Eka parkki damage

Aloittaja 0251, 12.08.10 - klo:20:26

« edellinen - seuraava »

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.08.10 - klo:16:58
A5 on hieno peli, mutta ei sellainen oikein käyttöautoksi sovi.

Hienoa paneutumista ongelmaan, mutta kuinkas se toimii autolle tullessasi? Vai otatko autosta noustessasi aina nahkahanskan käsilaukkuusi?
Miksi ei sovi?  Hyvin tuon on kaveria palvellut yli vuoden ainoana autona. Niin kuin Eos minulla ainoana autona.

Ja ei, en kanna hanskaa käsilaukussa. En kyllä kanna käsilaukkuakaan. Autoon sisälle istuessa ovea ei vaan tarvitse avata yhtä paljon kuin autosta noustessa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 20.08.10 - klo:14:46
Miksi ei sovi?  Hyvin tuon on kaveria palvellut yli vuoden ainoana autona. Niin kuin Eos minulla ainoana autona.

Montakos lasta sinulla on kuljetettavana?

Kyllähän minullakin oli poikamiehenä parikin vuotta Mazda MX-5 ainoana autona, sitten pariskuntana New Beetlekin.

eGetin

Täytyykö sen auton kyetä lasten kuljetukseen jos ei moisia löydy? Mikä oletus se sellainen on?

0251

Tänään oli sittarin parkissa viereen tullut fiksu Pösö 206.n. siinä oli laitettu oviin siihen kriittiseen kohtaan joka kolhasee kumisuojat,olivat kyllä sikarumat mustana mettalinhohto sinisessä. Mutta tuollaiset pitäisi saada pakkoliseksi kaikkiin autoihin,ja korinvärisenä eivät edes hyppäisi silmille.Hienoa että joku edes on ajatellut minimoivansa kolhaisut

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.10 - klo:22:30
jätän tervehdyksen tuulilasiin ::)
Tänään tuli jätettyä tollainen lappu erään virolaisen auton pyyhkijän väliin. Oli parkkeerannut Audinsa Keravan Prisman parkkihallin jalkakäytävälle  >:(

pepe

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.08.10 - klo:14:07
Tänään tuli jätettyä tollainen lappu erään virolaisen auton pyyhkijän väliin. Oli parkkeerannut Audinsa Keravan Prisman parkkihallin jalkakäytävälle  >:(

olet ilmeisesti ns kansalaispoliisi ;D ;D

0251

Lainaus käyttäjältä: pepe - 21.08.10 - klo:14:12
Ihan hyvä noita " Elvis parkkeeraajia " on välillä näpäyttää

JeanC

Lainaus käyttäjältä: pepe - 21.08.10 - klo:14:12
Miten sen nyt ottaa, ilmeisesti itse olet saman tyylinen parkkeeraaja kuin tuo virolainen  ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 21.08.10 - klo:14:39
Ihan hyvä noita " Elvis parkkeeraajia " on välillä näpäyttää

Meinaatko, että parkkeeraaja ottaa ojentuakseen kansalaispoliisin laputuksista?

Itsekin olen kerran saanut kansalaispoliisin mikkihiirikortin. En aivan heti ymmärtänyt, että mitä olin tehnyt väärin. Ystävällinen ohikulkija sitten opasti, että paikalliset pruukasivat ajaa siltä kohdalta puskaparkkiin puistoon.  :P

Autoni oli siis täysin laillisesti kadun varressa ja nämä puskaparkkeeraajat olivat laittomassa parkissa..

wtf

No niin. Nyt on sitten Touraninkin takaovessa kolmessa kohtaa sinistä maalia ja pieni lommo. Homma meni niin että vaimo oli käymässä huoltsikalla ja lapset odottelivat autossa. Kun vaimo palas autoon vierestä lähti juuri uudenkarhea "joku" volkkari. Poika siinä sitten rouvalle kertoi että tuo setä löi ovella meidän autoon. Vaimo kerkes juuri näkemään auton rekkarin ja laittoi sen muistiin. Onneksi nykyään saa aika helposti auton omistajan selville kilven perusteella ja ei muuta kuin soitto perään. Selvisi että ovella lyönyt oli auton kyytiin noussut vänkäri joka kolhaisi Touranin oikeaan takaoveen. Syypää saatiinkin puhelimeen ja aluksi ihmetteli tapahtunutta, ei muka ollut huomannut, jäljistä päätellen epäilen. No ei kuitenkaan kiistänyt ja lupas maksaa korjauksen.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

DyyD

Olen ottanut itse tavaksi käyttää tuplaparkkia. Kaikkialla missä on ilmaista, auto aina keskelle kahta ruutua. Onhan tästä tullut sanomisia muilta, mutten jaksa enää näitä jatkuvia kolhaisuja. Olen jopa istunut omassa autossani kun naapuri vetäisi oven auki, pamautti omaani, katsoi minua istuen omaan autoonsa ja ajoi pois. Rekkarin otin ylös, mutta mitään ei autossa näkynyt onneksi. Silti, ei edes vaivautunut katsomaan jäikö jälki, joten tuplaparkki kahden ruudun keskelle on valintani vastedes.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 04.06.11 - klo:09:08
Olen ottanut itse tavaksi käyttää tuplaparkkia. Kaikkialla missä on ilmaista, auto aina keskelle kahta ruutua.

Itellä vähän sama juttu tilannetta mukaille, esim. kauppakeskusparkeissa hakee rauhallisempaa paikkaa tai sivun viimeistä ja hieman ulos niin jää viim. ed. tilaa vaikka kummoselle lännenlokari-ulostulolle.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tsiih

Heti oli tullut etupuskuriin verjmjuarmu kun kävi Turuus  :o :P
Perskuta, on täällä maalla vaan aika turvallista.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 20.08.10 - klo:15:44
Montakos lasta sinulla on kuljetettavana?

Kyllähän minullakin oli poikamiehenä parikin vuotta Mazda MX-5 ainoana autona, sitten pariskuntana New Beetlekin.

Ei ollut Eos aikana lapsia ja ei ole nyt Superb aikanakaan. Sinkkuna mennään edelleen kun ei ole sopivaa paria löytänyt. Mutta takaisin aiheeseen.

Tuossa vähän reilu kuukausi sitten oli Superbin kylkeä kolhittu parkkipaikalla, mutta kolhija oli kyllä suoraselkäisyyden esikuva. Olivat olleet perheellä syömässä samassa ravintolassa kuin minä. Pois lähtiessä oli tila-auton ovi lähtenyt lapsen käsistä ja paiskautunuy Superbin kylkeen. Kuski ottanut Superbin rekkarin ylös, vienyt perheen kotiin ja matkalla selvittänyt tietoni. Ajoi sitten takaisin parkkipaikalle selvittämään asian. Kolhu vaati maalaamistakin ja otti aivoon, mutta hattua nostin kaverin suoraselkäisyydelle.

arsik

Parkkiruudut riittävän leveät.Nykyisin sullotaan mahdollisemman paljon asiakkaitten toivossa.
Suositaan liikkeitä jossa on tilavat parkkialueet.Toisten on seurattava perässä kilpailukyvyn säilyttämiseksi.

MjK

Asuessamme vanhassa kodissamme niin autoruutumme oli parkkipaikalla inkeriläisten(mummon kaiman sisko oli ollut suomalainen) paluumuuttajien auton vieressä. No silloinen uusi Seat oli 2 viikossa kuin perunapelto sen kyljen puolelta, kävin heidän ovella kertomassa asiasta niin vastaus: ejn ymnarraä.
No sanoin kuitenkin että meillä täällä Suomessa ostetaan autot kovalla työllä ansaitulla rahalla ja pyritään pitään ne kunnossa ja kunnioitetaan myös muidenkin omaisuutta.

Sitten kysyin poliisilta asiasta niin vastaus oli tyyliin, voi voi ja vakuutus yhtiö sanoi että omaan piikkiin menee :(  Ette arvaa kuinka paljon teki mieli antaa lekasta sille Rus kilpiselle  kulkineelle!!

Pyysin autopaikan vaihtoa ja sain uuden paikan ja siihen loppui lommojen lisääntyminen.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 05.06.11 - klo:11:25
Tuossa vähän reilu kuukausi sitten oli Superbin kylkeä kolhittu parkkipaikalla, mutta kolhija oli kyllä suoraselkäisyyden esikuva. Olivat olleet perheellä syömässä samassa ravintolassa kuin minä. Pois lähtiessä oli tila-auton ovi lähtenyt lapsen käsistä ja paiskautunuy Superbin kylkeen. Kuski ottanut Superbin rekkarin ylös, vienyt perheen kotiin ja matkalla selvittänyt tietoni. Ajoi sitten takaisin parkkipaikalle selvittämään asian. Kolhu vaati maalaamistakin ja otti aivoon, mutta hattua nostin kaverin suoraselkäisyydelle.

Todella kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä häneltä! Ehdottomasti hatunnoston arvoinen teko!

Nykypäivänä homma useimmiten taitaa mennä kutakuinkin näin: kolhu viereiseen autoon, nopea vilkaisu ympärille "näkikö kukaan" ja jos ei nähnyt, niin muina miehinä luikitaan pois paikalta!
Aika paljon näitä saa tänä päivänä nähdä ja vaikka ehkä "kansalaispoliisilta" saatan kuulostaakin, niin muutaman kerran olen kuvatunlaisissa tilanteissa sanonut/ antanut kolhijan ymmärtää, että vaikkei kolhitun auton omistaja nähnytkään, niin minä näin - ja rekkari on muistissa kolhitun auton omistajaa silmälläpitäen.

Vaikka henkilökohtaisesti olen melkoisen tarkka siitä, etten kolhi toisten autoja, kuten myös siitä ettei minun autoani kolhita, niin ymmärrän silti varsin hyvin että vahinkoja saattaa sattua kenelle tahansa. Lapset ovat aina arvaamattomia ovien aukojia ja tarkkaavaisuus saattaa joskus pettää tarkimmaltakin kuskilta pysäköitäessä. Vahinkoja sattuu väistämättä, niinpä kyse onkin siitä miten kolhun tehnyt ihminen kantaa vastuunsa: luikkiiko tiehensä vastuutaan paeten, vai kantaako suoraselkäisesti vastuunsa, kuten tuo Superbia kolhinut kaveri teki. Tuskin olisin ensinkään kiukkuinen, vaikka autooni tulisi hieman pahempikin lommo, jos sen tekijä toimisi suoraselkäisesti vastuunsa kantaen. Pienikin lommo sensijaan saa raivon nousemaan silloin kun sen tekijä luikkii tiehensä kuin rotta.

Simola

Nyt on pitkä jälki auton kyljessä. Maalia lähti etu lokasuojasta, ja lisäksi on kaksi pitkää viirua koko kuskin oven matkalla. Vaatii tarkempaa ihmettelyä, jotta näen että onko ovi lommolla. No, tästähän selvitään taas maksamalla prkl.  :-\

Miten kukaan voi saada parkkipaikalla yli oven mittaisen viillon oveen?
No, joku täällä Tanskassa onnistui taas hienosti.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

rob-s

LainaaNyt on pitkä jälki auton kyljessä

Sympatisoin sinun autosi, Simola. Se oli niin hyväkuntoinenkin.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Simola

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 13.07.11 - klo:17:43
Sympatisoin sinun autosi, Simola. Se oli niin hyväkuntoinenkin.

Ei auta muu, kun korjata kuntoon.

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten noin pitkän kontaktin pystyy toinen auto ottamaan...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Simola - 13.07.11 - klo:17:52
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten noin pitkän kontaktin pystyy toinen auto ottamaan...

Jollain karavaanarilla paskahuusin nurkka vastannut kääntyessään siihen kylkeen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jani

Meidän 5-vuotias poika avasi parkkipaikalla anopin golfista takaoven osuen naapuri autoon. Tottakai siihen jäi kolhu ja punaista väriä. Anoppi jätti yhteystietonsa tuulilasinpyyhkijän alle ja yllätys oli suuri kun selvisi, että vastapelurin vahinko korvattiin anopin liikennevakuutuksesta,ilman minkäänlaista bonusmenetystä tai omavastuuta.

Simola

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.07.11 - klo:18:02
Jollain karavaanarilla paskahuusin nurkka vastannut kääntyessään siihen kylkeen ::)

Jotain sellaista, paitsi että peili on ehjä. Jäljet menevät tosiaan lokarista lähtien kuskin oven loppuun. Saa nähdä mitä saa myllyttämällä aikaan, vai päästäänkö maalaushommiin.

cossu69

Itselle kävi kanssa näin... Ostarin parkkipaikalla oli joku rutannut miehekkäästi farmarini takaluukun ja puskuri palasina... Kun tulin autolle ja huomasin vaurion. Ajattelin että onneksi on paljon silminnäkiöitä mutta v....tut , ei kukaan ollu nähnyt mitään ja varsinkin viereisen ruudun hienon mersun kuski istui autossaa mennessäni kauppaan ja tullessani oli autossaan.. Mutta vielä mitä" en mää nähnyt enkä kuulut mitään".. Sen verran rutussa oli että pakko oli ainakin kuulua jotain... No auto korjattiin omaan piikkiin ja lopputulos näytti hyvältä kunnes kerran ilta-auringossa huomasin että luukku ja puskuri olikin tavalliset mustat eikä metallimustat.. Sitten auto lähtikin vaihtoon vw:lle...

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.10 - klo:22:30
tervehdyksen tuulilasiin ::)

:D :D :D :D tosi hyvä

Oli pakko printta pari kpl  :P

Simola

Selvisin ovikolhusta säikähdyksellä, ja sain fiksattua sen itse vahoilla ja tahnoilla.
Lopputulos on hyvä. Onneksi näin!

clima

Lainaus käyttäjältä: Simola - 18.07.11 - klo:12:38
Selvisin ovikolhusta säikähdyksellä, ja sain fiksattua sen itse vahoilla ja tahnoilla.
Lopputulos on hyvä. Onneksi näin!

Luin tätä topiccia pitkästä aikaa ja huusin eiiiiitä...nyt vain syvä onnitteluhuokaus täältä päin.  :)

XUE

on varmaan totta että ruudut, parkkihallit jne ovat ahtaita ja autojen
leveys on kasvanut, sitten jotkut ajelevat vielä jollain  2metriä leveillä Q7:lla  ;)

Mutta toinen ilmiö mikä vaikuttaa myös kolhouhin parkkipaikoilla on
levenneet p#rseet ja mahat  ;D !!

Ihan aidosti, olen meinaan joskus huomannut kun autosta ulos yrittää
kammeta joku +100kiloinen keijukainen joka on kankea kuin rautakanki
niin siitä ovi pitää levittää niin auki kun sen saa...

Kuinkas suuri osuus nykyään Suomalaisista naisista (ja miehistä)
olikaan ylipainoisia??
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

RTWteam

KeleTanaTu. Se on sitten Golfin etupuskurin kulma naarmuilla. Onneksi paikan päälle oli tekijä jäänyt. AI että ottaa päähän. Kaikki meni sinänsä hyvin. Tekijä kertoi tapahtuman ja lähdettiin Laakkosella käymään. Korjaushinta saatiin selville ja tekijä laittaa vakuutuksen piikkiin. Auto korjaamolle parin viikon päästä ja toivon mukaan kaikki on sitten hyvin.  >:( >:( >:(

RTWteam

Pusu pus pus

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy