Golf 1.2 Tsi 77kw Nykiminen

Aloittaja Muhoneni, 12.03.15 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

Muhoneni

Terve!
Uutena foorumilla ja tuli goffissa vastaan ikävä vika.

Auto nytkähtää kylmällä koneella 1 tai 2 vaihteelle vaihdettaessa. Tämä tapahtuu satunnaisesti muutaman kerran viikossa. Useimmiten esiintyy 2- vaihteella. Heti kun nostaa kytkimen, niin nytkähtää kerran ja sitten lähtee vetämään. Olen huomannut asian viimeviikkojen aikana. Ei anna vikakoodeja.

Vaikuttaa joltain anturi vialta tms. Mitä luulette missä olisi vika?
-Tulpat?
-Joku anturi?
-Polttoaine järjestelmä?

Autossahan on takuuta jäljellä, ja veisin auton muuten tottakai huoltoon, mutta kun vika ei esiinny päivittäin. Sehän on selvä, että kun vie laakkoselle ja antaa olla yön yli, niin aamulla kun siellä auto kokeilevat, niin vika ei ilmene ja siten menee omasta pussista? vai olenko väärässä?

Kuitenkin olisi kiva itsekkin selvittää ensin vikaa, ennen kuin vie huoltoon. Peukalo ei kuitenkaan ole keskellä kämmentä :)

MMV

Tuohon on softapäivitys juuri nykimisen takia (sekä 63kW että 77kW mallit). Vaimon Golfissa oli äärimmäisen satunnaista ja ei ollut itse edes huomannut, mutta tuli esille ajaessani autoa.

Muhoneni

Okei. Täytyypä laakkoselle huomenna soitella. Viimeksi kun soitin, niin ei ainakaan se kaveri sitä sanonut :D
Palaan asiaan siis huomenna :)

MMV

Ainakin viime syksynä oli jo Jkl Autotarvikkeessa tiedossa softapäivitys ja tehtiinkin samalla kertaa.

Muhoneni

Okei. Soittelin Hyvinkään Laakkoselle ja siellä sanottiin, ettei ole mitään softa päivityksiä tai kampanjaa minun autooni. Auto siis 2013 77kw man. golf.
Mites muuten kun nyt on viikon päähän varattu huoltoa sinne, niin jos ei löydä autosta mitään vikaa (koska ei esiinny päivittäin). Niin meneekö vianetsintä omasta pussista vai takuuseen?

lemmentalja

Itse en ole joutunut maksamaan jos vikaa ei ole ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla löydetty.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

JGekko

Lainaus käyttäjältä: Muhoneni - 13.03.15 - klo:17:43
Okei. Soittelin Hyvinkään Laakkoselle ja siellä sanottiin, ettei ole mitään softa päivityksiä tai kampanjaa minun autooni. Auto siis 2013 77kw man. golf.
Mites muuten kun nyt on viikon päähän varattu huoltoa sinne, niin jos ei löydä autosta mitään vikaa (koska ei esiinny päivittäin). Niin meneekö vianetsintä omasta pussista vai takuuseen?
Sano sinne Laakkoselle, että pistävät maahantuojalle kyselyä, jos ne pöllöt eivät itse tajua.
Terv. Keravan Laakkosen huoltoon pettynyt.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Muhoneni

Noniin. Nyt on kaksi viikkoa sitten auto käynyt laakkosella ja ajoivat jonkun softapäivityksen siihen. Suorilta ei mitään oikeaa löytynyt, mutta kun etsi hakusanalla nykiminen, niin oli jonkunmoinen.
Nyt on kyllä selvästi nykiminen vähentynyt, voisi oikeastaan sanoa, että ongelma poistunut.
Ja itse heti sanoivat, että kun on takuu jäljellä, niin ei kustanna mitään. Tällä kertaa tyytyväinen asiakas :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy