Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.01.11 - klo:23:31
Siis saako nyt 250 CDI T A:n business-hinnalla ja vielä seitsemän lovisena? Olenko jo täysin dementoitunut, kun muistelen, että kumpikaan vaihtoehto ei vielä vähän aika sitten toteutunut?

Siis 7G-Tronic tulee mukaan ilman nelikkoa?

Kyllä ja kyllä!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

aa

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:22:26
Jotenkin vain tuo mersu on.. Niin no.. se on mersu  8)

Kyllä siinä sitä jotain on. Audi olisi tässä kohtaa enempi "järkivalinta", siksi varmaan merssu kiinnostaakin. Ja aika paljon harvinaisempi näky, varsinkin amg-paketilla.
Tuleva vulvumies.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:20:53
Autonvaihtospekuloinnin loppusuora

Jaa. Kai se on myönnettävä. Jotain tässä taustalla on väännetty. Autoholisti!

Loppuviimein on kaksi vaihtoehtoa, siinä mielessä olen äärimmäisen tyytyväinen tilanteeseen, eli olen tilanteessa jossa en voi mennä pieleen. En auton merkissä, en mallissa, enkä ajamisen ilossa, valitsin sitten kumman vain.

Kaksi omalla tavallaan totaalisen erilaista lähtökohtaa rakentaa hyvä auto, ajaa, omistaa ja katsella.

Molemmat yksilöt karsiutuneet hyvin pitkälti myös ko.merkin, olemuksen ja historiaa mukaillen. Audi on vaihtoehto vain quattrolla, ja MB vain takavetoisena. Juuret hyvät ihmiset, juuret!

En lähde tarkemmin anaalisoimaan näitä keskenään, jos ei ymmärrä jomman kumman, tai kummankaan, tuotteen hyvyyttä, ei se ole minulta pois. Molemmat ovat minulle soivimmat laitteet mitä nämä merkit tarjoavat, kuten myös koeajetusta litaniasta!
(koeajettuja merkkejä, joistain useita malleja BMW, Audi, Saab, Subaru, VW, Skoda!)

Vaihtoehdot ja sopivasti varusteltuina.
(miinukset vain mainittu, autothan on muuten pelkkää plussaa täynnä)

MB C 250CDI(fl) Autom Sedan
-metalliväri IrisiumSilber
-AMG Sport paketti
-Avantgarde
-Ajoavustinpaketti(a-vak + muuta)
-Käyttö- ja näyttöjärjestelmä Command APS (kovalevynavigointi jne..)
-Sound System Harmann/Kardon
-Käännettävä selkänoja takana
-kaukokäyttöinen pa-lämmitin(ei tehdasasennus)
-mustaksi teipattu katto(suuri ehkä!)
-tummennetut taka sivulasit (suuri ehkä!)

isoimmat miinukset:
-Harman/Kardon musasysteemi ei ihan yllä B&O tasolle
-superhyperultimatemonitoimiviiksi!
-DIESEL!?!?
(Toisaalta kulutus on myös iso plussa, kun ajelee +30tkm/vuosi!)

Audi A4 Sedan 2.0TFSI Q Stronic Business Alpine Pro
-metalliväri Meteor Grey
-Sport paketti
-BT-sarja(3-puolainen monitoimiratti)
-Adaptiivinen vakkari
-Audi Music Interface
-B&O
-MMI Navi
-sisävalopaketti
-etu ja takatutkat
-S-Line ulkopaketti(vielä harkittava detalji, riippuu paljon ulkoväristä)
-kaukokäyttöinen pa-lämmitin(ei tehdasasennus)

isoimmat miinukset:
-kulutus!
-huollon toiminta lähimmässä putikkissa kohtuu luokatonta

Audin osalta vielä s-Line-ulkopaketti on harkinnassa, sitä kun tekis mieli. Antais autoon sen viimeisen silauksen. Myös noi finnit tekis mieli jättää kokonaan pois, ihan esteettisistä syistä. Niiden tarpeellisuus on kyseenalainen.

Mersun osalta ei oikeastaan ole harkinnassa kuin tuo teippi ja ikkunakalvotus.. Muuten siinä on jo valmis paketti.. Mersukin kun on nyt saamassa vaihteistonsa ja sisustansa kuntoon, siitä tuli kertalaakista kutinaa aiheuttava värkki!

Pari sanaa mersun koeajosta.. Se nyt muodostui kylläkin koeajopäiväksi 10-15.. Palvelu oli loistavaa, parasta mitä koskaan ikinä mikään autoliike on minulle tarjonnut. Sattui hyvä tuuri, kun oli paikalla maahantuojan edustaja, jolla nyt oli aikaa olla myyjän kanssa siinä minua tutustuttamassa mersun hienouksiin, ja sain tarkat detaljit (joita myyjällä ei vielä ollut, kun kyseessä on uunituore FL malli!) uudesta tulokkaasta!

Tuli testattua tuo oma kone myös 4Maticilla.. Enkä mä oikein tiedä, on se hyvä, mutta kun taas ajoi takavetosta(220CDI) niin en kaivannut nelivetoa, ja mersu, niin mersun kuuluukin olla takavetoinen!(varsinkin sen mersun jota minä tässä "kasaan")

Nyt siis odotetaan vain tarjouksia, tai oikeastaan tarjouksen tarjouksia.. Ja kai sitä on palattava taas asiaan kun homma etenee! SeeYou!

Skula: siitä se taas lähtee! ;D

Totta puhuen, autoholisti ymmärtää toista autoholistia. ;)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 14.01.11 - klo:07:32
Kyllä siinä sitä jotain on. Audi olisi tässä kohtaa enempi "järkivalinta", siksi varmaan merssu kiinnostaakin. Ja aika paljon harvinaisempi näky, varsinkin amg-paketilla.

No onhan se Mersukin järkivalinta monella tapaa Audiin verrattuna. Skula sanoi ajavansa yli 30000 vuodessa. Diesel puoltaa tätä. Lisäksi sillä Mersulla ajaa joka yksilöllä yli 500000 km ja senkin jälkeen siitä joku joutuu vielä maksamaan ison tukun rahaa.

...

Skula lienee jo valinnan Mersun hyväksi tehnyt, mutta sanon vielä: Ota se! Elämä tähden takana vaan on parempaa.  :)

Skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 14.01.11 - klo:08:49
No onhan se Mersukin järkivalinta monella tapaa Audiin verrattuna. Skula sanoi ajavansa yli 30000 vuodessa. Diesel puoltaa tätä. Lisäksi sillä Mersulla ajaa joka yksilöllä yli 500000 km ja senkin jälkeen siitä joku joutuu vielä maksamaan ison tukun rahaa.
...
Skula lienee jo valinnan Mersun hyväksi tehnyt, mutta sanon vielä: Ota se! Elämä tähden takana vaan on parempaa.  :)

Päätöksestä en tiedä. Mutta mutta.

Audia puoltaa se että se on muutamia tonneja halvempi kuin MB, sen audio puoli on mersua paremmin hanskassa ja se on neliveto.

Mersua puoltaa se että se on 'mersu', moottori on mielestäni parempi kuin audin pensaturpo(teho/taloudellisuus) ja sen jälleenmyyntiarvon spekuloin paremmaksi.

Voi olla että rahakin ratkaisee. Eli jos MB:stä ei juurikaan rahallista alennusta heru, niin sekin voi kääntää kelkkaa. Ihan samoin kuin rahoitustarjous..

Jos varusteista ei olis niin väliä niin MB olis valinta ehdottomasti, premiumbusiness + amg paketti.. Ja se olis siinä.

Flat

Hankaloitetaan hieman: Ei sun audia kannata ostaa, koska FL on "kohta" tuloillaan, ja sitten harmittaa ajella "vanhalla".

Ja kai noilla kilsoilla diiselillä pitäsi ajella, mutta ei tuo pensakaan maantieajossa nyt niin hirveesti kuluta, että se olisi myrkkyä kukkarolle. Harvon tuollaisia yli 30tkm ajoja pelköästään kaupungissa ajellaan.

olympiavolkkari

Mersun hyvä puoli: Laittaa juuston katolle, niin voi ajaa bussikaistaa pitkin huomaamattomasti.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 14.01.11 - klo:09:24
Mersun hyvä puoli: Laittaa juuston katolle, niin voi ajaa bussikaistaa pitkin huomaamattomasti.

Audin hyvä puoli: Laittaa pesisräpylän roikkumaan maskiin, niin naapurikaan ei ole kateellinen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 14.01.11 - klo:09:24

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 14.01.11 - klo:09:39
Audin hyvä puoli: Laittaa pesisräpylän roikkumaan maskiin, niin naapurikaan ei ole kateellinen.

*ittu teiän kanssanne  :D

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.01.11 - klo:09:17
Hankaloitetaan hieman: Ei sun audia kannata ostaa, koska FL on "kohta" tuloillaan, ja sitten harmittaa ajella "vanhalla".

Ja kai noilla kilsoilla diiselillä pitäsi ajella, mutta ei tuo pensakaan maantieajossa nyt niin hirveesti kuluta, että se olisi myrkkyä kukkarolle. Harvon tuollaisia yli 30tkm ajoja pelköästään kaupungissa ajellaan.

FL tulossa se on totta.. Onneksi sinne olisi aikaa kuitenkin vielä..

Dieselin kannattavutta lienee turha edes ottaa esiin. Mutta tosiaan ainakin 3:lla viimeisellä autolla olen muutenkin päässyt lähelle tehtaan lupauksia, kuten Golf TDI 103kW, CC TSI 118kW ja A3SBQ TDI 125kW. Joten varmasti myös tällä pensasyöpöllä 2.0TFSI pääsisin kohtuullisiin lukemiin, mutta silti, mersun dieselillä varmasti vielä paremmilla lukemilla.

Mutta se miten mitäkin autoa verotetaan vuoden-kolmen päästä on mahdotonta ennustaa, saatikka sitten se että tietäisi mitä polttoaineet maksaa.. Joten fiilispohja ratkaisee..

(joo joo ja juu juu)3v ja 100tkm ajettuna noista MB varmasti arvokkaampi tuote. Pienemmällä arvonpudotuksella, ja muutenkin.

repe59

Mites kelpaisko skulalle superb tai ocu?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.01.11 - klo:10:02
Joten varmasti myös tällä pensasyöpöllä 2.0TFSI pääsisin kohtuullisiin lukemiin, mutta silti, mersun dieselillä varmasti vielä paremmilla lukemilla.

Heh.  ;D Käypä katsomassa rinkeliketjun kulutuslukemia. Mikä sitten on kohtuullista ja mikä ei.

1.8 "APR" Q

Itse kallistuisin valinnassa Audin puolelle lähinnä Quattron takia. Tosin ei tuo Mersukaan huono vaihtoehto ole. Tuo takavetoisuus vaan vähän arveluttaa,jos talvet ovat tämmöisiä kuin tämä ja viime talvi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

njs

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:20:53
MB C 250CDI(fl) Autom Sedan
isoimmat miinukset:
-DIESEL!?!?
(Toisaalta kulutus on myös iso plussa, kun ajelee +30tkm/vuosi!)

Kyllä noilla kilsoilla bensan ottaisin (ja niin olen ottanutkin :) ).  Miksei muuten C 250 BE A ole vaihtoehto vai eikö ole Business-hinnoiteltuna?
Kyllä tuolla meinaan luulis kerkeävän, 204hv, 310nm ja päästöt vain 150g (vähemmän kuin mun Skodassa).

Täytyy kyllä sanoa, että Mersu on tehnyt kotiläksynsä päästöjen suhteen: C 250 CDI BE A, 204hv, 500nm ja 125g/km!
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.01.11 - klo:10:02
(joo joo ja juu juu)3v ja 100tkm ajettuna noista MB varmasti arvokkaampi tuote. Pienemmällä arvonpudotuksella, ja muutenkin.

Onko noin? Minä olen elänyt siinä uskossa, että MB pudottaa arvonsa BMW:tä ja Audia nopeammin. Mutta kannattaako näitä miettiä, jos olet ostamassa "elämäsi autoa"? Paljon mahtuu 100 000 kilometriin.

Peeveli

Ota skula kumpi vaan, ei se sinulla kauaa pihassa vanhene (max 1 vuosi). :D

rob-s

LainaaJa jos VAGareenalla kyselee mielipidettä, niin kait se on aika selvää, että aika moni katsoo rinkuloiden läpi

Tuohan on minusta itsestään selvää! Olen itse asiassa yllättynyt kuinka paljon täällä on muun merkin kuskeja ja niiden kehujia. Tosin on meidän VAG kuskien hyvä tiedostaa, että on muitakin hyviä automerkkejä:)

Audi on näistä kahdesta vaihtoehdoista se nuorekkaampi mutta toisaalta C-mersu taas se tyylikkäämpi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Skula

Lainaus käyttäjältä: njs - 14.01.11 - klo:10:16
Kyllä noilla kilsoilla bensan ottaisin (ja niin olen ottanutkin :) ).  Miksei muuten C 250 BE A ole vaihtoehto vai eikö ole Business-hinnoiteltuna?
Kyllä tuolla meinaan luulis kerkeävän, 204hv, 310nm ja päästöt vain 150g (vähemmän kuin mun Skodassa).

Täytyy kyllä sanoa, että Mersu on tehnyt kotiläksynsä päästöjen suhteen: C 250 CDI BE A, 204hv, 500nm ja 125g/km!

Ei ole businesshinnoiteltuna tuota bensaturboa. Sääli. Olisi hyvä vaihtoehto.

Tuon moottorin päästöpuoli on kyllä niin hanskassa kuin vain voi näillä tehoilla olla!

MB alennukset ovat tosiaan luokkaa 0%. Hmm..

PS:Peeveli maksaa kalavelat perinteiseen tapaan! Se on oikein  ;)

Skula

Sanonpa vielä että tulevan FL mukana kun tulee tarjolle myös 220CDI (jotain 177hv) uudella 7G laatikolla, niin siinä on varmasti erinomainen auto myöskin. Tehot tuntuvat melko hyviltä jo nyt tällä perinteisellä automaattivaihteistolla, joten usko siihen että tuosta tulee vielä parempi, ripeämpi ja taloudellisempi uuden laatikon myötä kasvaa!

Voisipa tuokin olla vaihtoehto, säästäisi euroja yli 3000. Toki hyppy viiteensataannjyyttoniin on riittävä peruste ostaa 250CDI  8)

Karvis

No miten olisi tuo A4, mutta dieselinä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

njs

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.01.11 - klo:11:44
No miten olisi tuo A4, mutta dieselinä?

Ainoa A4 quattro diesel automaatilla on 3,0 V6 TDI DPF quattro S tronic Alpine Pro ja se maksaakin reilut 10 000â,¬ enemmän kuin tuo bensa. Voihan se toki olla vaihtoehto..
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: njs - 14.01.11 - klo:11:51
Ainoa A4 quattro diesel automaatilla on 3,0 V6 TDI DPF quattro S tronic Alpine Pro ja se maksaakin reilut 10 000â,¬ enemmän kuin tuo bensa. Voihan se toki olla vaihtoehto..

Ai nelikko TDI automaatti siis puuttuu valikoimista, jos ei halua isoa moottoria? Aika käsittämätön munaus kyllä, pidin itsestään selvänä että tällainen vaihtoehto löytyy valikomista 2.0TDI:nä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.01.11 - klo:09:09
Mersua puoltaa se että se on 'mersu',

Tässähän se totuus tulee. Voit verrata stereoita, vetotapoja, ympyröiden määrää nokalla tms. ja kaikkea voi olla Audissa enemmän ja halvemmalla. Se vaan ei ole 'Mersu'.

Miksi siis pettäisit itseäsi, jos haluat ostaan nimenomaan sen automerkin, joka ei jätä ambomaan savimajan asukkiakaan kylmäksi? Tähti nokalla ei tarvi selitellä.

RSOCUstin

Vesihiisi

Tämä on kyllä ehdottomasti koko palstan paras ketju! Hauskaa seurata miten erilaisia haluja ja tarpeita itse kullakin on. Ja aika hauska elementti myöskin tuo, että järkiperustein yrittää laittaa jonoon erilaisia kulkupejejä ja sitten tulee takavasemmalta jokin musta hevonen joka suhauttaa koko jonon keulille...  ;D :D ;)

RSOCUstin

Kommenttina tuohon C-Mersuun.
Olen 3pv istunut nyt töissä C 180Kompuran penkillä, peruspenkit siis.
On kyllä niin kompurat penkit että ei rajaa.
Jos sellaista olisi hankkimassa niin Sport penkit pitäisi saada ja lisää tukea reisille, reisi osa on liian lyhyt.
Jos pitäisi mersua hommailla niin se olisi tällä hetkellä GLK.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 14.01.11 - klo:12:44
Kommenttina tuohon C-Mersuun.
Olen 3pv istunut nyt töissä C 180Kompuran penkillä, peruspenkit siis.
On kyllä niin kompurat penkit että ei rajaa.
Jos sellaista olisi hankkimassa niin Sport penkit pitäisi saada ja lisää tukea reisille, reisi osa on liiaan lyhyt.

Skulahan oli ostamassa AMG-paketilla? Siinä tulee urheiluistuimet.

Minulla on on vanha C-koppa ilman penkkien ortopeditoimintoja ja ajoin sillä Hampurista Tukholmaan samalta istumalta (no, kerran poistuin kun ostin dieseliä Jönköpingissä ja lautalla oli pakko poistua Puttgardenin ja Rödbyn välillä). Omaan selkään ei ihmeemmin ottanut, vaikka matka kesti tuskaisen kauan Skonen lumimyräkän vuoksi eli marssinopeus oli Etelä-Ruotsissa max 70km/h.

Mutta jos oikein hyvät penkit haluaa, pitää ostaa Volvo tai sitten muihin merkkeihin ruksata lisävarusteita.

Sande

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 14.01.11 - klo:12:36
Tämä on kyllä ehdottomasti koko palstan paras ketju! Hauskaa seurata miten erilaisia haluja ja tarpeita itse kullakin on. Ja aika hauska elementti myöskin tuo, että järkiperustein yrittää laittaa jonoon erilaisia kulkupejejä ja sitten tulee takavasemmalta jokin musta hevonen joka suhauttaa koko jonon keulille...  ;D :D ;)

Usein vaan tuo "musta hevonen" on muuttunut harmaaksi poniksi kaikesta hehkutuksesta huolimatta ::)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Mikko

Ihmettelen aina kun Volvon penkkejä kehutaan. Faijalla oli aikasemmin S60 ja siinä sähköllä säätyvät nahkajakkarat. Hirveimmät perseenpuuduttimet millä on tullut itse ajeltua. Viimeistään tunnin ajon jälkeen oli pakko pitää taukoa, ettei kokonaan lähtenyt tunto jaloista. Ei millään saanut säädettyä kohdalleen. Lopulta päädyin siihen, että ei niitä saakaan, ainakaan omaan takapuoleen sopiviksi. Ja faija valitteli ihan samaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy