Kannattaako Passat CC

Aloittaja kassu112, 15.04.15 - klo:22:58

« edellinen - seuraava »

kassu112

Morjesta!

Elikkäs olisi kova autokuume ja sen aiheuttaja on Passat CC, mutta hieman arvelluttaa 1.8 TSI ja 2.0 TSI kestävyys/luotettavuus. Olen nimittäin kuullut juttuja, että 1.8 TSI:n jakoketjunkiristin on heikkoa tavaraa sekä 2.0 TSI syö kuulemma ihan kiitettävästi öljyä.. Lisäksi kummassakin moottorissa on ollu kuulemma monenmoisia vikoja. Onko Volkkariväellä kenties jonkinnäköistä omakohtaista kokemusta näistä moottoreista? Olisi kiva saada tietää niiden moottorien hyvä sekä huonot puolet sekä kumpaa suosittelette kestävyyden puolesta? Toinen iso kysymysmerkki on vaihteisto/kytkin. Olen nimittäin päättänyt ostaa CC:n manuaalivaihteisena välttääkseni mahdollisia DSG-ongelmia. Mutta löytyykö myös manuaalivaihteisen kaunottaren sisältä tuo kuuluisa kaksoismassa vauhtipyörä? Jos löytyy, niin kestääkö se normaalikäyttöä yhtään paremmin kuin DSG-versioissa vai pitääkö siinäkin uusia vauhtipyörä noin 100 tkm välein?
PS: Jos jollain on jotain muita hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi pitää silmällä ostaessaan vm. 2008-2010 sekä 80 - 150 tkm ajettua yksilöä, niin vinkit ovat tervetulleita!  ;) :D

Terveisin: Tuleva Volkkaristi

CeeCee3.6

Kannattaa ja ei kannata, siinäpä pulma?

Lähtökohtaisesti hieno ja luotettava auto, mutta kuten kaikki tekniset härvelit, näihinkin saattaa tulla vikoja. Jos on valmis ottamaan riskin, eikä saa suurempia näppylöitä kuunnellessaan rapisevan jakopään soundia, niin mikä ettei? Itselläni on ollut reilut 4 vuotta(n.70tkm) nelivetoinen "isolohkoinen" ja ilman viime kesäistä jakopääremonttia olisin ollut varsin tyytyväinen autooni. Itsekin ostin ko. auton aikoinaan juuri siksi, että moottorin jakopään piti olla ns. huoltovapaa eli 120 tkm:n välein suoritettavaa hihnanvaihtoa ei tarvitsisi tehdä. Nooh, autooni tehtiinkin sitten 5600euron hintainen ketjuremontti kilometrien ollessa 105 000, että se siitä huoltovapaudesta... Ylimääräisestä rapinasta olin maininnut merkkihuollossa jo 50tkm:n kohdalla, joten aika pitkään sain sitä kuunnella ennenkuin uskoivat äänen tulevan ketjusta/jakopäästä. Viimeiseen asti kuitenkin yrittivät väittää, että jakopääongelmat ovat olleet vain pienten 1.2 ja 1.4 litraisten moottorien huolia. Jälkeenpäin olen lukenut ja kuullut puolueettomilta tahoilta, että ongelmia on ollut lähes kaikissa VAG:n ketjukoneissa. Ehkä siksi ovat siirtymässä takaisin hihnoihin...?
Onneksi myyjäliike tuli vastaan puoleen väliin vielä 3vuotta auton ostamisen jälkeenkin, joten iso käsi heille! Voi olla, että kustannukset olisivat olleet pienemmät, jos rallatukseen olisi reagoitu aikaisemmin(LUE=takuun ollessa vielä voimassa), nimittäin nokka-akselien säätimetkin jouduttiin uusimaan kaikkien muiden kilkkeiden lisäksi. Onpahan nyt sitten kaikki vaihdettu!
DSG:n kanssa minulla ei ole ollut ongelmia ja käsittääkseni 6-vaihteisissa niitä ei ole niin paljon ollutkaan, koska kestävät isompia vääntöjä.
Sähköisen käsijarrun painike on vaihdettu kerran, samoin takaluukun johtosarja ja heti alkuun vaihdettiin molemmat äänimerkit/torvet, mutta ne menivät sentään takuuseen..;-)
Nykyään alkupään CC:tä saa jo suht. edullisesti, joten kannattaa valkata mahd. hyvin varusteltu malli, sillä kukapa sitä enää nykyään pärjää ilman sähköistä alustansäätöä, NAVI:a, nelivetoa, DSG:tä tai vaikkapa sähköistä panoraamakattoa ja takalasin verhoa.. ;) muista varusteista puhumattakaan. Rahoilleen saa siis periaatteessa vastinetta...
Kaikesta huolimatta CC:ssä on luonnetta, jota vain harvoista nykyautoista löytyy eli suosittelen - varauksin...

T: Edelleen CC:llä ajava

Sniiki

Maalivauriot ei liene pienin ongelma näissä. Kannattaa tarkistaa maalipinta ovien kromilistojen vierestä, konepellin etureunasta sisäpuolelta ja pyöräkaarien reunat. Huonosti tahtoo maali pysyä. Takakaaressa oleva jonku vajakin keksimä äänieristysihme, eli se huopainen sisälokari, pitää sen kaaren kosteana oikein mainiosti joten siellä takana saattaa hilseillä maalit irti sieltä sun täältä. Tämä ei tosin oo yksistään CC:n ongelma, vaan löytyy ihan koko konsernin kotteroista ja myös muista merkeistä. Mazda taisi tämän munata pahiten.

Sähköset tyyppiviat ilmeni kaikki samat melko äkkiä ku 3C:ssä. Ratin sähkölukkomoduuli alkaa tinata (immobilizer failure) 300â,¬, sähkösen käsijarrun nappi hajoaa 25â,¬, korin asentoanturit jumittuu tiesuolan rikkomana 100â,¬ kpl (ite oon tilannu saksan romikselta 40 eurolla nyt 2 kpl.

Hieno auto. Hyvä ajaa ja parin vuoden jälkeenkin jaksaa miellyttää omaa silmää enemmän kun muut tavan autot (myös enemmän kuin uusi CC). DDC alusta on kyllä aika ehdoton. Vakioalusta on melkoinen lulla.
2.0 TSI syö öljyä ehkä 0,5-1L kymppitonnilla. En oo tarkasti seurannu ku ei oo häiritsevästi syöny. Kerran oon jollain huoltovälillä lisänny. Huoltovälin oon vaihtanu kiinteeseen 15tkm.

Parempiakin autoja on. Yhtä hienoja/erottuvia aika vähän (noh, makuasia). Jos ei noi maaliongelmat ottais ohjaukseen vähän väliä niin tavattomasti niin olisin perin tyytyväinen tähän.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 23.04.15 - klo:22:44
Jos ei noi maaliongelmat ottais ohjaukseen vähän väliä niin tavattomasti niin olisin perin tyytyväinen tähän.

Harmi että sinulla on noita maaliongelmia ollut. Ei voi kuitenkaan yleistää, minulla on nyt 5,5 vuotias ja ei pienintäkään ongelmaa ole ollut maalipinnassa. Ei myöskään noita muita mainittuja vikoja ole ilmaantunut, 176tkm plakkarissa. Ehkä sillä on merkitystä että koslani on mallivuotta 2010, eli ei ihan ekoja.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Sniiki

No toivotaan että ongelmat on sittemmin korjaantuneet mutta kyllä aika yleistä on ainakin 2010 vuosimalliin asti 3C ja CC passattien maaliongelmat. Töissä on toinen -09 CC jossa oli täysin vastaavat vaivat kuin itellä. Ovet ja ainakin takakaaret/pyöräkotelot ja lisänä vielä konepellin etureuna joka itsellä ei viä ole korkannut.
Ootko Arcca koskaa kurkannu sinne takasisälokarien alle miltä siä näyttää?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 26.04.15 - klo:18:05

Ootko Arcca koskaa kurkannu sinne takasisälokarien alle miltä siä näyttää?

Ei ole tarvinnut, kun sattumoisin tuli Finikor äänieristettyä ja samalla sinne tuli alustasuojausaineet käsittääkseni. Että siinä mielessä lokasuojaongelmia ei pitäisikään olla. Mutta muitakaan maalipinnan ongelmia ja esim se kylkilistanseutu, niin ei mitään vaikka aika ajoin niitä sihtaan. kop kop kop kuitenkin  :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Sniiki

Tjoop no kyllähän se sitten kestää. Eipä mullakaan 3C:ssä mitään ruostevaivoja ollut. Se ei tainnut olla Saksassa tehty jos oikein muistan.

pomo

Mites 3.6 v6? Maantiellä pääsee helposti 8l kulutukseen ja kaupungissa sievällä ajolla 10-11 l/100km?

jonze

Rehellisiä vastauksia ja kunnollisia kommenntejä kaivataan:

Kannattaako cc passat 2.0 tdi DSG 125kw 2009 ajettuna 200tkm?

Mulla kilometrejä tulee 20-30tkm vuoteen parhaimmillaan(pahimmillaan). Mutta pussi ei ole niin hyväs kunnos että uutta voisi ostaa. Tuollaisen saisi vajaalla 15tâ,¬ ja varusteita olisi hyvin.
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: jonze - 21.12.15 - klo:09:19
Rehellisiä vastauksia ja kunnollisia kommenntejä kaivataan:

Kannattaako cc passat 2.0 tdi DSG 125kw 2009 ajettuna 200tkm?

Mulla kilometrejä tulee 20-30tkm vuoteen parhaimmillaan(pahimmillaan). Mutta pussi ei ole niin hyväs kunnos että uutta voisi ostaa. Tuollaisen saisi vajaalla 15tâ,¬ ja varusteita olisi hyvin.

Itellä oli viime viikolla koeajossa vastaava mutta kilometrejä oli 133t joten mitenkään erikoisia puolesta/vastaan-väitteitä ei pysty heittämään. Kilometrejä tuli n.150.
Kyllä ite ainakin tykästyin, tosi mukava ja jämäkkä ajaa ja varusteitakin ko. yksilössä oli vaikka muille jakaa. Pelkäsin tuota dsg-vaihteistoa etukäteen mutta ainakin tuossa osoittautui ihan päteväksi ja tykkäsin kyllä, on leppoisa ajaa eikä tartte keppiä vatkata. Muiden kommentteja voit lukea tuolta yleisen jutustelun ketjusta kun itse kyselin vinkkejä.

Itselle on tulossa koeajoon 1.8 TSI 118 kw manuaalivaihteilla. Olisin kiitollinen kommenteista ko. yhtälön omaavista  yksilöistä

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 21.12.15 - klo:11:00

Itselle on tulossa koeajoon 1.8 TSI 118 kw manuaalivaihteilla. Olisin kiitollinen kommenteista ko. yhtälön omaavista  yksilöistä.
Vuosimallia 2010 siis. Päteekö näihinkin nuo jakohihna-ongelmat? Taitaa olla rempattu n. 40 tkm kohdalla, jotenka onko tuohon mahdollisesti vaihdettu kunnollinen hihna vai pitääkö tarkastella tuota tarkemmin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy