Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

VAG!

aa

Quality

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.10 - klo:20:04
Omalta kohdalta pitkään kestänyt arvonta päättyi hyvän tarjoukseen exeosta. Toisen arvonnan jälkeen tehdastilaus vaihtui eskariin. Hyvältä tuntuu 2.0TDI ST Style, ekat 100km takana.

Onnittelut, tmr97, erittäin kiinnostavasta valinnasta! Mielellämme kuulemme kokemuksiasi matkan varrelta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

a-o

Joskus autoa pakkaillessa on kyllä tullut mieleen, että pitäisikö seuraavaksi hankkia paremmin harrastuksiin istuva auto. Esim. tällainen:

http://www.bytbil.com/bilar/volkswagen/multivan/3v2ezidg/?criterias=F0SBUDIAAY8YyZAGaF.ahgBwAFC0!

Sopisi tavarat mukaan ja olisi mukava vaihtaa laskettelurinteessä monot jalkaan lämpimässä kopissa:)

Olisihan tuo ehkä vähän ylimitoitettu pienelle perheelle..

Markku

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.11.10 - klo:22:23

En koe mielekkääksi alkaa nyt näinä muutamina vuosina alkaa kiristelemään hampaita pakkaamisen kanssa tai sanomaan, että ei tuota ja tuota voi ottaa mukaan.
Näin se menee..muutaman vuoden ajan tavaraa kulkee mukana hirveästi, sitten se äkkiä vähenee. Meillä jälkikasvu on jo 10 ja 12 vee joten pahin on jo ohi. Puolenkymmentä vuotta sitten Mondeofarkun melko iso takapaksi ei ollut yhtään liian iso. Nyt Octavia riittää hienosti. Tosin perintötekijöistä johtuen näyttää siltä että muutaman vuoden kuluttua tarvitaan takapenkilläkin jalkatilaa melkoisesti...neiti 12 vee/170 cm kasvanee vielä hiukan joten katsotaanpas mitä tallista löytyy jatkossa.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

vincent

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 26.11.10 - klo:20:20
Itsellä alkoi tänään 4kk odotus.

Anshjelm, jos oikein tulkitsin niin olet siirtymässä tämän palstan Volvo-vähemmistöä vahvistamaan - jos näin, niin onnittelut valinnastasi joka ei täällä ole niin tavanomainen, harmi ettet saa uutta autoasi jo tämän talven haasteisiin vastaamaan.
Itsellänikin tuo aikoinaan oli loppusuoralla V70:n kanssa ja joskus jäänyt hieman harmittamaan, kun piti taas mennä, minulle niin tyypillisesti, sen kaikkein harmaimman massan mukaan.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku - 26.11.10 - klo:23:02
Puolenkymmentä vuotta sitten Mondeofarkun melko iso takapaksi ei ollut yhtään liian iso. Nyt Octavia riittää hienosti.

Varmasti Octavia riittää, sen kontti kun on isompi kuin mondeossa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: vincent - 27.11.10 - klo:00:32
Anshjelm, jos oikein tulkitsin niin olet siirtymässä tämän palstan Volvo-vähemmistöä vahvistamaan - jos näin, niin onnittelut valinnastasi joka ei täällä ole niin tavanomainen, harmi ettet saa uutta autoasi jo tämän talven haasteisiin vastaamaan.
Itsellänikin tuo aikoinaan oli loppusuoralla V70:n kanssa ja joskus jäänyt hieman harmittamaan, kun piti taas mennä, minulle niin tyypillisesti, sen kaikkein harmaimman massan mukaan.
Kiitosta vaan. Täällä vähemmistössä, liikenteessä taas turhan yleinen luokkansa edustaja.  Juu olishan se mukava ollut ajella liukkailla ja loskassa jo nelivedolla mutta kyllä seatillakin kivasti pärjää.

Mutta tosiaan palstan erinomaisuuden takia täällä varmaan tulee hengattua vaikkei konsernivehjettä alla olekaan, ellei sitten kakkosautoksi tule hankittua.

savolaiskollega

Minä olen aina halunnut tällaisen, mistä minä sellaisen saisin :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:1993-96_Chevrolet_Caprice.jpg

Ihan oikeesti... :-[

downtime

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 28.11.10 - klo:12:22
Minä olen aina halunnut tällaisen, mistä minä sellaisen saisin :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:1993-96_Chevrolet_Caprice.jpg

Ihan oikeesti... :-[

Työkaverilla on tommonen farkku. Entinen ruumisauto. Tavaratila on ihan valtava tuossa. En ole koskaan kyydissä istunut mutta työkaveri on ainakin ollut tyytyväinen.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: downtime - 28.11.10 - klo:13:21
Työkaverilla on tommonen farkku. Entinen ruumisauto. Tavaratila on ihan valtava tuossa. En ole koskaan kyydissä istunut mutta työkaveri on ainakin ollut tyytyväinen.

Juu, ei sillä että jenkkiautoista tietäisin noin muuten hevon kettua, mutta yksi tuollainen oli täällä Kuopiossa pirssinä aikanaan, siitä jäi sellainen salainen haave että jos minä joskus tuollaisen löytäisin..ei noita käytettynä runsain mitoin näytä olevan tarjolla.

Jamo

D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Adolffi

Meidän taloudessa alkaisi olla tarvetta kakkosautolle, kun emäntä vuoden vaihteen jälkeen palaa hoitovapailta töihin. Kriteerit on:

vm. 2002 tai uudempi
ajettu max noin 100000 km
hinta max 7 kâ,¬
takaovet, että saa muksut helpommin kyytiin

Vaihtoehtoehtoja tällä hetkellä olisi Polo, C3 tai Fiesta. Mahtaako palstalaisilla olla näistä kokemuksia? Toki voi myös muita merkkejä / malleja ehdottaa, jos on hyviä kokemuksia. Auto tulee kaupunkipyöritykseen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Adolffi - 28.11.10 - klo:15:11
Meidän taloudessa alkaisi olla tarvetta kakkosautolle, kun emäntä vuoden vaihteen jälkeen palaa hoitovapailta töihin. Kriteerit on:

vm. 2002 tai uudempi
hinta max 7 kâ,¬

Vaihtoehtoehtoja tällä hetkellä olisi Polo, C3 tai Fiesta. Mahtaako palstalaisilla olla näistä kokemuksia? Toki voi myös muita merkkejä / malleja ehdottaa, jos on hyviä kokemuksia. Auto tulee kaupunkipyöritykseen.

Miten olisi tämä käyttäjällä tn62634 myynnissä oleva Fabia? Kilsat on hiukan vaatimuksiasi korkeammat, mutta muuten menisi spekseihin hienosti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Adolffi - 28.11.10 - klo:15:11

vm. 2002 tai uudempi
hinta max 7 kâ,¬

Eikös tohon hinta haarukkaan vois suositella Opelilta astraa? Saa suht edullisesti ja on ihan hyvä kakkos auto.. Tiedetään, et tulee kommentti, että ei ikinä  ;D

Adolffi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.11.10 - klo:15:29
Miten olisi tämä käyttäjällä tn62634 myynnissä oleva Fabia? Kilsat on hiukan vaatimuksiasi korkeammat, mutta muuten menisi spekseihin hienosti.

Tosiaan kilsat on yli sen, mitä ollaan etsimässä. Ja toisaalta tavoitteena on mahdollisimman pieni ja vähäruokainen yksilö. Varmasti ok peli, mutta emäntä ei oikein innostunut, kun tuota ehdotin  :o. No, hän tehkööt päätöksen, kun auto on pääsääntöisesti hänelle tulossa käyttöön.

Adolffi

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 28.11.10 - klo:15:42

Eikös tohon hinta haarukkaan vois suositella Opelilta astraa? Saa suht edullisesti ja on ihan hyvä kakkos auto.. Tiedetään, et tulee kommentti, että ei ikinä  ;D

Niin...  :D

Markku J

Polo olisi omalla listallani ekana haussa. Mites vaikka näistä valiten:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/3598348
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/3442347
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/3448114

Puutteena on ilmastointi näissä. Ei tainnut olla kaupallinen lisuke vielä tuohon aikaan.

Adolffi

Markulta varsin potentiaalisia vaihtoehtoja. Ilmastointi olemassa olo ei ole määräävä tekijä kakkosautossa. Tai oikeastaan melko pian huomasin vaihtoehtoja etsiessäni, että aika harvassa ilmastointi löytyy.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Adolffi - 28.11.10 - klo:16:31
Markulta varsin potentiaalisia vaihtoehtoja. Ilmastointi olemassa olo ei ole määräävä tekijä kakkosautossa. Tai oikeastaan melko pian huomasin vaihtoehtoja etsiessäni, että aika harvassa ilmastointi löytyy.

Meillä oli kakkosautoa etsiessä kyllä yksi kriteereistä että ilmastointi on oltava. Ja eipä ole kaduttanut. Autolla kun kuitenkin kuskataan lapsia niin ei ole helteillä kyllä miellyttävää aikuisilla jos lapset kärsivät takapenkillä. Ne suorastaan hiillostavat ;)

Markku J

Kovassa hinnassa ovat vaihturipolot kyllä. Pitää lähemmäs kympin verran laittaa, että saisi kohtuukilometreillä olevan ilmastoidun auton.

Itsellä oli sijaisautona 2002 -mallin Renault Clio, joka oli paljon halvempi, 4500 eur ja alle 70 tkm ajettu. Hyvän oloinen pikkuauto sekin oli.
http://www.nettiauto.com/renault/clio/3470152
http://www.nettiauto.com/renault/clio/3632967
http://www.nettiauto.com/renault/clio/3647607  (ilmastoinnilla ja aika hyvältä näyttää)

Tuo 1.2 -litran 16 -venttiilinen kone riitti kivasti Clioon.

Docw

Tuollainen Clio oli vaimolla kauppakassina. Ihan näppärä kakkosauto, pari vikaa siinä ehti omistusaikana olla. Toinen takajarru rikkoutui kesken ajon, onneksi mentiin kaupungissa hitaassa vauhdissa kun pönkkäsi takarenkaan lukkoon. Jarrukenkä oli haljennut ja jumittanut itsensä jarrurumpua vasten. Lisäksi pissapojan säiliö halkesi, helppo ja halpa korjaus tee-se-itse miehelle.

Tuo auto meni kiertoon tuttavalle ja huolettomia kilometrejä sillä on taivallettu nyt puolitoista vuotta myynnin jälkeenkin.

Adolffi

Cliokin kävi mielessä, mutta jotenkin aina olen onnistunut Renaultit kiertämään. Pitäisi kait tarkemmin tutustua, eikä vain mennä jostain syntyneiden mielikuvien varassa.

Ilmastointi ei tosiaan ole suuressa roolissa, sillä käytännössä muksut istuisivat ko. autossa vain tarhasta kotiin tullessa, eli noin 2km matkan.

Käytäntö tietysti osoittaa, minkälaiseksi toisen auton rooli muodostuu, mutta suurta roolia sille ei ole tarkoitus antaa. Tähän asti yhdellä tultu toimeen ja pitkään oli ajatus, että pyrittäisiin sillä myös jatkossakin tulemaan toimeen. Mutta oikeastaan nyt kuluvalla viikolla kun asiaa oikein tosissaan pohti, niin kyllähän se pirusti helpottaa arkipäivän toimien järjestelyjä, kun on kaksi kinneriä taloudessa. Tarkoittaa tietysti lisää kustannuksia, jotka pitäisi pyrkiä pitämään minimissään.

clima

Lainaus käyttäjältä: downtime - 28.11.10 - klo:16:42
Meillä oli kakkosautoa etsiessä kyllä yksi kriteereistä että ilmastointi on oltava. Ja eipä ole kaduttanut. Autolla kun kuitenkin kuskataan lapsia niin ei ole helteillä kyllä miellyttävää aikuisilla jos lapset kärsivät takapenkillä. Ne suorastaan hiillostavat ;)

Olen täysin samaa mieltä.
Lisäksi taytyy muistaa että autoa joskus myytäessä tuo on varuste joka koetaan lähes pakolliseksi. Tämä ei ole omaa mutua vaan tullut ilmi automyyjien kanssa keskusteltaessa.

RSOCUstin

Meillä on kakkosautona tuolainen 1.2L Polo vuosimallia 2003 ja mittarissa 95tkm. Oiva peli 2 autoksi, 4 ovea, ilmastointi vaikkakin manuaali, sähkölasit ja keskuslukko. Kyllä tuolla vielä pitkään päristelee  :)

downtime

Lainaus käyttäjältä: Adolffi - 28.11.10 - klo:17:24
Cliokin kävi mielessä, mutta jotenkin aina olen onnistunut Renaultit kiertämään. Pitäisi kait tarkemmin tutustua, eikä vain mennä jostain syntyneiden mielikuvien varassa.

Ilmastointi ei tosiaan ole suuressa roolissa, sillä käytännössä muksut istuisivat ko. autossa vain tarhasta kotiin tullessa, eli noin 2km matkan.

Käytäntö tietysti osoittaa, minkälaiseksi toisen auton rooli muodostuu, mutta suurta roolia sille ei ole tarkoitus antaa. Tähän asti yhdellä tultu toimeen ja pitkään oli ajatus, että pyrittäisiin sillä myös jatkossakin tulemaan toimeen. Mutta oikeastaan nyt kuluvalla viikolla kun asiaa oikein tosissaan pohti, niin kyllähän se pirusti helpottaa arkipäivän toimien järjestelyjä, kun on kaksi kinneriä taloudessa. Tarkoittaa tietysti lisää kustannuksia, jotka pitäisi pyrkiä pitämään minimissään.

Niinhän sitä luulee :) Kakkosauton rooli on käytännössä olla rouvan kuljettimena ja näinollen sillä tehdään kauppareissuja tai muita kaupunkiin suuntautuvia matkoja myös. Ja näissä tilanteissa ilmastointi on osoittautunut ihan välttämättömäksi.

Ja meilläkin kakkosautoa ostettiin siis vain tarhakuskaus ja työmatkoja (n. 5 km) varten.

Aslaasj

Katselin tuossa  auto24.ee.n tarjontaa, ja ihmetytti monissa autoissa ilmoitetut hinnat, ei kaikissa autoissa näkynyt mutta osassa. Esim:

Hind:    984 900 EEK
62 946,58 EUR
sisaldab KM 20%

Soodushind:    869 000 EEK
55 539,22 EUR
sisaldab KM 20%

Mitä tuo meinaa?
Translate tarjoaa Soodushind=tarjoushinta.
Vai onko tuo Soodushind hinta jolla myydään muualle kuin Viroon ja mikä tuo KM 20% on?

tlindstr

KM luulisi olevan käibemaks = arvonlisävero. Virossa alv on siis 20%.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

McVAG

Tällä kertaa ei ole juttua omasta autonvaihdosta kun yrittää kovasti pitää autokuumeen kurissa. Nousi vaan tuossa kavereiden kanssa pelivuoron jälkeen saunassa esille ihan mielenkiintoinen keskustelu perheen kakkosautoista. Porukassa mukana oleva tuore perheen isä kertoi miettineensä kakkosauton hankintaa.

Tästä nousikin esille se että mikä on oikeasti se perheen kakkosauto, se jolla kuskataan lapset hoitoon/kouluun jne. vai se jolla ajellaan yksin työmatkaa. Kaveri oli miettinyt, että eikös ole aika nurinkurista tämä nykyinen meno, eli isät ajaa uusilla työsuhdeautoilla töihin ja vaimolle hankitaan kauppareissuille ja lasten kyydittämiseen jokin pieni käytetty kinneri. Hän oli arvottanut asiat siten, että ykkösauto on se jossa on arvokkain lasti eli vaimo ja lapset. Osti sitten itselleen käytetyn coupen ja antoi uuden turvallisemman työsuhdeauton lasten kuskaamiseen. Samalla sai perusteltua miksi perheeseen pitää hankkia takavetoinen coupe :)

Aloin tuota kaverin mietintää pohtimaan itsekin myöhemmin, fiksumpi mies kuin miltä näyttää :) Jos sitä joskus perheelliseksi asti pääsee niin varmaan se itselläkin on edessä sama, ajaako itse töihin uudella ykkösautolla vai käytetyllä kakkosautolla...

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 28.11.10 - klo:21:03
Tällä kertaa ei ole juttua omasta autonvaihdosta kun yrittää kovasti pitää autokuumeen kurissa. Nousi vaan tuossa kavereiden kanssa pelivuoron jälkeen saunassa esille ihan mielenkiintoinen keskustelu perheen kakkosautoista. Porukassa mukana oleva tuore perheen isä kertoi miettineensä kakkosauton hankintaa.

Tästä nousikin esille se että mikä on oikeasti se perheen kakkosauto, se jolla kuskataan lapset hoitoon/kouluun jne. vai se jolla ajellaan yksin työmatkaa. Kaveri oli miettinyt, että eikös ole aika nurinkurista tämä nykyinen meno, eli isät ajaa uusilla työsuhdeautoilla töihin ja vaimolle hankitaan kauppareissuille ja lasten kyydittämiseen jokin pieni käytetty kinneri. Hän oli arvottanut asiat siten, että ykkösauto on se jossa on arvokkain lasti eli vaimo ja lapset. Osti sitten itselleen käytetyn coupen ja antoi uuden turvallisemman työsuhdeauton lasten kuskaamiseen. Samalla sai perusteltua miksi perheeseen pitää hankkia takavetoinen coupe :)

Aloin tuota kaverin mietintää pohtimaan itsekin myöhemmin, fiksumpi mies kuin miltä näyttää :) Jos sitä joskus perheelliseksi asti pääsee niin varmaan se itselläkin on edessä sama, ajaako itse töihin uudella ykkösautolla vai käytetyllä kakkosautolla...

Erittäin fiksua pohdintaa, itsellä kun on 10v ja 2,5v vekarat niin ei helvetissä sitä viittis mihinkään mitä-sattuu-venkulaan vekaroita työntää. Meille ei kakkosauton paikka todellakaan ole vekaroitten kuljettelu vaan sitten se pakkorastien hoitelu, kun toinen ajoneuvo menossa. Ykkönen on tuo millä itse ajelen töihin kun emäntä käyttää 95% julkisia työmatkaan, ja mä siis pääsääntöisesti kuskaan nuoremman tarhaan ym..

Haaveillut aina 60-luvun mussesta "kakkosautoksi". Lähinnä siten mä asian käsitän.

Markku J

Tuo oli todella painavaa asiaa McVAG ! Noin minä asian ymmärrän ja olen tuota soveltanutkin osaltaan. Avopuoliso, joka kuskaa lasta, tarvii sen perheen turvallisimman auton.

Meillä avopuoliso ajaa 523 iA:lla ja itse X5:llä. Oletan, että tuo uusi viitossarjalainen on turvallisuudessa aikalailla kärjessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy