Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 16.08.12 - klo:17:45
6.6 s sataseen on kuitenkin aika sporttinen. Ainakin mielestäni.
+1   8)

Quality

Nyt on sitten taas oma auto alla. Erittäin suuri merkitys on tuollaisilla episodeilla siksi, että oma tuntuu luksukselta suurin kirjaimin sen jälkeen, kun on pari viikkoa ajellut toisenlaisella kulkineella - eikä edes millään vanhalla ritsalla, vaan iältään ja ajomäärältään omaa vastaavalla. Tosin pienemmällä, tehottomammalla, heikommin varustellulla, manuaalivaihteisella ...., mutta myös pienikulutuksisemmalla ja jonkin verran näppärämmällä. Tuossa ne plussat sitten olivatkin.

Oma auto tuntui niin ylelliseltä: isolta, turvalliselta, johdonmukaiselta ajaa, hiljaiselta, tehokkaalta ja laadukkaalta. Jos jotain kohtaa olen aiemmin arvostellut (esim. mittariston keskinäyttöjen resoluutiolta), ei se enää tuntunut missään, kun kokonaisuus päihittää pikkuveljen 10-0. Pitäähän sitä rahalle vastinetta saada, totta sekin. Eihän tuon perusvarustellun Volvo V50 1.6D DRIVe S/S :n hinta ole kuin reilu puolet oman hinnasta, mutta ei kaduta silti, sillä vasta nyt tajuan, miten monessa kohdin XC60 vastaa omiin odotuksiin.

Kenenkään V40/V50 omistajan ei pidä tästä hermostua, sillä jokaisella on omat mieltymyksensä ja tarpeensa, joiden mukaan auton valitsee. Sen kyllä nyt tiedän, ettei tuollainen ole minun valintani. Uskon, että uusi V40 on monta harppausta V50:n edellä, mutta sen tilat eivät riitä omiin tarpeisiin.

A4een vertaan V50tä mielelläni. Se on samaa kokoluokkaa, ja moottorista riippuen myös tehot voivat natsata. Mutta ajettavuus ja alusta eri olosuhteissa on Audissa selkeästi edellä, samoin viimeistely ja laadun tuntu sisustassa, kojelaudassa, mittaristossa. Toki hintakin on kovempi.

Sitten työn laadusta. Lahden AutoSalpa hoiti homman kiitettävästi. Palvelu oli asiantuntevaa, kokemusta oli roppakaupalla työtä vastaanotettaessa ja yhteyttä pidettäessä. Aikataulu piti täsmälleen, ja ainakaan minun asiantuntemuksellani työn jäljestä on mahdoton löytää moitteen sijaa, toisin kuin aiemmin Audissa, jonka korikorjaukseen kuulunut maalaus meni uusiksi heti kättelyssä sekä jonkun vuoden päästä uudelleen (autoni liikkeestä ostanut kaveri soitteli lisäksi perään, että korjattu kohta kukkii jälleen - hohhoijjaa...). Volvia/..if -vakuutuksen edullisuus hämmentää myös: omavastuu 400 e, ei bonusmenetystä, sijaisauto veloituksetta. Ja kaikki sujuvasti suoraan korjaamon kautta ilman, että itse tarvitsi tehdä mitään muuta kuin täyttää vahinkoilmoitus netissä. En ymmärrä, onko kukaan voinut saada vastaavia etuja VAG-konsernin merkeillä?

Pahoitteluni, jos olen nostanut kilpailevan merkin VAGien varpaille, mutta ainakaan tällä hetkellä en muuta voi.

Ainoa hämmennyksen aihe oli paluumatkalla, kun tieturi näytti kulutukseksi jatkuvasti yli 10 litran lukemia. Sitten selvisi, että kyseessä täytyi olla hiukkaspoltto, koska lukemat laskivat lopulta äkisti normaalitasolle.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:20:24
sillä vasta nyt tajuan, miten monessa kohdin XC60 vastaa omiin odotuksiin.
Kohtuu tehokas dynon nollaus  :). Kirjoituksesi perusteella ei voi kuin onnitella, kuinka hyvin on autovalinta osunut kohdilleen...vielä "kuherruskuukauden" jälkeenkin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:20:24
Nyt on sitten taas oma auto alla. Erittäin suuri merkitys on tuollaisilla episodeilla siksi, että oma tuntuu luksukselta suurin kirjaimin sen jälkeen, kun on pari viikkoa ajellut toisenlaisella kulkineella - eikä edes millään vanhalla ritsalla, vaan iältään ja ajomäärältään omaa vastaavalla. Tosin pienemmällä, tehottomammalla, heikommin varustellulla, manuaalivaihteisella ...., mutta myös pienikulutuksisemmalla ja jonkin verran näppärämmällä. Tuossa ne plussat sitten olivatkin.

Oma auto tuntui niin ylelliseltä: isolta, turvalliselta, johdonmukaiselta ajaa, hiljaiselta, tehokkaalta ja laadukkaalta. Jos jotain kohtaa olen aiemmin arvostellut (esim. mittariston keskinäyttöjen resoluutiolta), ei se enää tuntunut missään, kun kokonaisuus päihittää pikkuveljen 10-0. Pitäähän sitä rahalle vastinetta saada, totta sekin. Eihän tuon perusvarustellun Volvo V50 1.6D DRIVe S/S :n hinta ole kuin reilu puolet oman hinnasta, mutta ei kaduta silti, sillä vasta nyt tajuan, miten monessa kohdin XC60 vastaa omiin odotuksiin.

Kenenkään V40/V50 omistajan ei pidä tästä hermostua, sillä jokaisella on omat mieltymyksensä ja tarpeensa, joiden mukaan auton valitsee. Sen kyllä nyt tiedän, ettei tuollainen ole minun valintani. Uskon, että uusi V40 on monta harppausta V50:n edellä, mutta sen tilat eivät riitä omiin tarpeisiin.

Varmasti samalta tuntuisi jos itse ajaisin viikon kaksi vaikkapa Volkkarin Up manuaalilla. ;D Kannattaa tosiaan huomioida myös V50 vs. A4-veretailussa että Volvo on vuodelta 2003, maassamme ensiesitelty vuoden 2004 keväällä ja A4 vuosia uudempi. Mutta, toisaalta: Audihan on premium, Volvo taas taviskansanmerkki.

Skula

Kävin tutustumassa V40:een (jossa oli ilmeisen rajusti varusteita, huh mikä luettelo se oli), istuin siinä varmaan parikyt minuuttia, olin pyörittävinäni rattia, päristelin niin että räkä roisku ja räpläsin namiskoita kuin mielipuoli..

En syttynyt, jos vertaan vaikka kokemuksiini XC60:een ja V60:een niin aika kauas mielestäni jää laatufiilis... En tiedä, voi olla että se on vain minä, mutta kun V60 ei yllä XC60:n tasolle, ja V40 jää vielä V60:stä mielestäni kauas niin hintalapulla on ihan vääriä numeroita  ;D

Voip tosin olla että olen tottunut spartalaisuuteen ja sellainen tietynlainen "valkosuklaa" ja "kissankulta" jota minusta viljellään V40 ja V60 malleissa aivan liikaa, iskee silmään, kuin tikkari kitalakeen kun asvaltille naamalleen mätkähtää..

Penkit oli hyvät, siitä pointsit.. Ja se nahan tuoksu  :-*
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:09:53
En syttynyt, jos vertaan vaikka kokemuksiini XC60:een ja V60:een niin aika kauas mielestäni jää laatufiilis... En tiedä, voi olla että se on vain minä, mutta kun V60 ei yllä XC60:n tasolle, ja V40 jää vielä V60:stä mielestäni kauas niin hintalapulla on ihan vääriä numeroita  ;D

Voip tosin olla että olen tottunut spartalaisuuteen ja sellainen tietynlainen "valkosuklaa" ja "kissankulta" jota minusta viljellään V40 ja V60 malleissa aivan liikaa, iskee silmään, kuin tikkari kitalakeen kun asvaltille naamalleen mätkähtää..
Itselleni jäi melko lailla samat vaikutelmat, sillä oli asiaa Bilian vieressä sijaitsevaan autofiksaamoon niin tuli käytyä samalla katsomassa uutta Volvoa. Jotenkin heppoisen oloinen kokonaisuus, ainakin hintaansa nähden. Varmasti kuitenkin asiallinen auto ajaa niin kuin Volvot yleensäkin.

Urlaub

^ Pikku-Volvo näyttää jatkavan perinteitä eli ei ole aito Volvo.

Ikävää, jos näin on, mutta historia toistaa itseään. Kun I-koppaisia S/V40:siä esiteltiin 90-luvulla, väitettiin niiden olevan aitoja Volvoja. Tuolloin kauppiaatkin myönsivät, ettei aikaisemmat 300 ja 400 -sarjat olleet "aitoja Volvoja". Nyt sitten puhutaan samaa juuri noista S/V40:stä..

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Newman - 17.08.12 - klo:09:57
Jotenkin heppoisen oloinen kokonaisuus, ainakin hintaansa nähden.

Valmistajien exeleissä laskeskellaan koko ajan lisää säästöjä, väkistekin se lisävoiton tavoittelu huonontaa materiaaleja ? Audi B8:n ämpärimuovit ? Valmistajan ilmoitus että uusi E-Mersu on 20% halvempi valmistaa ? Tokkopa se Volvokaan tätä kehityssuuntaa pystyy välttämään ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.08.12 - klo:10:11
^ Pikku-Volvo näyttää jatkavan perinteitä eli ei ole aito Volvo.

Ikävää, jos näin on, mutta historia toistaa itseään. Kun I-koppaisia S/V40:siä esiteltiin 90-luvulla, väitettiin niiden olevan aitoja Volvoja. Tuolloin kauppiaatkin myönsivät, ettei aikaisemmat 300 ja 400 -sarjat olleet "aitoja Volvoja". Nyt sitten puhutaan samaa juuri noista S/V40:stä..

Siinähän se kiteytyi. Valitettavaa, mutta totta. Kumma, miten heikosti tuo Volvo-integraatio on saatu toimimaan. Jos vielä spekuloidaan, niin ehkä aito Volvo-konsepti toimii erinomaisesti isommissa, mutta heikommin pienemmissä kokoluokissa. Eli Volvolle tyypillisiä ratkaisuja ei ole osattu soveltaa 40/50-mallisarjaan. Mene ja tiedä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Male80

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:09:53
Voip tosin olla että olen tottunut spartalaisuuteen ja sellainen tietynlainen "valkosuklaa" ja "kissankulta" jota minusta viljellään V40 ja V60 malleissa aivan liikaa, iskee silmään, kuin tikkari kitalakeen kun asvaltille naamalleen mätkähtää..

Näin ne makuasiat heittelee  ;D.

Itse tykästyin V60:n konttoriin juuri sen vuoksi, että se on pelkistetty ja mielestäni siinä on kaikki oleellinen oikeilla paikoillaan nimenomaan ilman mitään turhaa suklaata/höhhöä ja bling-blingiä. V40:n jakkaralla en ole istunut, mutta sivulasin läpi kurkkailtuna jäi samankaltainen vaikutelma kuin V60:sta.

Vertailuksi V60, BMW 3, C-Mursu ja A4. Itse en osaa noista toista parempaa valita, mutta vähiten tuossa Volvossa on mielestäni sitä "kissankultaa". A4:n kilikalihopealla maalattu kovamuovinen mittaristonkehys on livenä aewan gamala.




VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Skula

Viimoset aidot (ja oikeesti viimosen päälle kestävät ja hyvät)Volvot oli 200, 700 ja 900 sarjat..(oma mielipide)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality

LainaaV40:n jakkaralla en ole istunut, mutta sivulasin läpi kurkkailtuna jäi samankaltainen vaikutelma kuin V60:sta.

Penkit edustavatkin ehdottomasti sitä parasta Volvo-osaamista. Niissä ei V50ssäkään ollut valittamisen sijaa, materiaali (kangas) erinomaista, ryhdikkyys, tukevuus, jopa ulkonäkö, kaikki kohdallaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 17.08.12 - klo:10:17
Näin ne makuasiat heittelee  ;D.

Ja se ei oo kun hyvä asia!!

Itse istuin jotensakin tämmöisessä:
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Male80

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.08.12 - klo:10:11
^ Pikku-Volvo näyttää jatkavan perinteitä eli ei ole aito Volvo.

Ikävää, jos näin on, mutta historia toistaa itseään. Kun I-koppaisia S/V40:siä esiteltiin 90-luvulla, väitettiin niiden olevan aitoja Volvoja. Tuolloin kauppiaatkin myönsivät, ettei aikaisemmat 300 ja 400 -sarjat olleet "aitoja Volvoja". Nyt sitten puhutaan samaa juuri noista S/V40:stä..
Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.08.12 - klo:10:16
Siinähän se kiteytyi. Valitettavaa, mutta totta. Kumma, miten heikosti tuo Volvo-integraatio on saatu toimimaan. Jos vielä spekuloidaan, niin ehkä aito Volvo-konsepti toimii erinomaisesti isommissa, mutta heikommin pienemmissä kokoluokissa. Eli Volvolle tyypillisiä ratkaisuja ei ole osattu soveltaa 40/50-mallisarjaan. Mene ja tiedä.
Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:10:18
Viimoset aidot (ja soikeesti viimosen päälle kestävät ja hyvät)Volvot oli 200, 700 ja 900 sarjat..(oma mielipide)

"Aito Volvo", kun käännän ajatukset menneisyyteen niin ymmärrän täysin mitä tuolla ajetaan takaa, mutta toisaalta huvittaa koko ilmaisu  :D Mikäs tänäpäivänä ylipäätään on aitoa? Itse käsitän tuolla, että jokainen nippeli ja nappeli tehdään omin pikku-kätösin ja silloin puhutaan Foorumilaisten ulottumattomissa olevista vehkeistä...

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.08.12 - klo:10:15
Valmistajien exeleissä laskeskellaan koko ajan lisää säästöjä, väkistekin se lisävoiton tavoittelu huonontaa materiaaleja ? Audi B8:n ämpärimuovit ? Valmistajan ilmoitus että uusi E-Mersu on 20% halvempi valmistaa ? Tokkopa se Volvokaan tätä kehityssuuntaa pystyy välttämään ?
Näin se vain menee ja silloin valitettavasti mm. "ämpärimuovi" ja rengasmelu lisääntyvät ihan joka merkillä.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:10:22
Ja se ei oo kun hyvä asia!!

Itse istuin jotensakin tämmöisessä:

Näin on! Aika vähän täälläkin muuten saataisiin keskustelua aikaiseksi...

Kuvan perusteella ymmärän tuon valkosuklaa-vertauksen  :D
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Quality

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:10:22
Ja se ei oo kun hyvä asia!!

Itse istuin jotensakin tämmöisessä:


Mutta tuohan on todella hieno! ;) Kaksiväristä rattia tosin hiukan epäröin, mutta sekin yhdistää mainiolla tavalla nuo tumman ja vaalean värimaailman.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:20:24
A4een vertaan V50tä mielelläni. Se on samaa kokoluokkaa, ja moottorista riippuen myös tehot voivat natsata. Mutta ajettavuus ja alusta eri olosuhteissa on Audissa selkeästi edellä, samoin viimeistely ja laadun tuntu sisustassa, kojelaudassa, mittaristossa. Toki hintakin on kovempi.
Miksi ihmeessä..? Ei ne ole samaa kokoluokkaa - samantehoisissa moottoreissa voi toki olla yhtä paljon tehoa..  ;)

V50:ssa on käytetty edellisen Focuksen kanssa yhteistä pohjalevyä. Audilla sopivampi vertailukohde niin kokoluokan kuin hintansakin puolesta olisi A3.

Kolme vuotta sitten farkku-Octavia olisi ollut pari-kolme tonnia V50:sta halvempi samantehoisella moottorilla ja edes sinnepäin varusteltuna. Hintaerosta huolimatta leasingvuokra olisi ollut aika tarkasti sama. Tässä vertailussa Skodasta olisi jäänyt kuitenkin puuttumaan nahkapenkit ja Webasto kaukosäätimellä + kellolla. Ja A3 SB samalla tekniikalla mutta varusteista vielä kuljettajan sähköjakkara pois olisi ollut kuussa satasen kalliimpi.

A4 oli niin paljon kalliimpi ettei siitä lopulta tullut täysin vertailukelpoista tarjousta edes lasketettua. Tehokkaammalla moottorilla mutta huonommilla varusteilla A4:n leasingvuokra olisi ollut 350-400eur/kk enemmän kuin V50:lla. Ja jos olisi ollut ihan rahalla autoa kaupasta hakemassa niin reilusti toistakymppiä hintaeroa kuitenkin.
Skoda

Urlaub

^ Eikö tuo kabiini ole S/V60:stä?  ???

Antza

^ mielestäni on. V40:ssa on erilainen mittaristo.
Skoda

Quality

LainaaA4een vertaan V50tä mielelläni. Se on samaa kokoluokkaa, ja moottorista riippuen myös tehot voivat natsata. Mutta ajettavuus ja alusta eri olosuhteissa on Audissa selkeästi edellä, samoin viimeistely ja laadun tuntu sisustassa, kojelaudassa, mittaristossa. Toki hintakin on kovempi.

Miksi ihmeessä..? Ei ne ole samaa kokoluokkaa

Jaa. Kuten yleensä, omat kommenttini perustuvat tässäkin tapauksessa mielikuviin ja vaikutelmiin, ei mittauksiin eikä sentteihin. Tämän perusteella syntyi vaikutelma jokseenkin samoista mittasuhteista niin tilojen kuin käsiteltävyydenkin osalta. No, jotta oltaisiin tarpeeksi karkealla tasolla, niin ainakin V50-tuntuma on lähempänä A4ta kuin XC60 ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

#1370
Juu tuo näyttää siltä... S/V60:stä. Toisaalta en tiedä miltä karvahattu V40 mittaristo näyttää, se uusi mittaristo on lisävaruste samoin vaihdekeppi.

Tälläinen oma on...istun siinä melkeen kuin kuningas  ;D heh.
Viihdyn todellakin ratin takana. Jos vertaan B8 audiin niin se oli muovisempi omasta mielestä.
Ja ainakin kun on laminoidut ikkunat niin on yhtä tai hiljasempi sisältä kun Audi.


Male80

Lainaus käyttäjältä: Antza - 17.08.12 - klo:10:33
^ mielestäni on. V40:ssa on erilainen mittaristo.

Tuossa V40 vastaavalla värityksellä.

VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Skula

Heh, kunhan guugletin V40 interioria.. Joka tapauksessa.. Ei muuta ajatuksiani..

Toisaalta, kuten sanottu, Volvot on aina olleet hyviä ajaa, ja sitä en minäkään kiistä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Vaikuttaa todella "lupaavalta"...jo etukäteen fiilis alamaissa odotellen huomista koeajoa. Jos vaan fiilis jatkuu huomenissa synkkänä tai edes latteana niin tilaukseni peruuntuu maanantaina ja maksan sen 1500 euroa sanktiota. :( Pitikin mennä tilaamaan näkemättä ja koeajamatta; noh kaheli kun olen.

Polo GTI:stä joka tapauksessa haluan eroon, sen mopoautomainen look oksettaa nykyisin henkisesti...


Urlaub

Ota nyt vaan Volvo allesi. Kyllä siitä sitten eroon pääsee. Uusi malli eli herättää mukavasti huomiota liikenteessä. Kun uutuuden toimitusajatkin varmaankin vielä pitenevät, niin pääset siitä kivuttomasti eroon, jos siltä rupiaa tuntumaan.

chr

Onkohan noihin esmes V60-malleihin tulossa joku järkevä automaatti, noin niinkuin päästöjen kannalta? Nyt automaatin lisähinta on aika kova ja se on pelkkää veroa, kyrsii moinen.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.08.12 - klo:10:20
Penkit edustavatkin ehdottomasti sitä parasta Volvo-osaamista. Niissä ei V50ssäkään ollut valittamisen sijaa, materiaali (kangas) erinomaista, ryhdikkyys, tukevuus, jopa ulkonäkö, kaikki kohdallaan.

Tää on mielenkiintoista. Ennen kuin päädyin nykyseen kärryyn, 2-3 vuotias V50 oli vaihtoehtona. Itselle penkki ei vaan sopinut, se tuntuu jotenkin pieneltä (kapealta) ja kokonaisuudessan ahdistavalta, vaikka olenkin vain 1,8m/80kg kokoinen perusjamppa. Taidan olla poikkeus ;)

Muutoinkin kabiinin tunnelma oli jotenkin pelkistetty ja jonkun verran ankeaan suuntaan (se "skandinaavinen" suunnittelu). 60tkm ajetuissa kärryissä penkit natisivat lähes järjestäen ja moottori (1.6D) aiheutti aina mielettömän räminän 4000 kierroksen kohdilla. Tämä toistui kaikissa koeajetuissa volleissa, joita taisi olla 3kpl. Ja sitten kun koko kärryn olemus oli jotenkin pieni, "kasaan puristettu", niin eipä löytynyt kipinää hankintaan asti.

XC60:stä. Saksan kesälomareissulla sellainen ja vieläpä ihan uunituore, sattui vuokra-autoksi. D3, automaatti, musta, nahkasisustalla, integroidulla navilla, isolla värinäytöllä yms. varusteilla. Ihan kiva kokemus mutta tosiaan vain "ihan kiva". Kärry oli riittävän hyvä ajaa, ohjaus oli ok, "pikkukoneen" suorituskyky riittävä motareillakin 150-160km/h nopeuksiin ja kevyeen vuoristoon 2hlö kuormalla, melutaso ok, hyvät penkit, asiallisesti toimiva ilmastointi jne. Mutta jotain puuttui. En osaa sanoa mitä. Kabiinin tyyli ehkä ei ihan ole minulle. Kulutus oli 8L/100km, joten ihan pieniruokaisin tuo ei ollut. Mutta täysin uusi auto, neliveto-melkein-maasturi ja aika paljon motariajoa, joten ehkei kuitenkaan ihan pahin. Ajokilsoja tuli kuitenkin reilu 2000km, joten ihan istumatyypeistä ei ollut kyse.

Navi muuten toimi mukavasti, kun käyttölogiikan oppi. Paras integroitu mikä toistaiseksi tullut vastaan (mutta kokemuksia ei ole montaa).

Jos ko. luokan kärryä olisin hankkimassa, niin satavarmasti tutustuisin uudelleen ko. kärryyn. Paremmalle puoliskolle tuo kelpaisi jo reissun jälkeen, joten uskoisin valinnan olevan jo tehty :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.08.12 - klo:11:39
Ota nyt vaan Volvo allesi. Kyllä siitä sitten eroon pääsee. Uusi malli eli herättää mukavasti huomiota liikenteessä. Kun uutuuden toimitusajatkin varmaankin vielä pitenevät, niin pääset siitä kivuttomasti eroon, jos siltä rupiaa tuntumaan.

Tilanne nyt 50:50 eli huomisen tyypitys ratkaisee asian. Nyt jo kyrsii paljon, kun huomaa mitä varusteita A3:ssa on jo vakiona ja tähän taviksempaan merkkiin niistä saa maksaakin maltaita. Jomman kumman hinnoittelu pielessä...

Quality

jalkkis:
LainaaMuutoinkin kabiinin tunnelma oli jotenkin pelkistetty ja jonkun verran ankeaan suuntaan (se "skandinaavinen" suunnittelu). 60tkm ajetuissa kärryissä penkit natisivat lähes järjestäen ja moottori (1.6D) aiheutti aina mielettömän räminän 4000 kierroksen kohdilla. Tämä toistui kaikissa koeajetuissa volleissa, joita taisi olla 3kpl. Ja sitten kun koko kärryn olemus oli jotenkin pieni, "kasaan puristettu", niin eipä löytynyt kipinää hankintaan asti.

Noin juuri se menee. Kokonaisuus jotenkin ahdistava, vaikka penkeistä ollaankin kahta mieltä :).

Onneksi XC60 ei sentään sinuakaan ahistanut, muuten oltaisiin melkein tukkanuottasilla ;). Siihen kun valitset D5-moottorin (vai mikä se tällä hetkellä lieneekään), niin johan toimii. Eikä kulutus tuosta paljoakaan nouse.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Male80

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.08.12 - klo:11:35
Pitikin mennä tilaamaan näkemättä ja koeajamatta; noh kaheli kun olen.

Ã,,läs nyt, ihan normaalilta nuo autonvaihtosi ovat tähänkin asti vaikuttaneet ;) Ei kyllä ole tullut vastaan kaveria, joka potisi samanlaista ostokrapulaa autonvaihtojen yhteydessä kuin sinä. Se vihreämpi ruoho kiiluu silmissä ennen kuin uusi auto on edes pihassa.

Otat tuon Volvon allesi, tutustut siihen rauhassa ja jos sittenkin ahistaa, niin myyt pois. Sekin on fiksumpaa, kuin painaa leuka rintalastasta läpi ja ottaa "kyynel silmäkulmassa" 1500 â,¬ käkättimeen.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.08.12 - klo:12:20
tähän taviksempaan merkkiin...

99,9% suomalaisista tielläliikkujista pitää merkkejä samalla viivalla ja Volvoa ehdottomasti Japsien, Korealaisten, Tanusten ym. Recordien yläpulella. Loput 0,1 % täällä kinastelee kumpi oli ensin muna vai kana...

Jos tästä paikaltani katselen konttoriani ympäri, niin varmaan yksi kymmenestä edes tietää että tuoolainen uusi V40 (tai A3) on olemassa. Huomioarvo on taattu.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy