Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.08.13 - klo:12:38
Harmi kun eivät ole saaneet vielä XC60 AWD:hen pienikulutuksista ja -päästöistä automaattia, sitä uutta automaattia. Vai olisikohan se vasta tuloillaan...

Ajattelen siis <150 g päästöjä.

Tuota uuttahan mainostettiin pienikulutuksisena ja tuota Volvo kilpailijoihin verrattuna tarvitsisi.

Ei ainakaan vielä...mutta on ehkäpä tulossa. *Toivottavasti*
Nyt on noi uuden koneet ja 8 lovinen laatikko ainoastaan etuvetoisille. Sitten voi olla että AWD täytetään sähköllä.
Eli etuveto plus sähköveto takarenkaille.

RoccoScientist

Kuinkakohan paljon painoaeroa uuden nelisylinterisen, etuvetoisen D4:n ja vanhan viisisylinterisen, nelivetoisen D4:n välillä oikein on?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jni - 15.08.13 - klo:19:12
Niinhän siinä sitten kävi, että MItsu vaihtui Volvoon. ???

Hieno peli, itsekin Outlanderia ostaessa ja sitä vaihtaessani mietin kovasti tuota mutta hinta jäi hieman korkeahkoksi ja tahdoin siitä Dieselistä eroon myös. Bensanahan noilla ei ole rahaa sitten ajellakaan.

Mitkä mielipiteet vaihdosta? Itse olen tyytyväinen Outlander-Octavia -vaihtoon. Talvella tosin hymy varmasti sitten hyytyy.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 21.08.13 - klo:06:46
Mitkä mielipiteet vaihdosta? Itse olen tyytyväinen Outlander-Octavia -vaihtoon. Talvella tosin hymy varmasti sitten hyytyy.

Vaihtoon olen tyytyväinen, vaikka ei Outlander huono ole, päinvastoin.

Katselin reilu vuosi sitten jo XC60:sta, mutta silloiset ajokilometrit saivat vaihdon uuteen Outlanderiin, kun siitä sai todella hyvän tarjouksen. Nyt kun kilometrit ovat pudonneet,  Outlanderin vaihtotarjous ja eteen tullut yksilö Volvosta saivat vaihdon toteutumaan. Neliveto ja (kunnon)automaatti vain houkutteli.

Ja onhan tuo Volvo hieno peli. Tilatkin riittää omaan käyttöön hienosti. Puutteitakin toki on. Mm pikutavaroiden säilytystilat (puuttuu mm aurinkolasikotelo) ja autossa oleva täysin turhake sähköinen takaluukku.

Valot ovat huiput. Vaihdoin uudet ksenonpolttimot (Philips Exteme Vision) ja nyt näkee!

Putkua löytyy riittävästi, eikä kulutus ole itselleni merkittävä. (sekalaisessa ajosa 8,0 l/100 km, maantiellä 6,6 l/100 km)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jni - 21.08.13 - klo:07:25
Vaihtoon olen tyytyväinen, vaikka ei Outlander huono ole, päinvastoin.

Katselin reilu vuosi sitten jo XC60:sta, mutta silloiset ajokilometrit saivat vaihdon uuteen Outlanderiin, kun siitä sai todella hyvän tarjouksen. Nyt kun kilometrit ovat pudonneet,  Outlanderin vaihtotarjous ja eteen tullut yksilö Volvosta saivat vaihdon toteutumaan. Neliveto ja (kunnon)automaatti vain houkutteli.

Ja onhan tuo Volvo hieno peli. Tilatkin riittää omaan käyttöön hienosti. Puutteitakin toki on. Mm pikutavaroiden säilytystilat (puuttuu mm aurinkolasikotelo) ja autossa oleva täysin turhake sähköinen takaluukku.

Valot ovat huiput. Vaihdoin uudet ksenonpolttimot (Philips Exteme Vision) ja nyt näkee!

Putkua löytyy riittävästi, eikä kulutus ole itselleni merkittävä. (sekalaisessa ajosa 8,0 l/100 km, maantiellä 6,6 l/100 km)

Takana (penkillä) tilat ovat aika onnettomat, ainakin jos edessä ei istu kääpiö.
Muutenhan auto on erittäin hieno ja varmasti hiljainen ja hyvä ajaakin. En uskaltanut lopulta edes koitella sellaista, olisi voinut tulla kallis koeajo.

Mitsusta vaihto Volvoon on ainakin ulkoisesti aika valtava harppaus, omasta mielestäni. En osaa nyt vertailla ajo-ominaisuuksia sen kummemmin, koska en ole itse tuollaista Volvoa ajellut.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 21.08.13 - klo:07:54
Takana (penkillä) tilat ovat aika onnettomat, ainakin jos edessä ei istu kääpiö.

XC60stako puhut? Omat kokemukset ovat ihan vastakkaiset. Viikonloppuna kyydissä oli neljä aikuista ja yksi kouluikäinen lapsi, kaikki runsaine pakaaseineen. Tavarat mahtuivat konttiin, kun  huolella lastasi, ja takapenkiltä kuului tyytyväistä hyrinää tilojen riittävyydestä, vaikka itse olen normaalikokoinen (180 cm) ja vaimokin tykkää pitää pelkääjän penkkiä suht. takana.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.08.13 - klo:08:22
XC60stako puhut? Omat kokemukset ovat ihan vastakkaiset. Viikonloppuna kyydissä oli neljä aikuista ja yksi kouluikäinen lapsi, kaikki runsaine pakaaseineen. Tavarat mahtuivat konttiin, kun  huolella lastasi, ja takapenkiltä kuului tyytyväistä hyrinää tilojen riittävyydestä, vaikka itse olen normaalikokoinen (180 cm) ja vaimokin tykkää pitää pelkääjän penkkiä suht. takana.

Kyllä, todella surkeat tilat, varsinkin Outlanderin jälkeen.

Outlander:

Volvo:

jni

Kyllähän polvitila takana on pienempi kuin Outlanderissa tai Superbissa. Siltikin tila on riittävä, vaikkei polvilla niin väljää olekaan.

Itsellä takana matkustaa lähinnä kauppakassit mökkimatkalla.

Edit: Tuo Hupen ylempi kuva ei muuten ole Outlanderista
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

MoFFe

Olen istunut monta kertaa XC60 takapenkillä...
Mun mielestä tilat on riittävät... olen 185cm pitkä ja silloin on edessä istunut 190cm pitkä joten ei mun mielestä mitään ongelmaa tilasta. Mutta joo on se pienempi kun tuo outlanderi

Huppe

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 21.08.13 - klo:09:23
Olen istunut monta kertaa XC60 takapenkillä...
Mun mielestä tilat on riittävät... olen 185cm pitkä ja silloin on edessä istunut 190cm pitkä joten ei mun mielestä mitään ongelmaa tilasta. Mutta joo on se pienempi kun tuo outlanderi

Varmasti mahtuu, ihmisillehän sekin auto on tehty. Tilat ovat vain pienet, verrattuna vaikka Octaviaan tai siihen Outlanderiin. Itse koin että kun Outlanderista luopuu, Volvossa joutuisi luopumaan paitsi liian suuresta rahamäärästä, myös liian paljosta takatilasta.

Lainaus käyttäjältä: jni - 21.08.13 - klo:09:05
Edit: Tuo Hupen ylempi kuva ei muuten ole Outlanderista
Okei, googletin vain ja luotin liikaa nettiin. 2012 Outlanderista piti olla tuo kuva. Tilat nyt ovat kutakuinkin samat kuin tuossa kuvassakin. Erinomaista myös takapenkkien siirtomahdollisuus eteen/taakse sekä kallistus.
http://www.trucktrend.com/autoshows/coverage/163_1209_2012_paris_motor_show_roundup/photo_33.html

Quality

Riippuu tosiaan, mihin vertaa. Oma verrokki on A4 B7 ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 21.08.13 - klo:09:39
2012 Outlanderista piti olla tuo kuva. Tilat nyt ovat kutakuinkin samat kuin tuossa kuvassakin. Erinomaista myös takapenkkien siirtomahdollisuus eteen/taakse sekä kallistus.
http://www.trucktrend.com/autoshows/coverage/163_1209_2012_paris_motor_show_roundup/photo_33.html

No joo. Näyttäisi olevan uudesta mallista. Outlanderissa on kyllä erinomaista tuo tilojen muuntelumahdollisuus. Perhekäytössä omiaan. Itse en sitä tarvinnut.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ishvan

Suurin ero tuleekin siinä, että Volvossa istutaan herroiksi todella mukavilla penkeillä myös takana. Japsien kirkonpenkeissä on pikkasen eri tunnelma muutaman sadan kilometrin jälkeen ( ja kyllä, on tullut omistettua monta Japsia ). Itsellä pituutta 187cm ja mukavasti Volvoihin on tullut mahduttu. Takapenkit ovat paljon muutakin, kuin pelkkää polvitilaa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JPN_V70D3OR

.... Puutteitakin toki on. Mm pikutavaroiden säilytystilat (puuttuu mm aurinkolasikotelo) ja autossa oleva täysin turhake sähköinen takaluukku.
...
Pohjoismaisessa sisustuksessa ei roinana säilyttämistä pidetä arvossa :-)
Tuon aurinkolasikotelon tosin saa lisävarusteena
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/XC60/2012/D3/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-463838
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

-Velmu-

autossa oleva täysin turhake sähköinen takaluukku.

Pidin itsekkin ko. varustetta aikoinaan turhakkeena, mutta nyt kun sellainen vollessa on ollut niin jatkossakin autostamme sellainen tulee löytämään. On se vaan mukava käyttää. Eikä tahriinnu sormetkaan...  ;)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.08.13 - klo:12:00
Suurin ero tuleekin siinä, että Volvossa istutaan herroiksi todella mukavilla penkeillä myös takana. Japsien kirkonpenkeissä on pikkasen eri tunnelma muutaman sadan kilometrin jälkeen ( ja kyllä, on tullut omistettua monta Japsia ). Itsellä pituutta 187cm ja mukavasti Volvoihin on tullut mahduttu. Takapenkit ovat paljon muutakin, kuin pelkkää polvitilaa.

Tuota tuskin kukaan epäileekään  8)

zoned

Kuten tuossa alempana jpn_v70 toteaa niin aurinkolasikotelon saa lisävarusteena - itsekin ihmettelin sen puutetta mutta näppärästihän tuon sai kiinnitettyä. Se mikä pännii on että ilmeisesti kun ei ole tupakansytytintä niin ei ole mitään pikku tuhkakuppiakaan tms roskista johon saisi pikkuroskat laitettua.
XC60

Quality

Tuo pikkutillbehöörän säilytystilan vähäisyys tosiaan ärsyttää. Haluaisin irrottaa siitä lähes ainoasta mahdollisesta lokerosta keskikosolissa kaksoismukitelineen, mutta en ole onnistunut, sillä hökötys jumittaa jostain kulmasta. Löytyykö tähän kovinkin helppo ratkaisu?

Leben und leben lassen.

jni

Lainaus käyttäjältä: zoned - 21.08.13 - klo:21:51
Kuten tuossa alempana jpn_v70 toteaa niin aurinkolasikotelon saa lisävarusteena - itsekin ihmettelin sen puutetta mutta näppärästihän tuon sai kiinnitettyä. Se mikä pännii on että ilmeisesti kun ei ole tupakansytytintä niin ei ole mitään pikku tuhkakuppiakaan tms roskista johon saisi pikkuroskat laitettua.

Tuo oli kyllä tiedossa jo aikaisemmin. Ja huomasin jpn_v70:nkin viestin. Kiitoksia vaan...

Tuskin ostan lisävarusteista koteloa? Aurinkolasit saa sinne kelluvan keskikonsolin takana olevaan syvennykseen.

Tuo on vain esimerkki. Skodassa on esim. noita "simply clever" -juttuja mm pikkutavaroiden säilytystilojen osalta. Ja ne jotka niitä oikeasti ovat vailla, ostakoot vaikka sitten Skodan. Lopunperin kyse on vain totttumiskysymyksistä.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

ekiX

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pyhimys-volvon-paluu-hybridina
Nyt näyttää Volvo hyvältä. Perustekniikalla ilman hybridi himmeleitä olisi kova sana  8)

jtp_fi

Puolittain samaa mieltä kuin Eki. Mulle yksi tuollainen mutta hybridihimmeleillä, kiitos.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Mike Holder

Lisää kuvia.

http://www.carscoops.com/2013/08/volvo-stunning-new-concept-coupe.html

Hienoa, jos jotain edes suunnilleen tuollaista tulisi myöhemmin tuotantoon. Näyttää olevan ainakin konseptina vielä ihan ehta takaveto.

Voimasavu

Todella hyvältä näyttää tuo konsepti Coupe. Muotoilutiimi on uuden muotoilujohtajansa vetämänä osunut napakymppiin! Toivottavasti edes jotain tuon suuntaista muotoilua saataisiin tuotantoon asti. Omaa silmää kyllä hivelee tuon näköinen auto! 

JS83

Sain äidiltäni pari viikkoa sitten hänen vanhan 215tkm ajetun Volvo S40 1.6 vm -00. Tänään vaihdoin siihen radion ja sen jälkeen keskuslukituksen kaukosäädin lakkasi toimimasta! Edellinen radio (Panasonic) oli jälkeen päin asennettu niin kuin tämäkin (Pioneer) minkä laitoin siihen. Voiko se johtua soittimen vaihdosta vai onko tämä vain sattumaa?

Toinen kysymys on, että miksi auto ei liiku enää yhtä hyvin mitä vuosi sitten? Tuntuu, että vähäisistä tehoistakin on lähtenyt jokunen kaakki paremmille laitumille. 5-vaihteella kun kiihdytän 80km/h nopeudesta niin ei tapahdu yhtään mitään! Täytyy pistää 4 silmään. Voiko auto olla niin karstoittunut, että se ei sen takia liiku niin kuin pitäisi? Ã,,idilläni on tullut viimeisen 5 vuoden aikana autoon 10tkm. Mitä kannattaa katsoa ja huoltaa, että saisi ponit takaisin pellin alle?

Marty McFly

Veikkaan että katalysaattori on tukossa. Voi aueta itsekseen helevetillisellä polkemisella tai sitten sylkee polkemisen seurauksena sisukset tielle ja menee uusiksi viimeistään sitten kun katsastuksesta tulee hylsy. Vaimon 308 Peugeotissa kävi juuri näin.
Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet, 2008
Peugeot 5008 HDi 150 Sport, 2010

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 02.09.13 - klo:15:18
Sain äidiltäni pari viikkoa sitten hänen vanhan 215tkm ajetun Volvo S40 1.6 vm -00. Tänään vaihdoin siihen radion ja sen jälkeen keskuslukituksen kaukosäädin lakkasi toimimasta!
Arvaus - Mahtoiko olla akku irti, jolloin kaukosäätimen ja keskuslukituksen paritus olisi hukkunut. K-ohjeesta lienee löytyy neuvo.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

JS83

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 03.09.13 - klo:15:41
Arvaus - Mahtoiko olla akku irti, jolloin kaukosäätimen ja keskuslukituksen paritus olisi hukkunut. K-ohjeesta lienee löytyy neuvo.

Ei ollut akku irti. Käyttöohjeestakaan ei löydy kohtaa kuinka paritus tapahtuu. Ainoastaan neuvotaan menemään merkkihuoltoon....

Seppo

Oheisen linkin jutussa on oikeastaan se syy, miksi Volvo automerkkinä miellyttää, vaikka kieltämättä moni muukin valmistaja tekisi erinomaisia autoja, jopa omiin tarpeisiini nykyistä isoa Volvoa sopivampia.

Kotimaista dataa ent. Aktia Vahinkovakuutuksesta, nyk. Folksamista:
http://www.iltalehti.fi/autot/2013090317444659_au.shtml

Karvis

DyyD siirtyy nyt asialinjalle ettei tarvitse puuttua viestin poistoa enempää, ei tarvitse turhaan provosoida keskustelua.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.09.13 - klo:22:14
DyyD siirtyy nyt asialinjalle ettei tarvitse puuttua viestin poistoa enempää, ei tarvitse turhaan provosoida keskustelua.

Selväse, asialinjalla mennään volvoarenan mukaisesti: Volvo on paras.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy