Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

mattial

Lainaus käyttäjältä: jt - 12.06.19 - klo:23:51
Kaasusäiliöiden ja kaasujärjestelmän tarkastus on muistaakseni kahden vuoden välein huolto-ohjelmassa, muuten ei eroa vastaavaan bensaan, jos öljynvaihtoväli on 15tkm. Tuskinpa on kaasusysteemin tarkastus paikallisen Fixuksen tarjouksessa mukana. Merkkiliikkeen huollossahan voi olla myös raitisilmansuodatin mukana tai sitten ei - tarkemman arvion saa kun soittaa ja chekkaa huoltokirjasta mitä on tehty aikaisemmin, esim. jarrunesteet, tuleeko huollettavaksi vai ei. Ei noissa perushuolloissa suurta eroa hinnassa ole. Ehkä voisi olla ideaa käyttää ainakin yhdesti merkkihuollossa, niin chekkaavat samalla onko autoon jotain aukiolevia kampanjoja.

Merkkiliikkeen hinta olikin lopulta 338 , sis. jarrunesteet, jotka jo sisältyivät tuohon Fixuksen 209 , tarjoukseen. Fixuksella ei huoltoon kuulunut raitisilmasuodatin (katsoivat ettei tässä vaiheessa tarvitsisi vaihtaa), mutta sen sai vaihtoineen mukaan pakettiin kokonaishintaan 249 ,. Eli 89 , jää eroa merkkiliikkeen ja Fixuksen välille. Mikäli tuo kaasujärjestelmän tarkastus on kahden vuoden välein ohjelmassa, ei se juuri tähän huoltoon nähdäkseni sattuisi muutenkaan. Mutta kiitos tiedoista, pitää pohtia, mitä tekee.

Wegu

Tilasin G-tecin 8.3.19, myyjä varoitteli jopa puolen vuoden toim. ajasta. Yllättän positiivisesti hän soittikin, että auto on Hangossa joten voi noutaa parin viikon päästä. Sain auton ajoon 18.6 eli puolta lyhyemmässä ajassa.Ensimmäinen kaasutankillinen kuluu nopeasti tk.näytti 70% kaasupitoisuutta,mutta suomalainen kaasu on 100% maa/biokaasua ei vain kaikilta pumpuilta näytä saavan tankkia täyteen,oisko kompressorin paine laskenut. Muuten toiminnaltaan ylätti positiivisesti varsinkin adabtiivinen vakionopuden säätö on hyvä parannus sekä alustaäänet ovat yllättävän hiljaiset edellisiin ocuhuin verrattuna.
Minua varoiteltiin,että siihen ei saa vetokoukkua mutta kaikki normaalit lisävarusteet on mahdollista saada.
Skoda Octavia G-tec business line 1,5




-JJH-

Lainaus käyttäjältä: -JJH- - 19.05.19 - klo:07:30
Kulutuslukemat pyörii nyt siinä n. 4 kg/100km haminoissa. Katsotaan kuitenkin, kun kilsoja on takana enemmän ja ns. sisäänajovaihe on mennyt ohitse. Rekisteröin autoni jo Gasumin uuteen kiinteän hinnan kampanjaan ja kun mulla tulee keskimäärin n. 2000km kuukaudessa, niin kampanjalla pitäisi kyllä saada aiempaan dieseliin nähden aika huikea säästö polttoainekuluissa.

-JJ-

Jatketaan tästä n. kuukautta ja reilut 2000km myöhemmin - tuntuu, että sisäänajovaihe (eri ohjelma?) päättyi siinä 1500km kohdalla, koska kulutuslukemat putosi kuin veitsellä leikaten.

Kehä III + matka-ajoa maanteillä, noin 50/50 mixillä, olen ajellut pari tankillista putkeen 3,3 kg/100km kulutuksella. Positiivinen yllätys, sillä odotin n. 4 kilon lukemia!

-JJ-

maxxa

Löytyisikö keltään kuvaa tai linkkiä kuvaan, josta selviää mikä on mikäkin osa konepellin alla g-tec -moottorissa? Netistä en löytänyt mitään apua, CNG-moottorin yleisrakenteestakin tosi vähän. Auton käyttöohjeessa näytetään suunnilleen  vain öljytilkku ja tuulilasinpesunesteen lisääminen. Mielenkiinnosta kyselen, kiva olisi tietää, vaikken niille itse voi/aio mitään tehdäkään.
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

mynde77

Lainaus käyttäjältä: mynde77 - 23.04.19 - klo:21:00
Tänään lähti maahantuojalta eteenpäin tilaus Ocu COMBI Style BusinessLine 1.5 TSI G-TEC DSG:stä. Väriksi otin Demin Blue ja sisustaksi Dynamic-paketin musta/punainen penkeillä. Lisävarusteiksi jo muutenkin kattavaan varustemäärään otin Autom. parking assistant 3.0., lämmitettävän ohjauspyörän triptronic vaihteenvalitsimilla, care connect 3v ja langaton media ohjaus. Nyt täytyy ensin odotella n.3 viikkoa, että myyjäliike vahvistaa, koska auto saapuu. Alustava arvio Elokuu/2019.

Perjantai 5.7. sain ajoon ja nyt reilu 500 km ajettu.
Otin autolle huolenpitosopimusksen 4v/160tkm eli 40tkm/vuosi. Samalla sain sitten 4 vuoden takuun. 4v huolenpitosopimusksen hintahan oli kiinteä 104,/kk.

https://ibb.co/sRQW5xH
OCTAVIA COMBI Style BusinessLine 1.5 TSI 96KW G-TEC DSG Autom -19

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mynde77 - 07.07.19 - klo:18:10
Perjantai 5.7. sain ajoon ja nyt reilu 500 km ajettu.
Otin autolle huolenpitosopimusksen 4v/160tkm eli 40tkm/vuosi. Samalla sain sitten 4 vuoden takuun. 4v huolenpitosopimusksen hintahan oli kiinteä 104,/kk.

Sisältääkö huolenpitosopimus myös renkaat?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zaxari

Huolenpitosopimukseen ei kuulu renkaita.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zaxari - 08.07.19 - klo:15:44
Huolenpitosopimukseen ei kuulu renkaita.

Yli 4800 euroa neljään vuoteen ilman renkaita on aika kannattava sopimus yritykselle. Sehän on yli 20% auton hankintahinnasta. Kannattaisi miettiä jo ennemmin yksityisleasingia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.07.19 - klo:17:18
Yli 4800 euroa neljään vuoteen ilman renkaita on aika kannattava sopimus yritykselle. Sehän on yli 20% auton hankintahinnasta. Kannattaisi miettiä jo ennemmin yksityisleasingia.

Ei tuossa hirveästä ole ilmaa verrattuna 4v/160 tkm huoltohinnaston mukaisiin huoltoihin. Kaasuauton huollot tulevat kalliimmiksi kuin bensan. Huoltoväli on 15 tkm vs bensa 30 tkm. 160 tkm matkalla käy huollossa 9 kertaa vs bensa 4 kertaa. Lisäksi kaasulaitteiston tarkistus 2v/60 tkm. Maksaa 85 euroa tarkistus.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

a4b8

Eikös bensalla ole vuosittainen tarkastushuolto? Eli huoltoja tulee enemmän kuin viisi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 08.07.19 - klo:20:32
Eikös bensalla ole vuosittainen tarkastushuolto? Eli huoltoja tulee enemmän kuin viisi?

Se on vain, jos 30 tkm öljynvaihtohuoltojen välillä on enemmän kuin 365 päivää. Tässä tapauksessa tulee 40 tkm vuodessa, joten bensakin käy usemmin kuin kerran vuodessa vaihdattamassa öljyt. Eli, jos tulee 30 tkm tai enemmän vuodessa, jäävät tarkistushuollot kokonaan pois.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Vekkula

Eikös huolenpitosopparista saa ylijäämät takaisin sopimuksen päätyttyä?
Toki varmasti huollossa laskutetaan härskisti esim. takuunalaisia juttuja jos ei ole tarkkana itse...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

mynde77

Tuosta voi itse lukea mitä kuuluu tuohon Kuukausi maksuun.

http://www.skoda.fi/huoltopalvelut/skoda-huolenpitosopimus

Ja tosiaan Öljyhuollot on 15tkm välein.

Ja eipä tule sitten se 1000, huoltolasku kerta yllärinä. Sen verran makso aikoinaan - 02 vuoden vw boran 1.9tdi normaali 150tkm huolto.
OCTAVIA COMBI Style BusinessLine 1.5 TSI 96KW G-TEC DSG Autom -19

jt

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 08.07.19 - klo:19:41
Ei tuossa hirveästä ole ilmaa verrattuna 4v/160 tkm huoltohinnaston mukaisiin huoltoihin. Kaasuauton huollot tulevat kalliimmiksi kuin bensan. Huoltoväli on 15 tkm vs bensa 30 tkm. 160 tkm matkalla käy huollossa 9 kertaa vs bensa 4 kertaa. Lisäksi kaasulaitteiston tarkistus 2v/60 tkm. Maksaa 85 euroa tarkistus.
Ero on marginaalinen, sillä ainakin aiempiin kaasumoottoreihin käy 502 pohjainen öljy, ei siis tarvi olla longlife. Tuo öljy maksaa parikymppiä 4 litran pönikkä. Longlife voi maksaa vähän öljymerkistä riippuen jopa tuplat, lisäksi 0W-20 öljy on normi longlifeä vielä hitusen kalliimpaa. Siihen päälle tietenkin suodattimen vaihto.

Sitä voi tietenkin miettiä kumpi moottori on 160tkm ajettuna paremmassa kunnossa, 30tkm välein vaihdettu jossa voi olla jopa kaksi talvea samoilla öljyillä, vaiko 15tkm vaihdettuna? Lisäksi kaasumoottori käy puhtaampana kuin bensa, joten koneen sisäinen likaantuminen ja kartoittuminen lienee pienempää. Eihän se tietenkään auton ensimmäistä omistaa varmaan pahemmin kosketa, mutta käytettynä ehkä jo enemmän. Öljyhän voi kestää lisäainestettuna pitkänkin välin jos kunnon suodatus, mutta öljynsuodattimen tukkeutuminen ja jopa mahdollinen ohivirtaus saattaa tulla vastaan. 

Ja eikös bensankin longlife ole kuitenkin olosuhteiden mukaan, eikä kiinteä 30tkm. Jos tulee pätkäajoa tms, vaihtoväli voi lyhentyä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

b1mpo

Tämä nyt ei sinänsä ole käyttökokemus, mutta huomio. Uusissa g-tec:issä on yhdystukiakseli takana monivarsituennan sijaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

maxxa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.07.19 - klo:07:56
Tämä nyt ei sinänsä ole käyttökokemus, mutta huomio. Uusissa g-tec:issä on yhdystukiakseli takana monivarsituennan sijaan.
Oho! Tuo monivarsituenta tuntuu -18 mallissa ihan hyvältä. Tiedä sitten millainen -19 on ajaa siihen verrattuna. Onko muuten sumuvalot uudessa edelleen keltaiset halogeenit vai onko sävyä saatu lähemmäs lediajovaloja?
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

b1mpo

Sumuvalot samat kuin ennenkin. Tuon akselimuutoksen myötä takapuskurissa ei ole niitä pieniä roiskeläppänysiä. Bensatankkihan on alle 10 litraa kaasussa, tiedä koska muuttui.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mynde77

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.07.19 - klo:22:58
Sumuvalot samat kuin ennenkin. Tuon akselimuutoksen myötä takapuskurissa ei ole niitä pieniä roiskeläppänysiä. Bensatankkihan on alle 10 litraa kaasussa, tiedä koska muuttui.

Bensatankkin tilavuushan on 11,8 litraa ja tuolla määrällä pääsee reilu 200km. Tietääkseni tankin koko muuttui samalla kun moottori koko kasvoi 1,5.
OCTAVIA COMBI Style BusinessLine 1.5 TSI 96KW G-TEC DSG Autom -19

Jodl

Jos puhutaan vuosimallin 2020 Octavia combista niin onko se facelift model III vai model IV?

Rpon1

Minkälaisia kokemuksia uudesta -19 g-tec Octaviasta? Lähinnä mietin kaasutankkien kokoa, joka nyt taitaa olla 17,8 kg. Omassa -17 Ocussa kun menee 15 kg:n säiliöihin parhaimmillaan yli 17 kg. Tuon saman kaavan mukaan uuteen versioon pitäisi mennä hyvillä paineilla lähes 20 kg. Toteutuuko tuo myös käytännössä?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 12.07.19 - klo:19:12
Jos puhutaan vuosimallin 2020 Octavia combista niin onko se facelift model III vai model IV?
Nyt tulee jo tehtaalta mallivuoden 20 autoja. Eli viikko 22 taitaa olla se ratkaiseva kohta tuotannossa. Eli Kolmoskoppaisia on mallivuosi 20 autoina, kuten tuo oma.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.07.19 - klo:07:56
Tämä nyt ei sinänsä ole käyttökokemus, mutta huomio. Uusissa g-tec:issä on yhdystukiakseli takana monivarsituennan sijaan.

Jaha.., siihen loppuikin sitten haaveilu nykyisen MY18 mallisen auton vaihdosta uuteen. Pari vuotta ajelin yhdystukiakselilla varustetulla Octavialla ja sitä muljahtelevaa ajokokemusta suomen uraisilla teillä en todellakaan halua takaisin. Melkoinen paskauutinen kyllä..

Rpon1

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 26.07.19 - klo:21:24
Jaha.., siihen loppuikin sitten haaveilu nykyisen MY18 mallisen auton vaihdosta uuteen. Pari vuotta ajelin yhdystukiakselilla varustetulla Octavialla ja sitä muljahtelevaa ajokokemusta suomen uraisilla teillä en todellakaan halua takaisin. Melkoinen paskauutinen kyllä..
Octavian esitteen teknisissä tiedoissa alaviitteenä lukee seuraavasti:
”Monivarsituenta koskee myös 2,0 TSI etuvetomallia ja 1,5 TSI CNG-mallia”

b1mpo

Ainakin Tampereen Vehon esittelyauto oli yhdystukiakselilla varustettu ja ilman takapuskurin pikku lipareita, jotka ovat olleet erillisjousitetuissa yleensä. Eli muutos on tullut todennäköisesti wltp autoihin. Kurkkasin myös auton alle varmistaakseni asian olevan näin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PeeJiiKoo

Kuinka toimii G-tec mallissa muistipenkki? Hakeeko penkki asetukset samalla kun avaa avaimella ovet vai vaihtaako asetuksia vasta kun virrat päällä ja painaa napista? Tärkeä tieto, koska vaimon kanssa paljon pituuseroa ja en hänen jälkeensa mahdu ratin ja penkin väliin kuin poikittain. Napista virrat päällä paikkansa hakeva penkki ei tule siis kysymykseen. Varustelistassa sanotaan seuraavaa:

● Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta (Ei jos 1.0 TSI tai G-TEC -malli)
● Personalisation 1.1 " kuljettajakohtaisten asetusten tallennus ja kolmas kauko-ohjain avain (Ei jos 1.0 TSI tai G-TEC -malli)

Tästä päättelin/ epäilen, että penkin toiminnassa saattaa olla puutteita vr. Bensa / Diesel mallit.

jörkka

Tuossahan lukee ei jos G-Tec, ja on vain kaksi avainta.

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 28.07.19 - klo:19:45
Kuinka toimii G-tec mallissa muistipenkki?

Säätyy heti, kun avaa oven. Joskus, kun ajettu samalla avaimella, niin säätyy myös heti numeroa painamalla ennen kuin virrat on päällä ja siten ei tarvitse väliin ahtautua. Sama juttu siis meillä...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

PeeJiiKoo

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 28.07.19 - klo:22:57
Säätyy heti, kun avaa oven. Joskus, kun ajettu samalla avaimella, niin säätyy myös heti numeroa painamalla ennen kuin virrat on päällä ja siten ei tarvitse väliin ahtautua. Sama juttu siis meillä...

Kiitos tiedosta  :) Alkaa olemaan hyvin lähellä Octavian tilaaminen. Ehkä syksylle voisi vielä odotella niin saa toiset renkaat mukaan ja muutenki silloin tuntuu tarjoukset olevan parempia  ;)

Hude2019

Heips olen uusi tääl palstalla ja just tilannut uuden 1.5 g-tec skodan. Olen lukenut täällä ja myös muualta ett taitaa olla ihan toimiva peli tämä kaasu skoda. Muutaman asian haluisin kysäistä, et onko teillä kokemusta todella kylmästä kelistä -30 astetta, toimiiko skoda sillonkin?? Minkälainen on Skodan oma lämmitin , onko tehokas ja siinä on myös kesäksi tuuletus mahdollisuus ?? Ja oliko se jalan liikkeellä avautuva kontti lisävaruste vai vakio ? Kiitoksia

track08

Lainaus käyttäjältä: Rpon1 - 12.07.19 - klo:21:24
Minkälaisia kokemuksia uudesta -19 g-tec Octaviasta? Lähinnä mietin kaasutankkien kokoa, joka nyt taitaa olla 17,8 kg. Omassa -17 Ocussa kun menee 15 kg:n säiliöihin parhaimmillaan yli 17 kg. Tuon saman kaavan mukaan uuteen versioon pitäisi mennä hyvillä paineilla lähes 20 kg. Toteutuuko tuo myös käytännössä?

Kaasutankkeihin menevä kaasun määrä riippuu tankkausaseman paineista ja lämpötilasta. Eli sillä asemalla millä olet saanut 15 kg tankkeihin sen yli 17 kg, niin pystyt kyllä ylittämään tuon 17,8 kg jatkossakin suurinpiirtein samassa suhteessa.

Kun vaihdoin Citigosta (11 kg tankit) Ibizaan (13,8 kg tankit), niin samassa suhteessa on tankkiin menevä kaasun määrä myös muuttunut. Citigoon meni talvella (lämpötila vaikuttaa) yli 13 kg, kun Ibizaan on nyt kesällä mennyt yli 14 kg ja varmaankin säiden viiletessä menee vielä enemmän.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy