Superb III 2015

Aloittaja matara, 04.02.15 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

Miggo

Dodiin, tänään kävin Tampesterista hakemassa itselleni uuden kulkineen ja matkaan tarttui 2016 vuodelta Superb III Ambition 2.0 TDI 150 DSG HB

Mittarissa 104tkm ja ainoita miinuksia on Webaston puute sekä suurena ikävänä yllätyksenä 90tkm huollon puuttuminen sähköisestä huoltokirjasta. Huolto on tehty jossain "nyrkkipaja" tyyppisessä ratkaisussa, toki 90tkm huolto ei ehkä ole niin kriittinen kuin esim. 60 tai 120tkm.

Tre - Sipoo välimatka sujui 5.1 l/km kulutuksella ja ainoa mikä kiinnitti väärällä tavalla huomion oli ehkä suhteellisen kova rengasmelu odotettuun.
Muutenhan tuo oli harvinaisen soiva peli ja oikein makoisa auto.
Tavoite seuraavassa 4 vuodessa ajaa joku 250tkm lisää mittariin, toivottavasti ilman suurempia kommervenkkejä..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Miggo

Ainii, Briskoda foorumilla oli juttua kaasupolkimen viiveestä ja heti ensimmäisenä tulikin laitettua auto piuhan päähän ja kävin muuttamassa kaasupolkimen asetukseksi Audin defaultin Seat/Skoda/Volkswagen asetuksen tilalle.

Katosi viiveet välittömästi.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 03.06.19 - klo:22:48
Ainii, Briskoda foorumilla oli juttua kaasupolkimen viiveestä ja heti ensimmäisenä tulikin laitettua auto piuhan päähän ja kävin muuttamassa kaasupolkimen asetukseksi Audin defaultin Seat/Skoda/Volkswagen asetuksen tilalle.

Katosi viiveet välittömästi.

Tekevätköhän nuo marmorilla tuon muutoksen, jos pyytää, vai onko moodi Audin yksinoikeus? Tietty ottavat X, siitä, jos ylipäätään suostuvat tekemään, mutten jaksa tuota varten VCDS:ää hommata. Briskodasta aikoinaan lueskelin, että sama hoituu jollain pienellä härpäkkeelläkin. Hieman on viive häirinnyt, mutta sen verran vähän, etten ole asiassa aktivoitunut.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.06.19 - klo:20:20
Tekevätköhän nuo marmorilla tuon muutoksen, jos pyytää, vai onko moodi Audin yksinoikeus? Tietty ottavat X, siitä, jos ylipäätään suostuvat tekemään, mutten jaksa tuota varten VCDS:ää hommata. Briskodasta aikoinaan lueskelin, että sama hoituu jollain pienellä härpäkkeelläkin. Hieman on viive häirinnyt, mutta sen verran vähän, etten ole asiassa aktivoitunut.

Itse hoidin auton ”Audiksi” OBDelevenillä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 03.06.19 - klo:22:21
... ainoa mikä kiinnitti väärällä tavalla huomion oli ehkä suhteellisen kova rengasmelu odotettuun.

Olet varmasti jo tsekannut rengaspaineet. Jos on yli suositusten, voi lisätä melua.

Miggo

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.06.19 - klo:20:20
Tekevätköhän nuo marmorilla tuon muutoksen, jos pyytää, vai onko moodi Audin yksinoikeus? Tietty ottavat X, siitä, jos ylipäätään suostuvat tekemään, mutten jaksa tuota varten VCDS:ää hommata. Briskodasta aikoinaan lueskelin, että sama hoituu jollain pienellä härpäkkeelläkin. Hieman on viive häirinnyt, mutta sen verran vähän, etten ole asiassa aktivoitunut.

Jotain poljin bokseja ovat laittaneet, itseltä jäisi kyllä laittamatta.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Miggo

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 05.06.19 - klo:23:18
Olet varmasti jo tsekannut rengaspaineet. Jos on yli suositusten, voi lisätä melua.

225/55/18 ja 2.5 joka nurkassa..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 05.06.19 - klo:21:27
Itse hoidin auton ”Audiksi” OBDelevenillä.

Tuon ongelma vain, ettei toimi omppupuhelimella tai pädillä. Rouvalla olisi kyllä Android, mutten toisaalta viitsisi yhtä ainoaa muokkausta varten hommata lisäkilkuttimia nurkkiin pölyttymään. Muihin muutoksiin ei ole muutostarpeita. Saatan harkita jollain pajalla piipahtamista, tuskin ottavat montaa kymppiä pienestä työstä... ::)

Marmorin kanssa tarkastushuollon yhteydessä juttelin rakentavassa hengessä ja koittivat tehdä muutoksen, mutta kuulemma heidän testereillään ei muutosta voi tehdä. Kehottivat piipahtamaan jollain vag-com/VCDS-pajalla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

torso1

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 05.06.19 - klo:21:27
Itse hoidin auton ”Audiksi” OBDelevenillä.

Dirti. Olisitko ystävällisesti voinut laittaa mulle yv:llä tuon muutoksen parametrit? Tutulta löytyy myös uusin vcds ja voi hoitaa tuon muutoksen kuntoon :)

On muuten ärsyttävä ominaisuus vakiona..

torso1

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 03.06.19 - klo:22:48
Ainii, Briskoda foorumilla oli juttua kaasupolkimen viiveestä ja heti ensimmäisenä tulikin laitettua auto piuhan päähän ja kävin muuttamassa kaasupolkimen asetukseksi Audin defaultin Seat/Skoda/Volkswagen asetuksen tilalle.

Katosi viiveet välittömästi.

Lienee kyse tästä muutoksesta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/450978-coding-out-throttle-lag-vcds/

https://www.vwroc.com/forums/topic/19552-increased-throttle-pedal-sensitivity-adaptation/

Tuolla puhuttiin että useissa toimii, toisilla taas ei. Sitten puhuttiin taas et joillakin ois absit herenny toimimasta ja acc:ssä myös jotain häikkää.

Mitähän lie tuo asetus oikeasti muuttaa..??

Dirti

Audiksi muuttamimen ei ainakaan 2016 superbissa muuttanut muuta kuin kaasuvasteen.... Paljon mukavampi ajaa... Jopa vaimo huomasi muutoksen.

Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

vegelius

Täytyypä testata tätä kun oma saapunee tehtaalta toivottavasti heiäkuun aikana.

Miggo

Eipä mulla ainakaan ole tullut oireita mikä tähän äkkiseltään liittyisi,
ainoa mikä on tullut vastaan oli error workshop only leave vehicle in position p mikä liittyy vaihteenvalitsimeen jollain tasolla, mitenköhän suomessa takuun ulkopuolella.. Briskoda foorumilla ainakin ovat saaneet £900 "tarjouksia" vaihtotyöstä, luulisi olevan laatuun liittyvä onkkelma?

Tää on pari kertaa tullut tiskiin, mutta en ole saanut kun toimii seuraavalla tavalla:
Jarru pohjaan, vaihde sisään ja sitten vapauttaa seisontajarrun. Samalla kaavalla kun lyö parkkiin, jarru -> P -> seisontajarru.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Bowman69

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 27.06.19 - klo:11:19
Eipä mulla ainakaan ole tullut oireita mikä tähän äkkiseltään liittyisi,
ainoa mikä on tullut vastaan oli error workshop only leave vehicle in position p mikä liittyy vaihteenvalitsimeen jollain tasolla, mitenköhän suomessa takuun ulkopuolella.. Briskoda foorumilla ainakin ovat saaneet £900 "tarjouksia" vaihtotyöstä, luulisi olevan laatuun liittyvä onkkelma?

Tää on pari kertaa tullut tiskiin, mutta en ole saanut kun toimii seuraavalla tavalla:
Jarru pohjaan, vaihde sisään ja sitten vapauttaa seisontajarrun. Samalla kaavalla kun lyö parkkiin, jarru -> P -> seisontajarru.

Mites tämä kanssa kävi? Sama "poistu autosta vain vipu P-asennossa.." vika kuukausi sitten Ruotsista tuodussa -16 2.0 TDI 190hv DSG 4x4 Superbissa. Ekan kerran tuli näyttöön pari viikkoa sitten, mutta hävisi, nyt tuntuu tulevan joka päivä ainakin kerran ja joskus jopa useamman kerran.

Juttelin jo Veholle aiheesta, laittoivat tehtaalle jatkotakuupyynnön, kun takuu mennyt voimasta 1,5kk sitten (tosin kilsoja jo 145tkm..). Saa nähdä mitä vastaavat. Kuvittelisin tämän kyllä menevän firman piikkiin, kun tiedossa kuitenkin olevan ihan tyyppivika?

Kapteeni

Kymysys:
Tuli taloon tuollainen 10/2018 käyttöönotettu superb 2.0tdi 190hv etuvetona 70tkm ajettuna. Skoda liikkeessä sanoivat että dsg:n öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan? Mikähän mahtaa olla laatikon malli - miten helpoiten selvitän?
Skoda Superb Combi -18, 2.0 TDI 190
Volvo xc60 d4 awd -15
Ex: Volvo xc60 d5 polestar awd -10
Ex: Skoda Superb Combi -10, 2.0 TDI Sport
Ex: Skoda Octavia Combi -07, 2.0 TDI Sport
Ex: Seat Leon FR -07, 2.0 TDI
EX: Seat Cordoba Vario -98, 1.9 TDI

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni - 12.01.20 - klo:20:45
Kymysys:
Tuli taloon tuollainen 10/2018 käyttöönotettu superb 2.0tdi 190hv etuvetona 70tkm ajettuna. Skoda liikkeessä sanoivat että dsg:n öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan? Mikähän mahtaa olla laatikon malli - miten helpoiten selvitän?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

Villi veikkaus DG381 ?
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni - 12.01.20 - klo:20:45
Kymysys:
Tuli taloon tuollainen 10/2018 käyttöönotettu superb 2.0tdi 190hv etuvetona 70tkm ajettuna. Skoda liikkeessä sanoivat että dsg:n öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan? Mikähän mahtaa olla laatikon malli - miten helpoiten selvitän?

Olisit nyt edes kertonut montako vaihdetta siinä on. Jos on DSG6 on vanhempi DQ380 ja jos on DSG7 on uudempi DQ381. Iän perusteella pitäisi kai olla seiska kuten mullakin Golfissa. Vanhassa oli laatikon öljynvaihtoväli 60tkm, uudemmassa ei tosiaan enää kuulu huolto-ohjelmaan, ainakin omassa kulkineessa. Mutta kysyin asiaa kun autoni sain 5/2019 ja öljyt jos haluaa kuitenkin vaihtaa niin 80tkm välein on "suositus". Aion kyllä omasta vaihdattaa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jsx

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.01.20 - klo:22:13
uudemmassa ei tosiaan enää kuulu huolto-ohjelmaan, ainakin omassa kulkineessa. Mutta kysyin asiaa kun autoni sain 5/2019 ja öljyt jos haluaa kuitenkin vaihtaa niin 80tkm välein on "suositus". Aion kyllä omasta vaihdattaa.
Mielenkiintoista. Itse kysyin samaa ennen oman autoni luovutusta (04/17) ja Audilta kerrottiin öljynvaihtovälin olevan 120 tkm (ei siis puhuttu suosituksesta vaan vaihtovälistä). Mutta onhan nämä tainneet ennenkin poiketa merkkien välillä...
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

Hannes

Onko kenelläkään kokemusta superB 1.5TSI evo moottorisesta manuaali laatikolla, onko millainen käytössä. Tuo DSG hinnoittelu on kyllä melko räikeää verrattuna manuaaliin ja jos ajo on pääsäätöisesti muuta kuin kaupunkiajoa niin tuntuisi manuaali laatikollinen varteenotettavalta vaihtoehdolta huomioiden rahansäästö DSG:n verrattuna.

ARIMO

Minulla on ollut reilu viikon suberb farkku ambition 1.5 moottorilla ja manuaali. Erittäin tyytyväinen voimalinjaan ja vaihdelaatikkoon. Kulutuskin on varmasti matka-ajossa alle 6 l/100 km. Autossa on sport alusta ja mielestäni se on ehdoton valinta, koska normialusta on minun makuuni liian löysä. Kävin ajamassa viime kesänä molempia alustoja ja sport oli selväsi parempi. Toki tämä sport alusta ei ole audin a3 ja a5 sport alustan tasoinen, koska niistäkin on usean vuoden kokemus. Näkisin että suberbin sport alusta kaipaisi vielä jämäkkyyttä, mutta ei pintakovuutta. Ambition farkussa on mielestäni hinta-laatusuhde kohdillaan. Lähtöhinta rapiat 33 k,.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Hannes

Hienoa...että löytyi viimeinkin asiasta oikeasti kokemuksella tietävä.

Joo itse olen kovasti kallistumassa juurikin tuohon ambition 1.5TSI:n sen erittäin edullisen hinnan takia jos vaikka vertaa vastaavaan octavian on hinta ihan ihmeteltävän edullinen.

Onko ajo ollut nykimätöntä ja ongelmatonta, niin paljon kun on kirjoitettu ongelmista tällä moottori vaihdelaatikko yhdistelmällä??

Onko vaihteiston välitykset sopivat ilman että tarvii hirveästi huudattaa?

ARIMO

Pieni nykäys tuntuu, kun muuttaa 2 syl. Moodista 4 sylinterille tai päinvastoin. Ei kuitenkaan ole häiritsevä. Muuten ei ole nykimistä esiintynyt. Ja eikä tarvitse huudattaa, vääntö on riittävä. Faceliftissä ambition penkkimateriaali ja kuviointi ovat muuttuneet ja ne ovat minusta menneet kokonaisuudessaan parempaan suuntaan ja on ihan hienon näköinen peruspenkiksi.

Minulla lisävarusteina: sport-alusta, ikkunatummennukset, lämmitin sisäpistokkeella ja metalliväri eli aika perussetillä mennään. 8" kosketusnäyttö ja digimittari ovat selkeitä ja sisältää paljon toimintoja. Soitin on vakiona aika perustasoa.

Itsellä verokkaina olivat aluksi passat, insignia, 508 ja octavia. Passat putosi hinnan takia, insigniasta en tykännyt, octaviasta tulossa uusi malli ja hinta lähellä suberbia, 508 olisi joutunut tyytymään ihan perusversioon. Itse voin ainakin suositella suberbia.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Hannes

Miten sisä melu, onko miten häiritsevä ja millä talvirenkailla autosi on??

ARIMO

Nokian nastat 16". Ei häiritsevä rengasmelu. Mielestäni on hiljaisempi kuin a3, jossa tosin oli 4 vuotta vanhat ja 40 tkm ajetut nastat.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Hannes

Mites on ARIMO onko edelleen tyytyväinen mieli auton suhteen???Onko ilmennyt mitään tyytymättömyyden aiheita??

NRajis

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 03.06.19 - klo:22:48
Ainii, Briskoda foorumilla oli juttua kaasupolkimen viiveestä ja heti ensimmäisenä tulikin laitettua auto piuhan päähän ja kävin muuttamassa kaasupolkimen asetukseksi Audin defaultin Seat/Skoda/Volkswagen asetuksen tilalle.

Katosi viiveet välittömästi.

Onnistuukohan tämä autocomilla? Vai löytyyköhän Satakunnasta vcds taitajia?

M_arrowrapids

Uudehko superbbi omistaja kyselee, onko tuolla umpion alla oikeassa alakulmassa olevalla mustalla kolmiolla mitään funktiota vai onko vaan komian tähären?


https://www.caricos.com/cars/s/skoda/2016_skoda_superb/images/9.html
Superb Style 2.0TDI 190hv DSG -16

JuhoW

Mistähän löytää 2016 1.4 TSI Superbin huolto-ohjelman? Olisi mukava saada tietää mitä pitää tehdä ja milloin.

juksii

Lainaus käyttäjältä: JuhoW - 17.08.20 - klo:16:09
Mistähän löytää 2016 1.4 TSI Superbin huolto-ohjelman? Olisi mukava saada tietää mitä pitää tehdä ja milloin.

Olisko tästä apua?

https://cardiagn.com/2015-2018-skoda-superb-iii-3v-worshop-manual-owners-manual-wiring/
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

Hcc

Mulle on tulossa vm 2017 Superb combi Style 2.0 190. Myyjäliikkeen tietojen mukaan siinä ei ole Android Autoa, mutta googlella löytynyt vm2017 tehdaslisävaruste-esite väittää että Stylessä on vakiona SmartLink. Eikös se ole synonyymi AA:lle Skodassa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy