Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

mremonen

http://www.hs.fi/talous/Volvo+kehitti+automaattiset+pitk%C3%A4t/a1361934616765

Hmmm... mulla on ainakin tuossa omassa vastaavat kikottimet. Ollut jo muutaman vuoden. Vai mitä minä missaan tässä?

---
Ok, otetaan vähän takaisin: tämä säätää ilmeisesti valokeilaa koko ajan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Karvis

Eikös näitä saa jo vaikka mihin vehkeisiin Golfista ja Auriksesta alkaen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RTWteam

Minunkin mielestä näitä on jo saanut jonkin aikaa eri merkkeihin. (Otsikosta sen verran että suattaa tulla sanomista, kun nyt tämä vaikuttaa Volvoon kohdistuvalta topikilta..)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 27.02.13 - klo:16:15

No niin ne säätää jo pidempäänkin markkinoilla olleet systeemit. Vastaantuleva auto pidetään liikkuvalla varjostimella koko ajan kaukovalolta "varjossa". Vaikka kaukovalot ovat siis päällä ja valaisevat muualla täydellä teholla.

Mutta artikkeli on taloustoimittajan kirjoittama, joten mitä muuta voi odottaa? Kai häntä on ruokittu ja juotettu siihen malliin, että kaikki markkinointisoosii menee täydestä.

TTL

Tuolla on toinen toimittajatunari asialla. Montako virhettä bongaatte?
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

mremonen

Lainaus käyttäjältä: TTL - 27.02.13 - klo:17:46
Tuolla on toinen toimittajatunari asialla. Montako virhettä bongaatte?
Ilmeisesti TET-harjoittelu on alkanut Iltapulussakin?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--

Taky

Lainaus käyttäjältä: Antza - 24.02.13 - klo:19:48
... ko. mittaristo tulee saataville - missään ei käsittääkseni ole sanottu että se tulisi kaikkiin malleihin vakiovarusteeksi.

Uusimman Tuulilasin artikkelin mukaan valinnaisvarusteeksi.
2014 hinnastot Geneven jälkeen julki, malliston tuotanto alkaa toukokuussa, juhannukseen mennessä suomeen.

Lienee saksassa vähintään samoihin aikoihin tarjolla.

Onkohan OR mallit tulleet heti uuden malliston myötä, vai vasta myöhemmin?

Jos samaan aikaan niin 2013-14 taitteeseen voisi 6 kk:den aikajana toteutua.... ???
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Seppo

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 27.02.13 - klo:17:00
Minunkin mielestä näitä on jo saanut jonkin aikaa eri merkkeihin. (Otsikosta sen verran että suattaa tulla sanomista, kun nyt tämä vaikuttaa Volvoon kohdistuvalta topikilta..)
Cadillaciin sai jo 50-luvulla.
Tietysti vähän alkeellisempi versio oli.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 27.02.13 - klo:16:15
http://www.hs.fi/talous/Volvo+kehitti+automaattiset+pitk%C3%A4t/a1361934616765

Hmmm... mulla on ainakin tuossa omassa vastaavat kikottimet. Ollut jo muutaman vuoden. Vai mitä minä missaan tässä?

---
Onko sulla ihan varmasti autossa pitkätvalot? Audeissa ole enää pariin vuoteen ollut "pitkiävaloja" ainoastaan toiminto valoissa jolla poistetaan lähivalojen epäsymmetrisyys ;). Uusissa Volvoissa on erilliset pitkätvalot joka taitaa lisätä vähän vaikeusastetta toteuttaa automaattiset valot.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 28.02.13 - klo:11:43
Onko sulla ihan varmasti autossa pitkätvalot?
Pitkät valot ei ole yhdyssana. Eli jatketaan kommentointia samalla asialinjalla.

Ja kyllä mulla on pitkät valot Audissa. Ne ei vaan ole koko ajan päällä. Eikä niitä saakaan päälle kuin vivusta vetämällä.

Rehellisesti ottaen en usko, että tuon teknologian vaikeusaste riippuu siitä näyttävätkö pitkät 50, 150 vai 250 metriä.

---
Itse referoin tuossa ensin oman auton pitkien valojen automatiikkaan, mutta ilmeisesti Volle muuttaa valokuviota (portaattomasti?). Vaikka näin olisikin, niin silti kyse ei ole Vollen innovaatiosta, vaan näitä on ollut jo muillakin. Perinteiset xenon- ja led-valot alkavat tosin olemaan so last season, esimerkiksi bimmeri ja audi testailevat tällä hetkellä laser-teknologiaan perustuvia valoja. Ja ei, niillä ei voi käräyttää vastaantulijaa tai hidastelijaa taivaan tuuliin. Ainakaan vakiona.
--

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 28.02.13 - klo:12:45
Pitkät valot ei ole yhdyssana. Eli jatketaan kommentointia samalla asialinjalla.

Ja kyllä mulla on pitkät valot Audissa. Ne ei vaan ole koko ajan päällä. Eikä niitä saakaan päälle kuin vivusta vetämällä.

Rehellisesti ottaen en usko, että tuon teknologian vaikeusaste riippuu siitä näyttävätkö pitkät 50, 150 vai 250 metriä.

---
Itse referoin tuossa ensin oman auton pitkien valojen automatiikkaan, mutta ilmeisesti Volle muuttaa valokuviota (portaattomasti?). Vaikka näin olisikin, niin silti kyse ei ole Vollen innovaatiosta, vaan näitä on ollut jo muillakin. Perinteiset xenon- ja led-valot alkavat tosin olemaan so last season, esimerkiksi bimmeri ja audi testailevat tällä hetkellä laser-teknologiaan perustuvia valoja. Ja ei, niillä ei voi käräyttää vastaantulijaa tai hidastelijaa taivaan tuuliin. Ainakaan vakiona.
Ajatuksissa tuli töiden lomassa kirjoitettua väärin.

Vastaantulijan valojen mittaus on varmasti vaikeampaa etäisyyden kasvaessa. Jos pitkien valojen 5 luxin raja menee 200m paremmalla puolella niin vastaantulijat alkavat vilkuttelemaan valoja varmasti 400m kohdalla etäisyydellä. Tuossa teknologiassa mietityttää että mites lisävalojen kanssa? Suurimmassa osassa uusia autoja pitkät on nykyään sen verran huonot että lisäpitkät on pakko laittaa keulalle. Itse otan ennemmin sen reilun 200m valokeilan kuin sen että voi pitkät päällä ajaa vasten muita.

Toivottavasti laser-valoja ei tuoda yhtä huonoina markkinoille kuin LED-valoja. Mitä noit mittaustuloksia katsellu niin yhtään autoa ei ole markkinoilla jossa LED-valot olisivat paremmat kuin vaihtoehtoiset xenonit.

Edit: tuo piikittely pitkistä valoista oli vähän turha. Se on vain harmi ettei moneen uuteen autoon enää saa tehtaan jäljiltä hyviä pitkiä valoja.

mremonen

^Joo, ei noita Audin, ilmeisesti ei minkään mallin, pitkiä valoja kai kovin hyviksi voi kehua. Ainakin testien mukaan ovat heikommasta päästä. Tai niin kuin joku Audiclubin sivuilla kirjoitti, että muissa autoissa on lyhyet ja pitkät, Audeissa lyhyet ja leveät. Eikä umpio ilmeisesti kestä niitä apukaukovaloja koko aikaa päällä.

No, itsellä tuo ei ole haitannut enkä itse asiassa niissä pystynyt huomaamaan mitään eroa siirryttäessä saab-volvo-audi -ketjussa. Tosin auton vaihto on aina tapahtunut keväällä/kesällä, joten sitten kun pitkiä on päässyt käyttämään, on edellisestä kulunut sen verran aikaa, ettei pysty vertaamaan. Oma ajo on pääsääntöisesti taajama-aluetta, ehkä prosentti tulee ajettua pitkät päällä. Joten mulle tuo ei ole ongelma. Mutta voisivathan ne paremmatkin olla.

Ilmeisesti päämarkkina-alueilla ei pitkien valoteho ole mikään myyntiargumentti, muuten en pysty tuota ymmärtämään, koska konsernituotteista löytyy ihan kelvollisiakin.
--

Ribbe

Tuo on totta ettei varmasti ole päämarkkina-alueilla suuri puute ettei ole enää erillisiä pitkiä. Eikä varmasti Suomessakaan ostajia haittaa paljoa. Itse vain tykkään hyvistä valoista ja VAG-vehkeissäkin lyhyet on loistavat ja talveksi tietty keulaan voisi laittaa pesuvadin kokoiset lisävalot :)

Tuli joku aika sitten käytyä pimeällä tiellä ottamassa kuvia miten valot näyttää kun toisaalla niistä oli keskustelua.
Lyhyet:

Ja pitkät samoilla asetuksilla:

Antza

Lainaus käyttäjältä: Quality
No jopas, näyttää V40t polttelevan omistajillaan, ja haluavat niistä äkkiä eroon.
Noh noh, eipäs yleistetä.

Eipä tästä kyllä kauaa ole kun ko. malli tuntui järkyttävän foorumin rauhaa pahemman kerran - ja nyt taitaa tilanne olla jo se että mun oma on jäämässä ainokaiseksi..?  ;D
Skoda

Quality

Lainaus käyttäjältä: Antza - 01.03.13 - klo:22:52
Noh noh, eipäs yleistetä.

Eipä tästä kyllä kauaa ole kun ko. malli tuntui järkyttävän foorumin rauhaa pahemman kerran - ja nyt taitaa tilanne olla jo se että mun oma on jäämässä ainokaiseksi..?  ;D

2/3 ei ehkä edusta tilastollisen luotettavuuden huippua, mutta kertonee jotain kuitenkin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

topias

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:05:44
2/3 ei ehkä edusta tilastollisen luotettavuuden huippua, mutta kertonee jotain kuitenkin.
paha tästä on johtopäätöksiä vetää, kun ensimmäinen on autokaupoissa varsinainen tuuliviiri. ;)  tämän vuoksi virhemarginaali nousee ja otannan luotattavuus kärsii. ;D

-Velmu-

Mitens Qualityllä on XC60 pyöränpultit kestäneet talvisia kelejä? Omassa huomasin  kun autoa pesin tässä viikolla et puolikymmentä pulttia alkaa punoittamaan orastavan ruostumisen merkiksi. Et aika heikkolaatuinen kromaus näyttäisi olevan kun autoa on kuitenkin säännöllisesti pesty ja matkaa on taitettu 25Tkm. Ensimmäinen määräaikaishuolto parin viikon päästä niin täytyy ottaa noi puheeksi huollon poikien kanssa...

Seppo

90-sarjan paluu.
http://www.teknikensvarld.se/2013/02/25/38337/volvo-s90-v90-c90-och-nya-xc90-ar-pa-gang/

Ilmeisesti klassiset 70 ja 80 jäävät malliniminä pois aikanaan.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 02.03.13 - klo:15:28
pyöränpultit kestäneet talvisia kelejä?

Tiedä sitten, onko jotain muutosta materiaaleissa tapahtunut. -08 V50:en alkuperäispultit olivat uudenveroisia viiden vuoden iässä. Sen sijaan tarvikevanteiden pultit "kypsyivät" yhdessä talvessa...

optio

-TimoS-

Ootko pannut jonkun paksuksi, että näin nopeasti piti lisätilaa saada!

Quality

Ei kai se auton huonoutta ole jos tarvitsee lisätilaa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 02.03.13 - klo:15:28
Mitens Qualityllä on XC60 pyöränpultit kestäneet talvisia kelejä? Omassa huomasin  kun autoa pesin tässä viikolla et puolikymmentä pulttia alkaa punoittamaan orastavan ruostumisen merkiksi. Et aika heikkolaatuinen kromaus näyttäisi olevan kun autoa on kuitenkin säännöllisesti pesty ja matkaa on taitettu 25Tkm. Ensimmäinen määräaikaishuolto parin viikon päästä niin täytyy ottaa noi puheeksi huollon poikien kanssa...

Pikaisellä silmäilyllä ei kyllä näkynyt ruostetta yhdessäkään pyöränpultissa, enkä ole edes erityisen ahkera pesijä, varsinkaan talviaikana. Mulla auto seisoo koko ajan taivasalla, enkä juuri ole sitä lämpimissä tai puolilämpimissä halleissakaan käyttänyt. Miten, -Velmu- , sinulla, onko tallisi lämmin? Saattaa altistaa ruostumiselle, jos on isot lämpötiöavaihtelut eikä talli ole hyvin ilmastoitu.

Omassani ensimmäinen "lakisääteinen" huolto juuri takana, mittarissa rapiat 30 000. -- Uusivat muuten mukisematta molemmat takaluukun nostimet ja moottorit takuuseen, pesivät uudelleen käsin viikon sisällä, kun eivät saaneet luukkua kuntoon ekalla kerralla. Olen varsin tyytyväinen Hertsikan Bilian huoltoon.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:17:16
Pikaisellä silmäilyllä ei kyllä näkynyt ruostetta yhdessäkään pyöränpultissa, enkä ole edes erityisen ahkera pesijä, varsinkaan talviaikana. Mulla auto seisoo koko ajan taivasalla, enkä juuri ole sitä lämpimissä tai puolilämpimissä halleissakaan käyttänyt. Miten, -Velmu- , sinulla, onko tallisi lämmin? Saattaa altistaa ruostumiselle, jos on isot lämpötiöavaihtelut eikä talli ole hyvin ilmastoitu.

Omassani ensimmäinen "lakisääteinen" huolto juuri takana, mittarissa rapiat 30 000. -- Uusivat muuten mukisematta molemmat takaluukun nostimet ja moottorit takuuseen, pesivät uudelleen käsin viikon sisällä, kun eivät saaneet luukkua kuntoon ekalla kerralla. Olen varsin tyytyväinen Hertsikan Bilian huoltoon.

Ei ole päiväkään tallissa viettänyt kun on vaan autokatos pihassa...  :o Kaipa se on maanantai osista kasattu yksilö sattunut kun nitisee ja pyöränpultit ruostuu. No ruostui Audissakin, tosin vaan yksi  ::)

Quality

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 02.03.13 - klo:18:02
Ei ole päiväkään tallissa viettänyt kun on vaan autokatos pihassa...  :o Kaipa se on maanantai osista kasattu yksilö sattunut kun nitisee ja pyöränpultit ruostuu. No ruostui Audissakin, tosin vaan yksi  ::)

Nitisee? Mistä päin? Tuokin on aivan tuntematon ilmiö, enintään kiilautuneet jääkokkareet aniharvoin ulkopuolella, ei muuta.

Leben und leben lassen.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:18:09
Nitisee? Mistä päin? Tuokin on aivan tuntematon ilmiö, enintään kiilautuneet jääkokkareet aniharvoin ulkopuolella, ei muuta.

Olen siitä aikasemminkin tähän ketjuun kirjoitellut, mutta kertauksena vielä eli vänkärin takaovi/peräkontin vänkärin puoli. Sieltä nitinöitä on kuulunut melekeen uudesta asti.

Quality

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 02.03.13 - klo:18:14
Olen siitä aikasemminkin tähän ketjuun kirjoitellut, mutta kertauksena vielä eli vänkärin takaovi/peräkontin vänkärin puoli. Sieltä nitinöitä on kuulunut melekeen uudesta asti.

Jaaha, muistini ei milloinkaan ole ollut erityisen hyvä, ja näin vanhemmiten .... Varmaan olet myös kertonut, oletko reklamoinut nitinöistä? Huollon yhteydessä viimeistään kannattaa.

Leben und leben lassen.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:18:24
Jaaha, muistini ei milloinkaan ole ollut erityisen hyvä, ja näin vanhemmiten .... Varmaan olet myös kertonut, oletko reklamoinut nitinöistä? Huollon yhteydessä viimeistään kannattaa.

Eipä ole tullut reklamoitua. Kuten aikasemmin olen todennut niin radiota hiukan isommalle vaan ;D On kuitenkin sellainen asia jonka kanssa voi elää, volvo on volvo ::)

Quality

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 02.03.13 - klo:18:33
Eipä ole tullut reklamoitua. Kuten aikasemmin olen todennut niin radiota hiukan isommalle vaan ;D On kuitenkin sellainen asia jonka kanssa voi elää, volvo on volvo ::)

Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä. Nitinät eivät kuulu enempää Volvoon kuin VAGiin tai mihinkään muuhunkaan merkkiin, ainakaan uutena ja varsinkaan takuuaikana. Audissa oli takapenkin jossain saranassa ikävä nitinä, jonka korjasivat huollossa, ja kun se edelleen kuuluu poikani 185 tkm ajetussa B7ssa, tuntuu omaan korvaan aika pahalta. Tyyppivika, ei ominaisuus.

Leben und leben lassen.

topias

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:18:36
Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä. Nitinät eivät kuulu enempää Volvoon kuin VAGiin tai mihinkään muuhunkaan merkkiin, ainakaan uutena ja varsinkaan takuuaikana
ei kuulu minunkaan volvossa ylimääräisiä nitinöitä sisustuksista, kutos-golffissa hanskalokeronkansi särisi ja se korjattiin takuuseen. ei noita ylimääräisiä ääniä jaksa kuunnella, eikä radiota huudattaa niiden vuoksi. tietysti jos ei asialla ole väliä, niin sitten radio vain kovemmalle.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.03.13 - klo:18:36
Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä. Nitinät eivät kuulu enempää Volvoon kuin VAGiin tai mihinkään muuhunkaan merkkiin, ainakaan uutena ja varsinkaan takuuaikana.

Ei kuuluva ääni niin paha ole ja ehken tämä talviaika varmaan jossain määrin korostaa sitä. Entisessä A4b8:ssa oli myös sirinöitä joita ei saatu huollossa kitkettyä pois.  Ja vaikka takuu korvaisikin niin silti siitä vaan aikaa ja vaivaa itselle aiheutuu. Joten ihan pienestä en ole viittinyt mennä nipottamaan, tosin ruostuvat pyörän pultit ovat sellaiset joiden tilalle kyllä vaadin uudet.  >:(

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: optio - 02.03.13 - klo:16:48
-TimoS-

Ootko pannut jonkun paksuksi, että näin nopeasti piti lisätilaa saada!

Quality

Ei kai se auton huonoutta ole jos tarvitsee lisätilaa.

Ihan vaan, jos tarttisi Ikeassa käydä. Svedut nääs kumpikin. ( se on lauantai... sorry )

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy