Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

MVA

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.05.13 - klo:09:28
Hieno auto varmasti tulossa. Harmi ettei Volvolta rakettia edes saa...  ;). Konehan valitaan omien mieltymysten mukaan. Mukautuvaa vakkaria olisin suositellut, se on kyllä loistava kampe. Kerran kun siihen tottuu ei voi kuvitellakaan ajavansa enää normi vakkarilla.
Aivan, mukautuva vakkari on MUST! varuste autossa.

Arthur

Joo, raketti ei ole tosiaan hakusessakaan   :). Tähän 1.6 tdi moottoriin tottuneena tuo D4 (XC60) kyllä semmoselta tuntui. D2 (V70) taas tuntui perstuntumalla kesymmältä kuin tämä Passat. Joka tapauksessa D3 koneella nyt mennään, turha kai sitä on enää miettiä.

Koeajolla pääsin tuota mukautuvaa vakkaria kokeilemaan ja myönnän kyllä että olihan se mukava.

metS80

Onnittelut Arhurille.

Kyl S80 on hieno auto ja summum oli aikanaan itselläkin.
Mulla oli vaaleilla nahkoilla ja kyl oven kyynärnojaa sai usein olla hoitamassa.

Nykyisessä kulku pelissä gognac-väriset nahkat ja hieman on samaa vikaa tässäkin. Yhtä likaiseksi se mustakin tietenkin tulee ja se huonoa, että nahka kärsii, kun tuu niin usein putsattua.

136 hv llakin pärjää ihan mukavasti varmaan. Nyt mulla 140 hv dieseli automaatti Mondeo (köyhän miehen volvo siis), enkä oo kenenkään alle jäänyt.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Arthur

Kiitos metS80

Hyvän näköiset muuten nuo sinun mondeon penkit.

Joo varmasti kyllä pärjään. Kyllä tuo 350 vääntöä tuo peruskäyttöön voiman tuntua ihan tarpeeksi. Se on ihan mihin on tottunut. Ihan sama varmaan esim. tuon aktiivisen vakkarin kanssa, kerran kun se on ollut, se otettava aina.  ;)

Markku J

Onhan tuo D3 hieno kone, kun on 5 -sylinterinen ja aito Volvon tekemä moottori. Varmasti sen tehoilla ja väännöillä pärjää. Uusi S80 on nykyään aika harvinainen auto liikenteessä. Mielestäni niitä näkyy yllättävän vähän, vaikka ominaisuudet ovat kohdallaan, ja hintakin reilusti halvempi kuin A6 tai viitosbemu vastaavin varustein. Summum ei isommin lisukkeita kaipaa.

Ribbe

Ja jos meinaa ettei D3:ssa riitä teho niin softaamalla saa lisää. En tiedä onko D4 ja D3 koneissa muuta eroa kuin softa. Toisaalta Volvo hankaloittanut softafirmojen hommaa kun 2012 vuosimallista eteenpäin taisi vaatia pin-koodin että virisoftan lataus onnistuu.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 23.05.13 - klo:09:45
Ja jos meinaa ettei D3:ssa riitä teho niin softaamalla saa lisää. En tiedä onko D4 ja D3 koneissa muuta eroa kuin softa. Toisaalta Volvo hankaloittanut softafirmojen hommaa kun 2012 vuosimallista eteenpäin taisi vaatia pin-koodin että virisoftan lataus onnistuu.

Volvo päivitti moottoreitaan nyt 2012 ja vanha D3 on nykyään D4 ainakin XC60:sessä. Kannattaa tarkistaa volvon sivuilta.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: exlex - 23.05.13 - klo:11:27
Volvo päivitti moottoreitaan nyt 2012 ja vanha D3 on nykyään D4 ainakin XC60:sessä. Kannattaa tarkistaa volvon sivuilta.
Esim. XC60 ja V60 malleissa myös vetotapa vaikuttaa. D4 etuveto on 2-litrainen. Jos mallimerkinnässä on AWD niin D4 onkin softalla kuristettu D5, eli 2.4 litrainen tuplaturbo. Joo sen tiedän että nykyään D4 on 60-sarjassa D3 tilalla varsinkin noissa AWD malleissa. Mutta etuvedoissa S/V60 malleissa on saatavilla D3 ja D4 moottoreita. Volvon sivulla ei ole tarkkoja tietoja koneista joista kävisi ilmi että mitä fyysistä eroa niissä on. Eikä siellä ole mainintaa miten niistä saa softalla irti. Jossain viripajan sivuilla näit että D3 ja D4 moottoreista otettiin samat tehot irti, siitä voisi päätellä että moottorit on mekaanisesti samat.

Edit: piti käydä lunttaamasas Rican sivuilta. Näkyy että 163hv D3 ja D4 moottoreihin saa samat tehot. Mutta siellä oli valikoissa myös 136hv tehoinen D3 ja siitä ei saanut enää samoja tehoja.

Arthur

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Arthur - 25.05.13 - klo:12:18
Tyytyväinen Volvon omistaja  ;D
Liekö yhtä tyytyväinen Volvoonsa kuin Teutonicci Tiikeriinsä

Marty McFly

Mulla on sellainen mielikuva että tuo S80:n D3 on itse asiassa nelisylinterinen (toisin kun esim. S60:n jossa D3 on tietääkseni 5-sylinterinen) PSA:n ja Fordin yhteistyönä kehittämä DW10 dieselkone, jota on käytetty myös Volvojen C30, S40, V50 ja S80 malleissa. Peugeot-Citroenilla tuo menee nimellä HDi ja Fordilla Duratorq TDCi, ja tuo löytyy lähes jokaisesta ko. merkkien malleista.

Jos kyseessä on sama kone niin se on kestävän moottorin maineessa, ja vaikka huipputeho ei kenties ole päätä huimaava niin käyttöominaisuudet ja vaivattomasti ammennettava suorituskyky on mainio. Toki auton paino huomioiden.

EDIT: Väärässä olin, olisi pitänyt tarkistaa ennekuin laukoo mutuja. Volvon kotisivujen perusteella tuo S80:n 136hp on 5-sylinterinen Volvon oma kone. Tuota PSA/Ford dieseliä käytettiin vain noissa pienemmissä Volvoissa.
Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet, 2008
Peugeot 5008 HDi 150 Sport, 2010

Antza

^ kyllä se PSA:n 2-litrainen oli aikanaan mallimerkinnällä 2.0D myös isommissa Volvoissa. Vuonna 2008 ajoin uudella V70:lla joka oli ko. tekniikalla.

5-pyttyisen 136-heppainen versio taisi tulla vuosi sitten mallimerkinnällä D3. Sitä ennen D3 oli 163-heppainen.
Skoda

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Antza - 25.05.13 - klo:15:28
^ kyllä se PSA:n 2-litrainen oli aikanaan mallimerkinnällä 2.0D myös isommissa Volvoissa. Vuonna 2008 ajoin uudella V70:lla joka oli ko. tekniikalla.

5-pyttyisen 136-heppainen versio taisi tulla vuosi sitten mallimerkinnällä D3. Sitä ennen D3 oli 163-heppainen.
PSA:n 2-litrainen jäi pois 2010 vuosimallin kevyessä faceliftissä. Sen tilalle tuli Volvon oma 2-litrainen D3.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Arthur - 25.05.13 - klo:12:18
Tyytyväinen Volvon omistaja  ;D

www.youtube.com/watch?v=GN_aPQqk5OQ
Niin tyytyväinen omistjaa että kuvasi tuon videon myyntiä varten ja vaihtoi volvon Jaguariin ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 27.05.13 - klo:12:50
Olet siis lähtökohtaisesti ollut ihan vääriä autoja katselemassa. Noista kun ei ripeitä edes myydä euroopassa...   :o

Mun mielestä pellin alta löytyvät hevoset eivät kovin paljoa vaikuta tomaatin valintaan. Vanha mehumaija on mehumaija, oli tehoa sitten paljon tai vähän. Modernimmat 8-vaihteiset ovat sitten aivan eri maata, koska ne lukittuvat paljon aikaisemmassa vaiheessa, kuin vanhat maijat.

Mä esimerkiksi ajoin viime kesänä lyhyen lenkin S80 T6:sella ja sen pitäisi olla selvästi ripeämpi kuin meidän Superb. Mutta mitä vielä. Vaihteiston takia se tuntui ihan lussulta. Kovissa kiihdytyksissä oikein tunsi, kun tomaatti löi vaihdoissa tyhjää. Kun palasi takaisin oman auton ratin taakse ja otti samanlaisia kiihdytyksiä heti perään, oli meininki aivan erilaista. Ei ihan niin pehmeätä, mutta huomattavasti "urheilullisempaa".

Mutta en kellottanut kiihdytyksiä, joten on vaikea sanoa, että paljonko todellisessa kiihtyvyydessä oli eroa.

Arthur

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 27.05.13 - klo:09:24
Niin tyytyväinen omistjaa että kuvasi tuon videon myyntiä varten ja vaihtoi volvon Jaguariin ;)

Kyllä tuolla myyntipuheella pitääkin kaupaksi mennä  :D

Tämmönen musta S80 D3 Summum automaatti pitäisi heinäkuun lopulla tulla

Business varusteet vakionvarusteiden lisäksi:
Aktiiviset (kääntyvät) Xenon ajovalot
Nahkaisessa ohjauspyörässä silkkimetalli koristus
Pysäköintiapu taakse ja eteen (akustinen ja visuaalinen) (eteen otin lisäksi)
8 kaiutinta, USB ja AUX liitäntä
Sadetunnistin
Bluetooth järjestelmä
Sisustuksen aluminium koristus
Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
Sisävalaistuspaketti
Kiiltokoristukset etupuskurissa
Sähköisesti koriavasten kääntyvät ulkopeilit maavaloilla

Business summum varusteet
Alumiinivanteet 17" Rex
Automaattisesti himmenevä taustapeili+kompassi (otin lisäksi)
Avaimeton ajo järjestelmä
Sähkötoiminen kuljettajanistuin, muistilla
Verhoilu: Nahka (musta)

High tec paketti
• Audio High Performance Multimedia 7" värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä
• Digital mittaristo, kolmella näyttögrafiikalla
• Volvo On Call
• RTI-navigointijärjestelmä + kartta Eurooppa + TMC-liikennetiedotus + Volvo MapCare karttapäivitykset 2 kpl**

Muuta
• Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
• Tekstiilimatot

Voi tätä odottamista...

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Arthur - 27.05.13 - klo:14:19
Kyllä tuolla myyntipuheella pitääkin kaupaksi mennä  :D

Tämmönen musta S80 D3 Summum automaatti pitäisi heinäkuun lopulla tulla

Business varusteet vakionvarusteiden lisäksi:
Aktiiviset (kääntyvät) Xenon ajovalot
Nahkaisessa ohjauspyörässä silkkimetalli koristus
Pysäköintiapu taakse ja eteen (akustinen ja visuaalinen) (eteen otin lisäksi)
8 kaiutinta, USB ja AUX liitäntä
Sadetunnistin
Bluetooth järjestelmä
Sisustuksen aluminium koristus
Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
Sisävalaistuspaketti
Kiiltokoristukset etupuskurissa
Sähköisesti koriavasten kääntyvät ulkopeilit maavaloilla

Business summum varusteet
Alumiinivanteet 17" Rex
Automaattisesti himmenevä taustapeili+kompassi (otin lisäksi)
Avaimeton ajo järjestelmä
Sähkötoiminen kuljettajanistuin, muistilla
Verhoilu: Nahka (musta)

High tec paketti
• Audio High Performance Multimedia 7" värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä
• Digital mittaristo, kolmella näyttögrafiikalla
• Volvo On Call
• RTI-navigointijärjestelmä + kartta Eurooppa + TMC-liikennetiedotus + Volvo MapCare karttapäivitykset 2 kpl**

Muuta
• Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
• Tekstiilimatot

Voi tätä odottamista...
Tuommoinen V8 olis kyllä häjy peli. Varsinkin nuo äänet  8). Euroopassa ei ole enää pahoissa hinnoisa V8 mallit, mutta veroprosentti suomeen tuotaessa oli päästöjen mukaan melkein 49% :o. Siihen päälle miehekkäät vakuutusmaksut. Pitää vain hieroa tyhjällä lompsalla otsaa.

Hyvin oot varusteet valinnu. Eiköhän tuolla aja mutkaista tietä näkymättömiin :)

Arthur

Joo kyllä tuo V8 tuossa kummasti lisää auton ilmettä  ;)

Mutta kyllä tuo S80 vaan on muutenkin omaan silmääni kyllä todella hyvin muotoiltu ja vaikka mallilla ikääkin jo on, ei se tunnu haittaavan. Volvon näköinen.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.05.13 - klo:13:05
Mä esimerkiksi ajoin viime kesänä lyhyen lenkin S80 T6:sella ja sen pitäisi olla selvästi ripeämpi kuin meidän Superb. Mutta mitä vielä. Vaihteiston takia se tuntui ihan lussulta. Kovissa kiihdytyksissä oikein tunsi, kun tomaatti löi vaihdoissa tyhjää. Kun palasi takaisin oman auton ratin taakse ja otti samanlaisia kiihdytyksiä heti perään, oli meininki aivan erilaista. Ei ihan niin pehmeätä, mutta huomattavasti "urheilullisempaa".

Mutta en kellottanut kiihdytyksiä, joten on vaikea sanoa, että paljonko todellisessa kiihtyvyydessä oli eroa.

Uusi vai vanha T6? T6-Volvoissahan on ainakin vanhemmissa se muinaishistoriallinen 4-lovinen GM:n valmistama laatikko 4T65-E. 6-vaihteinen Geartronic on sentään jo siihen nähden modernimpi, vaikkakaan kieltämättä sekään ei enää ole uusimpien momentinmuunninlaatikoiden tasolla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 27.05.13 - klo:19:03
Uusi vai vanha T6?

Volvodiilerin essari ja kyllä siinä mielestäni 6-vaihteinen loota oli.

Ja tästä vertailusta pääsee vähän jyvälle jo YouTubenkin kautta. Laittaa vaan volumea reilusti, kuuntelee moottorin ääntä ja seuraa nopeus- ja kierroslukumittarin elämää. Vaihteet vaihtuvat ja kiekkamittarit liikkuvat varsin eri tavalla vaihtokohdissa:

http://youtu.be/FmGy81gyyzg

http://youtu.be/Zyfp55E1uo8

Volvossa on siis 45hv & 90Nm enemmän potkua.

Arthur

Penkkien väri edelleen mietityttää. Vieläköhän vaihto onnistuisi?

Tilasin siis mustalla nahalla, mutta tuo blonde näyttäisi kyllä silmään huomattavasti paremmalta. Värjääntyminen tosiaan hirvittää.

Auto normi perhekäytössä, pari lasta siellä takapenkillä matkustaa. Auttakaa  :-\

Markku J

Ilman muuta vaalea nahka Volvoon. Musta on tylsä, kuuma ja kiillottumat näkyvät siinä hyvin. Itselläni on ollut vaaleita useampia, ja sen pystyy nahanhoitoaineilla pitämään puhtaana varsin pienellä vaivalla. Puhdistus pari kertaa vuodessa riittää. Vaalea on tyylikäs ja tekee matkustamosta valoisamman - pimeässä syksyssä ja talvessa se piristää.

MoFFe

LainaaIlman muuta vaalea nahka Volvoon. Musta on tylsä, kuuma ja kiillottumat näkyvät siinä hyvin. Itselläni on ollut vaaleita useampia, ja sen pystyy nahanhoitoaineilla pitämään puhtaana varsin pienellä vaivalla. Puhdistus pari kertaa vuodessa riittää. Vaalea on tyylikäs ja tekee matkustamosta valoisamman - pimeässä syksyssä ja talvessa se piristää.

Olen samaa mieltä... ei minkäälaista ongelmaa vaalean nahan kanssa. Tai noh... ehkä ei nyt ihankaan.
Sinisten farkkujen väri saattaa tarttua. Toisaalta puhdistaessa se irtoaa...

Poni

Pöh. Mikä nyt mustassa on vikana.
Kaksi edellistä Volvoa minulla oli mustilla nahkapenkeillä, ei näkynyt kuluma, ei kiillottumat.
Pari naarmua tuli, mutta niitä tulee valeaankin nahkaan.

Vaaleassa sisustuksessa on se ikävä puoli, (ainakin minun mielestäni),
että tulee heiajstumia tuulilasiin.

Se että onko tylsä, on makuasia.

MoFFe

Mustan isoin ongelma minu mielestä on kesällä kuumuus...Saa palovammoja penkistä kun shortsit jalassa  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Poni - 29.05.13 - klo:13:36
Vaaleassa sisustuksessa on se ikävä puoli, (ainakin minun mielestäni),
että tulee heiajstumia tuulilasiin.

Tähän ilmiöön minä en ole kyllä törmännyt. Miten ne penkit yleensäkään voisi heijastua vaikka tuulilasiin?

Poni

No mutta kukkanen. Mikä on heijastuma?
Miten mikään heijastuu?
Vai pitäisikö mielestäsi käyttää eri sanaa?

Jos et ole itse moiseen ilmiöön törmännyt, ei se tarkoita, että sitä ei ole.
Ja ilmiö vaihtelee eri autoissa, tai sitten et ole moisissa olosuhteissa ajanut, jota kylläkin epäilen.
Hyvähän se on, jos ei moinen haittaa. Minua haittaa.
Minä huomaan ja huomioin muutenkin monia asioita, joita muut eivät huomaa/huomioi.
En mielestäni ole neuroottinen, mutta joku muu voi olla eri mieltä.

Markku J

Täysin uusi ilmiö minulle tämä penkkien heijastuma. Vaalea kojetaulun päällinen kyllä heijastuu ikävästi, mutta eivät penkit minun autoissani ole heijastelleet. Mustasta nahasta tulee mieleeni se aika, jolloin suomalaisen kodin statuksen mitta oli musta nahkasohva - silloin, kun minä olin pikkupoika. Siitä on kai jäänyt traumoja minulle. Toinen yökötys on Tukholman V70 -taksien kiillottuneet ja likaiset nahkasisustat.

Arthur

Kiitokset kommenteista.

Itsellä ei ole aiempaa kokemusta nahkapenkeistä, tähän asti ollut aina kangasta. Mutta mitä kyydissä olen ollut, ei minulla niistä ihan noin jyrkkää mielipidettä ole, mitä nyt tullut tässä keskustelussa. Tuo kuumuminen on varmasti kyllä totta. Nykyiset mustat kangaspenkitkin ovat lähes polttavan kuumat auringon paisteessa ja nahka varmaan vielä pahempi.

Olin myyjään yhteydessä ja se sanoi, että jos muutos tehdään ei tiedä mitä tapahtuu tilaukselle, voi kuulema mennä jonon hännille. Mutta kyllä se onnistuisi. Annoin sitten olla. Mikähän kiire tässäkin on  :-[

Ei pitäisi tilauksen jälkeen alkaa enää miettimään näitä asioita  :'(

Tuossa Prestige Blondessahan väri vaihtuu vain penkkeihin ja osaan ovesta. Mustana säilyy keskikyynärnoja, kojetaulu kokonaisuudessaan. Beigessähän muuttuu ovet kokonaan, turvavyöt, keskikyynärnoja ja kojelaudan alaosa.

Markku J

Outoa tämä jonon hännille joutuminen. Ei ole koskaan tullut vastaavaa eteen BMW ja Audi -tilauksiin muutoksia tehdessä, kun muutosikkuna on auki. Laita myyjä töihin selvittämään kävisikö noin todella.

Tuollainen väriyhdistelmä onkin se järkevin, jossa penkit ovat vaaleat ja lattia sekä kojelauta tummia. Kuten minulla oli esim A7 ja A6:ssa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy