita. Köyhät ne vaatteilla koreilee. Samaa palvelua olen saanut, on sitten ollut treenikuteet päällä tai vaihto-ehtoisesti "pikkasen" parempaa. Tosin keski-iän ylittäneet ukot tuppaavat olemaan kaikkein ylimielisempiä. Nuoret suhtautuvat asiakkaaseen, kuin asiakkaasen huomattavasti neutraalimmin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.10.16 - klo:18:33
Pyysin tarjouksen 2 000 ajetusta 7 kk vanhasta esittelyautosta. Pyydettiin 2 400 enemmän kuin uudesta joka sis. 225/40X18 contin kitkat originelli aluilla.
Sitten kerroin, että uuden saa halvemmalla. Myyjä kysyi millä hinnalla. vastasin lähempänä 40 000â,¬ kuin 50 000â,¬.
Pyysin myyjää tekemään uuden tarjouksen ja nyt halvemmasta mallista jonka ovh on 2 600â,¬ halvempi.
Hinta tuolle autolle oli 44 900. Mitä tuollaisen myyjän päässä liikkuu. Lähempänä 40 kuin 50 voi olla huonoimmassa tapauksessa 44 999.
Ostaisin nyt sitten häneltä 99â,¬ halvemmalla auton joka maksaa 2 600 vähemmän kun siitä puuttuu nykyautoilijoille tärkeitä varusteita joita minä en tarvitse.

No jaa, valovuosia sitten saatiin leijonamerkistä tarjous jossa aleprosentti oli tasan 0. Siis 0%. Ja päälle normaalihintaiset talvigummit.  ;D
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 15.10.16 - klo:19:09
Siitä harmaastakohan se johtuu kun autokaupat sujuvat entistä paremmin ja myyjät ovat aktiivisia liikkeessä.
Niin ja kuraisissa lenkkareissa ja rikkinäisissä farkuissa on ne tinkimahdollisuudet heikot.

Valitettavasti tämä on niin totta.

Nimerkillä: Uuden XC70 ostanut sähköpostilla, kun ei saanut kolmessa liikkeessä palvelua. Ainoa auto minkä olen liikkeestä saanut ostettua.

BTW: Laakkosella sai melkein 20 minuuttia pyöriä yksikseen ennen, kuin myyjä tuli kysymään. Silloinkin skoda:n osastolla vaikka myyjiä kerkesin laskea kymmenkunta vapaana tai keskustelemassa keskenään. Ja ei minä en rupea pukeutumaan pukuun automyyjiä varten se on heidän työtänsä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 15.10.16 - klo:19:09
Siitä harmaastakohan se johtuu kun autokaupat sujuvat entistä paremmin ja myyjät ovat aktiivisia liikkeessä.
Niin ja kuraisissa lenkkareissa ja rikkinäisissä farkuissa on ne tinkimahdollisuudet heikot.

Uusien henkilöautojen ostajajoukkoa tutkittiin muutama vuosi sitten, ja siinä selvisi että ostajista noin puolet taisi olla 50v. täyttäneitä.  :o

OT: ehkä tämä ikäryhmä alkaa olla jo asuntolainansa maksaneita, joten uuteen autoon on varaa.....
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 15.10.16 - klo:19:09
Niin ja kuraisissa lenkkareissa ja rikkinäisissä farkuissa on ne tinkimahdollisuudet heikot.
Itse en ole koskaan tinkinyt hinnasta. Olen vain kertonut mitä maksan ja ojentanut käteni. Muutama sata autoa on tullut ostettua.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 15.10.16 - klo:22:14
Uusien henkilöautojen ostajajoukkoa tutkittiin muutama vuosi sitten, ja siinä selvisi että ostajista noin puolet taisi olla 50v. täyttäneitä.  :o

OT: ehkä tämä ikäryhmä alkaa olla jo asuntolainansa maksaneita, joten uuteen autoon on varaa.....

Riippunee myös paljolti miten on sen asuntolainan mitoittanut.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 15.10.16 - klo:22:23
Riippunee myös paljolti miten on sen asuntolainan mitoittanut.
-80-luvulla kun osti asunnon Tampereelta niin asuntolainaa sai maksimissaan 6-8 vuotta. Kaverini olivat silloin noin 24 vuotiaita kun ostivat ensiasunnon ja maksoivat sen pois hieman yli 30-kymppisenä. Itse ostin ensiasunnon vatsa silloin kun kaverit olivat jo maksaneet lainansa pois. Siis vasta 31-vuotiaana.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.10.16 - klo:22:30
-80-luvulla kun osti asunnon Tampereelta niin asuntolainaa sai maksimissaan 6-8 vuotta. Kaverini olivat silloin noin 24 vuotiaita kun ostivat ensiasunnon ja maksoivat sen pois hieman yli 30-kymppisenä. Itse ostin ensiasunnon vatsa silloin kun kaverit olivat jo maksaneet lainansa pois. Siis vasta 31-vuotiaana.
Outoa koska muualla ei ollut moista rajoitusta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 15.10.16 - klo:23:47
Outoa koska muualla ei ollut moista rajoitusta?
Paljonkos muualla sai sitten maksuaikaa asuntolainalle -80-luvun alussa?

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.10.16 - klo:23:53
Paljonkos muualla sai sitten maksuaikaa asuntolainalle -80-luvun alussa?
Kyse oli 80-luvusta mutta ainakin -86 sai 20v muualla!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 15.10.16 - klo:23:58
Kyse oli 80-luvusta mutta ainakin -86 sai 20v muualla!
4 kaveriani osti -80-luvulla asunnon Tampereelta. Eräskin osti kaksion km keskustasta ja halusi pisimmän maksuajan jonka sai. Sai 7 vuotta, ammatti sairaanhoitaja. Toinen osti yksiön keskustasta sai 6 vuoden lainan.
Missä sai asuntolainaan 20 vuotta maksuaikaa -86

Kaasuttelija

Oma kokemukseni eräästä nimeltämainitsemattomasta Skodan edustajasta pääkaupunkiseudulla ei kyllä ollut kovin mairitteleva. Kyselin Skoda Octaviasta tarjouksia useasta liikkeestä ja yksi tarjoajista oli kyllä ylitse muiden. Olin jo tässä vaiheessa tehnyt päätöksen tilata auton, mutta kysymykseen enää tulisi löytää se paras tarjous. Ensiksi tarjousta odottelin yli kolme päivää ja kun tarjouksen sain sähköpostitse, oli tarjous tarkoitettu jollekin toiselle ihmiselle eli siis tarjouksessa oli väärin nimi, osoite yms. vaihtoautoa myöten. Vastasin tähän tarjoukseen ja pyysin saada korjatun tarjouksen, arvatkaa sainko tarjousta, en saanut.

Odottelin jälleen noin 3 päivää ja ihmettelin kun ei vastausta kuulu, laitoin kyseiseen liikkeeseen chatin kautta viestiä ja pyysin tarjousta ja minulle luvattiin se laittaa. Sitä tarjousta odottelen edelleen :) Onneksi tämä kyseinen merkkiliike ei ole ainoa liike, joka Skodaa edustaa täällä pääkaupunkiseudulla. Toisesta liikkeestä tarjouksen sain heti seuraavana päivänä ja heidän kanssaan kauppoihin päästiin ja viesteihini on vastattu hyvin vielä tilaussopimuksen teonkin jälkeen.

Onko todella niin, että autoliikkeet eivät ota tosissaan ihmistä, joka kysyy tarjousta sähköpostitse yms.? Eli ei kävele suoraan liikkeeseen, koeaja ja tilaa samalla. Luulisi, että kun kohta siirrytään 2020-luvulle niin ei enää niin uudet, tällaiset kaupantekotavat olisi jo ihan arkipäivää.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI G-Tec Style Businessline -20

tkp

Tossa kesällä kun vaihdoin autoa vähän uudempaan niin harva automyyjä vastasi liikkeen sivjen kautta tai sähköpostilla  tehtyyn kyselyyn autosta. Tai vastaus oli "tule käymään". Ilmeisesti noita tulee päivässä niin paljon että turhauttavaa vastata jos kyselijästä ei sen jälkeen kuulu mitään. Toki sitten kun menit paikalle niin myyjä esitteli autosta kaiken mitä osasi sanoa.

Mutta se mikä melkein alkoi naurattamaan noissa vaihtoautomyyjissä oli se että autot on kyllä päältä puunattu viimeisen päälle hienoksi, on vaihdettu mattoja ym. mutta sitten auton alle ei varmaan ole edes katsottu. Oli jos jonkun näköistä öljyvuotoa, rikkinäisiä vetarin suojakumeja ym. repsottavia pohjamuoveja tai pakoputkea. Olettavatko ettö ostajaehdokas ei edes katso ennen auton ostoa auton alle?

Popo

Lainaus käyttäjältä: tkp - 08.11.19 - klo:17:20
Olettavatko ettö ostajaehdokas ei edes katso ennen auton ostoa auton alle?

Ainakin voivat toivoa. Kun vaihtoauton voi nykyisin ostaa netissä kotiinkuljetuksella, pelataan (mieli)kuvilla...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

SIN

Harmillisen vähän on enää yksityisillä autoja myynnissä +5ke hintaluokassa. Isossa osassa yksityistenkin ilmoitusten takana on jobbari kun hieman googlailee. Ainoastaan kerran olen jobbarilta ostanut. Muut yksityisiltä ja hinta laatusuhde ollut ylivertainen.
Jobbarilta ei voi edes tinkiä koska joku sen ylihintaisen pommin ostaa kuitenkin koska rahoitus..

rob-s

Laitetaan myönteisistä kokemuksista eli olen viimeisimmät autohankintani tehnyt Sports Car Centeristä (Tikkurila & Herttoniemi). Yritys jota aikaisimmin omassa mielessä pidin vähän sellaisena paikkana jota oli parempi välttää. Siellä saa joka kerta oikein asiallista palvelua ja jos olen pyytänyt tarjousta, sellainen on tullut + myyjän soitto perään.
Kiinnostuksen kohteen olen joka kerta saanut koeajoon eikä myyjä tule mukaan ja auton saa halutessa riittäväksi aikaa ajoon. Oikeastaan perushommaa mutta toimivalla tavalla.
Kaupanteossa auton lisäksi olen saanut laskun mukaan josta tulee tunne että asiakkaaseen luotetaan (ei siis tarvinnut maksaa liikkeessä ennakkoon). Viimeisessä hankinnassa ilmeni että akku oli huonossa kunnossa ja he antoivat vaihtoehdoiksi että voisin tulla liikkeeseen vaihdattamaan sen tai vaihdattaa muualla ja laskuttaa heitä. Itsellä siis myönteinen fiilis mikä luultavammin tulee jatkossakin johtamaan kauppoihin heidän kanssa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kaasuttelija

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.11.19 - klo:09:50
Laitetaan myönteisistä kokemuksista eli olen viimeisimmät autohankintani tehnyt Sports Car Centeristä (Tikkurila & Herttoniemi). Yritys jota aikaisimmin omassa mielessä pidin vähän sellaisena paikkana jota oli parempi välttää. Siellä saa joka kerta oikein asiallista palvelua ja jos olen pyytänyt tarjousta, sellainen on tullut + myyjän soitto perään.
Kiinnostuksen kohteen olen joka kerta saanut koeajoon eikä myyjä tule mukaan ja auton saa halutessa riittäväksi aikaa ajoon. Oikeastaan perushommaa mutta toimivalla tavalla.
Kaupanteossa auton lisäksi olen saanut laskun mukaan josta tulee tunne että asiakkaaseen luotetaan (ei siis tarvinnut maksaa liikkeessä ennakkoon). Viimeisessä hankinnassa ilmeni että akku oli huonossa kunnossa ja he antoivat vaihtoehdoiksi että voisin tulla liikkeeseen vaihdattamaan sen tai vaihdattaa muualla ja laskuttaa heitä. Itsellä siis myönteinen fiilis mikä luultavammin tulee jatkossakin johtamaan kauppoihin heidän kanssa.

Mukava kuulla, että on myönteisiäkin kokemuksia! Ei siinä, kyllä itselläkin nyt tämä viimeisin tilaus meni hyvin ja ei ole valittamista. Tosin aika vaihtelevaa tuntuu olevan liikkeestä toiseen.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI G-Tec Style Businessline -20

Guido

Minkähän takia autoliikkeet ylipäätään ovat netissä ja miksi sivuilla on "ota yhteyttä" -lomake kun sitä kautta lähetettyihin viesteihin ei vaivauduta vastaamaan?

Kaasuttelija

Lainaus käyttäjältä: Guido - 21.11.19 - klo:15:07
Minkähän takia autoliikkeet ylipäätään ovat netissä ja miksi sivuilla on "ota yhteyttä" -lomake kun sitä kautta lähetettyihin viesteihin ei vaivauduta vastaamaan?

No sanoppa se, itselläkin nyt kun autoa olin vaihtamassa ja tilaamassa niin melkein puolesta liikkeistä ei vaivauduttu vastaamaan yhtään mitään.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI G-Tec Style Businessline -20

jamo75

no kyllähän se on niin että suurinosa automyyjistä on sitä ikäluokkaa että ne ns. ATK taidot eivät ole hirveä hyvät. viime automyyjä oli parikymmäntä vuotta itseäni nuorempi mutta siltikin tiesin tilattavasta autossa enemmän kuin hän itse myyjänä. myyjä vain syöttää koodit tilaus järjestelmään ja arpoo sieltä toivottavasti sinne päin olevan tilauksen, kyllä se maahantuoja sitten korjaa sen oikean laiseksi...

Lainaus käyttäjältä: Guido - 21.11.19 - klo:15:07
Minkähän takia autoliikkeet ylipäätään ovat netissä ja miksi sivuilla on "ota yhteyttä" -lomake kun sitä kautta lähetettyihin viesteihin ei vaivauduta vastaamaan?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Guido

Lainaus käyttäjältä: Kaasuttelija - 21.11.19 - klo:16:22
...kun autoa olin vaihtamassa ja tilaamassa niin melkein puolesta liikkeistä ei vaivauduttu vastaamaan yhtään mitään.

Tuohan on todellal hyvin. Omalla kohdallani tällä hetkellä on tilanne, että lähetettyihin tarjouspyyntöihin on tullut tasan nolla vastausta.

Edes aikaisemmin tuttujaj "vaihtoauton tarkan arvion voimme tehdä auton nähtyämme" -vastauksia ei ole tullut yhtään. Ei myöskään vastauksia suoran kaupan tarjouspyyntöihin. Taitaa vaggineiden kauppa käydä aika hyvin kun ei tarjouksen tekeminen kiinnosta. Olisikohan aika lopultakin vaihtaa merkkiä (lasken siis kaikki VAG:it yhdeksi merkiksi).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy