Rykii, pätkii ja sammuu.

Aloittaja punssi, 23.04.15 - klo:18:19

« edellinen - seuraava »

punssi

Elikkäs. 2.5tdi moottori 96kw ja moottorin tunnus B..?
Nykäsee joskus pienellä kaasulla kiihdyttäessä, lämpimänä ja joskus myös kylmänä saa startata pitkään ennen kuin herää käyntiin. Nämä ilmeisesti viittaisi suuttimen tiivisteisiin?
Uutena vikana tuli viikko sitten että saattaa sammua lämpimällä koneella ihan normaalissa ajossa. Tai ei Sammu heti pinta/pienellä kaasulla kulkee, mutta heti kun enemmän painaa kaasua niin rupeaa ravistamaan eli ei saa dieseliä/potkii vastaan. Sammuu heti kun löysää kaasun. Sen jälkeen saa vatkata käyntiin ihan huolella monta pitkää starttausta kunnes lähtee käyntiin ja pelaa aivan normaalisti. Tehny tämän sekä 100 vauhdissa että kaupungissa.
Vikakoodeja en ole saanut luettua kuin ilmaisversioilla ja ei ole löytynyt niitä.

punssi

Ja polttoainesuodatin on vaihdettu, ei ollut vaikutusta vikohin. Onko tässä muuten kampiakselin asentoanturi missä? pääseekö yläkautta vai alhaalta?

sprint

Jos lähtee huonosti käyntiin voisi olla suutinten tiivisteet, mutta jos se ei sitä tee aina kylmänä niin mahdollisesti ei ole siinä vika. Sitten voisi epäillä siirtopumppua, joka mahdollisesti voisi tiltata myös ajossa. Paljonko autolla on ajettu?
Vaikeita vikoja etsiä kun ei ole kokoajan päällä. Pitäisi päästä lukemaan reaaliaikaista dataa miten auto käyttäytyy.

punssi

Sitä siirtopumppua rupesin itsekkin illalla miettimään. Tekee tosi harvoin kylmällä koneella. Ajettu 550tkm, mitä nuo pumput yleensä kestää? palttiarallaa. Onko nuista menny niitä pumpun releitä?

sprint

Jollain on noi epämääräiset ongelmat johtuneet maadoitus kaapelista tai pyörintänopeusanturista.

punssi

Joo pitää tarkistaa nyt samalla kun keula on auki. Onko tuo pyörintänopeus anturi missä? Ja tietäkö kukaan mikä on nuitten suuttimien säätö ohje?

japejun

Kannattaa kyllä polttoaine puoli käydä huolella läpi. Itellä ajettu 615tkm eikä oo tandem pumppua vaihdettu. Saattaa tosin olla sähö vikaki kun oireilee vaan satunnaisesti.

punssi

Nyt oisi suuttimien tiivisteet vaihdettu. Muuta selvää näkyvää vikaa ei ollut tiivisteissä kuin 5 suuttimen alin o-rengas oli poikki.
Aika terävät reunat oli kanteen hieroutunu. Ne kyllä kannattaa kahtoo, muuten uudet tiivisteet on samontein entiset kun suuttimet painaa takaisin kanteen.
Kovaa ajoa vain nyt niin näkee vaikuttiko mihinkään.

japejun

Tuliko tämä auto tiivisteen vaihdolla kuntoon? Omassa samaa vikaa ja eikä ainakaan dehlpi testeri löydä vikakoodeja. Ainut minkä livedataa seuraamalla näkee et 5. Pytyn suuttimen säätöarvo on ihan tapissa kun vedättää ja se rynkytys alkaa.

Mistä hommasit tiivisteet? Hinta? Kannattaako noita tilata ebaysta? Mitä muuta tuossa operaatiossa tarvii hommata?

miccou

Lainaus käyttäjältä: japejun - 05.08.15 - klo:08:40
Tuliko tämä auto tiivisteen vaihdolla kuntoon? Omassa samaa vikaa ja eikä ainakaan dehlpi testeri löydä vikakoodeja. Ainut minkä livedataa seuraamalla näkee et 5. Pytyn suuttimen säätöarvo on ihan tapissa kun vedättää ja se rynkytys alkaa.

Mistä hommasit tiivisteet? Hinta? Kannattaako noita tilata ebaysta? Mitä muuta tuossa operaatiossa tarvii hommata?

Minulla löytyisi 5 kappaletta noita tiivistesarjoja. Tilasin pkwteile.de:stä samalla kun piti tilata iskarit, mutta en taida itse alkaa noita vaihtamaan. Olen kysynyt volkkarilta kustannusarviota ja semmonen 1000â,¬ siihen menee kun vaihtaa samalla kaikki hehkut, tarvittavat tiivisteet ja korkeapainepumpulta lähtevän putken (tämä kuulemma myös voi aiheuttaa ongelmia, koska ajan myötä putki haurastuu ja sen kautta pääsee ilmaa järjestelmään). Suurin osahan tuosta summasta marmorilla menee työn osuuteen  :o

Olen nimittäin ymmärtänyt että noi suuttimet pitää saada takaisin asteen tarkkuudella kun muuten menee suihkutus perseelleen (?). Eli suuttimet pitää laittaa jollain työkalulla takaisin että tulee oikeaan asentoon, korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin. Yksi VAGinoihin perehtynyt asentaja ei nimittäin suostunut vaihtaamaan noita tiivisteitä kun sillä ei ollut sitä työkalua vaan suositteli menemään Volkkarille...

Tiivistesarja on tommonen:

http://www.pkwteile.de/elring/989970

Niin, ja minulla on tullut oireita että käynnistyy huonosti joka viittaa noihin suuttimien tiivisteisiin.

Täällä on myös keskusteltu aiheesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15539.0
Kia EV6 AWD GT-Line 2022
VW Transporter 103kW 2011

sprint

Ohjeissa ei sanota asennuksessa kun tuollaisen kiilatyökalun käyttö T10210.
http://www.automanuals.biz/volkswagen/touareg/43331.html



miccou

Lainaus käyttäjältä: sprint - 05.08.15 - klo:16:31
Ohjeissa ei sanota asennuksessa kun tuollaisen kiilatyökalun käyttö T10210.
http://www.automanuals.biz/volkswagen/touareg/43331.html

Jep, olisikohan sitten sitä tarkoitettu... Itsellä kyllä onnistuu muuten noi remppahommat, mutta nuo suuttimet on vähän liian "hifiä" meikäläisen rempattavaksi :)
Kia EV6 AWD GT-Line 2022
VW Transporter 103kW 2011

japejun

Tulipahan suutin tiivisteet vaihdettua ja taas pelaa hienosti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy