Superb III 2015

Aloittaja matara, 04.02.15 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

V-O

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.08.15 - klo:11:52
kiittää mm. Mercedes-Benziä
Samaa mieltä. Oiva keksintö, varsinkin raskaassa kalustossa. 

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.08.15 - klo:08:41
Passat B8:ssa SCR-järjestelmää (AdBlue) ei ole 150 hv etuvetoisessa, mutta on 150 hv nelivedossa ja 190 hv sekä etu- että nelivedossa. Ja näin se kyllä näyttäisi menevän Superbissakin.

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=3G2#diesel



Niin juuri noin, siis 150 hp on nelivedossa urea ja etuvedossa ei.

Hawtin

Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Arcca

#333
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.08.15 - klo:09:46
Tästä saa sen kuvan, että VW käyttää uraa kaikissa malleissaan...


Voi saada, mutta kun ei käytä. Ei ole luottamista "lehti tietoihin" useinkaan. Tässä tietoa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

lao

Täällä on tapahtumassa luultavasti siirtyminen Bemarista Skodaan, mutta vielä ei ole nimiä paperissa... Malliksi tulee 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG Autom Combi. Ei tullut tuossa koeajolla testattua Style-mallissa olleita sähköjakkaroita, että muistaako Skoda avainkohtaisesti penkin sekä peilien asennot ja tapahtuuko tämä automaattisesti, kun oven avaa avaimesta tai suoraan ovikahvasta, kuten BMW tekee sähköpenkillä ja avaimettomalla kululla? Pakko varmistaa, ettei vaan ole konsermipolitiikan takia estetty avainkohtaiset automaattiset penkin asetukset, peilit nyt varmasti siirtyvät?
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TTO

^Ainakin Ocussa muistaa avaimen mukaiset penkin ja peilien (myös pakin) säädöt.

FullFrame

Käyttöohjeen perusteella avainkohtainen muisti löytyy Superbista :

Kauko-ohjausavaimen muistiin voidaan asettaa muistitoiminto, joka tallentaa
automaattisesti kuljettajan istuimen ja ulkopeilin asennon auton lukitsemi-
sen yhteydessä (jäljempänä automaattinen tallennustoiminto).
Tämä toiminto voidaan ottaa käyttöön ja poistaa käytöstä myös Infotainment-
järjestelmässä » Infotainment-järjestelmän käyttöohje, kappale CAR - Ajoneu-
vojen asetukset.
Automaattisen tallennustoiminnon käyttöönotto
› Avaa auton ovien lukitus radiokauko-ohjausavaimella.
› Paina haluamaasi muistinäppäintä B  » Kuva 73 sivulta 82 ja pidä painettuna.
› Kun istuin on siirtynyt kyseisen näppäimen mukaan tallennettuun asentoon,
paina samanaikaisesti radiokauko-ohjausavaimen näppäintä 10 sekunnin
aikana.

Automaattisen tallennustoiminnon onnistunut käyttöönotto kullakin avaimella
vahvistetaan äänimerkillä.
Kuljettajan istuimen ja ulkopeilien säätöjen tallentaminen muistiin eteenpäin
ajoa varten

› Ota automaattinen tallennus käyttöön.
Kun tämä automaattinen tallennustoiminto on aktivoitu, kuljettajan istuimen
ja ulkopeilien sen hetkiset asennot tallentuvat auton jokaisen lukitsemisen yh-
teydessä kauko-ohjausavaimen muistiin.
Kun auton ovien lukitus seuraavan kerran avataan tällä samalla avaimella, kul-
jettajan istuin ja ulkopeili siirtyvät automaattisesti tämän avaimen muistiin tal-
lennettuihin asentoihin.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 4x4 Style DSG
BMW F10 520d Sport A Business (ex)
Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DSG Ambition (ex)
Audi A4 Sedan 2.0 TDI CR (B8) (ex)

lao

Kiitoksia, tämä oli hyvä uutinen.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

finnman

Mielenkiintoinen ja kuvaava video kolaritestistä: https://www.youtube.com/watch?v=UXeRugo-YVE



Hawtin

L&K:n varustemäärä näkyy muuten hämmentävän suurena lisäpainona. +200 kg ambitioniin verrattuna! DCC, kattoräppänä ja lisälämmitin ainakin tuovat massaa, mutta on 1835 kg (TSI 280) aika massiivinen alus!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VW:t

Jokohan Combeja on liikkeissä vai pitääkö odotella kuun loppuun?

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 18.09.15 - klo:10:25
Jokohan Combeja on liikkeissä vai pitääkö odotella kuun loppuun?
On niitä jo nähtävillä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 18.09.15 - klo:10:36
On niitä jo nähtävillä.

Onko tietoa pk-seudun liikkeistä, missä olisi combia? Ja olisiko jossain 280 ajettavana?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

isoville

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.09.15 - klo:12:05
Onko tietoa pk-seudun liikkeistä, missä olisi combia? Ja olisiko jossain 280 ajettavana?

Herttoniemen Aritassa on combi nähtävänä.

Jyri

Aritassa kävin katsomassa Combia ja jotakin edistystä, takaluukku ei piippaa enää ja muistelisin jostakin että kaukosäätimestäkin saisi suljettua vakiona.

Nahkamajava

Kehä 3 metroautossa oli yksi yksilö liikkeessä. Hieno oli, pysyin tyytyväisenä tilaukseeni. Hetken myyjää jututin, niin kertoi että heidän yksilönsä lähtee piakkoin lehdistön käyttöön. Ensiviikonlopun ensiesittelyyn mennessä pitäisi tulla 1-2 liikkeeseen esille ja mahdollisesti koeajettavaksi. Ei ollut lasikattoista heillä, eikä osannut sanoa tuleeko heille sellaista. Kiinnostasi nähdä livenä tuo lasikatto ja mahdollisesti lisätä tilaukseen.

Onko kenelläkään havaintoja pk-seudulta lasikattoisesta yksilöstä?
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

lao

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 19.09.15 - klo:11:29
Aritassa kävin katsomassa Combia ja jotakin edistystä, takaluukku ei piippaa enää ja muistelisin jostakin että kaukosäätimestäkin saisi suljettua vakiona.

Laakkosella tänään Lahdessa myyjä mainosti erityisesti tätä parannusta ja sulkumahdollisuutta kaukosäätimestä vs. Ocu III. Eroa jää vielä Bemariin, jossa on kaksi nappia takaluukussa, joista voi valita sulkeeko kontin vai myös lukitsee auton samalla eli Skodassa pitää lukita ovet erikseen.  Heille on muuten tulossa ensi viikolla 280 L & K koeajoautoksi (auto oli jo Hangossa), harmi ei tulut varmistettua, että onko se Combi.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

kaide

Tulihan tuokin kokeiltua ( kahtena eri versiona ) ja katseltua . Ihan " perus ok" auto, mutta ... jos hinta alkaa lähenemään varusteineen 60te siellä malliston yläpäässä niin voi perkele että se kojelaudan muovisuus alkaa ottamaan kaaliin ihan tosissaan ! Pitää tässä jo miettiä seuraavaa kulkinetta kun räsässä on 65tkm lasissa. Voisivat nyt edes niissä kalliimmissa versioissa verhoilla sen kojelaudan nahalla tai alcantaralla. Toinen huomio oli se, että se perus mopomalli on on ihan ok matkustamon meluttomuuden suhteen , mutta heti kun alla on 18" pyörät , muuttuu tilanne tutuksi Skeidaksi ja peltoreita kaivataan.  Pienellä " simply clever" ajattelulla johon kuuluu mm järkevät ( ei siis vain halvat ) materiaalit ja äänieristys, tuo auto olisi täydellinen !

Itse siirryn seuraavaksi Bemariin
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: kaide - 20.09.15 - klo:00:23
Tulihan tuokin kokeiltua ( kahtena eri versiona ) ja katseltua . Ihan " perus ok" auto, mutta ... jos hinta alkaa lähenemään varusteineen 60te siellä malliston yläpäässä niin voi perkele että se kojelaudan muovisuus alkaa ottamaan kaaliin ihan tosissaan ! Pitää tässä jo miettiä seuraavaa kulkinetta kun räsässä on 65tkm lasissa. Voisivat nyt edes niissä kalliimmissa versioissa verhoilla sen kojelaudan nahalla tai alcantaralla. Toinen huomio oli se, että se perus mopomalli on on ihan ok matkustamon meluttomuuden suhteen , mutta heti kun alla on 18" pyörät , muuttuu tilanne tutuksi Skeidaksi ja peltoreita kaivataan.  Pienellä " simply clever" ajattelulla johon kuuluu mm järkevät ( ei siis vain halvat ) materiaalit ja äänieristys, tuo auto olisi täydellinen !

Itse siirryn seuraavaksi Bemariin

Taitaa aika harvassa n 50 tâ,¬ luokassa olevassa autossa olla kojelauta nahkaa/alcantaraa tai edes mahdollisuus saada sitä törkeään hintaan muuta kuin itse laitattamalla. Arvostan itsekin kabiinin laatua ja kunnon materiaaleja, mutta lataappas edes puolet superbin kampsuista bemuun ja sitten nahat&alcantarat kojelautaan, niin lyön vetoa ettet uskalla katsoa viivan alla olevaa lukua.... ;D...kuten moneen kertaan jo todettu, niin eihän nuo yleensä ole varsinaisia vaihtoehtoja, paitsi jos rahan määrä on täysin sivuseikka (missä tapauksessa tuskin superb muutenkaan on listalla).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

kaide

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 20.09.15 - klo:11:27
Taitaa aika harvassa n 50 tâ,¬ luokassa olevassa autossa olla kojelauta nahkaa/alcantaraa tai edes mahdollisuus saada sitä törkeään hintaan muuta kuin itse laitattamalla. Arvostan itsekin kabiinin laatua ja kunnon materiaaleja, mutta lataappas edes puolet superbin kampsuista bemuun ja sitten nahat&alcantarat kojelautaan, niin lyön vetoa ettet uskalla katsoa viivan alla olevaa lukua.... ;D...kuten moneen kertaan jo todettu, niin eihän nuo yleensä ole varsinaisia vaihtoehtoja, paitsi jos rahan määrä on täysin sivuseikka (missä tapauksessa tuskin superb muutenkaan on listalla).

No ei sen välttämättä tavitse nahkaa olla , kunhan on edes laadukasta kamaa eikä mitään plaston muovia . Tyylikkäimmät ja laadukkaimman näköiset sisustat löytyvät yllätten ranskalaisista . Otetaan vaikka 308GT , RCZ ,  uusin 508 , DS5 . Ei nekään kalliita ole , mutta varusteltuja ja varsinkin sisältä erittäin laadukkaan oloisia .
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Hawtin

Osinhan nämä ovat makuasioita, mutta ihmettelen kyllä, jos joku pitää esim A3:n ohjaamoa muuna kuin laadukkaana. Varsinkin hintaluokka huomioiden. Ainakin itse pidän selkeän minimalistisesta muotoilusta ja tuossa nykyisessäni yhdistyy pehmeään muoviin (vai mitä se nyt oikein onkaan, ei oikein muovi tunnu oikealta sanalta) ja alumiiniin eikä mikään nitise.

Superbin ohjaamoa en ole luonnossa nähnyt, joten en voi liikoja sanoa, mutta ainakin kuvissa se sportline vaikutti mukiinmenevältä. Kunnolla alcantaraa ovissa, kuten nykyisessä audissanikin. Ranskalaisissa en ole paljoakaan istuskellut sitten isän 90-luvun 406:n, joten voinet olla oikeassa niistä. Tosin muunkin auton pitäisi sitten pelata, kun pelkän kabiinin ihailulla ei pitkälle pääse...😂
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 20.09.15 - klo:18:10
Tosin muunkin auton pitäisi sitten pelata, kun pelkän kabiinin ihailulla ei pitkälle pääse...😂

Tästäpä syystä monesti se VAG-konsernikaan ei se paras ratkaisu ole :) Sori sarkasmi, oli pakko....

Mutta oikeasti. Se on kyllä totta että Skodassa jostain syystä ohjaamo vaan näyttää harvinaisen halvalta. Sinänsä vaikka materiaalit onkin aika lähelle samaa kuin muissakin konsernisisarissa, mutta jotenkin värimaailma yms. tuo saadaan näyttämään ja tuntumaan halvalta.

Hawtin

Joo no ymmärrän tuon pointin, mutta kun noita isompia ongelmia ei ole omalle kohdalle osunut...nykyinen on itse asiassa eka auto, jossa ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa eikä sitä edeltänyt skodakaan kehno ollut.

Totta, skodien sisutukset on vähän pappamaisia tai jotenkin ne on vähän tyylittömiä. Epäilen että konsernisyistä tahallaan näin...mutta sporttimalleissa tämä on yleensä korjattu. Räsät on ok, joskin ehkä vähän turhaa korostetaan "sporttisuutta". Parhaimmalta näyttää (kuvissa) superbin uusi sportline, joka on nuorekkaampi kuin vakiokabiini, muttei kumminkaan pursua jotain sporttimainintoja. Kun ei ne autot kuitenkaan mitään lamboja ole, niin vähemmälläkin näennäissporttisuudella pärjää omasta mielestäni.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 21.09.15 - klo:08:07
Totta, skodien sisutukset on vähän pappamaisia tai jotenkin ne on vähän tyylittömiä. Epäilen että konsernisyistä tahallaan näin...mutta sporttimalleissa tämä on yleensä korjattu. Räsät on ok, joskin ehkä vähän turhaa korostetaan "sporttisuutta". Parhaimmalta näyttää (kuvissa) superbin uusi sportline, joka on nuorekkaampi kuin vakiokabiini, muttei kumminkaan pursua jotain sporttimainintoja. Kun ei ne autot kuitenkaan mitään lamboja ole, niin vähemmälläkin näennäissporttisuudella pärjää omasta mielestäni.
Kenties "tylsä" olisi oikea sana kuvaamaan useita Skodan sisustoja, toki väreillä ja materiaalivalinnoilla on vaikutusta asiaan. Valitettavasti kaikkkien materiaalien ja värien osalta ei ole riittävästi vaihtoehtoja, esim. L&K:n tapauksessa en oikein itse pidä kummastakaan sisustan värivaihtoehdosta ja sisustuspaneelien materiaalivaihtoehtoja ei oikein ole riittävästi. Kenties tuossa on yksi isoimmista eroista ns. premium -merkkeihin, niissä on enemmän vaihtoehtoja materiaalien ja värien osalta sisustuksessa.
Itsekin pidän Sportlinen sisustaa parhaan näköisenä, ainakin kuvien perusteella.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 21.09.15 - klo:11:03
esim. L&K:n tapauksessa en oikein itse pidä kummastakaan sisustan värivaihtoehdosta ja sisustuspaneelien materiaalivaihtoehtoja ei oikein ole riittävästi.

Täysin samoilla linjoilla. L&K vaikka varusteidensa puolesta onkin ns. riittävä, niin sisustan ruskea väritys on kyllä sellainen turnoff itselle että ei käy. Onneksi tosiaan tuo sportline varustetaso/paketti paikkaa aika monta puutetta tuosta sisustasta ja varsinkin kun itsellä on jostain syystä hirveä fetissi syntynyt mustaan sisäkattoon :) Eli sellainen on seuraavassa autossa pakko olla.

Hawtin

Nyt viimeisimpänä lukemistani jutuista Moottori-lehti moitti voimakkaasti superbin säädettävää alustaa. Onkohan kukaan lukenut testiä lisävarusteisesta urheilualustasta, joka lienee vakiona sportlinessa?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

lao

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 21.09.15 - klo:11:03
Kenties "tylsä" olisi oikea sana kuvaamaan useita Skodan sisustoja, toki väreillä ja materiaalivalinnoilla on vaikutusta asiaan. Valitettavasti kaikkkien materiaalien ja värien osalta ei ole riittävästi vaihtoehtoja, esim. L&K:n tapauksessa en oikein itse pidä kummastakaan sisustan värivaihtoehdosta ja sisustuspaneelien materiaalivaihtoehtoja ei oikein ole riittävästi. Kenties tuossa on yksi isoimmista eroista ns. premium -merkkeihin, niissä on enemmän vaihtoehtoja materiaalien ja värien osalta sisustuksessa.
Itsekin pidän Sportlinen sisustaa parhaan näköisenä, ainakin kuvien perusteella.

Asiahan on juuri näin, kuten kirjoitit. Onneksi valkoisen värin kanssa tuo tummempi ruskea sisusta harmaan katon kanssa näyttää kyllä omaan silmääni "juuri kelpaavalta", muiden värien kanssa menee tyylittömäksi. Onneksi sentään on tuo ruskea, eikä musta sen tilalla, sillä minusta mustissa nahkapenkeissä menee nahkapenkin tyylikkyys harakoille. Tässä on selkeästi taas ns. konsermirajaus osittain takana ja premium-merkki Audi tarjoaa sitten todella reilusti lompakon mukaan sisustan väri- ja materiaalivalintoja.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Hawtin

Kävin Koskelon Metro-autossa hypistelemässä ekaa kertaa combia, joka oli kyllä tiloiltaan vähintäänkin riittävä. Siellä oli hallissa combi ja sedan style-tasoisina. Panoraamakattoa ei valitettavasti ollut kummassakaan, mikä ei kai sen tuotantoon liittyvien vaikeuksien vuoksi ole yllätys. Sisustus oli ihan ok siisti ja ajoasennon tuntui saavan oikein hyväksi.

Yksi iso mutta kuskin penkissä kuitenkin oli, eli istuinosa on aivan tolkuttoman lyhyt. Vertaan väkisinkin nykyisen A3:n sporttipenkkiin, jossa on istuinosan pituussäätö, mutta muutoinkin tuntui todella lyhyeltä noin isoon autoon. Tuohan kävi ilmi myös esim teknavin testissä passattia, Audia ja Bemua vastaan. Olen ihan normimittainen (181 cm), mutta en kyllä tuollaista penkkiä halua. Vertailin penkkiä myös ocu räsän penkkiin, joka ei silmämäärin näytä sen pidemmältä, mutta todellisuudessa on sitä usealla sentillä. Tarkkoja mittoja en ottanut, mutta näppi- ja ahterintuntumalla räsän penkki olisi jo aivan riittävän kelpo.

Viimeistään tuon myötä on saletti, että odottelen sportlinen tuloa, koska siinä on kuvien perusteella tuo räsän penkki eri verhoilulla. Räsän penkki oli myönteinen yllätys ja sopi hyvin vartalolleni. Hieman pehmeämpi kuin Audin penkki, mutta varmaan tuommoisessa kuitenkin pidemmänkin siivun viihtyisi. Ulkonäkösyytkin puoltavat toki vahvasti sportlinea oman maun mukaan.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ritzenhoff

Onko sportlinessa ulkoisesti oikeastaan muuta eroa vakioon kuin black paketti ja musta rantu helmassa?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

lao

Ei voi itsekkään käsittää, että miksei Superbin penkkiin lisätty istuinosan pituussäätöä. Itse 179cm 95kg läskinä bodarina saan juuri sopivan asennon, mutta ei ole yhtään varaa istuinosan pituudessa tai selkäosan leveydessä. Faktahan on se, että Superb ostetaan tilojen puolesta moneen perheeseen tai taksiin, jossa 190cm kuskin taakse pitää saada lasten turvaistuin isofix-kelkassa tai isohko ihminen. Hieman paremmin suunniteltu kuljettajan istuin olisi tehnyt tästä autosta monelle vielä paremman.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy