Keskustan Sipilän ehdotus ''väliaikaiselle'' tieverolla

Aloittaja JaakkoS, 21.03.15 - klo:19:39

« edellinen - seuraava »

JaakkoS

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426917782010.html?pos=ksk-trm-auto-ospu


linkki uutisiin.

Jumalauta ei helvetti. Tämä väliaikavero on varmasti yhtä väliaikainen kuin 90-luvulla tehty autovero.  :o

everyoung

En halua mitenkään nokitella mutta autovero otettiin käyttöön  jo 1. tammikuuuta 1958 myös väliaikaisena verona ja sitä peritään vieläkin   :-\ . Tarkoitat varmaan ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoliikennerekisteriin merkitystä henkilö-, paketti-, linja- ja kuorma-autoista, tämäkin no vain väliaikainen. Jäämme vain odottamaan koska nämä VÃ,,LIAIKAISUUDET päättyvät, auto mikä ihana verosyy.  ;)
Warning! To avoid injury, don't tell me how to do my job.

los los

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 21.03.15 - klo:19:39
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426917782010.html?pos=ksk-trm-auto-ospu


linkki uutisiin.

Jumalauta ei helvetti. Tämä väliaikavero on varmasti yhtä väliaikainen kuin 90-luvulla tehty autovero.  :o

Ei tulis mieleen vähentää menoja,tuon laatuisilla aivopieruilla uppoamme entistä syvenpään p.....n.

Geoman

On hyvin todennäköistä, että polttoaineveroja korotetaan viimeistään kun autoveroa alennetaan tai poistetaan.  Ei mitään uutta! Varsinkin mikäli valtion ja kuntien menoja ei saada pienennettyä on polttoaineveron korotus entistä varmempi asia.

Seuraava vaihe on kilometripohjaisen veron ja/tai tiemaksujen  käyttöön ottaminen?

Autoilun kuluja voi alentaa  (yksinkertainen keino, jonka voi itsekin suorittaa) nopeutta  pienentämällä sekä minun ajomäärilläni (25 tkm/v) on osoittautunut vanha auto kaikkein edullisimmaksi alhaisten pääomakulujen ja yksinkertaisten huoltotoimenpiteiden vuoksi. Mitä muuta voisi tehdä itse kulujen alentamiseksi?

Epes

Juha yrittää näköjään kaikkensa ettei Keskusta voita vaaleja. Ei ihme että puolueväki haluaa pitää hänet pois julkisuudesta keinolla millä hyvänsä  :)
Tätäkin avausta joudutaan selittelemään jälkikäteen samoin kuin olutkohua.

Eka Golf

Kepu yritti ensin kieltää keskioluen oston?
Nyt yrittää kieltää autoilun?
Kansa kiittää ja kumartaa, äänestää kepua?  ;D

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 21.03.15 - klo:20:17
Autoilun kuluja voi alentaa  (yksinkertainen keino, jonka voi itsekin suorittaa) nopeutta  pienentämällä sekä minun ajomäärilläni (25 tkm/v) on osoittautunut vanha auto kaikkein edullisimmaksi alhaisten pääomakulujen ja yksinkertaisten huoltotoimenpiteiden vuoksi. Mitä muuta voisi tehdä itse kulujen alentamiseksi?
Jos pitää mennä, niin pitääkö aina mennä juuri autolla, eikö ole muita vaihtoehtoja? ???

Omakohtaisesti kelien lämmettyä tulee tuo 2-pyöräinen vaihtoehdoksi. 600cc jaksaa kuljettaa vähän pidemmänkin taipaleen ongelmitta, mutta ennen kaikkea urbaanissa ympäristössä tuo on erittäin näppärä "sukkula" joka ei varmasti jää liikennevirrassakaan tulpaksi. Myös parkkipaikka löytyy tuollaiselle konepyörälle huomattavasti helpommin kuin 4-pyöräiselle :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Eka Golf

Minä kuljen työmatakat citymaasturilla eli munamankella kunhan sää suosii ja ei ole työajoja sille päivälle!  :)

Loikkari

Lainaus käyttäjältä: Epes - 21.03.15 - klo:20:27
Juha yrittää näköjään kaikkensa ettei Keskusta voita vaaleja. Ei ihme että puolueväki haluaa pitää hänet pois julkisuudesta keinolla millä hyvänsä  :)
Tätäkin avausta joudutaan selittelemään jälkikäteen samoin kuin olutkohua.

Nyt on politiikassa mielenkiintoinen tilanne, kun kukaan ei haluaisi hallitukseen oikeasti, koska joutuu tekemään massiiviset leikkaukset tai sitten ilman niitä ajetaan Suomi oikein syvälle suohon. Kumpikaan ei ole hyvä vaihtoehto taas yli 4 vuoden päässä olevia vaaleja ajatellen. Katsotaan millä typeryydellä muut puolueet nokittavat. Toisaalta niilllä ei ole suurta hätää, kun ovat häviämässä vaalit galluppien mukaan. Keskustalla pissit housussa, kun johtaa selkeesti ja siksi päästeltävä tällaisia sammakonpoikasia suusta ;)

Peke

Ei prkl, ei mitään lisäveroja enää yhtään! Ei väliaikaisia eikä pysyviä! >:(
Eikä varsinkaan mitään tiemaksuja tai tulleja mihinkään! Ja autovero uusista pois.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

kerkko

Lainaus käyttäjältä: Peke - 22.03.15 - klo:01:18
Ei prkl, ei mitään lisäveroja enää yhtään! Ei väliaikaisia eikä pysyviä! >:(
Eikä varsinkaan mitään tiemaksuja tai tulleja mihinkään! Ja autovero uusista pois.

Joo. Tietenkin toivomme kreikkalaista verotusta, sveitsiläistä palkkatasoa ja ruotsalaista infrastruktuuria.

K.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Peke - 22.03.15 - klo:01:18
Ei prkl, ei mitään lisäveroja enää yhtään! Ei väliaikaisia eikä pysyviä! >:(
Eikä varsinkaan mitään tiemaksuja tai tulleja mihinkään! Ja autovero uusista pois.

Ja miten tuo autoveron poistosta aiheutunut lähes 1.000.000.000â,¬ (miljardieuroa) kolo sitten paikattaisiin jos mitään autoilusta kerättyjä maksuja ei saisi korottaa taikka uusia keksiä autoveron tilalle? ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Epes

Lainaus käyttäjältä: Peke - 22.03.15 - klo:01:18
Ei prkl, ei mitään lisäveroja enää yhtään! Ei väliaikaisia eikä pysyviä! >:(
Eikä varsinkaan mitään tiemaksuja tai tulleja mihinkään! Ja autovero uusista pois.

Olisihan se nostalgista liimata verotarraa tuulilasin oikeaan alareunaan. Voisi olla tällä kertaa pyöreä jossa apilan kuva ja hymyilevä Sipilä hologrammissa  ;D

Epes

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:09:33
Ja miten tuo autoveron poistosta aiheutunut lähes 1.000.000.000â,¬ (miljardieuroa) kolo sitten paikattaisiin jos mitään autoilusta kerättyjä maksuja ei saisi korottaa taikka uusia keksiä autoveron tilalle? ???

Jos yhtä konstia kysyt, niin vähennetään valtion maksamaa kehitysapua tuon verran ja kerätään kehitysapu vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Tottahan kaikki suomalaiset kartuttaisivat kehitysapukolehtia varojensa mukaan ja ihan vapaaehtoisesti, eikö?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.03.15 - klo:09:48
Jos yhtä konstia kysyt, niin vähennetään valtion maksamaa kehitysapua tuon verran ja kerätään kehitysapu vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
Käytännössä kehitysapu siis poistettaisiin kokonaan, sillä se on n. miljardin kokoinen kuluerä.
http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/kehitysapu_leikkaus_budjetti2015-24011

Vaan kuinkas tuo luvattu 0.7% BKT:stä kehitysapuun? Pettääkö Suomi lupauksensa ja rikkoo sopimuksensa? Entäs jos tällä sopimusrikolla on vaikutuksensa esim. luottoluokitukseen ja kohta Suomen lainanhoitokulut ampuu ihan toisenlaisiin numeroihin kuin nyt? ???

Ja siis Suomen BKT on luokkaa 200 miljardia, josta 0,7% on 1,4 miljardia. Ja jo nyt kun jäädään aika selvästi alle tuon luvatun, niin... :-\
https://www.etla.fi/uutiset/euroalue-elpyy-hitaasti-suomen-bkt-alenee-tana-vuonna-0-4-prosenttia/

Mainittakoon että 2015 budjetti on n. 54,3 miljardia, josta pelkät valtionvelan korkomenot jo nykyiselläänkin syö n. 1,8 miljardia :-\
http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp?year=2015&lang=fi&maindoc=/2015/aky/aky.xml&opennode=0:1:5:

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

clacson

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 21.03.15 - klo:20:55
Kepu yritti ensin kieltää keskioluen oston?
Nyt yrittää kieltää autoilun?
Kansa kiittää ja kumartaa, äänestää kepua?  ;D
Kyseisestä verosta toki poikkeuslailla vapautettaisiin kaikki, jotka kuuluvat maatalousverotuksen piiriin, hehän tarvitsevat kaikkia moottorikäyttöisiä kulkuneuvoja toimeentulon ansaitasemiseen.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:10:22
Vaan kuinkas tuo luvattu 0.7% BKT:stä kehitysapuun? Pettääkö Suomi lupauksensa ja rikkoo sopimuksensa? Entäs jos tällä sopimusrikolla on vaikutuksensa esim. luottoluokitukseen ja kohta Suomen lainanhoitokulut ampuu ihan toisenlaisiin numeroihin kuin nyt? ???
Onhan näitä puoluejohtajia, jotka ovat sitä mieltä, ettei Suomen tarvitse noudattaa mitään allekirjoittamiaan sopimuksia. Kaikista velvoitteista voidaan irtisanoutua yksipuolisella ilmoittautumisella.

Todella, todella haluaisin nähdä sen päivän, kun Timo Soini on valtionvarainministerinä ja joutuu ihan oikeassa elämässä perehtymään sopimuksiin ja niiden velvoitteisiin, tekemään leikkauksia, sopeuttamaan valtion tulot ja menot, jne.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:10:22

Käytännössä kehitysapu siis poistettaisiin kokonaan, sillä se on n. miljardin kokoinen kuluerä.

Vaan kuinkas tuo luvattu 0.7% BKT:stä kehitysapuun? Pettääkö Suomi lupauksensa ja rikkoo sopimuksensa?


Tarkka summa 2014 on 1,1mrd euroa. Nyt unohdit tuon vapaaehtoisen lahjoituksen. Ei kai sillä ole väliä miten raha kerätään, budjetista vai vapaaehtoisin lahjoituksin?

Latexi

#18
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:10:22
Vaan kuinkas tuo luvattu 0.7% BKT:stä kehitysapuun? Pettääkö Suomi lupauksensa ja rikkoo sopimuksensa? Entäs jos tällä sopimusrikolla on vaikutuksensa esim. luottoluokitukseen ja kohta Suomen lainanhoitokulut ampuu ihan toisenlaisiin numeroihin kuin nyt? ???
Ymmärtääkseni Suomi ei ole kai koskaan päässyt tuohon 0.7% summaan bkt:stä. Aina on syystä tai toisesta jäänyt alle sen. Mahdollisesti joskus hyvinä aikoina meni lähelle.

Hyvä kuitenkin niin, sillä nykyinen budjetti ei kestisi täysimääräisiä kehitysapuja.

Samoin niitä "tilapäisiä" maksuja tulee välttää. Nehän jäävät kuitenkin pysyviksi, se on nähty.
Latexi

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.03.15 - klo:10:57
Nyt unohdit tuon vapaaehtoisen lahjoituksen. Ei kai sillä ole väliä miten raha kerätään, budjetista vai vapaaehtoisin lahjoituksin?
Ihan niin kuin TV-lupamaksut ja Teosto-maksutkin ovat olleet ensin "vapaaehtoisia", TV:n katselu ja tallennusmedian ostaminen kun ei ole koskaan kenellekään ollut lain määräämänä mitenkään pakollista. Vaan kummasti tänä päivänä nuo molemmat ovat budjetti-rahoitteisia, joten se siitä vapaaehtoisesta rahoituksesta ja sen keruutavan toimivuudesta ::)

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 22.03.15 - klo:11:12
Ymmärtääkseni Suomi ei ole kai koskaan päässyt tuohon 0.7% summaan bkt:stä. Aina on syystä tai toisesta jäänyt alle sen. Mahdollisesti joskus hyvinä aikoina meni lähelle.
Jäädä alle ja poistaa kokonaan lienevät kuitenkin "hieman" eri asioita ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Epes

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:11:18
Ihan niin kuin TV-lupamaksut ja Teosto-maksutkin ovat olleet ensin "vapaaehtoisia", TV:n katselu ja tallennusmedian ostaminen kun ei ole koskaan kenellekään ollut lain määräämänä mitenkään pakollista. Vaan kummasti tänä päivänä nuo molemmat ovat budjetti-rahoitteisia, joten se siitä vapaaehtoisesta rahoituksesta ja sen keruutavan toimivuudesta ::)
Jäädä alle ja poistaa kokonaan lienevät kuitenkin "hieman" eri asioita ::)

Ymmärränkö nyt rivien välistä oikein, että olet huolestunut kehitysapumäärärahoista mutta et henkilökohtaisesti ole valmis ottamaan mitään vastuuta asiasta  ;D

Sitä paitsi uusien autojen myynti pompsahtaisi ja ALV:n määrä myös. Jos nyt myydään hikisesti 100000 uutta, niin autoveron poiston jälkeen myynti olisi varmasti 150000 tai enemmän uusia autoja vuodessa.
ALV peritään autoverottomasta hinnasta eli esim. keskihintaisen Octavian veroton hinta on jossain 25000 euron nurkilla (1.4 tai 1.8 eleg dsg). Tästä 24 pinnaa alvia tekee 6000â,¬. Näitä kun myydään 50000 kpl enemmän kuin ennen niin alv kertymä kasvaa 300 miljoonaa â,¬.
200000 uuden myynnillä alv:n määrä nousee 600 miljoonaa â,¬ ja 250000 uuden myynnillä 900 miljoonaa â,¬. Siinä se veromenetys noin suurin piirtein sitten onkin kuitattu!

nemos

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.03.15 - klo:11:33
Ymmärränkö nyt rivien välistä oikein, että olet huolestunut kehitysapumäärärahoista mutta et henkilökohtaisesti ole valmis ottamaan mitään vastuuta asiasta  ;D

Sitä paitsi uusien autojen myynti pompsahtaisi ja ALV:n määrä myös. Jos nyt myydään hikisesti 100000 uutta, niin autoveron poiston jälkeen myynti olisi varmasti 150000 tai enemmän uusia autoja vuodessa.
ALV peritään autoverottomasta hinnasta eli esim. keskihintaisen Octavian veroton hinta on jossain 25000 euron nurkilla (1.4 tai 1.8 eleg dsg). Tästä 24 pinnaa alvia tekee 6000â,¬. Näitä kun myydään 50000 kpl enemmän kuin ennen niin alv kertymä kasvaa 300 miljoonaa â,¬.
200000 uuden myynnillä alv:n määrä nousee 600 miljoonaa â,¬ ja 250000 uuden myynnillä 900 miljoonaa â,¬. Siinä se veromenetys noin suurin piirtein sitten onkin kuitattu!

Tämä ei ollut autoverokeskustelu, mutta silti jaksan ihmetellä, mistä niitä uuden auton ostajia 50 000 ylimääräistä yhtäkkiä tulisi. Vaihtokaupassa hyöty autoveron poistosta on noin 0 euroa eikä muutaman tonnin pudotus uuden auton hintaan saisi liikkeelle kovin suuria joukkoja ilman vaihdokkia ostavia.
Volvo XC60 T8 Inscription

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.03.15 - klo:11:33
Sitä paitsi uusien autojen myynti pompsahtaisi ja ALV:n määrä myös.

Eikä ainoastaan automyynnin ALV, mutta myös jälkimarkkinointi piristyy niin varaosakaupassa kuin huoltotoiminnassakin (+näiden ALV) = alan työllisyys kohenee ja siten työkkäri/sossumenot pienenee ja näistä liksoista tulisi myös valtiolle lisää tuloveroja. Eli oltaisiin juuri vastakkaisessa päättelyketjussa kuin mitä valtion valopäät pari vuotta sitten ajatteli muka autoveroa nostamalla kasvattavansa autoverotuloja, mutta porukkapa vähensi uusien autojen ostoa ja lopputulemana autoverokertymä laski entisestäänkin 8)

Eli valtion budjettikin on loppupelissä varsin laaja kokonaisuus, jota ei varmasti kukaan omassa päässään handlaa sen kaikkia riippuvuuksia ja vaikutuksia toisiinsa. Ja kun tuolla on myös kansan toimintaa ohjaava vaikutus, niin homma eikun monimutkaistuu. Mutta jos mikä on varmaa, niin tuleva hallitus tulee olemaan todella pahassa raossa, tekemään kipeitä ratkaisuja perä perään, jotta tämä Suomi-kelkka saadaa käännettyä ja valtiovelkakin laskusuuntaan :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Epes

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:11:43
Eikä ainoastaan automyynnin ALV, mutta myös jälkimarkkinointi piristyy niin varaosakaupassa kuin huoltotoiminnassakin (+näiden ALV) = alan työllisyys kohenee ja siten työkkäri/sossumenot pienenee ja näistä liksoista tulisi myös valtiolle lisää tuloveroja. Eli oltaisiin juuri vastakkaisessa päättelyketjussa kuin mitä valtion valopäät pari vuotta sitten ajatteli muka autoveroa nostamalla kasvattavansa autoverotuloja, mutta porukkapa vähensi uusien autojen ostoa ja lopputulemana autoverokertymä laski entisestäänkin 8)

Eli valtion budjettikin on loppupelissä varsin laaja kokonaisuus, jota ei varmasti kukaan omassa päässään handlaa sen kaikkia riippuvuuksia ja vaikutuksia toisiinsa. Ja kun tuolla on myös kansan toimintaa ohjaava vaikutus, niin homma eikun monimutkaistuu. Mutta jos mikä on varmaa, niin tuleva hallitus tulee olemaan todella pahassa raossa, tekemään kipeitä ratkaisuja perä perään, jotta tämä Suomi-kelkka saadaa käännettyä ja valtiovelkakin laskusuuntaan :-\

Just näin!

heifetz

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.03.15 - klo:11:43
Mutta jos mikä on varmaa, niin tuleva hallitus tulee olemaan todella pahassa raossa, tekemään kipeitä ratkaisuja perä perään, jotta tämä Suomi-kelkka saadaa käännettyä ja valtiovelkakin laskusuuntaan :-\

Sen takia Soini haluaakin ulkoministeriksi eikä valtionvarainministeriksi. Hän todennäköisesti sysää Rinteelle 'vastuun' ja keskittyy itse painimaan Putinin kanssa, mikä on varsin helppo tehtävä oli tulos mikä tahansa, koska kukaan ei siinä puuhassa juuri likaannu. Samoin puolustusministerin tehtävällä on vain positiivisia vaikutuksia ja siksi Persut näitä pestejä hamuaa. Isänmaan puolustaminen on aina poliitikolle hedelmällistä, senhän tietää Putin varsin hyvin. Oikeasti vaikeiden asioiden ratkontaan Persuista ei ole.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Peke

Kehitysapu vittuun ja ensin omat hommat kuntoon. Autoveroa voi vielä vähän paikata PIENELLÃ,, bensan hinnankorotuksella, mutta ei todellakaan mitään tietulleja tai muita lisämaksuja!!! Autoilijat maksaa ihan liikaa muita juttuja! Ja vain Suomessa.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

japa

#26
Eipäs valtio ole keksinyt käyttömaksua rekisteröidyile moottoripyörille,matkailuautoille /vaunuille ja veneille. Voi hitto, ei olis ehkä pitänyt ääneen sanoa  :o
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

clacson

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 22.03.15 - klo:11:58
Sen takia Soini haluaakin ulkoministeriksi eikä valtionvarainministeriksi. Hän todennäköisesti sysää Rinteelle 'vastuun' ja keskittyy itse painimaan Putinin kanssa, mikä on varsin helppo tehtävä oli tulos mikä tahansa, koska kukaan ei siinä puuhassa juuri likaannu. Samoin puolustusministerin tehtävällä on vain positiivisia vaikutuksia ja siksi Persut näitä pestejä hamuaa. Isänmaan puolustaminen on aina poliitikolle hedelmällistä, senhän tietää Putin varsin hyvin. Oikeasti vaikeiden asioiden ratkontaan Persuista ei ole.
Soini voi haluta vaikka paaviksi (tosin ei taida naineena päästä), mutta Niinistö ei Soinia ulkoministerinä sulata. Jos persut uskaltaa hallitukseen, niin saavat ne paikat, jotka heille annetaan, neljänneksi suurinpana ei sanella.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Timppe

Hyväksyn ehdotuksen, jos tuo korotettu polttoainevero laitetaan täysmääräisenä myös traktoreiden, leikkuupuimurien yms. työkoneiden käyttämään polttoaineeseen (siis kielletään verottoman polttoaineen käyttö kokonaan ja lopetetaan tarpeeton verotuki).


Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Peke

Lainaus käyttäjältä: clacson - 22.03.15 - klo:14:37
Jos persut uskaltaa hallitukseen, niin saavat ne paikat, jotka heille annetaan, neljänneksi suurinpana ei sanella.

Ja olet varma, että ovat nytkin neljänsiä? Mä veikkaan, että ps nousee. Sen verran paljon on nyt kuulunut, että mamujen hyysääminen saa riittää. Kuin myös kehitysapu ja jatkuvasti nousevat "haitta"verot. Kunhan sekoomus saadaan pallilta pois, niin ei varmaan huonommaksi voi mennä. ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy