Kirjoittaja Aihe: Passat B8, kokemusperäistä faktaa  (Luettu 328932 kertaa)

Poissa MMV

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 969
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #150 : 03.11.15 - klo:10:21 »
Säädätä huollossa lähivaloja asteen verran ylemmäs, niin paranevat kummasti. Näin tein itsekin.

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #151 : 03.11.15 - klo:16:33 »
Säädätä huollossa lähivaloja asteen verran ylemmäs, niin paranevat kummasti. Näin tein itsekin.

Pitääpä kokeilla, kiitosta vinkistä. Toivotaan ettei vastaantulevien verenpaine nouse liikaa, jos vähän korottaa näkökynnystä  ;D
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Epes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 975
  • A6 Business Sport MY17, Passat Variant MY16
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #152 : 03.11.15 - klo:18:08 »


Mukautuva vakionopeussäädin:

- Miinusta tilanteessa jossa edelläajava vaihtaa kaistaa oikealle risteyksessä/menee ramppiin ja hidastaa. Vakionopeussäädin lyö jarrua pohjaan, ja meinasi jo mennä löysät housuun, että ajaako joku takakonttiin.


Miten muuten on syttyvätkö jarruvalot näissä "automaattijarrutuksissa"?

- Pientä miinusta myös siitä jos turvaväli on pisimmällä asetuksellaan (joka muuten tuntuisi ainoalta todella turvalliselta), niin mutkaisella tiellä tutka hukkaa satunnaisesti edelläajavan, ja läimäisee kaasun hetkeksi auki, jotta siirryttäisiin ennaltavalittuun nopeuteen. Tekee sen ehkä vähän turhan ärhäkästi, pikkuisen rennompi toiminta olisi paikallaan.


Eco -moodi päälle. Kaikki tapahtuu sen jälkeen "hidastetusti".
If it ain’t broken, don’t fix it

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.595
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #153 : 03.11.15 - klo:18:58 »

niin kuitenkin  ei tavallaan näe maksimaalisesti, koska hajavaloa ei tule oikeastaan yhtään. Jos vertaa vaikka Toyotan Xenoneihin, niin valoteho on varmaan suurinpiirtein samaa luokkaa, mutta koska kuvion ylärajan rajaus ei ole niin tiukka xenoneissa tuntuu, että Toyotan valoilla näki pidemmälle. En tiedä sitten onko se vain mutua vai totuutta.

Ollet ihan oikeassa. Jossain autoaviisissa oli juurikin tästä asiasta puhetta hyvin kirkkaiden ja teräväreunaisten valojen kääntöpuolena. Eli silmät ei näe valo-alueen ulkopuolelle kun ovat sopeutuneet kirkkaaseen valoon.

Nuo halogeenit on suht himmeät, mutta onneksi aika laaja valokuvio. Hämärässä näkee tosiaan valokuvion ulkopuolellekin.

Ei pidä kuitenkaan ymmärtää väärin, kyllä minäkin mieluummin LEDit ottaisin ulkonäön takia, ilmeisesti ne on nyt halvemmatkin kuin alussa.
Tässä pirssissä on halot, koska ostin varastotarjousauton työkaluksi, jota isojen kilometrien takia pitänen vain pari vuotta. Ei juuri "kiva-muttei-must" varusteisiin huvita panostaa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #154 : 03.11.15 - klo:19:07 »
Miten muuten on syttyvätkö jarruvalot näissä "automaattijarrutuksissa"?

Eco -moodi päälle. Kaikki tapahtuu sen jälkeen "hidastetusti".

En nyt varmasti osaa sanoa jarruvaloista, mutta aika ihmeellistä olisi jos eivät syttyisi. Kyse oli nimenomaan jarruilla jarruttamisesta ei moottorijarrutuksesta. Vauhtia oli 80 ja toinen vaihtoi edessä oikealle kääntymiskaistalle, ja tietenkin pudotti nopeuden jonnekin neljäänkymppiin. Vakkari vetäisi siinä sitten aika tiukan jarrutuksen, kun oma auto alkoi tulla kääntyvän lähelle.

Eco moodi on varmaan osaratkaisu, ja pitää tietysti ymmärtää vakkarin tutkan rajoitukset, ja hyväksyä tietyt asiat. Kyllä molemmat tilanteet löytyivät myös selitettynä ohjekirjasta, kun viimeinkin ehdin sen lukea
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa teemur

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 776
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #155 : 03.11.15 - klo:19:16 »
En nyt varmasti osaa sanoa jarruvaloista, mutta aika ihmeellistä olisi jos eivät syttyisi. Kyse oli nimenomaan jarruilla jarruttamisesta ei moottorijarrutuksesta. Vauhtia oli 80 ja toinen vaihtoi edessä oikealle kääntymiskaistalle, ja tietenkin pudotti nopeuden jonnekin neljäänkymppiin. Vakkari vetäisi siinä sitten aika tiukan jarrutuksen, kun oma auto alkoi tulla kääntyvän lähelle.

Eco moodi on varmaan osaratkaisu, ja pitää tietysti ymmärtää vakkarin tutkan rajoitukset, ja hyväksyä tietyt asiat. Kyllä molemmat tilanteet löytyivät myös selitettynä ohjekirjasta, kun viimeinkin ehdin sen lukea

Kyllä jarruvalot syttyvät jos siirrytään moottorijarrutusta tiukempaan hidastukseen, peräkärrystä näkee hyvin toiminnan.

Jos maantiellä ajelen tutkavakkarilla, pidän kauimman asennon päällä. Jos taasen moottoritiellä ja oma nopeus oikeata kaistaa suurempi, pidän yleensä lyhimmän etäisyyden ettei auto turhaan hidasta "liian kaukana" edellä ajavasta ennen kuin kerkeää vaihtamaan kaistaa.

Turhat äkkijarrutukset voi välttää painamalla kevyesti kaasua, auto uskoo kuljettajan olevan tilanteen tasalla vaikka itse löisikin jo jarrua ja varoitussummerit päälle
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Poissa hauki12

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 88
  • Polo GTI 2019
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #156 : 04.11.15 - klo:18:30 »
Pasuunalla ajettu nyt 1000km , tyytyväinen ainakin vielä.
 
Onko kukaan tilannut lohkolämmitintä autoonsa?
Itseäni kiinnostaisi tietää minne asentajat ovat keksineet verkkovirtapistokkeen kiinnittää puskuriin?




Poissa Passaatti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #157 : 06.11.15 - klo:21:36 »
Pikku fiiliskuva aamun motariajosta (sorry vaatimaton kännykän kuvan laatu). Tämä siis Highline + LED paketti + Active Info Display.
Minusta valokuvio ja valoteho ovat erinomaiset kaikkiin ajamiini autoihin verrattuna.

Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #158 : 07.11.15 - klo:16:53 »
Pikku fiiliskuva aamun motariajosta (sorry vaatimaton kännykän kuvan laatu). Tämä siis Highline + LED paketti + Active Info Display.
Minusta valokuvio ja valoteho ovat erinomaiset kaikkiin ajamiini autoihin verrattuna.

Minulla samat varusteet, ja olen myös ollut tyytyväinen led-valoihin. Näiden valojen kanssa tulee ajovalojen automaattinen korkeussäätö, joka on pakollinen mukautuvissa valojärjestelmissä. Onko kellään tietoa, mikä näiden valojen referenssiluku on? Tietoa referenssiluvusta ei tunnu löytyvän ohjekirjasta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa JaskaPankuttaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 521
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #159 : 07.11.15 - klo:17:24 »
Onko kellään tietoa, mikä näiden valojen referenssiluku on? Tietoa referenssiluvusta ei tunnu löytyvän ohjekirjasta.

Referenssiluku 10. (Lähde: TM 23/14 ja TM 21/15)

TM:n testien mukaan valot ovat hyvät mutta parempiakin löytyy, niin xenon- kuin LED-toteutuksina.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #160 : 07.11.15 - klo:18:10 »
Referenssiluku 10. (Lähde: TM 23/14 ja TM 21/15)

TM:n testien mukaan valot ovat hyvät mutta parempiakin löytyy, niin xenon- kuin LED-toteutuksina.


Etsin vielä netistä, ja Passatiin on 4 erilaiset valot:
- halogeenivalot
- staattiset LED-ajovalot (staattinen lähi- ja kaukovalo, 12 LEDiä suuntavilkuille, päiväajovalot) (Highline)
- dynaamiset LED-ajovalot (dynaamiset Led-ajovalot, ajotilanteen mukaan säätyvät, kulmavalotoiminto) (varuste LED-paketti)
- mukautuvat LED-ajovalot (mukautuva valonjakauma kameran avustamana) (varuste Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist)

Lähde esim. http://1001carreviews.com/volkswagen/review-volkswagen-passat-b8-2014-2015/

Onko niin, että kaikissa on referenssiluku 10? Mulla on tuo viimeinen vaihtoehto, ja pimeässä huomaa, että valojen kantama muuttuu ajotilanteen mukaan.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa JaskaPankuttaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 521
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #161 : 07.11.15 - klo:18:37 »
Etsin vielä netistä, ja Passatiin on 4 erilaiset valot:
- halogeenivalot
- staattiset LED-ajovalot (staattinen lähi- ja kaukovalo, 12 LEDiä suuntavilkuille, päiväajovalot) (Highline)
- dynaamiset LED-ajovalot (dynaamiset Led-ajovalot, ajotilanteen mukaan säätyvät, kulmavalotoiminto) (varuste LED-paketti)
- mukautuvat LED-ajovalot (mukautuva valonjakauma kameran avustamana) (varuste Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist)

Lähde esim. http://1001carreviews.com/volkswagen/review-volkswagen-passat-b8-2014-2015/

Onko niin, että kaikissa on referenssiluku 10? Mulla on tuo viimeinen vaihtoehto, ja pimeässä huomaa, että valojen kantama muuttuu ajotilanteen mukaan.


Tuossa TM:n koeajossa oli Highline-varusteinen Passat jossa oli lisävarusteiset mukautuvat LED-valot ja referenssiluku 10 koskee juuri noita valoja.

Lainaus
"Highline-varustetasossa on vakiona kiinteät led-valot, ja koeajoautossa on lisävarusteena valojen kääntyvyys ja mukautuvuus. "

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #162 : 07.11.15 - klo:18:40 »
Tuossa TM:n koeajossa oli Highline-varusteinen Passat jossa oli lisävarusteiset mukautuvat LED-valot ja referenssiluku 10 koskee juuri noita valoja.

OK, kyllä se on sitten uskottava että referenssiluku on aika matala. No joka tapauksessa valot ovat käytännössä hyvät. Halogeenivaloista siirtyvälle (kuten meikäläinen) valaistun ja pimeän alueen raja on tosin kuin veitsellä leikattu.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Samueli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #163 : 12.12.15 - klo:17:50 »
Tässä kyse takavalojen segmenttien koodauksesta päiväajovalojen kanssa; ks. kuvat aiempana tässä kejtussa.

Eipä niitä koodausohjeita löytynyt mistään, joten piti ihan itse kokeilla. Tein seuraavat muutokset:

Controller 09-Central Electronics
16 - Security Access - 31347
10 - Adaptations
ja sieltä
(9)-Leuchte 16BLK SLB35BLK SL KC9-Lichtfunktion D 16 :not active -> Daytime running lights
(9)-Leuchte 17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR  KC3-Lichtfunktion D 17 :not active -> Daytime running lights

Muutokseksi voi myös tietysti valita "Daytime running lights" sijaan myös "always on" (vai mikä se nyt olikaan) koska nyt nuo viirut on käytännössä aina päällä.
Kun noudin autoni, niin myyjä erikseen varoitteli, että takavaloja ei ole enää mahdollista koodata palamaan päiväajovalojen kanssa... Olikos sinulla EetuX takavalot jo valmiiksi palamassa ennenkuin menit kustomoimaan noita yksittäisiä segmenttejä?

Ellei ollut, niin vieläkö muistat, millä biteillä ne takavalot ylipäänsä sai palamaan yhtaikaa päiväajovalojen kanssa?

Tai osaisiko joku muu kertoa? En mielelläni ajelisi perä pimeänä...

Poissa ai75

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Passat Variant 1.6TDI DSG-automaatti 2015
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #164 : 14.12.15 - klo:11:39 »
Ekat kunnon pakkaset ja passatti ei käynnisty. Helmikuussa -15 käyttöönottamani 1.6 TDI, DSG-lootalla ja webastolla.

Viime yönä pakkanen kävi alimmillaan -23C:ssa ja aamulla kun yritin käynnistää oli -15C. Virrat tuli kyllä päälle, mutta muuten ei yrittänytkään startata. Hälyjä tuli tauluun vaikka mitä: Error:Pedestrian protector, Brake Workshop!, jne ihmejuttuja. Eli käsittääkseni jännitetaso kun menee liian alas niin alkaa sekoilee nykyautot just noin. Wabaston nappasin päälle kaukosäätimestä noin 20 min ennen starttia, mutta jostakin syystä se ei ollutkaan lähtenyt päälle.
Webastoa en ole käyttänyt montaa kertaa koko aikana. Edellisestä kerrasta on yli viikko. Eli se ei ainakaan ole akkua tässä tapauksessa syönyt.
Webasto lähti kyllä päälle kojetaulun kytkimestä heti kun sitä painoin. Noin 25 min annoin olla päällä, jonka jälkeen uusi yritys. Kolmannella jaksoi vaivoin 10 sekunnin jurnutuksen jälkeen käynnistyä.

Auto menossa ensi yöksi merkkiliikkeeseen piuhan nokkaan latautumaan. Viime keväänä ei kertaakaan tainnut noin kovia pakkasia olla, joten ei noista kylmäkäynnistyksistä ole kokemusta. Autolla ja akulla ikää 10kk ja heti kun kunnon pakkaset tuli niin tulos tässä, ei hyvältä vaikuta, vielä kun akku on kaiken lisäksi normaalia isompi juuri tuon Webaston takia.
Onko muilla ollut akun kanssa ongelmia?

Poissa Wilzu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #165 : 21.12.15 - klo:09:55 »
Talvipakkasista - niistä mitä nyt on ehtinyt olla - ei kyllä ole jäänyt tähän mennessä muistikuvia, mutta minultapa hajosi koko starttimoottori viime viikon torstaina. Mittariin ehti kertyä 23761 kilometriä, kun n. 20 minuutin Webasto-lämmityksen jälkeen starttinapin painallus aiheutti pahaenteisen kurahduksen ja sitten tulikin hiljaista. Alkuun epäilivät, että olisi akku mennyt, mutta apuvirta ei hinausauton kuljettajan yllätykseksi auttanutkaan. Onneksi Liikkumisturva oli nimensä veroinen ja sijaisauto järjestyi Mikkeliin melkein heti.

Tulipahan sitten matkustettua katsomaan Star Wars VII hinausauton kyydissä. Ehkä jollain Millennium Falconilla varaosakin olisi jo saatu toimitettua Suomeen asti. Tällä tietoa auto pitäisi saada työn alle huomenna. Ainakin toivottavasti, sillä sijaisauto pitäisi palauttaa silloin.

Muita murheita Passatissa ei ole kyllä ollutkaan, ellei sellaiseksi laske sitä että kosketusnäyttö meni kerran jumiin.
« Viimeksi muokattu: 21.12.15 - klo:10:01 kirjoittanut Wilzu »
Mercedes-Benz C220d -15. Ex-VW, Ex-Skoda, Ex-Opel..

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #166 : 22.12.15 - klo:17:35 »
Mikäs pulttijako, keskireikä ja ET esim. 8" leveässä vanteessa Passat B8:ssa on?

Kaupassa on paljon autoja, joissa on musta hainevä katolla. Myyjän mukaan se tulee webaston mukana, mutta tuleeko sellainen jos autossa on navi, mutta ei webastoa? A3 8V:ssä tuli hainevä gps:n mukana, koskeeko sama myös tätä Passatia.

Poissa ai75

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Passat Variant 1.6TDI DSG-automaatti 2015
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #167 : 22.12.15 - klo:23:25 »
Ekat kunnon pakkaset ja passatti ei käynnisty. Helmikuussa -15 käyttöönottamani 1.6 TDI, DSG-lootalla ja webastolla.

Viime yönä pakkanen kävi alimmillaan -23C:ssa ja aamulla kun yritin käynnistää oli -15C. Virrat tuli kyllä päälle, mutta muuten ei yrittänytkään startata. Hälyjä tuli tauluun vaikka mitä: Error:Pedestrian protector, Brake Workshop!, jne ihmejuttuja. Eli käsittääkseni jännitetaso kun menee liian alas niin alkaa sekoilee nykyautot just noin. Wabaston nappasin päälle kaukosäätimestä noin 20 min ennen starttia, mutta jostakin syystä se ei ollutkaan lähtenyt päälle.
Webastoa en ole käyttänyt montaa kertaa koko aikana. Edellisestä kerrasta on yli viikko. Eli se ei ainakaan ole akkua tässä tapauksessa syönyt.
Webasto lähti kyllä päälle kojetaulun kytkimestä heti kun sitä painoin. Noin 25 min annoin olla päällä, jonka jälkeen uusi yritys. Kolmannella jaksoi vaivoin 10 sekunnin jurnutuksen jälkeen käynnistyä.

Auto menossa ensi yöksi merkkiliikkeeseen piuhan nokkaan latautumaan. Viime keväänä ei kertaakaan tainnut noin kovia pakkasia olla, joten ei noista kylmäkäynnistyksistä ole kokemusta. Autolla ja akulla ikää 10kk ja heti kun kunnon pakkaset tuli niin tulos tässä, ei hyvältä vaikuta, vielä kun akku on kaiken lisäksi normaalia isompi juuri tuon Webaston takia.
Onko muilla ollut akun kanssa ongelmia?

mitään selitystä ei ensimmäisen tutkinnan jälkeen tuohon ylläolevaan merkkihuolto löytänyt. Akkukin kuulemma oli hyvässä hapessa.
Pari päivää tuosta ensimmäisestä käynnistysongelmasta oli pakkasta taas -20C aamulla. Nyt Webasto oli päällä noin 40 minuuttia eikä siltikään kampe käynnistynyt eka startilla. Piti painaa starttia toisen kerran ja sitten lähti, joskin melko vaivalloisesti jurnuttamalla. Tuon aamun jälkeen ei taas ole pakkasia onneksi ollut kuin alimmillaan jotain -5C ja käynnistynyt ongelmitta. Auto menossa parin viikon päästä uudelleen pajalle tutkittavaksi.

Poissa KesKari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 39
  • Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #168 : 23.12.15 - klo:06:56 »
Kaupassa on paljon autoja, joissa on musta hainevä katolla. Myyjän mukaan se tulee webaston mukana, mutta tuleeko sellainen jos autossa on navi, mutta ei webastoa? A3 8V:ssä tuli hainevä gps:n mukana, koskeeko sama myös tätä Passatia.

Minulla on Traval-paketti pro, mutta ei ole webastoa, ja hainevä on katolla.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #169 : 23.12.15 - klo:10:09 »
Mikäs pulttijako, keskireikä ja ET esim. 8" leveässä vanteessa Passat B8:ssa on?

Kaupassa on paljon autoja, joissa on musta hainevä katolla. Myyjän mukaan se tulee webaston mukana, mutta tuleeko sellainen jos autossa on navi, mutta ei webastoa? A3 8V:ssä tuli hainevä gps:n mukana, koskeeko sama myös tätä Passatia.

Mulla on Travel Pro sekä Webasto. Hainevä on korin värinen. Onkohan VW muuttanut speksiä jossain vaiheessa vai onko kahta eri versiota antennista?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Wilzu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #170 : 23.12.15 - klo:14:34 »
Perusmallin Travel-paketilla ja Webastolla on myös hainevä. Korinvärinen, vaikka tosin autokin tässä tapauksessa on metallinmusta - samaa metallinkiiltoa on evässäkin.

Viime hetkeen jäi, että auton sai takaisin. Startti saapui päivän myöhässä hetkellä tänään puolenpäivän maissa. Hatunnosto ja kiitos Savilahden Auto Oy:n huoltoon, että vika vielä ehdittiin ennen joulunviettoon lähtöä korjata.

Startin hajotti jokin mekaaninen vika, josta eivät osanneet tiskilläkään sen tarkemmin sanoa.
Mercedes-Benz C220d -15. Ex-VW, Ex-Skoda, Ex-Opel..

Poissa hauki12

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 88
  • Polo GTI 2019
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #171 : 23.12.15 - klo:17:49 »
Passattini on ilman webastoa . Travel paketti (discover media) ja evä löytyy katolta.
Autoni on hopeanvärinen , ja evä-antenni on musta.


« Viimeksi muokattu: 23.12.15 - klo:17:53 kirjoittanut hauki12 »

Poissa Ocu_P

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 945
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #172 : 23.12.15 - klo:18:14 »
Omassa -16 kilpiin tulevassa valkoisessa comfortilinessa on travel pro ja webasto. Sekä musta eväantenni.

Poissa hauki12

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 88
  • Polo GTI 2019
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #173 : 23.12.15 - klo:18:32 »
Ehkä varustetaso saattaa vaikuttaa tuon evän väriin? Omani on comfortline.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #174 : 23.12.15 - klo:18:53 »
Katsoin vielä uudestaan, ja kyllä se oma hainevä Highline + Travel Pro + Webasto taitaa sittenkin olla musta. Auton väri on yönsininen, joten on tosi hankala erottaa, onko se korin värinen vai musta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa VW-Variantti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #175 : 29.12.15 - klo:00:31 »
B8/Passat Variant 2,0TDI / BT käyttökokemusta runsaan 2 kuukauden ajalta
-   Line-assist ottaa osaa kaistalla pysymiseen, hyvä apu kesäkelillä, mutta liukkaalla ei vielä riittävää kokemusta
o   pitää olla tarkka vilkun kanssa, ettei lopeta sitä kääntyessä
o   linja-autopysäkit ja levikkeet pitää ottaa huomioon, sillä pyrkii pitämään kaistojen välissä keskellä
-   ACC samoin hyvä kesäkelillä, kun ottaa huomioon aiemmat oivallukset edestä kääntyvät ym. talvikelistä ei vielä riittävää kokemusta
-   Dynaamiset Led-valot
o   pitkien teho hyvä, jopa märällä asvaltilla
o   lyhyet voisi olla korkeammalla, kuten on aiemmissa kirjoituksissa
o   automaattivaihto vaihtaa pitkille liian myöhään kohtaavan ajoneuvon jälkeen
-   Lumia toimii hyvin auton varusteiden kanssa
-   Takaluukun jalka-avauksessa oli hieman opettelua, mutta poikittainen liike tuntuu toimivan
o   ei toimi, jos ap-koukku on paikallaan
-   nopeusmittari näyttää 4-5 km/h liikaa, voisko säätää virheen pois?
o   liikennemerkkien nopeusrajoitukset lukee melko usein väärin
   ilmeisesti joskus lukee merkistä ja toisinaan gps
   lukee monesti läheiseltä kadulta, mutta korjaa myöhemmin
-   Highline vakiopenkki riittävän hyvä pitkillekin matkoille
-   BT ei hae uria vaan menee ohjauksen mukaan, vaikka säätönä olisi Eco, Comfort etc.
-   Webasto menee päälle kylmällä kelillä, mutta onko tietoa kuinka kaukaa tuo kaukosäätö toimii, ettei paina vahingossa päälle. Meneekö päälle autotallin lämmössä (n. 14 astetta)
-   Kierrokset pysyy hyvin matalana nykyisillä talvinopeuksilla n. 1500/7-vaihteella/Eco, Sportilla pitää pienempää pykälää, jolloin kierrokset lähelle 2000, miten nämä koneet kestää näitä alhaisia kierroksia? 
-   Tehdaskoukku on mainio kapine, mutta tuo 7/13 adapteri aiheuttaa lisäponnistusta. Ilmeisesti ei mahdu olemaan aina paikallaan, en ole kokeillut
-   Perävaunun peruutusavustin vaatii kovasti harjoitusta, peilikytkimen näyttö on ikävästi mittariston keskellä ratin takana. Avustin ei toimi jos nokkapyörä on paikallaan vaunussa
-   Tilat on loistavat ja muunneltavuus on helppoa, sillä takaselkänojat saa mukavasti auki tavaratilasta
-   Protect-paketti, joka sisältää takaläpät, puskurin muovisuojan ja tavaratilan maton tuli hommattua autoon, suosittelen hankintaa
-   Onko noista peilinkäännöistä kokemusta, miten toimii pakkasella?
-   Istuinlämmittimet tehokkaat, saa melko pian laittaa pienemmälle
-   Ureatankin (13L) riittoisuus alkukulutuksen mukaan oli 15000 km, onko tästä kokemusta?
-   S/S saa ilmeisesti pois valikoista, mutta olen pitänyt päällä, joskus napista pois
-   Active Display-mittaristo pyytää aina ajovaloja päivävalon sijaan ja automaattivaloilla palaa aina ajovalot, onko kokemusta vastaavasta?

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #176 : 31.12.15 - klo:08:47 »
Kuinkas jälkiasennuswebasto käyttäytyy ptc-elementtien suhteen? Tehdasweban kanssa ne jätetään kokonaan pois. Jos jälkiasennusweba on päällä niin syötetäänkö sähköä myös ptc-elementeille?

Olisi myös kiva nähdä kuvat ilmastointipaneelista tehdasweballisesta ja webattomasta autosta. Onko webatomassa autossa joku napin paikka tyhjänä vai onko weban nappi korvannut jonkun napin.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #177 : 31.12.15 - klo:10:31 »
Kuinkas jälkiasennuswebasto käyttäytyy ptc-elementtien suhteen? Tehdasweban kanssa ne jätetään kokonaan pois. Jos jälkiasennusweba on päällä niin syötetäänkö sähköä myös ptc-elementeille?

Olisi myös kiva nähdä kuvat ilmastointipaneelista tehdasweballisesta ja webattomasta autosta. Onko webatomassa autossa joku napin paikka tyhjänä vai onko weban nappi korvannut jonkun napin.


Olisko näin (webattomassa on REST-nappi weballisen seisontolämmitys-napin tilalla):



Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 629
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #178 : 31.12.15 - klo:10:36 »
B8/Passat Variant 2,0TDI / BT käyttökokemusta runsaan 2 kuukauden ajalta
-   Line-assist ottaa osaa kaistalla pysymiseen, hyvä apu kesäkelillä, mutta liukkaalla ei vielä riittävää kokemusta
o   pitää olla tarkka vilkun kanssa, ettei lopeta sitä kääntyessä
o   linja-autopysäkit ja levikkeet pitää ottaa huomioon, sillä pyrkii pitämään kaistojen välissä keskellä
-   ACC samoin hyvä kesäkelillä, kun ottaa huomioon aiemmat oivallukset edestä kääntyvät ym. talvikelistä ei vielä riittävää kokemusta
-   Dynaamiset Led-valot
o   pitkien teho hyvä, jopa märällä asvaltilla
o   lyhyet voisi olla korkeammalla, kuten on aiemmissa kirjoituksissa
o   automaattivaihto vaihtaa pitkille liian myöhään kohtaavan ajoneuvon jälkeen
-   Lumia toimii hyvin auton varusteiden kanssa
-   Takaluukun jalka-avauksessa oli hieman opettelua, mutta poikittainen liike tuntuu toimivan
o   ei toimi, jos ap-koukku on paikallaan
-   nopeusmittari näyttää 4-5 km/h liikaa, voisko säätää virheen pois?
o   liikennemerkkien nopeusrajoitukset lukee melko usein väärin
   ilmeisesti joskus lukee merkistä ja toisinaan gps
   lukee monesti läheiseltä kadulta, mutta korjaa myöhemmin
-   Highline vakiopenkki riittävän hyvä pitkillekin matkoille
-   BT ei hae uria vaan menee ohjauksen mukaan, vaikka säätönä olisi Eco, Comfort etc.
-   Webasto menee päälle kylmällä kelillä, mutta onko tietoa kuinka kaukaa tuo kaukosäätö toimii, ettei paina vahingossa päälle. Meneekö päälle autotallin lämmössä (n. 14 astetta)
-   Kierrokset pysyy hyvin matalana nykyisillä talvinopeuksilla n. 1500/7-vaihteella/Eco, Sportilla pitää pienempää pykälää, jolloin kierrokset lähelle 2000, miten nämä koneet kestää näitä alhaisia kierroksia? 
-   Tehdaskoukku on mainio kapine, mutta tuo 7/13 adapteri aiheuttaa lisäponnistusta. Ilmeisesti ei mahdu olemaan aina paikallaan, en ole kokeillut
-   Perävaunun peruutusavustin vaatii kovasti harjoitusta, peilikytkimen näyttö on ikävästi mittariston keskellä ratin takana. Avustin ei toimi jos nokkapyörä on paikallaan vaunussa
-   Tilat on loistavat ja muunneltavuus on helppoa, sillä takaselkänojat saa mukavasti auki tavaratilasta
-   Protect-paketti, joka sisältää takaläpät, puskurin muovisuojan ja tavaratilan maton tuli hommattua autoon, suosittelen hankintaa
-   Onko noista peilinkäännöistä kokemusta, miten toimii pakkasella?
-   Istuinlämmittimet tehokkaat, saa melko pian laittaa pienemmälle
-   Ureatankin (13L) riittoisuus alkukulutuksen mukaan oli 15000 km, onko tästä kokemusta?
-   S/S saa ilmeisesti pois valikoista, mutta olen pitänyt päällä, joskus napista pois
-   Active Display-mittaristo pyytää aina ajovaloja päivävalon sijaan ja automaattivaloilla palaa aina ajovalot, onko kokemusta vastaavasta?

Itselläni uusi Passat nyt runsaat puoli vuotta ja 12 tkm.

Eikös AdBlue-tankin koko ole 24 litraa näissä Suomeen tuotavissa autoissa? Itselläni ei ole vielä täyttökehoitusta tullut (tulee, kun alle 2400 km jäljellä).

Start/Stoppia ei saa pois päältä valikoista. Itse olen siihen hyvin tottunut, vaikka tietysti alussa ihmetytti, kun vaihtoi autosta, jossa ei S/S-järjestelmää.

Istuinlämmittimet ovat tosiaan tehokkaat, ei kauaa tarvitse pitää päällä. Samoin ilmastointi on tehokas.

Liikennemerkkien näyttö perustuu tosiaan karttadatan ja kameran yhdistelmään. Järjestelmä toiminee Saksassa todella hyvin, mutta valitettavasti täällä Suomessa karttadata ei ole parasta mahdollista. Järjestelmä ei näytä karttadatasta ylöspäin poikkeavia rajoituksia kovinkaan helposti, ja tämä on ominaisuus. Toivottavasti karttadata paranee ajan myötä Suomen osalta. Joka tapauksessa ihan kätevä varuste.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa VW-Variantti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #179 : 31.12.15 - klo:11:42 »
Piti varmistaa ohjekirjasta (s. 369) tuo AdBlue säiliön tilavuus. Kirja ilmoittaa n. 13L.
Uutena auton valikko ilmoitti 15000km tankin toimintamatka, eli 12600 km kohdalla pitäisi tulla ilmoitus täytöstä.
Täyttö sisältyy huolenpitosopimukseen, mutta ainetta saa ainakin 10L ja n. 3L pulloissa halpaliikkeistä.
Mukana on suutin, joka sopii auton tankkiin.
Webaston automaattitoiminnon sain pois ohjeiden mukaan ilmastoinnin menu+setup kautta
Totta, S/S ei ilmeisesti saa pois valikosta, pitää siis painaa aina napista, jos haluaa poistaa
Onko kulutus kovasti muuttunut alusta tuohon 12tkm?
Minulla alkukulutus on ollut +2L luvatusta, ajettu vasta 3tkm ja melko paljon kaupunkia

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy