Premiumia alle 5000 euron

Aloittaja id, 26.08.10 - klo:14:56

« edellinen - seuraava »

id

Ajatuksena on myydä Jetta ja laittaa tilalle halvempi premium bensa farmari. Ylijäänyt käteinen sijoitetaan korkein tuotto-odotuksin :). Alla muutama poiminta tämän tyyppisistä autoista mitä tarkoitan. 5000 ei ole absoluuttinen raja, jos on hyvä syy venyä.

http://www.nettiauto.com/volvo/850/3350878
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3451947
http://www.nettiauto.com/audi/a4/3257990
http://www.nettiauto.com/bmw/528/3450628
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3422597

Siinä siis muutama esimerkki. Mitä kannattaa välttää ja mitä suosia? Kommentteja?

TSo

<OT> Saa ollakin todella kovat tuotot tiedossa sille ylijäävälle pääomalle, muuten taitaa tuonikäiset ja -kokoiset bensafarkut imuroida huolto- ja polttoainekuluina aika tarkkaan kaikki ylimääräiset profitit  8) </OT>

Urlaub

#2
Lainaus käyttäjältä: TSo - 26.08.10 - klo:15:15
<OT> Saa ollakin todella kovat tuotot tiedossa sille ylijäävälle pääomalle, muuten taitaa tuonikäiset ja -kokoiset bensafarkut imuroida huolto- ja polttoainekuluina aika tarkkaan kaikki ylimääräiset profitit  8) </OT>

Ei ainakaan omat kokemukseni ole tuon suuntaisia.

Alla on Volvo 850 ja huoltokulut ovat olleet erittäin alhaiset. Eihän tällaisia vanhoja autoja kannata suuremmin huoltaa, ei ainakaan merkkiliikkeissä Öljynvaihto on ollut ainoa toimenpide ja suodattimineen maksoi Vianorilla jotain vajaat 60 euroa. Ilmansuodattimen voisi vielä vaihtaa, mutta muuten ei kun kovaa ajoa. Polttoaineenkulutus on ollut täyteen tankkaamalla laskettuna hämmästyttävän tasaisesti 7,1 - 7,3 litraa sataselle.

Paljon enemmän on potti kasvanut pörssissä!  ;D

Mikä tärkeintä, pääomakulut ovat äärimmäisen pienet. Hinta ei enää alene kuin korkeintaan satasen tai kaksi vuodessa. Sijoitukset saavat mennä melkoisesti pakkaselle, että ollaan edes samoissa kuluissa kuin uudehkolla ajettaessa.

Ajattelin ruveta kirjoittamaan jonkinlaista blogin tynkää budjettiautoilusta. Olisikohan sellaiselle lukijoita?

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:15:23Ajattelin ruveta kirjoittamaan jonkinlaista blogin tynkää budjettiautoilusta. Olisikohan sellaiselle lukijoita?

Täällä on yksi! ;)

Lainaus käyttäjältä: id - 26.08.10 - klo:14:56Siinä siis muutama esimerkki. Mitä kannattaa välttää ja mitä suosia? Kommentteja?

Tota Mersua. Kuka haluaa ajaa 90-luvun saksasta tuodulla mopokoneella varustetulla kulimallilla, joka maksaa liikaa?

Noista Volvo ja BMW ovat varmasti kestävimpiä autoja, Audista en olis ihan niin varma...

Laitoitko muuten id tän vitsillä koska viestin otsikossa on virnistys? ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ironic32

Useita Volvoja omistaneena voisin sanoa, että huoltokustannukset ja erityisesti varaosien hinnat ovat Volvossa todella arvokkaita. Bemarissa ja Audissa jotkin moottorin polttoainejärjestelmään kuuluvat komponentit (mm. erilaiset anturit) ovat varmasti halvempia. Tuon ikäisissä ja hintaisissa alkaa kuitenkin niitä kuluvia osia olemaan, joten varmasti jotain osia joutuu myös uusimaan.

8-pätkässä ja V70:ssä sinänsä perustekniikka on kyllä ihan kestävää, mutta toki heikkoja alustanosia on noissakin, eli puslia / tukivarsia joutuu aika ajoin vaihtelemaan. Täytyy tietenkin muistaa, että yksilöerojakin löytyy, mutta vanha auto on aina vanha auto.

Volvon automaateista pysyisin erossa, jos kilometrejä on yli 200t eikä öljyjä vaihdettu kertaakaan. Meno käy paikoitellen ärsyttävän nykiväksi ja öljynvaihdoilla voi saada korkeintaan suurempia tuhoja aikaan.

Mersuista tai Bemareista ei tuon hintaluokan suhteen ole kokemuksia.

Ironic32

Niin ja tuosta 140hv V70:stä saa tarvittaessa pelkällä softapäivityksellä n. 180 hv version, vaikka vapari onkin ;D

Näyttää kyllä ko. yksilöä kolaroidun / ainakin maalatun jossain välissä... ::)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 26.08.10 - klo:15:42
Volvon automaateista pysyisin erossa, jos kilometrejä on yli 200t eikä öljyjä vaihdettu kertaakaan. Meno käy paikoitellen ärsyttävän nykiväksi ja öljynvaihdoilla voi saada korkeintaan suurempia tuhoja aikaan.

Noin minäkin olen ymmärtänyt.

Ylipäätään budjettiautoilussa on sitä parempi, mitä vähemmän on liikkuvia osia. Eli ei tomaattia eikä ahdinta, siinä on jo kaksi vikaherkkää ja kallista murhetta vähemmän.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:15:46
Ylipäätään budjettiautoilussa on sitä parempi, mitä vähemmän on liikkuvia osia. Eli ei tomaattia eikä ahdinta, siinä on jo kaksi vikaherkkää ja kallista murhetta vähemmän.

Urlaub kiteytti nyrkkisäännön juuri tuohon lauseeseen. Allekirjoitan tuon 100%, mitä tulee halpoihin ja vanhoihin autoihin.

id

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 26.08.10 - klo:15:29
Laitoitko muuten id tän vitsillä koska viestin otsikossa on virnistys? ;D
En missään nimessä laittanut vitsillä. Heti kun Jetta menee kaupaksi, niin pihaan hankitaan joku vanha laiva :)

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 26.08.10 - klo:16:36jotain tälläistä??

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3445586
Perjaatteessa joo, mutta jos luit tarkemmin aiempia viestejä...

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:15:46Ylipäätään budjettiautoilussa on sitä parempi, mitä vähemmän on liikkuvia osia. Eli ei tomaattia eikä ahdinta, siinä on jo kaksi vikaherkkää ja kallista murhetta vähemmän.
Lainaus käyttäjältä: id - 26.08.10 - klo:14:56Ajatuksena on myydä Jetta ja laittaa tilalle halvempi premium bensa farmari.
;)

Lainaus käyttäjältä: id - 26.08.10 - klo:16:07En missään nimessä laittanut vitsillä. Heti kun Jetta menee kaupaksi, niin pihaan hankitaan joku vanha laiva :)
Asia kunnossa.


Muutama poiminta:

Uudempaa saa kohtuurahalla, vaikkei premiumia olekkaan. Hyvä käyttis!
Vulvå
Järkytys
Bemu
V40
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Arcca

#11
Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 26.08.10 - klo:17:07

Vulvå
Järkytys


Mä valitsisin tuosta ryhmästä jommankumman näistä. Tuo mersun väri on kyllä käsittämätön otettuna suomiautoon, eikös tuo ole taksiväri Saksassa? Jotain värille pitäisi tehdä, mutta muuten voisi sopia hyvin spekseihin.
Edit.Ziisus mikä sisävärikin siinä on!
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Urlaub

Jos 124-Mersu kiinnostaa ja erityisesti farmarina, niin minulla olisi hyvä vinkki ostopaikasta.

Itse en ole koskaan tähtikeulaa omistanut, mutta kyseisen paikan valikoimaa olen monesti ihastellut. Kuinka voi yli rippikouluikäisiä Mersuja löytäkin niin hienossa kunnossa. Ovat kuin suoraan linjalta otettuja tai museoon entisöityjä.

Kyse on siis sveitsiläisistä autoista, joita sveitsissä asuva tuttavani ostelee paikallisesta ebaysta ja lehti-ilmoituksista. Ei ole suomalaisten eläkeläisten talleissa sellaisia Mersuja säilössä varmasti kuin kourallinen. Sveitsissä tuntuu riittävän rajattomasti.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.08.10 - klo:17:41Edit.Ziisus mikä sisävärikin siinä on!

Sen takia sanoin sitä järkytykseksi. ;)

Mursu olis kyllä varmasti luotettavin noista, sitä varmaan VW:n omistaja haluaa seuraavalta autoltaan. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

id

Mielenkiintoisia linkkejä, ja hyviä vinkkejä! Kestävyys on näissä kypsään ikään ehtineissä kulkupeleissä elintärkeää. Olin rajanut omaa hakua alle 250tkm ajettuihin, mutta onko loppupeleissä mitään väliä onko esim. Volvolla, Mersulla tai BMW:llä ajettu 200 vai 300tkm?

On muuten paljon jännittävämpää hankkia vanhempaa kuin uudempaa. Valikoimaa on laidasta laitaan ja seassa voi olla todellisia helmiä, ja täyssusia :D

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: id - 26.08.10 - klo:19:14
Mielenkiintoisia linkkejä, ja hyviä vinkkejä! Kestävyys on näissä kypsään ikään ehtineissä kulkupeleissä elintärkeää. Olin rajanut omaa hakua alle 250tkm ajettuihin, mutta onko loppupeleissä mitään väliä onko esim. Volvolla, Mersulla tai BMW:llä ajettu 200 vai 300tkm?

On muuten paljon jännittävämpää hankkia vanhempaa kuin uudempaa. Valikoimaa on laidasta laitaan ja seassa voi olla todellisia helmiä, ja täyssusia :D


Varmaankin riippu tuo 200tkm vs 300tkm aika paljon ylläpidosta, eli toinen 300tkm ajettu voi olla huomattavasti paremmassa iskussa kuin joku toinen 200tkm ajettu. Jännittävää se kyllä on, yhdenlaista arpapeliä, sattuuko susi vai helmi ;D

tmr97

Jos budjetti on 5000, niin auton tulisi maksaa selvästi alle. Noiden vanhojen kanssa touhutonni on hyvä olla heti budjetoituna. Katsele myös Saabeja. Entinen ministeriauto, musta 9000CD 2.3T (200hv), kaikilla varusteilla on komea peli.

VAGeista tässä luokassa kiinnostavin on nelivetoinen audi.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.08.10 - klo:20:07Katsele myös Saabeja. Entinen ministeriauto, musta 9000CD 2.3T (200hv), kaikilla varusteilla on komea peli.

Ei natsaa threadin aloittajan toiveiden kanssa, kun hakusessa olisi farmarimalli. ( Kts. avausviesti ) :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

rob-s

Eipähän (onneksi?) ole kokemusta alle 5ke premium autoista mutta oli mulla aikoinaan B5 korimallista farkkua (A4 1.8T Avant) ja pidin siitä kovasti. Laatuvaikutelma sekä ajettavuus on siinä hyvä. Huolto- ja korjauskulut kohtuulliset (verrattuna Volvoihin ja isoihin mersuihin/bemuihin).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Minulla meni usko vanhaan Audiin tuon edellisen sijaisautoni kanssa. Kuvittelin, että Audi hyvinkin kestäisi 250 tkm, mutta minulle sattui aika surkea yksilö.

Takseina näkee mahtavan hienokuntoisia Mersuja, joissa on mittarissa 400 tkm ja yli. Huollettuja, ja kilometrit ajettu lyhyessä ajassa (3-4 v). Ikävuosilla varmasti on suuri merkitys, ne nakertavat autoa näköjään aikalailla.

Jos vanhempaa autoa hakisin, niin Mersu, Volvo, BMW olisivat itsellä hakusessa. Yksilöerot ovat valtavan suuria tässä ikä/hintaluokassa. Mutta todella hyvänkin voi löytää, kun huolella etsii.

Tikka

Id, mites olisi jokin tällainen: http://www.nettiauto.com/audi/a6/3443152
Mielestäni tuon mallinen A6 on kestävä auto. Nettiautosta katsellessa tuota 2,6 V6:sta on paljon yli 400tkm:kin ajettuna. Jos kulutuksella ei ole suurta väliä, olisi tuollainen minusta hyvä, laadukas valinta.

Tikka

Ja jos haluaisi maagisen upean vetotavan, eli QUATTRON ;), olisi tässä vähän ajettu yksilö
http://www.nettiauto.com/audi/a6/3440940

Reneto

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 26.08.10 - klo:17:07
Muutama poiminta:
Järkytys
Pornoluola  ;D

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:15:23
Ajattelin ruveta kirjoittamaan jonkinlaista blogin tynkää budjettiautoilusta. Olisikohan sellaiselle lukijoita?
Varmasti, kunhan ne potentiaaliset lukijat vain löytävät sen. Fiksusti sanottu  ::)   täällä on joka tapauksessa yksi lukija.
Teknarissa oli takavuosina juttu kartanovolvo 940:stä ja sen omistajasta. Oli ostanut muistaakseni auton uutena ja ajoi jotakin 10 vuotta lähemmäs 300tkm tehden itse öljynvaihdot ja pikkurempat. Eikä auto toiminut yhtään sen huonommin kuin kalliilla (merkki)huolletut lajitoverinsa. 940 vois olla kova rauta idille.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Mikko83

On muuten tosi luja tuo Volvon oma bensamoottori! (oikeat Volvothan ovat siis takavetoisia)

Iltalehdestä luin kun joku oli ajanut miljoonan 740 bensa Volvolla ja autossa oli alkuperäinen kansi  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Raimo Miettinen

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 26.08.10 - klo:20:15
Ei natsaa threadin aloittajan toiveiden kanssa, kun hakusessa olisi farmarimalli. ( Kts. avausviesti ) :)

Siitä liikkeestä farmari-saab:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3333877

Jukki

Voisin jopa lähes suositella C4 korimallin Audia, eli 1991-1997 100/A6.

Quattrona tottakai.


VAG!

#27
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy