Golf 5 "päivävalot"

Aloittaja tomppa75, 22.12.14 - klo:15:26

« edellinen - seuraava »

tomppa75

Moro.Onko kokemuksia golf 5 päivävalon asennuksista?eli mimmosia porukka laittanu ja onko hankala saada toimimaan ettei vikavalot pala yhtenään?mulla on se gtd malli eli sama puskuri kun 5 farkussa ja jetassa,et  sais koko mittaset niihin puskurin reuna "ritilöihin"...ja et toimis vaan pelkät päivävalot eikä muut palais ollenkaan...kiitos etukäteen tiedoista.. ;D

mabe

Minulla oli golffissa päivävalot.

Pari mahdollista tapaa ainakin:

Käytät relettä eikä sarjan mukana tulevaa jännitehaistajaa. Itse maadoitin lyhyen valon plussaan (halogeenit), konehuoneen sulake/relerasiassa oli tyhjä kanta johon tuli virtalukon takaa tulevaa sähköä, niin siitä se toinen ohjaus.
Vaihtoehtona on myös maadoittaa parkkivalon plussaan, jolloin mahdolliset sumarit jne ei haittaa elämää. Eivät saa siis palaa sumareiden kanssa myöskään ja muuten olisi mahdollinen asento Parkit+sumarit+päivävalot. Diodeilla saa tuon pois ekan kytkennän tapauksessa.

VCDS käteen ja skanditäppä pois niin nolla-asennossa ei pala mikään valo (paitsi päivävalot kun niitä ei sähköaivo ohjaa).
Jos halogeenit, niin on myös mahdollista koodata niin, että palaa parkit + päivävalot mutta ei oikein hyvä juttu ollut tuo.

Tuo onnistuu siis asettamalla halogeenivalon "himmennys" jonnekin 90% asentoon tms mikä se maksimi nyt olikaan. Tällöin halogeenit ei jaksa syttyä, päivävalot palaa ja jos sammutusheräte on ajovalolta niin palaa kunnes ajovalot käännetään päälle.
Tämän haittana on se, että ajovalot saavat pakkia kytkettäessä hieman enemmän virtaa ja välähtävät himmeänä.

Minun lopullinen versio oli (auto ilman etusumuvaloja ja vain halogeeneilla)
- Releelle heräte akun vierestä kotelosta urosabikolla, paikkaa en muista
- Releelle sammutus lyhyen valon plussasta
- Virta suoraan virtakiskosta sulakekotelon kohdalta, sulake väliin.
- Maapaikat lähellä valon sijoituspaikkaa

VCDS koodauksena muun maailman asentoon ajovalot (skandinavia täppä pois).

Itsellä oli golffissa http://www.nettiosa.com/led-paivaajovalosarja_ns1295_12_v mutta tuo on normipuskuriin vähän liian iso ja joutui turhankin paljon veistämään ritilöitä. Lisäksi tuo oli viistouksesta huolimatta liian vähän viisto golffin keulaan, joten tuli vähän jännän näköisesti vinoon jotta näytti oikeasti kirkasta valoa eteen.

Jos autosi on madallettu, muista että päivävalon minimikorkeus on 25cm maasta ettei tule noottia katsastuksessa. Vakioalustalla menee normipuskurilla kyllä ritilän alalaitaan.

tomppa75

kiitos mabe,eiköhän noilla tiedoilla päästä eteenpäin.. :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy