Kirjoittaja Aihe: Superb III 2015  (Luettu 231446 kertaa)

Poissa BMF

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 997
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #570 : 03.06.16 - klo:15:01 »
Onko totta että uusimmissa superbeissa ei ole enää cd soitinta?

! No longer available


en tiedä onko tämä jo jossain aiemmin mainittu mutta tuli vaan tämmöinen video vastaan...
« Viimeksi muokattu: 03.06.16 - klo:15:21 kirjoittanut Jyri »
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa äskuusplus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #571 : 03.06.16 - klo:16:29 »
Totta se on.
Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

Poissa hta

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 158
  • Skoda Superb Combi L&K 1.4 DSG
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #572 : 03.06.16 - klo:16:57 »
Onko totta että uusimmissa superbeissa ei ole enää cd soitinta?

Mielenkiintoista. Tosin heti heräsi kysymys, että käyttääkö joku vielä CD levyjä kun muistikorteille saa huomattavasti enemmän musiikkia.

Columbusin mukana sellainen tosin vielä tulee HD-DVD soittimen muodossa:
Columbus-audio- ja navigointilaitteisto, HD-DVD-soitin, kapasitiivinen 8" värillinen kosketusnäyttö (2DIN), 2 SD-muistikorttipaikkaa, 64 Gt Flash muisti, SMS-viestien vastaanotto- ja lähetysmahdollisuus*/**


Ex: A3 Sedan 1.4 TFSI COD S tronic

Poissa BMF

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 997
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #573 : 03.06.16 - klo:20:46 »
Mielenkiintoista. Tosin heti heräsi kysymys, että käyttääkö joku vielä CD levyjä kun muistikorteille saa huomattavasti enemmän musiikkia.

Columbusin mukana sellainen tosin vielä tulee HD-DVD soittimen muodossa:
Columbus-audio- ja navigointilaitteisto, HD-DVD-soitin, kapasitiivinen 8" värillinen kosketusnäyttö (2DIN), 2 SD-muistikorttipaikkaa, 64 Gt Flash muisti, SMS-viestien vastaanotto- ja lähetysmahdollisuus*/**

Aika monella niitä cd levyjä vielä kuitenkin on ja aika huvittavaa että kehattu jättää kuitenkin tuo "cd-paikka" tohon. Vanhan kansan hifikorvilla tippuu hanskat lattialle varmaan tämän uutisen jälkeen ja uskompa että aika moni uusi superbin omistaja kohtaa pettymyksen katsomalla hanskalootaan. Ois kai tuon muistikorttipaikan voinu tyylikkäämminkin sitten toteuttaa eikä vaa laittaa lätkää päälle.
Itsehän kuuntelen 99% musiikit spotifyn / bt muodossa kännykästä joten ei ole itselle ongelma mutta aiheuttaapahan vain ihmetystä...
« Viimeksi muokattu: 03.06.16 - klo:20:57 kirjoittanut BMF »
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 70
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #574 : 06.06.16 - klo:17:01 »
Tervehdys! Itselläni olisi "liipasimella" Superb Combi 1.4 TSI DSG tilaus Style varustelulla. Tällä hetkellä ainoa ruksittu lisävaruste on winterpack. Tähän liittyen kysymyksiä:
Kannattaako investoida tuo n 250€ nahkapenkkeihin, vai onko nahka/alcantra "riittävän" tasokas. Eli siis onko nuo nahkapenkin kuinka laadukkaat?
Onko Stylessä vakiona tuo korotettava tavaratilan pohja, eli saanko tavaratilan pohjan tasaiseksi ilman kynnyksiä?
Tuleeko mieleen jotain muita "pakollisia" lisävarusteita, joita kannattaisi harkita?

ps. onko kokemusta tuuletetuista istuimista, ovatko mistään kotoisin?

Kiitos!

Itseäni häiritsi Skodan tapa tehdä alcantara penkeissä "reunasta reunaan" kun on tottunut siihen, että vain keskiosat on alcantaraa ja penkkien sivutoppaukset on nahkaa. Jos Skodaan olisi päädytty niin täysnahat olisi tuon pikkuseikan vuoksi tullut.

Poissa BMF

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 997
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #575 : 10.06.16 - klo:19:02 »
Jaahas uusimman lisävarustehinnaston ja konfiguraattorin mukaan superbin  tilauksiin kaikki värivaihtoehdot  0€ (veloituksetta) ja lisäksi tuo 3 vuoden huolenpitosopimus alkaa houkutella tosissaan ostoksille. 8)

Huomaako kukaan mitään muuta hintojen muutosta lisävarusteissa? voisi olla vaikka harmaalla pohjalla merkattu viimeisimmät hintamuutokset niin olisi helpompaa tämä tutkiskelu...
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa Hawtin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.030
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #576 : 11.06.16 - klo:11:41 »
En äkkiseltään havainnut muita muutoksia, ainakaan isompia. Värijuttu on kohtuullinen hyvitys, kun olivat keväällä nostaneet useiden varusteiden hintaa. Eikä sitä sportlinea tunnuta saavan markkinoille Tsekin ulkopuolella edes pihtisynnytyksellä, joten pitää pian alkaa miettiä muita vaihtoehtoja... >:(
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Poissa Hawtin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.030
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #577 : 01.07.16 - klo:09:13 »
Uusi kamppis elokuun puoliväliin saakka: metalliväri, webasto, lämmitettävä tuulilasi ja kangasmatot 0 €.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Poissa JaMiLeSi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
  • Superb III 280 L&K -17
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #578 : 20.01.17 - klo:11:17 »
Onko L&K versiossa kulmavalot LED polttimoin?

Poissa TLPH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 406
  • Insignia GS Innovation 1,5 121kW A6 OPC-line
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #579 : 23.01.17 - klo:17:04 »
Onko L&K versiossa kulmavalot LED polttimoin?

Eipä taida olla,mutta helppo vaihtaa vaikka itse H8 canbus ledeihin. ;)

Poissa Sokota09

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #580 : 01.02.17 - klo:19:03 »
Hyvinhän Superbia oli myyty ensimmäisenä kokonaisena kalenterivuotena, vain Passat oli edellä saman kokoluokan autoista. Superbia oli myyty viime vuonna hiekan reilu 2000 kpl.

Poissa Juhutti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #581 : 02.02.17 - klo:12:47 »
Ensikokemukset n. parin tuhannen kilsan jälkeen. Auto on Superb Combi 2.0TDI manuaali Style '16 joillain lisävermeillä.

+ Hinta/laatusuhde erinomainen n. vuoden vanhana ja vähänkään paremmilla varusteilla
+ Cantonin kaiutinsetti, ei nyt mikään bemarin Logic 7, mutta erittäin hyvät taas tähän hintaluokkaan. Soi trancesta klassiseen mukiinmenevästi.
+ Tilat on huikeat. 197 senttisenä mahdun istumaan itseni taakse
+ Sähköinen takaluukku, ja ainakin minulla menee vielä avaimesta kiinni.
+ Amundsen-näyttö ja bluetoothin+puhelimen toimivuus. Yleisestikin käyttökytkimet ja ominaisuudet toimivia
+ Nahkasisusta on upea, minulla jotkin "paremmat" beiget nahat. Samoin sisustan ledinauha esimerkiksi todella miellyttävä, samoin valaistus
+ 150hp 2.0TDI:n ja manuaalilaatikon yhteensopivuus. En ole kaivannut automaattia pätkääkään, kun kaupunkiajoa ei juurikaan ole.
+ Kulutus! Seka-ajossa, jossa pääasiassa moottori- ja valtatieajoa kulutus on n. 5,0l/100km.

+- Sisämelu ihan ok. Bemarin 645:n jälkeen tietysti eroa on, mutta ei kyllä paljoa
+- Sadetunnistiminen toimivuus ei ole ns. Premium-tasolla
+- Vakkarin etäisyystutka periaatteessa erinomainen monilla teillä, mutta moottoritiellä saa olla valppaana. Pääasiassa ihan huippuvaruste!

- Ehkä lievästi pintakova jousitus jopa kitkarenkailla. Rengaspaineet ovat kyllä tarkistamatta. Mitä lie sitten tuumaa isommilla kesävanteilla.
- Pissapojan toimivuus, ilmeisesti ongelmiakin on ollut joten takuukorjausta odotellessa, voi olla myös ominaisuus?
- Ovien välit keräävät likaa aika paljon, tai ainakin nyt Skodassa olen tämän huomannut. Vaaleat housut ovat aina vaarassa.
- Epämääräinen naksuminen ja paukkuminen tyhjäkäynnillä ja sammutuksen jälkeen. Menee kyllä takuukorjauksen piikkiin kunhan löytävät vian. Ei vaikuta vakavalta.

Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen! Tuore Octavia ja Passatti eivät olleet mielestäni yhtä hyviä kokonaisuuksia kuin Superb. Autolla voi hoitaa pitkät reissut, harrastustarpeet, "edustusajot" ja kaikki, lisäksi toimii viiden vuoden säteellä kyllä kaikkiin elämäntilanteiden muutoksiin todella hyvin.

Poissa Sokota09

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #582 : 05.06.18 - klo:12:50 »
Uusi hinnasto on tullut 1.6. alkaen ja nyt siellä komeilee 1.8:n ja 2.0 (220hv) TSI moottoreiden kohdalla, että ei enää uusia tehdastilauksia. Sama juttu myös TDI 190 hv DSG:llä varustettuna, joka oli jo edellisessä hinnastossa. Milloinkohan päivittävät sellaisen hinnaston, joka vastaisi uusia päästöarvoja?

Poissa kari.m.hoo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #583 : 18.10.18 - klo:11:53 »
Uusi hinnasto on tullut 1.6. alkaen ja nyt siellä komeilee 1.8:n ja 2.0 (220hv) TSI moottoreiden kohdalla, että ei enää uusia tehdastilauksia. Sama juttu myös TDI 190 hv DSG:llä varustettuna, joka oli jo edellisessä hinnastossa. Milloinkohan päivittävät sellaisen hinnaston, joka vastaisi uusia päästöarvoja?


http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-superb/superb/skoda-superb-hinnasto.pdf?time=1539852709 löytyy uusi WLTP-hinnasto sivulta 2. Päiväys 14.9.2018
Nykyinen kulkine Skoda Superb III Style Liftback 4x4 TDI190 DSG -15 (värinä Rosso Brunello)
ex-kottero Volvo V60 D2 Momentum -13 (värinä Vibrant Copper) enkä kadu vaihtoa, vain väriä jäin kaipaamaan

Poissa icemii

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #584 : 18.10.18 - klo:12:19 »
Eipä tuollakaan uudessa ole sivistyneemmän käyntiäänen moottoreita listalla kun tehokkaammat mahdolliset ::)

Poissa vegelius

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #585 : 24.02.19 - klo:21:37 »
Onko kukaan vertaillu sportlinen ja l&k jakkaroita? Sportlinen reisituki näyttää psremmalta mutta onko se sitä?

Poissa Shana

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #586 : 17.03.19 - klo:19:30 »
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.

Poissa äskuusplus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #587 : 17.03.19 - klo:22:48 »
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.
10/2015 asti ajossa ja nyt 78t mittarissa . Yhtään varsinaista vikaa ei ole ollut.
Pari valmistusvirhettä on takuuna korjailtu eli tuulilasin pesusuuttimet ja ovien ikkunoiden kromilistat.
Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

Poissa Nahkamajava

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
  • Superb & Yeti
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #588 : 18.03.19 - klo:09:48 »
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.

01/16 alkaen kurvaillu 98tkm. Normihuoltojen lisäksi 20€ hintainen yhden sylinterin hehkutulppa on pitänyt vaihtaa. Huoletonta menoa ollu.
Nykyiset:
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-xxx tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-xxx tkm) (vaimon)
ex vaggineet:
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm) (vaimon)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Poissa nupaha

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #589 : 19.03.19 - klo:17:47 »
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.

Joulukuusta 2015 ajeltu 146tkm ja hyvin on pelannut. Ergonomia 188cm pitkälle hyvä. Istuimet antaa reisitukea riittävästi. Harkitsen facelift-mallia, vaikka liian vähän ulkonäkö muuttuu. Katsotaan moottorivaihtoehdot...
Ajossa Skoda Superb HB 2016
Kesäkissana Jaguar XKR

Poissa Zetor

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #590 : 19.03.19 - klo:22:17 »
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.
Mun 2/2016 Superb ja luotettava ei mahdu samaan lauseeseen. 80tkm aikana on ehtinyt sattua ja tapahtua kaikenlaista
- 2*hinurin lavalla (joista toinen korjaamon moka, hammastanko oli irti).
- 2*turbo
- sylinterikansi
- suuttimet
- vaihteiston mekatroniikka
- nelivedon kulmavaihde
- etuiskarit
- takajarrulevyt
- polttoaineen siirtopumppu
- starttinappi
- ratin napit
- kardaanin takapään nivel
- varmaan jotain muuta mitä en muista

Edelleen auto sammuilee satunnaisesti aamuisin, ja poppivehje kaatuilee muutaman kerran vuodessa. Tää on ollut laadultaan vielä huonompi kuin 2008 Golf joka kävi 17 kertaa takuukorjauksessa, mutta jota ei tarvinnut kertaakaan hinata niinä kymmenenä vuotena kun se meillä oli. Se toimi takuuajan jälkeen kuin se kuuluisa junan vessa.

Onneksi kesäkuussa saa uuden Tiguan Allspacen alle, josko siinä kävisi taas vähän parempi tuuri kuten edellisen Superbin ja Passatin kanssa kävi.
Tulossa: VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline
Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex 4*VAG

Poissa Jan koller

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #591 : 20.03.19 - klo:13:40 »
Mun 2/2016 Superb ja luotettava ei mahdu samaan lauseeseen. 80tkm aikana on ehtinyt sattua ja tapahtua kaikenlaista

Listaa, kun lukee, tekisi mieli kuulla, minkälaisessa käytössä sulla auto on?

Meillä on pihassa 4. Superb ja mitään muuta kuin kuluvia tai kolaroituja osia ei ole tarvinnut vaihtaa. Luotettavuus vag-konsernin tasoa, joten paljon kun autoja on liikkeellä, niin varmasti jossain vikoja on myös...
Octavia G-Tec DSG MY18
Superb Tdi 4x4 DSG MY19

Poissa Zetor

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #592 : 20.03.19 - klo:20:12 »
Listaa, kun lukee, tekisi mieli kuulla, minkälaisessa käytössä sulla auto on?
Ihan normaalissa veivauksessa pk-seudulla, valtaosa kilsoista kertyy kehillä Espoon ja Vantaan välillä. Mutta avataanpas vähän enemmän noita vikoja.

Ekan kerran auto meinasi jättää tielle noin puolen vuoden ikäisenä kun start/stop ei saanut moottoria käyntiin Helsingin keskustassa (tosi kätevää). Siitä selvittiin pienellä kikkailulla mutta ei mennyt kuin muutama viikko kun auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan, startti kyllä pyöritti iloisesti mutta kone ei edes luvannut. Silloin diagnoosiksi tuli polttoaineen siirtopumpun ohjainlaite joka vaihdettiin. Syksyllä kelien kylmetessä alkoi vaiva jonka ympärillä suurin osa korjauksista on tehty. Kun auton käynnistää -5 - +5 lämmössä, tai vähän kylmemmässä Webastolla puoliksi lämmitettynä, ei moottori kestä yhtään kuormaa peruutettaessa vaan stumppaa herkästi. DSG yrittää pelastaa tilanteen aukaisemalla kytkimen terävästi, mutta aina se ei riitä.  Kaasunkaan paino ei tuossa tilanteessa auta, moottori ei yksinkertaisesti reagoi. Korjaukset meni muistaakseni tässä järjestyksessä:
- DSG:n mekatroniikka vaihdettu kun epäiltiin että vika on laatikossa, yhdessä öljykanavassa oli iso koneistuslastu
- Yksi suutin vaihdettu, vaikutti vuotavan kun polttoainepaineet nousi startessa huonosti
- Sylinterikansi vaihdettu samasta syystä kuin suutin
- Suuttimet vaihdettu

Noiden kirjausten ja useiden tuloksettomien korjaamokäyntien jälkeen kyllästyin ja nykyään vaan kiroilen kun auto stumppaa. Onneksi sitä tapahtuu nykyään aika harvoin, tänä talvena vain pari-kolme kertaa vs. alkuaikojen pari-kolme kertaa viikossa  Tähän löytyy kohtalotovereita myös samalla koneella olevista Audeista ja Volkkareista kun kansainvälisiä foorumeita lueskelee. Kuukausi takaperin auto teki myös starttaamattomus tempun keskellä yötä, startti taas pyöritti iloisesti mutta moottori ei taaskaan edes luvannut. Siitä selvittiin muutamalla yrityksellä ja viiden minuutin odotuksella.

Ensimmäinen turbo vaihdettiin kun se vuosi pakokaasua ja taajamissa katku kabiinissa oli melkoinen, puhdistamattomat pakokaasut on aika tujua kamaa. Uudessa turbossa oli täsmälleen sama vika heti alusta alkaen, joten se meni vaihtoon samantien.

Hammastanko jäi löysälle kun kone oli irti -> hinattu kun en suostunut ajamaan autolla jonka hammastanko on kiinni vain toisesta päästä

Viime syksynä autossa alkoi esiintyä epämääräistä vapinaa, jolloin vaihdettiin takalevyt, kardaanin takapään nivel ja itseasiassa myös etuvetareiden sisäpään nivelet. Takalevyjen kieroutumisesta oli Briskodassa paljon juttua vuosi-pari sitten, sittemmin en ole siihen enää törmännyt. Nivelissä oli pientä välystä joten ne vaihdettiin, niistä en osaa sanoa onko niitä mennyt muillakin.

Etuiskarit vaihdettiin hiljattain öljyvuodon takia kun muuten auto ei olisi mennyt leimasta läpi. Samalla loppui etupään kolinat. Passattiin noista DCC iskareista oli takaisinkutsu, Skoda ei vastaavaa tehnyt. Tästäkin löytyy paljon juttua muistaakseni jopa tältä foorumilta mutta ainakin Briskodasta. Samalla vaihdettiin nelivedon kulmavaihde joka vuosi öljyä, oma veikkaus on että se on ottanut kipeää noissa kaikissa muissa moottoritilan suunnan rempoissa, moottorikin kun on ollut ulkona ainakin kahdesti.

Ratin toinen rulla ei reagoinut pyörittelyyn kuin satunnaisesti joten se vaihdettiin ja startti-nappi vaihdettiin kun sitä sai alkaa painamaan ihan tosissaan että se tottelee. Nyt alkaa olla taas samoja oireita uudessa napissa.

Noiden kaikkien korjausten lisäksi on tietysti tehty alkupään autojen kamppikset, eli ovien kromilistat, pissapoika ja kattoluukun mukavuustoiminnon poiskytkentä. Samoin kuljettajan oven sisuskaluja on tiivistetty suhinoiden takia, tämäkin on ollut yleistä alkupään autoissa

MIB:n satunnainen kaatuilu on kanssa yleistä näissä, mm. Passat-miehilläkin on ihan samat murheet. Mulla tuo on kaatunut ehkä 5-10 kertaa, samanikäisessä kollegan Passat GTE:ssä kaatumisia tuntuu tapahtuvan kuukausittain.

Muuten auto on vastannut enempi tai vähempi odotuksia. Tilaa ja mukavuutta piisaa ja maantiellä auto on todella elementissään. DCC-alustasta en tykkää kun perä on tosi löysä normal-asennolla ja elää omaa elämää heitoissa, vakioalusta on paljon yleispätevämpi. Moottorissa on vääntöä ja potkua iloisesti ja neliveto toimii hienosti. Mutta taajamassa toi on välillä tosi rasittava ajettava, vaihteisto vaihtaa käännöksissä tosi herkästi kolmoselle jolloin kierroksia on luokkaa 1100-1200 ja kone on täysin hengetön. Painettaessa lisää kaasua käännöksen jälkeen auto ei lähde kiihtymään jolloin kaasua tulee painettua lisää -> vaihteisto vaihtaa kakkoselle ja sitten mennäänkin niskat solmussa. Samoin maantiellä vaihteisto harrastaa herkästi gear huntingia kutosen ja vitosen välillä erityisesti isommalla kuormalla taikka suksiboksi katolla.  80km/h vauhdissa vääntö ei vaan riitä jolloin pienikin lisävastus saa vaihteiston heti hakemaan pienempää vaihdetta. Oman kokemuksen perusteella rohkenen väittää, että 110kW kone on alakierrroksilla selvästi nöyrempi kuin 140kW kone joka lähtee vetämään kunnolla vasta 1600-1700rpm kohdilla. Jossain vaiheessa sijarina oli pari viikkoa maahantuojalta 1.4TSI Superb ja sen kone oli ajettavuudeltaan täysin ylivertainen. Toki keskialueen tukeva vääntö uupuu ja hupputehossa hävitään, mutta vaihteisto hienosti kompensoi sitä. Olen ajellut myös toisen kollegan 140kW Kodiaqilla jossa on uudempi DSG-7 kun minulla on vielä DSG-6, se tuntuu paljon luontevammalta taajamissa.

Etuistunten muotoilu on voisi olla parempikin ja L&K:n tuuletettujen nahkajakkaroiden penkinlämmittimet on selvästi hitaammat kuin edellisessä nahkaverhoillussa Passatissa kangasverhoilluista versioista puhumattakaan.

Jos nyt hommaisin uuden Superbin ottaisin Style-varustellun 200kW 2.0TSI:n. Silloin ei tulisi DCC:tä eikä nahkajakkaroita ja moottoripuolikin olisi reilassa. Astetta järkevämpi valinta olisi 140kW 2.0TSI joka minulle tulee Tiguaniin, mutta sitä ei ainakaan toistaiseksi saa Superbiin. Ja todennäköisesti 140kW TDI toimii Superbissakin hyvin uuden seiskalovisen DSG:n kanssa, ainakin Norjan kollegani on tuohon yhdistelmään erittäin tyytyväinen muutaman viikon kokemuksella
« Viimeksi muokattu: 20.03.19 - klo:20:17 kirjoittanut Zetor »
Tulossa: VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline
Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex 4*VAG

Poissa Samste

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #593 : 21.03.19 - klo:09:10 »
Eipä taida olla,mutta helppo vaihtaa vaikka itse H8 canbus ledeihin. ;)

Kovasti tekisi mieli vaihtaa sumu/kulmavalot ledeihin, kun niiden halogeenien värisävy on häiritsevän keltainen vs. xenon ajovalot. En tiedä miten tuo on helposti toteutettavissa, kun kaikki huoltoliikkeet varoittelee, että jos vaihtaa H8 kannan ledeiksi, niin auto herjaa palaneesta polttimosta vaikka polttimoissa olisikin canbus-väylä.

Jos joku osaava voisi antaa helpon vinkin tai ohjeen kuinka ledeihin vaihto olisi helpoin tehdä. Tai sitten missä sen voisi teettää. Oma Superb on my19 mallia eli varmaan sähkökytkennät jonkin verran muuttuneet.
Skoda Superb my19 Style Combi 1.5 TSI DSG

Poissa Jude

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Skoda Superb -18
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #594 : 21.03.19 - klo:12:21 »
Kovasti tekisi mieli vaihtaa sumu/kulmavalot ledeihin, kun niiden halogeenien värisävy on häiritsevän keltainen vs. xenon ajovalot. En tiedä miten tuo on helposti toteutettavissa, kun kaikki huoltoliikkeet varoittelee, että jos vaihtaa H8 kannan ledeiksi, niin auto herjaa palaneesta polttimosta vaikka polttimoissa olisikin canbus-väylä.

Jos joku osaava voisi antaa helpon vinkin tai ohjeen kuinka ledeihin vaihto olisi helpoin tehdä. Tai sitten missä sen voisi teettää. Oma Superb on my19 mallia eli varmaan sähkökytkennät jonkin verran muuttuneet.

Minä vaihdoin omaan -18 suberbiin ledit kulmavaloihin.
ebaystä tilasin:
https://www.ebay.com/itm/Philips-X-treme-Ultinon-gen1-gen2-LED-Car-Bulbs-H1-H4-H7-HB3-HB4-H8-H11-H16-/382216272485?var=&hash=item0

Helpot vaihtaa. sumareiden vierstä muovit vetämällä irti. Sumuvalo on kahdella ruuvilla kiinni. Takana on ihan hyvin tilaa niille led polttimoiden sähkölaatikoille. Asennuksessa meni noin 15 minuuttia.

Puolivuotta olleet paikallaan, eikä mitään herjoja ole tullut mittaristoon tai vikakoodeja auton sähköjärjestelmään.

Varmaan vaikutusta minkä laatuiset ledit sinne on laittamassa, mutta suosittelen laatu merkkejä niin voi olla mahdollisuus toimia.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Poissa R-N

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #595 : 21.03.19 - klo:18:17 »
Golf 7 Variant 1.6 TDi + DSG vaihtui viikko sitten uuteen Superb LB 2.0 TDi + DSG Ambition Businessline (+ACC, peruutuskamera, metalliväri) -malliin.

Alustavat tunnelmat n. 1000 km:n ajon jälkeen ovat varsin positiiviset.

+ Vakaa ja tilava
+ 2.0 TDi + DSG on onnistunut voimalinja
+ Kaikki tärkeimmät varusteet on mm.
 * Mukautuva vakkari
 * Avaimeton kulku ja käynnistys
 * Pysäköintitutkat + kamera
 * Lämmitettävä tuulilasi (ilman näkyviä lankoja)
 * Polttoainekäyttöinen lisälämmitin, GSM-ohjaus
 * Lämmitettävä ratti
+ Kohtuullinen kulutus
+ Iso tankki (66 l) ja toimintasäde (1300 km)

- Kuljettajan penkin niskatuki tulee liian eteen
- Ajoprofiilin valinta on, mutta se resetoituu aina kun katkaisee virrat
- Kaikki sisävalot ym. ovat vanhanaikaisilla halogeenipolttimoilla
- Peruutuskamera voisi olla vielä parempi
- Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen käyttö Skoda Connectin kautta melko hankalaa (vs. Webasto ThermoCall tai Remuc)

Verrokkina tätä hankkiessa oli Passat, mutta se meni reilusti yli budjetin. Nyt kun listasin nuo huonot puolet, niin tajusin samalla, että ne kaikki olisivat olleet Passatissa kunnossa  :(

Takalasinpyyhkijän jättäminen varusteista pois arvelutti (LB-malli), mutta nyt se ei harmita yhtään. Lasi tuntuu pysyvän hyvin puhtaana ja tehdas on tehnyt muutoksen varusteluun siten, että nyt peruutuskamerassa on toimiva pesin vaikka autossa ei ole takalasinpyyhintä.

Poissa Tonttu66

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 467
    • Profiili
Vs: Superb III 2015
« Vastaus #596 : eilen kello 21:53 »
Todella runsas määrä Zetorilla sattunut kyllä vikoja Superbiin.

Minulla on kohta 4-vuotias Passat samalla voimalinjalla, ja tässä ainoat varsinaiset viat ovat olleet toisen lampunpesijän suojuksen irtoaminen (tyyppivika)  ja liian vähän jäähdytysnestettä (todennäköisesti maahantuontihuollossa eivät olleet täyttäneet tarpeeksi, kun ensimmäisen kerran jälkee ei ole tarvinnut lisätä). Toki kamppikset on myös tehty.

Lisäksi itse pidän autoa tosi vääntävänä, vääntöähän löytyy 400 Nm aika laajalla kierrosalueella.
Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti -15

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy