Autovero poistuu?

Aloittaja skriko, 22.12.14 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.01.17 - klo:14:57
Mersu meni pienellä kyllä, mutta mites volvo ja audi vrt. vaikka 10v taaksepäin?

Keskikulutuskesta en tiedä, mutta eiköhän sekin aika samoissa pyöri.
TM:n mittaamia kulutuksia Audeille @120 km/h:
2016 7,7 l/100 km Audi A4 Avant 2.0 TFSI
2008 8,5 l/100km Audi A4 1.8 TFSI
2006 9,6 l/100 km Audi A4 Avant 1.8
1993 10,0 l/100 km Audi 80 Avant 2.0

Samalla kulutuksen tippuessa tietenkin suorituskyky on parantunut  ja auto on kasvanut. Erot ovat suuria kaikissa nopeuksissa ja myös kaupugissa. Sedanina tämä uusin olisi vielä selvemmin parempi.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.01.17 - klo:15:38
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005055386.html

Itsekin olen pitänyt aika epätodennäköisenä Bernerin visioiden toteutumista. Tukea niille tulee hyvin harvoilta tahoilta.

vasara

Orpo valehtelee viran puolesta, ettei verotulot romahtaisi. Audin kultusmittauksissa 120 kmh nopeudessa  ilmanvastus aika merkitsevä.. lienee kehittynyt tuo osa-alue 20 vuodessa?

kt

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:16:54
Orpo valehtelee viran puolesta, ettei verotulot romahtaisi. ....


Valtiovarainministeri  taitaa useimmiten joutua valehtelemaan viran puolesta. Annettakoon se hänelle anteeksi. Ei kuitenkaan luvannut syödä hattuaan, kuten Iiro aikoinaan.
Kyllä niillä on kovat piipussa, kunhan vaan pehmoilevat nyt kansalle. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

multsi

Mikähän toi Annen ja Juhan suhde on? Juha tuntuu luottavan asiassa kuin asiassa kehujen kera kaikkeen, mitä eukko kehtaa sanoa.

kt

Eiköhän tämä pääty niin, että AB ottaa hatkat. Vaikea vaan on napakampaa tilalle löytää.  ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

qwe

Kuinkahan  monta miljoonaa hukkui taas turhaan selvitykseen joka lopputulos tuntui etukäteen päätetyltä.
Ministeriön virkamiehet ja varmasti muutama himanen  ei ole tehnyt "työtä" ilmaiseksi.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

kt

Virkamiehet on juuri sitä varten, että tekevät juuri tällaista työtä. Hallitusten vaihtuessa vaihtuu suunnitelmat ja selvitykset. Kaikki on tehty työ kuitenkin tallella, joten kyllä se jollain tapaa jää hyödyksi, oli lopullinen ratkaisu mikä tahansa. Se vaan tuntuu ees-taas-vehtaamiselta, kun politiikkaa tehdään.
Edellinen hallitushan kunnostautui siinä, ettei mitään syntynyt, vaan kaikki makasi hiirenhiljaa. Tämä hallitus sentään yrittää tehdä muutosta, jotta hyvinvointia voidaan jatkaa. Kansa vaan ei meinaa  mukana enää pysyä!
Ja tärkeintä maailmassa sitten on autoilu ja sen kustannukset. 8).
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:16:54
Orpo valehtelee viran puolesta, ettei verotulot romahtaisi. Audin kultusmittauksissa 120 kmh nopeudessa  ilmanvastus aika merkitsevä.. lienee kehittynyt tuo osa-alue 20 vuodessa?
Ilmanvastuksen muotokertoimet ovet varmasti kehittyneet, mutta tuota etua syö autojen koon ja renkaiden kasvaminen. Kokonaisuutena ilmanvastus lienee pienentynyt, mutta paljon on tapahtunut muutakin kehitystä, josta todisteena ovat tuntuvasti laskeneet kulutukset kaupungeissa ja hitaissa nopeuksissa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.01.17 - klo:17:03
Mikähän toi Annen ja Juhan suhde on? Juha tuntuu luottavan asiassa kuin asiassa kehujen kera kaikkeen, mitä eukko kehtaa sanoa.

Juhahan nimenomaan halusi Bernerin toteuttamaan nämä paskahommat ja ovat todenneet, että ovat yhden kauden. Yrittävät siinä ajassa laittaa Suomen myyntikuntoon. Itse vertaisin heitä Steven Elop:n nokialla  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: qwe - 21.01.17 - klo:17:32
Kuinkahan  monta miljoonaa hukkui taas turhaan selvitykseen joka lopputulos tuntui etukäteen päätetyltä.
Ministeriön virkamiehet ja varmasti muutama himanen  ei ole tehnyt "työtä" ilmaiseksi.

Liikenne- ja viestintäministeriö on ostanut noin 330 000 eurolla ulkopuolista konsultointia väyläyhtiöhankkeen suunnitteluun.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ministerio-maksoi-satojatuhansia-euroja-konsulteille-vaylayhtion-suunnittelusta/?shared=953980-77b65467-500
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 21.01.17 - klo:18:17
Ilmanvastuksen muotokertoimet ovet varmasti kehittyneet, mutta tuota etua syö autojen koon ja renkaiden kasvaminen. Kokonaisuutena ilmanvastus lienee pienentynyt, mutta paljon on tapahtunut muutakin kehitystä, josta todisteena ovat tuntuvasti laskeneet kulutukset kaupungeissa ja hitaissa nopeuksissa.

Kaivappa samat kulutukset 80km/h nopeudella...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

#762
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:16:54
Orpo valehtelee viran puolesta, ettei verotulot romahtaisi. Audin kulutusmittauksissa 120 kmh nopeudessa  ilmanvastus aika merkitsevä.. lienee kehittynyt tuo osa-alue 20 vuodessa?

No jonkin verran. Sarjatuotantoautoissa aikoinaan pohjat löi tiskiin 0.30 - Audi 100, 1983.

Myös vääntävät moottorit ja sen myötä tulleet "aavikkovälitykset" ovat tiputtaneet moottotiekulutuksia merkittävästi.  :o

Kattavanpuoleinen artikkeli ihailtavaksi löytyy täältä: http://www.autowiki.fi/index.php/Ilmanvastus

Uusimmat saksalaiset autot pääsevät ainakin sedanina cx = 0,24-25 arvoihin ja edelleen näyttävät autoilta eikä avaruussukkuloilta.  ;D

Listaan muutamia pienemmän pään suunnannäyttäjiä malliksi (huom: esittelyvuosi) :

0.212 - Tatra T77 a, 1935
0.24 - Audi A2 1.2 TDI, 2001
0.26 - Opel Calibra, 1989
0.26 - Toyota Prius, 2004
0.27 - Audi A4 B8 sedan, 2008
0.27 - Mercedes-Benz W203 C-Class Sedan, 2001â€"2007
0.27 - Volkswagen Passat 3B sedan 1996 - 2005
0.28 - Audi A4 B6 2002 sedan
0.28 - Porsche 997, 2004
0.28 - Renault 25 TS, 1984
0.28 - Saab 9-3, 2003
0.29 - Peugeot 405, 1987
0.29 - Peugeot 407, 2004
0.29 - Peugeot 308, 2007
0.30 - Audi 100, 1983
0.30 - BMW E90, 2006
0.30 - Porsche 996, 1997
0.30 - Saab 92, 1947
0.31 - Peugeot Bipper, 2008
0.31 - Audi A4 B5, 1995
0.31 - Citroën AX, 1986
0.31 - Citroën GS, 1970
0.31 - Renault 25, 1984
0.31 - Saab Sonett III, 1970

Bensarosvoina tunnetuista Volvoista löytyi seuraava tieto:

Year Cd

PV 544 1955 0,50
Amazon 1960 0,48
P1800 1963 0,48
P1800ES 1968 0,61
240 1974 0,47
245 1975 0,45
343 1979 0,42
760 1982 0,44
765 1985 0,40
960 1990 0,40
854 1992 0,35
855 1993 0,34
S80 1998 0,31
V70 2000 0,33
XC90 2002 0,40
V50 2004 0,35
S40N 2003 0,34
460 1986 0,39
480ES 1985 0,38
S40 1995 0,34
V40 1995 0,36

Muutakin tietoa mm. kulutuksen jakautumisesta eri tekijöiden kesken löytyy ym. lähteestä:

https://www.mech.kth.se/courses/5C1211/Externals_2012/Ljundberg_2012_1.pdf

Joku muu saa kaivella TM arkistosta mitattuja todellisia kulutuksia, lauantain kohokohta eli sähkögrilli + tumma Viru Ölu kutsuvat.  ;D
Yritetään pärjätä.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: enkero - 21.01.17 - klo:10:44


Itse kokeilin Bemarin 225xe:tä työmatka-ajossa, ja kyllä sen kulutus sähköstä huolimatta näytti olevan 7,3l/100km. Ei kovin täysi säästöpossu vaikka "halvan verotuksen" käyttövoimaa olisikin akuissa.
Mulla oli sijaisautona bmw 218i, se taas tuntu menevän pelkillä höyryillä, paljon pienemmällä kun mun disu, ja voimaa oli hyvin koko kierosalueen, mahtava motti ja muutenkin hyvän tuntunen auto
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TDiih

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:16:54
Audin kultusmittauksissa 120 kmh nopeudessa  ilmanvastus aika merkitsevä.. lienee kehittynyt tuo osa-alue 20 vuodessa?
Juurikin näin. Priuksessa taas on menty ilmanvastauksessa toiseen suuntaan, mitä en oikein ymmärrä.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

JiiJii71

Kertokaa nyt mikä tässä autoveron (mahdollisessa) poistamisessa tuntuu niin pahalta? Lyhyellä tähtäyksellä ottaisin itsekin turpaan rahallisesti jonkin verran, mutta pitkällä tähtäyksellä tuo (mahdollisesti) auttaisi saavuttamaan ehkä parempaa autokalustoa mihin himoverotettuna ei muuten kynnet riittäisi? Vai sekö koko asiassa painaa, että tuon pihalla olevan pyhän lehmän ulkoinen arvo saattaisi muuttua? Kun kaikki rahat ovat kiinni asumisessa ja autossa niin muuhun ei ole sitt' mitään jäänytkään?
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 21.01.17 - klo:20:58
Kertokaa nyt mikä tässä autoveron (mahdollisessa) poistamisessa tuntuu niin pahalta? Lyhyellä tähtäyksellä ottaisin itsekin turpaan rahallisesti jonkin verran, mutta pitkällä tähtäyksellä tuo (mahdollisesti) auttaisi saavuttamaan ehkä parempaa autokalustoa mihin himoverotettuna ei muuten kynnet riittäisi? Vai sekö koko asiassa painaa, että tuon pihalla olevan pyhän lehmän ulkoinen arvo saattaisi muuttua? Kun kaikki rahat ovat kiinni asumisessa ja autossa niin muuhun ei ole sitt' mitään jäänytkään?

Tämä koskee koko uudistusta mitä Berner yrittää ajaa läpi ei vain autoveron poistoa:

Oma mielipide on A:Sinun omaisuuden arvoa devalvoidaan kysymättä B:Tämä auttaa vain rikkaita, jotka ostavat uusia autoja ja nimenomaan isopäästöisiä C:Puhallus koko hommassa, joka on nyt ruvennut selviämään eikä se ole tiestön kuntoon laittaminen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

repomies

^^Bernerin malli maksattaa käytännössä autoveron uudelleen jo auton ostaneille. Toisekseen malli vie köyhiltä mahdollisuuden pitää vanhoja halpoja autoja joilla voisi liikkua vielä sen verta kuin bensaan on varaa. Kolmanneksi tuo malli pyyhkii demokratialla persettä kun teihin laitettavan rahan määrä irroitetaan eduskunnan käsistä. Neljänneksi tuolla pyritään aika härskisti kiertämään valtion velkarajoja siivoamalla infravelkoja yhtiöhimmeliin. Viidenneksi tuollainen yhtiö on varmasti taas yksi suojatypaikkojen rypäs poliittisesti pätevöityneille Bernerin kavereille.

Täysin umpipöljä toteutusmalli siis, ei ihme ettei tuo nauti suurta kannatusta.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.01.17 - klo:21:05
Tämä koskee koko uudistusta mitä Berner yrittää ajaa läpi ei vain autoveron poistoa:

Oma mielipide on A:Sinun omaisuuden arvoa devalvoidaan kysymättä B:Tämä auttaa vain rikkaita, jotka ostavat uusia autoja ja nimenomaan isopäästöisiä C:Puhallus koko hommassa, joka on nyt ruvennut selviämään eikä se ole tiestön kuntoon laittaminen.

Kohtaan A voi sanoa, että tuskinpa olet hautaan viemässä koko kalustoasi. Johonkin oot kuitenkin sitä jossain vaiheessa vaihtamassa ja se mihin tulet vaihtamaan on ilman hankinnan verottamista uutuuttaan halvempi koko elinkaarensa ajan.

B: eikö tässä ole nimenomaan siirtymässä käytön verottamiseen, kyllä se paljon päästävä auto on kalliimpi ylläpitää/käyttää. Vrt vaikka Saksa.

C: vertailukohtana vaikka VR. Toimihan tuokin, vaikka on yhtiöitetty.


Loppukaneettina tähän vastaukseen voisi vielä vääntää, että liikenneinfran ylläpitoon mitään LiVe Oy:ä edes välttämättä tarvittaisi jos nastarenkailijat eivät tuhoaisi tiestöämme. Säästyisi vuosittain iso korjauslasku tuostakin, toisaalta LiVe Oy voi helposti määrätä eri käyttömaksut juuri sen mukaan paljonko tieinfraamme kulutat. Paljon ajava maksaa enemmän, kabotaasi kuljetukset saadaan maksun alle, jos valitset tietä kuluttavat nastarenkaat käyttömaksusi on isompi kuin nastattomilla...
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 21.01.17 - klo:21:22
Loppukaneettina tähän vastaukseen voisi vielä vääntää, että liikenneinfran ylläpitoon mitään LiVe Oy:ä edes välttämättä tarvittaisi jos nastarenkailijat eivät tuhoaisi tiestöämme. Säästyisi vuosittain iso korjauslasku tuostakin, toisaalta LiVe Oy voi helposti määrätä eri käyttömaksut juuri sen mukaan paljonko tieinfraamme kulutat. Paljon ajava maksaa enemmän, kabotaasi kuljetukset saadaan maksun alle, jos valitset tietä kuluttavat nastarenkaat käyttömaksusi on isompi kuin nastattomilla...

Jaa nytkö se tiestön kuluminen on VAIN ja AINOSTAAN nastarenkailla ajavien syy eikä muuna aikana tie kulu  ;D ;D ;D. Ã,,lä viitsi edes sotkea sitä tähän topic:n.

Otit esimerkkinä VR:n, joka on monopoli eikä raiteilla paljon yksityisiä liiku muuten. Minä otan esimerkkinä: Carunan, Soklin, Digitan, Soneran millä on sössitty miljardeja ulkomaisille sijoittajille.

Bernerin autoveromalli suorastaan räjäyttäisi tuontiautojen virran Suomeen, uskovat tuontiautojen kauppiaat. Bemaria, Audia, Mersua ja jopa superurheiluautoja alkaisi tulla maahan.
http://www.iltalehti.fi/autot/201701202200056968_au.shtml
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf

Autovero ei ikinä poistu vaan lisääntyy lähes vuosittain kuten tähänkin asti!  :(
Tarkoitan siis autoilun verotusta jonka muoto voi muuttua mutta ikinä ei ainakaan pienene!  :(

kt

Kevään 2018 jälkeen tyyppihyväksyttyihin henkilöautoihin tulee paikkaseuranta pakolliseksi laitteeksi. Niin siinä vaan käy. ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

vasara

Nastarenkaat syynä, että Suomen talous viturallaan ja että julkinen puoli turvotettu niin isoksi, että älytön verotuskaan ei riitä mihinkään.. Hohhoijaa. Vaihtakaa kitkakumimiehet jo levyä. Suomessa ajetaan nastoilla siksi, että täällä on liukasta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 21.01.17 - klo:21:22
B: eikö tässä ole nimenomaan siirtymässä käytön verottamiseen, kyllä se paljon päästävä auto on kalliimpi ylläpitää/käyttää. Vrt vaikka Saksa.

Käyttö verottuisi parhaiten polttoaineen verotuksen kautta. Bernerin malli vaan antaisi verohelpotuksen niille, jotka ostavat kuusinumeroisella hintalapulla varustettuja autoja pihaan seisomaan, ei varsinaisesti käyttöön. Se tässä mallissa on pahiten vialla normaalin autoilijan näkökulmasta.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:21:41
Nastarenkaat syynä, että Suomen talous viturallaan ja että julkinen puoli turvotettu niin isoksi, että älytön verotuskaan ei riitä mihinkään.. Hohhoijaa. Vaihtakaa kitkakumimiehet jo levyä. Suomessa ajetaan nastoilla siksi, että täällä on liukasta.

Touche  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: enkero - 21.01.17 - klo:21:43
Käyttö verottuisi parhaiten polttoaineen verotuksen kautta. Bernerin malli vaan antaisi verohelpotuksen niille, jotka ostavat kuusinumeroisella hintalapulla varustettuja autoja pihaan seisomaan, ei varsinaisesti käyttöön. Se tässä mallissa on pahiten vialla normaalin autoilijan näkökulmasta.

Kyllä se Saksanmaalla vaan maksaa aikasen paljon tupruttelevan malmikasan omistaminen, käyttämisestä puhumattakaan. Ostaminen on eri asia.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.01.17 - klo:21:41
Nastarenkaat syynä, että Suomen talous viturallaan ja että julkinen puoli turvotettu niin isoksi, että älytön verotuskaan ei riitä mihinkään.. Hohhoijaa. Vaihtakaa kitkakumimiehet jo levyä. Suomessa ajetaan nastoilla siksi, että täällä on liukasta.
Minä taas luulin että suurin syy on sumuvalot ja koirien paskat!  :o

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.01.17 - klo:21:46
Touche  ;)

Ajelin juuri viime viikolla Tatravuoristossa. Mukava oli C-mersulla tuolla päästellä, tiet olivat sileitä, rapautumattomia, ehkä hiukan liukkaitakin muttei sen liukkaampia kuin Suomessakaan. Mäet olivat hiukan jyrkempiä kuin täällä, lunta enemmän ja hiukan kylmempää. Suomessa ajetaan nastarenkailla sen takia kun paremmasta ei tiedetä, kun aina on niin tehty. Tuhotaan siinä samassa sitten tieinfraa niin saadaan perustella LiVe Osakeyhtiöitä.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Eka Golf

Jos kaikki autoilijoilta kerättävät verot käytettäisiin tienpitoon niin meillä ei huonompia kuin muualla?  8)
Tosin pitää huomioida arktiset olosuhteet.

-karppa-

#779
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 21.01.17 - klo:21:55
Ajelin juuri viime viikolla Tatravuoristossa. Mukava oli C-mersulla tuolla päästellä, tiet olivat sileitä, rapautumattomia, ehkä hiukan liukkaitakin muttei sen liukkaampia kuin Suomessakaan. Mäet olivat hiukan jyrkempiä kuin täällä, lunta enemmän ja hiukan kylmempää. Suomessa ajetaan nastarenkailla sen takia kun paremmasta ei tiedetä, kun aina on niin tehty. Tuhotaan siinä samassa sitten tieinfraa niin saadaan perustella LiVe Osakeyhtiöitä.

Tai sitten eivät tuolla tiedä paremmasta ja jos tietävät paremmasta ne on ketjut...

BTW: Ajelin Kuusamosta Kajaanin kautta Keski-Suomeen ja ihan kohtuu kunnossa Kuusamo-Kajaani välilläkin tie oli ja siellä ajetaan nimenomaan NASTARENKAILLA!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy