Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

MrBurns

Jäitä nyt hattuun. Ei tuo parkkiruutua hurjemmassa paikassa sammuile ja omassa ainakin aina vauhtia ollut huikeat 0km/h. Viime kerrastakin on jo viikko aikaa. Etenemiskyvystä sen verran että 5 henkilöä kyydissä ja kontti täynnä tavaroita oli hiekkatiellä jyrkässä mäessä nousukyky koetuksella kun mäkeen ei saanut vauhtia otettua. Kyllä tuo takapainoisuus tuntui. Toisaalta talvella pärjäsi oikein hyvin, ktkat alla tuolloin.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 22.07.18 - klo:19:10
Jäitä nyt hattuun. Ei tuo parkkiruutua hurjemmassa paikassa sammuile ja omassa ainakin aina vauhtia ollut huikeat 0km/h. Viime kerrastakin on jo viikko aikaa. Etenemiskyvystä sen verran että 5 henkilöä kyydissä ja kontti täynnä tavaroita oli hiekkatiellä jyrkässä mäessä nousukyky koetuksella kun mäkeen ei saanut vauhtia otettua. Kyllä tuo takapainoisuus tuntui. Toisaalta talvella pärjäsi oikein hyvin, ktkat alla tuolloin.

Vika on silti vika.

Alle 100kg pullot eivät kyllä tuossa vaiheessa enää vaikuta auton painonjakaumaan. Etuvetoisella mennään peruuttaen tuollaiset tilanteet :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

artopee

Tervehdys,

Reilut 3 viikkoa takana uudella G-TEC:illä, kilometrejä lomasuhailuissa kertynyt tähän mennessä n. 3700km. Olemme olleet todella tyytyväisiä autoon. Kaasun keskikukutus (pitkäaikainen, tehtaalta lähtien) on 4,0 kg/100 km. Tallinnassakin pyörähdetty ja tankattu edullista (0,85eur/kg) kaasua. Sammuiluongelmia ei ole ollut, auton suorituskyky aivan mainio meidän tarpeisiimme, kaiken kaikkiaan siis todella hyvä peli.

Syksymmällä tarkoitus lähteä via Baltikaa pitkin Eurooppaan. Latvia ja Liettua ovat huonoja ”kaasumaita”, samoin Pohjois- ja Keski-Puola. Tsekki ja Itävata sitävastoin erinomaisia sellaisia. Sitä odotellessa...
Skoda Octavia Combi G-TEC Style 2018

Count

Onkos kukaan ollut yhteydessä marmoritiskin suuntaan tuosta sammuilusta? Itse en ole vielä jaksanutehtinytviitsinyt mutta kohta varmaan on pakko kun vika tuntuu olevan näillä keleillä useammin päällä kuin ennen korjausta kevättalvella!
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Marzelo

Lainaus käyttäjältä: Count - 02.08.18 - klo:15:16
Onkos kukaan ollut yhteydessä marmoritiskin suuntaan tuosta sammuilusta? Itse en ole vielä jaksanutehtinytviitsinyt mutta kohta varmaan on pakko kun vika tuntuu olevan näillä keleillä useammin päällä kuin ennen korjausta kevättalvella!

Omaani tehtiin Laakkosella tuo sammumisongelman korjaava ohjelmapäivitys, mutta eipä vika poistunutkaan. Tosin sammumista tai rykivää tyhjäkäyntiä ollut vain n. kerran kuussa, mutta kuitenkin. Lupasivat olla maahantuojaan/valmistajaan yhteydessä, että mitä seuraavaksi tulee tehdä. Katotaan oisko 15tkm huoltoon mennessä oikeaa korjausta tyrkyllä.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

Sami_84

Omaan autoon tehty sammumispäivitys 15.2. eikä sen jälkeen ole kertaakaan sammunut itsestään, kilometrejä päivityksen jälkeen n. 30tkm.
Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

maxxa

Lainaus käyttäjältä: maxxa - 17.06.18 - klo:20:19
Minulle jää lisävarustehinnastoa lukiessa hieman epäselvä vaikutelma saako vm -19 G-teciin vetokoukkua vai ei: ”PK0, irrotettava vetokoukku. 13-napainen pistoke. (sähkökytkentä seitsemään napaan). G-TEC -mallissa kaksipuoleinen tavaratilan matto, Sähkötoiminen takaluukku (4E7) ja takaistuinten selkänojien avauskahvat tavaratilassa poistuvat tämän varusteen myötä. Ei jos G-TEC -malli.”  :o
Nyt on korjattu Skodan sivuille selkeämmäksi tuo vetokoukkuasia: sekä 9.8. päivätyn lisävarustehinnaston että 3D konfiguraattorin mukaan vetokoukun saa 2019 G-teciin, takaluukun avauskahvat jäävät tällöin pois. Sähköinen takaluukku on (2018 malliin sai vain manuaalivaihteiseen, enäähän manuaalivaihtoehtoa ei G-tecissä ole).
Muutenkin g-teciin saa aika monta juttua, mutta ei esim. digitaalista mittaristoa, virtual pedalia tai polttoainetoimista lisälämmitintä. Siis tämänhetkinen tietojen mukaan - nuohan saattavat vielä muuttua ;-)
Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC Style, manual 2018

Pentium

En ole autoni suuntavakauteen kovinkaan tyytyväinen. Tästä on aikaisemmin ollut jo kirjoituksia ja kysynkin, onko joku löytänyt ratkaisua tähän vaivaan? Nostin rengaspaineet 2,3 - - > 2,5 ja se mielestäni auttoi hieman.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 22.08.18 - klo:20:40
En ole autoni suuntavakauteen kovinkaan tyytyväinen. Tästä on aikaisemmin ollut jo kirjoituksia ja kysynkin, onko joku löytänyt ratkaisua tähän vaivaan? Nostin rengaspaineet 2,3 - - > 2,5 ja se mielestäni auttoi hieman.
Reilu viikko on nyt tullut päästeltyä, eikä kyllä suuntavakaudesta ole moitteen sanaa. Rengaspaineita en ole itse asiassa muistanut tarkastaa, Dunlopin Bluresponset on alla.

19.5 astetta näytti viime viikolla eräänä päivänä lämpömittari, pari tuntia ajosta seissyt auto ja käynnistyksen jälkeen auto sammui kerran heti käynnistyksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole tullut vastaan joten tuota pitää nyt sitten seurailla. S&S koodattu jänniterajaa muuttamalla pois päältä, joten siitä ei ole kyse.

Kokonaisuutena on todettava, että hyvää kannatti odottaa :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 22.08.18 - klo:20:40
En ole autoni suuntavakauteen kovinkaan tyytyväinen. Tästä on aikaisemmin ollut jo kirjoituksia ja kysynkin, onko joku löytänyt ratkaisua tähän vaivaan? Nostin rengaspaineet 2,3 - - > 2,5 ja se mielestäni auttoi hieman.

Nostin takaa vielä 2,5 - - >2,8. Katsotaan nyt auttaako tämä.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 03.09.18 - klo:11:20
Nostin takaa vielä 2,5 - - >2,8. Katsotaan nyt auttaako tämä.

Pyöränkulmat varmasti ok? Alla olevien vanteiden koko ja ensiasennuslättyjen merkki/malli?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 03.09.18 - klo:11:28
Pyöränkulmat varmasti ok? Alla olevien vanteiden koko ja ensiasennuslättyjen merkki/malli?

Kulmien säätö voisi olla paikallaan tai sitten kyseessä ominaisuus ja se on turhaa. Alla 205/55 16 Dunlop Sport Bluresponset.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

RSOCUstin

Uudessa Skoda Magazinessa oli kaasu aiheesta juttua. Pitääkin lukaista.

track08

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.09.18 - klo:10:34
Uudessa Skoda Magazinessa oli kaasu aiheesta juttua. Pitääkin lukaista.

Taisi olla kahdessakin eri kirjoituksessa: Se Valion eka työsuhdekaasuauto ja sitten se joku rouva oli vaihtanut Feliciansa kaasu-Octaviaan.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: track08 - 04.09.18 - klo:14:06
Taisi olla kahdessakin eri kirjoituksessa: Se Valion eka työsuhdekaasuauto ja sitten se joku rouva oli vaihtanut Feliciansa kaasu-Octaviaan.
Oli vähän sellasia tyhjäarpa juttuja :) tuodaan esille aihetta ei sen kummallisempaa.

jamo75

markkinointi jumbaa koko lehti, kummasti ei puhuttu mitään kaasun nykimis ongelmista ja huonosta ohitus kiihtyvyydestä. sentään esim. arvostetuissa saksalaisissakin auto arvosteluissa todetaan että moottoritie nopeuksissa kaasun tehon puutteen huomaa selvästi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.09.18 - klo:16:18
Oli vähän sellasia tyhjäarpa juttuja :) tuodaan esille aihetta ei sen kummallisempaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

track08

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.09.18 - klo:10:34
Uudessa Skoda Magazinessa oli kaasu aiheesta juttua. Pitääkin lukaista.

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.09.18 - klo:16:18
Oli vähän sellasia tyhjäarpa juttuja :) tuodaan esille aihetta ei sen kummallisempaa.

Mä jäin ihmettelemään että miksi uuteen Fabiaan ei tuotu 1.0 TGI -voimalinjaa. Se olisi sopinyt mainiosti muiden yksilitraisten moottoreiden seuraksi ja tuonut tarvittavan kokoisen kaasuauton Citigon ja Octavian väliin.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

jamo75

luultavasti siksi että seat kehittää jatkossa konsernin kaasumallit ja milloin lienee skodalle sieltä tippuvan ja eiks toi ole facelift eikö mikään uusi korimalli. suurin uudistus on ledivalot

Lainaus käyttäjältä: track08 - 04.09.18 - klo:19:10
Mä jäin ihmettelemään että miksi uuteen Fabiaan ei tuotu 1.0 TGI -voimalinjaa. Se olisi sopinyt mainiosti muiden yksilitraisten moottoreiden seuraksi ja tuonut tarvittavan kokoisen kaasuauton Citigon ja Octavian väliin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 04.09.18 - klo:16:22
markkinointi jumbaa koko lehti, kummasti ei puhuttu mitään kaasun nykimis ongelmista ja huonosta ohitus kiihtyvyydestä. sentään esim. arvostetuissa saksalaisissakin auto arvosteluissa todetaan että moottoritie nopeuksissa kaasun tehon puutteen huomaa selvästi
Mitähän essonbaaria nämä jutut nyt sitten on?

Minkäänlaista nykimistä ei ole ainakaan toistaiseksi vajaa 2000km ajoilla ollut. Yläkierroksilla tehoeron huomaa sijaisautona palvelleeseen 140hv versioon, mutta 4500rpm asti menohalut ovat identtiset. 7-vaihteisen laatikon kanssa käytännön elämässä eroa ei tunnu olevan.

Jos bensa-auton ostaisin, olisi valinta ollut 1.0tsi, ja siihen nähden reserviä on enemmän. Samoin salamannopea moottorin lämmöntuotto sisätiloihin on asia mitä Suomen keleissä on helppo arvostaa :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jamo75

mitä nyt tossa youtubessa auto arvosteluita tullut katsottua, liikenne valoihin tultaessa koeajaja vaihtoi pienempää kun näytti siltä että auto tukehtuu, sanoi vaan että bensa  versiolla ei tälläistä esiinny.

lähinnä itse harkitsen seuraavaksi autoksi kaasua riippuen mikä tilanne parin vuoden jälkeen on leonin ja aronan uusien versioden jälkeen tai sitten missä hintaluokassa hybridi superb tulee olemaan

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.09.18 - klo:08:56
Mitähän essonbaaria nämä jutut nyt sitten on?

Minkäänlaista nykimistä ei ole ainakaan toistaiseksi vajaa 2000km ajoilla ollut. Yläkierroksilla tehoeron huomaa sijaisautona palvelleeseen 140hv versioon, mutta 4500rpm asti menohalut ovat identtiset. 7-vaihteisen laatikon kanssa käytännön elämässä eroa ei tunnu olevan.

Jos bensa-auton ostaisin, olisi valinta ollut 1.0tsi, ja siihen nähden reserviä on enemmän. Samoin salamannopea moottorin lämmöntuotto sisätiloihin on asia mitä Suomen keleissä on helppo arvostaa :).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

MrBurns

Nyt tämä kehitti uuden bugin. Kaupasta lähtiessä ei mennyt kaasulle lainkaan ja atk näytti kulutusta bensalle 0 ltr/100km. Restartilla vikatila poistui. Viikonloppuna enkat tankillisella. 425km ja tankilla näytti vielä 25km rangea. 20tkm takana ja edelleen olen todella tyytyväinen autoon
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Marzelo

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 10.09.18 - klo:20:59
Nyt tämä kehitti uuden bugin. Kaupasta lähtiessä ei mennyt kaasulle lainkaan ja atk näytti kulutusta bensalle 0 ltr/100km. Restartilla vikatila poistui. Viikonloppuna enkat tankillisella. 425km ja tankilla näytti vielä 25km rangea. 20tkm takana ja edelleen olen todella tyytyväinen autoon

Saman on tehnyt mullakin, ja vain yhden kerran. Oli itse asiassa eka aamu, kun starttasin kotoa aamulla työpaikkaa kohti. Ei mennyt tietokoneen mukaan kaasulle, mutta meni kuitenkin sillä. Sammutus ja uusintastartti auttoi.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

MrBurns

Ny ton G-tec hävinnyt Skodan konfiguraattorista, ei edes Saksan Skodan sivuilla pysty rakentamaan.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 21.09.18 - klo:12:29
Ny ton G-tec hävinnyt Skodan konfiguraattorista, ei edes Saksan Skodan sivuilla pysty rakentamaan.

Ja samaan aikaan uutista pukkaa.. http://teknavi.fi/autot/lisaa-kaasua-skoda-octavian-kaasuversio-sai-lisaa-tehoa-ja-isommat-kaasusailiot

1.4TGI -> 1.5TGI
110hv -> 130hv
bensatankki 11,8L
kaasusäiliöt 17,7kg
kaasu range 300km -> 480km
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

track08

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 21.09.18 - klo:12:29
Ny ton G-tec hävinnyt Skodan konfiguraattorista, ei edes Saksan Skodan sivuilla pysty rakentamaan.

Ei mitään kaasuautoja pysty rakentamaan konfiguraattorin avulla ennen kuin niistä saadaan WLTP-määräysten mukaiset. VW-konserni arvioi että marraskuun loppuun mennessä kaikki automallit olisi jälleen tilattavissa.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.09.18 - klo:14:52
bensatankki 11,8L

Tuon kokoisella tankilla on kohtuullisen haastavaa tehdä Lapin reissua.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

track08

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.09.18 - klo:15:12
Tuon kokoisella tankilla on kohtuullisen haastavaa tehdä Lapin reissua.

Mikäli Lapin reissulla tarkoitat etelä-pohjoinen-suunnassa tapahtumaa siirtymää pääteitä pitkin, ei siinä ole mitään ongelmaa. Huoltoasemia on noin 50 km välein ja moni kuljettaja pitäisi tauon muutenkin parin tunnin ajon jälkeen.

Autossani on 10 litran bensiinitankki. Olen käynyt kerran Lapissa ja reissulla minulla oli mukana viiden litran ylimääräinen bensakanisteri kaiken säikyttelyn jälkeen, mutta ihan turhaan.

Jos ajot suuntautuvat jonnekin erämaahan, voi huoli olla aiheellinen.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.09.18 - klo:14:52
kaasu range 300km -> 480km

Ohhoh, kulutus tippunut radikaalisti, jos 2,7 kg lisäys tekisi tuommoisen pompun...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

esco

Onko kukaan madaltanut G-tec Octaviaansa? Jos on tietoa mitkä madallusjouset näihin käy niin saa mielellään kertoa.
Niin ja toistaiseksi (2000km) olen ollut tyytyväinen uuteen combi Octaviaan.  Mukavaa kyytiä, ei nykimistä eikä sammuilua ja kulutus erittäin maltillista.

jt

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.09.18 - klo:20:53
Ohhoh, kulutus tippunut radikaalisti, jos 2,7 kg lisäys tekisi tuommoisen pompun...
No tässä verrataan kahta eri lukemaa keskenään jotka eivät ole vertailukelpoisia. Toimittajan toteama "käytännön ajossa hieman päälle 300km" on eri asia kuin valmistajan normimitoitettu 480km.

Ajorangehan on ihan ajotyylistäkin/profiilista kiinni. Jos ajo on vähänkään maantiepainotteista tai taajamaa, 4.x kg lukemiin pääsee sen kummemmin "pihistelemättä". Esim. 15kg tankki ja kulutus 4kg -> 375 km. 5kg kulutuksella tulee 300km ja itsellä isommassa edellisen generaation Passatissa kulutus seka-ajossa on ollut 4.x kg, maantie menee alle 4kg.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy