Passat Variant 3.2 FSI 4Motion DSG kokemuksia kaivataan

Aloittaja Pasuuna 3.2, 22.02.15 - klo:11:02

« edellinen - seuraava »

Pasuuna 3.2

Tervehdys arvon foorumilaiset. Olis kulkineen päivitys ajankohtaista ja otsikon mukainen pasuuna kiinnostais mutta foorumin selailu aiheuttaa lieviä epäilyjä... ::)
Minkäslaisia kokemuksia kyseisestä pelistä löytyy? Uskaltaako 150 000-200 000 km ajettua menopeliä ostaa vai onko puolet auton hinnasta maksavia remontteja tiedossa  :'(  Hakukriteerit täyttäviä vaihtoehtoja ei oikein ole kuin passat tai volvo v70 (automaatti bensa nelikkofarkku) joten pitääkö pysyä vanhassa tutussa merkissä ;)(v70)

pomo

Golfista on kokemuksia r32:n osalta jossa sama kone ja uudesta passatista 3.6 v6 mallista.Loistava kone, mutta luonnollisesti kuluttaa. Taitavat olla pääasiassa dsg:n joka on 6v ja varsin toimiva. Mekatroniikka taitaa olla ainoa,  joka voi aiheuttaa harmeja. Vähällä ajolla olleissa 3.2 on kuulemma ollut ketjuvikoja? Omia kokemuksia tuosta ei ole, golfissa kohta 300 000km mittarissa ja koneessa ei ole ollut vikaa. Huollettu 15 000km/ vuosi.

Passatti on vielä vähän ajettu, mutta varsin loistava tuokin!

Ja haldexhan on myös toimiva molemmissa.g

Isommin ei ole kokemuksia varaosista, mutta peruskuluvat osat on varsin järkevissä hinnoissa, esim. jarrulevyt ja palat tais olla golffiin halvemmat kuin v70  orkkikset! Eli volvon jälkeen voi sanoa, että halvempi huoltaa ja ylläpitää :D

Käytetty on aina riski jos on enemmän ajettu, mutta hyvin huollettu on mielestäni aika varma ostos.

katteja

Ajatuksena harkintaan..

Eli, jos pitää olla farmari korimalliltaan, neliveto, bensa, automaatti..

Niin remontteja miettien ja niiden kustannuksia.
Itse hankkisin Audin A6 3.2 fsi koneella tai jos talous kestää 4.2 fsi koneella.
Noissa nokka-akselit pyörii hihnalla, automaatti tiptronik ja voimansiirossa ei ole haldexia..
Ei niissä ketjuissa jakopäässä mitään sen ihmeempää, mutta kallis remontoida kun ovat venyneet tai pettävät.
DSG on hieno, mutta kallis korjata ja sillä pitää osata/opetella ajaa.
Haldex vaatii huoltoa ja toimii elektoriikan käskyttämänä, torsen täysin mekaaninen eli "huoltovapaa"

Itse olen omistanut A3 3.2 DSG vuonna 2004, silloin autolla oli vielä takuun alainen härveli (onneksi oli takuu) ja vietti aikaa enemmän valohoidossa kuin tienpäällä. Perheemme käytössä on myös ollut B6 ja B7 korisisa A4 Quattroja pari kappaletta, niissä neliveto on käytökseltään ollut loogisempi kuin edellämainuttu haldex kytkimellä ollut.

Nyt kurvaillaan nousevan auringon maan tuotteella, takavetoisella sellaisella... Ajatus on vain minun mielipiteeni. Eli pyydän ei suututa, miksi mainitsen, kun moni tuntuu nykyään suuttuvan kun esittää poikkevan vaihtoehdon..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

brainsurgery


katteja

Yllä mainittu vaihtoehto ei välttämättä ole huono...

Siis toi bimmeri.

Jos hiukankaan kiinnostaa Audin ongelmat ja kertomukset tutustu audiclub.fi turinoihin. Siellä on myös juttuja noista komponeteistä jota koko konserni käyttää, DSG, haldex jne. vapaa-ajan ongelmien ratkaisijoista..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Pasuuna 3.2

Passat olis 2007 noin 170 000 ajettu ja 30 000 välein huollettu ja kaikki öljyt vaihdettu. Joskus takavuosina oli yksi Golf (etuveto manu), mutta kuten sanotaan, urheilija ei tervettä päivää näe... ??? Oli jatkuvasti jotain pikkuvikaa. Baijerilainen... ei oikein istu ::)

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

katteja

Se mikä itseäni pistää mietityttämään vaihtoauto ehdokissa. Eli se samoilla kuraöljyillä vatkattu 30tkm, se on aika paljon se.
Omiin vag härveleihin vaihdettiin öljyt 10tkm jälkeen omatoimisesti ja vuosihuolto sitten kun sen aika oli. Nykyisessä lekassa öljyt vaihtuu kerran vuodessa tai viimeistää 15tkm välein.
Tuo 30tkm on kamala määrä kun meillä keli voi vaihdella -35/+35 välillä.

Asiantuntija luennoitsi taanoin että kondenssivesi öljystä poistuakseen vaatii öljyn olevan vähintään 83 astetta ja kesto vähintään 30min. Luennoitsija oli Shell AB:n kouluttaja.
Itselläni oli säteilylämppäri, webasto vag laitteissa jotta ei tulisi öljykanaviin tukkeutumia mustan mönjän johdosta.

Youtubessa "hienoja" videoita aiheesta eli siitä mitä löytyy öljypohjasta pitkillä vaihtoväleillä. Samalla voi vilkaista imukanavien kartoittumiseen noissa fsi koneissa..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Pasuuna 3.2

Onkos näissä vag:n nelivedoissa jotakin tiettyä heikkoa kohtaa vrt volvon kuuluisa booriholkki.. Mitäs tuo jakoketjuongelma.. ??? En ole perehtyny volkkareihin niin sillä kyselyt ku tuo passat vähinsä kiinnostaa. On kait liika tiukat hakukriteerit ku ei oo muita vaihtoehtoja ku passat tai v70 :D Ei oikein bemut tai meset oo meikän pelejä ;D

Tony.N

Jakoketju ongelmaa noissa on,kallis korjata. Sekä koriltaan tosi huono laatu saattaa olla pahasti ruostunut esim luukkujen ja ovien saumakitit.
Mulla oli tollanen,toista ei tule enää ikinä.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

katteja

Passatin 3.2 moottori on VR kone, eli ei "rehellinen" V kone.
Kyseisessä moottorissa on jakoketju joka tunnetaan olevan heikoin lenkki tuossa moottorissa. Eli venyy ja sen johdosta kallis korjata.
Harkitse Audia jos on hakusessa VAG konsernin laite, niissä on tuo 3.2 moottori aivan eri ja jakoketjun tilalla toimii hihna.  Vaihteistona noissa Audeissa on Tiptronik joka tunnetaan huollettuna yhtenä luotettavimmista vaihteistoista.
Muutenkin kyseinen Passat sisältää kalliit komponentit jotka ei ole edullisia huoltaa / korjata, DSG, haldex. jne..
Sama kuin katselisi Tourag maasturia V10 diesel koneella, niitä saa pian pilkka hintaan suhteessa mitä on kaupassa maksanut, mutta jesus kun tulee vikaan niin aika kyläseppä on jos saa korjattua edullisesti. Merkkiliike kun ryöstää omat ja kaverinkin rahat..
Ajatuksena, jos nyt saat Passatin edullisesti, paljonko joudut varamaan mahdollisin korjauksiin ja ajatuksena elämää eteenpäin. Kelpaako se kenellekään esim. viiden vuoden kuluttua noilla kyseisillä mahdollisilla ongelmillla jotka VAG foorumissa tiedetään.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

vwp

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 24.02.15 - klo:11:38
Jakoketju ongelmaa noissa on,kallis korjata. Sekä koriltaan tosi huono laatu saattaa olla pahasti ruostunut esim luukkujen ja ovien saumakitit.
Mulla oli tollanen,toista ei tule enää ikinä.

Suattaapi olla, vaan suattaapi olla olemattakii :)
Nimimerkillä ruosteeton 3C :D
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Telehell

Juu ruostetta ei löydy täältäkään, paitsi yhdestä kohdin kun tuulilasin vaihtaja on lohkassu maalipintaa lasin yläreunasta. Mutta nyt jos laitettaisiin Volvo ja VW vierekkäin, niin...todennäköisesti volvoon päätyisin.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

j.mourujarvi

Meidän perheessä on 175 000km ajettu 3.2 fsi 4-motion dsg farkku!
jakopää remontti on tullu tehtyä ja suuttimet vaihdettu... että remonttiaki on ollu!!
muuten maukas ajella, voimaaki löytyy!

Pasuuna 3.2

mikäs oli jakopääremontin hinta entä suuttimet..

vwp

Osia kannattaa muuten katsella Saksasta jos ei ole suuri kiire. Tai no yhtä nopeasti sieltä tulee kuin Suomestakin postilla.
Mutta omaan allekirjoituksen autoon olisi suutin maksanut suomessa 700e ja saksassa 250e, vähän käytetyt vielä halvempia.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

pomo

Tosiaan reilu 290 tkm ajettu golfissa tuolla koneella ja konetta on vain huollettu, eli öljyä sisään ja ulos. Osat VW:llä on halvempia kuin audilla, vaikka periaatteessa ovat samoja. Itse ottaisin omien kokemusten perusteella mieluullin VW:n kuin audin. Siinä ei maksa merkistä! Jos Volvon ja Passatin välillä pitäs valita tehokas bensakone niin ehdottomasti VW. Molemmista on kokemusta 2.5T AWD aut vs 3.2 FSI 4motion DSG ja kyllä VW on niin paljon parempi ja jopa halvempi. Volvo on vähän hiljaisempi, mutta kuluttaa enemmän, enemmän vikaa, kalliimpi huoltaa, pienemmän takatilat jne. Tämä siis molemmista noin 300 tkm kokemuksella. Ainahan autot on yksilöitä, mutta nämä on minun kokemuksia!

Matson757

Samoilla linjoilla käyttäjän katteja kanssa. Muutaman kerran olen päässyt ajamaan tuollaista ja kone on ihan kiva, ei nyt loppupeleissä kokoisekseen mikään älyttömän kovaruokainen vaan sanoisin, että syö ehkä aavistuksen enemmän varsinkin kaupungissa kuin 2.0 FSI 4motion. Ei kuitenkaan mikään valtava raketti, ja Bemarin sekä Audin 3-litraiset dieselit ovat käytännössä yhtä ripeitä mutta hörrpivät menovettä huomattavasti vähemmän. Lisäksi noissa on kait aika paljon ollut ketjuvikoja, DSG:n mekatroniikoissa häikkää, Haldexin ongelmat, korit tahtoo ruostua joissain tapauksissa kuten sanottu ja sähköiset käsijarrutkaan eivät ole aivan ongelmattomia, joten suosittelisin ehkä katselemaan mieluummin akselilla A6 3.0 TDI, 3.2 V6 tai 4.2 V8 FSI, BMW 530i, 530d, Volvo V70... Jos kuitenkin Passattiin päädyt niin kannattaa katsella Highline-malleja parempien penkkejen ja alusta takia, jolloin ainakin ajettavuus sekä ergonomia on joka tapauksessa huippuluokkaa   :)

EDIT: Hyvä näkökanta myös pomolta. Ylhäällä rustattuna vaan siis IMO-arveluita muutaman ajokerran sekä nettikirjoittelujen perusteella.

Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 25.02.15 - klo:11:45
Samoilla linjoilla käyttäjän katteja kanssa. Muutaman kerran olen päässyt ajamaan tuollaista ja kone on ihan kiva, ei nyt loppupeleissä kokoisekseen mikään älyttömän kovaruokainen vaan sanoisin, että syö ehkä aavistuksen enemmän varsinkin kaupungissa kuin 2.0 FSI 4motion. Ei kuitenkaan mikään valtava raketti, ja Bemarin sekä Audin 3-litraiset dieselit ovat käytännössä yhtä ripeitä mutta hörrpivät menovettä huomattavasti vähemmän. Lisäksi noissa on kait aika paljon ollut ketjuvikoja, DSG:n mekatroniikoissa häikkää, Haldexin ongelmat, korit tahtoo ruostua joissain tapauksissa kuten sanottu ja sähköiset käsijarrutkaan eivät ole aivan ongelmattomia, joten suosittelisin ehkä katselemaan mieluummin akselilla A6 3.0 TDI, 3.2 V6 tai 4.2 V8 FSI, BMW 530i, 530d, Volvo V70... Jos kuitenkin Passattiin päädyt niin kannattaa katsella Highline-malleja parempien penkkejen ja alusta takia, jolloin ainakin ajettavuus sekä ergonomia on joka tapauksessa huippuluokkaa   :)

EDIT: Hyvä näkökanta myös pomolta. Ylhäällä rustattuna vaan siis IMO-arveluita muutaman ajokerran sekä nettikirjoittelujen perusteella.

2.0 FSI nyt on jo lähtöjään niin janoinen kone että ei ihme jos ei paljoa enempää vie isompikaan  ;D
Haldexin ongelmista en murehtisi, itellä 389tkm ajettu 2.0TDI nelikko ja parikymppiä sitten vaihdoin pumpun(reilun parisataa maksoi ebaystä ostettuna uusi ja ite pystyy vaihtamaan kyllä) eli aika pitkään noi pelittää jos vaan öljyt vaihtelee ajallaan.
Myös Sportline varustelussa löytyy nuo paremmat penkit ja ehdottomasti sellaiset perseen alle.
Eikä tuota ruostetta ole omassakaan kummemmin vielä puskenut jos ei konepellin kiveniskemiä lasketa ja takaluukussa pari pientä kuprua havaittuna.
VW T5 2005 4Motion

brainsurgery

Ei sitä ruostetta näe päälle päin ennen kuin on liian myöhäistä Mulla Golffissa oli pari pientä täplää etulokasuojassa ja lopputulos oli 2,5kâ,¬ ruostekorjaukset, molemmat etulokasuojat vaihtoon ja helmoja uusittiin myös urakalla.

j.mourujarvi

suuttimet omaani tilasin saksasta purkaamolta kaikki 6 kpl. ja sit käytin testipenkissä ennen asennusta! 300â,¬ testattuna!
ketjuremppa tehtiin laakkosella ja hintaa tuli 3000â,¬ kaikkine osineen!
toiki mahtavilla varusteilla highline täysnahkaiset sporttipenkit, rattivaihteet ,navit ja jne...
tuossa ei ooo ainakaan vielä mittään ruosteongelmia löytyny!!!

pomo

Yllättäv vähissä näyttää kokeukset olevan, lähinnä kommentit on netistä luettuja vanhoja "virsiä"; dsg ei toim, haldex menee rikki, jakoketju ei kestä :D

tais sitävr32:sta golfgia olla myös kankkusen ajokoulussa jossa varmasn kyyti on kylmää, joten kyllä tuo taitaa aika kestävä paketti olla!

Tuommoinen noin 150tkm ajettu voi toisaalta olla hyvä ostos, koska megatroniikka on joko vaihdettu tai se toimiva. 2008 tuli kuulemna viallista sarjaa, jotka on kyllä varmasti jo kohta vaihdettu!

Pasuuna 3.2

Joo, vähissä näyttää kokemukset olevan. Joko kaikki toimii tai paalattu... ::)

pomo

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 25.02.15 - klo:14:19
Ei sitä ruostetta näe päälle päin ennen kuin on liian myöhäistä Mulla Golffissa oli pari pientä täplää etulokasuojassa ja lopputulos oli 2,5kâ,¬ ruostekorjaukset, molemmat etulokasuojat vaihtoon ja helmoja uusittiin myös urakalla.

Ei se ola hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Lokasuojat ei taida pohjamaalissa maksaa yli 100e/kpl?

Pasuuna 3.2

Lainaus käyttäjältä: Pasuuna 3.2 - 23.02.15 - klo:12:36
Passat olis 2007 noin 170 000 ajettu
No niin. Käteen jäi. Saas nähdä millainen auto on pidemmän päälle... :-[ Perästä kuuluu sano torventekijä  ;D

pomo

Kirjaimellisesti, on siinä niin hienpt äänet ;D

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: pomo - 22.03.15 - klo:14:56
Ei se ola hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Lokasuojat ei taida pohjamaalissa maksaa yli 100e/kpl?
Ei maksa ei mutta ruoste oli levinnyt myös helmoja pitkin aika pitkälle sieltä lokasuojan ja helman yhtymiskohdasta.

50v

5 vuotta ja 80 tkm tuli ajettua tällaisella hienolla, vm 2007 Passat autolla. Ostin nyt uuden auton ja oman auton annoin vaihdossa.

Haldex-pumpun ja kuskin ovijohtosarjan joudun uusimaan mutta muuten pärjäsin ihan normaaleilla huolloilla, moottoriöljyt vaihdoin 15tkm välein.

matalaut

En ota kantaa moottoriin, koska oma on diesel. Automallin heikoin lenkki (puhun nyt omasta) oli etupään joustot. Etupään iskunvaimennus on etu ja takapään osalla aivan eri paria. Etupää on löysä ja sen lisäksi moottori on alhaalla. Takapää on siedettävä eli nyt noilla osilla on ajettu 230 000 km. Etupäähän sain täältä palstan kautta keltaiset Bilsteinin iskarit ja vaihdoin samalla myös uudet jouset (toinen poikki ylhäältä).

Muutaman kuukauden testin jälkeen sanoisin, että auton luonne muuttui. Käsitykseni, ei tiedon, perusteella samat iskarit ovat sekä bensa että diesel malleissa. Jos tuossa moottorimallissa on samat iskarit, niin muuta kuin auto pukille ja vaihto vahvempiin iskareihin.  Etupään paino omassa katsastuksessa oli noin 1000 kg ja takana noin 600 kg.

Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Kekkonen

Lainaus käyttäjältä: Pasuuna 3.2 - 18.04.15 - klo:18:27
No niin. Käteen jäi. Saas nähdä millainen auto on pidemmän päälle... :-[ Perästä kuuluu sano torventekijä  ;D

No millainen auto käteen jäi?

Uutena jäsenenä nostelen vanhaa ketjua, koska itseäni kiinnostaisi pasuuna (3.2 V6 FSI 184kw 4wd DSG). Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan kyseistä autoa ja vähän jännittää. Autolla on ajettu n. 200 tkm, eli mitä asioita kannattaa kysyä ja tarkistella?
Kiitoksia vastauksista etukäteen :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy