AutoBild- autojen laatuselvitys

Aloittaja Telehell, 03.01.15 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Telehell

Melkoiseksi mennyt touhu, kun Opelit, kiiat ja Hyundait (ja rellu..) puskee ohi "laatumerkeistä"..

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-laatuerot-julki/

"Kritiikkiä saavat muun muassa surkeat akut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketjujen ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston viat "
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

jarkko_h

Vagin alamäki on selvä. VW nippa nappa päihitti Dacian. Ja Audikin kaukana laatumerkeistä.

JaniKuula

Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Zego

Saksalaisten "laatuselvitykset" kannattaa yleensä sivuttaa täysin, vaikka ovatkin alkaneet vihata omiaankin.

MOP

Lainaus käyttäjältä: Zego - 03.01.15 - klo:11:59
Saksalaisten "laatuselvitykset" kannattaa yleensä sivuttaa täysin, vaikka ovatkin alkaneet vihata omiaankin.

Siis jos ei Skoda tai Volkkari ole 1. sijalla niin kannattaa testi/tutkimus sivuttaa?

jarkko_h

#5
Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:11:42
Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.

Oliko 2011 jälkeiseen tiputukseen syynä selvästi keskeneräisenä markkinoille tuotu MQB -alusta ja rimpulat lisävarusteet. VW:llä noiden mqn -alustaisten osuus automyynnistä jo iso. Audilla näkyy vasta A3:ssa.

Vanhat huonosti hoidetut synnit (dsg7, tsi, turbo, huohotus...), keskeneräinen alusta iskari- ja ohjausongelmineen ja raakileena tuodut uudet lisävarusteet (valoautomatiikka...) eivät voi olla vaikuttamatta edes saksalaiseen laatuselvitykseen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:11:42
Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.
Sijoitus on Mersulla pudonnut, mutta arvosana on pysynyt täysin samana. Tilastollisesti aika jännää sekin, että BMW ja Audi ovat olleet ainakin noina neljänä vuotena tasapisteissä kolmen merkitsevän numeron tarkkuudella.

sambolo

Mistähän vagien suuri hajonta johtuu? Kenties volkkaria ostettu eniten murheellisilla dsg7 ja tsi versioina?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.01.15 - klo:12:50
Oliko 2011 jälkeiseen tiputukseen syynä selvästi keskeneräisenä markkinoille tuotu MQB -alusta ja rimpulat lisävarusteet. VW:llä noiden mqn -alustaisten osuus automyynnistä jo iso. Audilla näkyy vasta A3:ssa.

Vanhat huonosti hoidetut synnit (dsg7, tsi, turbo, huohotus...), keskeneräinen alusta iskari- ja ohjausongelmineen ja raakileena tuodut uudet lisävarusteet (valoautomatiikka...) eivät voi olla vaikuttamatta edes saksalaiseen laatuselvitykseen.
Mitäs keskeneräistä MQB:ssa on? Yksi hammastanko-ongelma ei koko alustamallista keskeneräistä tee. Nuo valojutut taitaa taas olla jotain skeidan omia sekoiluja.

wtf

Audin sijoitus volkkariin nähden saattaakin johtua siitä että jospa ne ei olekkaan samoista osista kasattu (pl.A3). Itse voisin väittää että autostani ei löydy kuin max. 5% yhteneviä osia VW:n kanssa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.01.15 - klo:16:32
Audin sijoitus volkkariin nähden saattaakin johtua siitä että jospa ne ei olekkaan samoista osista kasattu (pl.A3). Itse voisin väittää että autostani ei löydy kuin max. 5% yhteneviä osia VW:n kanssa.
Tuossa Autobildin listassa on niin paljon muitakin tekijöitä mukana kuin itse auto, että erot voivat johtua monista syistä. Arvosanaan vaikuttuvat kysely, Autobildille annettu palaute, korjaamotestit, takuuehdot, tiedotus takaisinkutsuista ja paljon muuta. Edelleen ihmettelen, että miten tuollainen monimutkainen pisteytys antaa joka vuosi Audilla ja BMW:lle täsmälleen saman arvosanan.

JaniKuula

Iso ihmetys kyllä vag konsernin sisäistä hajontaa kohtaan... Toki VW myy ku häkä. Samoin skoda. Ja jos se kerran on noin huono niin miten se kauppa noin kovasti käy....
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: MOP - 03.01.15 - klo:12:10
Siis jos ei Skoda tai Volkkari ole 1. sijalla niin kannattaa testi/tutkimus sivuttaa?

Uusi Passat on vuoden auto 2015, ehkä kurssi kääntyi nyt LOL, siis kukahan mahtoi järjestää sen taannoisen gaalan jossa tuo vuoden auto julkistettiin, muistaakseni vuoden auto on euroopan laajuinen titteli, nyt Passat on siis vuoden auto 2015 Suomessa, ihan uusi palkinto siis? Kuinka moni meni jo retkuun?

Kattokaas kun vuoden auto 2015 julkistetaan vasta Maaliskuussa:

Car of the Year 2015 The Nominees
Seven, from a total of 31 candidates, are the finalists for the Car of the Year 2015 award.
The final vote on late February will determine the single winner that will be revealed on the eve of the Geneva Motor Show on the 2nd March 2015.

http://www.caroftheyear.org/

Että näin Suomessa tänään..

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.01.15 - klo:17:02
Uusi Passat on vuoden auto 2015, ehkä kurssi kääntyi nyt LOL, siis kukahan mahtoi järjestää sen taannoisen gaalan jossa tuo vuoden auto julkistettiin, muistaakseni vuoden auto on euroopan laajuinen titteli, nyt Passat on siis vuoden auto 2015 Suomessa, ihan uusi palkinto siis? Kuinka moni meni jo retkuun?

Noita palkintoja jaetaan maiden laajuisesti, maanosien laajuisesti ja maailman laajuisesti. Automediathan noita äänestyksiä tuottavat ja kyseessä ei ole mikään tämän kauden uutuus. Tässä esimerkiksi Japani:
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan
Maailma:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Car_of_the_Year


heifetz

Onko autojen laadussa muka merkittävää eroa jos lopputulos on 2 taikka 2.7? Enpä usko. Nykyään isot laatuerot ovat melko harvinaisia kun oikeasti huonot autot eivät pärjää nykykilpailussa kovin pitkälle. Sitä paitsi Tojota on mielestäni edelleen surkea auto ajaa, oli sen luotettavuus miten hyvä tahansa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:17:00
Iso ihmetys kyllä vag konsernin sisäistä hajontaa kohtaan... Toki VW myy ku häkä. Samoin skoda. Ja jos se kerran on noin huono niin miten se kauppa noin kovasti käy....

Ne on edullisempia kuin Volvo, Jaguar, M-B tai BMW. Se raha ratkaisee monesti, muuallakin kuin suomessa. Niin ja ihmisen mieli on sellainen, että jos testit kehuu esim. Octavian olevan paras auto mitä rahalla saa ja se voittaa kaikki testit, niin sitähän se kansa ostaa. Sen täytyy olla huipputuote, kun lehdetkin niin sanoo ja sellaiset ihmiset, jotka niitä autoja työkseen arvioi ja testaa.

Karvesak

Nuo Hyndai:t ja Kia:t ovat samaa surkuhupaisaa tavaraa.Muutamassa vuodessa ruosteessa sieltä täältä ja parhaaat fiilikset saa kun vie sen pari vuotta vanhana vaihtoon,,,siinä ei paljon enää kehuskella 7/vuoden takuista :'(

Eka Golf

Onneksi sentään TM ja Tuulilasi kehuvat Volkkareita?  ;D
Johtuu kylläkin kait kallista mainonnasta niiden sivuilla?  ::)

ram1

Varmaan karmee ylläri jos muut merkit puskee ohi Vaglasien ohi.Onneksi.Ajettavuus, kestävyys, hiljaisuus.Uuden sukupolven Fordit hakkaa mennen tullen Tsiipat pitkäs juoksussa.Fl Fokkerit ei taida vielä olla Suomessa, mutta kandee käydä kokeilee.Maxithan tulee kohta, jos nyt ei vielä täällä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy