Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

JaakkoS

Voi pyhä jumala sentään. Auto oli tänään huollossa ja joku saatanan vittupää oli jättänyt kuljetustuet auton iskareihin. Ajelin kotiin ja johan hymy levisi perseelle ku auto kulki kun ilmattu. Töyssyjä ei edes tunne ja meno on vitun vakaata. Saatanan saatana ku pistää vihaksi. Tuet olivat kupin kokoisia punaisia kumitatteja. Miten joku voi olla huomaamatta niitä???!!!!

Oven verhoilu vaihdetaan, uusi ledlista tilauksessa ja sähköpenkkiin kokeillaan uutta avainta. Nitinat ja natinat hävisivät heti kun sai nuo kumitatit vittuun. Joten tämäkin on mahdollista!!!!

Rice

Eikös Tuulilasin kestotesti Polossa jokin vuosi sitten ollut tuolloinen kuljetustuki paikoillaan useamman tuhat kilometriä.
Opel Astra
Volvo V60

Nalle

Lainaus käyttäjältä: VWVW - 18.07.15 - klo:18:08
Autolla TSI 110 kW ACT DSG-automaatti on nyt noin 500 km ajettu. Noin 80% maantietä ja loput kaupungissa. Tuo kone on minusta juuri sopiva ja siinä riittää tehoa myös nopeisiin ohituksiin. Ainoa mitä joutuu opettelemaan on DSG / Start-Stop / Auto Hold  yhdistelmän käyttöä. Käytännössä ei auton sammumisen jälleen voi vaan painaa kaasua ja lähteä liikkeelle, koska jos näin tekee ehtii kierrokset nousta ennen kuin DSG ottaa kiinni ja tulee ikävä nykäys. Huomasin järkevimmäksi ensin painaa kevyesti kaasua jolloin auto käynnistyy, mutta Auto Hold pitää vielä auton paikallaan ja se jälkeen normaali liikkeelle lähtö. Näin lähtee todella hienosti ja saahan tuon Start-Stop:n myös pois jos ei halua käyttää.

Eikö auto käynnisty kun vapautat jarrun ja sitten kun painat kaasua niin autohold poistuu, näin ainakin Audi A6 toimii, tosin silloin autohold on aika turha, kun pitää jarrua kuitenkin painaa jos haluaa moottorin pysyvän sammuneena pysähdyksen aikana.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 22.07.15 - klo:18:52
Eikö auto käynnisty kun vapautat jarrun ja sitten kun painat kaasua niin autohold poistuu, näin ainakin Audi A6 toimii, tosin silloin autohold on aika turha, kun pitää jarrua kuitenkin painaa jos haluaa moottorin pysyvän sammuneena pysähdyksen aikana.

Mulla auto hold toimii B8:ssa kuten pitääkin. Jalan voi ottaa pois jarrulta ja moottori sammuu mikäli start /stop automatiikka sallii. Liikkeelle lähdetään kaasua painamalla, samalla moottori käynnistyy ja ei tule mitään nykäyksiä. Tosin mulla on moottorina on diesel 140 kW DSG, mutta samalla tavalla auto holdin pitäisi toimia muillakin moottoreilla.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VWVW

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 22.07.15 - klo:18:52
Eikö auto käynnisty kun vapautat jarrun ja sitten kun painat kaasua niin autohold poistuu, näin ainakin Audi A6 toimii, tosin silloin autohold on aika turha, kun pitää jarrua kuitenkin painaa jos haluaa moottorin pysyvän sammuneena pysähdyksen aikana.
Ei käynnisty jarrun vapautuksella. Jarrua ei tarvitse painaa ollenkaan kun autohold on päällä oli auto missä asennossa tahansa. Auto käynnistyy kun painaa kaasua. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin painamalla kevyesti kaasua auto käynnistyy mutta autohold pitää vielä auton paikallaan. Tuon käytön oppii yllättävän nopeasti ja itsellänikin jo alkaa sujumaan automaattisesti.

Nalle

Lainaus käyttäjältä: VWVW - 23.07.15 - klo:15:33
Ei käynnisty jarrun vapautuksella. Jarrua ei tarvitse painaa ollenkaan kun autohold on päällä oli auto missä asennossa tahansa. Auto käynnistyy kun painaa kaasua. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin painamalla kevyesti kaasua auto käynnistyy mutta autohold pitää vielä auton paikallaan. Tuon käytön oppii yllättävän nopeasti ja itsellänikin jo alkaa sujumaan automaattisesti.

Toteutuksissa on näköjään eroja merkeillä vaikka konsernin tuotteita ovatkin, omassa A6:ssa kun esim. valoissa pysähtyy ja hennosti painaa jarrua, niin autohold aktivoituu, mutta kone jää käymään vaikka Start/Stop ehdot täyttyisi, moottori sammuu vasta kun painaa reilummin jarrua. Sitten kun kone sammuu niin se  käynnistyy kun jalan nostaa jarrulta ja autohold pysyy päällä. Ei välttämättä fiksuin ratkaisu, mutta itse vältän koko Start/Stopin käyttöä ottamalla sen pois käytöstä kun starttaan auton.

Nipponisti

Ajattelin asennuttaa perinteisesti lisäpitkät tulevaan uuteen B8 Passattiin, jossa on Dynamic Led Lights paketti. Tulikin bumerangi maahantuojan puolelta. Ilmeisesti lisäpitkiä ei saa järkevästi asennettua, koska sopivaa signalointia sille milloin lisäpitkät pitäisi kytkeä pois ei saa ulos noista DLL-valoista ... Bummer ...  Vaikka testasinkin DLL-valot ihan kohtuullisiksi kevätpimeillä, niin kyllä nekin olisivat parantuneet kunnollisilla lisäpitkillä olennaisesti. Onko kellään täällä jotain omia kikkakakkosia/tietoa joiden avulla asennus kuitenkin onnistuisi? Muuten pitänee treenata lepakkoaisteja syksyä ja talvea varten, kun on tottunut kohtuullisen kirkkaaseen valaistukseen.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.07.15 - klo:08:05
Mulla auto hold toimii B8:ssa kuten pitääkin. Jalan voi ottaa pois jarrulta ja moottori sammuu mikäli start /stop automatiikka sallii. Liikkeelle lähdetään kaasua painamalla, samalla moottori käynnistyy ja ei tule mitään nykäyksiä. Tosin mulla on moottorina on diesel 140 kW DSG, mutta samalla tavalla auto holdin pitäisi toimia muillakin moottoreilla.

Tähän vielä mielenkiintoinen ominaisuus kun on yhdistelmä start / stop automatiikka + auto hold + ACC päällä (mukautuva vakionopeudensäädin) ja tulee esim. liikennevaloristeykseen pysähtyneen auton taakse. Auto tietysti jarruttaa itse ACC:lla, pysähtyy ja sammuttaa moottorin. Kun auto lähtee edestä liikkeelle, painaa vain vakkarin RES nappia, niin auto käynnistyy ja lähtee nätisti mukaan edessäolevan auton vauhtiin sivistyneesti ilman nykäisyjä. Tässä tapauksessa tosin auto holdilla ei juuri ole merkitystä, kun ACC pitää auton muutenkin paikallaan.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

joukose

Päivävalot saa softalla kytkettyä niin, että takavalot palavat aina. Mutta, mutta merkkiliike ei saa tehdä toimenpidettä koska vaikuttaa päästöarvoihin.  :o

Itselläni tuo olisi ollut käytännöllinen koska autossani ei ole päivävalo automatiikkaa vaan käännettävä napista päivävalot tai täydet ajovalot.

Olisi ollut käytännöllistä kun ei kuitenkaan muista kääntää nappulaa hämärässä, sumussa, tunnelissa, lumisateessa, peräkärryä vetäessä yms. ajo-olosuhteissa.

Eli ajellaanpa nyt sitten aina täysi valaistus päällä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

EetuX

Itse koodasin takavaloihin tämän näköiset "päivä-ajo-valot" .
Parkkeihin niissä on se ero, että tuossa valkoisessa nauhassa ei pala punaiset parkit kuten tässä

JaakkoS

Eli paklaako sulla vaan toi viiru ympärillä muttei noi "väliviivat"

EetuX

Jep. Vain viiru ympärillä palaa päivävaloissa ja kun laittaa ajovalot päälle niin väliviiva tulee mukaan.

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: joukose - 07.08.15 - klo:12:40
Päivävalot saa softalla kytkettyä niin, että takavalot palavat aina. Mutta, mutta merkkiliike ei saa tehdä toimenpidettä koska vaikuttaa päästöarvoihin.

Jep kyselin samaa itsekin, ja vastauskin oli sama. Eli tyyppikatsastettu sellaisena ja päästöt nousee ...  ??? Voiko älyttömämpiä selityksiä olla kuin päästöjen nousu LED-valojen kanssa. Pitää olla suhteellisen tarkka mittari joka sen havaitsee. Tämä taitaa kuulua samaan sarjaan EU:n "käyrien kurkkujen direktiiviin" kanssa. Autonvalmistajat pitäisi vain pakottaa joko mahdollistamaan valojen päälläolo valinnaisesti tai sitten aina.

EetuX:lle sen verran kysymystä, että vaatiiko tuo säätö millaisen testerilaitteen onnistuakseen?
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

EetuX

Kaapelina minulla on ollut  VAG-COM AI-USB+CAN (Ruotsin malli) ja ohjelmistona on  VCDS. On Ikatech:ltä hankittu. http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=7/70

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 23.07.15 - klo:16:20
Toteutuksissa on näköjään eroja merkeillä vaikka konsernin tuotteita ovatkin, omassa A6:ssa kun esim. valoissa pysähtyy ja hennosti painaa jarrua, niin autohold aktivoituu, mutta kone jää käymään vaikka Start/Stop ehdot täyttyisi, moottori sammuu vasta kun painaa reilummin jarrua. Sitten kun kone sammuu niin se  käynnistyy kun jalan nostaa jarrulta ja autohold pysyy päällä. Ei välttämättä fiksuin ratkaisu, mutta itse vältän koko Start/Stopin käyttöä ottamalla sen pois käytöstä kun starttaan auton.

Seuraava ei Passattiin liity, mutta kuvattu toteutus Audi A6:ssa vaikuttaa suoraan sanottuna pölhöltä: moottori pysyy sammuksissa ainoastaan painamalla jarrua jatkuvasti, joten mitä virkaa autoholdilla tällöin (on muuta kuin käsivaihteisessa autossa helpottaa mäkilähtöä), jos siis haluaa välttää joutokäyntiä valoissa tai vastaavassa tilanteessa???

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 07.08.15 - klo:21:58
Seuraava ei Passattiin liity, mutta kuvattu toteutus Audi A6:ssa vaikuttaa suoraan sanottuna pölhöltä: moottori pysyy sammuksissa ainoastaan painamalla jarrua jatkuvasti, joten mitä virkaa autoholdilla tällöin (on muuta kuin käsivaihteisessa autossa helpottaa mäkilähtöä), jos siis haluaa välttää joutokäyntiä valoissa tai vastaavassa tilanteessa???

Vaikuttaako automaatin rakenne siihen?
Omassa toimii niin että kun pikkusen paikoillaan painaa jarrua niin hold aktivoituu ja kun painaa kaasua niin kone käynnistyy myös ja ei kun menoksi. Oli start/stop käytössä tai ei.  :)
Vaikuttaako monenninmuunnin vrt. auton laatikon erot sitten?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

nemos

Eihän kaksoiskytkinvaihteistolla varustettu auto mäessä muuten paikallaan pysy sen jälkeen, kun jalka on nostettu jarrulta ja ollaan lähdössä liikkeelle.

Start/stopin ohitus painamalla jarrua vain kevyesti on aivan ehdottoman tärkeä ominaisuus..
Volvo XC60 T8 Inscription

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: nemos - 07.08.15 - klo:22:33
Start/stopin ohitus painamalla jarrua vain kevyesti on aivan ehdottoman tärkeä ominaisuus..

Näin voi olla, vaikka tämänhän voi hoitaa myös painikkeesta, mutta mikäli toiminta on Nallen kuvauksen mukainen, ja s/s:ää halutaan käyttää siten kuten sen tarkoitus kai on eli joutokäynnin välttämiseen seistessä esim. liikennevaloissa, niin mitä virkaa autoholdilla tällöin on, kun joutuu kuitenkin polkemaan jatkuvasti jarrua koneen pitämiseksi sammuksissa. Tässähän auto pysyy vähän kuin sivutuotteena myös paikallaan :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 07.08.15 - klo:22:39
Näin voi olla, vaikka tämänhän voi hoitaa myös painikkeesta, mutta mikäli toiminta on Nallen kuvauksen mukainen, ja s/s:ää halutaan käyttää siten kuten sen tarkoitus kai on eli joutokäynnin välttämiseen seistessä esim. liikennevaloissa, niin mitä virkaa autoholdilla tällöin on, kun joutuu kuitenkin polkemaan jatkuvasti jarrua koneen pitämiseksi sammuksissa. Tässähän auto pysyy vähän kuin sivutuotteena myös paikallaan :)

Tarkoitushan nimenomaan on käyttää start/stoppia, mutta tapauskohtaisesti sen voi välttää painamalla jarrua vain kevyesti esim. kun näkee, jotta pysähdys jää hyvin lyhyeksi. Kuulostaa hölmöltä hoitaa sama asia painelemalla napista s/s:ää päälle ja pois.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: nemos - 08.08.15 - klo:07:15
Tarkoitushan nimenomaan on käyttää start/stoppia, mutta tapauskohtaisesti sen voi välttää painamalla jarrua vain kevyesti esim. kun näkee, jotta pysähdys jää hyvin lyhyeksi. Kuulostaa hölmöltä hoitaa sama asia painelemalla napista s/s:ää päälle ja pois.

Asian voi nähdä monella tavalla, mutta tuolla logiikalla s/s:n hyötykäyttö on tehty melko vaivalloiseksi, kun moottorin sammuksissa pitämiseksi täytyy polkea jatkuvasti jarrua samalla tavalla kuin autossa ei ole lainkaan autoholdia.

Kehitetään sinänsä fiksu polttoaineenkulutusta alentava toiminto (s/s), ja sitten keskitytään käyttölogiikan toteuttamisessa siihen, että se on helpointa ohittaa: ei oikein sytytä mitä on suunnittelijoiden päässä liikkunut ;)

Passaatti

#110
Omassa Passatissa ei taida ilmastointi toimia. Olen jo yli 4000 kilsaa ajellut ja välillä olen ihmetellyt, että onpas hieman lämmin vaikka gabiini on säädetty 19 asteeseen. En ole edes ajatellut, että ilmastoinnissa voisi uudessa autossa olla jotain vikaa, tosin eipä nämä kelitkään ole ennen näitä päiviä erityisen kuumia olleet. Tänään sitten kun oli 25 astetta ulkona, niin tuli testattua oikein kunnolla. Vaikka säätöarvoksi laittaa 16 astetta tai vaihtoehtoisesti manuaaliasennolla kaikkein kylmimmälle, puhaltaa suuttimista aina vain voimakas haalea puhallus. Tilanne ei muutu vaikka ajaisi yli puoli tuntia... Ikkunat auki, niin alkoi hieman viilentyä :)

Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa?
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 09.08.15 - klo:21:44
Omassa Passatissa ei taida ilmastointi toimia. Olen jo yli 4000 kilsaa ajellut ja välillä olen ihmetellyt, että onpas hieman lämmin vaikka gabiini on säädetty 19 asteeseen. En ole edes ajatellut, että ilmastoinnissa voisi uudessa autossa olla jotain vikaa, tosin eipä nämä kelitkään ole ennen näitä päiviä erityisen kuumia olleet. Tänään sitten kun oli 25 astetta ulkona, niin tuli testattua oikein kunnolla. Vaikka säätöarvoksi laittaa 16 astetta tai vaihtoehtoisesti manuaaliasennolla kaikkein kylmimmälle, puhaltaa suuttimista aina vain voimakas haalea puhallus. Tilanne ei muutu vaikka ajaisi yli puoli tuntia... Ikkunat auki, niin alkoi hieman viilentyä :)

Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa?

Ei ole ollut ongelmia itsellä ilmastoinnin kanssa... palaako AC-napin keltainen merkkivalo kuitenkin, eli jäähdytys on kytketty päälle? Jos jäähdytys on kytketty päälle eikä tule viileää ilmaa muutamassa minuutissa, niin jotain häikkää tuossa on.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Volkstrasse

Kokeile auttaako AC profiilin vaihto menun kautta, siellä on Low, Medium ja High.
Passat Sedan Highline 2.0TDI 110kW DSG Bluemotion -15
Ex VW Tiguan T&S 2.0 TDI 103kW BMT 4Motion DSG -12

Passaatti

AC-napin valo palaa normaalisti. Myöskään AC profiilin vaihto menun kautta (Low, Medium ja High) - ei vaikutusta.

Käyn tutkituttamassa huollossa tänään.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Arcca

#114
Kääntyykö nuo sivupeilit kuinka helposti muilla?

Itsellä pitäisi olla manuaalisesti taitettavat, mutta usko loppui kesken kun pelkäsin että jää käteen koko sivupeili jos vielä lisään voimaa. Oli sitten peilit levällään pesussa, tuntuihan tuo kestävän, mutta manuskan mukaan pitäisi taittaa automaattipesuissa.

Pikkasen on fiilis, että valitettavasti autoni ohjauksessa on tuota samaa ongelmaa mitä täällä ainakin A3:sen kohdalla on valitettu. Eli tehostin kuoleentuu joskus maantievauhdissa, on tahmea ja sitten kun lisää ratinkääntö voimaa menee yli. Eli jonkinlainen yhden pykälän mutteri. Sinänsä vähän hankalaa kun ei tiedä kuinka paljon milloinkin voimaa tarvitaa linjan korjaukseen
Harmi.
Koe-ajoautossa oli ihan erinomainen ohjaus. Omani on todennäköisesti aika alkupään autoja, koska ostin varastomallin tarjouksesta.

Muuten voi sanoa, että kokemukset on positiiviset, on kyllä super käytännöllinen auto.

DSG6 toiminut ihan moitteitta ekat tonnit mitä tuolla on ajettu. Kokeilin käsivaihtojakin, mutta hyvin nopeasti tuli todettua että turhaa, koska auto tekee sen paremmin. Ehkä sille on käyttöä jos tarvii josku kierrokset tapissa kahlata lumessa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ocu_P

Peilit on kamalat raskaat kääntää. Itse ruksin sen vuoksi peilipaketin.

Passaatti

Itsellä myös peilipaketti, mutta jos manuaalipeileissä ne kääntyvät saman suuntaisesti kuin automaattisissa, niin on hyvähuomioida että ne kääntyvät sisään käännettäessä samalla myös melko ylös.

Sorry epätarkka kännykällä kaukaa otettu kuva..

Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 10.08.15 - klo:10:51
AC-napin valo palaa normaalisti. Myöskään AC profiilin vaihto menun kautta (Low, Medium ja High) - ei vaikutusta.

Käyn tutkituttamassa huollossa tänään.


En muistanutkaan kuinka tympeää on mennä näyttämään uuden auton vikaa Volkswagen huoltoon. Seuraava vapaa aika olisi syyskuussa. Volkswagen Center Airport.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 10.08.15 - klo:21:14
Itsellä myös peilipaketti, mutta jos manuaalipeileissä ne kääntyvät saman suuntaisesti kuin automaattisissa, niin on hyvähuomioida että ne kääntyvät sisään käännettäessä samalla myös melko ylös.

Sorry epätarkka kännykällä kaukaa otettu kuva..

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 10.08.15 - klo:20:59
Peilit on kamalat raskaat kääntää. Itse ruksin sen vuoksi peilipaketin.

Kiitos vastauksista. Pitää yrittää siis tuonne ylöspäin enemmän.

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 10.08.15 - klo:21:22

En muistanutkaan kuinka tympeää on mennä näyttämään uuden auton vikaa Volkswagen huoltoon. Seuraava vapaa aika olisi syyskuussa. Volkswagen Center Airport.

Joo aika pitkä jonot tuolla on.

Sinänsä sinulla on helppo reklamoida kun vika on aivan selvä jos 16 joutuu laittamaan ja mitään ei tule. Veikkaan, että aineet karanneet.

Tuossa omassa ehjä ilmastointi on tehokas, joudun jopa laittamaan 24-25 astetta kuumaan autoon mennessä ettei alun kylmän puhallus tuntuisi niin pahalta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Samueli

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 07.08.15 - klo:16:01
Itse koodasin takavaloihin tämän näköiset "päivä-ajo-valot" .
Mistä mahdoit löytää koodausohjeet...? Kiinnostaisi itseäkin tuollainen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy