Uusi A4 LoQ, kannattaako enää tässä vaiheessa?

Aloittaja Popovice, 20.01.15 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 14.02.15 - klo:17:18
JaniKuula, nyt kun sulla on ilmeisesti täsmälleen sama pirssi alla kuin mikä mulle on tulossa, niin onko sulla vielä hajua löpönkulutuksesta tosielämän ajossa? Tuo ilmoitettu 5.2l/100km yhdistetty kulutus on ilmeisesti melkoisen optimistinen ja sitä mieltä oli myös Audi kauppias. Uusi 140kW clean diesel on ilmeisesti kuitenkin jonkinverran taloudellisempi kuin vanha 130kW pata?

EDIT: Sun pirssi olikin Sedan ja mulle tulossa Avant, mutta vastaus kiinnostaa silti.

Tornio - Tromssa väli. 625 km matka-ajoa, vakkari päällä suurimman osan matkasta. 80 alueella 85 vakkarissa ja 100 alueella 110 vakkarissa. Muutamia ohituksia ja pari stoppia. Ajotietokone näytti 5,5 kulutukseksi tolle välille. Tämä kyllä menee offtopic mutta menkööt...
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Popovice

Nyt on näemmä A4 LoQ kampanja päättynyt, tai ainakaan hinnastoa tai muuta materiaalia ei enää löydy audi.fi sivustolta.

Mitähän seuraavaksi keksivät, sillä kaiketi tuota vanhaa korimallia pitää painaa suunnilleen siihen asti kun B9 esitellään (= ilmeisesti vasta syksyllä Frankfurtissa)? Vai miten paljon etukäteen yleensä noiden tuotantolinjojen muutostyöt pitää aloittaa ja tuleeko tuotantoon yleensä joku katkos vanhan ja uuden korimallin välillä?

JaniKuula

Tuskin isompia katkoja itse tuotantoon tulee. Eiköhän siellä b9 linja jo aika valmiina ole starttiin :) mitä suomeen tulee, niin kaikkihan odottaa uutta mallia ja siihen vielä päälle nämä autoveromuutos odottelijat. Tuskin enää isompaa kampanjaa tulee tai sitten vielä yksi kunnon halpuutimme hintoja kampanja ennen uutta mallia ;D ja se että kannattaako kampanja... No ehdottomasti. Vaikka b8 on jo aika vanhaa mallia niin FL mallina pärjää uusimmille muiden merkkien malleille. Naapuri kurvasi uuden c korin mersun pihaan ja vaikka se hieno onkin ei mun sline nelkku kalvennut sen rinnalla. Toki mielipide asioita tämäkin.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 31.03.15 - klo:20:51
Naapuri kurvasi uuden c korin mersun pihaan ja vaikka se hieno onkin ei mun sline nelkku kalvennut sen rinnalla. Toki mielipide asioita tämäkin.
Ihan samaa mieltä tästä. Ajoin itsekin tuon uuden C mesen ennen kuin lopulta päädyin tähän A4 quattro kampanjamalliin, ja täytyy kyllä edelleen todeta että Audi on malli-iästään huolimatta jotenkin sporttisemman oloinen ja sopii ainakin allekirjoittaneen käteen paremmin. Melkeinpä väittäisin että tuolla rahalla millä LoQ malliin pääsi käsiksi ei juuri sen enempää autoa saa mistään muualta. Jotenkin tuo nykyinenkin Audi tuntuu vaan niin jämäkältä ja hyvin rakennetulta että moni uudempi kustannustehokkuuden nimissä toteutettu (lue: mahdollisimman halvalla tehty) malli kyllä kalpenee sen rinnalla  8).

Vielä pitäisi odottaa suunnilleen kuukauden päivät ennen kuin pääsen uuden A4:n rattiin. Odottavan aika on tässä vaiheessa tooodella pitkä  :-\.

enkero

Popovicen kommenttiin oma mielipiteeni on, että vaikka Octaviasta tai jopa iki-inhokistani BMW:stä saisi enemmän autoa rahalle. Mutta ymmärrän, mitkä asiat nelosessa on kohdallaan. Ulkonäkö ja tietyt viimeistelyn seikat - näissä tosin tähti vetää edelle vaikka vajaavetoisenakin ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Popovice

Lainaus käyttäjältä: enkero - 31.03.15 - klo:21:09
Popovicen kommenttiin oma mielipiteeni on, että vaikka Octaviasta tai jopa iki-inhokistani BMW:stä saisi enemmän autoa rahalle. Mutta ymmärrän, mitkä asiat nelosessa on kohdallaan. Ulkonäkö ja tietyt viimeistelyn seikat - näissä tosin tähti vetää edelle vaikka vajaavetoisenakin ;)
Ehkä sitä vaan yrittää todistella itselleen että tuli tehtyä melkoisen kallis, mutta ns. hyvä hankinta  :). Vaikka toisaalta pitää hyväksyä se tosiasia että on Mese/BMW miehiä, on VW/Skoda miehiä ja sitten on myös Audi miehiä. Itse olin aikoinani melkoinen Volvo fani pari V70 kulkinetta omistaneena, kunnes sitten väliin tuli jostain syystä yksi riisikuppi (Mazda), johon siihenkin olin itse asiassa melkoisen tyytyväinen (ainakin mitä luotettavuuteen tulee). Sen jälkeen alle tuli ensimmäinen Audi ja nyt sitä sitten hehkutetaan kyseisen merkin puolesta  ;D. Eli mitään absoluuttista totuutta näistä tuskin löytyy ja enemmänkin mennään fiilispohjalla...

enkero

Näin se varmaan on; itte ajelin vajaan kaksi vuotta satunnaisesti B8:lla ja hyvää siitä ei jäänyt mieleen kuin istuimet, ulkonäkö ja ratin nahat (+ auto hold). Varmasti mutteriohjauksettomana kelvokas ajaa. Nelikkoon yritin saada tatsia paikallisen "myyjän" koeajopäivässä, mutta siellä myyjä varmisti, ettei ikinä pysty myydä mulle autoa. Ei Audia tai Skodaakaan ;)

Myönnän, että itsekin laskeskelin huvikseni nelkkua kaikilla elegance-Ocun varusteilla... Sitten vaan oltaisiin oltu C-mesen hinnoissa, ja Meseen mulla ei ole varaa. Siispä joudun olemaan "hanska ja nuoli, siitä alkoi huoli "-porukoissa :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

q neljä

Popovice, onko autosi jo autoliikkeen pihalla? Valitsitko myös B&o:n ?
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

Popovice

Lainaus käyttäjältä: q neljä - 22.04.15 - klo:22:28
Popovice, onko autosi jo autoliikkeen pihalla? Valitsitko myös B&o:n ?
Auto valmistui maaliskuun lopussa ja on tällä hetkellä Suomessa eberin asennuksessa. Auton olisin voinut saada alle jo ensi viikolla, mutta valitettavasti olen tuolloin reissussa, joten luovutus siirtyy seuraavan viikon alkuun. B&O:ta en ruksannut kun en ollut ihan varma sen paremmuudesta perus ASS:iin nähden ja toisaalta en ole poppipuolelta mitään ultra hifiä hakemassakaan...

Tilauksen tein 16.2., joten kaikkinensa prosessiin kului reilut 10 viikkoa. Johan tässä on odoteltukin ja hinku uuden quattro pirssin rattiin on kova  ;D.

q neljä

ok, siellä näkyi olevan harmaa TDI LoQ tanskalaisilla sterkoilla :) Oma vastaava kulkine oli myös saapunut paikalle, tilauspäivä 18.2. Pojilla on kuulemma ollut vähän kiirusta siellä eber-asennuksessa  :D

JaniKuula

ass paketilla pärjää. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla B&O ihan vertailu mielessä. Toivottavasti teille laittavat oikein ne eberit 8)

q neljä

Oliko Jani omassa autossasi ongelmia eberin kanssa? Vai luinko suotta rivien välistä...😊

JaniKuula

Joo  :) kiireissään pistivät bensaversion linjat ja eihän se pakkasella naftaa jaksanut liikuttaa ::) no homma hoitui hienosti ja nopeasti ilman isompaa hässäkkää!

q neljä

Hehe... Mulla autossa eri  rekisterikilvet kuin rekisteriotteessa👍👍 Pienen metsästyksen jälkeen ne löytyivät ihan eri paikkakunnalta. Kilvet saatiin postissa ja laitettiin oikeaan autoon. Kerrannaisvaikutuksena sitten huomattiin että autosta puuttui Eber kokonaan😂😂 No, saa sen asennettua myöhemminkin...
Auto tuntui tosi hyvältä. S-Tronic pitää kierrokset alhaalla ja äänitason matalana. Odotellaan nyt se eka tonni että päästään maistelemaan suorituskykyäkin. Pintakaasullakin reippaasti ripeämpi kuin 105kW.
Popovicelle tiedoksi että kunnon äänilähteellä (ei siis välttämättä radio) B&O:n  äänenlaatu on jotain ihan muuta kuin normipoppikset tai ASS. Mä tykkätä😍😍 Muistaakseni autossa on mikki joka mittaa melua ja korostaa taajuuksia sen mukaan.

batman14

Joo kyllähän se niin on että B&O on aivan eri maata varsinkin kun laittaa soimaan kovemmalla volyymilla. Perus radiojumputusta kuunnellessa ero on pieni, mutta kun luukuttaa niin erot korostuu. ASS on ihan hyvä perussetti. Vakiokaijareista ei kokemuksia.

q neljä

Eikä tarvitse edes luukuttaa 🔊 ääni on tasapainoinen ja varsinkin basso ja keskiäänet kuuluvat puhtaasti. Tuskin maltan odottaa että pääsen tien päälle...
Tosin useimpien radiokanavien prosessoitu äänimaailma on ihan kauheaa kuraa😩, joten CD:tä messiin tai muistitikulle kunnon musiikkia.

JaniKuula

Kyllä ASS on vakio settiä huomattavasti parempi. Varsinkin midbassot ja yläpää on erittäin laadukas ja isollakin pysyy tasasena laatu ja yläpää kirkkaana. Matalemmat taajudet taas..Noh onhan se laadukas ja puhdas mutta kyllä toi subbari on ollut aika karvas pettymys. Olis kyllä erittäin mielenkiintoista verrokkina kuunnella B&O ton ASS:n jälkeen. Tietäisi paremmin kannattaako siihen satsata se raha vai ei. Mut kuitenkin olen tyytyväinen koska eihän toi ASS ambiente paketin mukana maksa juuri mitään :)

batman14

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 23.04.15 - klo:22:35
Kyllä ASS on vakio settiä huomattavasti parempi. Varsinkin midbassot ja yläpää on erittäin laadukas ja isollakin pysyy tasasena laatu ja yläpää kirkkaana. Matalemmat taajudet taas..Noh onhan se laadukas ja puhdas mutta kyllä toi subbari on ollut aika karvas pettymys. Olis kyllä erittäin mielenkiintoista verrokkina kuunnella B&O ton ASS:n jälkeen. Tietäisi paremmin kannattaako siihen satsata se raha vai ei. Mut kuitenkin olen tyytyväinen koska eihän toi ASS ambiente paketin mukana maksa juuri mitään :)

Sehän se on että se on parempi, mutta onko hintansa arvoinen kun eikös se ole noin 1.5k lisävaruste? Vielä just kun ASS tulee Ambiente paketin mukana niin siinä on hyvä pohtia jos haluaa panostaa B&O:iin.

JaniKuula

Ambiente paketti on muistaakseni verollisena sen 560 euroa. B&O oli verollisena 1500 jos eb väärin muista. Ainakin sedaniin.

MMV

<Offtopic>Minä en oikein ymmärrä mitä järkeä on panostaa auton äänentoistoon, kun jo lähtökohtaisesti auton akustiikka on syvältä ja lisänä vielä ajomelu. Tämä ajatus henkilöltä, joka on (ollut) erittäin puristi hifin suhteen. En nimittäin ole koskaan päässyt kuulemaan ainoatakaan autoa, joka olisi soinut mielestäni erityisen hyvin.</Offtopic>

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

q neljä

Onko puristilla sitten äänentoistolaitteet kiinni autossa ? 😀 pidän itsekin kyllä hyvästä  äänentoistosta mutta voihan siinä "huonossakin" olla eri tasoja. Näistä Audin tarjoamista (kaikki on nelkussa kokeiltu) nämä nyt vaikuttavat parhailta. Ei kiinnosta lähteä rakentelemaan mitään huippuhifejä autoon kun se ei akustisena tilana jne. Makuasioista saa keskustella.

q neljä

Onko puristilla stereot pois päältä piti sanomani👌🏼 Osasyy B&O valintaan oli se että Ambientepaketti tuli ilmaiseksi LoQ-paketissa ja nyt siis oli hyvä paikka upgreidata. Verollinen hinta oli Bangeille oli 1342â,¬

JaniKuula

Noh eiköhän se ole niin että, on yhtä järkevää ostaa uusi auto ku satsata poppi vehkeisiin. Kummassakaan ei järkeä mutta kumpikin tuntuu pirun mukavalta 8) itse kun auton tilasin oli TDI Edition kamppis menossa ja siinähän ei ollut metalli väriä eikä ambiente pakettia. Mutta henk.koht olisin jokatapauksessa ottanut brilliant black värin. Ja en tod.näk. olisi B&O ottanut ihan hintansa vuoksi... Mut spekulointia vain ;D

batman14

Lainaus käyttäjältä: MMV - 24.04.15 - klo:08:32
<Offtopic>Minä en oikein ymmärrä mitä järkeä on panostaa auton äänentoistoon, kun jo lähtökohtaisesti auton akustiikka on syvältä ja lisänä vielä ajomelu. Tämä ajatus henkilöltä, joka on (ollut) erittäin puristi hifin suhteen. En nimittäin ole koskaan päässyt kuulemaan ainoatakaan autoa, joka olisi soinut mielestäni erityisen hyvin.</Offtopic>

Totta ja pointti on tuossakin. Onhan paljon muitakin turhia varusteita jos alkaisi vääntämään. Itselle ainakin todella mukavaa kuunnella edes kohtuullisista kaijareista musiikkia varsinkin kun yksin ajaa pitempiä matkoja. Kyllä arvostan paljon. Radion ja uutisten kuuntelu erikseen. Niihin riittää ihan perusvehkeet.

q neljä

Ihan viimeisenä toteamuksena tähän poppikoneasiaan tuli hyvä kommentti tyttäreltä: "iskä, ihan oikeasti! Et ostanut Bang & Olufsen sterkkoja AUTOON!!!" Ja vastaus: "kuulepa, vietän kodin jälkeen eniten aikaa täällä (57tkm vuodessa) joten saan kyllä satsata viihtyvyyteen..." Eihän tässä mitään järkeä ole niin kuin JaniKuula sanoi 😂😂

JLa

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 23.04.15 - klo:22:35

Olen tästä samaa mieltä. ASS on hinta-laatusuhteeltaan kelpo paketti, mutta subbari voisi potkia enemmän eikä sen tuottama basso juuri erotu etupenkeille asti.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 20.01.15 - klo:20:50
Minä päättelin niin, että nyt siitä on "lastentaudit" jo melkein korjattu. Nyt tosiaan saa melko varustellun paketin kohtuu hinnalla.
Itselle tulossa A4 Avant 2.0T quattro S-tronic.

Uudessa taas voi olla uusia "muttereita" tms.

Hyvän valinnan olet tehnyt!  ;)
Onneksi olkoon!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy