Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06

Aloittaja Ton-1, 09.08.10 - klo:23:59

« edellinen - seuraava »

Erno

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.12.13 - klo:22:40
Kiitti linkistä.

Jos ja kun saat haalittua nuo jarrut itsellesi niin heitäppä ne vaakaan jarrupalojen kera ....... meinaa yksi aspekti olisi taas painonpudotus, oma vakkarini on jarrupaloineen n. 5 kg.

Satula näyttäisi painavan alle 2,5kg
Enemmälti tarinaa-> http://www.briskoda.net/forums/topic/238264-j0hns-bbt-hybrid-k03-mk2-octavia-brrrrrrraaaaake/page-6

Jos tuo tieto R32 satuloiden ja levyjen painosta pitää paikkansa, eli siis se että noilla Porschen satuloilla säästää 11kg per nurkka, niin noi Porschet on pakko hankkia...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Erno - 12.02.14 - klo:19:45
Satula näyttäisi painavan alle 2,5kg, jos tuo tieto R32 satuloiden ja levyjen painosta pitää paikkansa, eli siis se että noilla Porschen satuloilla säästää 11kg per nurkka, niin noi Porschet on pakko hankkia...

Tarkoitat siis 'Porschen palikoilla' se 11 kg:n säästö per nurkka ? Eli jarrulevystä sen 9 kg ( sillä painaa se jyty adapterikin)?   :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Erno

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.02.14 - klo:21:27
Tarkoitat siis 'Porschen palikoilla' se 11 kg:n säästö per nurkka ? Eli jarrulevystä sen 9 kg ( sillä painaa se jyty adapterikin)?   :P
Omalla luetunymmärtämiselläni kun vertaa Octavia Rs:n vakiolevy +Porschen satula vs. R32 levy ja satula, niin säästöä on toi n. 11 kg. Kyllähän sen adapterin saa painamaan parikymmentä kiloa, jos haluaa... :P

Ton-1

#873
En lukenut alkuun sitä lähdettä noitten numeroitten löytämiseksi, ihan pelkkänä asiana se että n. standardiosia (satula + levy) vaihtamalla tippuisi se + 10 kiloa kuulostaa uskomattomalta ........ tais sitten vaan on niin että R32:een on kylvetty *askaa ......  jos itse vielä vaihtaisin tuommoiset satulat niin oma painoero vakkariin olisi kokonaisuudessaan alle 5 kg: ( n. 2,5 kg. kumpasestakin + 'penalti' adapterista).

Edit: Annetussa esimerkissä satula 'laihtui' n. 3 kiloa, tarkoittaa sitä että kun kokonaislaihtuminen oli 11 kg. nurkka niin se R32 alk.p. laikka painaa ( 8/ editoitu levy + 8/ loppupainoero)=) 16 kiloa  :o ::) :P  . Topiikin laitteen alk.p. levy on n. 10 kg.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Rautaan ei saisi rakastua mutta silti tuntuu että meikän on kyllä vaikeeta pistää tätä vermettä eteenpäin, tässä silti ihmettelen mikä tämän laitteeni oikea arvo olisi tänä päivänä, kunto you know, ajettu 98 tkm., vakio, tuplavantein (kesä ne 17" Team Dynamics:it/ talvi Audin alk.p. 16"),jakoremmi vielä vaihtamatta - asiallisia kommentteja kiitos.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Lainaattä meikän on kyllä vaikeeta pistää tätä vermettä eteenpäin, tässä silti ihmettelen mikä tämän laitteeni oikea arvo olisi tänä päivänä,

Oletko autoa vaihtamassa vai kiinnostaako vaan tietää mikä tuollaisen arvo on? (arvo ja hyvityshinta on vielä 2 eri asiaa)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Niin en autottomaksi meinaa eli vaihtamassa mutta niin että tämä suoraan ja seuraavakin suoraan, mutta kuten Paavo M. Petäjäkin sanoi 'Korostan, tämä on vasta autonvaihtoepäily!'  8)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

#877
Tuli pitkästä aikaa turailtua tuon autonkin kanssa, audifinns:in puolella eilen joku heitti ilmaan idean Cupran lipan asentamisesta väärinpäin ...... ja sitten se alkoi vaivaamaan sen verran että aamusta laitoin tuon vajaat 3 vuotta tallini seinällä roikkuneen listan paikallensa, se 'normi'asennus olisi ollut ehkä liian teini mutta tämä todella hieno idea saa aikaan herrasmiesmäisemmän ehkäpä B8:ia muistuttavan blade-tyylisen lopputuloksen - vai mitä ?


Ekat eli keskimmäiset ruuvit kiinnitettynä:


Vasemmalla jo 2 ruuvia kiinni.


Auto normikorkeudella, viimoset ruuvit jäi puuttumaan ( se sisälokkarin puoleisin)



Jos sitten joku päivä sais ne RS-polkimetkin paikallensa .....   ::)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

#878
Olin pitkästä aikaa perjantaina lähdössä autollani reissuun ja aiemmin haitannut vanteitten vatulointi oli saatava haltuun, höltysin tekemään alumiiniteippieditaation (napojen/ soviteprikkojen väliin) ja kas auto muuttui 99% stabiiliksi ( ihan jotain pientä jäi ..... tai sitten olen liian tarkka  8)  ), la iltana kotiinpäin tulessani tuli ajettua 'ennätys'nopeus tuolla kärrylläni, mittarissa oli hetkosen aikaa 180 km/h. ja että meni nätisti, tosin pintapehmiät Eibach:in jouset alkoi tuntumaan tuossa nopeudessa jopa liian pehmeiltä ........ mutta sillä nyt väliä autolle jolla ajetaan 99,9% sadan molemmilla puolilla olevia nopeuksia.

Tuntui muutenkin tekevän moottorille hyvää tuo pidempi stintti ja n. 3000 rpm. kierroksilla ajo.

Auto on edelleen sopiva omaan käyttötarkoitukseeni ja makuuni :)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Katsoin pitkästä aikaa autosi jos tuunausintoa vielä löytyy niin etu-umpioiden "letut" poistaisin. Se on aika iso hommai mutta muuttaa autoa yllättävän paljon.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.12.14 - klo:11:09
Katsoin pitkästä aikaa autosi jos tuunausintoa vielä löytyy niin etu-umpioiden "letut" poistaisin. Se on aika iso hommai mutta muuttaa autoa yllättävän paljon.

Ja itse katsoin tätä saittia pitkästä aikaa ........ ei tuo muuten, kyllä mä näpräisin mutta se etuhuulen poisotto on inan kettumainen joten en taida.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.05.14 - klo:12:07
Jos sitten joku päivä sais ne RS-polkimetkin paikallensa .....   ::)

Auto edelleen samalla omistajalla, ja eräänä päivänä 'törmäsin' näihin asentamattomiin polkimiinkin ......  ::) :P 8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Tässä riittävän kauan lastuttamista aprikoineena taidan maaliskuun alussa suunnata keulani Jyskälän Motestin suojiin ja laittaa asian kuntoon, ajat ovat mitkä ovat kun kaikki lastuttajat heittävät jos jonkinnäköisiä tarjouksia, heillä setti dynotusten kera 290 e. !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Päivä meni ajamisen merkeissä ..... ja Motestilla piipahtaessa, nyt on lastu sisällä, ohjelma on ns. kytkinystävällinen ja ero vakioon alle 2000 rpm. pieni, sen jälkeen käyrät ( vakio vs. lastutettu) erovavat toistaan rohkeasti.

Samalta keikalta jäi haaviin myös seuraavat kesärenkaani.

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.03.16 - klo:22:54
Päivä meni ajamisen merkeissä ..... ja Motestilla piipahtaessa, nyt on lastu sisällä, ohjelma on ns. kytkinystävällinen ja ero vakioon alle 2000 rpm. pieni, sen jälkeen käyrät ( vakio vs. lastutettu) erovavat toistaan rohkeasti.

Samalta keikalta jäi haaviin myös seuraavat kesärenkaani.

Minkälaiset on uudet lukemat?

Ton-1

#885
Ihan notkeet, 263 hv./ 370 nm., tossa tuli tehtyä yksi rento veto 4000 asti ja aika mukavasti hyökkäsi 3000 rpm:än jälkeen  8)  . Edit: Ja korjataan lausuntoa sen verran että se isoin muutos ja hyökkäys vakioon verrattuna tapahtuu tuossa jo ennen 3000 rpm: ää ( tuon muuttuneen vääntökäyrän kera). Laitetaas tuo lappukin vielä näkyviin :

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Tehdäänpä päivitystä näin pitkällä juoksulla, autolla on nyt ajettu 129 tkm. ja ei voisi meno olla mairittelevampaa, varusteet jotain joita ei enää tahdo saada rahallakaan ( kiinteä neliveto, hydraulinen ohjaustehostus, täysin poiskytkettävä ESP., jne.) , itselle soivilla updeiteillä varustettuna tämä näyttää olevan kärry jota minun on ihka aidosti vaikea vaihtaa 'parempaan', tai koen ainakin että n. 5 kertainen rahan pöytäänlyöminen tuntuisi tyhmältä kun tällä kypädonan laitteellakin meno maistuu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Nämä alkupään TFSI-koneet omaavat sen vikapisteen siellä mekaanisen korkeapainepumpun ja nokka-akselin välillä, vaihdoin tuon osan viime sunnuntaina, ei paha homma, eniten kulminaatiota tuotti bensan paluulinjan banjopultti ( tämä käytössä 05-07, 08-   tuo linja on pehmeä ja näin tuo vaihtohommelin kulmakerroin puolittuu).

Tuossa kuvassa entinen (vas.) ja uusi follower, netistä muuten ottamani kuvan perusteella oli vielä n. hyvässä kunnossa vaikka pintahan siitä jo pois olikin, ja siinä näkyi 'hiusmurtumia'.


image hosting



photo upload
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Stresside

Muistin tämän tyylikkään kulkineen topicissa joskus nähneeni kuvan ja juttua Cupra lipan asentamisesta väärinpäin, mutta nyt kun palasin niitä katsomaan, eivät kuvat harmistukseksi enää näy!  :(

Voisiko siis kuvat saada vielä näkyviin, tai pystyisitkö Ton-1 laittamaan mulle vaikka YV:llä? Näkisi miltä keula sen kanssa näyttää ennenkuin alan omaan moista haaveilemaan  ;D
Kiitos!
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Ton-1

Juu hienosti on photobucket 'jäädyttänyt' palvelunsa, muistaakseni joku kuvatus löytyy sellaisenaankin  ......





Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

#890
Pesin eilen auton, taisi käydä niin että mennyt kesä meni kokonaan ilman pesua, meinaa edellinen kertaa oli huhtikuussa, silloin laittelin vähän vahaakin, näyttää olevan vielä voimissaan. Ruikkasin kotootalähtiessäni vanteille vähän liuotinainetta, taisi nekin tulla puhtaaksi  :) 

On se vaan siisti väri tuo oranssiakin sisältävä Misano Red.






Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Räpsäsin vielä eilen aamusta kuvan Naantalin auringon alla, omaa silmää tämä 7 vuotta sitten tekemäni valinta kestää vielä mainiosti  :)

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lähes 12 vuoden nautinnollisen käytön jälkeen tämä on nyt myynnissä:

https://www.nettiauto.com/audi/a4/12613021
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Tämä auto lähti pihastamme 29.1.2022, jos ennen tätä autoa sen parhaimman 'maun' oli jättänyt se 8 vuotta käytössäni ollut Mazda 626 Sport Saloon GTI 16 V. 1988 niin kyllä tämä Audi meni nyt piikkipaikalle  :-*
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy