Ledinauhat tavaratilaan (T5)

Aloittaja TheFinnishGuy, 21.12.14 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

TheFinnishGuy

Orkkisten valojen tilalle ostin ledinauhaa, ja onko joku kytkenyt ledinauhat näiden tilalle? Eli ottaa sähkön alkuperäisistä.

Sieltä tulee 3 johtoa, ja ledinauhoissa on 2 johtoa.

Matkustamon "lukuvalot" eivät ainakaan pala vielä ennenkuin vanhojen tilalle on kytketty uudet.

Jos joku jaksaa vilkaista miten ne on kytketty, kun värit on johdoissa erit, niin ei tarttisi montaa tuntia niitä johtoja vaihdella päittäin..

- Finn

malfean

Vetäsin orkkis kytkimeltä lampun kummastakin kosketuspinnasta piuhat
kattolevyn takana yläkautta keskelle kattoa ja siihen ledi-stripin. Valoa piisaa melkein liiaksi.

Valo ja kytkin toimii kuten alkuperäinen, eikä tarvinnut virittää uutta kytkintä.
Itse en jaksanut, mutta optio olisi laittaa yksi ledi orkkiskytkimen sisälle ja
ottaa jatkuva virta siihen yhdestä tulevista piuhoista.

Muista laittaa regu 10-12v eteen, jotta et käräytä ledejä.

"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

Larmatin

Mä laitoin transitin tavaratilaan jotain tehokasta kiinalaista lednauhaa. suoraan vaan piuhat vanhan polttimon kantoihin kiinni ja nauha kattoon liimalla.
Hyvin on kestänyt nyt 6kk ilman reguja ja ei paljoa menetä jos ei kestä kun 5m rulla maksaa noin 10â,¬
Nyt meinaan kontissa näkee vaikka on vain 3x0.5m nauhaa.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Jassu

Mulla takatila jaettu kahtia ja tein molempiin osastoihin erikseen ledeillä ja omalla kytkimellä hieman lisävaloa. Ennen ja jälkeen kuvat löytyvät :

Takatila: https://www.dropbox.com/s/z7aocqpld236s2m/Moldiv_1444063611957.jpg?dl=0

Välitila : https://www.dropbox.com/s/3yxdogt4obcm2sx/Moldiv_1444148734502.jpg?dl=0

Sähköt luonnollisesti kaikki tulevat hupiakulta ja välissä on vielä erilliset sulakkeet ja akkuvahti.

ceebbari

Lainaus käyttäjältä: Jassu - 06.10.15 - klo:21:50
Mulla takatila jaettu kahtia

Kannattaapa olla sitten helposti irroitettava tuo väliseinä, koska vietin toista tuntia konttorilla edellisen T4:sen kanssa samasta aiheesta.
Pakettiauton verovapauden määrittelemä yhtenäinen tila ei tuossa tapauksessa täyty, ellei väliseinä ole pikalukoilla kiinni tai muuten nopeasti irroitettavissa.
Itsellä se oli pultattu kunnolla ja jouduin sen muuttamaan jotta leima heltisi....
Ja tämä kaikki oli normaalissa vuosikatsastuksessa Helsingissä. Auto tuli pohjoisesta minulle seinineen.

Jassu

Neljä siipimutteria joilla irtoaa. Tosin käsitykseni mukaan asialla ei noin uudessa (2014) autossa edes merkitystä:

1.4.2009 tai sen jälkeen ensiverotetun alennetun autoveron alaisen pakettiauton muuttaminen

Alennetun autoveron alaisen pakettiauton tavaratilan kokoon ja auton omamassaan tai kantavuuteen vaikuttavilla muutoksilla ei ole vaikutusta autoveroon. Täten esimerkiksi lavakatteiden ja -kaukaloiden, vanerointien, kylmä- ja lämpöeristysten, kylmäkoneiden, väliseinien, hyllyköiden, etuaurojen, hiekoittimien yms. asentaminen rekisteröinnin jälkeen ei aiheuta autoveroseuraamuksia.
Lähde: http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ensirekisteroinnin_jalkeinen_autovero/pakettiauto_2#jalkeen

ceebbari

Joku asia sentään parantunut Trafillakin vuosien varrella...
Mulla oli -97 ja tapahtui 2014 joulukuussa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy