Audi S5

Aloittaja Poikarukka, 23.12.14 - klo:19:18

« edellinen - seuraava »

emsii

Kovasti oot joutunu "huoltamaan" :D
Tuota samaista shifteriä katsonut mutta en ole vielä raaskinut tilailla. Pystytkö kertoo paljon jäi kustantamaan kaikkine kuluineen?
Itselläkin narisee keppi lämpöisellä kelillä..  >:(
A5 3.0tdi (357hv,828nm)

Poikarukka

#31
Harrastamista sanotaan nyt vaikka näin.

En nyt ihan sentilleen hintaa muista, mutta toimitus ja shifteri n. 330â,¬ ja tulli reilu 90â,¬. Suosittelen ehdottomasti tätä osaa. Paljon tunnokkaampi ja helpompi vaihtaa. Ei tarvitse "saatella" vaihteita ja kierroksetkin mätsää paremmin, kun ei pala aikaa asetellessa. Ei tavallaan tipu alle ja tule nykäisyä moottorijarrulla. Tuntuu, että säästää kytkintä ja laatikkoakin, kun ei vaihdot jää välille takertelmaan. Sen verran nopeampi nyt vaihtaa, että pitää pitää huoli ettei pakko vaihda liian suurella kierroserolla ja kuluta synkroja. Nyt kuitenkin itsellä on se valinta ja tuntuma. Nielee vaihteet päälle pienellä heitolla. Muutenkin tuntuma jotenkin mekaanisen miellyttävä. Ei voi kuvailla sitä tyydytyksen tunnetta ajaessa. Enää ei harmita manuaalilla ajokaan. Se alkuperäinen on karmea nitkukiikku. Uutena ollut asiallinen ja mitä muistan ensimmäistä A5:stani, niin ei siinä vaihdot ahdistaneet. Silti kyllä tämä on selvästi parempi. Vivustoon kannattaa asentaessa kiinnittää huomiota. Helposti saa asennettua pieleen.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

emsii

#32
Noniin kuulostaa siltä, että pitää omaankin tuo hommata. Kiitoksia tiedoista. :)
Tuossa alkuperäsessä on kyllä tuntuma todella muovinen/kumimainen.

edit.
Meinasin laittaa jo tilaten mutta tuo dollari on aika pirun vahva euroon nähden tällä hetkellä. Laskin et maksais melkee 500â,¬ nyt rahteineen ja veroineen... :(
Täytynee odotella josko tuo kurssi hieman muuttuisi.
A5 3.0tdi (357hv,828nm)

Poikarukka

#33
Harrastuksena maksaminen... Takapyörän laakeri porsi lomareissulla ja taas päästiin harrastamaan. Nopeasti meni huonoksi. 2000 km ehti ajaa ensi oireiden jälkeen ja loppumatkasta jurina sattui jo korviin. Onneksi aavistus oli ja aika huoltoon oli varattu määränpäässä.

Pidemmän aikaa ollut tunne ettei autossa ole ihan kaikki teho mukana ja 1->2 vaihto tuntui aina näykkäävän vaikka miten vaihtoi. Shifteri paransi tilannetta nopeuttaessaan vaihtoa, mutta täysin tyytyväinen en ollut kulkuun. Ilmamassamittari lähti sitten kokeilun vuoksi vaihtoon. Ja voi pojat, kun auto tovin kuluttua oppi uudet arvot. Enää ei vaihdoissa vikuroi, vääntää paremmin ja kiertää lopussa rajummin kuin aiemmin. Mitään äärimmäistä tietenkään, mutta kaasu on jotenkin tunnokkaampi ja ajaminen jouhevampaa. Hanskalla heittäisin, että 5-15%  kaakeista oli kateissa. Pakoäänetkin kuullostaa jymäkämmiltä. Ehkä tässä on placeboa, mutta kyllä ero on. Kulutuksen käyttäytyminen muuttui myös. Helpompi ajaa pienempiin kulutuslukemiin, mutta näyttää myös yläpää nousseen. Mutu-tuntumalla tutuilla reiteillä todeten. Ulkoisesti vanha MAFfi näyttää pakasta vedetyltä. Ei likaa tms, kaikki kiilsi. Lieköhän alkuperäinen.

Syksyn häsellykset: Etujarrut vaihdettu. Brembon sileät levyt ja alkuperäiset palat. Ilmestyi tutina jarruttaessa ja sen verran ärsytti, että pakkohan ne oli vaihtaa. Ennen ostoa (vuosi sitten) liike oli uusinut kaikki jarruosat. Ilmeisesti piheys iskenyt, kun vaihdettu hella-pagidin osat. Katselin vanhoja levyjä ja kyllä niissä vain eroja on. Jäähdytys rivasto oli H-P levyissä vain sellaisia pisteitä ja Brembon laikoissa yhtenäiset urat. En tiedä onko merkitystä lämmönkeston tai siirron kannalta. Yleensä peruslevyt ovat molemmin puolin samasta muotista (rivaston suunta eripäin pyörimisuuntaan nähden eri puolella autoa). Jos nämä korkkaa, niin sitten ruvetaan etsimään uivalla rakenteella olevia tilalle. Radalla ei ole ajettu eikä kadullakaan, niin että olisi syy mennä rupeliksi. Kesällä etusatuloiden S5-logot uusin. Olivat hapettuneet epämääräisiksi harmaiksi könteiksi. Meisselillä vaan ronskisti irti mitä lähtee ja 10mm poralla tapin aukko tyhjäksi. Putsaus ja uusi tilalle. Onpahan nätin näköinenkin.

Joka keväinen autokuume iski. Auto vaihtui ja ässä lähti. Tilalle facelift A5 3.0Tdi coupe. Onnea seuraavalle omistajalle. Rantojen kautta kuultuna seuraava omistaja on autoalan ammattilainen, joten lienee oikeissa käsissä. Yhteyttä saa ottaa mikäli yksityiskohtaisemmin haluaa tietää autosta. Kaunis peli ja täyttä fiilistä oli omistaa.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy