Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

batman14

Lainaus käyttäjältä: kolli - 05.10.13 - klo:16:15
Tehdasweba ei myyjän mukaan ole niin tehokas moottorin lämmityksen osalta, kuin audi-liikkeessä asennettu jälkiasennus webasto eikä sisällä akkulaturia.

Ainakin A4 mallin tehdaseberissä on isompi ja järeämpi akku jos tehdasasenteinen lämmitin.

Ohikulkija

LainaaKäys ny vielä vaikka pimeellä kahtomassa se vakio kelmeä sisäkynttilä ja sisävalopaketti. Ero on järkyttävän iso.

Totto turiset. Pitää maanantaina lisätä listalle.

fisutus

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.10.13 - klo:21:14
Markku J:n autot vaihtuu sellaista tahtia ettei mukana pysy ellei ole 24/7 arenalla :D

Ihan kuin jotain saippuasarjaa seuraisi nämä juonenkäänteet Markku J:n auton vaihdoissa. Ensin saa sen käsityksen, että jokin auto / merkki on ehdottomasti poissa laskuista ja seuraavassa käänteessä se onkin jo tilattu. Tosin sellaisilla varusteilla, jotka on "kompromisseja" jo valmiiksi  :D
Kukin tietysti tyylillään, eikä tuo ole keneltäkään pois, että autot tuota vauhtia vaihtuvat.
Omaan silmääni noissa vaihdoissa ei ole päätä eikä häntää, mitään yhteistä tekijää autoilla ei ole.
Myöskään ostetuilla autoilla ei ajeta vaan menevät myyntiin kun mittarissa pari tuhatta kilometria.
Ainoa punainen lanka minkä olen löytänyt on, että kunhan mahdollisimman monta autokauppaa saa tehtyä, niin sillä hyvä.

vorkki

Jos ei kukaan osta säännöllisesti uusia niin mistä ne vähän ajetut käytetyt hyvät takuun alaiset autot löytyy secondhandshoppereille... ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Pysyy mieli virkeänä, kun tekee nopeita ja yllätyksellisiä ratkaisuja ! A3:lle on jo melkein ostajakin valmiina, kun Ton-1:n kanssa alettiin siitä kauppaa vääntää  ;D.

RS:n ajattelin hinnoitella Bemarikaupassa tilaussopimusta vilauttamalla - kun ei voi itse autoa vielä kuskata näytille  8).

exari

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.13 - klo:18:56
Pysyy mieli virkeänä, kun tekee nopeita ja yllätyksellisiä ratkaisuja ! A3:lle on jo melkein ostajakin valmiina, kun Ton-1:n kanssa alettiin siitä kauppaa vääntää  ;D.

RS:n ajattelin hinnoitella Bemarikaupassa tilaussopimusta vilauttamalla - kun ei voi itse autoa vielä kuskata näytille  8).

Tuo on jo asiaa! paljon nopeempi ei voi olla...

Markku J

Arvopaperikauppaa harrastamaan ! Tuotto saattaa jäädä heikommaksi kuin alan osaajilla  ;).

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 06.10.13 - klo:18:39
Ihan kuin jotain saippuasarjaa seuraisi nämä juonenkäänteet Markku J:n auton vaihdoissa. Ensin saa sen käsityksen, että jokin auto / merkki on ehdottomasti poissa laskuista ja seuraavassa käänteessä se onkin jo tilattu. Tosin sellaisilla varusteilla, jotka on "kompromisseja" jo valmiiksi  :D
Kukin tietysti tyylillään, eikä tuo ole keneltäkään pois, että autot tuota vauhtia vaihtuvat.
Omaan silmääni noissa vaihdoissa ei ole päätä eikä häntää, mitään yhteistä tekijää autoilla ei ole.
Myöskään ostetuilla autoilla ei ajeta vaan menevät myyntiin kun mittarissa pari tuhatta kilometria.
Ainoa punainen lanka minkä olen löytänyt on, että kunhan mahdollisimman monta autokauppaa saa tehtyä, niin sillä hyvä.

Samaa mieltä. Teksti on kuin minun kirjoittamaani. Monen järkevästi ajattelevan tai vähemmänkin järkevästi ajattelevan mielestä kyseisessä touhussa ei ole minkään valtakunnan järkeä. Toki tuommoista tekee varmasti etenkin ulkomailla moni hyvinkin rikas tai hyvin toimeentuleva, mutta täällä suomessa tuommoista pidetään jotenkin hyvinkin outona ja jokseenkin epänormaalina touhuna.

Täällä kun ei nuo rikkaammat ja kuuluisatkaan varmasti tee useinkaan tuollaista ja noin jatkuvalla syötöllä. Ei esim. Nalle Wahlroos, Hjallis tai Ollilan Jormakaan vaihda autojaan jatkuvasti ja ole kokoajan autokaupoilla tai laita alaisiaan kokoajan tilaamaan niille uusia kärryjä.

Toki kukaan ei saa täältä mitään mukaansa monttuun ja jos on rahaa polttaa se tuollaiseen kannattaamattomaan hommaan kuin autoja vaihtaen, niin siitä vaan, mutta yleisen mielipiteen ja kannan mukaan ja perusteella moista hommaa pidetään melko outona ainakin täällä pohjolassa. Ehkä sitä ylimääräistä voisi tuhlata johonkin järkevämpäänkin kuin lähes aina autoihin.

Peeveli touhuaa samaa, joskin hieman pienemmällä budjetilla ja halvemmin autoin. Joskus jopa malttaa ajaa vuodenkin samalla autolla. Varmasti enemmistö maamme kansasta on sitä mieltä, että aivan hullua hommaa tuollainen jatkuva autojen vaihto ja tilaaminen.

Itsellä vaihtui yhteenväliin autot noin 7kk - 1v välein ja aina ei edes vaihtunut muuta kuin pelkkä väri ja totta hitossa mä sain siitä kuulla ja sitä pidettiin todella outona hommana. Nyt kun autot on ollut mulla hieman kauemmin, saa asiasta aina kuulla ja jatkuvasti naljaillaan ja kysellään, että joko kohta vaihdat ja onko uusi jo tilattu yms.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.13 - klo:19:02
Arvopaperikauppaa harrastamaan ! Tuotto saattaa jäädä heikommaksi kuin alan osaajilla  ;).

Arvopaperikaupassa tuotto on joko positiivista tai negatiivista

Autokaupassa pääsääntöisesti negatiivista :)

-TimoS-

Juuri näin, paperikauppa on selkeästi seuraava porras harrastuksessa.

tapanixxx

Arvopaperikauppa voi olla aika nopeatempoista, laput ei kauaa kerkiä happanemaan salkussa.

Markku noudattaa samaa taktiikkaa autokaupassa.

Tähän kun vielä lisäisi short-kaupan, niin voidaan puhua monipuolisesta autokaupasta :)

Markku J

Joo, outoa tai ei - muiden mielipiteet ei minua kiinnosta, enkä halua seurailla massoja ollakseni yleisesti hyväksytty käytökseltäni - osana sitä harmaata massaa. Omillani pelaan, eikä se ole muilta pois.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.13 - klo:19:11
Joo, outoa tai ei - muiden mielipiteet ei minua kiinnosta, enkä halua seurailla massoja ollakseni yleisesti hyväksytty käytökseltäni - osana sitä harmaata massaa. Omillani pelaan, eikä se ole muilta pois.

Eikös näiden kokokansan vehkeiden puljailu ole hieman tylsää, kun tallissa on ollut joskus hieman "parempaakin" kulkinetta ?  :)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

Ei ollenkaan. Ihan kiva oli kokeilla esim. Golf 1.2 TSI ja todeta se oikein kelvolliseksi autoksi, joka riittäisi minulle hyvin. Jos oikeasti haluaisi autoilun elämystasoa nostaa, pitäisi hankkia ihan eri hintaluokan autoja, kuin mitä minulla on koskaan ollut. Niihin taas ei taloudelliset rahkeet riitä, eikä ne oikein minua kiinnostakaan. Esim ex-A7 ei sen kummallisempia kicksejä loppujen lopuksi tarjonnut.

Urlaub

Oletko kysynyt Skoda-liikkeestä, olisiko heillä sopivaa ostajaa tiedossa RS:lle, jonka laskettuaika on normitilausta nopeammin?

Antza

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 06.10.13 - klo:19:04
Täällä kun ei nuo rikkaammat ja kuuluisatkaan varmasti tee useinkaan tuollaista ja noin jatkuvalla syötöllä. Ei esim. Nalle Wahlroos, Hjallis tai Ollilan Jormakaan vaihda autojaan jatkuvasti ja ole kokoajan autokaupoilla tai laita alaisiaan kokoajan tilaamaan niille uusia kärryjä.
Minä en tiedä mainitsemiesi herrojen autokauppakäyttäytymisestä mitään mutta yleisellä tasolla sanoisin että eihän autokaupoissa(kaan)ole kyse pelkästään siitä että niitä tehdään hulvattomasti jos vaan pinkka kestää. Autokauppaa tekevät aktiivisesti ne joita se kiinnostaa. Joku toinen saattaa suunnata mielenkiintonsa ja varansa aivan toisaalle vaikka olisi taloudellisesti mahdollista ostaa uusi Mersu vaikkapa joka kuukausi.
Skoda

-TimoS-

Niin tai näin, hauskaa vähän hullutella, ei täällä kovin kauan olla.
Koeajossa siis ensiviikolla Citroen DS5.

vääpeli

Ihan oikeaa puhetta! Antaa niiden joilla ei ole tähdellisempää tekemistä tai omaa elämää
pohtia muiden auton vaihtoja.
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

Markku J

Just näin, Antza.

Urlaub: tuo heittoni "RS -arvopaperikaupasta" oli vitsi. Heitin vaan hiukan lisää vettä myllyyn, että saan vielä oudomman leiman otsaani  ;).

RS:ää odottelen innolla ja varmasti ajelen sillä tyytyväisenä aikansa. Mielenkiintoista on myös hommata siihen rengassetit, ja katsoa minkälaista ajo- & melukäytöstä saadaan aikaan 19" renkailla. Samallahan sitä vanha mies nuortuu ainakin 10 vuotta, kun saa RS:n isoilla vanteilla alleen ja pääsee teinipoikien kanssa "viivalle" liikennevaloissa.

Urlaub

Ihmeen negatiivista suhtautumista toisten autokauppoihin.

Sen ymmärrän, että asia voi ihmetyttää, mutta jokainen tehköön masseillaan mitä haluaa. Veronmaksajat ainakin kiittävät..  ::)

Joku ostaa 300.000 euron veneen ja maakravut pitävät sitä vähäjärkisenä touhuna. Toinen taas rakentaa metsälammen rantaan sellaisen turjanlinnan, että oksat pois. Kaupunkilaiset taas kummeksuvat..

Minä myönnän törsänneeni asumiseen ja asuntoihin melkoisesti ylimääräistä. Ei kai opiskelijapojankaan olisi tarvinnut asua Turussa satavuotiaassa jugend-talossa niin, että ikkunasta näkyi Aurajoki ja tuomiokirkko?

Edit: Se kyllä pikkasen kiinnostaisi, miten näiden autonvaihtajien puolisot asiaan suhtautuvat?

tapanixxx

Muistan lukeneeni että Steve Jobs vaihtoi autoaan 6 kk välein.

Hänellä oli siihen syynsä. Californiassa autoon ei tarvitse kiinnittää rekisterikilpiä kun auto on uudempi kuin 6 kk. Hänellä oli leasing-soppari tehty tuoksi ajaksi :) Mersulla ajeli, ei ihan tavallisella :)

autofanaatikko

Enhän minä sitä tarkoita, että kyseinen touhu olisi minusta outoa, koska itsekin olen semmoista tehnyt. Minä en sitä nyt niin kovin outona pidä, koska olen hyvin erikoinen tyyppi ja massoista poikkeva tapaus monella tavalla itsekin.

Mutta tuollaista massoista poikkeavaa touhua (kuten vaikka jatkuvasti vaihtaa autoa) pidetään yleisesti etenkin tässä suomenmaassa outona hommata ja sitä, että rahaa tuhlataan tuollaiseen monen mielestä hulluun hommaan. Autovaihtelu kun on monesta tosi hölmöä hommaa tuolla tahdilla, oli rahaa tai ei.

Itsekin olen outolintu, tosin en siinä suhteessa että tuhlaan kovasti rahaa autoihin ja jatkuvasti tilaan uusia autoja nopeaan tahtiin.

Mutta kun kerron jossain palstoilla ja foorumeilla esim. että en urheile ollekaan enkä seuraa minkäänlaista urheilua mistään eikä se voisi minua vähempää kiinnostaa, niin se herättää todella paljon kummeksuntaa.

Tai se kun kerron, että olen todella kiinnostunut vaatteista ja muodista ja tuhlaan tonnikaupalla joka vuosi rahaa hajusteisiin, vaatteisiin, kenkiin asusteisiin ostamalla niitä itselle ja vaimolle vähänväliä, niin totta hitossa porukka kommentoi vaikka mitä ja pitää ihan pimeänä ja outona tapauksena.

Tai se, että kerron rakastavani shoppailua, kaupoissa kiertelyä ja lorvimista, tavaroiden hypistelyä, ostosreissuja ja tavarataloja yli kaiken ja jopa enempi kuin yksikään mun kanssa koskaan suhteessa ollut nainen, niin totta hitossa jengi katsoo pikkasen kieroon, että ompa outo tyyppi.

Viinaakin juon vain muutaman kerran vuodessa ja otan perskännit todella harvoin. Baareissa käyn about 0-1 kertaa per vuosi, tämäkin lienee aika outoa hommaa pohjolan pojille.

Täällä suomessa kun kaikkien pitää olla aina niin samasta muotista väännettyjä ja sitten jos tekee jotain poikkeavaa tai tykkää eri asioista kuin massat yleensä, niin kommentteja pukkaa kokoajan ja kieroon katotaan.

Auton jatkuvaa vaihtamista pidetään siksi ehkä kovin kummallisena täällä kotimaassamme, koska täällä autot on verojen takia hyvin kalliita ja yleisesti ostaen autokaupoissa häviää aina helkutisti ja auto on yleisesti ottaen huono sijoitus. Jos on pirusti massia ja sitä käyttää vaikka ostamalla osakkeita, obligaatioita tai ostelee jotain asuntoja ja vaikka myy tai vuokraa niitä, ei sitä kukaan ihmettele tai kyseenalaista.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.10.13 - klo:19:26
Edit: Se kyllä pikkasen kiinnostaisi, miten näiden autonvaihtajien puolisot asiaan suhtautuvat?

Selkeä työnjako; hoidan fyrkat, konepesen astiat, hoidan pyykin ja imuroinnin. Talouden tekniikka on myös omilla harteilla, joten sen hallinnoin parhaaksi katsomallani tavalla. Vaimolle jääkin enää vain työssäkäynti.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.10.13 - klo:19:26
Ihmeen negatiivista suhtautumista toisten autokauppoihin.

Sen ymmärrän, että asia voi ihmetyttää, mutta jokainen tehköön masseillaan mitä haluaa. Veronmaksajat ainakin kiittävät..  ::)

Joku ostaa 300.000 euron veneen ja maakravut pitävät sitä vähäjärkisenä touhuna. Toinen taas rakentaa metsälammen rantaan sellaisen turjanlinnan, että oksat pois. Kaupunkilaiset taas kummeksuvat..

Minä myönnän törsänneeni asumiseen ja asuntoihin melkoisesti ylimääräistä. Ei kai opiskelijapojankaan olisi tarvinnut asua Turussa satavuotiaassa jugend-talossa niin, että ikkunasta näkyi Aurajoki ja tuomiokirkko?

No kyllä mun suhteessa ainakin tuli siitä motkotusta, paheksuntaa, paheksuvia katseita ja riitojakin joskus. Nyt koitain pitää samaa autoa ainakin kolme vuotta, eikä mulla ole mitään syytä vaihtakaan sitä. Olen siihen hyvin tyytyväinen. Eka auto josta minulla ei ole suurempia valituksen aiheita.

Saman naisen kanssa olen kuitenkin edelleen, vaikka yhteen väliin autot vaihtuikin aika tiuhaan tahtiin. Eli kyllä se loppujen lopuksi ymmärtäväinen oli tai sitten vaan rauhoittui kun minäkin rauhoitin sitä autonvaihtotahtia. Tiiä sitten jos samalla tahdilla olis menty ja samansummaisilla autoilla kun täällä jotkut tekee noita liikkeitä, niin voi olla, että olisi vaimo lähtenyt nostelemaan vaikka omia rajoja olisinkin poltellut tai omaa velkaa ottanut.

Markku J

Selvennän nyt ihmettelijöille hiukan tätä viimeistä vaihtopäätöstä. Haluan, että iäkkäällä äidilläni on asiallinen pikkuauto allaan, ja tuo jakopääjuttu huolestuttaa 1.2 TSI:ssä. Ã,,itini ei varmaankaan osaa arvioida, milloin ketju alkaa rallattaa varoitusmerkkejä - vaikka pirteässä kunnossa vielä onkin. Hankin hänelle tuon Polon v 2010, kun hän pienellä eläkkeellään ei pysty uusia autoja hankkimaan. Kyselin sitten tuon Polon vaihtoarvoa, ja se kun oli yllättävän korkea mielestäni, niin tuli halu päivittää se. Ja helppo liike oli ajatella kuviota, jossa hän saa meidän tuoreen Blue GT:n, jossa on takuuta vielä 1,5 v ja uusi hihnakone. Ja avopuoliso, joka myös pitää autoista, saisi hiukan isomman auton.

Meille olin sitten hankkimassa tilalle Golfia, jonka olen hyväksi havainnut - mutta automaattilaatikolla avopuolison tottumusten takia. Hän myötäili tätä ajatusta, mutta luin kuitenkin rivien välistä, että A3 hänellä oli haaveissaan, vaikka sanoikin minulle että "on se Golf ihan hyvä ja riittävä". Ajattelin sitten ehdottaa hänellekin omien tunteittensa seuraamista autokaupassa, kun hän toki yhtälailla rahoittaa autojemme ostoja. Siksi menimme Audi -kauppaan, ja kun sieltä sai saman "ilmaisen" talvirengassetin, kuin Laakkoselta, niin Audi -kauppa oli siinä. Toki mahtavan mukavalla automyyjällä, Tuula Kvickillä, oli vahva osuutensa asiaan, kun naisten kesken juttelivat  ;D.

Ironic32

Minusta on ainakin mukava lueskella juttuja näistä Markun autonvaihtokuvioista. En näe, miten se olisi keltään pois, jos mies haluaa vaihtaa autoja tiheään. Lisäksi kun autot ovat välillä hieman kalliimmasta päästä ja välillä taas ihan tavallisia kansanautoja.

Kyllä minä itsekin aika aktiivisesti autokaupoilla olisin, jos pelimerkit riittäisi moiseen harrastukseen. Itse taas tykkään harrastaa autojen kanssa korjailemalla vanhempia ja oppimalla sitä kautta niiden sielunelämästä jotakin. Jokainen siis tyylillään.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 06.10.13 - klo:19:52
Minusta on ainakin mukava lueskella juttuja näistä Markun autonvaihtokuvioista. En näe, miten se olisi keltään pois, jos mies haluaa vaihtaa autoja tiheään. Lisäksi kun autot ovat välillä hieman kalliimmasta päästä ja välillä taas ihan tavallisia kansanautoja.

Jep, tuo ajoittainen down greidaus on hienoa. Siihen ei läheskään kaikki keskustelijat pystyisi, kun Suomessa autoilun on koettu olevan jonkinlainen "urapolku", josta ei hevin tulla alaspäin.

Itäautosta Volkkariin, kansanautosta premiumiin, isompaan premiumiin jne jne.

Quality

Minä olen "tutustunut" Markkuun aikoinaan UVW:llä juuri hänen "Entiset autoni" -listauksen kautta - se kun herätti jo vuosia sitten kunnioitusta. Silloin jo kävi ilmi, että Markulla oli sekä yksityis- että työsuhdeauto, mikä osaltaan selitti tiheää vaihtorytmiä.

Minustakin on todella hienoa, että meillä on sivustolla aitoja autoharrastajia. Jotkut harrastavat autojen tuunaamista, jotkut taas nauttivat itselle uusien mallien ja niihin liittyvien varusteiden kokeilusta. Myös autokauppa itsessään on sen verran jännittävää puuhaa, että siitä voi saada jonkinlaista mielihyvää. Ja aina voi pyrkiä mahdollisimman hyvään lopputulokseen win-win -periaatteella.

Markku tuottaa tosiaan huomattavan määrän erittäin hienoja, todella vähän käytettyjä yksilöitä markkinoille. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Markulta kiertoon lähtevät autot ovat erittäin kilpailukykyisiä niin kunnoltaan kuin hinnaltaankin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Tällä omalla kokemuksellani tuntuu kuitenkin siltä, että 100 Keur autot ovat historiaa osaltani. Yksi on ollut lähellä tuota rajaa, se ex-A7. Sekään ei ollut käyttöautona olennaisesti kummoisempi kuin vaikka 50 Keur A4 quattro. Kauniimpi kyllä, mutta ei mitenkään säväyttävä, ja A4:n kompaktimmasta ajotuntumasta pidin enemmän. BMW 335iA (F30) oli kiva auto, ja siitä luovuin liian nopeasti, kun sain hyvän hinnan suoralla kaupalla. Samaten käytettynä ostamani, alle vuoden vanha X5 olisi kannattanut pitää kauemmin (tuli polte Cabrioon silloin).

Ehkä sen verran olen oppinut, että lainarahalla en autoja hanki, enkä enää noinkaan kalliita. A3:n hankinnassakin yritettiin pitää budjetti tiukalla, ja se onnistuu erityisesti ko. auton pääkäyttäjältä  :).

sambolo

Onse vaan niin että maailmassa on niin paljon autoja mitä pitäisi päästä kokeilemaan :) jos pystyisin vaihtelisin varmaan itsekkin usein, koska autot ovat minulle intohimo ja harrastus. Tuntuu että suurimmalle osalle suomalaisista auto on ainoastaan väline jolla pääsee paikasta A paikkaan B.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy