Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

jt

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.01.20 - klo:21:04
Vein omat öljyt, 504.00 -luokkaiset ekaan öljynvaihtoon, 1.4 G-TEC siis. Eivät suostuneet kaatamaan koneeseen. Vain ja ainoastaan 502.00 kelpaa, viskositeetin ei väliä.

504.00 on öljynä heikompaa, koska lisäaineistusta on karsittu hiukkasloukkujen takia.
Itse olen 1.4TSI "Ecofuel" kaasukoneessa käyttänyt nyt kolmen huollon ajan 502.00 öljyä, 5w-40 Teboil Diamondia vein, sieltä Haminan jalostamolta kait tuo tulee?. Kelvannut mainiosti joka kerta VW-marmorilla kun olen siellä huollattanut ja purkin vienyt.

Omassa autossa ohjekirjassa on kaasukoneen kohdalla suosituksena vain 502.00, sen sijaan bensakoneilla on long-life ohjelmassa myös 504.00 ja 15tkm välillä 502.00.

Mitä muuten 1.5TGI:n ohjekirja sanoo soveltuvista öljyistä?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: Pace - 23.01.20 - klo:19:05
Kun itsellekin tuota 502 00 öljyä leoniin laitettiin niin huoltopäällikkö "vahvisti", ettei omassa 1.5TGI Leonissa olisi hiukkausloukkua. Ja kun hieman googlailin, niin perustelu TGI-mallien pienelle bensatankille olisi juurikin se, että ne voidaan luokitella CNG-käyttöisiksi, joihin hiukkausloukkua ei tarvitse laittaa, kun taas isomalla tankilla ne olisivat CNG/bensiini-hybridejä, jolloin loukku tarvittaisiin.
Pienen bensatankin ansiosta luokitellaan Saksassa "täys" CNG:ksi, siinä lienee vahva motivaattori. Isommalla bensatankille eivät mene samaan luokitukseen.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 23.01.20 - klo:15:27
Aprikoos, mistä se karsta muuten koneeseen esmes mäntiin tulee? Öljystä vai polttoaineesta? Jos vain polttoaineesta, niin kaasustahan sitä ei tule.
Mielestäni molemmista. Mikä on sitten näiden suhde, jaa-a en tiedä. Kaasusta ei saa kyllä oikeen karstaa aikaiseksi, niin kone pysyy puhtaampana, samoin suuri lämpöarvo pitänee koneen puhtaana. Öljykin on kohtuu kirkasta, ei ole tummaa niinkuin dieselissä. Mutta kyllä se öljykin sotkee konetta jos sitä ylenmäärin sinne palotilaan jää (jos on öljyä syövä kone/männänrenkaat tukossa).
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Nupe

#723
Lainaus käyttäjältä: jt - 24.01.20 - klo:00:25
Itse olen 1.4TSI "Ecofuel" kaasukoneessa käyttänyt nyt kolmen huollon ajan 502.00 öljyä, 5w-40 Teboil Diamondia vein, sieltä Haminan jalostamolta kait tuo tulee?. Kelvannut mainiosti joka kerta VW-marmorilla kun olen siellä huollattanut ja purkin vienyt.

Omassa autossa ohjekirjassa on kaasukoneen kohdalla suosituksena vain 502.00, sen sijaan bensakoneilla on long-life ohjelmassa myös 504.00 ja 15tkm välillä 502.00.

Mitä muuten 1.5TGI:n ohjekirja sanoo soveltuvista öljyistä?
Hyvä pointti. Kun saan auton ja manuaalin, niin tuon tsekkaan ensi töikseni.

Ja myönnän, että en varmaksi tiedä, onko 1.5 TGI:ssä loukku vai ei; sorruin mutuiluun. Kaipa tuo 502 käypäistä tavaraa siihen on ja kaiketi parempaakin kuin 504. Saman luulisi pätevän myös 1.4 TGI:hin, vaikka Mobil ja Shell muuta väittävätkin.

Näillä tiedoilla en varsinkaan 508.00:aa uskaltaisi laittaa ainakaan Ocuun/Leoniin, jos se ei ole selkeästi valmistajalta, maahantuojalta ja ehkäpä myös öljyfirmoilta suositeltua. Vai olisiko niin, että Golffissa on loukku mutta Ocussa ja Leonissa ei? Ja tämä selittäisi nuo suosituserot? Tuo 508 houkutti siksi, että se saattaisi pitää koneen ihan yyberpuhtaana esmes männärenkaissa.

Noista aiemmin mainituista 502.00 ölpistä kaikki lienee ok, makuasia laittaako 0W-40 vai 5W-40. Ehkä itse laittaisin Teboilia. Jos oikein mikromanageeraa, niin Diamond Plussassa 0W-40 olisi ACEA C3 luokituskin A3/B4 lisäksi  :)
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.01.20 - klo:14:37
Onko tuo VW:n öljysuositus ihan fakta? Esim. https://shop.volkswagen.fi/moottorioljy-longlife-iii-g-052195m2 sanovat että ei TGI:n, ja tuo on 504 -standardin öljyä.

1.5TGI, onko näissä hiukkasloukku bensasisartensa tapaan? Ei luulisi olevan, kun kaasun palamisesta ei hiukkasia synny?

On fakta. Tuon linkin ohjeistus pitää pääsääntöisesti paikkaansa, mutta TGI:n kohdalla ei koske 1.5 -moottoria VW:n kohdalla. Yleisesti ottaen sopiva luokitus on tarkistettava autokohtaisesti, sillä brändikohtaisia eroja löytyy vaikka kyseessä olisi täysin sama moottori. 1.5 TGI -moottorissa ei myöskään ole OPF:ää.

1.4 TGI (CPWA) saa käyttää ainoastaan 502.00 mukaista öljyä.




Beetle

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 24.01.20 - klo:00:58
Noista aiemmin mainituista 502.00 ölpistä kaikki lienee ok, makuasia laittaako 0W-40 vai 5W-40. Ehkä itse laittaisin Teboilia. Jos oikein mikromanageeraa, niin Diamond Plussassa 0W-40 olisi ACEA C3 luokituskin A3/B4 lisäksi  :)

5w-40 löytyy myös ACEA C3.

Nupe

Netistä kaivettu Leonin lontoonkielinen ohjekirja (sivu liitteenä) ei kaasukoneen juurikaan mitään kerro ja pelkälle bensakoneellekin annetaan repertuaari öljyvaihtoehtoja, joskin tuota tulkiten 508.00 on kaiketi nykyisille bensaLeoneille parasta. 502 kamaa ei uusille bensaLeonille kannattane tarjoilla, vaikka se tuossa mainitaankin.

Seatin huollon kertomaa ja ohjekirjan bensapuolta soveltaen, laitetaan 1.5 TGI:lle siis 502 tavaraa ja sellaista, josta löytyy joko ACEA C3 tai API SN. Ja kappas, Teboil Diamondilla ja Plussalla taitaa olla ainoana molemmat, jos nyt pilkkua haluaa viilata. Viskositeettiin ei oteta kantaa sen enempää dieselille kuin bensallekaan.

Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

skodayeti

Hei,viikko ja ensimmäiset 1000 km takana g-tecillä ja kaikki toiminut hyvin,paitsi tänään kun tankkasin bensaa 4,4 litraa. Mittari ei noussut puolesta välistä ja matkaksi ilmoitti saman kun ennen tankkausta? Onko muilla ollut bensamittarin kanssa ongelmia?

jhm

Lainaus käyttäjältä: skodayeti - 25.01.20 - klo:00:20
Hei,viikko ja ensimmäiset 1000 km takana g-tecillä ja kaikki toiminut hyvin,paitsi tänään kun tankkasin bensaa 4,4 litraa. Mittari ei noussut puolesta välistä ja matkaksi ilmoitti saman kun ennen tankkausta? Onko muilla ollut bensamittarin kanssa ongelmia?

Edellisellä sivulla kysyi joku samantapaista.Jollakin taisi mittari nousta seuraavana päivänä.Tästä säikeestä löytynee lisää samoja kokemuksia.
VW Transporter T5  84kw 2014

Nupe

Hiukan palatakseni TGI:n öljyvalintoihin, osui silmään ketju Castrol vai Mobil ja nimim. Wekottimen ansiokkaat postaukset siellä. Otan hiukan takaisin siitä, että 502.00 olisi kaasukoneeseenkaan ainakaan parempaa kuin 504 saati 508 ölppä, vaikka max 15 tkm vaihtovälillä mennäänkin. Laitetaan silti Ocu/Leon 1.5 TGI:hin toki 502 tavaraa, jos kerran sitä huoltotiskillä vaaditaan.

Öljyn aiheuttamasta karstasta tuli vielä mieleen, että männänrenkaat karstoittunee TGI:ssä siinä missä TSI:ssäkin, mutta entä palotila yleensä ja etenkin imuventtiilit? Joissakin TSI vehkeissä kun imupuolen karsta on ollut haasteena.

Bensa tullee suoraruiskutuksella palotilaan samoin kuten TSI:ssäkin, mutta entä kaasupuoli? Imusarjan kautta vai suorilla? En tosin tiedä missä määrin CNG seos edes huuhtelisi imuventtiileitä, mutta silti. Kai TGI:ssä huohotuksen kautta öljyä päätyy imupuolelle siinä missä TSI:ssäkin?

Ja onko TGI:ssä lisäksi minkäänsortin EGR:ää aiheuttamassa imupuolelle lisäharmeja? No, jos on, niin ainakin sen puolen luulisi pysyvän puhtaampana kuin TSI:ssä saati sitten dieselissä.

1.4 TGI koneitakaan ei ilmeisesti ole vielä juurikaan availtu sen verran, että olisi silmillä nähtyä tietoa karstaisuudesta imupuolella saati mäntien päällä.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

track08

Lainaus käyttäjältä: jt - 24.01.20 - klo:00:33
Mielestäni molemmista. Mikä on sitten näiden suhde, jaa-a en tiedä. Kaasusta ei saa kyllä oikeen karstaa aikaiseksi, niin kone pysyy puhtaampana, samoin suuri lämpöarvo pitänee koneen puhtaana. Öljykin on kohtuu kirkasta, ei ole tummaa niinkuin dieselissä. Mutta kyllä se öljykin sotkee konetta jos sitä ylenmäärin sinne palotilaan jää (jos on öljyä syövä kone/männänrenkaat tukossa).

Ymmärtääkseni (aikaisemmin foorumeilta ja Facebookista lukemaani perustuen) kaasuautojen öljy kyllä pysyy kirkkaana, mutta öljyn kirkkaus tai väri ei kerro tässä koko totuutta. Öljy menettää ominaisuuksiaan, koska kaasu palaa kovemmassa lämpötilassa ja siksi öljynvaihtoväli 15 tkm on perusteltu.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

skodayeti

Tänään g.tec muutaman kilometrin ajon jälkeen nyki muutaman kerran ja siirtyi bensalle. Muutaman kilometrin ajettua sitten ilman nykimistä siirtyi takaisin kaasulle? Onko normaalia vai mistähän ko. Ilmiö johtui. Kaasutankki täynnä ja autolla ajettu vasta1800 km.

SaJu

Lainaus käyttäjältä: skodayeti - 11.02.20 - klo:17:22
Tänään g.tec muutaman kilometrin ajon jälkeen nyki muutaman kerran ja siirtyi bensalle. Muutaman kilometrin ajettua sitten ilman nykimistä siirtyi takaisin kaasulle? Onko normaalia vai mistähän ko. Ilmiö johtui. Kaasutankki täynnä ja autolla ajettu vasta1800 km.

Minulla tekee 4500km ajettu G-tec samaa silloin tällöin. Pitää olla lähes täysi tankki. Jos olen ajanut tankkauksen jälkeen yli 50 km, bensalle vaihtoa ei ole koskaan tapahtunut. Samoin jos tankkaus jää pari kiloa vajaaksi. Täysin lämpimällä tai ihan kylmällä moottorilla ei myöskään ole koskaan vaihtanut. Reippaahko kiihdytys haalealla moottorilla ja täydellä tankilla näyttää olevan varmin tapa saada menemään bensalle. Vikakoodien luvussä käytin Laakkosella - ei ollut. Oireiden perusteella eivät osanneet sanoa mitään. Pitäisi viedä perusteellisempaan syyniin. 

MrBurns

2v ja 60tkm g-tecillä takana. Edelleen tykkään, tässä vaiheessa on jo moni edellinen mennyt vaihtoon. Onneksi tuli otettua huolenpitosoppari, 60tkm huolto sis. tulpat ja laaja tarkistus+ilmastoinnin täyttöhuolto olisi ollut vajaa 900â,¬. Jessus mikä hinta kun ei mitään tarvinnut korjata.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Jodl

No niin, nythän se skeida sitten feilas juurikin tuon bensiinin mittarin kanssa. Vaikka on varmasti tankattu täyteen niin alle puolta tankkia näyttää ja webasto ei käynnisty. Tietysti yksin tein ruikuttaa joka käynnistyksellä, että pitäisi tankata ja etsitäänkö lähin bensa-asema jne. Eihän tuo nyt niin haittaisi, mutta -15 ulkona ja esilämmitys olisi ollut ihan kiva. Tokihan motti lähtee tulille, ei siitä ole epäselvyyttä. Toivottavasti (ja ilmeisesti onneksi) sää on tulevalla viikolla jossain -5 kahta puolta. Ei haittaa ihan niin paljon. Vika taitaa näissä olla suht yleinen VAG mallit mukaanlukien. Katsotaan mitä apuja huomenna saa ongelmaan.

Nupe

^ Tuo ainakin 1.5 TGI mosaa koskeva ongelma on VAG-leirissä kyllä tiedossa, joten ratkaisu tullee piakkoin. Takuun alaisia kiesejähän (myös Skodat, joissa vain 2v) nuo kaikki ovat.

Jos kaasuautoilijoiden taistelut moisen ärsyttävän asian kanssa jatkuu pitkäänkin, vaikuttaa se varmasti kaasuautojen (onko VAGit pois lukien uusia muunlaisia nykyään edes?) menestykseen jossakin määrin.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Jodl

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 01.03.20 - klo:10:59
No niin, nythän se skeida sitten feilas juurikin tuon bensiinin mittarin kanssa. Vaikka on varmasti tankattu täyteen niin alle puolta tankkia näyttää ja webasto ei käynnisty. Tietysti yksin tein ruikuttaa joka käynnistyksellä, että pitäisi tankata ja etsitäänkö lähin bensa-asema jne. Eihän tuo nyt niin haittaisi, mutta -15 ulkona ja esilämmitys olisi ollut ihan kiva. Tokihan motti lähtee tulille, ei siitä ole epäselvyyttä. Toivottavasti (ja ilmeisesti onneksi) sää on tulevalla viikolla jossain -5 kahta puolta. Ei haittaa ihan niin paljon. Vika taitaa näissä olla suht yleinen VAG mallit mukaanlukien. Katsotaan mitä apuja huomenna saa ongelmaan.
Ilmeisesti sähköjen reset auttaa. Katsotaan kuinka kauan.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 01.03.20 - klo:13:39
^ Tuo ainakin 1.5 TGI mosaa koskeva ongelma on VAG-leirissä kyllä tiedossa, joten ratkaisu tullee piakkoin. Takuun alaisia kiesejähän (myös Skodat, joissa vain 2v) nuo kaikki ovat.

Jos kaasuautoilijoiden taistelut moisen ärsyttävän asian kanssa jatkuu pitkäänkin, vaikuttaa se varmasti kaasuautojen (onko VAGit pois lukien uusia muunlaisia nykyään edes?) menestykseen jossakin määrin.

Tuskin, ei tuota varmaan kovinkaan monessa yksilössä ole. Ei ainakaan ollut Ibizassa, eikä 1.5TGI Leonissa ja vikahan on kaiken lisäksi bensatekniikassa.. 

T. Neuvoton

Mikä se bensiinisäiliön todellinen koko nyt tässä Teuvon uudessa (tammikuussa -20 käyttöönotetussa) G-TECissä nyt oikeen on. Kaikki Skodan omien sivujen ulkopuoliset lähteet kertoo että säiliön koko on 11.7 litraa ja Skodan oma sivusto, että säiliön koko 9 litraa??? Jokaisessa lähteessä tuo kaasusäiliön koko on laitettu 17,7 kiloa vetäväksi. Yksi tankkaus suoritettu kun bensamittari punaisen rajalla (mutta valo ei syttynyt) ja bensaa tankkiin meni 4,57 litraa. Huittisissa tankattu ja mittari ei reagoinut ollenkaan tankkaukseen...tosin Turun keskustaan päästessä näytti jo sitten täyttä?
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.  Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style G-TEC (Quartz Grey). Ajossa: Ocu IV Amb HB 1.0 e-tec (Black Magic)

S-T-P

Heps!
Perustin facebook-ryhmän ihan vain meille kaasu-octavian omistajille. Liittykäähän mukaan! https://www.facebook.com/groups/2560917330816414/?ref=share

Jalmari 18

Täällä uusi tyyppi. Huomenna haen vajaan 9000km ajetun 2019 farkun. Tuonti auto ja Style BsnLine. Sähköluukku uupuu ja sitä olisin arvostanut, mutta en 5000â,¬ edestä, joka oli myös ehdokkaana (olisi ollut myös Webasto). Mutta näillä mennään 👍

WagonSailor

Suosituksia 20l bensakanisterista jota uskaltaisi säilyttää GTEC:n kontissa mahdollisen Lapin kesälomareissun ajan? Tiedän, että bensaa saa läpi maan lähes 50km välein mutta ei jaksa joka savun kohdalla tankkaamaan ruveta.

Zago

Itsekin asiaa pohdin, mutta en ole vielä ehtinyt toteuttamaan. Suunnitelmissa oli kuitenkin ostaa kaksi matalaa jerrykannua. Muovisia kannuja on paljon markkinoilla, mutta jostain syystä metallinen vaikuttaa luotettavammalta ja kestävämmältä. Lisäksi tuollainen matalakannu pysyy paremmin pystyssä. Ajatuksena oli myös virittää jonkinlainen vanerista kyhätty teline konttiin, joka on sahattu kahdelle kannulle sopivaksi, jotta esim. mahdolliset valumat eivät imeydy mattoihin ja verhoiluihin, jolloin haju on pysyvä. Vaneripohjan lisäksi hihnalla kiinni sivusta esim jo olevissa oleviin kontin koukkuihin tai muuhun kiinnityspisteisiin. Jerrykannuihin saa myös valmiiksi kaatonokkia, joilla bensaa on myös helpompi kaataa tankkiin.

Tässä vielä linkki ajattelemaani kannuun: https://www.tuontitukku.fi/tuote/jerrykannu-metalli-10l/6418914760844/

Enhancer

Ihan oikeasti meinaatte alkaa virittelemään palopommia auton sisälle siksi, että ei voi pysähtyä tankkaamaan 200km välein?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

vmoi73

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 30.03.20 - klo:22:36
Ihan oikeasti meinaatte alkaa virittelemään palopommia auton sisälle siksi, että ei voi pysähtyä tankkaamaan 200km välein?

Samaa mietin itsekin, varsinkin kun auton n.10-litran tankin täyttämiseen menee huoltoasemalla max.2min.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 30.03.20 - klo:22:36
Ihan oikeasti meinaatte alkaa virittelemään palopommia auton sisälle siksi, että ei voi pysähtyä tankkaamaan 200km välein?

Lainaus käyttäjältä: vmoi73 - 31.03.20 - klo:07:26
Samaa mietin itsekin, varsinkin kun auton n.10-litran tankin täyttämiseen menee huoltoasemalla max.2min.

Ja varsinkin kun jerrykannu ei poista sitä tankkauksen tarvetta vaan muuttaa sen vain epäsiistimmäksi ja hankalammaksi toimenpiteeksi.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Zago

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 31.03.20 - klo:08:29
Ja varsinkin kun jerrykannu ei poista sitä tankkauksen tarvetta vaan muuttaa sen vain epäsiistimmäksi ja hankalammaksi toimenpiteeksi.
Jerrykannu onkin mukana vain varmuuden vuoksi. Jos toimintasäde bensalla on 200 km, tankkauksia tulee useammin kuin 200 km välein. 200 km on ideaalitilanteessa tuo tankkausväli eli ei koskaan. Tankkausväli todellisuudessa olisi varmaankin 100-150 km. Pohjoisemmassa huoltoasemia ei ole välttämättä kovinkaan tiheässä. Esimerkkinä katsoin, että Sodankylästä Inariin mentäessä pisin väli huoltoasemien välillä on 127 km. Jerrykannu on mukana vain varatankkina. Totta kai tankkaukset suoritetaan mieluummin aina huoltoasemalla. Mä en ainakaan reissussa ollessani jaksaisi koko ajan googlettaa, missä on seuraava huoltoasema ja tehdä jatkuvaa reittisuunnitelmaa sen takia.

Paloturvallisuutta on hyvä ajatella, enkä ole ajatellut, että kyseessä on pysyvä ratkaisu vaan ainoastaan esim. autolla tehtäviä lomareissuja varten varautuminen alueelle, jossa ei ole kaasua saatavilla (esim. Pohjois-Norja). Kannut on syytä kiinnittää huolella. Aiemmmassa viestissäni mietin 2 x 10 litran kannua, mutta yhdelläkin varmaan pärjää.

jörkka

Itse kävin syksyllä -19 Saariselkä, Inari, Pyhätunturi alueella, Oulusta kaasutankit täyteen n.50 km ennen Saariselkää meni bensalle. Ei ollut ongelmia bensan saannissa oli kanisteri kontissa mutta tyhjänä matkusteli takakontissa. Piti vaan tankata useammin. Sodankylä Inari välillä bensaa sai Saariselän Nesteeltä. Tietysti jos sivumalle päätiestä ajelee on kanisteri ihan hyvä olla. Autona -19 G-Tec.

Zago

15 tkm huolto lähestyy ja mielelläni ottaisin suosituksia vastaan pk-seudun huolloista, jotka tekevät määräaikaishuoltoja G-Teceihin. Aiempaa autoani käytin Atoy-autohuollossa ilmaisen sijaisauton vuoksi, mutta muitakin suosituksia otetaan nyt vastaan. Autohan on Fiksudiili-leasing eli huolto-ohjelmaa täytyy noudattaa ja merkinnät saada myös sähköiseen huoltokirjaan. Merkkihuollon lisää en ajatellut maksaa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Zago - 09.04.20 - klo:09:33
15 tkm huolto lähestyy ja mielelläni ottaisin suosituksia vastaan pk-seudun huolloista, jotka tekevät määräaikaishuoltoja G-Teceihin. Aiempaa autoani käytin Atoy-autohuollossa ilmaisen sijaisauton vuoksi, mutta muitakin suosituksia otetaan nyt vastaan. Autohan on Fiksudiili-leasing eli huolto-ohjelmaa täytyy noudattaa ja merkinnät saada myös sähköiseen huoltokirjaan. Merkkihuollon lisää en ajatellut maksaa.
Fiksudiilin sopimusehdoissa edellytetään nimenomaa valtuutetun huollon käyttöä. Öljynvaihtohuolto on merkkiliikkeessä noin 70â,¬ + öljykannu, eli jos haluat säästää niin vie ennemmin omat öljyt merkkipuotiin kuin koko auto johonkin puuhaamoon.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy