Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.08.10 - klo:07:23
Kokonaisuutena tehdasasenteisessa kyseessä on siis paljon sivistyneempi laitos. Jälkiasenteisen etuna on se, että voi itse valita joko minkä kaukosäätimeen asennuttaa tai minkä koko lämmittimen asennuttaa. Ja se, että lämmittää myös konetta, jos sille näkee arvoa -- itse en näe.
Kaiketi ei ole tarkoitus kinastella siitä kumpi on parempi,vaan oikaista väärää tietoa jota sinä ja muutama muu on kertonut jälkias.lämmittimistä. V.2010 mennään automaatti-ilmastoidussa Octaviassa kuten aiemmin kerroin,riittää kun ilmastointi on auto asennossa climatronic hoitaa säädön!
Vuonna kuokka ja Jussi on saattanut olla toisin.
Kakesta on mukava :) kotisohvalta tehdä asetuksia jos aikataut muuttuu,samoin työpaikalla, ei tarvitse lähteä ulos pyryyn tekemään muutoksia ajotieturin kautta.

Tehdasasenteiseen kallis kauko-ohjaus,kaverini tilasi juuri uuteen Aveen h.1200â,¬ ??? sokea kake jota ei voi ohjelmoida.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Reo - 16.08.10 - klo:10:55
Kaiketi ei ole tarkoitus kinastella siitä kumpi on parempi,vaan oikaista väärää tietoa jota sinä ja muutama muu on kertonut jälkias.lämmittimistä. V.2010 mennään automaatti-ilmastoidussa Octaviassa kuten aiemmin kerroin,riittää kun ilmastointi on auto asennossa climatronic hoitaa säädön!
Vuonna kuokka ja Jussi on saattanut olla toisin.
Kakesta on mukava :) kotisohvalta tehdä asetuksia jos aikataut muuttuu,samoin työpaikalla, ei tarvitse lähteä ulos pyryyn tekemään muutoksia ajotieturin kautta.

Ei todellakaan ole tarkoituksenani kinastella yhtään mistään. Kerroin vain, miten asia vielä 2009 vuosimallin VW:ssä oli. On vain hienoa, jos asia on nyttemmin korjattu.

Oletko muuten sattunut vilkaisemaan, käynnistyykö nykyisessä autossasi Climatronic myös hallintapaneeliltaan kun lämmitys on käytössä? 2009 Volkkarissa ei käynnistynyt jälkiasenteisella kakella, mutta tehdasasenteisena Climatronic käynnistyi ihan oikeasti. Ja miten se puhallus nykyään toimii, aloittaako se rauhallisemmin ja pistää kovemman höngän päälle kun lämpöä tulee kunnolla?

Ja eihän sitä lämmitintä tarvitse autosta käydä säätelemässä tehdasasenteisenakaan, jos siinä on se kaukosäädin...

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 13.08.10 - klo:09:21
Itsellä on tuossa liisari-tarjous juuri nenän edessä wanhakoppaisesta Astra-farkusta allekirjoitusta odottamassa :-[ Näinkös tässä sitten kävikin. Taas tuli "musta hevonen" nurkan takaa ja vei voiton jatkuvalta pähkimiseltä :-\

Ja niinhän siinä sitten kävi :-[ Opel Astra 1.7 CDTI Ultimate Wagon tuli nyt liisariksi tilattua, joten ainakin seuraavan 3v ajan oli tämä pähkäilyni sitten tässä. Opelista ei itselläni ole aikaisempaa kokemusta lainkaan, joten jälleen siis kokonaan uusi tuttavuus = perinteet säilyy - yhtään automerkkiä en ole ikinä omistanut kahdesti ;D Yksinkertaisesti tuo Ultimate-varustelu vain oli hintaluokasaan niin ylivoimainen, joten kaippa tätä sitten jonkinlaiseksi järkipäätökseksi voisi sanoa. Jälleenmyyntiarvokin kun menee leasing-yhtiön piikkiin, niin siitäkään silleen huolta tartte kantaa. Ynnä kun valtiovalta nyt sekoilee tuon disuverotuksensa kanssa niin eiköhän ne 3v päästä ole taas jotenkin asettuneet 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Golffari

No onhan tuo sentään Saksassa tehty, vai onko...?
Oma kun on väkerretty Meksikossa ( ei opel )
Kyllä tuo varmaan ihan hyvä kärry on.
Omat kokemukset opelista on...opel kadett 1100 B-junior
varmaan ovat kehittyneet jo noista ajoista.
VW....?

skula

Herranjumala, mullehan on muodostumassa melkein yhtä pitkiä siteitä autoon kuin liisarimiehillä  :o

VAG!

aa

Golffari

Tässä kuvassa audin kyltti on kulman takana piilossa.. :o
VW....?

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 16.08.10 - klo:12:42

Tässä kuvassa audin kyltti on kulman takana piilossa.. :o

OT: Onko kyseessä vallankumous? ;)

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.08.10 - klo:11:05
Oletko muuten sattunut vilkaisemaan, käynnistyykö nykyisessä autossasi Climatronic myös hallintapaneeliltaan kun lämmitys on käytössä? 2009 Volkkarissa ei käynnistynyt jälkiasenteisella kakella, mutta tehdasasenteisena Climatronic käynnistyi ihan oikeasti. Ja miten se puhallus nykyään toimii, aloittaako se rauhallisemmin ja pistää kovemman höngän päälle kun lämpöä tulee kunnolla?
Ja eihän sitä lämmitintä tarvitse autosta käydä säätelemässä tehdasasenteisenakaan, jos siinä on se kaukosäädin...

Jos tarkoitat käynnistyykö hallintapaneeli silloin kun auto ei ole käynnissä,niin ei. Puhallus alkaa rauhallisesti,kierrokset nousee hiukan mutta ei täyteen nopeuteen. saattaa täydellä nopeudella tyhjentää akun helpommin.
Muuta en osaa puhalluksesta nyt kertoa täytyy odottaa kylmempää säätä.

Moni jättää ottamatta Kaken tehdasas. kovan hinnan vuoksi. 

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Reo - 16.08.10 - klo:12:45
Jos tarkoitat käynnistyykö hallintapaneeli silloin kun auto ei ole käynnissä,niin ei. Puhallus alkaa rauhallisesti,kierrokset nousee hiukan mutta ei täyteen nopeuteen. saattaa täydellä nopeudella tyhjentää akun helpommin.

Juuri tuota tarkoitin. Ilmeisesti uudempi Climatronic (eikös Ocussa ole nykyään se, jossa asteet on siinä säätönupin kehällä, eivät erillisillä pikkunäytöillä?) on jotenkin fiksumpi ja osaa toimia, vaikkei hallintapaneeli käynnistykään. Vanhassa tosiaan käynnistyi valoineen tehdasesilämmityksen kanssa.

Kun joskus jaksat testata, niin kokeilepa sekin, muuttaako tuo nykyinen puhallussuuntia kesken lämmityksen. Ja meneekö se pienelle teholle kun haluttu lämpötila on saavutettu. Ihan vain kiinnostaa.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.08.10 - klo:10:08
Tähän vielä -- mukavuuttahan tuo pelkästään on. Minusta on mukavaa, kun ei tarvitse ryhtyä raapimaan laseja, vaan voi riisua päällystakin ja puvuntakin ja lähteä suoraan liikenteeseen lämpöisellä autolla. Ja paikasta riippumatta, oma työni kun ei tapahdu vain omalla toimistolla, josta lämppäritolppa löytyisi.

No ei sitä käy kieltäminen etteikö lämpimämpään autoon olisi mukavampi mennä mutta aika tolkuttoman pitkiä aikoja porukat lämmittelee. Sitten ihmetellään kun akku sippaa. Yön yli ei viitsi sisälämppäriäkään huudattaa kun sähköt pitää itse maksaa. Itse ajelen lyhyet ajot (alle 1h) takki päälle joten ei sitä lämpöä aluksi tarvi niin kauheasti olla. Tuohon ikkunoiden raapimiseen paras ratkaisu on autokatos. Ei tarvitse raapia eikä harjata.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.08.10 - klo:13:03
No ei sitä käy kieltäminen etteikö lämpimämpään autoon olisi mukavampi mennä mutta aika tolkuttoman pitkiä aikoja porukat lämmittelee. Sitten ihmetellään kun akku sippaa.

Mikä on tolkuton aika? Ainakin Touran lämpeni kiltisti 20-30 minuutissa. Vanhempi nopeammin, kun siinä oli se fiksumpi tehdasasenteinen.

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.08.10 - klo:13:03
Yön yli ei viitsi sisälämppäriäkään huudattaa kun sähköt pitää itse maksaa. Itse ajelen lyhyet ajot (alle 1h) takki päälle joten ei sitä lämpöä aluksi tarvi niin kauheasti olla. Tuohon ikkunoiden raapimiseen paras ratkaisu on autokatos. Ei tarvitse raapia eikä harjata.

Yön yli oli lähinnä huulenheittoa =) Pari tuntia riittää hyvin. Mutta ei sähkö sinänsä onneksi kamalan kallista ole, jos kahdeksankin tuntia posottelisi lämmittimellä (lohko 600W ja sisälämppäri 1400W), niin menee 16 kWh eli noin puolitoista euroa. Kaksi tuntia noin 40 senttiä. Webasto kiskoo puolen tunnin käytöllä naftaa kolme desiä eli täsmälleen saman rahan.

Takki päällä en itse tykkää ajaa yhtään. Mutta katoksesta olen samaa mieltä. Valitettavasti vain tuo meidän katos on juuri sen verran kapea, että kahden auton sovittaminen rinnan olisi hankalaa. Siksipä kauniimpi puolisko saa pitää autonsa siinä ja minä jätän kadulle...

(Ja pahoitteluni omasta puolestani tästä ärsytystä nostattavasta aiheen vierestä kirjoittelusta. Keskustelu nyt vain välillä polveilee.)

Kale

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.08.10 - klo:13:13
Mikä on tolkuton aika? Ainakin Touran lämpeni kiltisti 20-30 minuutissa. Vanhempi nopeammin, kun siinä oli se fiksumpi tehdasasenteinen.

Lähinnä meinasin yli puolen tunnin lämmitysaikoja vaikkei edes ole kova pakkanen.

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.08.10 - klo:12:55
Juuri tuota tarkoitin. Ilmeisesti uudempi Climatronic (eikös Ocussa ole nykyään se, jossa asteet on siinä säätönupin kehällä, eivät erillisillä pikkunäytöillä?) on jotenkin fiksumpi ja osaa toimia,
Kun joskus jaksat testata, niin kokeilepa sekin, muuttaako tuo nykyinen puhallussuuntia kesken lämmityksen. Ja meneekö se pienelle teholle kun haluttu lämpötila on saavutettu. Ihan vain kiinnostaa.
Ocussa juuri tuo uudempi 2-alueinen Climatroic,appari saa säätää itselleen lämmöt.Tuo toiminto onkin ollut käytössä, vaimo haluaa viileämpää kuin minä.

Täytyy testata puhallussuuntia säiden viiletessä,todennäköisesti keskustelu jatkuu "lämpöisenä" n.3kk kuluttua. 1.4 ja 1.2TSI:tä myyty jo paljon,monelle merkin vaihtajalle saattaa olla yllätys kuinka hitaasti nämä lämpenee :)

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 16.08.10 - klo:12:42

Tuosta kioskista on tullut pyydettyä usein tarjous uuteen Volsuun,hyvtys entisestä aina paikkakunnan huonoin,joten kauppoja ei ole tuolla saatu aikaiseksi. Tiedä sitten kumpi on pettynyt ;)

Paikkakunnan hyvityshinnat vanhasta uuteen selkeästi huonommat kuin muualla,automme haetaankin nykyisin Keski-Suomen ulkopuolelta. Omani haettiin Länsi-rannikolta,vaimon Pohjanmmaalta :D

Jumppanen

Ja ajatelkaas että Jyväskylässä Fiatkin on samassa talossa, kamalaa.... :o
[/quote]
Tosin toisella puolella kaupukia eri liikemerkin alla!

eGetin

Lainaus käyttäjältä: mol - 16.08.10 - klo:07:13
Ainakin muutaman vuoden ovat kyllä olleet eri rakennuksissa. Sanotaan näin että olivat Ennen samassa talossa... Nykyään on eroa ainakin 100 metriä ellei enemmänkin ja eiköhän se ole Audin huoltokin siellä "uudessa" paikassa.

Edit: Audi: Hatanpään puistokuja 32, VW: Hatanpään Valtatie 42
Hmmm no sitten en kyllä ole vain huomannut moista :D Sen yhden pikkukadun varressa kuitenkin ovat molemmat ja olen ollut joskus katsovinani ettäkö olisivat samassa rakennuksessa. No, ei sitten :)

zonni

Lainaus käyttäjältä: Reo - 16.08.10 - klo:15:53
Tuosta kioskista on tullut pyydettyä usein tarjous uuteen Volsuun,hyvtys entisestä aina paikkakunnan huonoin,joten kauppoja ei ole tuolla saatu aikaiseksi. Tiedä sitten kumpi on pettynyt ;)

Paikkakunnan hyvityshinnat vanhasta uuteen selkeästi huonommat kuin muualla,automme haetaankin nykyisin Keski-Suomen ulkopuolelta. Omani haettiin Länsi-rannikolta,vaimon Pohjanmmaalta :D

Itse olen kans koittanut tuolta vaihtaa volkkareita,mutten koskaan ole päässyt väli rahasta yhteis ymmärräkseen.Aina vaihdokista naurettava tarjous.Parhaan tarjouksen olen saanut viitasaaren Drakkenilta ja sieltä pari uutta on tullutkin vaihdettua,parhain tarjous oli -06 passatissa Draakkenin hyväksi 2650e enemmän kuin auto tarvike.
Minä olen jo aatellut että olenko ainoa joka saa tuolta tarvikkeelta naurettavia tarjouksia,kun kumminkin näyttävät tekevän kovasti kauppaa.Jyväskylässä kyllä nuo hyvitys hinnat ovat jostain syystä huonompia joka paikassa kuin esim tampereella.Oma kokemus perustaa vain vaihdettaessa uusiin.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: diezel - 16.08.10 - klo:15:54
Mitenkäs tuo akku jaksaa näiden webastojen/eberien kanssa?
Jostain netin syöveriestä tuli luettua että akku vaatii saman ajan ajoa kuin on lämmitysaikakin, näin vältytään akku ongelmilta  ???

Jos on lyhyttä ajoa niinkuin minulla on, vaatii ehdottomasti jonkin lisäakkulaturin esim. Defa tai Ctek. Viikon tai parin välein kun lataa, niin ei tule mitään ongelmia.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Täältä komppaus Pekka T:n lausunnolle. Itse en ole Webasto / Eberi -autojeni kanssa selvinnyt ilman akkulaturia, vaikka tuo nyrkkisääntö "saman verran ajoa kuin lämmitysaikaa päivässä" on täyttynytkin. Liian lyhyt pätkä vaan on tuollainen meikäläisen 25 - 35 km ollut (toisessa päässä on ollut jopa lämmin talli, minkä luulisi edesauttavan akun latautumista paluumatkalla, kun lämpötila on 20 asteessa.). Laturi maksaa niin vähän, että siinä kohtaa ei kannata säästää, jos ajo on lyhyttä pätkää.

Irtonaisella C-Tekilläkin homma hoituu, jos jaksaa sen kanssa pelata, mutta kiinteä Defa on todella helppo ja huoleton. Pienempi 4A -malli riittää hyvin henkilöautoon ja se saa olla päällä aina, kun jaksaa pistokkeen kytkeä.

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.08.10 - klo:18:33

Kiinteä Defa on todella helppo ja huoleton. Pienempi 4A -malli riittää hyvin henkilöautoon ja se saa olla päällä aina, kun jaksaa pistokkeen kytkeä.
Tuo Defa tuli laitettua viimetalvena.Merkkivlo kertoo latauksen tilan,jos viitsii pellin alle kurkkia. Mahtuu Ocussa kätevästi akun kanssa samaan laatikkoon!

Motonetista 99â,¬ asennus itse.

Vesihiisi

Tämä menee aloitusviestistä ohi, mutta otsikkoon kylläkin sopii  ::)

Olen pohtinut vaimon ´05 Superbin vaihtoa uudempaan. Kilpmetrejä tulee kohta mittariin 150 000 ja hiukan askarruttaa millaisia vikoja alkaa olla luvassa. Parissa omassa autossani alkoi nimittäin tuossa 170 000 km:n jälkeen tulle paljon korjauksia ja osa niistä yllättävänkin kalliita.  >:(

Superb on sinänsä kiinnostava peli, joten ensin aloin etsiä samanlaisia uudempia, ehkäpä vuosimallia 2007-2009. Mutta, aika vähän sopivia kandidaatteja oli tarjolla. Sitten katselin paria muuta mallia ja tilanne oli vähän sama. Nyt taitaa olla, jokusten lehtikirjoitustenkin perusteella, tilanne se, että vähän ajetuista muutaman vuoden ikäisistä vaihdokeista on kova pula. Liikkeetkin tuovat jonkinartikkelin mukaan kovaa vauhtia itse autoja. Ja koska kysyntää riittää, näkyy se ikävästi hintatasossa.

Päädyin siis katselemaan myös uusia vaihtoehtoja. Uusi Superb, uusi Legacy, tms. Avensiksenkin saisi säällisellä hinnalla, joskin Xenonit vasta kalleimpiin varustetasoihin.

Superbissa hirvittää tuo tavattoman pitkäksi venähtänyt toimitusaika! Onko teillä muilla tietoa onko tilanne muilla merkeillä sama, eli jopa puolta vuotta luvataan?

Ai niin, sedan-mallia haetaan, bensa-automaatilla ja isolla takajalkatilalla.

Hyviä vinkkejä?  ???

Tommi13

No miten olisi joku perusmallinen Superb ilman lisävarusteita. Varmaan löytyy liikkeistä ilman että täytyy tilata tehtaalta. Voi tietysti olla, että autonväri ei miellytä.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 17.08.10 - klo:14:16
No miten olisi joku perusmallinen Superb ilman lisävarusteita. Varmaan löytyy liikkeistä ilman että täytyy tilata tehtaalta. Voi tietysti olla, että autonväri ei miellytä.

Voishan tuota kysellä. Vähän kyllä pelkään että Superbit menevät nyt kuin kuumille kiville eikä niitä ehkä ole ihan jonoksi asti liikeiden pihoilla odottamassa. Värilläkään ei ole väliä kunhan on punainen...

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 17.08.10 - klo:14:22
Värilläkään ei ole väliä kunhan on punainen...

Joista niilläkin on ihan hirveä ero! Kun jotain normi-punaista en huolisi itselleni millään, niin jotkin met.punaiset sävyt ovat suorastaan aika namuja. Tosin niinpä tuo taitaa olla valtaisat erot lähes värillä kuin värillä - ja jos ei värillä niin ainakin sen kiillolla esim. musta vs. mattamusta ::) Juuri tällä viikolla autoa tilatessani sanottiin jotta maasta jo löytyisi haluamillani varusteilla jne. oleva yksilö heti toimitukseen, mutta väri on vain tuo normi-punainen. Yäk! No sinne jäi auto varastoon ja uutta tilattiin tehtaalta = nyt sitten kärsitään tehdastilauksen toimitusaikaa :-\
BMW R 1200 ST -05

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 17.08.10 - klo:14:43
Joista niilläkin on ihan hirveä ero! Kun jotain normi-punaista en huolisi itselleni millään, niin jotkin met.punaiset sävyt ovat suorastaan aika namuja. Tosin niinpä tuo taitaa olla valtaisat erot lähes värillä kuin värillä - ja jos ei värillä niin ainakin sen kiillolla esim. musta vs. mattamusta ::) Juuri tällä viikolla autoa tilatessani sanottiin jotta maasta jo löytyisi haluamillani varusteilla jne. oleva yksilö heti toimitukseen, mutta väri on vain tuo normi-punainen. Yäk! No sinne jäi auto varastoon ja uutta tilattiin tehtaalta = nyt sitten kärsitään tehdastilauksen toimitusaikaa :-\

Aijjaa, mikäs oli sen "normipunaisen" tarkempi mallitieto? Tuo voisi hyvinkin kiinnostaa!

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 17.08.10 - klo:14:54
Aijjaa, mikäs oli sen "normipunaisen" tarkempi mallitieto? Tuo voisi hyvinkin kiinnostaa!

Ei olut VAG-konsernin tuote tuo :-[
BMW R 1200 ST -05

Sean80

Threadin aloittajana päätän autonvaihtopohdiskelun tältä osin, sillä Laakkosen vaihtohyvitys oli todella huono. ;D

HB Golfilla mennään ja kakkosauto myydään itse. :)

_156_

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 18.08.10 - klo:19:46
Threadin aloittajana päätän autonvaihtopohdiskelun tältä osin, sillä Laakkosen vaihtohyvitys oli todella huono. ;D

HB Golfilla mennään ja kakkosauto myydään itse. :)

Kyllä kai kahden vaihtoauton tarjoaminen yhdessä kaupassa on liikkeelle lähtökohtaisesti epätoivottu tilanne. Ilmeisesti tästä asetelmasta pyysit tarjouksen?

Sean80

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 18.08.10 - klo:19:51
Kyllä kai kahden vaihtoauton tarjoaminen yhdessä kaupassa on liikkeelle lähtökohtaisesti epätoivottu tilanne. Ilmeisesti tästä asetelmasta pyysit tarjouksen?
Kyllä näin oli tarkoitus. Almera olisi jätetty heti kauppaan ja Golf sitten, kun uusi olisi toimitettu. Yhteishyvitys oli hieman huonompi, mitä kuvittelin Golfista saavani. ;D Se on ihan tiedostettu, että liikkeestä ulos ajaessa, auton hinnasta tippuu tonnitolkulla, mutta ei kai vuodessakaan ihan näin paljon... :o

No mutta ei se mitään. HB Golf on ollut tosi hyvä ja kyllä sinne lastenvaunut mahtuvat koppineen päivineen, eikä tarvitse Touranin ulkonäön kanssa kärvistellä, eikä myöskään tarvitse pelätä meksikaanien ylläreitä. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy