Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

clima

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.11.10 - klo:21:16
Tuo oli todella painavaa asiaa McVAG ! Noin minä asian ymmärrän ja olen tuota soveltanutkin osaltaan. Avopuoliso, joka kuskaa lasta, tarvii sen perheen turvallisimman auton.

Meillä avopuoliso ajaa 523 iA:lla ja itse X5:llä. Oletan, että tuo uusi viitossarjalainen on turvallisuudessa aikalailla kärjessä.

Väittäisin että teillä on tässäkin suhteessa vain ykkösautoja.

Markku J

Näin se on toki meidän nykyisessä konfiksessa. Ykkösiä molemmat. Saa nähdä sitten jatkossa Ruotsissa, mitä hankitaan.

Mikko

Mites tuo työsuhdeauton luovuttaminen muun perheen käyttöön käytännössä onnistuu. Isälle 90-luvun alussa tuli työpaikalta sanomista kun saman järjestelyn yritti tehdä, asiakkaille ei kuulemma Polo mkII Coupella ollut asiaa kun oli uusi Passatti firman piikkiin hommattu. Ã,,iti ja kolme lasta kuljettiin sitten arkisin kolmiovisella Pololla ja isä yksin farmari-Passatilla.

McVAG

Eiköhän tuo ole pitkälti firmasta ja firman autopolitiikasta kiinni.

Jotkut välitä ja jotkut nipottaa. Yhden asian minkä olen huomannut ja esille pari kertaa nostanutkin. Monet firmat vaativat että pitää olla neliovinen että helpompi kuska asiakkaita. Noh tähän ikään mennessä olen ehtinyt 5v tehdä myyjän hommia pääasiassa pk-seudulla mutta silloin tällöin matkailla ympäriinsä. Silti on yhden käden sormilla laskettavissa kun olen työsuhdeautolla ketään kuskannut. Aina on kävelty tai menty taksilla jos asiakkaiden kanssa siirrytty.

Hauskinta tosin on huomata, että nyt kun on oma alla niin on jengiä ollut oikein pyrkimässä kyytiin. Ketään oikeasti joku perus audi, mersu tai bemari kiinnosta. Erikoisempi auto niin johan on kyytiin tulijoita ja murtaa hyvin jään ja pääsee keskustelemaan oikeistakin asioista. Varsinkin jos asiakas sattuu olemaan yhtään autoihmisiä ja varsin monet tuntuvat olevan. Naispuoleisetkin asiakkaat ovat innolla tulleet kyytiin. Oikea myynnin edistämisväline :)

Myyjille suosittelenkin autonvaihtopohdiskeluun vaihtoehdoksi jotain oikeasti erikoista varsinkin jos ei tule sanomista kilometrikorvausten määrästä :)

downtime

Työsuhdeauton luovuttaminen perhekäyttöön kysymykseen.

Työsuhdeautolla saa ajaa kaikki samassa taloudessa asuvat henkilöt. Kenellekään muulle autoa EI saa luovuttaa ajoon. Ei vaikka olisit itse kyydissä.

njs

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 28.11.10 - klo:21:03Kaveri oli miettinyt, että eikös ole aika nurinkurista tämä nykyinen meno, eli isät ajaa uusilla työsuhdeautoilla töihin ja vaimolle hankitaan kauppareissuille ja lasten kyydittämiseen jokin pieni käytetty kinneri.

Sulla fiksu kaveri :) Itsekin kakkosautoa katsellessa suuntasin Nettiauton lisäksi EuroNCAP sivustolle katsomaan mitkä autot ovat saaneet kohtuullisia arvosanoja kolariturvallisuudesta. Yllättävän harva ennen vuotta 2000 tehty auto on päässyt kolmeen tähteen. No hommahan lähti sitten lapasesta ja ykkösauto meni "kakkosautoksi" ja itselle hankin Ocun (2.0TDI DSG)  ;D
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Kale

Lainaus käyttäjältä: downtime - 29.11.10 - klo:07:35
Työsuhdeauton luovuttaminen perhekäyttöön kysymykseen.

Työsuhdeautolla saa ajaa kaikki samassa taloudessa asuvat henkilöt. Kenellekään muulle autoa EI saa luovuttaa ajoon. Ei vaikka olisit itse kyydissä.

Meillä taas niin, että samassa taloudessa ajavat saavat ajaa leasing autolla vaikkei leasingin ottaja olekaan kyydissä. Ja autolla saa ajaa kuka vaan jos leasingin ottaja on itse kyydissä.

Quality

Vaihteeksi inthetopiccia ;)
Monesko auto, skula, sinulla on menossa tuon variantin jälkeen? Itse ajelen erittäin tyytyväisenä autolla, joka on tuota vanhempi. Ainiin, ja emäntäkin on entinen, häneenkin olen varsin tyytyväinen  ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 01.12.10 - klo:15:04
Ainiin, ja emäntäkin on entinen, häneenkin olen varsin tyytyväinen  ;D.

Hui, aikamoinen loppukevennys aina niin korrektilta Q-mieheltä.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

(ylppy)

eikös sitä emäntääkin voi aina välillä ehostaa jotta näyttää uudelta ja vaikka "softata" jos haluu kireemmän ;D ;D ;D ;D

Quality

Ilmankos olen niin väsynyt ja kiukkuinen - vanha mies - kun auto ja .... aina vaan pysyvät samoina ;D. Taitaa skula pysyä virkeämpänä. Eikös se ole niin, että vaihtelu virkistää?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Toisaalta jatkuva vaihtaminen on rauhattomuuden ilmentymä, toki muutama versio on hyvä kokeilla.

Mä tykkään B7:sta. Ja jostain muusta.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jude

Tänään tuli sitten tilattua elämäni toinen fordi.  :)
Eli Ford transit 350L 3,2L 200hv Retkeilyautona.
Tulihan siihen lisättyä vaikka mitä lisävarustetta:
2. rivin ikkuna vasen
2. rivin ikkuna oikea
Polttoainetankki 103L
Metalliväri
Murtohälytin
Takatilan lämmitys
1+1 etuistuimet
Ajotietokone
Sadetunnistin ja mittariston kirkkauden säätö
Kevytmetallivanteet

Myyjä vielä sanoi että olisi täällä ollut vielä muutama lisävaruste  :)

Verhoomo sorsa rakentaa siihen sitten retkeilyauto sisustan. Että sellasta tälläkertaa.
4kk olisi toimitusaika + verhoomon viemä aika.
Vielä kun tässä olisi joku miitti ennen auton vaihtoa niin voisin tulla volkkarilla pyörähtämään, koska fordilla en kehtaa tulla.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

jf

Onnea uudelle autolle Jude!

Itsellä kohta viikon ollut alla uusi lankku ja nyt ainakin tuntuu, että taitaa olla tuo auto kunnes seuraava malli tulee. Tietysti jos vaurastuu sen verran, että on varaa vaihtaa isompaan, niin saattaa vaihtua aikaisemminkin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jf - 01.12.10 - klo:18:31
Itsellä kohta viikon ollut alla uusi lankku

Mites sulla kävi sen väärin varustellun yksilön kanssa, otitko sen sittenkin vai saitko oikeanlaisen jostain pikavauhdilla?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clima

Lainaus käyttäjältä: jf - 01.12.10 - klo:18:31
Itsellä kohta viikon ollut alla uusi lankku ja nyt ainakin tuntuu, että taitaa olla tuo auto kunnes seuraava malli tulee. Tietysti jos vaurastuu sen verran, että on varaa vaihtaa isompaan, niin saattaa vaihtua aikaisemminkin.

Vilpittömät onnittelut uudesta kulkineesta. Toivottavasti vedit pitkän koeajon, ettei tule samanlaisia yllätyksiä kun Audin penkkien kanssa.
Omassa sarjassaan hieno peli tuo lankku, tuo vaihto isompaan, mitä se sitten olisi?

makkis

Ex-kolleegalla (yritin ja yritän edelleen usuttaa tänne) on autonvalintatilanne. Moni merkki ja malli, mm. Honda (Accord) ja BMW on tippunut pois samoin kuin pisnesjaguar. Päätös tulee syntymään Superbin ja Mondeon välillä. Hankinta on hintahaitarin relevantissa päässä eli ihan aloitusmallia kummastakaan ei tarvitse katsoa. Mondeosta ei ole muuta kokemusta, kuin että hyvä ajaa mutta kamalan ruma kojetaulu, jota tosin on vuosimalliin 2011 korjattu ja ainakin paperilla todella hienot bensaturbot on tulleet pellin alle.

Plussia ja miinuksia siis akselille Superb-Mondeo? Lisäkysymyksiä myös.

ATM

Makkistakin näkee ja kuulee pitkästä aikaa. Jäi viestistäsi mainitsematta että onko kyseessä diesel- vai bensavehje. Molemmat autot ovat varmasti hyviä valintoja mutta jos katsotaan VAG-lasien kautta niin kyllähän Superbissa on ihan loistava varustelutaso jo vakiona. Jos arvostaa tiloja, niin siitä tuskin tarvitsee kättä vääntää eikä moottoripaletissakaan ole pahaa sanaa sanottavana. 1.8TSI tai 2.0TSI ovat molemmat sellaisia patoja että Fordilla saa perinteisesti lykätä malliston loppupään moottorin pellin alle ennenkuin suorituskyky on samaa luokkaa. Mondeomalliston tehokkain bensamoottori (240hv) kipittää nollasta sataan 7,5 sekunnissa, kun taas Superbin 147kW versio tekee saman 7,8 sekunnissa. Valinta on varmasti hankala, mutta kysypä kaverilta mitä asioita painotetaan.

makkis

Joo, hiljaiseloa on ollut.

Itseasiassa samaan syssyyn pitäisi tehdä päätös, jotta diesel vai bensako? Mikäli tuo päätös olisi valmiina ja se olisi bensa, minäkin suosittelisin äkkipäätään Superbia mutta paperilla nuo Fordin nykybensapadat tarjoaa relevantin vastineen ihailemalleni TSI-koneelle. Dieseleistä taas CR-koneisista vaginoista minulla ei ole mitään kokemuksia mutta jos pumppariaikaa elettäisiin, ei kahta sanaa, ilman muuta Ford.

En osaa kaverin puolesta valita ja jos itse olisin samassa tilanteessa, selvää olisi vain bensakone, olipa merkki kumpi tahojaan. Ulkonäköpisteet menee tasan, tilapisteetkin lienee menevät tasan. Ajettavuudessa Mondeo olennee piirun edellä kun taas imagossa Superb olennee piirun edellä, mutta erot noissakin niin pieniä että ei ratkaisevaa.

Omalla kohdalla varmasti koeajo ja kuskin paikalle tuleva fiilis ratkaisisi. Sillä, onko 0-100 km/h arvo suuntaan tai toiseen kymmenyksen, ei varmaan näiden välillä ole mitään merkitystä. Se tuntemus, mikä minulla nyt on Fordeista, kääntäisi vaa-an varmaankin Superbiin nimenomaan Fordin susiruman kojetaulun vuoksi, mutta kun en ole nähnyt tätä 2011 vuoden hillitympää versiota.

jf

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.12.10 - klo:21:12
Mites sulla kävi sen väärin varustellun yksilön kanssa, otitko sen sittenkin vai saitko oikeanlaisen jostain pikavauhdilla?
En ottanut, vaan ostin toisen. Ainoastaan nahkaverhoilun väri oli väärä, mutta paremman näköinen kokonaisuus on tällä nykyisellä vaalealla nahalla, kuin haluamallani mustalla. Tosin liki 10k â,¬ auttoi tässä sopeutumisessa väärän väriseen nahkaan.  ;)
Toinen motivoiva asia uuden tilauksen tekemättömyydelle oli tieto, että päivitettyyn malliin ei saa power kit:iä. Nykyinen oli 173hv / 410Nm ja Power Kit:llä se on 201/510Nm. Joulukuusta eteenpäin toimitettavat mallit ovat 190/420, eikä softa mahdollisuutta. Kaiken hyvän lisäksi kulutus on noussut 0,3l/100km Euro 5:sen ansiosta.

Lainaus käyttäjältä: clima - 01.12.10 - klo:22:04
Vilpittömät onnittelut uudesta kulkineesta. Toivottavasti vedit pitkän koeajon, ettei tule samanlaisia yllätyksiä kun Audin penkkien kanssa.
Omassa sarjassaan hieno peli tuo lankku, tuo vaihto isompaan, mitä se sitten olisi?
Kyllä ne rinkelin Sportit oli ihan asiaa ja niiden tarve tiedettiin jo ennen koeajoa.
Vaihto isompaan olisi tietty lankun V8. Se V8 vain jotenkin tekee siitä Auton... Ehkä joku päivä.
Nykyisen auton penkkien rajoitukset tiedetään ja vaihtoehtoina on Recaroiden Ergomed ES:ien osto ja uudelleen verhoilu tai nykyisten penkkien istuin osien pehmusteiden vaihto 5 bemarin sporttipenkkien säädettäviin (Recaroita halvempi ratkaisu). Saas kattoo kuin käy. Eiköhän tämä selviä ekan Kainuun reissun aikana.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

makkis

LainaaTyösuhdeautolla saa ajaa kaikki samassa taloudessa asuvat henkilöt. Kenellekään muulle autoa EI saa luovuttaa ajoon. Ei vaikka olisit itse kyydissä.

höpö höpö.

Anna vaikka ukkomustilaiselle. Sitä en osaa sanoa, rajoittaako ehkä joku työnantaja asiaa, mutta mitään lakia moiseen ei ole.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.12.10 - klo:23:27
höpö höpö.

Anna vaikka ukkomustilaiselle. Sitä en osaa sanoa, rajoittaako ehkä joku työnantaja asiaa, mutta mitään lakia moiseen ei ole.

Itsekkin samaa mieltä. Mutta mitään fakta pohjaa ei ole. Pikkaisen muistelisin että joskus kaverin kyydissä olin ja auto oli isukin... ::)

makkis

Noojoo, jos luovutat känniläiselle auton ja oikeus pystyy toteen näyttämään, että olet tietoisesti kännissä olevalle auton ajoon luovuttanut, tulennee jotain penalttya.

Reneto

Mennyt puurot ja vellit sekaisin. Eikös verovapailla autoilla ole jotain tuollaisia käyttörajoituksia, ei normi työsuhdeautoilla..?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 01.12.10 - klo:23:45
Mennyt puurot ja vellit sekaisin. Eikös verovapailla autoilla ole jotain tuollaisia käyttörajoituksia, ei normi työsuhdeautoilla..?

Verovapailla kyllä mutta ei liisingillä ajoa mikään laki taida rajoittaa, mutta voihan sinne sopimukseen kirjata erinäisiä pykäliä tai työnantajalla olla jotain rajoitteita auton lainaamiselle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Erkka

^ Onko tuo Makkiksen mainitsema 2011 Mondeon sisustus? Ei paha. Yksinkertaisen kaunis, ajaton, eikä mikään nappulaviidakko.

Autot ovat ominaisuuksiltaan aika lailla samanlaiset, joten kannattaisiko hintapuolen ratkaista? Onko paljonkin eroa tarjotuissa hinnoissa Skodan ja Fordin välillä?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

downtime

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.12.10 - klo:23:27
höpö höpö.

EI OLE. Tämä ei ole mikään lain määräämä juttu vaan leasing -yhtiö tai työnantaja rajoittaa tätä.

Kahden eri leasing -firman sopimusehdot olen nähnyt ja kummassakin tämä maininta löytyy. Lisäksi vaikka leasing-firma ei tätä rajoittaisi, niin työnantaja voi. Esim. Nokia, UPM ja ABB ainakin rajoittavat omissa ehdoissaan auton luovuttamista muille kuin perheenjäsenille.

LainaaItsekkin samaa mieltä. Mutta mitään fakta pohjaa ei ole. Pikkaisen muistelisin että joskus kaverin kyydissä olin ja auto oli isukin..

Niin? Eli kaverisi ajoi isänsä työsuhdeautolla? Enkös minä tuolla ylempänä tämän juuri kirjoittanut että on SALLITTUA!

Joten edelleen, rajoituksia on. Ei tietenkään kaikilla välttämättä ole.

VAG!

aa

VAG!

aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy