Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

artopee

Tervehdys ryhmään,

Tässä yksi uusi jäsen Skoda-miesten ja -naisten joukkoon.

Itsellä ei ole ollut aikaisempia kokemuksia Skodalla ajamisesta muuten kuin työn puolesta (työpaikan auto / vuokra-auto), mutta G-TEC alkoi kiinnostaa tuossa jo talvella.

Eilen sitten kävimme rouvan kanssa tekemässä tilauspaperit G-TEC:istä. Auto tulee Combina, Style-mallina, vetokoukulla ja Style-paketilla varustettuna.

Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä tuleman pitää - ja tottakai kuulen mielelläni vinkkejä teiltä konkareilta siitä, mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ko. merkin kanssa touhutessa.

Mukavaa kesänodotusta kaikille :)
Skoda Octavia Combi G-TEC Style 2018

Jite

Tervehdys. Minäkin vihdoin loin tunnukset tänne, vaikka alla on jo kolmas Octavia. Pari edellistä oli TDI -malleja. Nyt on G-TEC. Itsellä on vastaava malli kuin ed. kirjoittajalla. Siihen suosittelen edullisena lisävarusteena ottamaan myös lämmitettävän tuulilasin ja adaptiivisen vakionopeudensäätimen.

Kilometrejä on nyt tullut reipas 4000 ja kokemukset on positiiviset. Kaikki ajot kaasulla ja keskikulutus noin 4,2 kg sisältäen kaikki ajot. Sammumisongelmaa oli vähän jäähtyneellä moottorilla nollakelin vaiheilla, jonka vuoksi tehtiin moottorin ohjelmapäivitys.
Octavia G-TEC DSG Combi Style -18
Fabia 1.4 -07

Ent. VAG
Octavia 1.6 TDI Combi Elegance -10
Octavia 1.9 TDI Combi -05

abelgarcia

Kannattaako 4,2 kilon kulutuksella tehdä Gasumin 89, sopimus, vai tankkailla silloin kun pänikät on tyhjät. Bensalla ajoon ei tarvetta lainkaan. Ajoa viikossa vähän reilut 300 km.

MrBurns

Ei tuo vaikea ole laskea, ei noilla kilsoilla kannata kk-hinta. Sitten jos vielä ajaa halvemmalla maakaasulla niin ero vaan kasvaa
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: artopee - 03.05.18 - klo:11:15
Tervehdys ryhmään,

Tässä yksi uusi jäsen Skoda-miesten ja -naisten joukkoon.

Itsellä ei ole ollut aikaisempia kokemuksia Skodalla ajamisesta muuten kuin työn puolesta (työpaikan auto / vuokra-auto), mutta G-TEC alkoi kiinnostaa tuossa jo talvella.

Eilen sitten kävimme rouvan kanssa tekemässä tilauspaperit G-TEC:istä. Auto tulee Combina, Style-mallina, vetokoukulla ja Style-paketilla varustettuna.

Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä tuleman pitää - ja tottakai kuulen mielelläni vinkkejä teiltä konkareilta siitä, mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ko. merkin kanssa touhutessa.

Mukavaa kesänodotusta kaikille :)

Erikoista. Siis sait vielä tilattua 1.4tsi G-TEC -mallin auton? Kertoiko myyjä, että et tule tätä autoa saamaan, vaan se on 1.5tsi G-TEC jota ei ole edes hinnoiteltu vielä? :O
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

artopee

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 08.05.18 - klo:11:11
Erikoista. Siis sait vielä tilattua 1.4tsi G-TEC -mallin auton? Kertoiko myyjä, että et tule tätä autoa saamaan, vaan se on 1.5tsi G-TEC jota ei ole edes hinnoiteltu vielä? :O

Kyllä mulla on allekirjoitettu tilaussopimus. Juurikin tuo mainitsemani 1,4TSI G-TEC STYLE. Menee ”painoon” viikolla 25 ja Suomessa arviolta 20.7. 👍
Skoda Octavia Combi G-TEC Style 2018

jufoso

No nyt on pari viikkoa kaasulla huristeltu ja mittarissa 1700 kilometriä. Auto on ollut hyvin pitkälle juuri sitä, mitä ajattelinkin. Tuo moottori kyllä yllättää edelleen pirteydellään. Sillä pärjää hienosti normaalissa ajossa.

Hieman vempulahan tuossa alusta on - etenkin kun hyppäsi Scoutin ratista tähän. Ja mistä täälläkin on useampaan kertaan mainittu, niin tien uriin tämä aika hanakasti tuppaa vetämään ja siellä pysymään.

Otin tuohon Skodan huolenpitosopimuksen. Tiedä sitten siitä tuleeko aivan luokattoman kalliiksi (tulee), mutta sen tarjoamasta huolettomuudesta olen kyllä valmis maksamaan. Tai katsoo nyt sitten... Android Auton latailin käyttöön ja se on kyllä ihan näppärä. Vielä kun YouTuben saisi toimimaan tuossa. Ei jostain syystä tunnista sitä ohjelmaa.

Kaiken kaikkiaan hyvä auto! Ei juuri valittamista löydy.
Skoda Octavia Combi 1,4 TSI G-Tec Style DSG 2018
--------------------------------
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 Scout DSG 2015
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI Ambiente 2010

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: jufoso - 11.05.18 - klo:02:37
Ja mistä täälläkin on useampaan kertaan mainittu, niin tien uriin tämä aika hanakasti tuppaa vetämään ja siellä pysymään.

Talvikitkoilla (215mm) tuota huomasin, mutta nyt kesänakeilla (225mm) mielestäni selkeästi vähäisempää. Tai sitten siihen on vain tottunut.

Auton ainoa ongelma on, että bensa tuppaa jäämään tankkiin. Piti just väkisin ajaa bensatankista puoli vuotta vanhat luovutusbensat pois ja nyt pitäisi ekan kerran tankata vähän uutta joukkoon...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

abelgarcia

Bensan hintaan tulee perinteisesti nousua kun kesä koittaa. Miten on maa ja biokaasun suhteen?

jt

Lainaus käyttäjältä: abelgarcia - 13.05.18 - klo:10:53
Bensan hintaan tulee perinteisesti nousua kun kesä koittaa. Miten on maa ja biokaasun suhteen?
Ainakin biokaasun hinta on pysynyt samana kesät talvet (1,45,/kg) Gasumin asemilla. Maakaasun hinta saattaa hieman vaihdella asemittain, mutta näyttäs olevan aika stabiili ~1,2,/kg. Tietenkin jos on ottanut sopparin 89,/kk, sehän on vakio 1 vuoden ajan.
Toisaalta, kun tuo biokaasu tuotetaan kotimaassa ja sen tuotannon kustannuksiin ei kriisit öljyntuotantomaissa vaikuta, niin miksi sitten hinnankin pitäisi hypellä edes takaisin - ellei sitten ajattele että hinnoittelu on "markkinan mukaan"..
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jamo75

juurihan gasum sai lähes 8miljn tukea kaasu kokeilun jatkamiseen ja laajentamiseen luulisi sillä kelpaavan taas vuoden eteenpäin

Lainaus käyttäjältä: jt - 13.05.18 - klo:11:42
Ainakin biokaasun hinta on pysynyt samana kesät talvet (1,45,/kg) Gasumin asemilla. Maakaasun hinta saattaa hieman vaihdella asemittain, mutta näyttäs olevan aika stabiili ~1,2,/kg. Tietenkin jos on ottanut sopparin 89,/kk, sehän on vakio 1 vuoden ajan.
Toisaalta, kun tuo biokaasu tuotetaan kotimaassa ja sen tuotannon kustannuksiin ei kriisit öljyntuotantomaissa vaikuta, niin miksi sitten hinnankin pitäisi hypellä edes takaisin - ellei sitten ajattele että hinnoittelu on "markkinan mukaan"..
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Marzelo

Tänään kävi juuri ennen Pääsiäistä ajoon saatu Ocu ohjelmapäivityksessä sammuilun takia. Vaikka tuo sammumisvika oli tiedossa jo hyvissä ajoin ennen auton valmistusta, ei ohjelmapäivitystä ollut asennettu. Ilmeisesti laittavat tuon vain niihin, joissa ongelmaa on. Sammumista yleisimmin hieman jäähtyneellä koneella, jolloin pahimmillaan eilen vasta neljännellä yrityksellä jäi käyntiin. Oliko muilla sammumisongelmasta kärsineillä apua päivityksestä?
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

MrBurns

On päivityksen jälkeen pelannut täysin moitteetta. Vieläkin tykkään kaasuautoilusta todella paljon ja autoon olen ollut tosi tyytyväinen. Bensan hinta on noussut kovasti eikä ahdista paljon mitään, mitä nyt kesäauto tarvitsee bensaa. Tai onhan siinä isommat suuttimet laitettu ja megasquirt  joten re85n käyttö olisi pelkästään pienen säätelyn tarpeessa.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Jite

Samoin minulla on päivityksen jälkeen toiminut hyvin. Ei ole sammunut kertaakaan. Ennen päivitystä saattoi tehdä sen 3-4 kertaa peräjälkeen ennenkuin pysyi käynnissä. Ja nimenomaan vähän jäähtyneellä koneella ilmeni.
Octavia G-TEC DSG Combi Style -18
Fabia 1.4 -07

Ent. VAG
Octavia 1.6 TDI Combi Elegance -10
Octavia 1.9 TDI Combi -05

Jite

Onko kenelläkään kokemuksia G-Tecin veto-ominaisuuksista. Itselläni on koukku, mutta en ole vielä raskaita kuormia vetänyt. Miten liikkuu asuntovaunu tai hevostraileri? Kesällä saattaa tulla ajankohtaiseksi.
Octavia G-TEC DSG Combi Style -18
Fabia 1.4 -07

Ent. VAG
Octavia 1.6 TDI Combi Elegance -10
Octavia 1.9 TDI Combi -05

jufoso

Lainaus käyttäjältä: Jite - 19.05.18 - klo:08:25
Onko kenelläkään kokemuksia G-Tecin veto-ominaisuuksista. Itselläni on koukku, mutta en ole vielä raskaita kuormia vetänyt. Miten liikkuu asuntovaunu tai hevostraileri? Kesällä saattaa tulla ajankohtaiseksi.

Keskikokoinen kuomukärry kevyehköllä kuormalla ei tuntunut ainakaan missään. Melko hyvä vääntöhän tuossa on.
Skoda Octavia Combi 1,4 TSI G-Tec Style DSG 2018
--------------------------------
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 Scout DSG 2015
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI Ambiente 2010

Winston_D

Mites muilla tuo sammumisongelma on korjautunut? Luulin, että tuli jo päivityksellä kuntoon, mutta harvoin esiintyy edelleen. Vaatii vain pidemmän tyhjäkäynnin kuin ennen, että sammuu.

Lisäksi tänään meni auto ohjausvaihteen vaihtoon ns mutteriohjauksen takia sekä radion päivitykseen, koska radio on pari kertaa jäätynyt jumiin. Tuota mutteriohjausta ei voi kun ihmetellä miten VAG edelleen työntää sitä pihalle, jos siihen on korjaus heti saatavilla. Luulisi olevan halvempaa laittaa päivitetyt osat suoraan autoihin.

Muuten auto toimii edelleen hyvin. Kesällä on kulutus tippunut hieman ja keskikulutus taitaa olla 4.0 kg/100km. Ensimmäinen huoltokin on takana.

MrBurns

Kohta tulee 10tkm mittariin ja eka huolto joskus kesän lopulla. Ei ole kertaakaan sammunut päivityksen jälkeen tai jos on niin en ole kiinnittänyt huomiota. Ei siis ainakaan häiritse mitenkään. Radion kanssa samaa vikaa, 2 kertaa on mennyt jumiin josta uudelleenkäynnistyksellä toipunut. Mutteriohjausta en ole huomannut, huomaako sen selkeästi jos sellainen on? Eka tankillinen bensaa edelleen menossa, hyvin täällä etelämmässä pärjää kaasulla. Autoon olen myös ollut todella tyytyväinen.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Winston_D

Radiosta kannattaa mainita etukäteen huoltoon. Päivitys löytyy, mutta siinä kestää niin kauan, että eivät ala normihuollon aikana tekemään. Menee ilmeisesti useampi tunti.

Minulla mutteriohjaus ilmeni maantie nopeuksissa ja vain lämpötilan ollessa +1 - - 1. Eli nollan molemmin puolin. Ja ilmenee siten, että ohjaus muljahtelee ikään kuin mutteria kääntäisi. Ensin raskas ja sitten kevyt. Ja jähmettyy taas uudelleen kunnes käännät enemmän rattia.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 07.06.18 - klo:12:06
Radiosta kannattaa mainita etukäteen huoltoon. Päivitys löytyy, mutta siinä kestää niin kauan, että eivät ala normihuollon aikana tekemään. Menee ilmeisesti useampi tunti.

:D Tää oli kyllä päivän paras. Jos tuo pitää paikkaansa, niin en oikein löydä sanoja...


Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 07.06.18 - klo:12:06
Minulla mutteriohjaus ilmeni maantie nopeuksissa ja vain lämpötilan ollessa +1 - - 1. Eli nollan molemmin puolin. Ja ilmenee siten, että ohjaus muljahtelee ikään kuin mutteria kääntäisi. Ensin raskas ja sitten kevyt. Ja jähmettyy taas uudelleen kunnes käännät enemmän rattia.

Tuon ohjausongelman huomasin itsekin talvella. Suoraan ajettaessa tuntui, että kun korjasit hieman, niin siinä oli ikään kuin pykälä jonka jälkeen keveni. Nyt kun sanoit, niin tuota ei ole näin lämpimillä keleillä enää  ollut.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

PeeJiiKoo

Mistä mahtaa tuo puolet pienempi öljynvaihtoväli johtua? Ei sillä, etteikö olisi vaan positiivinen asia vaihdella öljyjä useammin, mutta siitä olen pähkäillyt. Käsittääkseni kaasu palaa paljon puhtaammin koneessa jolloin olisi kuvitellut tehtaan jopa pidentävän vaihtoväliä.

BLUP!

Tais olla jotain kaasun palamisen yhteydessä muodostuvia yhdisteitä, jotka ovat haitallisia voitelulle. Noita sitten ajautuu öljyn sekaan joko männänrenkaiden, huohotuksen tai palokaasujen kierrätyksen kautta.
VW Eco Up!

MrBurns

Viekö g-tecit öljyä? Omassa reilu 10tkm mittarissa ja kohta on tikun alarajoilla.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Pihistelijä

Octavia TSI 1.5 G-TEC näkyy jo hinnastossa
http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-octavia/uusi-octavia/SKODA-Octavia-Combi-suositushinnasto.pdf?time=1528890890

Teho on noussut 96 kilowattiin. Hintaa on reilut 2300 , enemmän kuin 1.0 TSI:llä, mutta nyt tehoakin on 11 kW enemmän (1.4:ssa oli 4 kW vähemmän).  Saa vain DSG-vaihteistolla. Höh!
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

PeeJiiKoo

Houkuttelevasti kyl hinnoiteltu  ::) Onko tässä jo isommat kaasutankit tuon uuden moottorin parina vai tuleeko ne vasta seuraavaan korimalliin? Kaasuautoa tässä vakavasti harkinnut ja nyt arvotaan olisko Octavia vai Leoni tuleva kulkine.

jt

Golffin tapauksessa kaasutankit ovat heti 1.5TGI:n lanseerauksen yhteydessä suuremmat. Luulenpa että sisaruksilla eli Leonilla ja Octavialla on todennäköisesti samoin koska sama tekniikkapaketti. Kaasutankki on ilmeisesti 18,5kg eli kaasurange on ilmoitettu 490km ja bensalla 190km. Tuossa yksi linkki jossa mainittu tankkien koot:
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-ea211-evo-tgi-motor-kommt-im-golf/

Hinnathan on verojen kera 1.5TGI Octavialla about samat kuin normibensa 1.5TSI:llä, koska pienempi CO2 kompensoi pienen hintalisän. Se ettei manuaalia ole lienee maahantuojan päätös, varmaan ajattelee ettei mene enää manuaalilla tarpeeksi kaupaksi, jää volyymi turhan olemattomaksi.

Ilmeisesti yksi syy öljynvaihtoväliin on kaasun "kuivuus", bensahan myös osin voitelee. Kaasu käy hyvin puhtaana, eli sitä varsinaista nokea likaa tms ei kerry, mutta kemiallinen vaikutus öljyyn lienee sitten se syy. Ne jotka tietää exactisti voinee valistaa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Pxu



Ilmeisesti yksi syy öljynvaihtoväliin on kaasun "kuivuus", bensahan myös osin voitelee. Kaasu käy hyvin puhtaana, eli sitä varsinaista nokea likaa tms ei kerry, mutta kemiallinen vaikutus öljyyn lienee sitten se syy. Ne jotka tietää exactisti voinee valistaa.
[/quote]

Itse reilun viikon (Leon) kaasuautoilun vaikuttavan kokemuksen jälkeen olen ihmetellyt samaa asiaa. Artikkelit, joita aiheesta olen lukenut antavat sellaisen kuvan, että öljyjen ja moottorin luulisi kestävän puhtaampana. Artikkeleissa on mm. kerrottu ettei kaasu vie öljykalvoa sylinterin pinnalta kuten bensa, eikä kaasu kuluta komponentteja kuten bensa. Lisäksi palaa puhtaasti, eikä palamattomia partikkeleita juurikaan ole, toisin kuin bensassa. Voisi siis kuvitella, että öljynvaihtoväli olisi pitempi? Noh, ainakin jos autoa aikoo itse kauemmin pitää isoilla kilometreillä niin varmaan on suurta viisautta vaihtaakin niitä öljyjä useammin.

Mielenkiinnolla odotan jos ollakin olisi faktaa asiasta.
Nykyiset ja ajamani km:
Seat Leon 1.5 TGI -20, 29tkm->

Menneet:
Seat Leon ST TGI, 0-196000tkm
Audi TT 3.2 2006: km 18 -> 70tkm
VW Golf Variant TDI 2010: km 41 000
Audi A3 Business Sport 150 TDI 2014: km 120 000
Scirocco TDI 2010: km 190 000
Seat Leon 130 TDI 2003: km 210 000

-JJH-

Lainaus käyttäjältä: jt - 14.06.18 - klo:19:10
Golffin tapauksessa kaasutankit ovat heti 1.5TGI:n lanseerauksen yhteydessä suuremmat. Luulenpa että sisaruksilla eli Leonilla ja Octavialla on todennäköisesti samoin koska sama tekniikkapaketti. Kaasutankki on ilmeisesti 18,5kg eli kaasurange on ilmoitettu 490km ja bensalla 190km. Tuossa yksi linkki jossa mainittu tankkien koot:
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-ea211-evo-tgi-motor-kommt-im-golf/

Kävin eilen turisemassa myyjän kanssa VM2019 Octavia Adolf-editionista eli kaasu-mallista. Näytti minulle maahantuojille jaettua tietopakettia siinä lennosta, kun oli sen itsekin vasta tulostanut; tosiaan bensatankin kooksi siinä ilmoitettiin 10,5 litraa (!!!) ja kaasutankin kooksi 18kg. Samassa läpäreessä oli tietoa, että 1.5 TGI malliin EI SAA vetokoukkua. Tai no, siis saahan siihen varmaan kotiseppä sen asennettua, mutta vetopaino on 0kg.

Myyjä epäili, että tuossa tankkien pienennyksessä varauduttaneen uuteen WLTP-mittausstandardiin, jossa auton sykli suoritetaan täysin tankein. Toisin sanoen, helppo tapa pudottaa muutama kymmnen kiloa auton painoa ja saada maagisia CO2-lukuja alaspäin, on tietenkin pienentää bensatankkia. Henk.koht. tasolla tuo polttoainesäiliöiden pieni koko on aika turn-off, suoraan sanoen. Varustelista olisi jo about kasassa, lähinnä tässä mietin tuota tankkaustiheyttä ja naposteleeko se, sormi pyörii tilausnapilla kokoajan.

Mallin valmistus alkanee vasta viikolla 48, joten nyt tilatessa saattanee vuodenvaihteen pinnassa säkällä jo saada autonsa. Mulla ei ole kiire, kun nykyisen liisarin sopimus menee umpeen vasta myöhemmin keväällä.

-JJ-

jt

Lainaus käyttäjältä: -JJH- - 15.06.18 - klo:11:16
maahantuojille jaettua tietopakettia siinä lennosta, kun oli sen itsekin vasta tulostanut; tosiaan bensatankin kooksi siinä ilmoitettiin 10,5 litraa (!!!) ja kaasutankin kooksi 18kg. Samassa läpäreessä oli tietoa, että 1.5 TGI
---
saada maagisia CO2-lukuja alaspäin, on tietenkin pienentää bensatankkia. Henk.koht. tasolla tuo polttoainesäiliöiden pieni koko on aika turn-off, suoraan sanoen. Varustelista olisi jo about kasassa, lähinnä tässä mietin tuota tankkaustiheyttä ja naposteleeko se, sormi pyörii tilausnapilla kokoajan.
Nyt yli vuoden "kaasuttelun" kokemuksella ainakin on itsellä bensan käyttö jäänyt todella vähiin. Viimeksi talvella tuli tankattua vähän päälle 5 litraa bensaa, nyt varmaan pitää loppukesästä kuluttaa sitä vähän  ja tankata sitten Nesteen 98:ia, kun tuo kestää jopa sen vuoden tankissa menemättä pilalle. Passatissa on "keskikokoinen" tankki, oisko about parikymmentä litraa, joka riitti mainosti myös silloin kun tuli päästeltyä seudulla jossa ei vielä ollut kaasuasemaa. Se hyvä tuommosesta pienemmästä tankista on että sitä bensaa ei ole siellä turhaan vanhenemassa liian paljon ja ehkä kondenssia tulee vähemmän vajaalla tankilla kun ilmatilavuus on pienempi. Ja tietenkin paino/CO2-lukemat, jotka ovat hitusen suotuisampia verotuksen kannalta. 

Haittapuolena pienemmästä tankista sitten pienempi range jos ajelee paljon kokonaan kaasuasemien ulkopuolella. Vielä vähän päälle 10 v sitten tuommonen vajaa 11 litraa olisi riittänyt siihen aikaan modernille 2.0FSI:lle todellisella n. 8 litran kulutuksella vain vähän päälle 100km matkalle. Nyt taasen modernilla koneella kulutus bensalla saattaa jäädä siihen 5-6 litran tietämille matkassa. Sillä taasen pääsee melkein sen 200km. Tuohan riittää Suomessa melkein missä vain sillä taajamia esim. Lapissakin tuppaa olemaan pääteiden varsilla about 100km välein.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

maxxa

Minulle jää lisävarustehinnastoa lukiessa hieman epäselvä vaikutelma saako vm -19 G-teciin vetokoukkua vai ei: ”PK0, irrotettava vetokoukku. 13-napainen pistoke. (sähkökytkentä seitsemään napaan). G-TEC -mallissa kaksipuoleinen tavaratilan matto, Sähkötoiminen takaluukku (4E7) ja takaistuinten selkänojien avauskahvat tavaratilassa poistuvat tämän varusteen myötä. Ei jos G-TEC -malli.”  :o
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy