passt 3b abs yksikkö rikki?

Aloittaja hizzunkizzun, 09.02.15 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

hizzunkizzun

taulussa piipittää abs ja jarrumerkkivalo, kiinan vikakoodinlukijalla ei anna virheilmoitusta. vika tule ja menee.
käykö kaikkien 3b pasuunojen ohjainyksiköt tilalle koodinumerosta riippumatta?

Kilu7


ibel

Kuulostaa, siltä et on sökö. Kaveri käytti vuos sitten syksyllä Vekatronics Oy:llä korjattavana ja ainekii tähän asti on pelittäny hyvin. Purkamine oli yllättävän simppeliä. Jos autolla tarvii ajaa yksikön ollessa irti, kannattaa suojata se yksikön paikka riittävän hyvin, jotta ei paskaannu.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

hizzunkizzun

ei onnistunut korjaus jostain syystä, kelt.abs jää palamaan mutta piippaus loppu, ei vikakoodeja. langat oli poikki, kolvattiin, olisko menny muita lankoja poikki, en tiedä. elektroniikka alan ukko ei luvannutkaan takuuta 20e:lla

Kilu7

Millä koodilla se sinun ABS-boxi on? Ja kuka tuo " elektroniikka alan ukko ei luvannutkaan takuuta 20e:lla" tyyppi oikein on?

hifijussi

ABS -systeemien korjaamisen yhteydessä on hyvä muistaa, että pahimmassa tapauksessa ko. virityksen leviäminen voi sotkea jarrujen toiminnan - ei hyvä jos sattuu vauhdikkaassa hetkessä. Yksi mahdollinen "vika" voisi olla jarrulevyjen muovirinkulat, joissa on reikiä. Anturi lukee noiden rinkuloiden tietoa ja jos eivät  ole hyvin paikoillaan, tai anturi tai sen piuha & liitos renaa (hapettunut esim.), niin tulee ilmoituksia kojetauluun.

Jultsu

#6
Lainaus käyttäjältä: hifijussi - 20.02.15 - klo:20:40
Yksi mahdollinen "vika" voisi olla jarrulevyjen muovirinkulat, joissa on reikiä. Anturi lukee noiden rinkuloiden tietoa ja jos eivät  ole hyvin paikoillaan, tai anturi tai sen piuha & liitos renaa (hapettunut esim.), niin tulee ilmoituksia kojetauluun.

Ei kyllä näissä autoissa. ABS-anturi on joka nurkassa olkavarren sisällä ja lukee vain ja ainoastaan ulomman vetonivelen kehällä olevia koloja.

edit. niin joo, näistähän oli vajaavetoisiakin versioita  8) Nyt en muista miten sensorit on toteutettu takana mutta tuskin ne sielläkään jarrulevyjen paikkaa haistelee.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ibel

Lainaus käyttäjältä: hifijussi - 20.02.15 - klo:20:40
Yksi mahdollinen "vika" voisi olla jarrulevyjen muovirinkulat, joissa on reikiä. Anturi lukee noiden rinkuloiden tietoa ja jos eivät  ole hyvin paikoillaan, tai anturi tai sen piuha & liitos renaa (hapettunut esim.), niin tulee ilmoituksia kojetauluun.
Siiis mitäh, jarrulevyjen muovirinkulat??  :o Mitkä muovirinkulat?? Jos ABS-anturia meinaat, niin sehän on siinä olka-akselissa ja se lukee vetarin murroksessa olevasta kehästä pyörintänopeuden. Ja se kehä on ihan metallia. Vie nyt hyvä ihminen se boxi sellaselle sepälle, joka noita osaa korjata ja antaa takuun työlleen! + luetuta vikakoodit oikeella lukijalla, sieltä voi löytyä vaikka abs-anturin vikakoodi..
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

hifijussi

#8
Mielenkiintoista

Jotain alla olevan linkin oloisia rinkuloita on tullut vastaan vajaavetoisissa. Korjaan edellistä viestiäni - rinkulat eivät ole jarrulevyissä  :P. Anturi siis lukee koodia em. kehältä, joita lienee yhtä monta käytännön versiota, kuin hajonneita dsg -vaihteistojakin....

http://www.amazon.co.uk/Sensor-94-08-97-05-SUPERB-PASSAT/dp/B00EXWAD3A

hifijussi

Noita saa näköjään myös saksanmaalta, ihan vain vinkkinä-linkkinä, muutakin osaa löytyy varsin hyvin samasta paikasta.

http://www.autoteilemann.de/catalog/product/view/id/630351/s/senssorring-abs-vag/category/5447/

Jussi



ibel

Nimen omaan tuo on se abs kehä, joka on vaihdettavissa oleva osa. Veljellä oli B5 nelkussa takaa oikeelta poikki tuo kehä, josta seuras absien ruksutus jo pienissä nopeuksissa kuivalla asfaltilla ja läväytti myös vikavalot mittaristoon.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

hizzunkizzun

No niin, yksikkö vaihdettu purkuautosta ja taas pelaa kuin enkeli ☺

Eka Golf

Ennen muinoin joissain oli ABS-yksikön pohjassa "sähkömoottori" joka saattoi jumittaa, mutta onko nykyään?
Toinen mahdollinen vika oli lähtö-/tuloputkien tukossa olevat "venat", mutta mites nykyään?

Kilu7

Tuo purkuauton osaa hajoaa myös, jos ei ole ehditty oikein korjata. Tyyppivika 3B mallissa. Purkuosan hinnalla olisi oikeasti osaava korjaaja korjannut vanhan yksikön.

ari_karhu

Hei, golf iv 1.9 85kw, ajotietokoneella
auto ilmoittaa epäsäännöllisin väliajoin abs- ja asr(esp) -vikaa, ajetulla matkalla eikä ulkolämpötilalla näytä olevan vaikutusta.
Välillä jos auton sammuttaa hetkeksi ja käynnistää uudelleen, niin jää palamaan ainoastaan abs-merkkivalo. Olen kyllä menossa luetuttamaan vikakoodit jahka koodit on taulussa siinä hetkellä kun ajan pajalle, mutta vaikuttaa pahasti abs-yksikön olevan sökö. Netistä löysin hyvät ohjeet, että yksikössä menee tinaukset hajalle ja vika johtuu todennäköisemmin siitä, että välillä on kontaktia ja välillä puuttuu. Ohjeissa todetaan ettei osaamattoman itse kannata lähteä korjaamaan tinauksia, vaan vie pajalle.
Nyt jos lähden uusimaan koko yksikön, noita tuntuu saavan saksassa käytettyinä 2v takuulla, miten tämän yksikön ilmaus toimenpide? sekä lopuksi naittaminen ohjelmalla autoon kiinni? En ole tästä rajummasta toimenpiteestä löytänyt mitään infoa, lienkkö kukaan ole itse vaihtanut eikä ole näin joutunut jälkeenpäin ohjelmoimaan ko yksikön? kokemuksia?

TDiih

Lainaus käyttäjältä: ari_karhu - 19.02.19 - klo:14:12
Hei, golf iv 1.9 85kw, ajotietokoneella
auto ilmoittaa epäsäännöllisin väliajoin abs- ja asr(esp) -vikaa, ajetulla matkalla eikä ulkolämpötilalla näytä olevan vaikutusta.
Välillä jos auton sammuttaa hetkeksi ja käynnistää uudelleen, niin jää palamaan ainoastaan abs-merkkivalo. Olen kyllä menossa luetuttamaan vikakoodit jahka koodit on taulussa siinä hetkellä kun ajan pajalle, mutta vaikuttaa pahasti abs-yksikön olevan sökö. Netistä löysin hyvät ohjeet, että yksikössä menee tinaukset hajalle ja vika johtuu todennäköisemmin siitä, että välillä on kontaktia ja välillä puuttuu. Ohjeissa todetaan ettei osaamattoman itse kannata lähteä korjaamaan tinauksia, vaan vie pajalle.
Nyt jos lähden uusimaan koko yksikön, noita tuntuu saavan saksassa käytettyinä 2v takuulla, miten tämän yksikön ilmaus toimenpide? sekä lopuksi naittaminen ohjelmalla autoon kiinni? En ole tästä rajummasta toimenpiteestä löytänyt mitään infoa, lienkkö kukaan ole itse vaihtanut eikä ole näin joutunut jälkeenpäin ohjelmoimaan ko yksikön? kokemuksia?

Eiköhän anturivika ole kuitenkin todennäköisempi. Luetuta koodit laadukkaalla lukijalla eli esim VCDS, niin ei tartte arvailla. Vielä jos saisit vikakodin login upittua tänne niin aina paras  :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

M_M

Lainaus käyttäjältä: ari_karhu - 19.02.19 - klo:14:12
Olen kyllä menossa luetuttamaan vikakoodit jahka koodit on taulussa siinä hetkellä kun ajan pajalle

Ei sitä tarvitse odottaa, kyllä ne vikakoodit tallentuvat sinne ja ovat asiallisella laitteistolla luettavissa vaikka vika ei juuri olisikaan päällä.

ari_karhu

Laittelen uppista tänne jahka koodit on luettu. Miten nuo motonetin koodinlukijat, miten tarkkaan saavat historian näkyviin, jos se valo ehtii sammua taas kun ajan sinne niiden teltalle? ja palataakseni tuohon aikeisempaan kysymykseeni, onko yksikön vahto kuinka iso rumba ilmauksen ja naittamisen kanssa ja löytyykö pk-seudulta yksityistä asiantuntevaa tahoa, joka saa sen naitettua autoon kiinni? pitää varautua pahimpaan
p.s. kolme neljästä abs-anturista on jo vaihdettu

M_M

Ei mihinkään motonetin lukijaan, siitä sen laitteen oksennuksesta on hyvin haastavaa saada järkevää tietoa irti.  :(

Etsit lähimmän harrastajan jolla on VCDS ja sillä katsotte.

ari_karhu

viestiketjua hyväksi käyttäen pyytäisin vcds-velhoa ottamaan yhteyttä yv:nä, jos liikut espoo-klaukkala akselilla, niin sovitaan treffit, korvausta vastaan toki. listalla on em. lisäksi muutakin katsottavaa

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: ari_karhu - 19.02.19 - klo:14:12
Netistä löysin hyvät ohjeet, että yksikössä menee tinaukset hajalle ja vika johtuu todennäköisemmin siitä, että välillä on kontaktia ja välillä puuttuu. Ohjeissa todetaan ettei osaamattoman itse kannata lähteä korjaamaan tinauksia, vaan vie pajalle.

Kyseinen lankojen irtoaminen yksikön sisältä on tyyppivika joka koskee Bosch 5.7 ABS-yksikköjä joita löytyy ainakin 3B(G) Passateista. Neloskoppaisessa Golfissa on käytetty (Ross-Techin wikin mukaan) ATE:n MK20 sekä MK60 yksiköitä. Niiden oikutteluista ei ole harmaintakaan aavistusta, mutta näillä lähtötiedoilla olisin ihan rauhassa ja luetuttaisin vikakoodit sieltä ABS-yksiköltä VCDS:llä ensihätään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

Ei huono homma olisi katsoa sulake ja varmuuden vuoksi vaihtaa se sen iso sulake, ei olisi eka joka on poikki ja välillä saa yhteyttä.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy