Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

track08

Lainaus käyttäjältä: Aba - 02.01.19 - klo:15:36
Mun mielestä tuota sähköpenkkiä ei koukun kanssa saa G-Teciin.

Näyttäisi pitävän paikkaansa. Tuttavan Octavia-varustelistalla on automaattivaihteisto, peräkoukku ja sähköinen takaluukku. Uuteen 1,5-litraiseen kaasu-Octaviaan nämä varusteet on saatavilla, jos jättää sähkösäätöiset penkit pois. Muistaakseni jossain luki, että kyse on kantavuudesta, mutta en nyt tähän hätään löytänyt linkkiä kyseiseen juttuun/viestiin.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

PeeJiiKoo

Vetokoukun voi varmaan jälkiasentaa vai kieltääkö nämä uudet tyyppihyväksynnät sen tässä tapauksessa?

cannon

Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 06.01.19 - klo:10:23
Vetokoukun voi varmaan jälkiasentaa vai kieltääkö nämä uudet tyyppihyväksynnät sen tässä tapauksessa?

Asiaa tuttava tiedusteli maahantuojan sivujen chatissa. Sieltä jostain syystä kysymys ajautui myyjälle, joka ei osannut vastata. Viimein kaivoi kuitenkin jostain kommentin: ”Nykyisestä 1.5 G-TEC:stä en suoraan sanottuna tiedä, mutta 1.4 G-TEC:ssä nämä varusterajoitukset liittyivät akselimassoihin ja kantavuuteen: Kaasulaitteisto tuo autoon painoa, ja jotta auton kantavuus ja akselimassat pysyvät tyyppihyväksynnän rajoissa, joudutaan varusteiden saatavuutta rajoittamaan.”
Tuo kuitenkin kuulostaa erikoiselta, sillä ei sähköpenkki nyt niin paljon enemmän paina kuin tavallinen, että siitä ja koukusta kantavuus ja akselimassat ylittyisivät. Joten mitään järjellistä syytä ei tuohon rajoitukseen ei ilmeisesti ole.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 06.01.19 - klo:10:23
Vetokoukun voi varmaan jälkiasentaa vai kieltääkö nämä uudet tyyppihyväksynnät sen tässä tapauksessa?

Jos kyseiset varusteet autossa niin onkohan rekisteriotteeseen merkitty vetomassaksi 0kg? Sillon ei jälkiasennuskoukku paljoa lämmitä  :-\
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Aba

Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 06.01.19 - klo:10:23
Vetokoukun voi varmaan jälkiasentaa vai kieltääkö nämä uudet tyyppihyväksynnät sen tässä tapauksessa?


Mielestäni jostain luin, että jos ei ole tehdaskoukkua niin vetomassa on nolla. Itselle tuo sähköpenkki ei ole niin kriittinen vaikka varmaan ihan mukava olisikin. Panoraamaikkuna olisi kivempi, mutta sitäkään ei kaasuautoon saa. Kaasusta en halua luopua  :)
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

kkoskivi

Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 06.01.19 - klo:10:23
Vetokoukun voi varmaan jälkiasentaa vai kieltääkö nämä uudet tyyppihyväksynnät sen tässä tapauksessa?

Omaa viime vuonna ostaessani myyjä kertoi, että vetokoukkua ei saa jälkiasennuksena.
Syynä oli se, että jättävät tehtaalla joitain tukia/rakenteita pois painon takia.
Ei kuulemma saa enää jälkeenpäin lisättyä.

Tämä siis 1.4:n kanssa.

Ambientti

#486
Tekniset tiedot viittaavat myös siihen että 1.5 CNG ilman tehdaskoukkua vetopaino on pyöreä 0kg:

http://www.skoda.fi/skoda/tekniset-t-u-octavia
Lainaa
Vetopaino ilman jarruja (max. kg)   0 / 690***
Vetopaino jarruin -12% (max. kg)   0 / 1400***
Aisapaino (kg)                              0 / 56***

*** Koskee malleja joihin on valittu vetokoukku tehdastilauslisävarusteena

Myös kantavuus kasvaa tehdaskoukun kanssa, eli jotain rakenteellista eroa selkeästi on.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.01.19 - klo:10:48
Myös kantavuus kasvaa tehdaskoukun kanssa, eli jotain rakenteellista eroa selkeästi on.

Aamun uutisoinnissa kerrottiin että tyyppihyväksynnässä vetokoukullisen pitää pystyä täydellä kuormalla 12% mäkilähtöön.
Kohtuullisen kova vaade.

Se että onko tuo(kaan) kaasullisen koukuttomuus juttu....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

my

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 02.01.19 - klo:02:06
Et maininnut mitä varustetasoa olet miettinyt? Jos Style on kiikarissa niin Amundsenin tilalle ilman muuta style-paketti johon sisältyy navin ja adaptiivisen vakkarin lisäksi kaistallapitoavustin, liikennemerkkien tunnistus ja kaukovaloavustin. Hintaeroa vain 45,.
Näiden lisäksi se ilmainen webasto varmaan kannattaa rastia mukaan.

Webastoa ei kuulemma g-teciin saa, vaikka virheellisesti oli rakentelussa mukana. En tiedä sitten onnistuisiko jälkiasennettuna. Itsekin haaveillut seuraavaksi työautoksi kaasu octaviaa, mutta webasto pitäis kyllä saada mukaan pakettiin...

track08

Lainaus käyttäjältä: my - 14.01.19 - klo:23:34
Webastoa ei kuulemma g-teciin saa, vaikka virheellisesti oli rakentelussa mukana. En tiedä sitten onnistuisiko jälkiasennettuna. Itsekin haaveillut seuraavaksi työautoksi kaasu octaviaa, mutta webasto pitäis kyllä saada mukaan pakettiin...

Skodan Octavian tehdastilauslisävarustehinnasto:

Sivulla kaksi: "PHC Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella - - veloituksetta - - - 0 - 0 Vain jos G-TEC". Kyllä minä tulkitsen tuota nimenomaan niin että kun laitat rastin ruutuun tilaushetkellä, niin saat Webaston hintaan nolla euroa.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

my

Lainaus käyttäjältä: track08 - 15.01.19 - klo:11:43
Skodan Octavian tehdastilauslisävarustehinnasto:

Sivulla kaksi: "PHC Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella - - veloituksetta - - - 0 - 0 Vain jos G-TEC". Kyllä minä tulkitsen tuota nimenomaan niin että kun laitat rastin ruutuun tilaushetkellä, niin saat Webaston hintaan nolla euroa.

Olen tuota muutamaankin kertaan myyjältä kysynyt, ja sanoi että g-teciin ei tehdasasennettua webastoa ole saatavilla. Kysyin vielä uudestaan kun tuohon "rakenna autosi" koneeseen tuli myös g-tech ja 0, webaston sai rastitettua. Myyjän mukaan virheellistä tietoa... hmmm... Onkohan nyt myyjä vai hinnasto väärässä?

-ruoska-

Ei pikaisella tarkistuksella näyttänyt Ruotsin hinnastossakaan olevan rajoitusta G-TEC -Webastolle.

track08

Lainaus käyttäjältä: my - 15.01.19 - klo:23:44
Olen tuota muutamaankin kertaan myyjältä kysynyt, ja sanoi että g-teciin ei tehdasasennettua webastoa ole saatavilla. Kysyin vielä uudestaan kun tuohon "rakenna autosi" koneeseen tuli myös g-tech ja 0, webaston sai rastitettua. Myyjän mukaan virheellistä tietoa... hmmm... Onkohan nyt myyjä vai hinnasto väärässä?

Minun kokemukseni tästä asiasta on, että myyjät nojaavat tietoon mikä oli validia 1.4 g-tecin kanssa.

Voisiko tässä ratkaisuna toimia se, että menet Skoda-myyjän pakeille ja näytät hänelle heidän oman hinnastonsa, missä on erikseen rivi joka kertoo että Skoda Octavia 1.5 g-teciin Style-varustelutasolla sisältyy veloituksetta Webasto? Jos asia ei ole niin ja siitä viriää jälleen keskustelu, niin minua kiinnostaisi juuri se tieto, että onko niin, että 1.4 ja 1.5 g-teccien välillä ei ole tapahtunut muutosta Webaston saatavuudessa?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: my - 15.01.19 - klo:23:44
Olen tuota muutamaankin kertaan myyjältä kysynyt, ja sanoi että g-teciin ei tehdasasennettua webastoa ole saatavilla. Kysyin vielä uudestaan kun tuohon "rakenna autosi" koneeseen tuli myös g-tech ja 0, webaston sai rastitettua. Myyjän mukaan virheellistä tietoa... hmmm... Onkohan nyt myyjä vai hinnasto väärässä?
Sanoisin että myyjä väärässä. Ainakin VW-puolella tuli oikein erillinen tiedote että 1.5 kaasulaitteeseen tulee webasto saataville myös automaattiin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

g-tec

Lainaus käyttäjältä: my - 15.01.19 - klo:23:44
Olen tuota muutamaankin kertaan myyjältä kysynyt, ja sanoi että g-teciin ei tehdasasennettua webastoa ole saatavilla. Kysyin vielä uudestaan kun tuohon "rakenna autosi" koneeseen tuli myös g-tech ja 0, webaston sai rastitettua. Myyjän mukaan virheellistä tietoa... hmmm... Onkohan nyt myyjä vai hinnasto väärässä?

Laitoin hiljattain tilaukseen Octavia Style 1.5 TSI Style G-TECin, yhtenä tärkeimmistä kriteereistä oli nimenomaan että autoon saa Webaston. Sen saikin nyt ilman lisähintaa. Auton toimitus on touko-kesäkuun vaihteessa.

Jotain saattaa kiinnostaa että maahantuoja on onnistunut rekisteröimään 20kpl Octavioita 1.5 TSI G-TEC koneella NEDC-mittaustavalla. Näiden autojen CO2 päästöarvoksi rekisteröidään 96g/km (WLTP mittaustavalla CO2 päästöarvo on 114g/km).

Marzelo

20 tkm mittarissa ja seuraavanlainen ominaisuus tuli päälle. Tankkaan kaasusäiliön täyteen ja lähden ajamaan - vähänkin reippaampi kiihdytys, esimerkiksi motarilla 80 --> 100kmh siten, että laatikko vaihtaa pykälän pienemmälle, niin moottorinohjaus vaihtaa bensiinikäytölle. 30 s tasakaasulla ja taas kaasumoodi päälle.  Tätä jatkuu n. 100 km tankkauksesta, eli kun tankki vajenee, niin tuota ei enää tapahdu.

Ymmärrän tämän silloin, kun kaasua on enää viimeiset höyryt jäljellä - kaasunpaine ei vain riitä jos kulutusta on riittävästi. Mutta miksiköhän ihmeessä tekee tätä täydellä tankilla? Huolto ei löytänyt mitään, kun eivät saaneet ilmiötä esiin...

Onkohan sillä mitään yhteyttä asiaan - tankkaan Jyväskylän Vaajakoskella Gasumilla ja se tankkaa kaasusäiliön aikas täyteen. Tyhjään 15 kg säiliöön menee jopa 18.5 kg kaasua. Tai voiko pakkaset vaikuttaa?

Onko muilla vastaavanlaista toimintaa?
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

track08

Lainaus käyttäjältä: Marzelo - 28.01.19 - klo:11:08
20 tkm mittarissa ja seuraavanlainen ominaisuus tuli päälle. Tankkaan kaasusäiliön täyteen ja lähden ajamaan - vähänkin reippaampi kiihdytys, esimerkiksi motarilla 80 --> 100kmh siten, että laatikko vaihtaa pykälän pienemmälle, niin moottorinohjaus vaihtaa bensiinikäytölle. 30 s tasakaasulla ja taas kaasumoodi päälle.  Tätä jatkuu n. 100 km tankkauksesta, eli kun tankki vajenee, niin tuota ei enää tapahdu.

Ymmärrän tämän silloin, kun kaasua on enää viimeiset höyryt jäljellä - kaasunpaine ei vain riitä jos kulutusta on riittävästi. Mutta miksiköhän ihmeessä tekee tätä täydellä tankilla? Huolto ei löytänyt mitään, kun eivät saaneet ilmiötä esiin...

Kaasua tankkiin! -FB-ryhmässä oli noin viikko sitten vastaavanlaisia oireita:

"Tekeekö pakkanen tepposia teidän kaasubiileille? Ekan kerran kahteen vuoteen kaasupuolen ongelma toissapäivänä, kovalla pakkasella vaihtoi motarilla bensalle, ja samana päivänä myöhemmin pakotti minut manuaalisesti vaihtamaan bensalle, kun ei kiihtynyt enää 80 -> 100 vaan kierrokset heitti häränpyllyä. Tänään, kun pakkasta ei enää kovin ole, kaikki sujui taas normaalisti. Köröttelen -07 v70 volvolla."

Siellä on vastattu aiheeseen seuraavaa:

"En Volvon tekniikkaa tunne, mutta veikkaan ettei kovin paljon eroa Volkkarin vastaavasta.

Paineenalentimella kiertää jäähdytinneste estäen sen jäätymisen, ja jos nesteessä ei lämpöenergiaa enää siinä vaiheessa ole, niin ei se palvele alkuperäistä käyttötarkoitustaankaan.
Volkkarissa se on sen nestekiertoketjun viimeisenä juuri ennen paisuntasäiliötä ja hyvin ohkaista letkua, lämmitstehoa siinä ei siis juurikaan ole varsinkaan, jos moottori ei ole normaalilämmössään (>80*C)."

Ja vielä yksi kommentti asiasta:

"Mulla teki kahtena aamuna octavia 2016 saman. Meiltä matkaa motarille 4 kilsaa. Sinne pääsi kaasulla mut kun motarilla kaasutti sataseen niin tippui bensalle noin kahdeksi kilsaksi. Sitten nousi taas kaasulle. Pakkasta toi parikymmentä."

Olisikohan noista apua?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Marzelo

Joo... ihan samanlainen ongelma oireiden perusteella, paitsi että moottori on ollut käyntilämmin. Mutta voi olla, että kylmällä ilmalla on vaikutusta asiaan. Kiitti kommenteista - seurataan tilannetta.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

-JJH-

Lainaus käyttäjältä: my - 15.01.19 - klo:23:44
Olen tuota muutamaankin kertaan myyjältä kysynyt, ja sanoi että g-teciin ei tehdasasennettua webastoa ole saatavilla. Kysyin vielä uudestaan kun tuohon "rakenna autosi" koneeseen tuli myös g-tech ja 0, webaston sai rastitettua. Myyjän mukaan virheellistä tietoa... hmmm... Onkohan nyt myyjä vai hinnasto väärässä?

Kuten joku muukin totesi, sanoisin että myyjä on/oli väärässä. Mulla päivitettiin tilauksen varustelistaa hiljattain, kun auto ei ollut vielä järjestelmässä lukittuna - sain webaston pakettiin.

Lisäksi autovero putosi vuoden vaihteessa sen verran, että otin samassa yhteydessä lisää varusteita pakettiin ja nyt näyttäisi siltä, että viime vuoteen nähden saan paremmin varustellun paketin halvemmalla käyttöedulla  8)

-JJ-

mattial

Terve!

Piti oikein rekisteröityä foorumille, kun vaihdoin -06 Golfin MY2016 Octavia G-Teciin. Ongelmia tuottaa tuo tavaratilan mattoasia. Tekisi mieli ostaa tuohon tuo normaaleissa farkku-Octavioissa ymmärtääkseni vakiona oleva kaksipuolinen matto (5E9061163A) konttiin, mutta ilmeisesti se ei istu kuin hansikas, josta syystä se ei G-Tecissä vakiona ole.

Kyselin asiaa maahantuojalta, ja sieltä tiedettiin kertoa, että kumimatto 5E9061160 ei ole sekään tarkoitettu G-Teciin, mutta toimii päivittäisessä käytössä myös siinä. Ko. kumimaton mitat ovat netistä etsiskeltynä  1026 mm x 1007 mm x 5,5 mm. Tuon kaksipuoleisen maton mitoiksi löytyi netistä 1029mm x 1008mm x 15mm, eli kolme milliä lyhyempi, millin leveämpi ja vajaan sentin paksumpi. Ei luulisi olevan merkittävä ero, mutta parempi katsoa kuin katua?

Onko täällä joku ostanut G-Teciin tuota mattoa, tai osaako muun esim. välipohjakokemuksen myötä kertoa onnistuuko tuon käyttö, vai onko esim. paksuudella olennainen vaikutus asiaan? Olisi vaan niin kovin kätevä kääntää kumipuoli tarvittaessa esiin.

maxxa

#500
[quote author=mattial link=topic=25733.msg664583#msg664583 date=1551268441

Onko täällä joku ostanut G-Teciin tuota mattoa, tai osaako muun esim. välipohjakokemuksen myötä kertoa onnistuuko tuon käyttö, vai onko esim. paksuudella olennainen vaikutus asiaan?
[/quote]

Itselläni on g-tecissä kumimatto 5E9061160, ei-käännettävä siis. Jää n. 4 - 5 cm liian kapeaksi alussa molemmilta sivuilta tavaratilan luukunpuoleisesta päästä, missä tavaratilassa on leveämmät säilytystilat n. 40 cm matkalta, mutta ei haittaa käyttöä, eikä mielestäni silmääkään,  alla on minulla kuitenkin alkup. tekstiilimatto. Koko loppukontin kumimatto peittää tarkasti. Lattian tasolla olevat tavarankiinnityslenkit jäävät G-tecissä hyvin niukasti näkyviin koska lattia on ylempänä, ja matto vielä siinä päällä.  Kun olen asentanut konttiin ”tavaratilan verkkojärjestelmän”, kumimatto hieman taipuu ylös kiinnikkeiden kohdalta tällöin. En osaa sanoa mikä tilanne olisi kiinnityslenkkien suhteen jos kontissa olisi paksumpi käännettävä matto. Toisaalta ehkä minun yhdistelmäni tekstiili + kumi = samanpaksuinen kuin yksi käännettävä. Mutta jotenkin sain ostettaessa myyjältä käsityksen, ettei se käännettävä matto sovi. Toisinsanoen pitäisi kokeilla käytännössä, lainaamalla ko. matto jostain.
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

maxxa

Korjaan: Ei minulla kumimaton alla ollutkaan tekstiilimattoa vaan pelkkä lattiavanerin huopaverhoilu! Ne kiinnityslenkit ovat g-tecissä harmittavan alhaalla, mutta pienellä luovuudella sain verkot paikoilleen.
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

jamo75

tai sitten jättää kolari korjatut audit kauppaan
Suomessa kyllä tuotetaan ihan itsekin biokaasua mutta linkkaa toki esim. Jenkkien öljynporaus haittoja

Lainaus käyttäjältä: K2 - 28.02.19 - klo:01:19
Matoista

Saako näihin jo räjähdysmattoja, onko kukaan harkinnut / laittanut? Syytä ehkä olis.

Joulukuussa 2018 pamahti edellinen VAG tekniikkaan perustuva kaasuauto ja taas tankatessa, jokin paha suunnitteluvirhe noissa on oltava. Suomessa tätä ei muuten uutisoitu lainkaan, miksiköhän, eikö olisi tärkeä kertoa myös riskeistä eikä väittää näitä täysin riskittömiksi?

https://www.autobild.de/artikel/audi-a3-g-tron-gas-explosion-14449253.html

Ps. Noiden uusien komposiittitankkien piti olla erityisen kestäviä, ei tosin kerrottu että mitä ne kestää erityisen hyvin ja mitä ne ei kestä lainkaan :)

Kaasuautojen ekologiasta, tätä Gasum eikä myyjä kertonut

http://www.atmosmare.fi/atmosmare/ajankohtaista/maakaasu_on_ilmaston_kannalta_huono_vaihtoehto.432.news
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mattial

Lainaus käyttäjältä: maxxa - 27.02.19 - klo:19:41
Lainaus käyttäjältä: mattial - 27.02.19 - klo:13:54

Onko täällä joku ostanut G-Teciin tuota mattoa, tai osaako muun esim. välipohjakokemuksen myötä kertoa onnistuuko tuon käyttö, vai onko esim. paksuudella olennainen vaikutus asiaan?


Itselläni on g-tecissä kumimatto 5E9061160, ei-käännettävä siis. Jää n. 4 - 5 cm liian kapeaksi alussa molemmilta sivuilta tavaratilan luukunpuoleisesta päästä, missä tavaratilassa on leveämmät säilytystilat n. 40 cm matkalta, mutta ei haittaa käyttöä, eikä mielestäni silmääkään,  alla on minulla kuitenkin alkup. tekstiilimatto. Koko loppukontin kumimatto peittää tarkasti. Lattian tasolla olevat tavarankiinnityslenkit jäävät G-tecissä hyvin niukasti näkyviin koska lattia on ylempänä, ja matto vielä siinä päällä.  Kun olen asentanut konttiin ”tavaratilan verkkojärjestelmän”, kumimatto hieman taipuu ylös kiinnikkeiden kohdalta tällöin. En osaa sanoa mikä tilanne olisi kiinnityslenkkien suhteen jos kontissa olisi paksumpi käännettävä matto. Toisaalta ehkä minun yhdistelmäni tekstiili + kumi = samanpaksuinen kuin yksi käännettävä. Mutta jotenkin sain ostettaessa myyjältä käsityksen, ettei se käännettävä matto sovi. Toisinsanoen pitäisi kokeilla käytännössä, lainaamalla ko. matto jostain.

Kiitos tiedoista, pitää miettiä joko mistä tuon kävisi testaamassa tai ostaisiko vain tuommoisen kumimaton. Sen puoleen itsellä ei tuota verkkojärjestelmää ole tai sille suurempaa tarvetta, joten sikäli ei olisi väliä vaikkei verkkoja saisi kiinni. Toki jos jotain muuta pitää sitoa joskus, niin sitten harmillisempaa.

Enhancer

Elokuussa luovutetussa FL mallissa on kyllä ainakin ihan vakiona käännettävä matto. Tiedä sitten auttaako tämä tieto ketään, mutta näin on :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Heinikainen

Hei vaan! Yritin etsiä tietoa vaikka mistä (en liikkeestä tosin), mutta onko tuolla MY17 G-Tec Skodassa hihna vai ketju jakopäässä, ja missä vaiheessa ne kuuluvat huolto-ohjelmaan?

Ja onko missä sellaista listaa mitä missäkin kilometrivaiheessa tulee vastaan?


clode

Minkälaisia toimitusaikoja on arvioitu 2019 tehdyille g-tec tilauksille ? Omani sai tylyn n. 5kk toimitusajan..   

Zaxari

Tammikuussa tilattu, ei vielä vahvistettu tehtaalta. Taitaa mennä pitkälle kesään....

Skodisti 63

Oma tilattu kesäkuussa 2018....vielä odotellaan ::)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skodisti 63 - 11.03.19 - klo:17:26
Oma tilattu kesäkuussa 2018....vielä odotellaan ::)

Ovatko vahvistaneet luovutuspäivämäärää? Aika pitkä pinna...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy