Audi Q3

Aloittaja Flat, 19.08.10 - klo:06:59

« edellinen - seuraava »

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.02.13 - klo:20:12
Q3:n tavaratila pudotti sen meidän listalta. Tilan koko on verrattavissa A1:n tavaratilaan. Todella pieni.

Juu näin oli kun vararengas oli suomivakio. Nyt oletus on että paikkaussarjalla ja ilman tavaratilan välipohjaa niin kontissa on jo kokoakin.

roadrunner

Mites MRK tuon Q3:n melutasojen kanssa oikein on, olisi tarkoitus jotain korkeampaa ostaa kuin A4 joten tuossa viimetalven lumilla ajelin Q3:n ja minusta se oli kitkoilla hiljaisempi kuin A4 nastoilla. Kun taas lukee noita muita kommentteja (kesärenkaat?) niin se olisi meluisampi.

Millaiset on kokemukset Q3:n melutasosta?

jlu
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Ktk

Kitkat mulla alla tuossa ja en ole kyllä kiinnittänyt meteliin mitään huomiota niin ei kai se sen melusampi ole kuin edellinen A4 B8 Avant facelift. Kesäkumeja tuo vehje tuskin mun käytössä näkee niin siitä en nyt sano juuta enkä jaata.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 25.02.13 - klo:20:02
Kitkat mulla alla tuossa ja en ole kyllä kiinnittänyt meteliin mitään huomiota niin ei kai se sen melusampi ole kuin edellinen A4 B8 Avant facelift. Kesäkumeja tuo vehje tuskin mun käytössä näkee niin siitä en nyt sano juuta enkä jaata.

loppuunajettu?  :P

No ei sitten parane edes miettiä.....

jlu
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Ktk

Ihan kelpo kiesiähän tuo on ollut, oiskohan 5 tonnia mittarissa, varmaan toinen mokoma kerkee vielä tulla. Motti-loota pelaa ihan kivasti ja kulkeekin ihan riittävästi. Ajoasento on kovin erimoinen kuin B8-laitteissa, mut ei huono. Fun factorya tuossa laitteessa ei vaan ole, haldex+esp jota ei saa pois + puoltoista metriä tien pinnan yläpuolella istuminen ei ole oikein mun juttu. Mutta vaihtelu virkistää niin siksi jotain kauniimpaa ja epäkäytännöllisempää kesäksi alle.

roadrunner

No sehän tuossa oli pahinta kun istahti autoon ei oikein syntynyt minkäänlaista halua omistaa. Ei siinä etteikö ihan laadukkaasti olisi tehty mutta ulkonäkö hieman pliisu ja sisältä muovisen oloinen.

jlu
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Waltsu83

Ei voi muuta sanoa kuin hieno, nopea ja varmasti myös käytännöllinen auto!

Mutta kun noita mopo Q3:sen hinnastoja katselee niin tästä tulee varmasti Suomen autoverolla vajaan +- 90 000 â,¬ pirssi!

Voi elämän kevät...

http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/news.detail.2013~02~0.html

Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 26.02.13 - klo:13:25
Ei voi muuta sanoa kuin hieno, nopea ja varmasti myös käytännöllinen auto!

Mutta kun noita mopo Q3:sen hinnastoja katselee niin tästä tulee varmasti Suomen autoverolla vajaan +- 90 000 â,¬ pirssi!

Voi elämän kevät...

http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/news.detail.2013~02~0.html

On tosiaan nätti peli, mutta irtoaako liikkeestä edes tuolla rahatukulla?

Mikäli henk.koht. budjetti olisi vastaavalla hehtaarilla, valitsisin nopeaa maasturia tarvittaessa huomattavasti mieluummin SQ5:n.

Waltsu83

No ei varmaankaan... Yritin edes jotenkin verrata tuohon S3:sen hintaan... Luultavasti menee samaan hintaan kuin TT-RS...

Ja sitten kun tuohon hintaluokkaan mennään niin sitten valitaankin aivan toisia autoja... Jossain kohtaa hinnoittelu menee pieleen ja pahasti! :D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 26.02.13 - klo:14:11
Ja sitten kun tuohon hintaluokkaan mennään niin sitten valitaankin aivan toisia autoja... Jossain kohtaa hinnoittelu menee pieleen ja pahasti! :D

Kyllä (tavallisen autoilijan näkövinkkelistä katsoen) tällaisten erikoisautojen hinnoittelu tosiaan metsässä on. Eräs kaiken huippu on A1 Quattro, jonka n. 80 kiloeuron hintalappu on jotain täysin käsittämätöntä - olkoonkin, että kyseessä on erikoismalli. Löytyykö kalliimpaa neloskoneista vakioautoa? Heti ei ainakaan tule mieleen...

Ktk

Erikoisauton hinta on silloin oikea jos kauppa käy halutulla tavalla, näillä kun ei useinkaan tavoitella suuria volyymeja. Esim. jos A1 quattroja tuli Suomeen kolme, joista kaksi on myyty ja yksi on demokäytössä niin ei se hinta ihan lepässä ole. Minusta ja muista köyhistä se vain tuntuu siltä.

Waltsu83

Paljonkohan noissa "erikoisautoissa" on maahantuojan omaa namia ja varsinkin valtion nallekarkkia? Sen ymmärrän jos autoa tehdään 333 kpl niin saa minun puolestaan hinta olla vaikka 1 000 000 â,¬/kpl. Joku olisi ne kuitenkin ostanut...  :D

Eikö nuo kuitenkin S ja RS autot ihan kuitenkin liukuhihnalta tule? Ja kyseessä ei todellakaan aina ole ihmisen perseaukisuus... Vaan naurettava autoverotus... Ei se auto yhtään sen paremmaksi muutu kuin Saksan tai vaikka Viron hinnoittelussa.

Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Uppe

Q3;sen hintoja tarkastettu, esim. 2.0 Tdi quattro s-tronic 42993e busineksena. Ja tuohon nimenomaiseen malliin metalliväri 0e,muihin lisähintaan  ::)

RoccoScientist

RS Q3 sai varsin kivan tuomion evo:ssa. Lehden mukaan auto on nykyisistä RS-sarjan autoista (TT-RS poislukien) paras ajajan auto. Arvosanaksi auto sai neljä ja puoli tähteä.

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/291106/audi_rs_q3_review_price_and_specs.html
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

MoFFe

Toinen pakoputki puuttuu... Omituisen näköinen ilman tupla putkea.  :o


RoccoScientist

Totta, outo poikkeama linjasta. Kyllä ne tuplaputket kulmissa näyttäisivät paremmalta. Onneksi röörin koko sentään antaa vinkkiä voimavaroista.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 27.11.13 - klo:13:33
RS Q3 sai varsin kivan tuomion evo:ssa. Lehden mukaan auto on nykyisistä RS-sarjan autoista (TT-RS poislukien) paras ajajan auto. Arvosanaksi auto sai neljä ja puoli tähteä.

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/291106/audi_rs_q3_review_price_and_specs.html

Kuvia kun vilkaisin tuosta RS Q3:sta niin ihmetystä herätti tuo yhden ovaalin ulostulo. Tuollaisessa autossa pitäis olla kyllä molemmilla puolilla ulostulot...onhan ne tupla ovaalit sellainen RS-mallien symboli. 

Moffe ehtikin jo ensin :) Ja Rocco :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

RoccoScientist

Tulee itse asiassa vähän Nissan Juke Nismo mieleen tuosta ratkaisusta. x) Ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että tarkoitin tosiaan itsekin noita tuplaovaaleita, en niitä S-sarjan nelosputkia.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

miisalo

Tämän kirjoitin myös toiselle foorumille, mutta laitetaas tännekin:

A8:n huollon ajan (venähti toiselle päivälle) mulla oli hertsikan audicenteriltä Q3 2.0TDI s-tronic koeajossa, koska emäntä on tuosta kiinnostunut. Jäi hieman kaksijakoinen mielipide autosta. Nyt on tietysti todettava oma suhteettomuudentaju, koska omassa autossa pelkillä lisävarusteilla on ollut enemmän hintaa kuin koko kyseinen auto, kannattaa siis tietyt asiat filteröidä tämän läpi.

Ensivaikutelma oli hyvä. Uusien pikkuaudien sisusta on hieman muovinen, mutta kohtuu laadukkaan oloinen. Peruspenkit olivat ilman mitään sähkösäätöjä, mutta sain omalle vaativalle selälle hyvän asennon. MMI:n näyttö oli varsin karkealla resoluutiolla, mutta ihan toimiva. Stereot taisivat olla peruskauraa, kyllä niistä radiota kuunteli. Tavaratila oli yllättävän kookas pieneen autoon, se näytti suorastaan A8:n tavaratilaa suuremmalta vaikka mittojen mukaan onkin pienempi.

Auto on mukavan korkea ja sisältä näkee hyvin missä mennään. Moottori ja vaihteisto toimi todella moitteettomasti niin kaupunki- kuin maantieajossa ja TDI tuntui liikuttavan autoa varsin ripeästi. Moottoriversiota en tarkemmin katsonut, mutta voisin olettaa sen olleen 170(?) heppainen. Lämpöä +2-+4 asteen keleissä moottori kehitti kohtuu nopeasti ja sisälle tuli lämmintä melkein heti, liekö tuossa sitten vastukset? Moottori ja auto oli kohtuullisen äänetön kaikissa nopeuksissa.

Maavaraahan tällaisessa citymaasturissa ei niin mahdottomasti ole oikeisiin maastureihin verrattuna, mutta hidastetöyssyjen ylittäminen kävi mukavasti ja vauhdikkaasti. Jousituksessa kyllä oli tiettyä pintakovuutta havaittavissa huolimatta kohtuullisen korkeaprofiilisista kitkoista. Vertailukohtana on kuitenkin ilmajousitus, joten mielipide on värittynyt. Alusta siinäänsä tuntui toimivan kohtuu hyvin, maantiellä ajaessa auto kuitenkin oli rauhattomampi kuin esimerkiksi A3. Tähän saattoi olla kitkat ja urainen tie osasyynä. Tänään myös puuskittainen tuuli otti kovasti korkeaan autoon.

Ja siitä päästäänkin suurimpaan valituksen kohteeseen, ohjaukseen. Mitään "mutteri-ilmiötä" ei ollut havaittavissa, mutta ohjaus kyllä oli täysin tunnoton. Sama vaiva niin kaupunkipyörityksessä kuin maantiellä. Tuntuu kuin kuminauhaa pyörittäisi kireämmälle. Ratista ei saanut tuntumaa tiehen eikä oikein tuntumaa siihen mikä on ohjauskulma. Osittain varmaan vika ihan tehostuksessa, mutta ainahan audit ovat olleet vähän tunnottomia ohjaukseltaan.

Auto sinällään täyttäisi kakkosauton normit hyvin ja kaupunkipyöritys sujuu sillä erittäin hyvin. Myös vaimolta auto sai hyväksynnän hylkeen, kun hän kävi koeajamassa sitä. Kuitenkin tilanteessa, jossa haetaan kakkosautoa satunnaiseen ajamiseen, tuo auto tuntuu liian hintavalta ominaisuuksiinsa nähden. Samalla rahalla käytetty Q5 ajaisi varmasti paremmin paikkansa, mikäli sillä tehtäisiin välillä pidempiä reissujakin. Puhtaasti satunnaista kaupunkipyöritystä ajatellen, alkaa katseet kääntyä skoda yetin suuntaan.

E: Auto oli kuin olikin se mopompi diesel.
Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

Waltsu83

Q3 RS on löytänyt sitten hinnankin Suomessa... 78 700 â,¬... Eiisss saatan.....  ;D ;D ;D

Kyllä me vaan osataan valita päättäjät...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 23.12.13 - klo:14:25
Q3 RS on löytänyt sitten hinnankin Suomessa... 78 700 â,¬... Eiisss saatan.....  ;D ;D ;D

Kyllä me vaan osataan valita päättäjät...

Korkea hinta johtunee osoittaen sen korkeasta varustetasosta, oikeastaan vain metalliväri ja avaimeton käynnistys puuttuvat vakiovarusteista.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Touko

Lainaus käyttäjältä: miisalo - 28.11.13 - klo:14:01
Ja siitä päästäänkin suurimpaan valituksen kohteeseen, ohjaukseen. Mitään "mutteri-ilmiötä" ei ollut havaittavissa, mutta ohjaus kyllä oli täysin tunnoton. Sama vaiva niin kaupunkipyörityksessä kuin maantiellä. Tuntuu kuin kuminauhaa pyörittäisi kireämmälle. Ratista ei saanut tuntumaa tiehen eikä oikein tuntumaa siihen mikä on ohjauskulma. Osittain varmaan vika ihan tehostuksessa, mutta ainahan audit ovat olleet vähän tunnottomia ohjaukseltaan.


E: Auto oli kuin olikin se mopompi diesel.

Niinpä niin. Ajelin parin kympin koeajokeikan ja totesin saman. Varsinkin pimeällä, autojonon tullessa vastaan, on rasittavaa, kun ohjaus ei kerro tiestä mitään vaan auto on sen sokean kohdan jälkeen vähän poissa linjasta.

Taitaa tämä ohjauksen ominaisuus kariuttaa koko Q3 -hankkeen. Joskin yllättävän pitkä toimitusaikakin vaikuttaa asiaan.

Toinen yllättävä piirre oli, että pienellä pakkasella ilmastointi piti automaattiasennossa puhaltimen niin pienellä, että sisäilma kävi tunkkaiseksi. Mahtaakohan sitä automaatin minimi asetusta voida asetella esim. huollossa ohjelmoimalla?

JRH_Vol..

Hiljaista on tällä alueella joten pientä päivitystä.

Nyt on kokemusta kertynyt 800 km verran Q3:sta, 2.0 TDI (103 kW) quattro Stronic Land of Quattro varustein.
Täytyy sanoa, että päivä päivältä maistuu paremmin.

Verrattuna Golf VI Variant 1.4 tsi DSG vm. 2011
+ Ohjaus toimii paremmin Tämä menee suoraan maantiellä eikä vaeltele 
+ Jousitus on tukeva ja mukava sekä paremmin vaimennettu
+ DSG toimii "pehmeämmin"
+ LofQ pakettiin kuuluvat sporttipenkit erinomaiset
+ Melutaso selvästi vaimeampi ja ilman rengasmelua

Minulle ensimmäinen dieselmoottori ja start/stop systeemi vielä kuskin "totutusajossa".
Audi Q3

rami

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 23.12.13 - klo:14:25
Q3 RS on löytänyt sitten hinnankin Suomessa... 78 700 â,¬... Eiisss saatan.....  ;D ;D ;D

Kyllä me vaan osataan valita päättäjät...
Aivan naurettava hinta tuollaisesta korotetusta A3 koppurasta.
Kannattaa kyllä tulla järkiinsä koska tuolla rahalla saa jo oikeita autojakin.
Auto on lähinnä Plus Golf. ;D

europe

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.14 - klo:22:02
Aivan naurettava hinta tuollaisesta korotetusta A3 koppurasta.
Kannattaa kyllä tulla järkiinsä koska tuolla rahalla saa jo oikeita autojakin.
Auto on lähinnä Plus Golf. ;D

Totta, laittaa pari tonttua lisää, niin saa korotetun kaksilitraisen A-mesen eli GLA 45 AMG:n...
Makuja on monia. Kyllä mulle RSQ-kelpaisi.

europe

Naamanpesua. Bemarimaiset kromit maskissa. Eipä haluttavuuskerrointa hirveästi lisää.






nemos

Lainaus käyttäjältä: europe - 06.11.14 - klo:20:58
Naamanpesua. Bemarimaiset kromit maskissa. Eipä haluttavuuskerrointa hirveästi lisää.

Ainakin uuden erottaa helposti vanhasta
Volvo XC60 T8 Inscription

maileri

Onpa erikoinen ratkaisu venyttää singleframea kulmista. No kai se pakko jotain uutta on keksiä ei kai muuten voitais puhua faceliftistä.

Bax

Laitoin tekstin aluksi "väärään" osioon, joten kopioin sen tänne:

Olen ajellut vasta pari vuotta A3:lla, mutta tänään tuli tilattua facelift Q3. Toimitusaika on 4-5kk, mutta saattaa olla lyhyempikin manuaalivaihteisella.
Täytyy sanoa, että aika kallis on kolmoseen verrattuna, sillä etuvetoinen, 110kW:n bensamoottorilla ja Business Sport + muutamilla muilla lisävarusteilla maksaa reilusti yli 40ke!
Koeajolla vertasin sitä tietysti nykyiseen A3:een ja siitä jotain kommentteja: Jousitus on hieman jämäkämpi ja aavistuksen kovempi, mutta ei kuitenkaan kovin  haittaavasti (minulle mukavuus on kaikki kaikessa auton valinnassa). Moottoritiellä Q2 meni suoraan ja ohjaus tuntui hyvältä. Jousitus ei paukahdellut kaivonkansissa ja oli siinä samanveroinen A3:n kanssa, kuten myös mukulakivikadulla kulki aika hienosti ja äänettömästi. Melutaso sisällä ei häirinnyt ja tuntui olevan A3:sta jonkin verran äänettömämpi. Business mallin (koeajoauto) radion äänentoisto oli muhkeampi verrattuna A3:n samoilla spekseillä olevaan ja luulin, että siinä olisi ASS, mutta myyjän ei ollut.

Tunnin koeajolla ei tietysti saa kovin kattavaa kuvaa Q3:sta. Sisätilat oli tuttua Audi laatua ja tilaamaani Sport versioon tulee vielä nahka-alcantara istuimet ja esim. sähköinen takaluukku, tutkat eteen ja taakse optisella ilmaisemilla yms.

Korkeaan autoon on vaan mukavampi nousta kuin laskeutua matalaan. Tilaa on reilummin matkustamossa ja tavaratilassa kuin A3:ssa (Sportback).

Väri vielä mietityttää ja tilauksessa on nyt monsuunin harmaa. Mitään kamppanjaa ei ole myyjän mukaan tiedossa.

Jos tähän haluaa tehdas vetokoukun, niin kannattaa ehdottomasti ottaa comfort paketti, sillä se sisältää vetokoukun lisäksi tavaratila- + sisätilapaketin + sähköisen takaluukun ja on halvempi kuin vetokoukku yksinään.
Näissä paketeissa on muitakin koukkuja jotka kannattaa tutkia tarkasti konfiguraattorissa ja saattaa säästää tonnin-pari verrattuna yksittäisiin lisävarusteisiin.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Hiljaista on tällä osastolla. Q3 taitaa olla väliinputoaja malli, joka ei oikein kiinnosta hintansa puolesta ja varsinkin koska A4:n pyörii samoissa hinnoissa. Mutta jos korkeampaa haluaa se on sitten toinen juttu.
Katselin Audi Centerin pihassa monsuunin harmaata Q3:sta, jonka aluksi laitoin tilaukseen ja näytti kyllä niin tasaisen harmaalta varjossa, että aloin miettimään muita värejä. Ei näyttänyt metallin hohtoiselta, josta pitäisi maksaa  1080e lisähintaa. Vaihdoinkin värin Floret hopeaksi, joka on lievästä tummempi kuin audin aikaisempi ice silver. Daytonan harmaa olisi kelvannut, mutta erikoivärinä maksaa liikaa.

Lueskelin audi Q3 UK sivuja ja sieltä kantautui tietoja, että 1.4 TSFI 110kW:in moottorilla on toimitus vaikeuksia ainakin tällä hetkellä ja valmistusajankohdat ovat venyneet.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy