Kirjoittaja Aihe: Passat B8, kokemusperäistä faktaa  (Luettu 391258 kertaa)

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #120 : 12.08.15 - klo:14:50 »
Noh ei näytä ainakaan toimitusaikatauluissa olevan Saksalaista täsmällisyyttä. Alunperin piti Passatin valmistua 3.5 kuukaudessa. Nyt aikataulu on venytetty 8 !!!!!! kuukauteen, ja tuskinpa vielä sittenkään on auto Suomessa. Olisin kyllä harkinnut kahdesti ostamista, jos olisin tiennyt tämän etukäteen. Ilmeisesti Toyota muistot olivat liian tuoreina mielessä. Toimitusaika oli yleensä noin 3 kuukautta, ja auto tuli joka kerta +- 1 viikkoa alunperin luvatusta.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa EetuX

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • der Passat
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #121 : 12.08.15 - klo:16:26 »
Mistä mahdoit löytää koodausohjeet...? Kiinnostaisi itseäkin tuollainen.

Eipä niitä koodausohjeita löytynyt mistään, joten piti ihan itse kokeilla. Tein seuraavat muutokset:

Controller 09-Central Electronics
16 - Security Access - 31347
10 - Adaptations
ja sieltä
(9)-Leuchte 16BLK SLB35BLK SL KC9-Lichtfunktion D 16 :not active -> Daytime running lights
(9)-Leuchte 17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR  KC3-Lichtfunktion D 17 :not active -> Daytime running lights

Muutokseksi voi myös tietysti valita "Daytime running lights" sijaan myös "always on" (vai mikä se nyt olikaan) koska nyt nuo viirut on käytännössä aina päällä.

Poissa Passaatti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #122 : 23.08.15 - klo:10:49 »
Omassa Passatissa ei taida ilmastointi toimia. Olen jo yli 4000 kilsaa ajellut ja välillä olen ihmetellyt, että onpas hieman lämmin vaikka gabiini on säädetty 19 asteeseen. En ole edes ajatellut, että ilmastoinnissa voisi uudessa autossa olla jotain vikaa, tosin eipä nämä kelitkään ole ennen näitä päiviä erityisen kuumia olleet. Tänään sitten kun oli 25 astetta ulkona, niin tuli testattua oikein kunnolla. Vaikka säätöarvoksi laittaa 16 astetta tai vaihtoehtoisesti manuaaliasennolla kaikkein kylmimmälle, puhaltaa suuttimista aina vain voimakas haalea puhallus. Tilanne ei muutu vaikka ajaisi yli puoli tuntia... Ikkunat auki, niin alkoi hieman viilentyä :)

Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa?

Ilmastointi tuli huollossa kuntoon. Jokin venttiilin tiiviste oli rikki ja ilmeisesti päästänyt aineet pihalle. Nyt viilenee taas  :)
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Poissa Lapland

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #123 : 24.08.15 - klo:21:44 »
Vaimon Passatilla ajettu 13 thkm kun vaihteistosta/ kytkimestä alkoi kuulua tyhjäkäynnillä läpättävä ääni. Ääni häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Laaduparannuskanppanjan yhteydessä asiasta mainitsin ja huollossa ääntä nauhottelivat ja yrittivät paikantaa. Odotellaan mitä maahantuoja tuumii. Ei ole huollon mukaan ainoa uusi Passat jonka vaihteisto/kytkin ääntelee. Huollossakin myönsivät, että ei ole normaalia. Aikaisemmissa, 6 kpl, Passatteissa ei mitään vastaavaa.

Onkohan muilla samaa vikaa?

Auto on 1,6 TDI, 6v manuaali, valmistettu maaliskuussa.

Poissa joukose

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #124 : 10.09.15 - klo:19:21 »
Tuntuu edelliseen passattiin (2010) verrattuna että uudessa ikkunat höyrystyvät herkemmin kun laittaa täyden puhalluksen tuulilasiin ja ilmastoinnin kylmälle. Vaikuttaa jopa huonolta suunnittelulta. Olisko raitisilmasuodatin nyt jotain sellaista materiaalia että imee itseensä kosteutta enemmän kuin aikaisemmin? Onko kellään muulla vastaavaa havaintoa?
Audi Q7 3.0 TDI QUATTRO 2016
Ford Fiesta 1996 1.3 ruisku 2d
Hyundai 30i SW, 1,4  bensa 2011
Porsche 911 4S, 2021 saksan rekisteriin

"Sitä saa mitä tilaa"

Poissa Passaatti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #125 : 11.09.15 - klo:17:39 »
Tuntuu edelliseen passattiin (2010) verrattuna että uudessa ikkunat höyrystyvät herkemmin kun laittaa täyden puhalluksen tuulilasiin ja ilmastoinnin kylmälle. Vaikuttaa jopa huonolta suunnittelulta. Olisko raitisilmasuodatin nyt jotain sellaista materiaalia että imee itseensä kosteutta enemmän kuin aikaisemmin? Onko kellään muulla vastaavaa havaintoa?

Olen myös huomannut, että koneellisen pesun jälkeen parin päivän ajan aina liikkeelle lähdettäessä hetkellisesti puskee kosteutta tuulilasiin vaikka auto ja keli muuten olisi kuivat.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Poissa 666

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #126 : 13.09.15 - klo:20:24 »
Moi Nyt on passatilla ajettu 35 000km joulukuusta lähtien. Pari juttua ottaa päähän tässä vehkeessä... penkkien muotoilu on ainakin mun mittaiselle (175cm) tosi huono, alkaa ristiselästä sattumaan puolentunnin ajon jälkeen, tavaratilan pohjan alaspäin laitto ei onnistu (kun on työkalut edessä) ja miks ei vieläkään peilien lämmitys ole automaattinen ? Dsg laatikon toiminta välillä, esim risteyksen jälkeen kiihdytys niin laatikko arpoo pari sekuntii ennen kun laittaa sen pienen pykälän päälle.

Hyvääkin löytyy... Kulutus on 5,6l/100km (2,0tdi dsg )  Ledivalot on minusta tosi hyvät . Vetokoukku on todella kätevä ottaa esille ja pois.

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #127 : 14.09.15 - klo:10:59 »
Mikä varustelutaso sulla on?
Eikö siinä ole ristiselänsäätöä selkänojassa?
Tuo peilien lämmitysjuttu on vähän niin ja näin.
Suurin osa sitä ei tule tarvitsemaan koskaan. Siinä tapauksessa aivan turhaa lämmitellä peilejä automaattisesti.
Itse en ole kyseistä toimintaa tarvinnut juuri lainkaan. Eihän tuo nyt luita riko jos vääntää napista päälle.

Poissa 666

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #128 : 14.09.15 - klo:18:51 »
Tää on se keskimmäine varuste taso. Ristiselän tuki on kyl ihan karmee, kaksi kovaa pallukkaa painaa selkään kohdasta jonka itse saa valita ;)  Mulla on toisena Autona Audi tt -02 ja siinä on jo automaattisesti lämpiävät peilit, kyllä se on hyvinkin tarpeellinen varuste talvella ja kostealla kelillä.

Poissa JaakkoS

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #129 : 14.09.15 - klo:20:36 »
Tää on se keskimmäine varuste taso. Ristiselän tuki on kyl ihan karmee, kaksi kovaa pallukkaa painaa selkään kohdasta jonka itse saa valita ;)  Mulla on toisena Autona Audi tt -02 ja siinä on jo automaattisesti lämpiävät peilit, kyllä se on hyvinkin tarpeellinen varuste talvella ja kostealla kelillä.
'
No väännä se nuppi siihen lämmitysasentoon ja jätä se siihen? Sitten sun peilit lämpiää aina kun käynnistät auton ja pysyvät aina lämpiminä auton sammuksiin saakka.

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 735
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #130 : 14.09.15 - klo:21:05 »
Uusi Passat ollut nyt noin 3 kk ja 6000 km. Eilen tuli opittua mukautuvista kaukovaloista useampi asia käytännön kautta.

Ensinnäkin mukautuvat kaukovalot tuntuvat toimivan ihan hyvin, ainakaan kukaan vastaantulija ei välkytellyt valoja, vaikka automatiikan mukaan kaukovalot olivat päällä. Toiseksi sen jälkeen kun mukautuvat kaukovalot on kytkenyt valoviiksestä päälle (kuten tavalliset kaukovalot kytkettäisiin), valoviiksen eteenpäin työntäminen kytkee tavalliset kaukovalot päälle ja valoviiksen taaksepäin vetäminen on kaukovalovilkku. Mukautuvia kaukovaloja ei saa siis kytkettyä suoraan lähivaloiksi valoviiksestä, vaan ensin pitää kytkeä tavalliset kaukovalot päälle työntämällä valoviiksi eteenpäin ja sitten vetää valoviiksi taaksepäin, mikä kytkeee ajovalot lähivaloiksi. Kolmanneksi Turun moottoritiellä mukautuvat kaukovalot menivät päälle, kun edessä ei ollut enää autoja, mutta parin sadan metrin päässä ollut kaistojen yläpuolinen opaste valaistui niin hyvin, että automatiikka ilmeisesti kuvitteli vastaan tulevan auton. Automatiikka sitten sekunnin sisään kytki kaukovalot vuorotellen päälle ja pois varmaankin viisi kertaa, eli melkoinen strobe-efekti. Mukautuvan kaukovaloautomatiikan ohjelmoinnissa lienee siten vielä pientä fiilaamista. Kokonaisuutena toimi kuitenkin hyvin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa 666

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #131 : 15.09.15 - klo:19:00 »
'
No väännä se nuppi siihen lämmitysasentoon ja jätä se siihen? Sitten sun peilit lämpiää aina kun käynnistät auton ja pysyvät aina lämpiminä auton sammuksiin saakka.
Miks niitä pitäis lämmiittää kesä kuumalla....

Poissa OM

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #132 : 17.09.15 - klo:21:00 »
Muutama päivä takana 2.0 tdi, manuaali Comfortline Passatilla (Variant).
Chrome & Style paketin lisäksi varusteina lämmitettävä tuulilasi, laminoidut sivulasit, Dynaudio, mukautuva vakkari, sport alusta, laajennettu XDS, Brilliant Pine, kirkkaat kattokaiteet, vetokoukku, Webasto.

Edelliset 8 vuotta Passat 3G ja B7 - eroa näihin on - auto selkeästi hiljaisempi, taittuu mutkiin todella ketterästi eikä aliohjauksesta/puskemisesta ole tietoakaan - kepeys käsittelyssä / ajossa oikeastaan kaikilla osa-alueilla suuntavakauden/ohjauksen palautuksen siitä kärsimättä. Dynaudio on täyttänyt odotukset ja mukautuva vakkari toimii pääsääntöisesti todella hienosti - ainut moite tulee siitä kun edellä ajava ajoneuvo poistuu edestä oikealle, ja järjestelmä silti jarruttaa joskus todella voimakkaasti - olisko jollain fiksua konstia jolla tämän voisi kiertää kytkemättä vakkaria hetkeksi pois päältä ? Katsotaan kulutusta kun on vähän enemmän kilometrejä takana.

Poissa Passaatti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #133 : 17.09.15 - klo:21:40 »

... ainut moite tulee siitä kun edellä ajava ajoneuvo poistuu edestä oikealle, ja järjestelmä silti jarruttaa joskus todella voimakkaasti  - olisko jollain fiksua konstia jolla tämän voisi kiertää kytkemättä vakkaria hetkeksi pois päältä ? Katsotaan kulutusta kun on vähän enemmän kilometrejä takana.

Ei kovin fiksu, mutta kun laittaa vilkun vasemmalle, niin vakkari unohtaa ainakin hetkeksi edessä olevan auton.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Poissa EetuX

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
  • der Passat
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #134 : 18.09.15 - klo:15:54 »
Ei kovin fiksu, mutta kun laittaa vilkun vasemmalle, niin vakkari unohtaa ainakin hetkeksi edessä olevan auton.

Mä painan pikkasen kaasua

Poissa JaakkoS

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #135 : 26.09.15 - klo:16:52 »
Nyt on sitten ajettu Passatilla 12 000 km ja huomattu yksi asia. Kun auto ajettiin kaupasta, oli öljyä yli tikun puolenvälin. Nyt sitten on öljyt alarajassa. Vielä ei ole auto kyllä pyytänyt, eikä lamppu syttynyt. Mittasin kyllä heti kun auton sammutin, tai noh , odotin semmoset 5 min, mutta ei tällä ole varmaan mitää merkitystä. Tämä siis tarkoittaa, että öljyä kadonnut puolen mittatikun verran?

Poissa Volkstrasse

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #136 : 27.09.15 - klo:09:10 »
Ohjekirjassa on mainittu paljon öljyä pitää lisätä. Muistaakseeni maks 0.5 L pitäs laittaa. Itselläni uudessa Passatissa 9tkm mittarissa ja öljytikku on vieläkin ylärajalla.
Passat Sedan Highline 2.0TDI 110kW DSG Bluemotion -15
Ex VW Tiguan T&S 2.0 TDI 103kW BMT 4Motion DSG -12

Poissa joukose

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #137 : 27.09.15 - klo:13:09 »
Nyt on sitten ajettu Passatilla 12 000 km ja huomattu yksi asia. Kun auto ajettiin kaupasta, oli öljyä yli tikun puolenvälin. Nyt sitten on öljyt alarajassa. Vielä ei ole auto kyllä pyytänyt, eikä lamppu syttynyt. Mittasin kyllä heti kun auton sammutin, tai noh , odotin semmoset 5 min, mutta ei tällä ole varmaan mitää merkitystä. Tämä siis tarkoittaa, että öljyä kadonnut puolen mittatikun verran?
Mulla on 1.4 TSI kone ajettuna n. 13 tkm ja öljutikku nähttää ylärajaa...
Audi Q7 3.0 TDI QUATTRO 2016
Ford Fiesta 1996 1.3 ruisku 2d
Hyundai 30i SW, 1,4  bensa 2011
Porsche 911 4S, 2021 saksan rekisteriin

"Sitä saa mitä tilaa"

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #138 : 14.10.15 - klo:23:12 »
Non niin Das Auto on viimeinkin tullut loppuvarusteluun. Tämä oli ylivoimaisesti pisin autotilaus mitä on minun 30 vuotiselle "autonostouralleni" sattunut. 7 kuukautta siinä meni ennenkuin malmista saatiin leivottua Passat Highline 1.4 TSI ...

Ensi viikolla pääsen siis aloittamaan vertailutestin Volkswagen versus Toyotat. Onhan se 30 vuoden Toyota-kokemusten jälkeen mielenkiintoista katsoa miltä Das Auto tuntuu jokapäiväisessä käytössä.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Ocu_P

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 947
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #139 : 14.10.15 - klo:23:41 »
Minulle tulee paria päivää vaille puoli vuotta tilauksesta täyteen ja Passat ajoon tiistaina.

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #140 : 25.10.15 - klo:23:02 »
Takana 300 km uudella Passatilla. Tässä joitain ensihavaintoja, jos jotakuta kiinnostaa ...

Laatuvaikutelma:
- Hyvä, ei nitinöitä, räminöitä tai kolinoita, vaikka ajelin "pyykkilauta" teillä. Pisteet Passatille. Auris Hybrid on selkeästi heikompilaatuinen.

Vaihteisto (DSG 7-speed):
- Toimii hyvin kunhan siihen tottuu. En ihmettele jos kytkimiä laukeilee :), koska kun seuraa laatikon toimintaa, niin siellä vaihteita vaihdetaan urakalla. Ihmisen käsi olisi krampissa jos tekisi saman määrän vaihtoja.
- Toyotan remmivetoisen jälkeen risteyksissä tahtoi joko jäädä paikalleen tai sitten nytkäyttää niskat nurin kun erehtyi antamaan liikaa kaasua. Joten kaupungissa pisteet Toyotalle, maantiellä DSG pyyhkii lattiaa Toyotalla. Entiset tuskaiset ohitukset on nyt historiaa (toki tehoakin on selvästi enemmän).

AutoStop:
- Kytken aina pois päältä, kestää liian kauan ennenkuin käynnistää moottorin, ja jos on erehtynyt painamaan kaasua, kun itse (ja muu jono) haluaisi jo päästä liikkeelle, niin taas niskat venyy. Pisteet Toyotalle, siinä ei tietenkään huomaa mitään viivettä kun sähköllä lähdetään ja moottori käynnistyy jos on tarvetta.

Mukautuva vakionopeussäädin:
- Enimmäkseen erinomainen. Suosittelen lämpimästi. Kyllä siinä hermo lepää, ja myös kaasujalka.
- Miinusta tilanteessa jossa edelläajava vaihtaa kaistaa oikealle risteyksessä/menee ramppiin ja hidastaa. Vakionopeussäädin lyö jarrua pohjaan, ja meinasi jo mennä löysät housuun, että ajaako joku takakonttiin.
- Pientä miinusta myös siitä jos turvaväli on pisimmällä asetuksellaan (joka muuten tuntuisi ainoalta todella turvalliselta), niin mutkaisella tiellä tutka hukkaa satunnaisesti edelläajavan, ja läimäisee kaasun hetkeksi auki, jotta siirryttäisiin ennaltavalittuun nopeuteen. Tekee sen ehkä vähän turhan ärhäkästi, pikkuisen rennompi toiminta olisi paikallaan.

Taustapeilit, ja muu näkeminen:
- Taustapeilit aika heikot, eipä niistä oikein näe, ja ne pitäisi sadekeliä varten päällystää jollakin pinnoitteella josta vesi valuisi pois. Nyt kun peiliä ei puhdista ilmavirtakaan, niin peili pysyy täynnä pisaroita ja siitä näkee vielä vähemmän.
- Etu- ja keskipilarit on paksut ja peittävät näkyvyyttä kiitettävästi risteyksissä. Samoin taustapeili peittää pitkältä ajajalta näkyvyyttä oikealle eteen.
- Taakse ei näe takaikkunasta juuri mitään, joten ruoskin itseäni siitä, että pihtailin, enkä ottanut peruutuskameraa. Parkkitutka toki auttaa, mutta ei siitä näe "yllätyksiä". Ihmetyttää vain lisähinta joka oli kai 800-900 euroa, koska joutuu ottamaan travel paketin lisäksi. Kyllä tuo pitäisi olla vakiona kaikissa Highline versioissa.

Ajettavuus/mukavuus:
- Aika hyvä, jonkin verran "vaeltaa", mutta osasyynsä on varmasti uudet talvirenkaat.
- Sivutuuli siirteli autoa yllättävän paljon, mutta sekin voi olla myös renkaista johtuvaa.
- Jousitus aavistuksen kova. Voisi olla enemmän pintapehmeyttä, että kuopista selviäisi ilman "tumps" efektiä.
- Tehot minulle riittävät. Ohitukset sujuvat helposti.
- Rengasmeluahan pukkaa jonkin verran varsinkin takaa, mutta niinhän se on tässä hintaluokassa. Kuitenkin monta kertaluokkaa parempi kuin Toyota Auris.

Valot:
- Automatiikka vaihtaa turhan innokkaasti päävaloille. Jos itse päättäisin niin ajaisin paljon pidempään päiväajovaloilla. Parkeilla voi tietysti leikkiä päiväajovaloja, ne käyvät siihen aivan hyvin. Vielä en ole päässyt pimeätesteihin, joten led päävalojen tehosta ei vielä kokemustietoa.

Kulutus:
- Enemmän kuin luvattu (odotetusti). 5.6l/100 km keskinopeudella 75 km/t, 300 km josta 50 km kaupunkiajoa. Kaupungissa kulutus näytti olevan 7.5-8 litran paikkeilla. Mutta kilometrejä on liian vähän takana, jotta tietäisi mihin kulutus sitten aikanaan asettuu.

Ajajan työtilat:
- Penkeissä riittävät säädöt (ohjauspyörässä myös), pitkällekin kuskille. Pidemmällä matkalla penkit ok.
- Läskiperäiselle kapeat penkit, mutta aina voi laihduttaa.
- Autosta poistuessa/tullessa penkin terävät pystylaidat kourivat ikävästi kannikkaa.
- Kaikki säätimet loogiset ja helposti opittavissa.
- Lämmityslaitteessa erityiskiitos siitä, että ilmavirtaa voi halutessaan ohjata minne mieli tekee, ja että valittuja suuntia voi olla useampia yhtäaikaa.

Muuta ihmettelyä:
- Jos ajaa eco-asetuksilla, niin koneessa voi olla kierroksia 1300, 7 vaihde päällä ja nopeutta 40-60 km. Mitenkähän palikat kestää pidemmällä aikajaksolla ... mutta kaipa ne on oikein mitoitettu.
- Jonkin verran epämääräistä "nypytystä" kun sylintereitä lepuutetaan. Ei paha, mutta sen, että huomaa.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 735
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #141 : 25.10.15 - klo:23:54 »
- Toyotan remmivetoisen jälkeen risteyksissä tahtoi joko jäädä paikalleen tai sitten nytkäyttää niskat nurin kun erehtyi antamaan liikaa kaasua. Joten kaupungissa pisteet Toyotalle, maantiellä DSG pyyhkii lattiaa Toyotalla. Entiset tuskaiset ohitukset on nyt historiaa (toki tehoakin on selvästi enemmän).

Onnittelut uudesta autosta! Itselläni DSG6, mutta oletan että myös DSG7:n kanssa tottuu jonkun verran ajettuaan käyttämään kaasupoljinta niin, ettei niskat väänny nurin.

AutoStop:
- Kytken aina pois päältä, kestää liian kauan ennenkuin käynnistää moottorin, ja jos on erehtynyt painamaan kaasua, kun itse (ja muu jono) haluaisi jo päästä liikkeelle, niin taas niskat venyy. Pisteet Toyotalle, siinä ei tietenkään huomaa mitään viivettä kun sähköllä lähdetään ja moottori käynnistyy jos on tarvetta.

Itselläni ei ollut aikaisemmin Start/Stoppia, mutta kyllä siihen aika nopeasti tottui. Olen jättänyt itse automatiikan päälle, vaikka tuohan se aivan pienen viiveen liikkeellelähtöön.


- Automatiikka vaihtaa turhan innokkaasti päävaloille. Jos itse päättäisin niin ajaisin paljon pidempään päiväajovaloilla. Parkeilla voi tietysti leikkiä päiväajovaloja, ne käyvät siihen aivan hyvin. Vielä en ole päässyt pimeätesteihin, joten led päävalojen tehosta ei vielä kokemustietoa.

Auton asetuksissa on kolmiportainen säätö ajovalojen hämäräkytkennälle. Asetin itse "Late" asetuksen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #142 : 26.10.15 - klo:15:51 »
Auton asetuksissa on kolmiportainen säätö ajovalojen hämäräkytkennälle. Asetin itse "Late" asetuksen.

Ahas,  en ole vielä ehtinyt kaivautua ohjekirjan kaikkien asetusten syövereihin, joten pitääpä käydä heti säätelemässä.

Kiitos vinkistä.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #143 : 01.11.15 - klo:19:46 »
Noh uuden auton laatuvaikutelma kesti noin 600 km tasaisella asfaltilla ajoa   >:( ... Nyt kojelaudan sisällä rämisee ja resonoi useammassakin kohtaa, ja samoin jotain kolisee apumiehen ovessa. No kaipa tämä on sitä melkein "premium" luokan laatua jolla Passattia autolehdissä mainostetaan.

Ajelenpa nyt kuitenkin vielä jonkin aikaa, ja sitten pääsen tutustumaan siihen miten VW:n huolto toimii. Löytyykö mitään, ja korjataanko, vai onko vika vain asiakkaan päässä tai "normaalia". Tosin jos jälkimmäisen kuulen niin joutuu kyllä kuittaamaan jotain Toyota Avensis ajoilta, silloin ei vielä 9-vuotiaankaan auton kojelaudasta ja sisustuksista kuulunut mitään ylimääräistä... Hullu voin kyllä olla, ja siis kuulla "ääniä" ...
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.597
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #144 : 01.11.15 - klo:21:54 »
Noh uuden auton laatuvaikutelma kesti noin 600 km tasaisella asfaltilla ajoa   >:( ... Nyt kojelaudan sisällä rämisee ja resonoi useammassakin kohtaa, ja samoin jotain kolisee apumiehen ovessa.
 

Oliskohan samanperäistä kolinaa mitä minulla kuskin ovessa, kuuluu suunnilleen siitä kohtaa missä oven lukko on. Sen verran helposti kolisee hiekkatiellä, että huoltokin voisi tuon huomata ja korjata jos jaksaisi reklamoida.
Enemmän on kiusannut mutteroiva ohjaus, mutta sille onkin jo tutkimus/korjausaika tulossa.

Muuten auto on kutakuinkin täydellinen omaan makuun :-*: Ajaton ulkonäkö, ergopenkki loistava, 2.0 diesel sopivasti tehoja&kuluttaa vähän + DSG6 vaihtaa pehmeästi, näkyvyys hyvä, tilaa on ja kohtuullisen hiljainenkin. Ja vag tyyliin yleinen käytettävyys helppoa ja loogista.
Vakiojousitus saisi olla hieman pintapehmeämpi.

13tkm kokemusta nyt takana.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa juntikka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 97
  • mulla on vaan "muka" quattro
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #145 : 01.11.15 - klo:22:40 »
Onneks, en oo huomannu mitään kolinoita. Mutta takaovien kaiuttimista kuuluu, tai siis ei kaiuttimista- vaan niiden kiinnityksistä- pientä sirinää. Loppuu kun painaa siitä reunasta kevyesti, kävi huollossakin, mutta ei ollut kuulemma löytynyt vikaa. Eli koejolla ilmeisesti kuunneltiin kunnolla poppia.

Pitänee viedä uusiks ja sanoo, etten tua ehjää rikottavaks

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #146 : 01.11.15 - klo:22:45 »
Oliskohan samanperäistä kolinaa mitä minulla kuskin ovessa, kuuluu suunnilleen siitä kohtaa missä oven lukko on. Sen verran helposti kolisee hiekkatiellä, että huoltokin voisi tuon huomata ja korjata jos jaksaisi reklamoida.
Enemmän on kiusannut mutteroiva ohjaus, mutta sille onkin jo tutkimus/korjausaika tulossa.

Muuten auto on kutakuinkin täydellinen omaan makuun :-*: Ajaton ulkonäkö, ergopenkki loistava, 2.0 diesel sopivasti tehoja&kuluttaa vähän + DSG6 vaihtaa pehmeästi, näkyvyys hyvä, tilaa on ja kohtuullisen hiljainenkin. Ja vag tyyliin yleinen käytettävyys helppoa ja loogista.
Vakiojousitus saisi olla hieman pintapehmeämpi.

13tkm kokemusta nyt takana.

Voi hyvinkin olla oviongelma samaa perua. Aivan tarkalleen en osaa sanoa, kun en ole istunut pelkääjän puolella, mutta jostakin ylempää se tuntuu tulevan. Itse epäilisin jotain ikkunahissin osia, mutta se on vain pelkkä arvaus.

Itselläni on bensa, ja olen muuten tyytyväinen (aikalailla samoilla kommenteilla kuin sinullakin), mutta harmittaa tuollaiset halpa-autoihin kuuluvat viat, koska tiedän varmuudella, että peruskitinät ja räminät saa varmasti pois, jos suunnittelu on kunnossa, ja auton kasaaminen.

Esimerkiksi kaikissa omistamissani Toyota Avensiksissa ei ollut mitään tällaisia vikoja, ja autot olivat kuitenkin 10 000 euroa halvempia (tai enemmän), joten odottaisi enemmällä rahalla saavan kohtuullista laatua.

Eihän nuo "viat" sinällään haittaa käytettävyyttä mutta ovat ärsyttäviä, kun auto on muuten kohtuullisen hiljainen. Mutta ehkäpä noita saadaan huollossa aikanaan kitkettyä pois, vaikka yleensä kyllä kojelaudan irrottelu ja takaisinlaitto vain lisäävät ongelmia.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Poissa Passaatti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #147 : 02.11.15 - klo:07:54 »
Onneks, en oo huomannu mitään kolinoita. Mutta takaovien kaiuttimista kuuluu, tai siis ei kaiuttimista- vaan niiden kiinnityksistä- pientä sirinää. Loppuu kun painaa siitä reunasta kevyesti, kävi huollossakin, mutta ei ollut kuulemma löytynyt vikaa. Eli koejolla ilmeisesti kuunneltiin kunnolla poppia.

Pitänee viedä uusiks ja sanoo, etten tua ehjää rikottavaks

Samanlaista pientä sirinää kuuluu omankin passatin oikeasta takaovesta ja vaimenee kun painaa oviverhoilua.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.597
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #148 : 02.11.15 - klo:21:42 »
Joku ehkä pohtii tekeekö halogeenivaloilla mitään. Minulla ne sattuu olemaan, ja syys pimeästä on jo jonkin verran kokemusta.

Lyhyesti sanottuna ovat ihan ok, kyllä niillä toimeen tulee. Eivät huippuvalot mutteivat ihan toivottomatkaan. Paremmat kuin esimerkiksi aikoinaan 3B:ssä, suht samaa tasoa 3BGn ja Passat CC halovalojen kanssa.

Hyvää B8:n kohdalla halogeeneissa on, että se hieman epäsopivan näköinen leveä kromilista jää pois keulasta.
Muutenhan Led valot on todella hienon näköiset valokuvion ulkonäöltäään.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Nipponisti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #149 : 02.11.15 - klo:23:01 »
Muutenhan Led valot on todella hienon näköiset valokuvion ulkonäöltäään.

Kyllähän halogeeneilläkin pärjää jos valot vain on suunniteltu hyvin.

Sitä en ihan varmaksi osaa sanoa miten kävisi Xenonit versus Led ottelussa. Sen verran olen nyt pimeällä Passatin led-valoilla ajellut, että kyllähän ne periaatteessa ovat hyvät. Kaksi asiaa voisi kuitenkin olla paremmin; suhteellisen "matala" valokuvio, vaikka valoa näyttää olevan runsaasti, niin kuitenkin  ei tavallaan näe maksimaalisesti, koska hajavaloa ei tule oikeastaan yhtään. Jos vertaa vaikka Toyotan Xenoneihin, niin valoteho on varmaan suurinpiirtein samaa luokkaa, mutta koska kuvion ylärajan rajaus ei ole niin tiukka xenoneissa tuntuu, että Toyotan valoilla näki pidemmälle. En tiedä sitten onko se vain mutua vai totuutta. Toinen mahdollinen parannus olisi pitkien valojen keilan leventäminen, saisi valaista enemmän tienvarren pusikoita. Valitusvirsi ei tarkoita, että valot olisivat huonot, mutta jos jotain parantaisin niin noita kahta.

Puolisokeana paappana asennuttaisin vielä jotkut led lisäpitkät, jos se vain olisi mahdollista. Mutta ei valitettavasti käy dynaamisten led valojen kanssa.

Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy