Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Ei viskositeetiltaan ”paksumpi” öljy sen paremmin voitele. Lämpöisenä kaikki öljyt on melko hyvin juoksevia. Eikä paksumpi öljy koneessa sen paremmin pysy, josta muinoin oltiin eri mieltä, kun ”litkuja” tuli myyntiin. Itse laittaisin sitä, mikä on ensisijainen, vaikka olisi ll ja vaikka vaihtaisin tiheämmin. Muistaakseni type-r käytti todella ohutta öljyä jo aikanaan. Kylmävoiteluhan se meillä tärkein asia, jos luokitukset muuten käy.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nupe

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 26.11.19 - klo:22:39
Ei viskositeetiltaan ”paksumpi” öljy sen paremmin voitele. Lämpöisenä kaikki öljyt on melko hyvin juoksevia. Eikä paksumpi öljy koneessa sen paremmin pysy, josta muinoin oltiin eri mieltä, kun ”litkuja” tuli myyntiin. Itse laittaisin sitä, mikä on ensisijainen, vaikka olisi ll ja vaikka vaihtaisin tiheämmin. Muistaakseni type-r käytti todella ohutta öljyä jo aikanaan. Kylmävoiteluhan se meillä tärkein asia, jos luokitukset muuten käy.
No jaa, mutta vuonna keppi & kivi eräässä -70 luvun kulkineessa kokeilin eräänä talvena 5w-20 öljyä, ja kyllähän sitä sitten paitsi kului, myös kone kuumana vuoti vähän sieltä täältä eri malliin kuin 10w-40.

Enkä osaa sanoa johtuuko viskositeetista vaiko luokituksesta, mutta itse Mobilkin toteaa tuosta 0w-20:sta seuraavaa: "Mobil 1 ESP  0W20:a saa käyttää vain ajoneuvoissa, joihin se on hyväksytty käyttöön. Se ei ole taaksepäin yhteensopiva vanhempien autonmoottoreiden kanssa". No, uusimpiin TSI ja TGI koneisiin tuo lienee kelpo tavaraa etenkin talvikeleillä.

b1mpo

Riippuu varmasti öljypumpustakin ja muista tekijöistä tuo soveltuvuus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jontigga

Ollut viimeiset 5 vuotta SEAT Leon alla. Ensimmäisenä oli kolmiovinen 1.4tsi Fr seuraava farkku 1.0tsi ja siitä seuraava 1.4tsi Fr dsg.

Viime viikolla tein kaupat uudesta kaasu dsg ocusta ja toimitusaika arvio 3-4kk. Toivottavasti ei tarvitse pettyä kaasuautoon. Koko tämän ketjun olen lukenut ja positiivinen fiilis jäänyt ihmisten kommenteista. Syyt vaihtoon oli napsun isommat tilat sekä paljon kehuttu taloudellisuus, jota omat laskelmatkin osoitti. Koeajolla vaikutti kaasu ocun moottori olevan paljon pirteämpi kuin 1.0tsi. Vääntöä ei juuri ole mutta pärjää mainiosti. Selkeästi kaasun reagointi vaste heikompaa kuin 1.4tsi.

Style business on niin varusteltu etten nähnyt tarpeelliseksi ottaa juurikaan lisävarusteita. Sähköpenkki, ratti vaihteet, metalliväri ja 17" vanteet nappasin tilaukselle.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Kaasuttelija

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 02.12.19 - klo:16:52
Ollut viimeiset 5 vuotta SEAT Leon alla. Ensimmäisenä oli kolmiovinen 1.4tsi Fr seuraava farkku 1.0tsi ja siitä seuraava 1.4tsi Fr dsg.

Viime viikolla tein kaupat uudesta kaasu dsg ocusta ja toimitusaika arvio 3-4kk. Toivottavasti ei tarvitse pettyä kaasuautoon. Koko tämän ketjun olen lukenut ja positiivinen fiilis jäänyt ihmisten kommenteista. Syyt vaihtoon oli napsun isommat tilat sekä paljon kehuttu taloudellisuus, jota omat laskelmatkin osoitti. Koeajolla vaikutti kaasu ocun moottori olevan paljon pirteämpi kuin 1.0tsi. Vääntöä ei juuri ole mutta pärjää mainiosti. Selkeästi kaasun reagointi vaste heikompaa kuin 1.4tsi.

Style business on niin varusteltu etten nähnyt tarpeelliseksi ottaa juurikaan lisävarusteita. Sähköpenkki, ratti vaihteet, metalliväri ja 17" vanteet nappasin tilaukselle.

Onnea valinnasta. Omaa samanlaista odottelen pl. en ottanut sähköpenkkejä, enkä isompia vanteita. Tammikuussa toimitus ja omani tilasin syyskuun viimeisellä viikolla. Varusteitahan tuossa on vaikka muille jakaa kilpailukykyiseen hintaan.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI G-Tec Style Businessline -20

Enhancer

Jännästi maahantuojan mieli on muuttunut.

Ensimmäiseen öljynvaihtoon toimitin 0W-40 504.00 -luokituksen öljyt, eivätkä suostuneet käyttämään. Kysyin tätä maahantuonnista, ja kerrottiin että kaasuautoon suostuvat laittamaan vain 502.00 -luokan öljyä. Viskositeetillä ei väliä, vain luokitus ratkaisee.

Oikeastihan 502.00 on parempaa voiteluainetta, siinä on monesti enemmän lisäaineistusta jne, jotka 504.00 on jouduttu karsimaan pois esim. hiukkassuodattimien takia. Tätä en itse avaa sen enempää, suosittelen tutustumaan vaikkapa BITOG-sivustoon josta löytyy analyysejä niin käytetyistä kuin uusistakin öljyistä.

Käytännössä varmaankin se ja sama, 0W-viskositeettiä itse koen järkeväksi käyttää Suomen olosuhteissa. Kaasuauton moottorin lämmöntuotto on täysin eri luokkaa bensan polttamiseen verrattuna, ehkä siksi tuo 502.00 5W-40 on se tehtaan suositus koska siinä kuumassa päässä öljy pysyy paksumpana.

Viimeksi vein halvinta GM-kuraa 5W-30 ja 502.00 purkin kyljessä, 19.90,/5l. Tällä itse asiassa putosi kulutus hiukan 5W-40 verrattuna, tuo GM on melkeinpä notkeinta 5W-30 öljyä ja hyvin lähellä 0W-viskositeettiä. Mallia huollot halvimmalla mahdollisella tavalla takuu säilyttäen, koska auto ei ole oma.

Itsellä 2v leasingiä jäljellä 9kk ja tyytyväinen autoon pitää olla. Softajuttuja on jotain ollut, ja toki syksyinen havainto kun repsikan jalkatilassa oli 5cm vettä vähän himmentää kokemusta. Ilmastointilaitteen kondenssivesiletkussa on joku tyyppivika, suosittelen tarkistamaan!

Uusi Octavia ottaa niin suuren harppauksen eteenpäin sekä sisätiloiltaan että myös ulkoiselta muotoilulta, että ikävä ei kyllä tule :). Liikkuuko seuraava auto kaasun vai sähkön + bensan voimalla jää vielä nähtäväksi.. :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Nupe

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.12.19 - klo:11:47

Ensimmäiseen öljynvaihtoon toimitin 0W-40 504.00 -luokituksen öljyt, eivätkä suostuneet käyttämään. Kysyin tätä maahantuonnista, ja kerrottiin että kaasuautoon suostuvat laittamaan vain 502.00 -luokan öljyä. Viskositeetillä ei väliä, vain luokitus ratkaisee.

Oikeastihan 502.00 on parempaa voiteluainetta, siinä on monesti enemmän lisäaineistusta jne, jotka 504.00 on jouduttu karsimaan pois esim. hiukkassuodattimien takia. Tätä en itse avaa sen enempää, suosittelen tutustumaan vaikkapa BITOG-sivustoon josta löytyy analyysejä niin käytetyistä kuin uusistakin öljyistä.

Käytännössä varmaankin se ja sama, 0W-viskositeettiä itse koen järkeväksi käyttää Suomen olosuhteissa. Kaasuauton moottorin lämmöntuotto on täysin eri luokkaa bensan polttamiseen verrattuna, ehkä siksi tuo 502.00 5W-40 on se tehtaan suositus koska siinä kuumassa päässä öljy pysyy paksumpana.

Mielenkiintoista!

1.5 TGI konetta on nyt jo kotvan VAGgineissa myyty, joten luulisi olevan tiskin toisella puolen 100% varma tieto siitä, mikä on ko. koneelle paras öljy ja ennen kaikkea mitä ei saa käyttää. Ilmeisesti tuo 508 -luokiteltu 0W-20 ei ko. koneelle sittenkään sovi talvikäyttöönkään, vaan se on tarkoitettu vain uusimmille TSI -koneille.

Tuo jutska pitääkin ensi tilassa ristiintarkistaa Seatin/Volkkarin tiskiltä, että mitä ovat siellä leirissä 1.5 TGI oikeasta öljystä mieltä?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Nupe - 03.12.19 - klo:12:11
Mielenkiintoista!

1.5 TGI konetta on nyt jo kotvan VAGgineissa myyty, joten luulisi olevan tiskin toisella puolen 100% varma tieto siitä, mikä on ko. koneelle paras öljy ja ennen kaikkea mitä ei saa käyttää. Ilmeisesti tuo 508 -luokiteltu 0W-20 ei ko. koneelle sittenkään sovi talvikäyttöönkään, vaan se on tarkoitettu vain uusimmille TSI -koneille.

Tuo jutska pitääkin ensi tilassa ristiintarkistaa Seatin/Volkkarin tiskiltä, että mitä ovat siellä leirissä 1.5 TGI oikeasta öljystä mieltä?
Hattu päästä, tietenkin täällä puhutaan 1.5 TGI:stä :D.

Itsellä 1.4.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Nupe

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.12.19 - klo:12:13
Hattu päästä, tietenkin täällä puhutaan 1.5 TGI:stä :D.

Itsellä 1.4.
Tjaa, no onkohan noissakin sitten jotain eroa moottoriöljyn kannalta? Ihme homma.

Jodl

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 02.12.19 - klo:16:52

Toistaiseksi runsas 2tkm takana ja kulutus 4kg/100km. Nyt kun ajelen pääosin tuollaista ~10km kertamatkaa niin kulutus on 4,5..4,7kg/100km. Koska arvioin, että puolet ajostani on pitkää matkaa ja puolet pätkää (noin karkeasti) niin tuo 4kg tullee olemaan toteutuma pitkässä juoksussa. Uskomattoman nopeasti moottorilämmöt kyllä nousee. Jollain nolla kelillä se on rohki 3min ja on käyntilämpö vaikka ei ole minkäänlaista esilämmitystä. Koska bensiinmittarikin vajoaa niin taitaapi käyttää webastoa. Mahtaako tuo tehdä sitä jopa kesällä (aika näyttää)? Vielä ei ole "mitoituspakkasta" ollut mutta kyllä sellainen varmaan tulee. Viime talvena bensa pösö lähti hyvin käymään defan kilkkeillä vaikka -31 (joka oli jo vaikeasti tulkittavissa auton näytöstä). On muuten kohmelossa auto noissa lukemissa, vaikka onkin runsas 2h defan kilkkeillä lämmitetty ja ladattu.

Kari64

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.12.19 - klo:11:47

Viimeksi vein halvinta GM-kuraa 5W-30 ja 502.00 purkin kyljessä, 19.90,/5l. Tällä itse asiassa putosi kulutus hiukan 5W-40 verrattuna, tuo GM on melkeinpä notkeinta 5W-30 öljyä ja hyvin lähellä 0W-viskositeettiä. Mallia huollot halvimmalla mahdollisella tavalla takuu säilyttäen, koska auto ei ole oma.

Itsellä 2v leasingiä jäljellä 9kk ja tyytyväinen autoon pitää olla. Softajuttuja on jotain ollut, ja toki syksyinen havainto kun repsikan jalkatilassa oli 5cm vettä vähän himmentää kokemusta. Ilmastointilaitteen kondenssivesiletkussa on joku tyyppivika, suosittelen tarkistamaan!

Uusi Octavia ottaa niin suuren harppauksen eteenpäin sekä sisätiloiltaan että myös ulkoiselta muotoilulta, että ikävä ei kyllä tule :). Liikkuuko seuraava auto kaasun vai sähkön + bensan voimalla jää vielä nähtäväksi.. :)
Hmm.. mielenkiintoista nämä vaihtelevat tiedot 1,5 g-tecin öljyistä!

Itse soitin muutama päivä sitten maahantuojan tekniseen neuvontaan, ja sieltä sanoivat, että öljyn tulee olla vähintään luokkaa 502.00 tai korkeampi, eli 504.00 ja 508.00 pitäisi käydä? Auton mukana (luovutus 5/2019) tuli litran purkki 0W-20 öljyä, jonka luokitus on 508.00.

Kolis

Oletteko käyttäneet G-tecissä keulamaskia talvella? Itse olen siirtymässä piakkoin G-tec käyttäjäksi nykyisestä litraisesta Octaviasta. Litraisessa olen käyttänyt alamaskia lokakuusta huhtikuulle ja se on ollut hyvin tarpeelliinen.

Zago

Lainaus käyttäjältä: Kolis - 08.12.19 - klo:08:52
Oletteko käyttäneet G-tecissä keulamaskia talvella? Itse olen siirtymässä piakkoin G-tec käyttäjäksi nykyisestä litraisesta Octaviasta. Litraisessa olen käyttänyt alamaskia lokakuusta huhtikuulle ja se on ollut hyvin tarpeelliinen.
Moottorin nopeampaan lämpenemiseen G-tecissä tuolla tuskin on suurta vaikutusta, sillä kaasu polttoaineena lämmittää moottorin todella nopeasti, koska sen lämpöarvo on parempi kuin bensiinillä. Ajelen pääosin pk-seudulla ja täällä toki on lämpimämpää kuin Pohjois-Suomessa, joten asuinpaikalla on toki merkitystä.

Jodl

Lainaus käyttäjältä: Zago - 08.12.19 - klo:09:20
Moottorin nopeampaan lämpenemiseen G-tecissä tuolla tuskin on suurta vaikutusta, sillä kaasu polttoaineena lämmittää moottorin todella nopeasti, koska sen lämpöarvo on parempi kuin bensiinillä. Ajelen pääosin pk-seudulla ja täällä toki on lämpimämpää kuin Pohjois-Suomessa, joten asuinpaikalla on toki merkitystä.
No vielä ei ole ollut alle -15 (siitäkin aikaa), mutta silläkin lämpeää todella nopeasti. Taitaa vaan käyttää myös polttoainetoimista lämmitintä koska bensatankin mittari näyttää, että kulutusta on. Kuitenkin lähes poikkeuksetta kaasun tankkivalo palaa ja kulutus ilmoitetaan kg/100km. Olen myös kytkenyt lisälämmittimen automatiikan pois päältä mutta ei taida olla vaikutusta (täydellisesti). Joko bensa valuu maahan tai lisälämmitin sitä käyttää (näin talvella). Sen verran ollut nyt lauhaa ettei ole tarvinnut käyttää esilämmitystä.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Kaasuttelija - 28.10.19 - klo:15:42
Voi olla mahdollista tuokin. Saakohan lienee normaaliin 1.5TSI myllyyn sitten ne takaistuinten lämppärit ja koukun samaan settiin? Mietin vain, että johtuuko siitä, että on kaasumyllyllä yms.

Ainakin pre-FL 1.8 TSI:n sai sekä takapenkin lämppärit että vetokoukun ja eiköhän noissa samat sähköjen ohjainpurkit ole.

SaJu

Vasta 1700km mittarissa, kun käytin vikakoodien luvussa Laakkosella: auto vaihtaa silloin tällöin bensalle vaikka kaasutankki on täysi. Toisinaan vaihtoa ei ole huomannut muusta kuin CNG valon sammumisesta (ja bensan kulutuslukeman ilmaantumisesta), mutta muutamaan otteeseen on  veto kadonnut hetkeksi ennen bensalle menoa. Ainakin maantieajossa paluu kaasulle näyttäisi tapahtuvan itsestään muutaman kilometrin ajon jälkeen. Ja jos start-stop-sammutusta ennen on oltu bensalla, käynnistyksen jälkeen jatketaan (ainakin hetken aikaa) kaasulla. Tähän saakka vaihdot ovat tulleet aina puolilämpimällä moottorilla (vedelle näytetään 90 astetta mutta öljylle vielä <60).  Toistaiseksi tuo vaihtelu on ollut lähinnä vain mielenkiintoista sillä ylimääräistä bensalla ajoa ei ole kuitenkaan kertynyt kuin nimeksi, ja välillä olen saanut ajaa tankillisenkin pelkästään kaasulla (paitsi sitä ensimmäistä kilometriä tankkauksen jälkeen, mikä on normaalia).  Vikakoodeja ei löytynyt eikä vastaavaa tapausta ollut tiedossa.

Bensamittari käyttäytyi omituisesti kun tankkasin ensimmäisen kerran. Ei ollut vielä ihan punaisella ja mahtui 4 litraa mutta viisari ei heti hievahtanutkaan vaan kesti kaksi vuorokautta ennen kuin se oli vähitellen noussut näyttämään täyttä tankkia. Joku taisi tällä foorumille kertoa vastaavasta. 

jt

Lainaus käyttäjältä: Zago - 08.12.19 - klo:09:20
Kyllä jos kylmässä ja varsinkin pätkää ajaa, niin kannattaa maskinsuoja olla kaasussakin. Moottorin lämpenemiseen vaikuttaa vielä enemmän moottorin suunnittelu ja jäähdytysnesteen kierto, 4kg:n kaasunkulutus vastaa n. 6,2litran bensankulutusta energiamäärän osalta, aika moni bensa vie sen n. 6 litraa kumminkin mutta ei välttämättä lämpene kovin hyvin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Jodl

Lainaus käyttäjältä: SaJu - 10.12.19 - klo:22:07
Vasta 1700km mittarissa, kun käytin vikakoodien luvussa Laakkosella: auto vaihtaa silloin tällöin bensalle vaikka kaasutankki on täysi. Toisinaan vaihtoa ei ole huomannut muusta kuin CNG valon sammumisesta (ja bensan kulutuslukeman ilmaantumisesta), mutta muutamaan otteeseen on  veto kadonnut hetkeksi ennen bensalle menoa. Ainakin maantieajossa paluu kaasulle näyttäisi tapahtuvan itsestään muutaman kilometrin ajon jälkeen. Ja jos start-stop-sammutusta ennen on oltu bensalla, käynnistyksen jälkeen jatketaan (ainakin hetken aikaa) kaasulla. Tähän saakka vaihdot ovat tulleet aina puolilämpimällä moottorilla (vedelle näytetään 90 astetta mutta öljylle vielä <60).  Toistaiseksi tuo vaihtelu on ollut lähinnä vain mielenkiintoista sillä ylimääräistä bensalla ajoa ei ole kuitenkaan kertynyt kuin nimeksi, ja välillä olen saanut ajaa tankillisenkin pelkästään kaasulla (paitsi sitä ensimmäistä kilometriä tankkauksen jälkeen, mikä on normaalia).  Vikakoodeja ei löytynyt eikä vastaavaa tapausta ollut tiedossa.

Bensamittari käyttäytyi omituisesti kun tankkasin ensimmäisen kerran. Ei ollut vielä ihan punaisella ja mahtui 4 litraa mutta viisari ei heti hievahtanutkaan vaan kesti kaksi vuorokautta ennen kuin se oli vähitellen noussut näyttämään täyttä tankkia. Joku taisi tällä foorumille kertoa vastaavasta.
Täältä myös ääni tuon bensiinimittarin oudolle toiminnalle. Sain eilen tankattua huikeat 3L ja mittari ei hievahtanutkaan. Tänään aamulla näytti täyttä.

Jodl

Oliko -19 Gtecissä vain ACC tai jossain valikossa mahdollisuus valita perinteisen vakkarin ja ACC välillä kumpaa käyttää?
Aika onnetonta, jos loskan takia etäisyysanturi ei toimi niin vakkaria ei voi käyttää lainkaan ...
Korjaus: Toisessa ketjussa taisi olla vihjeitä aiheesta. Katson niiden mukaan.

janomies

Tervehdys kaikille,

en parempaa ketjua löytänyt haulla, joten kysyn tässä.

Onko kenelläkään lähettää kuvaa G-Tec Octavian (vm. 2019) avaimesta? Tuohon Style Businesslineen tulee ilmeisesti Kessy oletuksena, jos sillä mitään merkitystä.

Kiitos jo etukäteen.

Kaasuttelija

Onko kenelläkään tietoa, että kuinka kauan Gasumin Gas cardin toimituksessa kestää? 7.1 tulee auto ja kortin laitoin tilaukseen eilen.

janomies

Muutamassa päivässä lupasivat kaasukortin, kun hakemus hyväksytty. Itse saapuneen kortin aktivoinnin nopeudesta en tiedä, mutta ajattelin aktivoida oman kortin/kamppiksen vasta kun ajoneuvo saapunut omalle paikkakunnalle. Ennen vuoden vaihtumista kuitenkin, sillä kampanja on loppumaisillaan silloin? Varmista asia vielä Gasumilta.

Kaasuttelija

Lainaus käyttäjältä: janomies - 17.12.19 - klo:11:21
Muutamassa päivässä lupasivat kaasukortin, kun hakemus hyväksytty. Itse saapuneen kortin aktivoinnin nopeudesta en tiedä, mutta ajattelin aktivoida oman kortin/kamppiksen vasta kun ajoneuvo saapunut omalle paikkakunnalle. Ennen vuoden vaihtumista kuitenkin, sillä kampanja on loppumaisillaan silloin? Varmista asia vielä Gasumilta.

Minulla kampanja tarkoittaa 12kk ajan max 1000kg ilmaiset kaasut kun tilasin tosiaan uuden Octavian ja minun muistin mukaan aikaa aktivoida kortti oli  huhtikuun loppuun saakka. Mietinkin juuri, että kuinka pitkät hakemuksen käsittelyajat heillä on. Hakemuksen kun lähetti niin ei tullut minkäänlaista sähköpostivahvistusta tilauksesta niin mietin, että pitäisikö tuonne ihan soittaa ja kysyä, että ovatko hakemuksen saaneet ylipäätään...

WagonSailor

satunnainensankari

Mites nuo huollot? Maaliskuussa - 18 auto otettu käyttöön ja huolto tehty normaalisti 15tkm helmikuun alussa vajaa vuosi sitten. Nyt kilometrejä vähän reilu 18tkm ja auto ilmoittaa 30päivää öljynvaihtoon tai 11tkm. Miten takuu suhtautuu? Eikös kuitenkin pitäisi ohjeiden mukaan noudattaa sitä mikä ensin täyttyy? Tässä tapauksessa meinasin kyllä noudattaa kilometrejä...

Näkyy näyttävän tarkastushuoltoa melkein samoille kilometreille. Mitä eroa?

Jan koller

Ensin täyttyvän mukaan huollettava tai ainakin Skoda turva päättyy. Juuri huollatin omani ja 200 e maksoi tarkastus- ja ölynvaihtohuolto Laakkosella, joten minun mielestäni hölmöä näin uusissa autoissa pihistellä huolloissa... 
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

satunnainensankari

Juu näinhän se on, mutta aika hölmölle tuntuu vaihtaa öljyt 3000 kilometrin jälkeen...  ::)

Kaasuttelija

Varmasti tuntuu hölmöltä, mutta jos kyseessä on takuunalainen auto niin itse vaihdattaisin ne öljyt ja kyllä sinne öljyn sekaan kondensoituu vettä vaikkei autolla ajaisikaan.

skodayeti

Octavia 1.5 G-Tec tulossa tammikuun puolessa välissä ja muutama kysymys? Käyttääkö webasto vain bensaa?  Käytännön vinkkejä kaasu autoiluun muutenkin voi antaa kenellä tuollaisesta businesline mallista kokemuksia.

Kaasuttelija

Webasto käyttää ainoastaan bensaa, ei kaasua. Pidä bensatankki yli puolillaan, jotta webasto käynnistyy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy