Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Mikko

Tai alkaa hakemaan / haetuttamaan vähän käytettyjä ulkomailta. Muutaman kuukauden kun ajaa niin ei ainakaan häviä kun myy. Uusi heti etsintään, kun edellinen on maassa, ajossa ja jo Nettiautossa. Tuossa on tosin se ostajan löytämisen hankaluus, kun ei vaihdossa voi liikkeeseen tarjota.

Edit: Jyri ehti ensin.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.10.13 - klo:18:23
Tai alkaa hakemaan / haetuttamaan vähän käytettyjä ulkomailta. Muutaman kuukauden kun ajaa niin ei ainakaan häviä kun myy. Tuossa on tosin se ostajan löytämisen hankaluus, kun ei vaihdossa voi liikkeeseen tarjota.
Samat ajatukset samaan aikaan, mutta ehdin onneksi ensin  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.10.13 - klo:18:22
Minun suositus on että alat Peeveli etsimään käytettyjä autoja Saksasta (siinä pääsee melkein uuden auton veroiseen nettispeksailuun) ja tuot(at) ne sieltä, voisit jopa tehdä tiliä, tuolla sinun tahdilla jopa parhaaillaan vuositasolla isostikin  :o

Ei yhtään pöllömpi idea, varsinkin jos löytää hyvän ja luotettavan autonhakijan. Hyvästä symbioosista hyötyisivät molemmat osapuolet Peevelin tilanteessa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 24.10.13 - klo:17:34
Mahtaa se pänniä kun vastaan tulee noita RS:iä sinun ajelessa tehottomalla A3:lla.
Nyt kannattaa osta RS, ja jos vielä hinnat nousevat vuodenvaihteessa. Sakko kuittaantuu sillä ; )

Ei se mitään jos vastaan tulee, mutta jos semmoinen tulee rinnalle valoihin tai taakse roikkumaan. :P

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 24.10.13 - klo:18:19
Jos mä olisin Peevelin saappaissa, niin siirtyisin vekslaamaan vähän käytettyjen kanssa. Säästyisi varmasti pitkä penni, vaikka kovissa hinnoissa nekin ovat. Ja ei olisi sitä ongelmaa, että tulisi sopimussakkoja maksuun.

Toinen vaihtoehto olisi ottaa joku määräaikainen liisari, mistä irtautuminen olisi niin kallista, että sitä ei edes Peeveli kykenisi tekemään :-)

Olet ravannut useissa liikkeissä katsomassa viimesten viikkojen aikana myös käytettyjä. Kovin on hinnat korkeat ja mieleisissä yksilöissä lähempää tarkasteltuna esimerkiksi keula kiveniskemillä kuin olisi haulikolla ammuttu, eturekkari rutussa ja puskurissa "pyyhkimisjälkiä". Tuollaisia yksilöitä oli aivan merkkiliikkeessä kuten Autokeskus Airportissa (BMW premium selected-vaihtareita, ja sivujuttuna muuten kukaan ei tullut tuolla palvelemaan vaan myyjät notkuivat keskenään takanurkassa). Tampereella olisi ollut kohtuu vähän ajettu A4 2,0 tfsi stronic quattro mutta väliraha jäisi liki 4-vuotiaaseen sellaiseen suuremmaksi kuin uuteen RS:ään tai A3:een ja puhelimessa myyjä kertoi siinäkin olevan pahat kiveniskemät ehdottaen konepellin uudelleenmaalausta. Tuollainen etsiskelykin alkaa rassaamaan; jotenkin helpompaa on ruksia uuteen mieleiset varusteet ja saada suht virheetön auto alle samalla hinnalla, eikä kukaan ole sitä kolaroinut/revitellyt.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:03
Olet ravannut useissa liikkeissä katsomassa viimesten viikkojen aikana myös käytettyjä. Kovin on hinnat korkeat ja mieleisissä yksilöissä lähempää tarkasteltuna esimerkiksi keula kiveniskemillä kuin olisi haulikolla ammuttu, eturekkari rutussa ja puskurissa "pyyhkimisjälkiä". Tuollaisia yksilöitä oli aivan merkkiliikkeessä kuten Autokeskus Airportissa (BMW premium selected-vaihtareita, ja sivujuttuna muuten kukaan ei tullut tuolla palvelemaan vaan myyjät notkuivat keskenään takanurkassa). Tampereella olisi ollut kohtuu vähän ajettu A4 2,0 tfsi stronic quattro mutta väliraha jäisi liki 4-vuotiaaseen sellaiseen suuremmaksi kuin uuteen RS:ään tai A3:een ja puhelimessa myyjä kertoi siinäkin olevan pahat kiveniskemät ehdottaen konepellin uudelleenmaalausta. Tuollainen etsiskelykin alkaa rassaamaan; jotenkin helpompaa on ruksia uuteen mieleiset varusteet ja saada suht virheetön auto alle samalla hinnalla, eikä kukaan ole sitä kolaroinut/revitellyt.

Tervetuloa takaisin! :) Jos jatkossa ottaisit foorumin asiaankuuluvalla huumorilla ;) ja pysyisit täällä joukossamme.

Tuosta itse asiasta olen täysin samaa mieltä. Optimaaliselta itselle tuntuisi ostaa vähänkäytettyä reilun vuoden ikäistä kalustoa ja laittaa kiertoon vajaan kolmen vuoden iässä. Näin teinkin vielä viitisen vuotta sitten. Nyt vaan ovat pyynnit uudenkarheissa tosi suolaisia ja hyvitykset huonompia kuin uusiin, kun on "niin edullinen, että menee kuitenkin heti".

Räsä vs A3 pohdiskeluusi en osaa ottaa kantaa.  ::) Hieno Audi sinulle on (kai edelleen) tulossa.

tuRboman

Otan RS vs A3 keskusteluun kantaa omalta näkemykseltäni. Jos on PIENINTÃ,,KÃ,,Ã,,N epäilystä, että auto pysyisi Peevelillä "normia" pidempään niin uskoisin Audin olevan paree. Jos taas epäilys kalvaa mieltä pikaisesta vaihdosta niin valitsisin RS:n. Ihan vain omien mieltymyksien pohjalta. RS tarjoaa ainakin sitä äkkimakeaa mahan täydeltä tuohon rahaan. Maksimi fiilikset joksikin aikaa. Toisille vuosiksi, mutta Peevelille tuskin ;)
Paha paikka, paha paikka...
Mutta hyvä kun palasit joukkoon pohtimaan elämän tärkeitä asioita! Vielä kun Skriko tekee comebackin niin porukka on koossa taas!
"All 4 The Driver"

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 24.10.13 - klo:20:11
Tervetuloa takaisin! :) Jos jatkossa ottaisit foorumin asiaankuuluvalla huumorilla ;) ja pysyisit täällä joukossamme.

Tuosta itse asiasta olen täysin samaa mieltä. Optimaaliselta itselle tuntuisi ostaa vähänkäytettyä reilun vuoden ikäistä kalustoa ja laittaa kiertoon vajaan kolmen vuoden iässä. Näin teinkin vielä viitisen vuotta sitten. Nyt vaan ovat pyynnit uudenkarheissa tosi suolaisia ja hyvitykset huonompia kuin uusiin, kun on "niin edullinen, että menee kuitenkin heti".

Räsä vs A3 pohdiskeluusi en osaa ottaa kantaa.  ::) Hieno Audi sinulle on (kai edelleen) tulossa.

Juu, täytyy ottaa letkeämmin jutut. Olin silloin taannoin todella pinna kireällä sitkeästä flunssasta johtuen eikä siinä tilassa pitäisi sanoa tai kirjoittaa mitään. Pahoittelut niille joille tuli kirjoitettua tylysti (asianomaiset tietävät tilanteen ja aihe-osion).

Hintapyynnit ovat vuoden parinkin vanhoissa niin lähellä uutta että vähempää paljon voi olla. Hyvityshinta taas on laskenut lähes aina, bisnestähän se on. Vaikea löytää siis ihanteellista rassia käytettynä omaan makuuni -ja sehän on vaikea ja vaihteleva. ;D

Kyllä tilaus edelleen on voimassa. Katsotaan nyt tämänkertainen jaakobinpaini. Ja kuten tuRboman kirjoitti niin paha paikka, paha paikka!

Quality

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:37
Juu, täytyy ottaa letkeämmin jutut. Olin silloin taannoin todella pinna kireällä sitkeästä flunssasta johtuen eikä siinä tilassa pitäisi sanoa tai kirjoittaa mitään. Pahoittelut niille joille tuli kirjoitettua tylysti (asianomaiset tietävät tilanteen ja aihe-osion).

[OT]Saat anteeksi :D[/OT]
En tiedä, tohdinko käydä Peeveliä näissä autonvaihtokuvioissa(kaan) neuvomaan, mutta kyllä A3 on siinä määrin hieno ja omistamishaluja herättävä, että en siitä noin vaan otettani päästäisi.
- Taitaa Peeveli, sinun ongelmasi olla, ettet malta olla vilkuilematta uusia malleja ja houkuttavia tarjouksia silloinkaan, kun uusi auto on tilauksessa. Jotenkin  pitäisi siksi aikaa keksiä jotain ihan muuta ja rauhoittaa odotusaika ihan siihen uuden, unelmien ajokin odotukseen. En epäile hetkeäkään, etteikö myös tilaukseen mennyt auto olisi ollut juuri "se oikea". Toki niitä muitakin tulee vastaan, mutta kun kaikkia ei kuitenkaan voi saada, on valittava yksi. Ja sillä sitten mennään. Sen verran itse ainakin arvostan myös kanssakulkijoita, etten mieltäni tavan takaa viitsi vaihtaa, vaikka mieli tekisikin.

Ja jälleen kerran pahoitteluni, jos olen ryhtynyt neuvomaan asiassa, joka ei minulle kuulu :-[.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tapanixxx

Musta tämä on ihan selvä homma, siis jos meinaat ehkä vaihtaa audisi skodaan lähiaikoina, vaikka vuoden parin sisällä niin osta suoraan skoda ja maksa sakkomaksu 1400 e. Näin selviät kaikista halvimmalla tässä.

Markku J

Minä olen Peevelin kanssa samaa mieltä vaihdokkien hinnoista. Jos meikäläisten tyylistä autokuumetta haluaa hoidella, niin nuo vuoden vanhat on hinnoiteltu liian lähelle uuden hintaa. Pitäisi mennä jonnekin 3 v + ikäisiin, ja ne taas rajautuvat ainakin toistaiseksi itseltäni pois kandidaateista.

Peeveli

repomies

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.13 - klo:20:44
Minä olen Peevelin kanssa samaa mieltä vaihdokkien hinnoista. Jos meikäläisten tyylistä autokuumetta haluaa hoidella, niin nuo vuoden vanhat on hinnoiteltu liian lähelle uuden hintaa.

Minua kiinnostaisi kuulla miten paljon rahaa teillä vakavampaa autokuumetta poteneilla on palanut lääkitykseen vuosien varrella.

Harva vaan pitää kirjaa kaikista kuluista, ja työsuhdevehkeet sotkevat laskuja entisestään verohimmeleineen ynnä muineen.

Veikkaisin summaa jokatapauksessa aika jäätäväksi.

Ei niin, että käärinliinoissa olisi taskuja..

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.10.13 - klo:20:41

En tiedä, tohdinko käydä Peeveliä näissä autonvaihtokuvioissa(kaan) neuvomaan, mutta kyllä A3 on siinä määrin hieno ja omistamishaluja herättävä, että en siitä noin vaan otettani päästäisi.
- Taitaa Peeveli, sinun ongelmasi olla, ettet malta olla vilkuilematta uusia malleja ja houkuttavia tarjouksia silloinkaan, kun uusi auto on tilauksessa. Jotenkin  pitäisi siksi aikaa keksiä jotain ihan muuta ja rauhoittaa odotusaika ihan siihen uuden, unelmien ajokin odotukseen. En epäile hetkeäkään, etteikö myös tilaukseen mennyt auto olisi ollut juuri "se oikea". Toki niitä muitakin tulee vastaan, mutta kun kaikkia ei kuitenkaan voi saada, on valittava yksi. Ja sillä sitten mennään. Sen verran itse ainakin arvostan myös kanssakulkijoita, etten mieltäni tavan takaa viitsi vaihtaa, vaikka mieli tekisikin.

Ja jälleen kerran pahoitteluni, jos olen ryhtynyt neuvomaan asiassa, joka ei minulle kuulu :-[.

Eipä tarvitse pahoitella. Järkeviä ajatuksia. Totta se on että tilaushetkellä malli natsasi täysillä ja toki sinänsä edelleen. On vaan tuo mieli altis uusille autohoukutuksille kun on vielä pitkä tilausaika. Vaimokin nurisee aina tästä, mutta on jo tottunut siihen. ::) Pitää nukkua nyt muutama yö tässä ja ehkä se pää siitä selvenee. ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:03
Olet ravannut useissa liikkeissä katsomassa viimesten viikkojen aikana myös käytettyjä. Kovin on hinnat korkeat ja mieleisissä yksilöissä lähempää tarkasteltuna esimerkiksi keula kiveniskemillä kuin olisi haulikolla ammuttu, eturekkari rutussa ja puskurissa "pyyhkimisjälkiä". Tuollaisia yksilöitä oli aivan merkkiliikkeessä kuten Autokeskus Airportissa (BMW premium selected-vaihtareita, ja sivujuttuna muuten kukaan ei tullut tuolla palvelemaan vaan myyjät notkuivat keskenään takanurkassa).

Sellaisia ne suomi-autot tuppaavat olemaan. Hinnat on pilvissää ja pellit hiekkapuhalluksen jäljiltä.

Oletko edes vilkaissut Mobilen tarjontaa jonkin mielenkiintoisen auton osalta? Vuoden vanhoissa ei taatusti ole kiveniskemiä, kun Euroopassa ei maanteitä hiekoiteta, ja sopivasti valittuna varustuskin on jotain täytsin muuta kuin kulibisnestä.

Jossakin 30 tonnin hintaluokassa hintaeroa Härmään tulee heittämällä 5 tonnia, joten takuuvarmasti saat omasi pois muutaman kuukauden kruisailun jälkeen ja ei kun seuraavaa putkeen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.10.13 - klo:21:07
Sellaisia ne suomi-autot tuppaavat olemaan. Hinnat on pilvissää ja pellit hiekkapuhalluksen jäljiltä.

Oletko edes vilkaissut Mobilen tarjontaa jonkin mielenkiintoisen auton osalta? Vuoden vanhoissa ei taatusti ole kiveniskemiä, kun Euroopassa ei maanteitä hiekoiteta, ja sopivasti valittuna varustuskin on jotain täytsin muuta kuin kulibisnestä.

Jossakin 30 tonnin hintaluokassa hintaeroa Härmään tulee heittämällä 5 tonnia, joten takuuvarmasti saat omasi pois muutaman kuukauden kruisailun jälkeen ja ei kun seuraavaa putkeen.

Kyllähän sitä huvikseen aina välillä mobilea ja scout24:ää katsellaan. ;) Muutamana suvena Euroopassa autoilleena sanoisin kyllä että ihmeesti niitä kiveniskemiä tulee autobaanoilla. Viime kesänä jostain polakki-rekasta lensi baanalla kivi tuulilasiinkin mutta sen viistouden ansiosta ei juuri jälkeä jäänyt. Eli ihmeen paljon sielläki sellaista pikkikiveä lentää; ei toki samassa mittakaavassa kuin meillä härmässä keväisin.

Nipademu

Oma 5-sarjalainen haettiin keväällä eteläsaksasta ja kyllä siinä ainakin on koveniskuja. Varsinkin tuulilasista ei tahdo läpi näkyä. Maalipinta tosin ei juuri  uudelle häpeä. Liekkö maalipinta Vaggineita kovempaa vai mikä lie?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk now Free

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:54
Pitää nukkua nyt muutama yö tässä ja ehkä se pää siitä selvenee. ;)

Se auttaa, tai auttoi itsellä.

Kun RS:n hinnat tuli heräsi kiinnostus ja innostus, jos vaikka minäkin ja että sovittu MB tilaus puihin tms...

Ja pari hetkeä tuumailtua kiinnostus RS:ää kohtaa katosi, niitä kun pyörii kohta joka kulmalla, niin miksi toista käyttöautoa vaihtamaan toiseen käyttöautoon tilausta vaihtamalla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Skula

Haetutat Peeveli Saksasta jotain tämmöistä.. Niin on vähä erilaista olemusta kuin Skodillacissa..

LINKKI
Romurautaa ja paalivehkeitä.

lortti

Paljonko tollasessa noin uudessa oli raja jotta sitä ei veroteta uutena vaan käytettynä.

Edit: Jaa tuossa olikin jotain kolhuja... Ei Saksa taivu että mitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: lortti - 25.10.13 - klo:09:44
Paljonko tollasessa noin uudessa oli raja jotta sitä ei veroteta uutena vaan käytettynä.

6 kk ja 6000 km.

Aikaraja on tiukka, koska se näkyy rekisteriotteesta. Ajomäärän voi ilmoittaa sopivaksi, ja äkkiäkös tuohonkin CLA:han pyörähtää vaaditut 1200 km hakureissulla.

chr

Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.10.13 - klo:09:42
Haetutat Peeveli Saksasta jotain tämmöistä.. Niin on vähä erilaista olemusta kuin Skodillacissa..

LINKKI

Tuollaisen nokkakolaroidun hakemisessa on kyllä omat riskinsä...

Skula

Tuo nyt oli vain 5 sekunnin guugletus. Tyytyy mopompaan versioon, vaik siihen 150heppaseen, niin irtoo jo kohtuu hintaan..

Eikä tuo CLA nyt tietysti mikään 220hp Octavia ole  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

werty

Taidan poiketa massasta, mutta Octavia Rs on ulkonäöltään todella paljon tasapainoisempi ilmestys kuin CLA.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: werty - 25.10.13 - klo:10:39
Taidan poiketa massasta, mutta Octavia Rs on ulkonäöltään todella paljon tasapainoisempi ilmestys kuin CLA.

Kyllä. ;D

werty

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 25.10.13 - klo:10:40
Kyllä. ;D

Niin, taitaahan se olla palkituksi asti tullut muotoilultaan, mutta mun silmään siinä vain näkyy todella selvästi kuinka A-sarjan pohjalle on väkisin väännetty ison CL mercedeksen muodot, mutta mittasuhteet (keulanylitys, etuvalot, auton leveys suhteessa korkeuteen ja kylkilinja) ei toimi enää samallalailla arvokkaan tyylikkäästi niinkuin Cl:ässä.

Mikko

Minä olen tässä täysin samaa mieltä. Mutta ei tuo Octavia kyllä mikään kaunis ole, perusvaman tasapaksu ja tunteita herättämätön. Tasapainoinen kokonaisuus kyllä.

Q.Atro

Joissain mainos-/lehtikuvissa tuo CLA näytti hyvältä, mutta kyllä oli omaan silmään pettymys livenä. Paremmalta Ocu näyttää.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Karvis

Samaa mieltä. Aikamoinen rumilus tuo CLA, näyttää takaapäin peräpuikolta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy